Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2003, 00:19
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 04-08-2003 @ 01:16:
haha, oeps sorry k mag je niet uitlachen ,das onbeleefd... uhm nou ik zet de stelling dat een forum voor discussie is, en dat er hier maar bar weinig terecht komt gezien de positieve reacties van mede joodsche mensen, vervolgens wordt mij gezegd dat ik niet gewenst ben op dit forum, ik ga hier tegen in en zeg opnieuw dat ik wel degelijk deel kan nemen aan dit forum omdat het een openbare plaats is waar ik mijn mening mag verkondigen,mits op fatsoenlijke wijze,

dat doe ik, dan wordt hier tegenin gegaan en vervolgens zeg ik dat op een forum wel degelijk discussie veroorloofd is, dan is die discussie er eindelijk na veel in de hemel geprijs over jullie geloof, en dan mag ik wegwezen en fijn geloofloos zijn in mn eentje in plaats van verder te discussieren, ik vind wel dat je erg flauw reageerd hoor, je kan ook je mening verduidelijken en zeggen waarom jij vindt dat dit allemaal zo goed is, en waarom je mij fout vind...
Zpu je mischien de tekst kunnen quoten waar in staat dat jij hier niet gewenst bent? Ik heb enkel een tekst van jou gevonden waar in jij vertelde dat je deze topic niet gepast vond.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2003, 00:25
Tiño
Tiño is offline
nou , je zegt het zelf al ''om vragen te stellen'' dat is al wat ik doe , ik zeg niet dit is fout aan jullie, dit vind ik lelijk , of iets in die trant, het enige dat ik doe is me afvragen waarom er alleen zulke positieve dingen komen , en er van een niet joodsch iemand, zoals ik, zo weinig wordt gepikt.

Er wordt niet inhoudelijk op mij ingegaan ,het is alleen maar steeds weer de boodschap dat ik beter naar bed kan gaan , terwijl ik alleen de discussie op dit forum zoek over een onderwerp wat ik nog al controversieel vind.

Ik kan me zeker wel voorstellen dat je ergens in geloofd, tuurlijk je moet wel , je hebt het zo van ej ouders geleerd en bent niet anders gewend, ik ben er dan ook vrij zeker van dat als ik was geboren in die kringen dat ik nu ook zat te posten hoe geweldig ik het jodendom wel niet vind, nu ben ik wel degelijk blij dat dit niet het geval is.
En dat ik het voorrecht heb om zonder boven mij staande macht door het leven te gaan, hoewel ik mij er zeker wel van bewust ben dat ik mij als gezond weldenkend mens aan een aantal normen en waarden te houden heb.Dit doe ik dan ook met volle overtuiging, ik lijd een mooi goed bestaan waarin alles en iedereen een mooi plaatsje heeft zo ook jullie , ik laat jullie hier lekker met elkaar kletsen over hoe fijn het allemaal wel niet is bij jullie, ik wens jullei er veel plezier mee ,en hoop dat jullie blij zijn dat ik het voor gezien houdt hier, aangezien er geen echte discussie mogelijk is helaas...
Oud 04-08-2003, 00:29
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 04-08-2003 @ 01:25:
nou , je zegt het zelf al ''om vragen te stellen'' dat is al wat ik doe , ik zeg niet dit is fout aan jullie, dit vind ik lelijk , of iets in die trant, het enige dat ik doe is me afvragen waarom er alleen zulke positieve dingen komen , en er van een niet joodsch iemand, zoals ik, zo weinig wordt gepikt.

Er wordt niet inhoudelijk op mij ingegaan ,het is alleen maar steeds weer de boodschap dat ik beter naar bed kan gaan , terwijl ik alleen de discussie op dit forum zoek over een onderwerp wat ik nog al controversieel vind.

