Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2004, 11:05
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
tosyali schreef op 05-09-2004 @ 12:03 :
russen zijn degene die met een heli op het dak landen .

de meeste is wel hun schuld, als ze een operatie beginnen zonder te DENKEN. zonder iets maar ervoor af te spreken is het logisch dat er zoveel doden zijn
Geloof je dit nou zelf? Elk normaal denkend mens is het me mij eens dat neit de russen maar de gijzelnemers de gehele schuld van dit drama dragen.
Oud 05-09-2004, 11:09
tosyali
tosyali is offline
of moet ik vb geven wat russen hebben gedaan?
ik kan makkelijk hier honnderden foto's plaatsen met graffen waarin honderden kinderen zitten.

in plaats van "afschuwlijk, die tsjetsjenen moeten ze doden, bla bla" te roepen kunnen jullie het wortel van het probleem zoeken, en dat zit bij Rusland .

ow ja, het is waarschijnlijk, al qaeda die dit zooi heeft veroorzaakt.
Oud 05-09-2004, 11:09
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 05-09-2004 @ 12:05 :
Geloof je dit nou zelf? Elk normaal denkend mens is het me mij eens dat neit de russen maar de gijzelnemers de gehele schuld van dit drama dragen.
kijk eens OBJECTIEF!

elke mens weet dat russen niet van te voren hadden afgesproken voor een operatie, als jij zo ongediscplineerd een operatie begint gaan er zoveel slachtoffer vallen. Als de gijzelnemers het wouden zou die gebouw nu plat liggen en was iedereen dood. ze wouden alleen het aand8 op een FOUTE manier op hun trekken(als het tsjetsjenen zijn).

Laatst gewijzigd op 05-09-2004 om 11:14.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 11:12
RanC
RanC is offline
Citaat:
tosyali schreef op 05-09-2004 @ 12:09 :
ik kan makkelijk hier honnderden foto's plaatsen met graffen waarin honderden kinderen zitten.

in plaats van "afschuwlijk, die tsjetsjenen moeten ze doden, bla bla" te roepen kunnen jullie het wortel van het probleem zoeken, en dat zit bij Rusland .

Jij hebt echt iets met terroristen he?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 11:14
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
RanC schreef op 05-09-2004 @ 12:12 :
Jij hebt echt iets met terroristen he?
nee, ik heb iets met Mujahids! en die zitten nu in de bergen tegen Russen te vechten!

en al qeada, die haat ik. die mogen en gaan in de hel branden
Oud 05-09-2004, 11:41
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
tosyali schreef op 05-09-2004 @ 12:05 :
wat tsjetsjenen doen is niets vergeleken met wat russen in gtsjetsjenie doen.
Hoezo vooroordelen bevestigen

Die lui blazen groepen kinderen op met spijkerbommen. Sorry hoor, maar dat heb ik de russen niet zien doen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 11:46
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
tosyali schreef op 05-09-2004 @ 12:14 :
nee, ik heb iets met Mujahids! en die zitten nu in de bergen tegen Russen te vechten!
En die leuke mujahids van jou hebben waarschijnlijk meer dan 400 onschuldige mensen vermoord.
Oud 05-09-2004, 11:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
tosyali schreef op 05-09-2004 @ 12:09 :

daar twijfel ik aan, Al-qaidi werkt te verfijnd voor dit soort overvallen.

een columnist van de Gooi- en Eemlander omschreef de tjetjenen doeltreffend als:

"zelfs in vergelijking met hun vrinden van Al-Qaida zijn de tjetjeense terroristen onbeschaafde woestelingen, die al schietend en spijkerbommen gooiend door hun leven gaan, terwijl ze het leven van anderen vernietigen."
Oud 05-09-2004, 11:57
Verwijderd
Ik ben het wel met Tosyali eens
dat het russiche leger ondoordacht heeft gehandeld

Je zou toch verwachten dat ze met een goed doordachte bevrijdingsactie zouden komen.
Ook al was de situatie niet voorzien maar je zou wel verwachten dat ze hierop enigzins getraint zouden moeten zijn.
En niet lukraak een bevrijdingsactie op touw moeten zetten
En het viel me wel op dat tijdens de actie mensen op het terrein waren die er helemaal niet zouden moeten zijn.
journalisten en ouders.
waarom had het leger het gebied niet afgegrendeld?

