Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2012, 10:16
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Dat is mijn insteek ook.
Mijn driftboot (jouw eerdere benoeming van mijn auto bleek profetisch te zijn ) heb ik voor 2000 gekocht. Met als verwachting dat ik er niet langer dan 1 apk, heel misschien 2 in ga rijden. Het is een oude auto, en ik wil er geen geld aan kwijt zijn. Behalve dan als het op veiligheid aankomt, natuurlijk. En dat scheelt veel. De koppeling bijvoorbeeld, voelt heel droog en hakerig aan. Waarschijnlijk zou hij vervangen moeten worden. Maar dat geld wil ik er niet aan kwijt. Dus laat ik het zo. Ik gok dat hij het nog wel een jaar of anderhalf uithoudt. Dan bespaar je ook flink geld.

Maar goed, dat is een keuze en een risico. Of je bereid bent die te nemen, is uiteraard aan jou
De komende jaren gaat het geld wat we 'over' hebben naar ons huis, dus het moet wel een auto zijn die weer een x aantal jaar mee kan. Anders kocht ik wel een starslet of een ander gebakje ofzo en spaarde ik nog even door.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Advertentie
Oud 24-09-2012, 16:49
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Mja, de scooters zijn nogal irritant want die doen wat ze zelf willen, maar het ongeduld is echt verschrikkelijk
Ik zat op een doorgaande route met een kleine bergpas en een paar haarspeldbochten, achter een cementwagen die niet zo vlot omhoog ging en een inhaalverbod. Voor zo'n bocht komt een andere kleine vrachtwagen mij gewoon voorbij en dwingt een plek af zodat ik vol in de ankers moest anders had hij mij gewoon door de vangrail gedrukt - zijn achterlichten zaten nog bij mijn voordeur toen hij weer opzij ging want de bocht kwam eraan en daaruit kwam een motor als tegenligger

En als wij hier klagen over de brandstofprijs; in Frankijk is die net zo hoog, en in Italië is 1,90+ al vrij geaccepteerd. Kan nog voor rond de 1,80 als je goed zoekt, maar op de Austrade is het al de 2 euro gepasseerd
In Frankrijk bij de grote supermarkten was het afgelopen donderdag nog 'maar' 1,529 voor een liter euro 95. Langs de snelweg is het daar wel 20 cent de liter duurder. En dan nog die verschrikkelijk dure tolwegen...
Nee, ik neem de (voormalige) Route Nationale tegenwoordig. Dat is mee ook vanuit het uiterste zuiden van Frankrijk goed bevallen. Het het vermijden van de tolwegen waardoor je tevens in de gelegenheid bent om bij de goedkope pompen te tanken heeft me een besparing op de reiskosten van ruim 100 euro opgeleverd en slechts 3 uur extra reistijd. Bovendien kan je onderweg nog eens een echt vers croissantje kopen voor een normale prijs bij een dorpsbakker.
Oud 24-09-2012, 17:02
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Hij is dus total loss verklaard, hetgeen inhoudt dat we de dagwaarde van maar liefst 1000 hele euro's krijgen... Voor dat geld kopen we makkelijk een gelijkwaardige auto terug natuurlijk,.... not. *zucht* Ja het was een oud barrel, bijna 250k op de klok, bestaande schade aan het achterscherm en een nog ongespoten vervangende achterbumper.
Maar wel altijd starten en lopen, fijn rijgedrag, met in het afgelopen jaar nieuwe distributieriem, koppelingsplaat en remmerij voor&achter. Nou daar sta je dan, met je 1000 euro.
Een vriend van mij raadde (ried? Raar woord) ook aan rechtsbijstand in te schakelen. Wij zitten zonder schuld in een behoorlijke, financiële rot situatie. Onoverkomelijk? Nee. Hebben we helemaal geen geld? Nee. Maar dat geld wat we gespaard hebben tot nu toe is bedoeld voor de verbouwing van ons huis. Echt niet dat ik daar aan wil komen. Als het nu eigen schuld, dikke bult was dan moesten we er maar het beste van maken. Maar dit?

Bleh, kan er nog boos om worden!
Zeker je rechtsbijstand inschakelen! Laat ze maar aantonen dat jij voor dat bedrag een vergelijkbare auto kunt kopen. Kunnen ze dat niet? Dan is de schade die jij hebt hoger en ze zijn bij wet verplicht om AL jouw schade te vergoeden. En als het voor jou onmogelijk is om met het uitgekeerde verzekeringsgeld een vergelijkbaar product in een vergelijkbare staat terug te kopen, dan is jouw schade simpelweg niet volledig vergoed.