Ik kan me zeker wel voorstellen dat je ergens in geloofd, tuurlijk je moet wel , je hebt het zo van ej ouders geleerd en bent niet anders gewend, ik ben er dan ook vrij zeker van dat als ik was geboren in die kringen dat ik nu ook zat te posten hoe geweldig ik het jodendom wel niet vind, nu ben ik wel degelijk blij dat dit niet het geval is.
En dat ik het voorrecht heb om zonder boven mij staande macht door het leven te gaan, hoewel ik mij er zeker wel van bewust ben dat ik mij als gezond weldenkend mens aan een aantal normen en waarden te houden heb.Dit doe ik dan ook met volle overtuiging, ik lijd een mooi goed bestaan waarin alles en iedereen een mooi plaatsje heeft zo ook jullie , ik laat jullie hier lekker met elkaar kletsen over hoe fijn het allemaal wel niet is bij jullie, ik wens jullei er veel plezier mee ,en hoop dat jullie blij zijn dat ik het voor gezien houdt hier, aangezien er geen echte discussie mogelijk is helaas...
Ja maar waar word jou dan de deur gewezen? Ik heb je al eerder gevraagt die reply te quoten zodat jij mij kan overtuigen van je gelijk tot nu toe heb je dat nog steeds niet gedaan. Ik heb echt nergens in deze topic iemand jou de deur zien wijzen. Het lijkt me dus eerder dat met jou geen discussie te voeren is want jij gaat ook niet echt op een ander in, sterker nog wanneer jou word gevraagt je argumenten te onderbouwen doe je dat niet.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 00:34
Tiño
Tiño is offline
ja, maar dat komt meer door het feit dat er door een aantal mensen wordt gereageerd en telkens als ik uit getypt ben en gepost heb, dan is er alweer iets nieuws( ben te langzaam), maar er werd wel degelijk op niet al te vriendelijke toon iets gezegd in de trant van dat ik maar beter weg kon gaan omdat ik het topic verpestte...
Oud 04-08-2003, 00:40
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Als jullie nou ophouden over de discussie wie wel en niet gewest is en stoppen met al die onzin posten loopt mijn pc misschien niet om de minuut vast

oke als alles wat gebeurd, ook de hele erge dingen gebeuren door een hogere hand en een hoger doel hebben is dat dus ook zo met bijvb dierenmishandeling en gewoon zinloos geweld maar je maakt mij niet wijs dat daar voordelen aan zitten, je kunt op alles wel zeggen dat het een hoger doel hoofd maar dat slaat tog nergens op, dan zou ik je nu ook kunnen gaan uitschelden of watdan ook en zeggen jah god heeft het bepaald en het heeft een hoger doel blabla, daarmee kun je tog niet alles verklaren ofwel...

Hmm wil eigenlijk beginnen over moslims magoed daar gaat het dan nu niet helemala over dus dat laat ik maar zitten
btw niet om iemand te beledigen ofzo maar hier de songtekst van Osdorp Posse met het nummer Godvoordomme waar ik het wel aardig mee eens ben...

Een zwaar uit de hand gelopen bijgeloof
'T is het geloof, 't is niet mijn geloof
Want ik ben geen sukkel die bang is om te sterven
En vreest dat de ziel m'n hele lichaam zal bederven
Alle geloof is gebaseerd op angst
Want in hun hart zijn juist de gelovigen het bangst
Want zij kunnen geestelijk niet accepteren
Dat zij na hun dood tot as zullen verteren
En dat er daarna helemaal niets is
Daarom maken zij elkaar wijs dat er iets is
Wat wij stervelingen niet kunnen begrijpen
Ruiken, proeven, horen, zien of grijpen
Conclusie: het moet wel niets zijn
Want als dat alles is dan moet het wel triest zijn
Om daar je hele leven aan te wijden
Want de dood kun je toch niet vermijden

Godvoordomme, god is voor dommen
Fok alle bronen die die shit hebben verzonnen
Je bent nog niet verloren als je er mee bent begonnen

Gelovige mensen brainwashen zichzelf
Doen net als ze gelukkig zijn maar voor de helft
Zijn ze alreeds gestorven en in geestelijke nood
Want hun hele leven staat al in het teken van de dood
Ze doen echt alles voor hun geloof
Ze maken van zichzelf een afhankelijke sloof
Laten hun hele leven door een boek runnen
Waarvan ze nog niet eens de schrijver kunnen
Ze staan als kuddedieren liederen te zingen
En proberen hun geloof aan ons op te dringen
In de media, met foldertjes en zelfs aan de deur
Proberen die jehova's jou te vangen in hun sleur
Ben je bang voor de dood kom er dan maar bij
Want de lieve heer is er ook voor jou en mij
Maar waarom is die lul dan niet zo goed
Dat ie eens wat aan de ontwikkelingslanden doet?

Goodevening
According to foreign office reports
The number of religiously motivated wars is still heavily increased
Last night, a minister named a list of countries
That seemed to cover the entire civilized world
Countless examples of problems, persecution, torture and terrorism
Forced the government to view their overall picture
As a world threathening situation

Het geloof, wat een pure waanzin
Ik kan het journaal nog maar nauwelijks aanzien
Overal oorlog in de naam van allah
Of god of andere dramatische gevallen
Verschillende geloven drijven mensen uit elkaar
Wat voor de een een plicht is vind de andere een bezwaar
Elk mensenleven wordt neutraal begonnen
En dan wordt door de ouders het geloof op gedrongen
Zonder dat een kind er ooit om vraagt
Splitsen idioten het geloof in je maag
Ze zeggen dat het hoort bij je educatie
Maar het geeft alleen waanzin en frustratie
En als je opgroeit moet je ook nog gaan kiezen
Je leven weggooien of je ouders verliezen
Fok die ouders, dan geloven ze maar wel
Want als ze dood gaan gaan ze toch al naar de hel

Amen
Oud 04-08-2003, 00:42
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik vind het gewoon onlogisch om aan te nemen dat er iets is, dat alles bepaald zonder dat er bewijzen voor zijn en dat miljoenen mensen alles gaan doen zoals het in een ''boekje'' is vermeld...... hebben jullie dan geen eigen ideeen?
Oud 04-08-2003, 00:45
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
owja en nog 1 ding, jullie vinden (dacht ik..)ook dat mensen geen dieren zijn die afstammen van apen maar dat god ons heeft gemaakt....
Waarop baseren jullie dat dan, terwijl er wel bewijzen zijn dat wij van apen afstammen maar niet dat het niet zo is en tog blijven veel gelovigen dat beweren, allemaal van dat soort dingen kan ik niet begrijpen aan gelovigen....
Oud 04-08-2003, 13:17
Peace
Peace is offline
Welk bewijs bestaat er dat wij van apen afstammen? Ten tweede: een geloof kun je niet "baseren". Je gelooft het of je gelooft het niet. De joden (onder andere ik) geloven dus in de Bijbel, en alles wat daar in staat, is waar. (voor ons). Als iemand anders zegt dat dat niet waar is, dan vind hij dat. En tegenargumenten moet je niet verwachten, omdat je een geloof niet kunt bewijzen. Het woord zegt het zelf: "geloof". Hier in deze topic lopen nogal veel joden rond. Dus als jij iets tegen het jodendom zegt, en er word "agressief" gereageerd, dan moet je dat niet verbazen. Ze zijn heus niet boss op je. Het is gewoon een kwestie van "waarom" denkt hij zo. Wij geloven dus din de Bijbel, waarin staat dat de man en de vrouw geschapen zijn. Wij geloven dat. Wij geloven alles wat in de Bijbel staat. Jij moet de joden respecteren. Wij moeten Atheisten respecteren voor hun mening. Moslims en joden moeten elkaar kunnen respecteren. Maar het probleem is dat dat niet gaat. Omdat de Moslims iedereen willen bekeren. De ongelovigen moeten bekeren, of sterven. Bij de joden is dat overduidelijk niet het geval. Wij laten iedereen met rust. Doe gerust wat jij wil. Wat je ook bent, Atheist, moslim, Christen,... maar laat ons ook met rust. De joden verlangen al zolang naar rust, maar hebben het nooit gekregen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 15:15
Tiño
Tiño is offline
dat was nou een reactie waar ik op zat te wachten , heel fijn!
hier zit veel meer symphatie in als in de vorige posts, gewoon geloven en laten geloven...
Oud 04-08-2003, 16:35
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Opzich heb je wel gelijk en is het een goede post maar schiet niemand er iets meeop omdat je zelf al aangeeft dat je niet in discussie gaat en gewoon alles gelooft wat in het boek staat en dus ook geen tegenargumenten geeft of wat dan ook...
Oud 04-08-2003, 16:39
Peace
Peace is offline
Deze topic werd -denk ik- niet geopend om te gaan discussieren over het jodendom, omdat er niks te discussieren valt. De joden geloven en gaan zich heus niet bekeren omdat er hier een paar mensen beweren dat er niets van klopt. Deze topic werd eerder geopend om vragen te beantwoorden. Als iemand een vraag heeft over het jodendom, de geboden en de verboden ec,... dan kunnen Greanpeacegirl, Simshalom, Mindel, Mishehoe, Ik, en de anderen de joden zijn of degenen die meer over het jodendom weten, jullie vragen beantwoorden. En nog eens, ik denk niet dat je over een religie kan gaan discussieren.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 16:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Peace schreef op 04-08-2003 @ 14:17:
Welk bewijs bestaat er dat wij van apen afstammen?

Nouja,

1) overeenkomsten DNA
2) Tussenvormen mens/ aap

Ten tweede: een geloof kun je niet "baseren". Je gelooft het of je gelooft het niet. De joden (onder andere ik) geloven dus in de Bijbel, en alles wat daar in staat, is waar. (voor ons). Als iemand anders zegt dat dat niet waar is, dan vind hij dat. En tegenargumenten moet je niet verwachten, omdat je een geloof niet kunt bewijzen. Het woord zegt het zelf: "geloof". Hier in deze topic lopen nogal veel joden rond. Dus als jij iets tegen het jodendom zegt, en er word "agressief" gereageerd, dan moet je dat niet verbazen. Ze zijn heus niet boss op je. Het is gewoon een kwestie van "waarom" denkt hij zo. Wij geloven dus din de Bijbel, waarin staat dat de man en de vrouw geschapen zijn. Wij geloven dat. Wij geloven alles wat in de Bijbel staat. Jij moet de joden respecteren. Wij moeten Atheisten respecteren voor hun mening. Moslims en joden moeten elkaar kunnen respecteren.

