Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2005, 23:39
Kinky
Kinky is offline
kom net terug uit arnhem waar ik Fem'Muze met de show 'Stoelendans' heb gezien....
was echt geweldig... 5jonge dames die geweldig kunnen zingen. af en toe bijgestaan door een geweldige zanger/acteur.

Ze wisselen verschillende dingen af: dans, zang, cabaret. Vele dingen zijn bestand, maar wel een erg goede en eigen interpretatie....

een pluim voor deze dames!!!
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
Advertentie
Oud 04-07-2005, 19:13
Roobe
Roobe is offline
Eergisteren (zaterdag dus) naar the Lion King geweest. Was echt superleuk, zoals ik wel had verwacht overigens!
Oud 11-07-2005, 13:17
Kaa
Kaa is offline
Gisteren naar Mama Mia geweest...had er neit zoveel van verwacht eigenlijk...ik d8 nou het zal wel, kan nooit geweldig zijn, nederlandse teksten op abba deuntjes. Maar het was erg grappig moet ik zeggen en de muziek was ook best leuk. Vrolijk spulletje...erg vermakelijk.
Oud 12-07-2005, 11:41
dafzzz
dafzzz is offline
Citaat:
Roobe schreef op 04-07-2005 @ 20:13 :
Eergisteren (zaterdag dus) naar the Lion King geweest. Was echt superleuk, zoals ik wel had verwacht overigens!
wow.. ..ik wil ook!!
ik ben als laatste naar African Footprints geweest, toen deze draaide in Berlijn...was ook errug leuk!
Oud 13-07-2005, 22:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
'The Phantom Of The Opera' in 'Her Majesty's Theatre' in Londen. Echt, die was geweldig!! Als je van musicals houdt, moet je die zeker een keer bezichtigen!
Oud 23-07-2005, 15:12
Verwijderd
Dinsdag naar Mamma Mia geweest, was heel leuk.. verwachtte er zelf ook niet zoveel van, abba liedjes die in het nederlands verkracht zouden gaan worden, maar het was echt superleuk.. zit nu nog met een supergrote grijns op mn gezicht..

Hoewel ik de Lion King spectaculairder/leuker vond, vorig jaar juni geweest, wil eigenlijk nog een keer ..
Oud 27-07-2005, 18:11
Verwijderd
The Lion King of Mozart van Fred Delfgaauw.
Weet niet meer welke nou eerst was.
Oud 28-07-2005, 00:03
Verwijderd
the ashton brothers en een japanse en een duitse opera
Oud 29-07-2005, 08:42
WolterB
WolterB is offline
twee weken geleden naar Drienkoningenavond (Twelfth night, or what you will) van Shakespeare geweest.

Na een mislukte uitvoering van MacBeth en Vorig jaar van dezelfde toneelvereniging Timon van Athene gezien te hebben, was dit het leukste stuk dat ik totnutoe van Shakespeare gezien heb, helaas was het ook een kort stuk, duurde maar 2 uur.
Oud 05-08-2005, 20:52
DO EE.B
DO EE.B is offline
Citaat:
Kinky schreef op 21-05-2005 @ 17:23 :
Vanavond Concert in Concertzaal Tilburg:
Daar was ik ook,voor het laatst...
Oud 06-08-2005, 18:02
Arjon
Arjon is offline
uhm... Tatatata van Hans Lieberg.

I Love cabaret!
Oud 11-09-2005, 18:35
Kinky
Kinky is offline
Op 24 augustus ben ik naar "Scènes uit een huwelijk" geweest gespeeld door Toneel groep Amsterdam.
(van Ingmar Bergman, regie Ivo van Hove)

Ik vond het een zeer bijzondere voorstelling. Zeker omdat je niet zoals normaal in de zaal op een zachte stoel zit, maar op het podium op bankjes zat. Je zat echt midden in het stuk. Voor de pauze (2 uur) zag je 2 scénes uit 1 huwelijk. Alleen uit een andere periode. Het leuke was dat je steeds moest schuiven: het toneel was in drieën gedeeld en je ging dus steeds naar een andere gedeelte. Zo zag iedereen de scènes in een andere volgorde.
De rollen werden dus ook door verschillende acteurs gespeeld. Nadeel aan dit geheel was dat je soms wat last had van de andere scènes omdat alles tegelijk gespeeld werd.
Na de pauze was ook heel bijzonder. Het toneel was nu 1 geheel en iedereen zat nog altijd op het podium. De rollen (man en vrouw) werden beide door 3 gespeeld (dus in totaal 6 spelers). Heel erg bijzonder. Wel een lange zit!!! 4 uur in totaal...