*ik herinner me nog het gijzelingsdrama in het theater
toen er ook onnodig veel gijzelaars stierven tijdens de bevrijdingsactie

maar afijn dat maakt nu allemaal niks meer uit
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 12:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-09-2004 @ 12:57 :
Je zou toch verwachten dat ze met een goed doordachte bevrijdingsactie zouden komen.
Euh. Je hebt een gymzaal met honderden mensen, een stuk of 30 terroristen, en spijkerbommen. How de fuck denk jij die mensen te gaan bevrijden?

Het liep mis op het moment dat kinderen gingen vluchten, en de terroristen op de wegrennende kinderen gingen schieten. Toen heeft het russische leger geprobeerd in te grijpen. Je kunt wel dom gaan lopen doen en zeggen dat je het allemaal beter had gekund, maar dat is dus grote onzin. Bij dergelijke gijzelingsacties loopt 't vrijwel altijd verkeerd af.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 12:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

maar ja, kijk eens naar wat ze tegenover zich hadden.

minstens 40 tot de tanden bewapende mensen, midden tussen 1500 mensen.
dat is niet bepaald prijsschieten, als je er al levend binnen kan komen.
ook de school leent zich niet bepaalt voor makkelijke bestorming, hoge ramen, weinig ingangen, groot, hoezo denk je dat ze een gat in de muur van die gymzaal bliezen? waarschijnlijk omdat ze anders door de lijken hadden moeten waden om er te komen, niemand had het overleefd.

ook was de actie niet verwacht, de terroristen raakten in paniek en begonnen willekeurige mensen te beschieten, dan stilzitten had nog meer slachtoffers geeist.

uberhaupt vind ik het schandalig dat de EU aan poetin vraagt hoezo er slachtoffers zijn gevallen, ik bedoel, halle, wie begon er eigenlijk met die moordpartij?

mensen zouden er eens over na moeten denken wat ze zouden vinden als extremisten hun hele school gijzelden, en je klasgenoten en ouders zomaar vermoorden, en vraag je dan nog eens af of je het erg zou vinden als de BBE de gijzelnemers stuk voor stuk om zou leggen.
Oud 05-09-2004, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 05-09-2004 @ 13:10 :
Euh. Je hebt een gymzaal met honderden mensen, een stuk of 30 terroristen, en spijkerbommen. How de fuck denk jij die mensen te gaan bevrijden?
in ieder geval niet met getrokken wapens naar binnen stormen

Het liep mis op het moment dat kinderen gingen vluchten, en de terroristen op de wegrennende kinderen gingen schieten. Toen heeft het russische leger geprobeerd in te grijpen. Je kunt wel dom gaan lopen doen en zeggen dat je het allemaal beter had gekund, maar dat is dus grote onzin. Bij dergelijke gijzelingsacties loopt 't vrijwel altijd verkeerd af.
Daar lopen de meningen nogal uiteen
Bij de nos journaal beweerde ze dat terroristen toestemming gaven om de lijken in de gymzaal weg te halen, de bevrijdingseenheid maakte daar gebruik van
zonder goed overleg.

Maar op cnn beweerde ze dat de actie pas begon toen er kinderen ontsnapte en terroristen op de kinderen begonnen te schieten.
Schijnt nogal vaag te zijn.
Ik wil niet beweren dat het anders had gekund ofso
maar wel dat het allemaal heel onprofessioneel
is verlopen.

jammer dat je niet reageerde op het feit dat op het moment van actie mensen rondliepen die daar helemaal niet hoorden te zijn
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 12:34
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-09-2004 @ 12:41 :
Hoezo vooroordelen bevestigen