Vergeet ook niet de extra kosten zoals telefoon/porto, vrije uren om je auto naar het schdebedrijf te bellen, kosten van openbaar vervoer om weer thuis te komen.

In elk geval NOOIT akkoord gaan met een 1000 euro die 'vastgesteld' is door een door de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij ingehuurde taxateur. Wijs de verzekeringsmaatschappij ook vooral op de staat van onderhoud, als je tenminste dat onderhoud kunt bewijzen middels facturen.
Oud 24-09-2012, 20:35
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
*proest* nadat we al een jaar verwonderd wel eens uit het raam kijken omdat we weer eens piependje bandjes horen van iemand die zo hard mogelijk de rotonde wil nemen, stond er net voor het eerst iemand achterstevoren Een bmw uiteraard, die meneer had duidelijk niet door dat achterwielaandrijving en een natte rotonde op hoge snelheid niet samen gaan Hij was verder overigens ongedeerd en is rustig weggereden daarna.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-09-2012, 20:37
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
@ Ivo: dat laatste is dus een groot probleem, er zijn geen facturen Ik heb veel zelf gedaan en de rekeningen van de onderdelen heb ik niet bewaard (that'll teach me) Maar een technische keuring kan uitwijzen dat er wel veel nieuws inzit.
Probleem is dat ik dus al 'ja' heb gezegd, op dat moment was ik zo overvallen en ze wilden wel zsm antwoord zodat het verder kon gaan. Ik was ook erg flabbergasted en had geen idee wat mijn opties waren. Desalniettemin hoop ik toch dat er nog wat gedaan kan worden.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 24-09-2012, 20:46
feniks
feniks is offline
Uiteraard moest dat een BMW zijn wel jammer dat dat tuig de gemiddelde BMW rijder zo'n slechte naam geeft
Oud 24-09-2012, 20:57
Verwijderd
Het was nog wel een 520d. Ik vind het knap dat je die achterstevoren krijgt. Saillant detail: Er klapte bijna een VW Passat Variant achterop omdat die zat te kleven :') (of Golf Variant, ik zie dat verschil niet bij VAG, het is gewoon X meter staal dat er ongeveer hetzelfde uitziet).
Echt jongens, je hoeft niet te kruipen, maar als het al de hele dag kutweer is ga je toch niet proberen om de rotonde die de ingang voor de HELE wijk is zo snel mogelijk te nemen? :/
Oud 24-09-2012, 22:35
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Je ziet niet het verschil tussen een Passat en Golf, maar wel tussen verschillende uitvoeringen van de 5-serie?

Citaat:
In Frankrijk bij de grote supermarkten was het afgelopen donderdag nog 'maar' 1,529 voor een liter euro 95. Langs de snelweg is het daar wel 20 cent de liter duurder. En dan nog die verschrikkelijk dure tolwegen...
Nee, ik neem de (voormalige) Route Nationale tegenwoordig. Dat is mee ook vanuit het uiterste zuiden van Frankrijk goed bevallen. Het het vermijden van de tolwegen waardoor je tevens in de gelegenheid bent om bij de goedkope pompen te tanken heeft me een besparing op de reiskosten van ruim 100 euro opgeleverd en slechts 3 uur extra reistijd. Bovendien kan je onderweg nog eens een echt vers croissantje kopen voor een normale prijs bij een dorpsbakker.
Ik ben in eerste instantie naar Millau gereden voor de brug:

Tot aan daar heb ik ook gewoon tolwegen vermeden dus ik ben van Charleroi tot de A75 bijna alleen binnendoor gegaan, scheelt dan idd iets van 50 euro of zo en tussendoor is gewoon leuker. En uitdagender in je eentje zonder navigatiesysteem.... De Péage is over het algemeen gewoon zonde van de reis, nogal saai Maar goedkopere tankstations ben ik niet echt tegen gekomen. Misschien nog eens rond de 1,65 bij onbemande pompen. Ben echt hele stukken binnendoor geweest tot aan Italië toe, eigenlijk alleen aan de kust en bij Nice in het duurdere gedeelte geweest