Maar het probleem is dat dat niet gaat. Omdat de Moslims iedereen willen bekeren. De ongelovigen moeten bekeren, of sterven.

Sorry hoor, maar hoe kom je daar nou weer bij . Verder nogal een specifieke haat tegenover moslims, terwijl het christendom veel meer een overtuiggeloof is.

Bij de joden is dat overduidelijk niet het geval. Wij laten iedereen met rust. Doe gerust wat jij wil. Wat je ook bent, Atheist, moslim, Christen,... maar laat ons ook met rust. De joden verlangen al zolang naar rust, maar hebben het nooit gekregen.

ahwww :*(
Oud 04-08-2003, 16:50
Peace
Peace is offline
En, DNA vind ik persoonlijk geen goed bewijs voor de vergelijkenis tussen de mens en de aap. Zeker als je gaat stellen dat overeenkomen. Tussenvormen...?

Ik heb dat van de -als ik me niet vergis- Koran. Ten tweede hoor je het toch overal. Bv. op de geluidsbanden van de Al-Qaida. "De ongelovigen gaan sterven..."
De Christendom is inderdaad een overtuigingsgeloof. Ik vind het heel onjuist dat er missionarissen op pad worden gestuurd. Men moet de mens laten doen wat hij wil. Maar waarom ik juist de Moslims pak, is omdat zij dat meer tonen. Je hoort de paus toch niet zeggen dat de ongelovigen zullen sterven...

Ik heb geen haat tegenover Moslims. Wel tegenover de zotte, dwaze, ongecontroleerde Moslims. Zoals Bin-Laden, Saddam, Arafat en hun opvolgers, en nog vele meer...

"Aauw"? Verklaar je nader...?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 18:57
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik wil ook niet perse gaan discussieren ove rhet jodendom zelf maar als ik een vraag stel en jij aleen als antwoord geeft : god heeft het zo gewild,of het heeft een hoger doel, of het is voorspeld, of ik geloof alles wat in de bijbel staat, of je gelooft of je gelooft niet heb ik ook weinig aan de vragen...

Ik zeg ook nergens dat je joden zich moeten gaan bekeren...

Je zegt dat je niet per se een hekel heb aan alle moslims maar alleen aan de vervelenen, dat is ook weer zoiets: ik heb geen hekel aan buitenlanders maar alleen aan de criminele en vervelenden ofzo, lekker makkelijk praten dus....

met dat auuw word denkik gedoeld op dat je niet zo overdrevenzielig moet doen....

apen stammen wel degelijk van de mens af en waarom is dna niet goed genoeg als bewijs..?

De paus en bin laden vind ik ook niet helemaal te vergelijken en de paus doet tog niet veel emer dan een beetje rond bibberen magoed verder als we het bijvoorbeeld over jezus hebben ze zeggen altijd dat jezus is gekruisigd door zijn handen heen terwijl dat onmogelijk is omdat dan zijn handen zouden uitscheuren..... dus hebben ze het later( ik d8 in de middeleeuwen) maar veranderd in dat hij door zijn polsen is gekruisigd... beetje raar om dan dat soort dingen te veranderen (ofniet) daar komt bij dat je tegenwoordig wellis majah daar komt bij dat je tegenwoordig wellis mensen hebt die bijvb op discoverie komen met stigmata's in hun handen wat dus dan ook niet zou kloppen....
Oud 04-08-2003, 20:28
Mindel
Mindel is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 04-08-2003 @ 14:57:
Ik wil ook niet perse gaan discussieren ove rhet jodendom zelf maar als ik een vraag stel en jij aleen als antwoord geeft : god heeft het zo gewild,of het heeft een hoger doel, of het is voorspeld, of ik geloof alles wat in de bijbel staat, of je gelooft of je gelooft niet heb ik ook weinig aan de vragen...
Als je een specifieke vraag gaat stellen wil ik wel proberen te antwoorden. Het zal misschien uiteindelijk ook wel neerkomen op dat je het gelooft of niet, maar ik zal mezelf dan wel zo goed mogelijk uit proberen te leggen!
Oud 04-08-2003, 20:53
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Dat is dus beetje het probleem ik heb niet egt specifieke vragen of de godsdienst maar meer over de redenen en waarom je alles zo is enzo...
Oud 05-08-2003, 00:25
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Peace schreef op 04-08-2003 @ 17:50:
En, DNA vind ik persoonlijk geen goed bewijs voor de vergelijkenis tussen de mens en de aap. Zeker als je gaat stellen dat overeenkomen. Tussenvormen...?

