Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
niet voor de volle 100% ![]() Jij zegt dat, en ik ben het 100% met je eens, maar leg dat eens uit aan die duizende mensen die dat wel beweren...
||
Citaat:
![]() ![]() Ik herken het land niet. Gister werd nog gezegd dat we geen martelaarscultuur kenden. Nu denk ik daar heel anders over... helaas
||
Citaat:
Als je de milieus ziet die vooral op hem stemden, dan kun je zeggen dat juist die mensen vatbaar zijn voor het mythisch voorstellen van mensen. (zonder hierbij mijn mening over die milieus te geven)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Het dringt nog steeds niet tot me door. Ik wéét het wel, maar... ik kan het gewoon niet geloven ofzo... het is gewoon vreemd.
Ik was het niet met al zijn standpunten eens en ik heb heel vaak gelachen toen hij weer eens belachelijk gemaakt werd (bij Kopspijkers) maar ik heb altijd het gevoel gehad (en ik wist het ook zeker) dat het een hele vriendelijke man was, alleen soms een beetje fanatiek. Maar goed, waarom zou dat niet mogen? Wat ik walgelijk vind, zijn de foto's in de kranten, waar meerdere forummers het al over hadden. Ik vind dat meer sensatie dan respect. Omdat ik respect heb, heb ik er niet naar gekeken, maar het wordt zowat onder je neus geduwd... je moet wel kijken! Wij kregen vanmiddag het UN (Utrechts Nieuwsblad) en ik wilde gewóón de krant lezen, maar dan kijk je dus recht tegen zo'n foto aan, die ik niet eens wíl zien. ![]() *citeert* Gisteren is er een mening vermoord! (radio 3FM)
|
bah bah bah wat stelt nederland zich toch aan.
Nou en, Fortuyn is neergeschoten, is echt niet de eerste keer dat iemand wordt vermoord in nederland, ook niet voor 't geven van z'n mening. Is fortuyn dan zoveel meer als een gewone onbekende ? Ik vindt van niet. en ik ben blij dat we van deze rechtse klootzak af zijn. opmerkingen als "moslims zijn zo stom als varkens" en "de islam is een achterlijke cultuur" , daar hoef je bij mij echt niet mee aan te komen. Dat is gewoon racisme en discriminatie tegenover een hele grote groep. 't is z'n eigen schuld, moet je maar niet van dat soort dingen gaan roepen. En dan dat heel nederland zo zielig gaat doen, belachelijk. Dat ze blij zijn! zo'n hond als fortuyn verdient geen respect! Rare ideeen die dat arrogante rotventje had, kijk maar 's naar oostenrijk, het aantal geweldsdelicten tegen buitenlanders is daar fors toegenomen na de uitspraken van Jorg Haider. Van mij mogen Haider en Le Pen ook dood.
||
Citaat:
het lijkt wel alsof je je aangevallen voelt..terwijl je daar niet echt rede toe hebt. |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
hmz.. ff hoe ik erover denk...
Laat ik in ieder geval voorop stellen da'k het er niet mee eens ben dat Fortuyn vermoord is. Maar waarom gaan we nou opeens allemaal doen alsof die gast zo geweldig was??? Het hele journaal lijkt 3 dagen achter elkaar wel een eerbetoon aan Fortuyn. De hele media die eerst(terecht) negatief was over Fortuyn doet nu alsof hij de verlossende held van Nederland was. De meest sympathieke kloot die er rondliep in Nederland. Hou toch op. Waarom kunnen we niet gewoon realistisch blijven?! Ik moest die gast niet en nu nog steeds niet. Lullig dattie vermoord is. Zo hoort het inderdaad niet, maar ik heb niet echt de neiging om vol te schieten als ik 'onze Pim' ![]() Mzzdas. Jaspov
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
http://krant.telegraaf.nl/krant/vand...r.volkert.html Dit is hem...
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat gevaar moet je uitschakelen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen waren er welgeteld 2500 mensen ondervraagd...Dit valt toch echt in het niet bij de miljoen (ongeveer) die op hem zouden stemmen... De hele 6 VWO uit mijn school bv. zou op hem gaan stemmen...
||
Citaat:
En dat kan dus ook komen omdat die 6VWO van jullie zich nooit in politiek verdiept heeft. Nu komt er ineens een Pim die heel veel publiciteit krijgt, en gaan een heleboel mensen voor hem zijn terwijl er een heleboel niet eens weten waar Pim wel niet allemaal voor staat, laat staan waar de andere partijen voor staan.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Agree. Ik vind dat, zowel de media als de gevestigde politici, fouten hebben gemaakt. Ik zeg niet dat ze schuldig zijn, dat is die ontzettende lul die hem neergeschoten heeft, maar ik vind zeker dat ze grove fouten hebben gemaakt.
Ten eerste de politici. Door Pim Fortuyn gelijk te stellen aan mensen als Haider en Le Pen (wat dus echt WEL racisten zijn!) en i.p.v. in te gaan op argumenten zijn meningen constant afdoen als nationalistisch gezeur, hebben zei een toon gezet die door de media overgenomen is. Waarbij ik bij de tweede groep 'schuldigen' kom, nl. de (geschreven) pers. Iedere keer als Fortuyn een uitspraak deed, werd deze compleet uit zijn verband gerukt weergegeven door de media. Een goed voorbeeld is dat Pim zou zeggen dat de eerste grondwet afgeschaft moest worden. Dat is gewoon NIET WAAR! Wat Pim letterlijk gezegd heeft, is dat als die wet zou betekenden dat mensen hun mening niet meer mogen uiten, die wet maar beter afgeschaft zou kunnen worden. En dat is compleet wat anders. Mooi voorbeeld is de berichtgeving van de buitenlandse media. Deze gaan af op informatie die ze van de nederlandse media gekregen hebben, en meteen wordt Fortuyn afgeschilders als een Haider, Le Pen een ultra-rechts persoon of zelfs een neonazi. Ik bedoel, komop zeg! Als hij een racist was geweest, had hij al lang vastgezeten. Kijk maar naar wat er met de CD is gebeurt. Ik vind dat, hoewel de politici en de pers niet de hoofdschuldigen zijn, zij wel een toon gezet hebben die verre van objectief en eerlijk was. Het is natuurlijk een speculatie, maar ik vraag me af of dit gebeurt zou zijn als de media en de politici eerlijk waren geweest. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder is die bewering van jou dat alleen lager opgeleiden op Pim stemden belachelijk, achterlijk en nergens op gebaseerd. Als je een beetje het nieuws had gevolgd had je ook meegekregen dat ook erg veel ondernemers (zowel in het MKB als in grote bedrijven) op Pim stemden. De VVD heeft veel stemmen verloren aan Pim, en dat is geen partij waar de gemiddelde pauper op stemt ofwel? Deze weerzinwekkende moord is terecht een aanslag op de democratie genoemd. Als je het met iemand niet eens bent vecht je het uit op argumenten, en niet met kogels. Als die persoon te ver gaat in zijn uitlatingen pak je hem via justitie aan, ook dan ga je niet een persoon vermoorden. Daarbij komt dat deze moord ook nog eens ontzettend zinloos was. Ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar iemand zij dat hoewel de aanslag gepleegd is op het gedachtengoed van Pim Fortuyn, alleen de persoon daarachter gestorven is. Ik ben nog steeds niet van plan om op LPF te stemmen, hoewel de gedachte wel in me opgekomen is. Ik denk ook dat 15 mei een hoop mensen als 'laatste eer' op Pim gaan stemmen, en ik kan ze eigenlijk geen ongelijk geven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