----------------------------------------------------------------------
5 september
Dragelijk - NTGent
(Tom Blokdijk, regie: Johan Simons, spel: Yvon Jansen, genre: Monoloog)

Het verhaal gaat over de liefdesfrustraties van een vrouw. Dat ze daar erg mee worstelt.
Ondanks dat het stuk slechts 60 minuten duurde kon het mij niet echt boeien...
Alleen het einde zat leuk in elkaar...

6 september
Bezonken Rood - RoTheater
(Regie: Guy Cassiers en Alize Zandwijk,spel: Drik Roofthooft, genre: Monoloog)

Een redelijk verhaal. De persoon verteld over zijn overleden moeder en de tijd dat ze in het Jappenkamp zaten.
Er werd veel gebruik van multimedia en video gemaakt. Maar dit leide eigenlijk te veel af van het verhaal dat verteld werd. Het stuk duurde ook net iets te lang.

7 september
4.48 Psychose - ZT Hollandia
(tekst: Sarah Kane, regie: Olivier Provily, spel: Nanette Edens, genre: Monoloog)

Een vrij zwaar stuk. De schrijfster heeft 2 maanden na voltooïng zelfmoord gepleegd.
In het stuk wordt verteld waarom het personage zelfmoord gaat plegen. Om 4.48 gaat ze dat doen. Nu verteld ze nog even wat er allemaal in haar leven gebeurd is.
Een zeer boeiend stuk. Veel herkenning voor mensen die een depressie hebben gehad. Voor andere misschien wat saai.
Het moeilijk is wel dat de actrice het hele stuk (ruim 90 min) op één plaats blijft staan. Knap gespeeld!

9 september
Galapagos - Abattoir Fermé
(tekst & regie: Stef Lernous, spel: Nick Kaldunski & Tine can den Wyngaert, genre: existentieel horrortheater)

In dit stuk wordt heel sterk de grens van wat mag en kan opgezocht.
Het verhaal is eigenlijk heel realoistisch: de wereld achter de wereld; Welke realiteit is echt?

Een man en een vrouw in een hotel. Waar ze vreemde dingen doen.
Een sm scène volgt: de man wordt vastgebonden en krijgt een ping pong bal in zijn anus gestoken... (ik zat gelukkig niet op het balkon...)
Daarna steekt hij een vinger in z'n keel om zijn maaginhoud te delen met het publiek.
Ook plast hij in zn onderbroek...

Ga dus vooral niet op de 1e rij zitten!
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
Oud 11-09-2005, 21:02
Maurice
Maurice is offline
ik ben gisteren naar Liggend Naakt bij Staande Schemerlamp geweest in Theater aan 't Spui.
Prachtige voorstelling over de sensualiteit, vrijheid en idee-werelden.
Oud 11-09-2005, 21:51
ikbenroy
ikbenroy is offline
Afgelopen vrijdag:

Zorro
Door Jongerentheater Quint
In het Isala Theater in Capelle a/d IJssel.
Oud 14-09-2005, 20:07
Souris
Souris is offline
de verschrikkelijke moeder
Oud 14-09-2005, 20:16
Envy
Envy is offline
morgen gestorben, stadsschouwburg utrecht.

was eigenlijk nog best cool, had er niks van verwacht.
Oud 14-09-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Souris schreef op 14-09-2005 @ 21:07 :
de verschrikkelijke moeder
Oooh!
Hoe was die??
Ik ga 11 oktober
Oud 14-09-2005, 20:21
Verwijderd
'De Filmfabriek' van Wiersema & Smeets (had er ook nog nooit van gehoord )

Seinzoensopening-voorstelling van Theater De Vorst.
Heel creatief uitgewerkt idee. Twee 'filmfabrikanten' maken een uur lang live animatiefilm, waarbij de resultaten op een wit scherm te zien zijn. Erg leuk gemaakt. Het duurde helaasch iets te lang, maar het zat erg leuk in elkaar en ik heb af en toe ook erg moeten lachen (hoewel het vaak ook echt té flauw was). Maar vooral het idee vond ik dus echt prachtig
Oud 14-09-2005, 20:23
Souris
Souris is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 14-09-2005 @ 21:17 :
Oooh!
Hoe was die??
Ik ga 11 oktober
hij was leuk
zat ook wel wat zang bij en was gewoon leuk gespeelt.
ook mooi decor,goed gemaakt
Oud 14-09-2005, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Souris schreef op 14-09-2005 @ 21:23 :
hij was leuk
zat ook wel wat zang bij en was gewoon leuk gespeelt.
ook mooi decor,goed gemaakt
Ok, mooi
Oud 21-09-2005, 19:51
ikbenroy
ikbenroy is offline
Theaterweekendje gehad

