Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
hoe zou je het zelf vinden als iemand die je onderdrukt ook nog eens een bezoek brengt aan een plek die voor jouw heilig is, deen plek die voor jouw symbool staat voor vrijheid.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ikwacht..................ik wacht...............
||
Citaat:
Grappig toch he, zo'n dubbele moraal...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-06-2003 om 16:51. |
![]() |
||
Zeg SimShalom, herinner jij je deze post van Gatara nog?
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Eerst even een paar foutjes rechtzetten:
Een paar maanden na de de intifada was uitgebroken, gaf een van de Palestijnse ministers (onder arafats bewind) toe, dat de intifadah al lang voorbereid was. Men wachtte namelijk op een goed ogenblik om af te blazen(Sharon op tempelberg.) 2. Hoe de Palestijnen in de vluchtelingenkampen leven, is uiteraard niet plezant. Echter, dat komt deels door hun eigen fout die zij hebben gemaakt tijdens de oorlog in '67. De Jordaniers vroegen hen om te vertrekken, zodat de gevechten makkelijker zouden verlopen en als de oorlog zou afgelopen zijn, zouden ze mogen terugkeren. Wel, spijtig voor hen wonnen de Israeli's de oorlog, en konden ze niet terugkeren. 3. Als er een oorlog plaatsvindt, wat er nu gebeurt in Isarel-Palestina, dan gebeurt dat op welke manier dan ook. Zwak vs sterk, bewapend vs onbewapend, getraind vs ongetraind, het maakt in een oorlog niets uit. Een oorlog is proberen de andere groep te verzwakken. Maakt niet uit waarmee. Hebben de Duitsers maar even nagedacht of ze Belgie zouden binnenvallen? Immers, ze zijn veel sterker?! neen dus, in een oorlog maakt dat allemaal niets uit. Als daarbij nog komt, dat de "Palestijnen" de vruchten zien, die ZIJ in septemper 2000 hebben geplant, dan is dat wel degelijk huneigen grote dikke fout. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Dat is al terrorisme, geen manier van oorlogvoering. Net zoals ik het gebruik van nucliare wapens uitsluit, sluit ik terrorisme ook uit.
Een oorlog wordt gevoerd op een manier waarop je de tegenstander probeert te verzwakken, in dit geval de Israelische soldaten. Geen Israelische burgers. De Israeli's hebben danook het recht de Hamas op welke manier dan ook, te liquideren. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Moet Israel misschien aan elke deur gaan kloppen en vragen of er een terrorist in zit?(wat al gedaan werd, en er werden veel Israelische soldaten gedood). Of moetten ze misschien hun huizen platwalsen?(wat ookal gebeurd is, en deze methode beviel ook niemand) Ik denk dat de manier waarop er nu gewerkt wordt, de effectiefste is, om de terreur te stoppen. Het verschil is: israel doet het niet om burgers te doden, de palestijnse terroristen doen dat wel!
|
![]() |
|
![]() |
Het resultaat=gevolg
oorzaken zijn/waren: Palestijnen beginnen intifadah OP EIGEN RISICO (ze wisten wat ze konden verwachten), en doen geen moeite om tot enige vrede te komen. gevolg: Israeli's moeten hard optreden tegen Palestijnse terreuraanslagen en daarbij vallen OOK burgerslachtoffers. 2. er is een verschil tussen: met opzet burgers doden. en: het israelisch leger dat terroristen wil doden maar daarbij ook burgers raken. dat is overduidelijk niet hun bedoeling! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Nederlands verzet in WOII is ook terrorisme, als je het zo gaat bekijken.
||
Citaat:
Nederlands verzet bliezen zichzelf niet op en vermoorden over het algemeen geen onschuldige burgers. |
![]() |
||
Citaat:
En vreedzaam protesteren,... denk niet echt dat dat veel helpt. Hoewel ik het ook liever zie. Staking helpt ook weinig.
||
Citaat:
![]() Die vermoorden ook gewoon onschuldige mensen, maar dan nog met op afstand bestuurbaare raketten, dat wat de palestina's niet hebben, die blazen zichzelf op, omdat ze verder niks hebben om mee terug te vechten.
|
Eerst was ik tegen Palestina vanwege die misselijkmakende zelfmoordacties ( imo het laagste wat je kan doen.. ). Maar de houding van Israel irriteert me. Nooit eens een keer de schuld bij zichzelf zoeken, ook al zitten ze fout.. Het leger moet zich terug trekken en de Hamas en andere soortgelijke organisaties moeten zichzelf opheven. Maar aangezien dat voorlopig niet gebeurd kan deze discussie nog wel ff verder gaan
![]() En die Duisenberg mogen ze ook wel houden ![]() ![]()
|
![]() |
|
|