Ik heb sowieso over het algemeen een gruwelijke hekel aan het volgen van tolwegen, maar als het voor iets specifiek is zoals een brug, tunnel of veerpont vind ik het vaak wel prima. Dan kies ik ze ook bewust uit, zoals bij Millau die brug. Of een veerpont in de buurt van Fos-su-Mer, en een tunnel op de grens Italië-Zwitserland (maar dan in Zwitersland dan weer niet de vignet-wegen volgen). Alleen om Nice heen heb ik uit gemak de Péage genomen omdat er omheen een stuk makkelijker leek dan erdoor, en in Italië heb ik een stuk Autostrade moeten pakken omdat ik anders nog 80 km langs de kust moest over de SS1, die door iets teveel plaatsen gaat om op te schieten, en dan zou ik nooit de regio Savona bijtijds halen om nog een camping te zoeken
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 25-09-2012, 07:25
feniks
feniks is offline
Gisteren reed er iemand in een VW polo zichzelf tot twee keer toe te pletter op een tegenligger. Ik snap ook niet zo goed dat je een dubbele doorgetrokken streep zovaak kan negeren. En als het zo druk is dat mensen ternauwernood de maximale snelheid van 80 aan kunnen tikken, dan lijkt het me niet zo wijs om toch harder te willen. En dan maar je mede weg gebruikers in gevaar brengen. Het was wel schrikken toen hij naast me zat en plotseling moest uitwijken vanwege weer een tegenligger.
Oud 25-09-2012, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Je ziet niet het verschil tussen een Passat en Golf, maar wel tussen verschillende uitvoeringen van de 5-serie?
Ja, dat staat namelijk achterop en die auto rijdt hier vaker Een huidige Passat of Golf Variant (de stationwagon dus) zie ik in het donker inderdaad geen verschil in als ik even snel kijk. Bij Audi zie ik het verschil tussen een A4 en A6 ook niet, om maar iets te noemen. Het is gewoon allemaal onderling uitwisselbaar qua ontwerp. Je koopt letterlijk X meter auto van een bepaald merk.
Oud 25-09-2012, 18:46
Ivo
Ivo is offline
@Qimm: Overleg zo snel mogelijk even met je eigen verzekeraar of rechtsbijstandverzekering. Je hebt gewoon recht op een (voor jou) gratis 2e taxatie van de schade. En meldt dit ook bij de partij die nu het belachelijke voorstel heeft gedaan.
Zorg desnoods dat je bij de 2e taxatie zelf aanwezig bent, zodat je ook kunt wijzen op de vernieuwde onderdelen, of dat je vooraf al een technische keuring hebt laten doen waarvan je het rapport kunt overleggen.

