![]() |
||
Citaat:
De professor heet Archibald Chagrijn.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hallo vriendjes, en vriendinnetjes, We komen er weer aan, Hallo vriendjes, en vriendinnetjes, Tis Bassie... en Adriaan! Wat we allemaal beleven zien we het komend half uur, Maar er wordt ook veel gelachen in dit nieuwe avontuur, Dus humor en spanning die komen er aan, Met Bassie... en Adriaan! Eindliedje: Dag vriendjes, en vriendinnetjes, Dat was het dan al weer, Dag vriendjes, en vriendinnetjes, Tot de volgende keer maar weer, Want het avontuur gaat verder dus er komt nog heel veel meer, Maar niet meer vandaag maar de volgende keer, Wil je weten hoe dit avontuur dus verder zal gaan, Kijk naar Bassie... en Adriaan! Maar de 5e en 6e regel van de begin- en eindliedjes verschillen bij sommige avonturen. Bij de Schatkaart was bij het beginliedje bijvoorbeeld: We beleven avonturen, o wat spannend wordt me dat. Ja, maar er wordt ook veel gelachen, hahaa, bij het zoeken naar de schat! en het eindliedje was daar bij de 5e en 6e regel ook anders. Bij De Kroon en De Verzonken Stad was de tekst van die regels d8 ik ook anders. Maar de melodie is altijd hetzelfde. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() *heeft clips gevonden met stem van Baron en screencaps van de Baron* Zucht.... ![]()
||
Citaat:
Iemand hier heeft een obsessie. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ja, ik ben een mens van obsessies. Nu vooral Alan Rickman en nu heb ik weer een oude obsessie herontdekt. ![]() ![]() Ik ben niet meer te redden.... ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Maar dat je hem knap vind... ![]() Of zit je te dollen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() *valt op aparte, oudere mannen* ![]()
||
Citaat:
Naja, ieder z'n smaak. Vergeet niet dat "De diamant" nogal oud is. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Hoe hij het woord "schatkaart" uitspreekt! ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Schatkaart was 1986, Kroon was 1988, Griekenland was 1989, De Geheimzinnige Opdracht was 1992, Amerika was 1994 d8 ik... maar de rest weet ik niet.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Hier heb ik nog een (waarschijnlijk) recente foto van Paul van Gorcum: ![]() Ik ken 'm daar niet terug, vind 'm leuker als de baron. ![]() ![]() Ook heb ik nog een stukje uit een interview gevonden met Aad van Toor over Paul van Gorcum: In de series bezorgde de Baron Adriaan regelmatig moeilijkheden, maar tijdens de opname beleefde ik, Aad van Toor, aan Paul van Gorcum heel veel plezier. Een klein voorbeeld; in de serie “De verzonken stad” moet “De Baron” scheldwoorden schreeuwen naar Bassie en Adriaan die net ontsnapt zijn. Als regisseur vroeg ik aan Paul of hij als ‘scheldwoorden’ de gerechten uit een cafetaria wilde schreeuwen. Ik kwam er toen snel achter dat Paul meer in goede restaurants kwam dan in een cafetaria. Hij bulderde eerst, `bamihap!, frikandel!, bal gehakt!`, maar ging toen over op, `zalmschotel!, garnalencocktail! en hap kaviaar!