Die lui blazen groepen kinderen op met spijkerbommen. Sorry hoor, maar dat heb ik de russen niet zien doen.
ik vind het niet goed wat tsjetsjeense terroristen doen, maar wat russen hebben gedaan is gewoon niet over het hoofd te zien
Oud 05-09-2004, 12:38
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 05-09-2004 @ 12:46 :
En die leuke mujahids van jou hebben waarschijnlijk meer dan 400 onschuldige mensen vermoord.
zoals ik al zei, die mensen daarin zullen waarschijnlijk geen tsjetsjenen zijn(er zullen wel tsjetsjenen erin zitten maar dat laat niet zien dat de rebellen het hebben gedaan) maar el qaeda kan het ook gedaan hebben.
+ grootste schuld is van rusland. maar steenhoofden hier willen dat niet in hun kop zetten!
Oud 05-09-2004, 12:40
tosyali
tosyali is offline
Citaat:

Ook al was de situatie niet voorzien maar je zou wel verwachten dat ze hierop enigzins getraint zouden moeten zijn.
En niet lukraak een bevrijdingsactie op touw moeten zetten
En het viel me wel op dat tijdens de actie mensen op het terrein waren die er helemaal niet zouden moeten zijn.
journalisten en ouders.
waarom had het leger het gebied niet afgegrendeld?

*ik herinner me nog het gijzelingsdrama in het theater
toen er ook onnodig veel gijzelaars stierven tijdens de bevrijdingsactie

maar afijn dat maakt nu allemaal niks meer uit
eindelijk eens iemand die me begrijpt
Oud 05-09-2004, 12:40
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-09-2004 @ 13:10 :

hoe weethje dat ze op kinderen gingen schieten, was je der bij?!?!?!?
Oud 05-09-2004, 12:43
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-09-2004 @ 13:16 :
maar ja, kijk eens naar wat ze tegenover zich hadden.

minstens 40 tot de tanden bewapende mensen, midden tussen 1500 mensen.
dat is niet bepaald prijsschieten, als je er al levend binnen kan komen.
ook de school leent zich niet bepaalt voor makkelijke bestorming, hoge ramen, weinig ingangen, groot, hoezo denk je dat ze een gat in de muur van die gymzaal bliezen? waarschijnlijk omdat ze anders door de lijken hadden moeten waden om er te komen, niemand had het overleefd.

ook was de actie niet verwacht, de terroristen raakten in paniek en begonnen willekeurige mensen te beschieten, dan stilzitten had nog meer slachtoffers geeist.

uberhaupt vind ik het schandalig dat de EU aan poetin vraagt hoezo er slachtoffers zijn gevallen, ik bedoel, halle, wie begon er eigenlijk met die moordpartij?

mensen zouden er eens over na moeten denken wat ze zouden vinden als extremisten hun hele school gijzelden, en je klasgenoten en ouders zomaar vermoorden, en vraag je dan nog eens af of je het erg zou vinden als de BBE de gijzelnemers stuk voor stuk om zou leggen.
ik had het als gezegt, als die mensen iedereen wouden vermoorden zou NIEMAND uit dat gebouw levend komen. ze wouden alleen (waarschijnlijk) aandacht trekken op een FOUTE manier(maar ja, dat begip jij toch niet? of wel? ).
Oud 05-09-2004, 12:51
tosyali
tosyali is offline
Beslan: 80 percent of hostages killed or injured

Russian propaganda claims that the assault of Russian security forces on the school in Beslan, where children and their parents were held hostage, was successful. This statement is just as surprising as a similar statement that was made two years ago, when after the Moscow theater siege in October 2002 129 hostages were put to death by the knockout gas and when about 70 Muscovites disappeared without a trace.

You don’t have to be an antiterrorist expert to expose the unsound lies of the Putin regime: all one needs to do is just compare the figures quoted by the same Russian propaganda

So, according to the reluctant admission of the Russian authorities, at least 1,000 people were being held hostage in the school. After the storm Russian and Ossetian authorities started claiming that over 200 hostages died and at least 600 were injured. Many of them are in critical condition. Including 300 injured children.

Thus, according to the Russian figures, Moscow claims that 800 hostages out of 1,000 were killed and injured when the school was being stormed, i.e. 80 percent out of the total number. If such a bloody act is called a success, them what would be a failure for Putin and his circle?