@Kiet: ik ben ook over Millau gereden, de brug is op de terugweg ook het enige stukje waar ik tol heb betaald, omdat ik er niet veel voor voelde om 's avonds in het donker het dal in te rijden. De verlichting van een 31 jaar oude Mini is zeg maar niet overdreven fel, wat niet handig is op onverlichte slingerende bergwegen.
De goedkope pompen heb ik gevonden door aan het begin van de wat grotere dorpen gewoon even op te letten naar een bord wat verwijst naar de dichtsbijzijnde Carrefour of Intermarché. Die bevinden zich vaak op een paar honderd meter van de hoofdweg. Langs de hoofdweg zelf vind je idd wel 'gewone' tankstations maar die zijn stukken duurder dan bij de grote supermarkten.
Oud 25-09-2012, 23:05
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Geen van mijn auto's heeft nou echt enorm scherpe verlichting, maar echt problemen heb ik daar niet mee in het donker. Hoewel de extra schijnwerpers op de Fiat wel een erg goede bijdrage zijn In de Fiat 850 die ik had zaten gele lampen, die vond ik wel heel erg mager in het donker. Maar met de rest zou ik (en heb ik) prima dat soort passen kunnen rijden in het donker, met gepaste snelheid Al wilde ik met alle geweld over de brug vanwege het behoorlijke staaltje van technische kunde die het eigenlijk is. Voor de rest heb ik daarna bijna alleen binnendoor gereden over passen en bergwegen, door kleine dorpjes. Maar ook dat soort tankstations waren bij mij steeds rond de 1,65. Maar ik heb ook geen idee hoe flexibel ze met de prijzen daar eigenlijk zijn over een periode van een maand of zo, en of ze aan bijvoorbeeld de Cote d'Azur wat hogere prijzen hanteren dan elders in het land
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 01-10-2012, 21:42
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Geen wegpiraat, maar we zaten gisteravond achter een Fisker Karma. Best wel bizar om te zien hoe zo'n bak bij een verkeerslicht als een malle optrekt en je helemaal niets hoort
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 03-10-2012, 16:35
Verwijderd
Ik kwam die bak laatst op de snelweg tegen (uiteraard haalde dat ding mij in) en het viel me ook al op hoe stil dat ding was. Duidelijk een stoere auto
Oud 10-10-2012, 19:02
Verwijderd
Sowieso nog steeds bijna alle Belgen op een rotonde. Dan een tijdje terug een vrouw met een kind achterop de fiets waar ik achter reed. Vrouw steekt haar hand uit naar links, dus ik denk nog 'wat fijn dat ze het aangeeft' en blijf achter haar rijden. En dat duurt voor die vrouw linksaf slaat... tot ze het nog eens doet en dan merk ik dat ze gewoon dingen aanwijst aan het kind achterop de fiets. Doe dat alsjeblieft niet met auto's in de buurt, muts, bewaar dat voor een afgelegen landweg waar je naar de koetjes kunt wijzen, maar niet midden in de stad waar auto's afhankelijk zijn van de toch al beperkte communicatiemogelijkheden van de fietser om te voorkomen dat ze je overhoop rijden.
En vandaag een oudere man die het duidelijk ook allemaal niet meer zo snapt: wachten op een rotonde om voorrang van rechts te geven? Die is nieuw.
Oud 10-10-2012, 20:14
Verwijderd
Ik rij een lang stuk op een autoweg waar je het grootste deel van de route niet mag inhalen, maar ergens is een paar kilometer waar je af en toe wel mag inhalen, maar dan rij je wel over de andere weghelft, dus dan moet je op tegenliggers letten. Op die weg mag je 100, maar er rijden ook vrachtwagens, dus over het algemeen rij je tussen de 80 en de 90, en zo ontstaat er een rijtje auto's achter elke vrachtwagen.
Gisterochtend reden we in een bijzonder lange rij achter een vrachtwagen, zo'n tien auto's voor me en zeker tien achter me. Op het stuk waar je af en toe kan inhalen ging elke keer als de lijn onderbroken werd een zwarte mercedes van achteraan in de rij een aantal auto's inhalen. Maar dan ook echt, zoef naar links, gas gas gas, en dan ongeveer op het punt waar de tegenligger waarschijnlijk al aan het remmen was om een botsing te voorkomen, BOEM weer op z'n eigen weghelft zonder richting aan te geven of wat dan ook.

Toen het inhaalstuk voorbij was, reed hij niet meer achteraan. Nee, hij reed nu een auto achter de vrachtwagen. Lekker zinvol.
Oud 10-10-2012, 22:44
Verwijderd
Oh die vind ik ook altijd zo vervelend, mensen waarvoor het inhalen niet snel genoeg opschiet en dus maar de rij auto's die achter het vertragende voertuig rijden beginnen in te halen. Soms gaat er een idioot zo snel naar links terwijl je zelf begint te gaan dat je er bijna tegen rijdt.
Oud 11-10-2012, 08:14
feniks
feniks is offline
Poolse vrachtwagenchauffeurs. Ik ben niet 1, niet 2, zelfs geen 3 keer letterlijk van de weg gedrukt op één rit door deze idioten. En allemaal waren het polen.
Wat mij betreft halen ze dat wodka zuipende tuig allemaal van de weg, en krijgen ze een rijverbod in de hele EU. Ja, dat zou betekenen dat die ene enkeling die dan wel een beetje kan rijden, ook de klos is, maar hey, het leven is nu eenmaal niet eerlijk.