Waarom is DNA geen goed bewijs?
Tussenvormen, ja. Neanderthaler en co. Homo Australopiticus etc etc.

Ik heb dat van de -als ik me niet vergis- Koran.

Quote, en ik geef je tien quotes waarin ze vredig naast elkaar leven prediken.

Ten tweede hoor je het toch overal. Bv. op de geluidsbanden van de Al-Qaida. "De ongelovigen gaan sterven..."

Oe, ja, Al Quada. Die lui zijn echt representatief voor de islam, man!

De Christendom is inderdaad een overtuigingsgeloof. Ik vind het heel onjuist dat er missionarissen op pad worden gestuurd. Men moet de mens laten doen wat hij wil. Maar waarom ik juist de Moslims pak, is omdat zij dat meer tonen. Je hoort de paus toch niet zeggen dat de ongelovigen zullen sterven...

Al Quada is geen paus. DUH!

Ik heb geen haat tegenover Moslims. Wel tegenover de zotte, dwaze, ongecontroleerde Moslims. Zoals Bin-Laden, Saddam, Arafat en hun opvolgers, en nog vele meer...

Dus je wilt alle moslims gaan controleren? O wow, lang leve de scheiding tussen kerk en staat.

"Aauw"? Verklaar je nader...?

Dat ik zo medelijden met jullie heb :/
Oud 05-08-2003, 00:44
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Weer zo iemand die stil en 'ongemerkt' haat tegen joden komt zaaien.

Laatst gewijzigd op 05-08-2003 om 00:48.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 00:51
Tiño
Tiño is offline
weer zo iemand van ''ow wat zijn we zielig, en ow wat doen we zelf helemaal nix dan goeds...'' blegh
Oud 05-08-2003, 21:28
Mindel
Mindel is offline
Ik denk niet dat het een goed id is om hier mensen af te katten over of hetr jodendom goed, slecht, zielig enz. is, maar natuurlijk is het wel zo dat het jodendom best ingewikkeld is, maar hoe gaan jullie daar mee om? Met kosher eten en je kleden volgens de regels? Ik vind het best moeilijk om me daar goed aan te houden. Ik zou graag willen weten hoe andere daarop kijken!
Oud 05-08-2003, 21:36
Greenpeacegirl
Greenpeacegirl is offline
Citaat:
Mindel schreef op 05-08-2003 @ 22:28:
Ik denk niet dat het een goed id is om hier mensen af te katten over of hetr jodendom goed, slecht, zielig enz. is, maar natuurlijk is het wel zo dat het jodendom best ingewikkeld is, maar hoe gaan jullie daar mee om? Met kosher eten en je kleden volgens de regels? Ik vind het best moeilijk om me daar goed aan te houden. Ik zou graag willen weten hoe andere daarop kijken!
met kledingregels of met kosher eten?
kosher eten vind ik echt geen probleem en de kledingregels alleen maar omdat het moeilijk is om leuke kleding te vinden als je hier rekening mee houd. Maar r valt heel erg goed mee te leven... dit is toch bij iedereen persoonlijk dus ik weet eigenlijk niet of het nuttig is om hier over door te gaan ook omdat er dan alleen maar orthodoxe joden op kunnen reageren enzo...
Oud 07-08-2003, 15:59
Isa
Isa is offline
over de scheppingsverhaal in 6 dagen:vergeet niet dat bij god een dag duizend jaar is.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 17:44
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Owjah was ik bijna vergeten...

majah geloof ook niet in god
Oud 07-08-2003, 17:54
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 04-08-2003 @ 19:57:
als we het bijvoorbeeld over jezus hebben ze zeggen altijd dat jezus is gekruisigd door zijn handen heen terwijl dat onmogelijk is omdat dan zijn handen zouden uitscheuren..... dus hebben ze het later( ik d8 in de middeleeuwen) maar veranderd in dat hij door zijn polsen is gekruisigd... beetje raar om dan dat soort dingen te veranderen
Even voor de duidelijkheid, de Romeinen kruisigden mensen nou eenmaal door de polsen. Echter in de middeleeuwen wist men dit niet meer, dus maakten ze er de handen van. Er is nu (weer) bekend dat de Romeinen de spijkers door de polsen sloegen dus gaat de Kerk met de tijd mee en verbetert dat. Dus wat is het probleem?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 18:00
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Het probleem is dat het door de handen kruisigen zowieso niet zou kunnen en dat er gewoon ineens iets verandert/verzonnen word omdat dat ze het vergeten zijn....

Btw als dat ze is, zijn al die mensen met ''stigmata'' zowieso onzin
omdat hun dus ''bloedvlekken'' op hun houden zeggen te hebben
Oud 07-08-2003, 18:14
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 07-08-2003 @ 19:00:
Het probleem is dat het door de handen kruisigen zowieso niet zou kunnen en dat er gewoon ineens iets verandert/verzonnen word omdat dat ze het vergeten zijn....
Dat zou inderdaad niet kunnen maar dist wist men toen niet, maar ze wisten wel hoe een kruis eruitzag en aangezien de armen naar opzij gestrekt aan het kruis hangen is het niet meer dan logisch dat men toen dacht dat het om de handen ging.

Citaat:
$TR@NG3R schreef op 07-08-2003 @ 19:00:
Btw als dat ze is, zijn al die mensen met ''stigmata'' zowieso onzin
omdat hun dus ''bloedvlekken'' op hun houden zeggen te hebben
Dat weet ik niet, maar ik heb me daar ook nog niet in verdiept
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 07:19
Isa
Isa is offline
Mensen onderschatten de kennis van andere culturen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 07:20
Isa
Isa is offline
ardon zei ik mensen, rabbi eghfir lee wa rahmnee, ik wil natuurlijk niet impliceren dat die wezens die in nl wonen Mensen zijn, stel je voor zeg stelletje beesten dat wij zijn, lager dan honden en varkens.

meestal.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 07:41
Joostje
Joostje is offline
het staat vast dat wetenschappelijk wij tot de soort homo sapniens sapiens (ofzo) horen.
Oud 08-08-2003, 13:04
Tiño
Tiño is offline
ja dat is ook zo hoor ,maak je niet druk,maar dit topic gaat nog altijd over het jodendom...toch?
Oud 08-08-2003, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Greenpeacegirl schreef op 24-07-2003 @ 22:30:
De torah is wel door G-d geschreven! Moshe heeft het naar het volk gebracht vanuit de hemel, maar hij heeft het helemaal niet zelf geschreven! hoe kom je daar nou weer op??
En er is zeker niets verandert in de loop der jaren. Daar is heel erg opgelet, en wat er nu staat stond er duizenden jaren geleden ook al in.
Ik ben net terug van vakantie, vandaar de late reactie. En God heeft de torah slechts 'geciteerd', Moshe heeft deze opgeschreven. Er is niets of niemand die anders zou beweren.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Peace schreef op 25-07-2003 @ 13:23:
Dat de wereld 5 miljard jaar oud is, mogen ze van mijn part blijven beweren. Er zijn zaken die misschien door de eeuwen heen de eigenschappen hebben gekregen van 5 miljard oude voorwerpen. Wat niet betekent dat die dat wel zijn. Net zoals iemand van 20 jaar oud al wit haar kan hebben. De eigenschappen van een 60-jarige heeft hij, maar dat betekent niet per se dat hij wel zo oud is!
En iedereen die ook maar iets met aardrijkskunde doet is een verborgen werkloze? De wereld is ouder dan 5763 jaar oud, deal with it. Los van het feit dat deze 5763 jaar al niet helemaal kloppen en los van het feit dat de torah dit zelf ook niet beweert daar het eerste woord 'Bereshiet' vertaalt dient te worden met 'in een begin' en niet 'in HET begin' kunnen sommige processen gewoon niet binnen een bepaalde tijd plaatsvinden. Of denk jij dat het Himalaya-gebergte, dat is ontstaan doordat wat nu India is vanuit Antarctica over een periode van honderden miljoenen jaren is komen aanvaren en een frontale botsing veroorzaakte waardoor alle platen over elkaar schoven daar gewoon zomaar is neergezet? Geloof je dan ook niet in dinosaurussen of in de ijstijd? Er is wel degelijk een ijstijd geweest en als je dat niet gelooft heb je een ontzettend groot bord voor je kop. Om kort te gaan, verklaar je nader.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Greenpeacegirl schreef op 27-07-2003 @ 00:32:
Er is een uitleg die verklaart hoe het kan dat wij geloven dat de wereld 5763 jaar oud is terwijl anderen geloven dat hij al miljoenen jaren bestaat. G-d zou de wereld zo hebben geschapen dat het leek alsof de wereld al heel erg oud was, dus dat Hij al dinosaurusbotten en fosielen in de aarde had gestopt. Een andere verklaring is dat na de zondvloed de wereld ineens heel oud leek, dat bergen bijvoorbeeld ineens duizenden jaren oud leken.
Dan nog is het fantastisch. Dit is waanzin in de reinste zin van de naam. En dan nog wat, mochten al die wetenschappelijk aangetoonde bewijzen van een onmogelijkheid van een zulk jonge wereld niet waar zijn zou je ontzettend hard genaaid worden door God en waarom zou hij dat willen.
Overigens is het erg makkelijk te controleren. Je schiet iets af naar een planeet met een snelheid die sneller is dan het licht en kijkt vanaf daar terug naar de aarde om te kijken hoelang deze al bestaat. Maar in mijn ogen is alleen het heelal al een teken van deze onzin.

En waar kwamen alle mensen vandaan die tussen de tijd van Adam en Noach in leefden? Dat zijn echt niet allemaal nazaten van Adam!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 27-07-2003 @ 04:03:
Jared
en hij heet Jered, maar verder heb je gelijk
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 13:32
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 28-07-2003 @ 00:52:

over de kledingregels: het is maar net hoe revolutionair jouw rabbijn is.
tsssss, alsof iemand jodendom op die manier zou worden bepaald door de rabbijn!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 16:57
Dagusti
Dagusti is offline
Ik kom normaal nooit op forums, maar als er drastische verandering plaatsvinden wil je nogwel is naar een forum gaan om ideeen uit te wisselen. Zo dacht ik is te kijken naar het filosofische gehalte van scholieren.
Ik kom extreem binnenvallen, ik heb alleen de eerste bladzijde gelezen, maar wil toch even reageren.
Ik ben zelf eigenlijk niet joods... Ten eerste hang ik de gedacht aan, niet joods te zijn, omdat ik zo niet ben opgevoed, niet in een joods gemeenschap leef, en ook niet volgens de joods regels leef. De reden van mensen om mij als joods aan te zien, is het rare denkbeeld, dat ik een joodse neus heb en een joods uiterlijk. En ja, mijn vader is qua bloedlijn ook joods.
Omdat ik in deze situatie verkeer, merk ik heel veel van de meningen, denkbeelden etc van anderen over joden. Ik merk dat er nog steeds raar wordt gekeken naar joden. Niet anti-semitisch maar wel met een aparte frons.
Omdat ik altijd al van Harry 'ik denk dat ik alles weet' Mullisch heb gehouden, en op school ze mijn toch altijd op een aparte manier confronteerden met mijn 'joodheid', ben ik mij erg gaan interesseren in de joodse gemeenschappen. Niet in de vorm van actief onderzoek, want dat is echt extreem veel, maar in de vorm van het lezen van boeken van Joodse schrijvers....
Uiteraard ben ik nog niet bij een conclusie, die komt waarschijnlijk nooit, of pas als ik een stuk ouder ben.
Ik vraag me af of er interesse is naar mijn analyses. Ik heb er dus nog niet veel. Laat maar iets weten. Alles vertellen hier is ook weer een overbelading van het forum... Wat overigens een heel leuk onderwerp is, maar door sommigen wordt er een beetje langsheen gekeken, en wordt het niet met een open geest benaderd. Lekker wetenschappelijk
Oud 08-08-2003, 17:02
Tiño
Tiño is offline
als hier op mij wordt gedoeld, dan stel ik mij bij deze helemaal open voor je analyses hoor, post of pm ze maar als je het belangrijk genoeg vindt.Ik verklaar mijzelf ook graag nader, als eerdere reacties te bekrompen en/of kort over komen...
Oud 08-08-2003, 18:08
Dagusti
Dagusti is offline
Ik doel niet jou, zoals ik al zij heb ik niet heel het forum doorgenomen, maar alleen de eerste pagina. Daar stonden wat zaken in, die lichtelijk langs het onderwerp heen gingen.
Maar ik moet ook zeggen, dat ik vind dat gekisewis over wat wel en niet klopt onzin vind en nutteloze tijdverspilling. Ik geloof in mijn geloof, jij in de jouwe etc, en als we gaan kijken naar wat geloof, filosofie en waarheid is, dat je dan niet kan zeggen dat de een waar is en de ander niet. Wat jij waar vind is waar voor jou.

Met jou bedoel ik personen in het algemeen
Oud 11-08-2003, 22:34
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 08-08-2003 @ 14:29:
Dan nog is het fantastisch. Dit is waanzin in de reinste zin van de naam. En dan nog wat, mochten al die wetenschappelijk aangetoonde bewijzen van een onmogelijkheid van een zulk jonge wereld niet waar zijn zou je ontzettend hard genaaid worden door God en waarom zou hij dat willen.
Overigens is het erg makkelijk te controleren. Je schiet iets af naar een planeet met een snelheid die sneller is dan het licht en kijkt vanaf daar terug naar de aarde om te kijken hoelang deze al bestaat. Maar in mijn ogen is alleen het heelal al een teken van deze onzin.

En waar kwamen alle mensen vandaan die tussen de tijd van Adam en Noach in leefden? Dat zijn echt niet allemaal nazaten van Adam!
Je weet toch die spijkerbroeken die je in de winkel kunt kopen met slijtplekken? Geloof jij ook dt die al 8 jar door iemand gedragen zijn? Of ken je van die na gebouwde zeilschepen waarvan het net is als of ze heel oud zijn? Of het truukje van citroen sap op een brief en dan met een vergroot glas het randje weg branden zodat het net is als of deze oud is? Of geloof jij allemaal dat die dingen stuk voor stuk echt oud zijn? Mischien ben jij wel de gene met een bord voor je kop in de zin van ik wil NIET geloven. Dat je daarom alles op alle mogenlijke manieren wilt weerleggen? Zou dat niet kunnen?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 22:43
Greenpeacegirl
Greenpeacegirl is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 11-08-2003 @ 23:34:
Je weet toch die spijkerbroeken die je in de winkel kunt kopen met slijtplekken? Geloof jij ook dt die al 8 jar door iemand gedragen zijn? Of ken je van die na gebouwde zeilschepen waarvan het net is als of ze heel oud zijn? Of het truukje van citroen sap op een brief en dan met een vergroot glas het randje weg branden zodat het net is als of deze oud is? Of geloof jij allemaal dat die dingen stuk voor stuk echt oud zijn? Mischien ben jij wel de gene met een bord voor je kop in de zin van ik wil NIET geloven. Dat je daarom alles op alle mogenlijke manieren wilt weerleggen? Zou dat niet kunnen?
Oud 11-08-2003, 22:51
Shigi
Shigi is offline
Dat was gewoon een super goede reactie!
Oud 11-08-2003, 23:15
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
als je ervan uitgaat dat God almachtig is, kan die alles. Logisch. De vraagis alleen, waarom wil hij (of zij) een spijkerbroek met slijtplekken?
Oud 12-08-2003, 01:36
Verwijderd
Citaat:
En daar was nou juist het eerste gedeelte voor. Je weerlegt toch ook niet het feit dat iemand zegt dat hij 55 bruine boterhammen per dag eet met het feit dat jij al vol zit na 4?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 09:39
Isa
Isa is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-08-2003 @ 08:41:
het staat vast dat wetenschappelijk wij tot de soort homo sapniens sapiens (ofzo) horen.
wat jammer nou dat ik westerse wetenschap veelal als onzin beschouwt omdat ze 1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000 verbanden over het hoofd zien die er mogelijk zijn.

ennuh er is ook zoiets als innerlijk.

groetjes esau de engelgodmensreptiel
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 09:50
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 12-08-2003 @ 10:39:
wat jammer nou dat ik westerse wetenschap veelal als onzin beschouwt omdat ze 1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000 verbanden over het hoofd zien die er mogelijk zijn.

zoals?

ennuh er is ook zoiets als innerlijk.

dus?

groetjes esau de engelgodmensreptiel
groetjes terug, reptiel
Oud 12-08-2003, 10:49
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 13:14
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-08-2003 @ 00:15:
als je ervan uitgaat dat God almachtig is, kan die alles. Logisch. De vraagis alleen, waarom wil hij (of zij) een spijkerbroek met slijtplekken?
OmDaT SiJ EeN BrEeZaH SlEtJuH Is
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 00:06
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Assasin schreef op 12-08-2003 @ 14:14:
OmDaT SiJ EeN BrEeZaH SlEtJuH Is
Damn, zouden die ten commandments ook met zo'n lettertype zijn popgeschreven :/
Oud 13-08-2003, 00:18
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 11-08-2003 @ 23:34: blabla
Ik vond het niet egt een goede reactie ofzo....zo kun je alles wel verdraaien en het is ook niet eens een antwoord op de vraag die gestled werd...

Citaat:
Dat zou zowieso niet kunnen want waar komen dan negers vandaan...
Oud 13-08-2003, 02:08
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 13-08-2003 @ 01:18:
Ik vond het niet egt een goede reactie ofzo....zo kun je alles wel verdraaien en het is ook niet eens een antwoord op de vraag die gestled werd...

Dat zou zowieso niet kunnen want waar komen dan negers vandaan...
mitochondraal onderzoek schijnt te hebben aangetoond dat de verschilende rassen omstreeks 50.000 jaar geleden ontstonden.
Reageren

Regels voor berichten