dat je niet voor um ben mot jezelf wete vind dat veel mensen een te snelle meening over hem hebbe terwijl er veel van hem te veel verkeert begrepen word de pers en de journalisten hebben hem ook steeds verkeert verwoord en dat vind ik nogal schandelijk dit had nooit moge gebeuren , gister merkte ik echt hoe kut ik ut eigelijk vond dat hij vermoord is, ik had in hem nog hoop dat ut wat beter ging met nederland, en ik wou wel zien of hij het allemaal kon waar maken of niet, de andere partijnen hebbe voor mij nog steeds nix bewezen en die zitte er al tig jaren daar heb ik geen vertrouwen in ik had um die kans wille geven jammer genoeg kan dat niet want een vervanger voor hem is er gewoon niet, ik had nog veel meer van um wille zien en horen.... DIT HAD ECHT NOOIT MOGEN GEBEUREN. tis klote dat ik nog geen 18 ben ken GVD gewoon nog niet stemmen
||
![]() |
Citaat:
ben ik ok mee eens , en zo bedoelde pim dat ok
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Wat ben je weer bijzonder grappig. Je knipt net zo selectief als de pers dat doet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En die moord is absoluut geen oplossing, integendeel. Het gedachtengoed van Fortuyn leeft voort, en hoe! Hij zal, naast de mensen die al op hem wilden stemmen, een hoop sympathiestemmen krijgen. De LPF krijgt dus, dankzei die moord, meer stemmen. Dus naast compleet onethisch, is het ook nog eens een ontzettend domme daad. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ook het milieu waar mensen in zitten is erg belangrijk. Als je in een stad woont met weinig criminaliteit e.d. (bestaan die eigenlijk nog wel?) zal je minder snel op Pim Fortyun gaan stemmen, aangezien de veiligheid 1 van de weinige punten was waar (bijna) iedereen het met hem eens was. Ik was het ook niet op elk punt met LPF eens, maar ik heb verschillende stemwijzers gedaan en iedere keer kwam LPF als beste uit de bus.
||
Citaat:
ze hebben ook een eigen verantwoordelijkheid. (nu geen tijd om hier verder op in te gaan)
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
hmmm nou ga ik ff wat zegguh
ik vind het echt heeeeel raar dat het in nederland gebeurd. ik hoorde het op vakantie( nu ik dit schrijf ook nog op vakantie) ik vind echt raar. ik weet niet hoe het allemaal in nederland is enzow. ik heb gister de krant gelezen dan dinsdag. naja ik snap het niet zo echt enzow omdat ik nu ook op vakantie ben enzow. ik vind het wel erg dat het in nederland gebeurd. |
![]() |
|
Ik vind dat die hele Pim Fortuyn nu wel erg opgehemeld wordt door alle mensen. Tuurlijk is dit erg, maar zelfs in deze minigemeente hangt de vlag half stok. Het is ook maar een mens, ik wil ook wel dat de vlag half stok hangt als ik dood ga.
Ik vind dat het allemaal wel erg overdreven wordt. Tuurlijk vind ik het erg enzo dat zoiets gebeurt, maar Pim Fortuyn wordt zo bijna een god.
|
![]() |
(Ik heb deze Topic niet helemaal doorgelezen. Dus misschien is het al gezegt.)
Toen gister Mens bij Pim kwam kijken werd hij uitgefloten. En toen dacht ik. Dat is toch ook zielig. Alle Pim aanhangers zeggen dat je voor je mening uit moet kunnen en mogen komen. Doet Mens dat word hij uitgefloten.. Ik vind dat erg zieig. Erg zielig.. |
![]() |
||
Citaat:
denk dat Mens nei zo blij zal geweest zijn met dat gefluit maarja.. de broer van Pim fluiten ze niet uit ![]() dus klopt nie dat ze Mens uitfluiten Mens was een belangrijke vriend voor Pimmetje geweest
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Maar is dat een reden om hem uit te fluiten? Ik vind van niet. Ik vind dat dan ook vrijheid van menings uiting. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
samenvatting van de demonisering dutch lion | 7 | 18-07-2002 18:19 | |
De Kantine |
Mijn condoleances aan iedere Nederlander met verstand waaromniet? | 123 | 16-05-2002 20:45 | |
de gevolgen van de moord op pim fortuyn nao | 3 | 13-05-2002 10:38 | |
De zionisten Vuren nu op Arafat MoHaMeDJaLaL | 272 | 01-05-2002 12:42 |