And here is another discrepancy in the Russian propaganda: the ethnicities of the gunmen who seized the school. Virtually all hostages claim that the hostage-takers were of various ethnic backgrounds: Russians, Ossetians, Ingushetians and possibly Chechens (which none of the hostages has said for sure). At the same time the Russian side was claiming that the armed group was under the command of Chechen General Doku Umarov.

But after the school was stormed and after many hours of gun battles with the armed group that seized the school, a totally unexpected report came in: 10 Arabs were allegedly among the hostage-takers, and even one Black person.

A pretty unexpected turn in the propagandistic thought of the KGB pros, especially when not a single hostage even hinted that there were Arabs or Blacks in that group of gunmen. You have to admit that it would have been impossible not to spot a Black person even in a stressful situation. Especially when, as the Russian side claimed a day before the storm, «all militants took their masks off, which is a bad sign…», -- as crisis headquarters of the Russian authorities explained.

There is a chance that Arabs and Blacks started being mentioned in Russian reports only after the UN Security Council gave Putin a carte blanche to kill hundreds of children. Thus, Moscow has not only proved that it fights against international terrorism, but it also indirectly played into Bush’s hands in his main pre-election bargaining chip in exchange for US support for Russia's demand to condemn the Chechen Resistance by a special resolution of the UN Security Council. On the second day after that condemning resolution was adopted it became known that US Secretary of State Colin Powell personally put pressure on UN Secretary General Kofi Annan in favor of Russia.

The situation with the number of hostage-takers and the question of who was in charge of them still remained unclear. Early morning of September 4 the Russian command stated that 27 members of the armed group that seized the school were killed during the gunfights in Beslan. For some reason, no killed 'gunmen' have been shown. At the same time Russia classified the number of its casualties as secret and it only made a propagandistic report about an exploit of some Russian commando who saved the lives of two girls at the cost of his own life.

Throughout the whole day of September 3 the Russian side was claiming that Magomed Yevloyev, native of Ingushetia, was in command of the group of gunmen who seized the school. They were even claiming that he was blocked in the school’s basement and is just about to be killed or apprehended. But late Friday evening these reports and statements were brought to naught.

Earlier Ingushetian sources reported that the group that seized the school consisted of Ossetians. This is how it can be explained that most of the gunmen blended in with the crowd in Beslan and Russian troops lost them.

Musa Stone,

for Kavkaz-Center

2004-09-05 00:20:46
Oud 05-09-2004, 12:58
tosyali
tosyali is offline
Putin, you are a murderer

Russian special forces storm the school. Untalented head-on assault at the wrong time. The tactics was extremely idiotic: commandos in vehicles belonging to the Emergencies Ministry break into the schoolyard in Beslan, while the gunmen who seized the school compound agreed to hand the dead bodies over. It is clear that at that moment they were ready to do anything. Sure, they were waiting for some dirty trick to be pulled off. And this is why they met the Spetznaz commandos with heavy gunfire. Then explosions occur and a long, two-hour long gun battle and hundreds of children (hostages) get killed. Right now they say that over TWO HUNDRED people died!

It’s more than the number of victims during the Moscow theater siege in October 2002.

It’s more than the number of victims in Budennovsk.

And they were children.

Nobody ever believed that the school would be stormed. And not because Putin was speaking somewhat differently this time, as if human lives were his number one priority. Nobody believes Putin anymore, even the most faithful of his dogs. He is always lying, this is how he was taught in his higher KGB school. He lies even when he tells the truth.

Nobody could just believe that he would dare storm the school compound, where children were being held hostage. After the events in Budennovsk, when most of the hostages were killed by bullets of Russian commandos who stormed the building, and after the siege of the Moscow theater it became clear that any storm means deaths of hostages. And then there were cynical calculations being made: 15 percent is acceptable, but 25 percent would be a bit too much. They themselves should be included in that 25 percent – that would have been just right.

Nobody wanted to believe that this time Putin would give an order to storm. Everybody doubted and everybody was afraid, but nobody wanted to believe. The very thought about it was too scary to imagine. They counted on the security forces and secret services: maybe they will use some sly tricks and lure the hostage-takers out and remove them. But a head-on assault happened instead.