Zaterdag
Nieuwe Luxor Theater: Nine, the musical

Zondag
Jeugdtheater Hofplein: Macbeth
Oud 23-09-2005, 09:53
WolterB
WolterB is offline
Gisteren naar Veldhuis & Kemper - De Geur Van (repise)

Was leuk, liedje afgewisseld met muziek, heldere rode draad door de conférence heen, mooi sluitend stuk
Oud 23-09-2005, 16:28
Verwijderd
Dinsdag ben ik geweest naar Het Temmen van de Feeks. Met Halina Reijn en Hans Kesting.

Was een goed toneelstuk, veel geschreeuw alleen maar dat gaf wel een goed beeld van ' de feeks' . Sommige stukjes waren echt hilarisch, maar ik vond dat sommige monologen te lang duurden.
Oud 23-09-2005, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 23-09-2005 @ 17:28 :
Dinsdag ben ik geweest naar Het Temmen van de Feeks. Met Halina Reijn en Hans Kesting.

Was een goed toneelstuk, veel geschreeuw alleen maar dat gaf wel een goed beeld van ' de feeks' . Sommige stukjes waren echt hilarisch, maar ik vond dat sommige monologen te lang duurden.
Daar ga ik a.s. donderdag éindelijk naartoe!!
Oud 23-09-2005, 22:58
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 23-09-2005 @ 18:49 :
Daar ga ik a.s. donderdag éindelijk naartoe!!
Leukleuk! Hans Kesting in z'n blote kont hoor. En er zitten wel rare stukken in dus. Ben benieuwd wat je er van vond.
Oud 23-09-2005, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 23-09-2005 @ 23:58 :
Leukleuk! Hans Kesting in z'n blote kont hoor. En er zitten wel rare stukken in dus. Ben benieuwd wat je er van vond.
Ah joh, ik ben wel wat gewend hoor.
Ik ben er nu al bijna van overtuigd dat ik het een geweldige voorstelling ga vinden, ben dan ook wel enorm weg van Toneelgroep Amsterdam
Maar ik laat het zeker weten in dit topic!
Oud 28-09-2005, 12:22
Souris
Souris is offline
Citaat:
Mushu schreef op 23-09-2005 @ 17:28 :

daar ben ik vorig seizoen geweest
echt super!
halina
Oud 29-09-2005, 19:12
HereIAm
HereIAm is offline
Fanclubdag (+optreden) van Ilse DeLange in Cuijk Op naar de najaarstour
Oud 29-09-2005, 22:10
Verwijderd
'Het temmen van de feeks' van Toneelgroep Amsterdam.
Erg goed, en heel mooi. Geweldig spel, vooral van Hans Kesting, en van Halina Reijn ook (maar Hans Kesting vond ik toch wel echt de beste). Helaas een paar missers, Benjamin de Wit en Marijn 'nog iets' vond ik dan weer helemaal niks.
Maar dat enkele mensen wegliepen, kan ik me ook voorstellen. Het was echt zó over de top af en toe, dat ik het zelfs soms wat té vond, maar over het algemeen kon ik er heel erg om lachen. Toch vond ik het drama overheersend en dat was het mooie eraan. Dat 'temmen' was subliem.
Ik heb genoten dus
Oud 30-09-2005, 22:25
Verwijderd
'1,5 uur ongenuanceerde zelfverheerlijking' van Koning Carlos.
De minste van de drie voorstellingen die ik tot nog toe van dit nogal aparte (maar o zo geniale) theatergezelschap gezien heb. Maar toch niet onaardig. Het verhaal is origineel, de speelstijl kan je erg leuk of juist enorm irritant vinden (ik ga voor erg leuk ) en het decor en de muziek etc. zijn al minstens zo absurd als het stuk op zich. Helaasch had ik iets te veel hoofdpijn en was ik iets te moe om het helemaal goed te volgen. En er wordt zóveel en zó snel gepraat (wat dan wel weer het leuke aan de speelstijl is, maar het maakt het niet makkelijk om het te volgen).
Al met al heb ik me wel vermaakt (maar het duurde helemaal geen 1,5 uur )
Oud 07-10-2005, 10:28
tigertje
tigertje is offline
jochem meijer met yee-haa
en die was echt supertof
kheb echt de hele voorstelling in een scheur gelegen
Oud 08-10-2005, 01:34
Verwijderd
'Wachten op Godot' van Het Nationale Toneel (met Mini en Maxi).
Ik kan er een heel verhaal over gaan houden maar daar heb ik absoluut geen zin in. Dus ik houd het bij: ik vind het stuk nu eenmaal geweldig dus ik heb me niet verveeld (ondanks het feit dat het 2,5 uur herhaling op herhaling is), maar Mini en Maxi waren alleen goed getypecast, verder konden ze niet acteren, en waren ze veel te veel de clown aan het uithangen. Beetje jammer. Decor was wel erg mooi, en er zaten zeker mooie momenten in.
Frappant ook al die mensen die dan speciaal voor Mini en Maxi komen en teleurgesteld tijdens de pauze het theater verlaten omdat het ze toch een beetje tegenvalt.
Oud 09-10-2005, 11:03
missy_fly
missy_fly is offline
Het Nederlands Dans Theater, voorstelling ''Safe as houses"