Begin serieus die polen spuugzat te worden. Alcoholistisch kutvolk.
Oud 11-10-2012, 08:26
Verwijderd
Laatst bij mij ook één ja, ik op een tweebaansweg met rechts een Pool in een vrachtwagen. Ik was al lekker bezig met inhalen maar nog niet klaar. Versnelling terug en dan maar plankgas gegeven.
Oud 15-10-2012, 15:01
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Gisteren reed er iemand in een VW polo zichzelf tot twee keer toe te pletter op een tegenligger. Ik snap ook niet zo goed dat je een dubbele doorgetrokken streep zovaak kan negeren. En als het zo druk is dat mensen ternauwernood de maximale snelheid van 80 aan kunnen tikken, dan lijkt het me niet zo wijs om toch harder te willen. En dan maar je mede weg gebruikers in gevaar brengen. Het was wel schrikken toen hij naast me zat en plotseling moest uitwijken vanwege weer een tegenligger.
Dat toont maar weer eens aan wat voor degelijk autos VW maakt! In zo'n Japans koekblik hoef je echt niet te proberen om jezelf 2 x te pletter te rijden!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 17-10-2012, 10:27
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Hangt er vanaf... als je zo'n (geblazen) TSI motor uit de laatste jaren hebt is het eerst maar afwachten of de motor het lang genoeg volhoudt om de inhaalactie te voltooien
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 17-10-2012, 17:18
Verwijderd
Vergeet de al dan niet automatische, versnellingsbak niet Kiet
Oud 17-10-2012, 22:49
feniks
feniks is offline
Meneer in een golfje die spontaan van rijrichting wilde veranderen, terwijl ik daar reed. En dan gaan zwaaien met een middelvinger omdat ik geen ruimte kon maken. Die heeft door mijn toedoen zijn afslag gemist, en kon omrijden.
Oud 18-10-2012, 10:56
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Poolse vrachtwagenchauffeurs. Ik ben niet 1, niet 2, zelfs geen 3 keer letterlijk van de weg gedrukt op één rit door deze idioten. En allemaal waren het polen.
Wat mij betreft halen ze dat wodka zuipende tuig allemaal van de weg, en krijgen ze een rijverbod in de hele EU. Ja, dat zou betekenen dat die ene enkeling die dan wel een beetje kan rijden, ook de klos is, maar hey, het leven is nu eenmaal niet eerlijk.

Begin serieus die polen spuugzat te worden. Alcoholistisch kutvolk.
Uh wat loop je nu te mauwen als je GEEN 3 keer van de weg bent gedrukt?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 18-10-2012, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Uh wat loop je nu te mauwen als je GEEN 3 keer van de weg bent gedrukt?
Meer dan 3x dus.
Oud 18-10-2012, 13:19
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Voor 3x of minder komt feniks zijn bed niet eens meer uit

Citaat:
Vergeet de al dan niet automatische, versnellingsbak niet Kiet
Daarom zijn VAG-producten ook zo veilig; ze gaan niet meer lang genoeg mee om snel genoeg te gaan om een ernstig ongeval mee te hebben

Overigens, toen ik een paar maanden geleden op de terugweg was van vakantie stond ik bij een tankstation langs de Autobahn naast een nieuwe Nederlandse Passat station met op de achterbank een extreem verveeld kijkende tienerdochter. Ze gingen weg, ik ging een minuutje later. Aan het eind van de uitvoegstrook was duidelijk iets misgegaan want er stonden 4 auto's volledig in de prak, inclusief die Passat. Dus nu stond die dochter extréém verveeld te kijken - vanachter de vangrail
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 18-10-2012, 13:21
Verwijderd
Oh, dan was het ook geen ernstig ongeval
Oud 18-10-2012, 13:26
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Laat ik maar wel zeggen dat ik blij ben besloten had eerst nog wat te drinken ipv direct weer weg te rijden, anders had ik er pal achter gezeten en dan had ik waarschijnlijk wel één 121 minder gehad
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 18-10-2012, 13:32
feniks
feniks is offline
Citaat:
Voor 3x of minder komt feniks zijn bed niet eens meer uit


Daarom zijn VAG-producten ook zo veilig; ze gaan niet meer lang genoeg mee om snel genoeg te gaan om een ernstig ongeval mee te hebben

Overigens, toen ik een paar maanden geleden op de terugweg was van vakantie stond ik bij een tankstation langs de Autobahn naast een nieuwe Nederlandse Passat station met op de achterbank een extreem verveeld kijkende tienerdochter. Ze gingen weg, ik ging een minuutje later. Aan het eind van de uitvoegstrook was duidelijk iets misgegaan want er stonden 4 auto's volledig in de prak, inclusief die Passat. Dus nu stond die dochter extréém verveeld te kijken - vanachter de vangrail

Hahaha, goeie reden om geen tienerdochter te willen later
Oud 18-10-2012, 14:11
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik heb bij voorkeur helemaal geen kinderen later, maar als ik eentje moest hebben dan liever eentje die uit protest lethargisch is dan eentje die om de 5 seconden haar onvrede laar horen

Want toen ik een blik met haar wisselde op de parkeerplaats was het alleen van 'ik vind dit niet leuk' en toen ik nog een blik wisselde en zij achter de vangrail stond was het alleen maar 'ik vind dit nog steeds niet leuk'
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 18-10-2012, 21:52
Verwijderd
Mochten jullie naar Frankrijk willen voor maart 2013:
http://nos.nl/artikel/430761-frankri...ltest-uit.html
Oud 19-10-2012, 20:00
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik had ze dit jaar ook niet bij mij Op het laatste moment vertrokken en totaal niet meer over nagedacht. Toen ik bij mijn eerste overnachting - wat in de auto bij een tankstation langs de A75 was omdat ik anders mijn schema niet kon halen - 's ochtends op verzoek van de Franse douane en politie mijn auto leeg moest halen hebben ze er verder ook niet om gevraagd.