Did Putin know that when issuing such an order he doomed the hostages to certain death? A silly question. After the Moscow theater, and after all that has happened in Russia over the past years, months, weeks and days. He knew that children were going to die. And he issued that order deliberately.

It would be stupid to be discussing the morals of that man. Just as it would have been stupid to be blaming those who were telling the reporters that no concessions must be made to the terrorists.

Oh please! – people knew what he was talking about and understood that the lives of children were on the line at that moment, but they were saying that no concessions could be made! They actually don’t give a darn about children! But what if they were their children?!

God will judge them. The country is the same way its president is. And so are the secret services. They are only good at to killing quietly, at catching journalists and dissidents, at locking up scientists for espionage… etc. They cannot fight with an adversary. Nor can they set hostages free. They can only kill everybody indiscriminately.

We deserved to have such secret services, when KGB fosterlings were allowed infiltrating our democratic ranks.

Nobody ever wanted to believe that the storm was possible, even though EVERYONE with no exceptions was saying that the storm would inevitably take place. The government was lying from the very beginning. It was lying that the hostage-takers were not making any demands. It was lying about the number of hostages. It was lying about the sentiments around the school. From the very outset the government was preparing for the worst option possible. The government was preparing to shed blood. Lots of blood. It was getting ready for it intentionally.

This is why journalists Andrei Babitsky and Anna Politkovskaya were not allowed to come to Beslan. This is what the order was: not to let them go near there at any cost – even if they have to be murdered or any provocations are to be made. Politkovskaya was poisoned (luckily she did not die), and Babitsky was grabbed and locked up for five days, even though in court the ones who perpetrated that provocation told the truth that this provocation was ordered by the police official of Vnukovo Airport (in St. Petersburg, Russia).

Now it’s considered a normal occurrence. Provocations, murders, kidnappings – all of it is a norm of our everyday life. Wanted a strong arm? You got it. Wanted to have strong secret services, -- clandestine and powerful, not afraid of anybody and under nobody’s command? You got it. The only question is who has who…

They say that before the storm of the Moscow theater Putin was praying for a long time. Now it is clear that he was praying to Satan.

Pavel Liuzakov, Russia.

Exclusively for Kavkaz-Center

2004-09-05 00:34:56
Oud 05-09-2004, 14:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
tosyali schreef op 05-09-2004 @ 13:40 :
hoe weethje dat ze op kinderen gingen schieten, was je der bij?!?!?!?
Ik lees de krant wel eens, zou je ook eens moeten doen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 14:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-09-2004 @ 13:25 :

Ik wil niet beweren dat het anders had gekund ofso
maar wel dat het allemaal heel onprofessioneel
is verlopen.
Hoe zouden ze het volgens jou aan moeten pakken dan?

Citaat:
makelville schreef op 05-09-2004 @ 13:25 :

jammer dat je niet reageerde op het feit dat op het moment van actie mensen rondliepen die daar helemaal niet hoorden te zijn
Tja. Hoop paniekerige ouders. Wat wil je. Het was een hele grote school.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 15:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
tosyali schreef op 05-09-2004 @ 13:51 :
For some reason, no killed 'gunmen' have been shown. At the same time Russia classified the number of its casualties as secret and it only made a propagandistic report about an exploit of some Russian commando who saved the lives of two girls at the cost of his own life.
mischien komt dat doordat de russiche media meer fatsoen hebben dan de meest ranzige zaken zomaar te laten zien, in tegenstelling tot hun arabische collega's, die met plezier langzame onthoofdingen en moordpartijen laten zien.

Citaat:
Earlier Ingushetian sources reported that the group that seized the school consisted of Ossetians. This is how it can be explained that most of the gunmen blended in with the crowd in Beslan and Russian troops lost them.
27 doodgeschoten en drie gearresteerd van de in totaal veertig geld voor mij niet als het merendeel, maar ja, je zou toch eens de feiten onder ogen moeten zien.

maar dat alles red het niert bij de leugens die hier verkondigd worden:
Citaat:
when most of the hostages were killed by bullets of Russian commandos who stormed the building,
ik vraag me toch wel af hoe dat mogelijk is, niemand heeft nog lijkschouwing gedaan, en de auteur was ongetwijfeld niet ter plaatse.

ook vraag ik me af hoe het merendeel van de doden kon vallen als er al 100 gijzelaars weren opgeblazen door de terroristen, 16 gedood bij de gijzelneming zelf, en daarna nog alle andere slachtoffers erbij.

de auteur van dit artikel praat onzin, en verdraaid feiten.

Laatst gewijzigd op 05-09-2004 om 15:27.
Met citaat reageren
T_ID
T_ID is offline
edit: dubbele post, eentje leeggemaakt
T_ID
T_ID is offline
dit: omg, driebdubbele post zelfs, wat is er vandaag toch met het forum? alsnog leeggemaakt dus.

Laatst gewijzigd op 05-09-2004 om 15:57.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 15:58
T_ID
T_ID is offline
hm, mischien zou iedereen dit eens moeten lezen, geen gekke column.

http://www.nypost.com/postopinion/op...ists/28066.htm

"Well, the cold fact is that Western soldiers, whether Americans, Brits, Russians or Israelis, do not take hundreds of children hostage, then shoot them in cold blood while detonating bombs in their midst. The Muslim world can lie to itself, but we need lie no longer."
Oud 05-09-2004, 16:21
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
tosyali schreef op 05-09-2004 @ 13:38 :
+ grootste schuld is van rusland. maar steenhoofden hier willen dat niet in hun kop zetten!
Je bedoelt dus eigenlijk te zeggen dat al die onschuldige kindertjes die door de PKK gedood zijn de schuld van de Turkse regering is. Of gelden dan plotseling andere regeltjes ?
Oud 05-09-2004, 16:43
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-09-2004 @ 15:52 :
Ik lees de krant wel eens, zou je ook eens moeten doen
ja, jullie geloven ook alles blindeling
Oud 05-09-2004, 16:48
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 05-09-2004 @ 17:21 :
Je bedoelt dus eigenlijk te zeggen dat al die onschuldige kindertjes die door de PKK gedood zijn de schuld van de Turkse regering is. Of gelden dan plotseling andere regeltjes ?
ik vraag me af of dat een gijzelneming is. die gaan die dorpen binnen, schieten leraren en kinderen dood en trekken meestal de bergen weer terug.

als er zulke gijzelnemingen zijn ben ik blijkbaar blind
Oud 05-09-2004, 16:56
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Joostje schreef op 05-09-2004 @ 11:16 :
En wat voor bronnen heb je om te staven dat ze daar mee bezig waren?
Als je het nieuws gevolgd had dan had je geweten dat de terroristen begonnen zijn met schieten.
Oud 05-09-2004, 17:00
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
tosyali schreef op 05-09-2004 @ 17:48 :
Ik vraag me af of dat een gijzelneming is. die gaan die dorpen binnen, schieten leraren en kinderen dood
Het Turkse leger loopt ook rond in die dorpen. Duidelijk wie daar dus keer op keer weer begint en de zaak uitlokt.

Citaat:

en trekken meestal de bergen weer terug.
Ik heb iets met Mujahids! en die zitten nu in de bergen tegen Turken te vechten!
Oud 05-09-2004, 17:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 05-09-2004 @ 17:56 :
Als je het nieuws gevolgd had dan had je geweten dat de terroristen begonnen zijn met schieten.
zover ik begrepen had was er 1 explosie buiten de gymzaal waarop het schieten begon. Het is niet duidelijk wie die explosie heeft laten plaatsvinden.
Oud 05-09-2004, 17:21
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
tosyali schreef op 05-09-2004 @ 17:43 :
ja, jullie geloven ook alles blindeling
Beter dan alles geloven wat in de koran geschreven staat.
Oud 05-09-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 05-09-2004 @ 16:58 :
hm, mischien zou iedereen dit eens moeten lezen, geen gekke column.

http://www.nypost.com/postopinion/op...ists/28066.htm[/I]
Het kwam op mij over als een kleinzielig, burgerlijk stukje van een islamofobe Amerikaan.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 17:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
tosyali schreef op 05-09-2004 @ 17:48 :
ik vraag me af of dat een gijzelneming is. die gaan die dorpen binnen, schieten leraren en kinderen dood en trekken meestal de bergen weer terug.

als er zulke gijzelnemingen zijn ben ik blijkbaar blind
je probeert nu de pkk te verontschuldigen door te zeggen dat ze niet gijzelen, maar gewoon willekeurig mensen afslachten.

alsof dat zo rechtvaardig is....

Oud 05-09-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 05-09-2004 @ 18:21 :
Krijgen we dat weer

ja hoor we hebben het nu wel door
je hebt iets tegen de islam en wijst alles wat je daarmee in verband brengt al bij voorbaat af
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 18:13
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 05-09-2004 @ 18:21 :
Als je niets constructiefs kunt posten, post dan gewoon helemaal niks. Aan trollen heeft niemand wat.
Oud 05-09-2004, 18:17
Verwijderd
Citaat:
DEChengst schreef op 05-09-2004 @ 17:56 :
Als jij het nieuws ook had gevolgd zou je weten dat er verschillende versies de ronde doen.

Het is nogal vaag
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 05-09-2004 @ 15:55 :
Hoe zouden ze het volgens jou aan moeten pakken dan?
hopelijk was dat een retorische vraag

Tja. Hoop paniekerige ouders. Wat wil je. Het was een hele grote school.
Na drie dagen moet je toch het gebied minstens afgegrendeld hebben.
Die ouders kunnen ze missen als kiespijn die lopen alleen maar in het weg .
En dan die journalisten die er met hun neus boven opstonden
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 22:08
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-09-2004 @ 19:23 :
Waarom hebben die terroristen geen atoombom meegenomen? Zou effectiever zijn toch?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 22:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Quincy schreef op 05-09-2004 @ 23:08 :
Waarom hebben die terroristen geen atoombom meegenomen? Zou effectiever zijn toch?
Ja, die hadden ze beter even in hun achterzak kunnen stoppen, precies...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 22:11
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-09-2004 @ 23:09 :
Ja, die hadden ze beter even in hun achterzak kunnen stoppen, precies...
Voor een school hoeven ze niet zo groot te zijn! Moeten ze in Israel en Palestina ook doen! Veel effectiever BLAAS alles MAAr OP! ZOEK HET MAAR UIT MET JULLIE OORLOGJES!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 23:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-09-2004 @ 19:23 :

tja, een paar duizend man hou je niet zomaar in bedwang, en de russen hebben daar minder materieel beschikbaar vanwege grotere afstanden en minder geavanceerde middelen tegenover dit soort geweld.

als je kijkt waar ze tegenover stonden dan is wat er gebeurd is niet eens het slechtste scenario.
Oud 07-09-2004, 20:14
T_ID
T_ID is offline
http://www.nu.nl/news.jsp?n=400197&c=20

een interview op de Russische TV met een van de gearresteerde terroristen.

hij had medelijden en wilde niemand doden...

och ja, ik loop ook met explosieven en automatische wapens rond als ik vreedzame bedoelingen heb.

ook zei hij niet te willen sterven...

hmm, hij en zijn maten hebben anders aan geen van de kinderen die ze vermoord hebben dezelfde vragen gesteld.

ja, zielig zielig allemaal, maar ik vind dat deze.... man dat eerder had moeten bedenken in plaats van zielig te spelen nadat hij dingen heeft gedaan die werkelijk onterend zijn voor de mensheid.
Oud 08-09-2004, 08:08
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Quincy schreef op 05-09-2004 @ 23:11 :
Voor een school hoeven ze niet zo groot te zijn! Moeten ze in Israel en Palestina ook doen! Veel effectiever BLAAS alles MAAr OP! ZOEK HET MAAR UIT MET JULLIE OORLOGJES!
heb ik dat geschreven? wow ik was ver heen!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 08:37
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
http://www.guardian.co.uk/internatio...298589,00.html
Citaat:
Journalists pay price for criticising government

Jonathan Steele in Moscow
Tuesday September 7, 2004

The Guardian

The editor of Russia's best known daily, Izvestiya, was sacked yesterday, two days after the newspaper carried strong criticism of the government's handling of the Beslan school tragedy.
Raf Shakirov lost his job after the paper questioned the fact that officials claimed the number of hostages was only 350, reported that parents of the hostages were the first to enter the school ahead of the security forces, and published a powerful column denouncing the censored coverage of the events by state TV.

Under the headline The Silence of the State Broadcasters, Irina Petrovskaya said the state channels panicked when the shooting started last Friday and failed to give live coverage like CNN, BBC and the independent Russian radio station Ekho Moskvy. They had to wait for instructions on what to show and what to say, she said.

This was the approach which dominated the coverage from that moment, and it would continue. "I'm sure that when the official version of what happened is worked out and approved on high, we'll be showered with more lies and muck. I'm also sure that those who used their own understanding of professionalism and reported things which they should not have done will be reprimanded," she wrote.

NTV, the only national channel which was independent of the government when President Putin came to power, was taken over by the state four years ago. It was reporting live when the shooting started at 1pm local time on Friday. The channel quickly switched to prerecorded material.

It went back to its reporters 30 minutes later and gave three hours of live coverage but stopped again when troops approached the school. The two main state channels waited until 2pm before broadcasting an edited 10-minute bulletin from Beslan. Channel One then resumed normal afternoon entertainment programmes, starting with a soap opera called Women in Love.

Two of Russia's leading journalists with independent views on Chechnya were not even able to get to Beslan, it emerged yesterday.

Andrei Babitsky, of Radio Liberty, was arrested at Moscow's Vnukovo airport on Thursday and stopped from flying south as police searched his bag claiming he might have explosives. After they had finished, two strangers came up and started a scuffle. They and Mr Babitsky were detained and Mr Babitsky was charged with hooliganism. The next day he was sentenced to five days in prison.

Anna Politkovskaya, a reporter for Novaya Gazeta who received death threats for her reporting on Chechnya and has denounced the Russian forces for atrocities, was mysteriously taken ill on a plane from Vnukovo to Rostov.

After drinking tea supplied by the stewardess, she fainted. Doctors said she had been poisoned. Later she flew back to Moscow on a private plane without going to Beslan and was taken to hospital in the capital. She is recovering at home and was unavailable for comment yesterday.
Gelukkig kunnen de Russen nu genieten van hun vrijheid en democratie na jarenlange communistische onderdrukki

oh wait
Oud 08-09-2004, 09:25
Chimera
Chimera is offline
Mijn god. Nouja, Putin doet z'n best maar. De onvrede daar word steeds erger dus we krijgen of een nieuwe president of Putin gaat 't gewoon Stalin-style doen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 10:27
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Chimera schreef op 08-09-2004 @ 10:25 :
Mijn god. Nouja, Putin doet z'n best maar. De onvrede daar word steeds erger dus we krijgen of een nieuwe president of Putin gaat 't gewoon Stalin-style doen
kom op mensen! Het zijn gewoon terroristen! Daar kan je als leider toch niet mee onderhandelen?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 16:38
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Quincy schreef op 08-09-2004 @ 11:27 :
kom op mensen! Het zijn gewoon terroristen! Daar kan je als leider toch niet mee onderhandelen?
Chimera doelde waarschijnlijk op het gebrek aan persvrijheid, zie het artikel dat ik geplaatst heb.
Oud 08-09-2004, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 08-09-2004 @ 10:25 :
Hij heeft goed opgelet tijdens zijn KGB-tijd.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 17:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Quincy schreef op 08-09-2004 @ 11:27 :
dat hi reageerde met de wedervraag waarom de VS niet onderhandelen met Bin laden behoord trouwens tot het betere politieke voor schut zetten.

nou ja, persvrijheid leuk en aardig, het is duidelijk dat Poetin niet van kritiek gedient is.
Reageren

Regels voor berichten