![]() |
||
Citaat:
En mammie_yvonneke: als ik deze topic zou sluiten, dan zou het in dit geval waarschijnlijk om het aantal posts gaan. In dat geval is het altijd toegestaan om gewoon een nieuw topic te openen (zwanger deel II, ofzoiets). Het gaat, zoals gezegd, alleen om de overzichtelijkheid. Wat ik overigens zou doen als ik zwanger zou raken: Ik weet vanaf het begin af aan dat ik, als ik sex zou hebben, de gevolgen daarvan zou moeten kunnen dragen. Ik weet namelijk dat er altijd, al is ie maar heel klein, een kans is dat het 'mis' gaat (al is het maar 1% als je regelmatig de pil slikt (= als je de pil nooit vergeet). Ik ben daar heel erg bewust mee omgegaan en heb van tevoren echt bedacht wat ik zou doen als ik zwanger zou raken. Ik ben pas met mijn vriend naar bed gegaan toen ik zeker wist dat ik een eventueel kind een kans zou kunnen bieden. Ik vind eigenlijk dat iedereen zo bewust ermee om zou moeten gaan. Het is ons gegeven (het is een gift, een heel fijn iets, enz) dat we kinderen kunnen krijgen, ik vind dat we daar dan gewoon goed mee om moeten gaan. Als ik nu dus zwanger zou raken, zou ik het kind absoluut houden. Ik zou er geen minuut over nadenken het kind weg te laten halen. In ieder geval al omdat ik erg veel van kinderen houd. Ik zou ook inzien dat het m'n eigen 'schuld' zou zijn geweest (ondanks voorbehoedsmiddelen). Het kind zou ik dus niet alles kunnen bieden wat 'rijke' mensen het kind zouden kunnen bieden, maar ik zou het absoluut wel liefde kunnen geven (veel liefde) en dat vind ik dan ook het allerbelangrijkste dat een kind nodig heeft. Goed, dit is mijn mening, zo heb ik het 'aangepakt', anderen doen het op hun manier. Ik ben inderdaad tegen abortus, om de redenen die ik hierboven schreef. Ik begrijp abortus natuurlijk wel. Ik zou mensen in mijn omgeving die abortus zouden laten plegen wel ondersteunen waar ik dat zou kunnen, omdat ik weet dat die beslissing ook heel moeilijk is. Ik wil hiermee ook zeggen dat ik iedereen in zijn waarde laat. Laten we in ieder geval maar hopen dat ik niet zwanger word voordat ik dat wil. Daar ga ik dan ook niet vanuit. Ik wil erg graag m'n studie en dergelijke afmaken en alvast een beetje gaan werken, omdat ik het werk dat ik in de toekomst ga doen me ontzettend leuk lijkt! [edit]Dit was dus de 250e reactie ![]() Discussieer hier gerust verder![/edit]
Laatst gewijzigd op 25-05-2003 om 17:49. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ben ik zwanger of niet? Verwijderd | 21 | 25-04-2012 10:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
de pil en zwanger? zo0tjuh | 1 | 02-02-2004 11:29 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Berekening over zwanger raken GimmeMath | 11 | 04-12-2003 12:37 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 | |
Seksualiteit |
Zwanger Zuccherino | 16 | 10-01-2003 22:18 | |
Seksualiteit |
stel je voor... je raakt zwanger... en dan??? Luvlytallie | 26 | 18-05-2002 14:28 |