`. Na het laatste scheldwoord vielen de cameraman, de geluidsman en ik om van het lachen. En als ik nu, na 15 jaar, die scène weer zie, rollen de tranen weer over me wangen van de lach. En een stukje met Paul van Gorcum zelf: Een bijzondere gebeurtenis die ik, Paul van Gorcum, had met Bassie en Adriaan: Ik heb in diverse series meegewerkt en daardoor heel veel met ze meegemaakt. Een merkwaardig voorval gebeurde tijdens de opname van de serie "Bassie en Adriaan en de verdwenen kroon". We namen `s nachts een scene op waarin wij, de `boefjes`, een inbraak pleegden en de kroon stalen. De opnamen waren heel zwaar en pas `s nachts om vier uur klaar. Ik stapte daarna doodmoe in mijn auto en wilde maar één ding, snel naar huis en slapen. Maar van dat slapen kwam niet veel terecht. Thuis werd ik uit mijn bed gebeld door de Vlaardingse politie. Die vroegen mij of ik die avond in Vlaardingen was geweest. Ik zei natuurlijk `ja` en dat maakte me verdacht. Wat bleek. Er was die nacht een echte inbraak geweest in een parfumeriezaak, niet ver van de plaats waar wij de opname hadden. Een attente voorbijganger had mijn auto gehaast voorbij zien rijden en mijn nummer genoteerd. Ik vertelde de politie dat ik wel had ingebroken maar voor de serie van Bassie en Adriaan. De agent herkende gelukkig direct mijn stem zo kon hij mijn onschuld bewijzen. Maar het zijn toch leuke herinneringen die je overhoudt aan nachtelijk boevenwerk. ![]() Maar Paul van Gorcum heeft in zijn leven veel meer gedaan dan `De Baron`, `de directeur` of `de professor` spelen bij Bassie en Adriaan. Hier volgt een klein overzicht van het zeer actieve leven van de acteur Paul van Gorcum. Als kind wilde Paul van Gorcum maar een ding, acteur worden. In 1952 werd zijn droom al werkelijkheid toen hij werd aangenomen bij het Haagse Toneel. Daar werkte hij niet alleen met de grootste acteurs en actrices van Nederland, zoals Caro van Eijck en Ko van Dijk, Johan de Meester en Peter Scharoff, hij kreeg ook nog privé toneelles van ze. Daardoor werd zijn talent voor acteren volledig ontwikkeld en al op jonge leeftijd speelde hij vele belangrijke rollen bij alle grote toneelgezelschappen in Nederland. Maar hij heeft niet alleen talent voor toneel. Hij werkte ook met veel succes in de musicals van Jos Brink zoals “Madam Arthur” en “Max Havelaar” en schitterde in vele TV en filmproducties. Hij was onder anderen te zien in de TV feuilletons “De dagenraad”, “De kleine waarheid”, “Willem van Oranje", ”Dagboek van een herdershond” en “De fabriek” en in de Nederlandse speelfilms “Wat zien ik?” “Turks Fruit”, en “Een vlucht regenwulpen”. Paul van Gorcum heeft niet alleen talent voor acteren. Ook als stemregisseur van diverse grote tekenfilms heeft hij naam gemaakt. Onder zijn leiding zijn diverse Walt Disney films in het Nederlands vertaalt en nasynchroniseert. Ook de wereldberoemde regisseur Steven Spielberg vraagt Paul regelmatig voor zijn tekenfilms en daardoor werkte Paul diverse malen samen met de Amerikaans actrice Whoopi Goldberg. Paul is zelf ook regelmatig te horen in tekenfilmseries. Bij de serie van de “Smurfen” leende hij zijn stem onder andere aan de vervelende Gargamel. Verder maken ook Sinterklaas en de Kerstman regelmatig gebruik van de artistieke kwaliteiten van Paul van Gorcum. Dat hij ook daarmee één van de beste is, blijkt wel uit het feit dat hij voor alle grote feesten wordt gevraagd. Het leven van Paul van Gorcum kent vele hoogtepunten waar hij trots op is, maar bijzonder trots is hij op de Koninklijke onderscheiding die hij in 1992 kreeg. Hij werd ridder in de orde van Oranje Nassau. Er wordt een homepage van Paul van Gorcum gemaakt. Zodra die klaar is lees je hier het adres. ![]() ![]() ![]() [EDIT] Hier vind ik Paul (waar hij zichzelf is) wel weer heel schattig (hij is rechts op de foto, naast Whoopi Goldberg): ![]() Verder kun je hier naar een heel interview (duur: 4 minuten) met Paul luisteren (wat heeft 'ie een mooie stem ![]() ![]() ![]() Klik hier! [/EDIT]
Laatst gewijzigd op 03-08-2004 om 12:06. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |