Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2007, 18:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ohja inderdaad, opmerkelijk ja! Tussen een Turk en een niet-Turk kan het inderdaad niet klikken! Gaat de Turk nu naar Rusland of de Rus naar Turkije?
Als je de moeite had gedaan het artikel te lezen, zeker de versie uit de Gooi- en Eemlander, dan had je gezien dat het grootdeels gaat om importbruiden omdat traditionele Turken in Turkije vinden dat Turkse vrouwen te geëmancipeerd zijn, zich niet genoeg voor hen optutten, en niet kunnen koken.

Dit is tevens treffend, aangezien dit voor een deel van de partners van importbruiden in Nederland ook de beweegreden is.

Turkije stelt geen regelgeving vast, maar discriminatie van Russinnen in Turkije is eerder regel dan uitzondering en Turkse vrouwen beschouwen hen luidkeels als 'concurrentievervalsing' blijkt uit het artikel.

Dat is misschien ook nog een leuke noot, aangezien het probleem dat veel moslims, met name moslima's, geen echtgenoot kunnen vinden binnen hun eigen groep, die voldoende vooruitstrevend is om te kunnen verdragen. Dat leidt tot wanhoopsinitiatieven als het datingbureau voor moslims, dat ik eerder noemde.
Citaat:
Wat snap je niet aan de vrijheid om naar eigen keuze een partner te kiezen?
Wat ik daar niet aan snap, is hoe jij denkt dit te kunnen gebruiken als argument waarom er totaal geen voorwaarden gesteld mogen worden en als argument om grote maatschappelijke problemen te veroorzaken.

Überhaupt werkt het nergens zo. We hebben gelijkberechting, maar daaruit volgt niet dat ik niet mag zeggen "Hey, jongens zijn vaak langer dan meisjes". We hebben godsdienstvrijheid, maar dat betekend niet dat er geen vrijheid van godsdienst is, of dat men uit naam van religie meer rechten mag opeisen, of het recht anderen hun rechten te ontzeggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2007, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Als jij onder die vrijheid ook verstaat het vrijwillig je ouders een partner voor je laten kiezen...
Al kiest je hond je huwelijkspartner, wat boeit het? Als 2 mensen kiezen voor een gearrangeerd huwelijk, wie ben jij dan in hemelsnaam het hen te willen verbieden?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Als je de moeite had gedaan het artikel te lezen, zeker de versie uit de Gooi- en Eemlander, dan had je gezien dat het grootdeels gaat om importbruiden omdat traditionele Turken in Turkije vinden dat Turkse vrouwen te geëmancipeerd zijn, zich niet genoeg voor hen optutten, en niet kunnen koken.
Artikel is niet representatief.

Citaat:
Dit is tevens treffend, aangezien dit voor een deel van de partners van importbruiden in Nederland ook de beweegreden is.
Bron? En wat boeien die beweegredenen jou? Als beide personen het willen.

Citaat:
Turkije stelt geen regelgeving vast, maar discriminatie van Russinnen in Turkije is eerder regel dan uitzondering en Turkse vrouwen beschouwen hen luidkeels als 'concurrentievervalsing' blijkt uit het artikel.
Bron? Nergens in de artikel staat dat het eerder regel dn uitzondering is. En wat is hier de relevantie van?

Citaat:
Dat is misschien ook nog een leuke noot, aangezien het probleem dat veel moslims, met name moslima's, geen echtgenoot kunnen vinden binnen hun eigen groep, die voldoende vooruitstrevend is om te kunnen verdragen. Dat leidt tot wanhoopsinitiatieven als het datingbureau voor moslims, dat ik eerder noemde.
Bron? Dat er een moslim dating bureau is, zegt net zoveel over dat er datingbureaus voor boeren, dwergen, homoseksuelen en mooie mensen zijn.

Citaat:
Wat ik daar niet aan snap, is hoe jij denkt dit te kunnen gebruiken als argument waarom er totaal geen voorwaarden gesteld mogen worden en als argument om grote maatschappelijke problemen te veroorzaken.
Tot op heden heb jij geen "grote maatschappelijke problemen" weten aan te wijzen en ondersteunen met bronnen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 20:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bron?
Staat twee posts terug gelinkt.
Citaat:
Tot op heden heb jij geen "grote maatschappelijke problemen" weten aan te wijzen en ondersteunen met bronnen.
Moet ik naast bewijzen dat geen Nederlands spreken lastig is wellicht ook nog voor je bewijzen dat de zwaartekracht bestaat?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Staat twee posts terug gelinkt.
Dat krantenartikel is jouw bron? Hoezo lees ik niet datgene dan dat jij nu beweert?

Citaat:
Moet ik naast bewijzen dat geen Nederlands spreken lastig is wellicht ook nog voor je bewijzen dat de zwaartekracht bestaat?
(nog) geen nederlands spreken is een groot maatschappelijk probleem? Krijg jij spontaan een hartaanval als iemand in jouw bijzijn turks spreekt?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 22:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Krijg jij spontaan een hartaanval als iemand in jouw bijzijn turks spreekt?
Nou ja, ze in hun gezicht schreeuwen wat je wilt kan ook enigsinds een boodschap overbrengen, maar liever heb ik dat mensen die hier naartoe migreren Nederlands spreken, dat is makkelijker, en beter voor mijn stem.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 09:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Ik loop elke dag langs een basisschool als ik mn hond uitlaat; daar staan altijd twee groepjes ouders. De ene groep (hoofddoekjes) spreekt turks ofzo, de andere groep nederlands, geen interactie. Natuurlijk ga je als allochtoon niet bij een groepje staan dat geen nederlands spreekt.
De ouders wonen in dezelfde buurt, hebben kinderen die op dezelfde school zitten van dezelfde leeftijd. Genoeg om over te praten lijkt me. Maar zo leren ze elkaarnooit kennen, laten hun kinderen nooit bij elkaar spelen, enzovoort. En weten allebei de kinderen niets van de andere cultuur, lopen allochtone kinderen een taalachterstand op, en een cultuurachterstand, dwz, ze weten onvoeldoende hoe ze zich in de nederlandse maatschapij moeten gedragen.

Praat dus gewoon nederlands, damnit..
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 11:37
juno
Avatar van juno
juno is offline
Als je met iemand wilt trouwen, is het wel de bedoeling dat jullie samen jezelf kunnen onderhouden, en je toekomstige kinderen. Armoede levert teveel maatschappelijke problemen op.

Vandaar de inkomenseis, en de taaleis. En om nou te zeggen dat die lat atronomisch hoog ligt...nou nee. Wie aan die bescheiden eisen al niet kan voldoen, wacht een leven vol armoede, en dompelt ook zijn kinderen in diezelfde armoede. Daar heeft niemand wat aan.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Als je met iemand wilt trouwen, is het wel de bedoeling dat jullie samen jezelf kunnen onderhouden, en je toekomstige kinderen. Armoede levert teveel maatschappelijke problemen op.

Vandaar de inkomenseis, en de taaleis. En om nou te zeggen dat die lat atronomisch hoog ligt...nou nee. Wie aan die bescheiden eisen al niet kan voldoen, wacht een leven vol armoede, en dompelt ook zijn kinderen in diezelfde armoede. Daar heeft niemand wat aan.
En iemand die het vertikt om aan die eisen te voldoen, wil het blijkbaar niet genoeg en probeert dus duidelijk met de verkeerde intenties binnen te komen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 14:19
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Blijkbaar zorgen mensen met een minimuminkomen voor problemen omdat ze weinig inkomen hebben. Zouden we dn ook niet het minimuminkomen met 20% moeten verhogen?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 18:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Blijkbaar zorgen mensen met een minimuminkomen voor problemen omdat ze weinig inkomen hebben. Zouden we dn ook niet het minimuminkomen met 20% moeten verhogen?
Nee, want eerst wordt daardoor een deel van die mensen geheel werkeloos, en daarna stijgen de prijzen evenredig mee zodat ze t.o.v. de rest van de samenleving even arm blijven.

En da's ook logisch. Als een vakkenvuller zonder diploma's er 20% bij krijgt, dan gaat de vrachtwagenchauffeur die bij die supermarkt aanlevert en speciaal een rijbewijs heeft moeten halen en veel zwaardere dagen maakt geen genoegen nemen met minder dan 20% loonsverhoging.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 19:00
Verwijderd
Eigenlijk belemmert het minimumloon de vrije handel. Snel een klacht indienen bij de Wereldhandelsorganisatie.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, ze in hun gezicht schreeuwen wat je wilt kan ook enigsinds een boodschap overbrengen, maar liever heb ik dat mensen die hier naartoe migreren Nederlands spreken, dat is makkelijker, en beter voor mijn stem.
Naja, het is maar wat je frustreert heh. Maar om het een "grote maatschappelijke probleem" te noemen, nah .
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 09:08
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Nee, want eerst wordt daardoor een deel van die mensen geheel werkeloos, en daarna stijgen de prijzen evenredig mee zodat ze t.o.v. de rest van de samenleving even arm blijven.

En da's ook logisch. Als een vakkenvuller zonder diploma's er 20% bij krijgt, dan gaat de vrachtwagenchauffeur die bij die supermarkt aanlevert en speciaal een rijbewijs heeft moeten halen en veel zwaardere dagen maakt geen genoegen nemen met minder dan 20% loonsverhoging.
ja, en als topmanagers 100.000 euro meer gaan verdienen staken de vajjenvullers en gaan ze ook 100.000 meer verdienen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 09:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Als je met iemand wilt trouwen, is het wel de bedoeling dat jullie samen jezelf kunnen onderhouden, en je toekomstige kinderen. Armoede levert teveel maatschappelijke problemen op.

Vandaar de inkomenseis, en de taaleis. En om nou te zeggen dat die lat atronomisch hoog ligt...nou nee. Wie aan die bescheiden eisen al niet kan voldoen, wacht een leven vol armoede, en dompelt ook zijn kinderen in diezelfde armoede. Daar heeft niemand wat aan.
Ohja, hoor... ik verwacht eigenlijk niet dat ik - omdat ik nu niet voldoe aan de eis - dat dit in de toekomst ook zo zal blijven. Integendeel. (er zijn bv ook onder de slachtoffers van het beleid zwangere vrouwen en vrouwen met kleine kinderen die momenteel niet aan de eis kunnen voldoen, maar later mogelijk toch wel weer kunnen herintreden - en gewoon parttimers, beginnend ondernemers, kustenaars,.. ook vaak beginners)

Overigens geldt de eis alleen voor de Nederlander die de niet-EU partner wil binnenhalen.
Dus stel mijn partner was een tandarts (best betaalde beroep in Nederland) en zou zo kunnen werken in Nederland (ivm tandartsentekort) dan maakt dat voor die vereisten geen snars uit, want het gaat om mij - die beneden de norm zit.

En zou ik nu net een Belgische zijn geweest of een Duitse of een Deense of wat dan ook van de EU en in Nederland wonen, dan was het geen probleem geweest om samen met mijn man in Nederland te verblijven. Het had mij dan slechts 30 Euro gekost.

Al met al: er klopt geen reet van.

En ik ben de EU dan ook reuze dankbaar dat ze bestaat en het mij mogelijk maakt om in het nog gastvrije Belgie te wonen en de Belgische economie een handje te helpen zich te verbeteren.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 09:51
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Ohja, hoor... ik verwacht eigenlijk niet dat ik - omdat ik nu niet voldoe aan de eis - dat dit in de toekomst ook zo zal blijven. Integendeel. (er zijn bv ook onder de slachtoffers van het beleid zwangere vrouwen en vrouwen met kleine kinderen die momenteel niet aan de eis kunnen voldoen, maar later mogelijk toch wel weer kunnen herintreden - en gewoon parttimers, beginnend ondernemers, kustenaars,.. ook vaak beginners)

Overigens geldt de eis alleen voor de Nederlander die de niet-EU partner wil binnenhalen.
Dus stel mijn partner was een tandarts (best betaalde beroep in Nederland) en zou zo kunnen werken in Nederland (ivm tandartsentekort) dan maakt dat voor die vereisten geen snars uit, want het gaat om mij - die beneden de norm zit.

En zou ik nu net een Belgische zijn geweest of een Duitse of een Deense of wat dan ook van de EU en in Nederland wonen, dan was het geen probleem geweest om samen met mijn man in Nederland te verblijven. Het had mij dan slechts 30 Euro gekost.

Al met al: er klopt geen reet van.

En ik ben de EU dan ook reuze dankbaar dat ze bestaat en het mij mogelijk maakt om in het nog gastvrije Belgie te wonen en de Belgische staatskas te spekken.
Het is anders een logische standaard dus ik ben het eens met Juno.Waarom zou je uberhaupt iemand hierheen halen als je amper genoeg verdiend om jezelf te onderhouden? Mensen van buiten de EU komen sowieso moeilijk aan het werk hier door het niveau verschil in opleidingen.Artsen en tandartsen van buiten de EU komen daardoor helemaal niet zo makkelijk aan werk, ook al is er een tekort. Als je later aan die eis kunt voldoen moet je dus gewoon wachten tot die tijd,simpel.

Dus jammer voor je maar de eisen zijn wel volstrekt logisch en fair.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 09:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Het is anders een logische standaard dus ik ben het eens met Juno.Waarom zou je uberhaupt iemand hierheen halen als je amper genoeg verdiend om jezelf te onderhouden? Mensen van buiten de EU komen sowieso moeilijk aan het werk hier door het niveau verschil in opleidingen.Artsen en tandartsen van buiten de EU komen daardoor helemaal niet zo makkelijk aan werk, ook al is er een tekort. Als je later aan die eis kunt voldoen moet je dus gewoon wachten tot die tijd,simpel.

Dus jammer voor je maar de eisen zijn wel volstrekt logisch en fair.
Ja, shit, waarom ben ik nu verliefd geworden op een buitenlander! Wat stom van mij!!!



en let maar op: mijn man zal straks heel gemakkelijk aan een baan geraken. Hij is weliswaar geen tandarts (en die komen overigens wel makkelijk aan het werk. Er zijn tig zuid-afriaanse tandartsen aan het werk in NL), maar wel een zeer goede student

En verder snap ik niet zo goed waarom alleen goedverdiendenden het recht hebben om verliefd te worden op een non-EU'er.

(trouwens,.. ik kan nu - omdat ik "EU'er geworden ben" wel met mijn man terug naar NL - zonder veel problemen. Ik heb gebruik gemaakt van de EU gemeenschapsrechten en ben hiermee gemeenschapsonderdaan geworden. Dan gelden voor mij dezelfde eisen als voor de niet-Nederlanders EU'ers die in Nederland wonen, namelijk: zonder inburgerings- en inkomensvereisten (als je maar het bestaansminimum met je gezin kunt bereiken) voor 30 Euro er gaan wonen met mijn niet-EU man.) Maar we zien wel waar het schip strandt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 29-11-2007 om 10:04.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 10:03
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Ja, shit, waarom ben ik nu verliefd geworden op een buitenlander! Wat stom van mij!!!



en let maar op: mijn man zal straks heel gemakkelijk aan een baan geraken. Hij is weliswaar geen tandarts, maar wel een zeer goede student
Misschien in Belgie, de VS of waar dan ook.
Ik maak je toch geen verwijten of iets in die strekking.Ik zeg alleen dat de regels logisch en fair zijn, iets wat jij betwiste.Als je man een opleiding binnen de EU geniet zal hij uiteraard makkelijker aan een baan komen dan iemand die een opleiding buiten de EU heeft genoten, snap je?
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 10:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik zeg nu net dat die niet fair zijn, omdat voor velen van ons die eisen onmogelijk te halen zijn. En dat is niet fair.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 10:18
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Er zijn tig zuid-afriaanse tandartsen aan het werk in NL), maar wel een zeer goede student

En verder snap ik niet zo goed waarom alleen goedverdiendenden het recht hebben om verliefd te worden op een non-EU'er.

(trouwens,.. ik kan nu - omdat ik "EU'er geworden ben" wel met mijn man terug naar NL - zonder veel problemen. Ik heb gebruik gemaakt van de EU gemeenschapsrechten en ben hiermee gemeenschapsonderdaan geworden. Dan gelden voor mij dezelfde eisen als voor de niet-Nederlanders EU'ers die in Nederland wonen, namelijk: zonder inburgerings- en inkomensvereisten (als je maar het bestaansminimum met je gezin kunt bereiken) voor 30 Euro er gaan wonen met mijn niet-EU man.) Maar we zien wel waar het schip strandt.
Ik zag je edit nu pas:

Maar het is helemaal niet verantwoord dat mensen die zichzelf amper kunnen onderhouden partners uit het buitenland halen die hier zeker de eerste jaren dus qua inkomen van hun afhankelijk zullen zijn. Leuk dat sommige die armoedeval voor lief nemen maar maatschappelijk gezien is dat helemaal niet wenselijk.

Ik weet ook die salariseis helemaal niet zo hoog is omdat een laagopgeleide kennis(wel met een vaste baan) zonder al te veel problemen zijn vrouw uit het buitenland kon halen.Het was dan wel weer een geluk dat zij hoogopgeleid is en feeling met talen heeft.

Hoeveel is het salariseis precies trouwens?

Ik weet niet wat je met europaan worden bedoeld.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 10:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik zeg nu net dat die niet fair zijn, omdat voor velen van ons die eisen onmogelijk te halen zijn. En dat is niet fair.
Wat voor moeite kost het nu om 500 woorden te leren en het minimuminkomen plus 20% te verdienen? Daarna kan het hele balletje al gaan rollen.

Wat is er trouwens niet fair aan selectie aan de poort? Je komt de VS niet binnen als je HIV hebt. Saoudi-Arabië niet binnen als je geen Moslim bent of als westerling geen expliciete uitnodiging hebt. In Dubai kom je zo binnen, maar ben je praktisch slaaf tenzij je een paar koffers geld meeneemt. Veel landen in het Midden-Oosten kan je al vergeten als je een Israëlische paspoort hebt. Als we het daar toch over hebben, je komt Israël nauwelijks binnen tenzij je joods bent. Je komt Estland niet binnen tenzij je vloeiend Ests spreekt en heel veel weet over hun geschiedenis.


Maar als Nederland dan een paar simpele, volstrekt logische eisen stelt, dan zou dat oneerlijk zijn?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Wat voor moeite kost het nu om 500 woorden te leren en het minimuminkomen plus 20% te verdienen? Daarna kan het hele balletje al gaan rollen.
Het minimuminkomen is in Nederland hoger vastgesteld dan in de meeste landen en veel Nederlanders voldoen niet eens aan deze eis en kunnen toch rondkomen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 17:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het minimuminkomen is in Nederland hoger vastgesteld dan in de meeste landen en veel Nederlanders voldoen niet eens aan deze eis en kunnen toch rondkomen.
Aan de hand van die constatering maakten we beiden natuurlijk automatisch de bijbehorende denkstap, zodat we niet op basis van de huidige situatie de toekomstige situatie beoordelen, terwijl we van tevoren wisten dat die situatie ging veranderen, wat een klassieke fout zou zijn.

Daaruit kwam uiteraard de conclusie:
Voeg aan dat scenario niet-werkende partner plus kinderen toe en je hebt alsnog een recept voor armoede. Dit moet voorkomen worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 20:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
En nogmaals het gaat niet om 120% van het netto minimuminkomen, maar er wordt gekeken naar de bijstandsnorm en daar dan 120% bovenop geteld. Domweg omdat er alleen een bruto minimuminkomen is gesteld en geen netto. CAOs zijn veranderlijk namelijk.

Maar,.. ach

ik hoop van harte dat de hier sprekende tegenstanders ooit zelf in de penarie komen te zitten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 20:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ik weet ook die salariseis helemaal niet zo hoog is omdat een laagopgeleide kennis(wel met een vaste baan) zonder al te veel problemen zijn vrouw uit het buitenland kon halen.Het was dan wel weer een geluk dat zij hoogopgeleid is en feeling met talen heeft.
Dat kan niet kloppen, want als je kennis niet voldoende verdient, kan zijn partner niet op basis van gezinsvorming binnenkomen. Het hangt van het inkomen van je kennis af en niet van zijn partner. Zoals ik al eerder zei kan die partner miljoenen per week verdienen,... dat maakt geen reet uit.

(tenzij ze slim zijn en die rijke partner even zo'n 2 ton op de bankrekening van zijn partner stort )

Mogelijk is overigens dat die partner op basis van een ander verblijfsvergunning binnen is gekomen (studie of werk, bv.) - maar daar bouw je geen gezinsleven mee op vanwege de onzekerheid die dat inhoudt.

Citaat:
Hoeveel is het salariseis precies trouwens?
Dat heb ik ook al eerder gepost:
http://www.ind.nl/nl/algemeen/begrip...rmbedragen.asp
(dit zijn netto bedragen, dus het bedrag dat overblijft NA belasting enzo te hebben betaald en beloningen en vakantiegeld vallen daar niet onder)

Citaat:
Ik weet niet wat je met europaan worden bedoeld.
het verkrijgen van Europese gemeenschapsonderdaanrechten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 14:34
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Dat kan niet kloppen, want als je kennis niet voldoende verdient, kan zijn partner niet op basis van gezinsvorming binnenkomen. Het hangt van het inkomen van je kennis af en niet van zijn partner. Zoals ik al eerder zei kan die partner miljoenen per week verdienen,... dat maakt geen reet uit.

het verkrijgen van Europese gemeenschapsonderdaanrechten.
Je begrijpt het verkeerd.Ik bedoelde dat hij als laagopgeleide al voldoende verdiend en dus de salariseis niet zo heel hoog kan zijn.En idd : €1.495,43 per maand , met een normale voltijdbaan haal je dat zo. Je moet wel een erg pauperbaantje hebben als je daar niet eens aan voldoet.

Je overdrijft dus gruwelijk als je loopt te roepen dat niemand daar ooit aan kan voldoen. Het is dan ook de taaleis wat een echt hoge drempel oplevert.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 18:02
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
...het is maar goed dat alle importbruidjes uit Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Malta, Polen, Slovenië, Slowakije en Tsjechië straks gewoon naar Nederland kunnen komen zonder al dat gezeik. Cultuurverschillen, slechte taalbeheersing, lage opleidingsniveaus en werkloosheid komen daar gelukkig niet voor..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 06:10
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Al kiest je hond je huwelijkspartner, wat boeit het? Als 2 mensen kiezen voor een gearrangeerd huwelijk, wie ben jij dan in hemelsnaam het hen te willen verbieden?

Gewoon, wij met zn allen! De overheid, de samenleving.... WIJ zeggen gewoon: joh, dat doen we hier niet zo.
Overheid mag mensen toch wel helpen wat gelukkiger te worden
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 06:13
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
...het is maar goed dat alle importbruidjes uit Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Malta, Polen, Slovenië, Slowakije en Tsjechië straks gewoon naar Nederland kunnen komen zonder al dat gezeik. Cultuurverschillen, slechte taalbeheersing, lage opleidingsniveaus en werkloosheid komen daar gelukkig niet voor..
En waarom denk ik nou weer dat die mensen dan toevallig NIET in Amsterdam Zuid of in dure Haagse wijk gaan wonen waar de zogenaande intelligentia van Nederland woont.

Leuk hoor, je kids op het Barleus Gymnaisum. Al die zogenaamde socialisten van de PvdA en GroenLinks moeten eens weten wat er echt in Nederland speelt. Blegh!!
Gewoon walgelijke lui!

En OffTopic: ik vind die Dhr. Depla echt een verrader van de arbeidersklasse.
Socialisme staat (ook) voor de geestelijke en morele verheffing van de arbeidersklasse. Wat draagt orale seks in fietsenhok daar aan bij?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 10:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En OffTopic: ik vind die Dhr. Depla echt een verrader van de arbeidersklasse.
Socialisme staat (ook) voor de geestelijke en morele verheffing van de arbeidersklasse. Wat draagt orale seks in fietsenhok daar aan bij?
Dude, hij is een man en wil ook gewoon af en toe klaarkomen. Wat is je probleem? Het enige dat verwerpelijk is aan de hele affaire is dat er überhaupt mensen zijn die tijd vinden om er een rel over te trappen. Like, ga in plaats daarvan je stad besturen, daar ben je de gemeenteraad voor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Overheid mag mensen toch wel helpen wat gelukkiger te worden
Ja, dus geef mensen de vrijheid om te kunnen kiezen voor hun partner.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 11:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja, dus geef mensen de vrijheid om te kunnen kiezen voor hun partner.
Mensen in bescherming nemen tegen (mogelijk) zelfvernietigend of anderen beschadigend gedrag is anders niet ongebruikelijk.

Als ik een huurcontract wil afsluiten voor € 1750 huur per maand laten ze me dat ook niet tekenen. Ik kan dan 'omg mijn vrijheid wordt beperkt!' roepen, of inzien dat er een reden voor is, in dat geval omdat ik dan binnen een half jaar failliet zou zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Mensen in bescherming nemen tegen (mogelijk) zelfvernietigend of anderen beschadigend gedrag is anders niet ongebruikelijk.
Het ging hier over gearrangeerde huwelijken en naar mijn weten is dat niet zelfvernietigend of beschadigd dat anderen.

Citaat:
Als ik een huurcontract wil afsluiten voor € 1750 huur per maand laten ze me dat ook niet tekenen. Ik kan dan 'omg mijn vrijheid wordt beperkt!' roepen, of inzien dat er een reden voor is, in dat geval omdat ik dan binnen een half jaar failliet zou zijn.
Eh, laten we Gatara als voorbeeld nemen. Zou zij met haar man haar verblijf in Nederland niet kunnen betalen? Ik denk het wel, dus dan is er toch iets mis met de regels.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 11:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het ging hier over gearrangeerde huwelijken en naar mijn weten is dat niet zelfvernietigend of beschadigd dat anderen.
Dan moet je even terug bladeren, naar de posts waarin gewezen werd op de gebruikelijke en mogelijke gevolgen van een huwelijk waarbij een volledig niet-geïntegreerde partner naar Nederland wordt gehaald in omstandigheden die vrijwel geen perspectief bieden.
Citaat:
Eh, laten we Gatara als voorbeeld nemen. Zou zij met haar man haar verblijf in Nederland niet kunnen betalen? Ik denk het wel, dus dan is er toch iets mis met de regels.
Dat is dan een discussie die los staat van de terechtheid van de inkomenseis en inburgeringseis. Die laatste is zelf heel erg slap geformuleerd. De gemiddelde peuter spreekt meer Nederlands dan iemand die net aan die norm voldoet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je even terug bladeren, naar de posts waarin gewezen werd op de gebruikelijke en mogelijke gevolgen van een huwelijk waarbij een volledig niet-geïntegreerde partner naar Nederland wordt gehaald in omstandigheden die vrijwel geen perspectief bieden.
Ten eerste gearrangeerde huwelijk =/= importhuwelijk. Ten tweede, ik wacht nog steeds op bronnen. Als je geen concrete bronnen geeft, ga ik er gewoon niet op in. Want dan begint die discussie opnieuw en uiteindelijk reageer je dan gewoon niet meer.

Citaat:
Dat is dan een discussie die los staat van de terechtheid van de inkomenseis en inburgeringseis. Die laatste is zelf heel erg slap geformuleerd. De gemiddelde peuter spreekt meer Nederlands dan iemand die net aan die norm voldoet.
Het gaat niet om die 500 woorden en dat weet je ook.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 12:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ten eerste gearrangeerde huwelijk =/= importhuwelijk. Ten tweede, ik wacht nog steeds op bronnen. Als je geen concrete bronnen geeft, ga ik er gewoon niet op in.
Er op in gaan deed je toch al niet. Anders zou je nooit vragen naar bronnen die bevestigen die gebrekkige integratie problemen veroorzaakt.

Maar goed, als je concreet cijfermateriaal wilt hebben dan kan ik best, even kinderachtig als de vraag, doorlinken naar het dossier allochtonen van het CBS. We hebben het beiden al honderdmaal gezien, maar goed, u vraagt, wij linken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Er op in gaan deed je toch al niet. Anders zou je nooit vragen naar bronnen die bevestigen die gebrekkige integratie problemen veroorzaakt.
Natuurlijk hebben immigranten problemen met intergratie, maar dat is niet geen groot probleem als je deze mensen begeleid.

Citaat:
Maar goed, als je concreet cijfermateriaal wilt hebben dan kan ik best even kinderachtig als de vraag, doorlinken naar het dossier allochtonen van het CBS. We hebben het beiden al honderdmaal gezien, maar goed, u vraagt, wij linken.
Oh heel grappig . Mij verwijzen naar het Allochtonen dossier van het CBS is niet iets waar ik om gevraagd heb, hebben jullie nog meer?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 12:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Natuurlijk hebben immigranten problemen met intergratie, maar dat is niet geen groot probleem als je deze mensen begeleid.
Niemand is alleen gemotiveerd om per maand € 500 meer belasting neer te tellen omdat sommige mensen in deze samenleving niet om kunnen gaan met emancipatie, of andere semi-afkeurbare redenen.

Jij wilt ook geen tijd of geld besteden aan iemand die een catalogusbruid uit Rusland haalt en vervolgens zwaar in de problemen komt, terwijl hij dat had kunnen weten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Niemand is alleen gemotiveerd om per maand € 500 meer belasting neer te tellen omdat sommige mensen in deze samenleving niet om kunnen gaan met emancipatie, of andere semi-afkeurbare redenen.
Bron?

Citaat:
Jij wilt ook geen tijd besteden aan iemand die een catalogusbruid uit Rusland haalt en vervolgens zwaar in de problemen komt, terwijl hij dat had kunnen weten.
Wat versta jij onder "tijd besteden" . Ik heb er geen last van, of diegene nou in problemen komt of niet.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 12:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat versta jij onder "tijd besteden" . Ik heb er geen last van, of diegene nou in problemen komt of niet.
Stel dat jij verplicht wordt diegene Nederlands te leren.. Puur en alleen omdat die gozer die haar uit een catalogus plukte niet op een andere manier aan de vrouw kan komen..

Wat zou je daar van vinden?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Stel dat jij verplicht wordt diegene Nederlands te leren.. Puur en alleen omdat die gozer die haar uit een catalogus plukte niet op een andere manier aan de vrouw kan komen..

Wat zou je daar van vinden?
Ik word niet verplicht diegene Nederlands te leren. Verder wacht ik nog op 2 verschillende bronnen van je.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 12:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik word niet verplicht diegene Nederlands te leren.
Exact, en dat is maar goed ook. Om diezelfde reden stellen we regels aan importbruiden in plaats van de samenleving te laten opdraaien voor de kosten die er anders van komen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Exact, en dat is maar goed ook. Om diezelfde reden stellen we regels aan importbruiden in plaats van de samenleving te laten opdraaien voor de kosten die er anders van komen.
En dat is 500 euro per maand meer?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 13:18
BoemInJeBallen
BoemInJeBallen is offline
Ik weet niet in hoeverre je het al doorhad, maar we kunnen de enorme instroom van buitenlanders nu al niet aan.

We kunnen nou wel lekker het nichtje of zusje uit Verweggiestan gaan halen om te trouwen met Achmed hier, maar daarmee maak je een groot probleem alleen maar groter, vooral binnen die containmentpolitiek van de Islam.
__________________
Lui zijn is ook vermoeiend
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet in hoeverre je het al doorhad, maar we kunnen de enorme instroom van buitenlanders nu al niet aan.
Maar natuurlijk, in Bangladesh kunnen 2 keer zo veel mensen per vierkante kilometer wonen voor een honderdste van het geld, maar wij kunnen het niet aan.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 15:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En dat is 500 euro per maand meer?
Waarschijnlijk meer wanneer we de kosten van de vorige golf kansloze migranten erbij zouden rekenen.

Aangezien je door een enkele niet geïntegreerde migrant al op kosten wordt gejaagd gedurende hun hele leven, lopen de kosten daarvan vrij snel op.

Aangezien de groepen samenklittende niet-geïntegreerde migranten groter worden, en ze daardoor meer mensen in kunnen kapselen van de rest van de samenleving, kun je zelfs verwachten dat de kosten per persoon daarvan hoger komen te liggen dan van de vorige golf eerste en tweede generatie kansloze migranten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 15:35
Verwijderd
Bron?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 15:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Eh, laten we Gatara als voorbeeld nemen. Zou zij met haar man haar verblijf in Nederland niet kunnen betalen? Ik denk het wel, dus dan is er toch iets mis met de regels.
Ja, nog mooier: het leven hier in Belgie is tot nu toe duurder voor ons

En er zijn mensen die de inkomenseis ruim halen maar wel tegelijkertijd een schuld van hier tot Tokyo hebben. Ik weet niet wat dan wenselijker is.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 10:49
juno
Avatar van juno
juno is offline
Werken jullie of studeren jullie nog?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 16:19
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Voor de ongehuwde allochtone medeforummers een vraagje: Met wie wil jij later trouwen?

Met een partner uit het land van je (groot) ouders, die zij voor je uitgezocht hebben

Met een partner uit datzelfde land die je zelf uitzoekt

Met een partner die al in Nederland woont die je ouders voor je uitzoeken

Met een partner die al in Nederland woont die je zelf uitzoekt

En nog een vraagje: Als zij een partner voor je uitzoeken, neem je die dan zonder slag of stoot?

En wil je alsjeblieft je antwoord motiveren, met redenen omkleden?
Is this a trick question? Mijn ouders zijn al helemaal niet van plan om een partner voor me uit te zoeken. Verder maakt het me niet uit wat voor een partner ik uitzoek, zolang zij maar dezelfde normen en waarden hebben als ik, en we goed bij elkaar passen. Liefst wel eentje die in het Westen is opgegroeid, zodat er niet teveel cultuurverschillen zijn. Of het een neger, Chinees, iemand uit hetzelfde land als ik of een blanke Nederlander is, boeit me niet - ik heb tot nu toe echter alleen maar met blanken gedate/gescharreld(suprise!), dus ik schat de kans wel hoger in dat het de laatste optie wordt...

Laatst gewijzigd op 03-12-2007 om 16:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.