Geweldig..... Vooral het stuk van Lightfoot&Léon....!!!!
Oud 12-10-2005, 11:21
Verwijderd
'De verschrikkelijke moeder' van Mexicaanse Hond, zoals ik al aankondigde

Erg leuk, wat een maf stuk. Het stuk werd wel echt gedragen door Pierre Bokma, die was echt subliem. De andere acteurs waren ook zeker niet slecht maar ze vielen echt in het niet bij Pierreke
Muziek was ook goed. En het einde kwam precies op het goede moment, erg abrupt maar wel goed.
Nouja, en ik heb erg veel gelachen.
Oud 13-10-2005, 01:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
'Democraten' van Het Nationale Toneel, over de voormalige West-Duitse bondskanselier Willy Brandt. En hoewel dit een verplichte voorstelling was, lag het helemaal in mijn interessegebied; lucky me! Maar ook mensen die zich niet voor politiek interesseren, raad ik aan het te gaan zien! Het zit behalve politiek gekrakeel ook vol met humor en drama, omdat ook de mens Brandt wordt getoond, met al z'n privéperikelen en onhebbelijkheden erbij. Ook de personages rondom komen goed uit de verf. Het is vooral heel goed en levendig geacteerd.
Oud 14-10-2005, 09:12
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
maandag:
misschien wisten zij alles - dito dito

verhalen van toon tellegen verteld door 2 belgen: ge-wel-dig!!
drie uur lang luisteren naar grappige verhaaltjes (olifanten die aan lampen slingeren) en dan aan het eind taart....heeeeeeel veeeeeeel taart!!!

gister:
en god zag dat het goed was- toneelgroep de appel

niet echt mijn ding...het was de eerste keer dat ik wat van appel zag, en ik had best hoge verwachtingen dus dit viel een beetje tegen. wel prachtige muziek maar verder kon ik er niet zoveel mee
Oud 14-10-2005, 12:04
Verwijderd
Citaat:
anansi_de_spin schreef op 14-10-2005 @ 10:12 :
maandag:
misschien wisten zij alles - dito dito

verhalen van toon tellegen verteld door 2 belgen: ge-wel-dig!!
drie uur lang luisteren naar grappige verhaaltjes (olifanten die aan lampen slingeren) en dan aan het eind taart....heeeeeeel veeeeeeel taart!!!
Grrr, ik wilde er vanavond naartoe gaan, maar hij was uitverkocht
Oud 14-10-2005, 22:21
Verwijderd
'4.48 Psychose' van Het Zuidelijk Toneel.

Pff, heftig. Een monoloog van anderhalf uur, zonder decor, door een vrouw die veel sec, vanaf één plaats (ze verzet geen stap gedurende de hele voorstelling) vertelt over hoe en waarom ze zelfmoord gaat plegen of gepleegd heeft.
Erg zwaar en depressief, ik wachtte echt op een wat luchtig moment af en toe, maar die bleven vrijwel uit. Het was een lange en zware zit daardoor, maar ik vond het wel erg goed gespeeld en een mooie tekst. Mooi uitgesproken (die vrouw had een hele mooie, pure stem). Ik was wel blij toen het afgelopen was, maar dat was meer omdat het gewoon een opluchting was.
Het einde vond ik overigens erg mooi.
Oud 14-10-2005, 22:32
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 14-09-2005 @ 21:21 :
'De Filmfabriek' van Wiersema & Smeets (had er ook nog nooit van gehoord )

Seinzoensopening-voorstelling van Theater De Vorst.
Heel creatief uitgewerkt idee. Twee 'filmfabrikanten' maken een uur lang live animatiefilm, waarbij de resultaten op een wit scherm te zien zijn. Erg leuk gemaakt. Het duurde helaasch iets te lang, maar het zat erg leuk in elkaar en ik heb af en toe ook erg moeten lachen (hoewel het vaak ook echt té flauw was). Maar vooral het idee vond ik dus echt prachtig
peter misotten

Don Carlos van TGA
gaat dat zien gaat dat zien. alleen al om de cast, bestaande uit Jacob Derwig, Fedja van Huet, Hans Croiset, Hadewych Minis, Jappe Claes, Harry van Rijthoven etc etc etc. overt algemeen subliem gespeeld, vond alleen fedja een beetje tegenvallen na wat ik al eerder van m heb gezien
Oud 15-10-2005, 21:57
WolterB
WolterB is offline
Vrijdag naar Ivoriaanse percussie en dans toe, ben benieuwd

en:

Oud 16-10-2005, 13:54
HereIAm
HereIAm is offline
Gisteren Ilse DeLange in De Meervaart in Amsterdam Erg goed en een geweldig theater trouwens!
Oud 17-10-2005, 23:33
Verwijderd
'Bâche' van Les Ballets C de la B.

Hele aparte bewegingsvoorstelling met een combi van klassieke en moderne muziek en een combi van ballet, breakdance, acrobatiek en moderne dans. En die combi werkte goed Erg mooie voorstelling, sympathieke dansers, verrassende dingen, mooie beelden etc. Ik heb me geen moment verveeld.
Jammer alleen dat ik dan voor school ook nog een opdracht erbij moet maken, zodat ik gedurende de voorstelling steeds zit te denken.. "hmm dat moet ik onthouden, dat moet ik dan opschrijven, oh en hier en hier opletten" Beetje irritant, maarja...
Oud 18-10-2005, 23:58
le Y
le Y is offline
ik zie zo'n 3 à 4 keer per week het groot niet te vermijden
Oud 19-10-2005, 21:58
Onbekend
Onbekend is offline
Ik heb Tineke Schouten in het theater gezien. Ik vond het een zeer geslaagde avond! Wat kan dat mens goed zingen zeg. Ik vind haar op de dvd's minder goed zingen dan afgelopen weekend in het theater.
Oud 21-10-2005, 09:47
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Gisteravond in Maastricht naar Youp van 't Hek geweest.
De try-out voor de oudejaarsconference.
Ik vond hem erg goed en hij had veel succes .
Veel actuele dingen erin, aan het eind deed hij als toegift nog 2 oudere liedjes.
Oud 21-10-2005, 21:17
HereIAm
HereIAm is offline
Uh, nou , gisteravond Ilse DeLange in Uden Nu een maand afkicken...
Oud 21-10-2005, 22:49
Verwijderd
'Smoeder' van Mugmetdegoudentand.

Erg mooie en leuke, ontroerende, grappige (etc.) voorstelling. Het zat heel goed in elkaar en het spel was van beiden (Marcel Musters en Maria Goos) erg goed. Ook heerlijk herkenbaar, het gekakel van Brabantse moeders/tantes... Echt een heerlijke voorstelling en het einde was ontroerend ook.

(maar wat een vervelend theater, De Kunstmin in Dordrecht )
Oud 21-10-2005, 22:50
Verwijderd
Citaat:
HereIAm schreef op 21-10-2005 @ 22:17 :
Uh, nou , gisteravond Ilse DeLange in Uden Nu een maand afkicken...
Vandaag was ze ziek, want haar optreden in het theater waar ik was, was afgelast.
Oud 22-10-2005, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 14-10-2005 @ 23:32 :
peter misotten
Oh, ik las laatst dat hij ook het decor van 'Bezonken rood' van Ro-theater heeft ontworpen (een voorstelling die ik overigens heel graag wil zien, maar ik zou niet weten waar..)
Oud 23-10-2005, 00:34
HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 21-10-2005 @ 23:50 :
Vandaag was ze ziek, want haar optreden in het theater waar ik was, was afgelast.
Dordrecht Jep, klopt. Het was donderdag al te horen, dat ze last van haar stem had. Ilse merkte zelf op: 'Ik ben hartstikke verkouden en ik heb hordes kikkers in mijn keel'.
Advertentie

Regels voor berichten