Overigens is die bekeuring ontzettend laag dacht ik. Dit in tegenstelling tot de bekeuring voor het rijden met flitspaallocaties, die gaan tot 1.500 euro meende ik
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 19-10-2012, 20:42
feniks
feniks is offline
Bekeuring zou afgelopen zomer iets van 11 euro zijn.
Oud 20-10-2012, 22:09
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ja, daarom Dus dat schiet lekker voor ze op.
Ik heb trouwens ook nog nooit een verhaal gehoord over die navigatiewet. Duitsland en Zwitserland hebben die ook, maar volgens mij worden daar echt geen bekeuringen voor gegeven tenzij je er wel heel openlijk een flitspaal-spelletje van maakt
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 21-10-2012, 15:35
Verwijderd
In Zwitserland kijken ze daar naar als je staande wordt gehouden, dus de kans is best aanwezig
Oud 21-10-2012, 15:43
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ja, maar dan moet je dus al wat gedaan hebben waardoor dat in eerste instantie opviel Ze houden geen controles puur op basis van het apparaat zelf - en vooralsnog heb ik nog van niemand gehoord dat er daadwerkelijk een straf op gelegd is (voor buitenlanders iig).
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 21-10-2012, 15:45
Verwijderd
Ja, je wordt niet zomaar staande gehouden, maar ik heb dan ook nooit beweerd dat ze dat 'zomaar' even deden. Anders zouden ze het bij de grensovergangen wel doen denk ik. Daar wordt toch iedereen gecontroleerd.
Oud 21-10-2012, 15:50
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Niet altijd. Ik ben maar één keer gecontroleerd (van de 3/6 keer dat ik de grens ben overgestoken daar) en toen moest ik meteen de auto leeghalen. Naar een navigatiesysteem heeft hij toen niet gevraagd, hij heeft mij zelfs nog heel vriendelijk advies gegeven over hoe ik moest rijden omdat mijn route door slecht weer niet meer klopte
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 21-10-2012, 15:52
Verwijderd
Iedereen wordt gecontroleerd - je moet immers een vignet laten zien Ik bedoelde niet dat je auto overhoop wordt gehaald, dat gebeurt inderdaad niet snel.
Oud 21-10-2012, 15:53
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Je moet alleen een vignet laten zien als je de snelwegen gebruikt
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 21-10-2012, 16:08
Verwijderd
Echt? Ik dacht gewoon altijd
Oud 21-10-2012, 20:25
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
het is toch ook een autobaan vignet?



ik bedoel, obvious toch? Alleen voor de snelweg
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 21-10-2012, 20:30
Verwijderd
Oh ik kijk er nooit naar. Die dingen hangen altijd op de ruit van m'n pa's auto, dus ik heb er weinig mee te maken Nou ja, behalve beetje Autobahnen dan
Oud 22-10-2012, 09:24
feniks
feniks is offline
Ik heb gisteren op de a2 een heel rijtje auto's rechts ingehaald. Ik reed 110 op de meest rechtse strook. Een stuk of 5 auto's reed veel langzamer op de meest linkse strook.
Oud 23-10-2012, 03:51
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
het is toch ook een autobaan vignet?

[afbeelding]


ik bedoel, obvious toch? Alleen voor de snelweg
Inderdaad Volgens mij nog niet eens voor álle snelwegen, maar uiteraard wel de meest voornaamste routes (dus vrijwel alle). Enige minpunt is dat een vignet 35e kost (en dat nog eens als je een aanhanger erachter hebt). Prima als je er een paar keer per jaar doorheen moet of er op vakantie gaat, want het is een jaar geldig. Maar ik ga er alleen doorheen op doorreis dus ik kies dan de B-wegen. Die zijn net zo prima, scheelt niet veel tijd en een boel routes zijn nog echt een stuk mooier ook. Zwitserland heeft een paar van de beste passen en fraaiste gebieden in de Alpen

Ook Oostenrijk kent een Autobahnvignet, maar daar kan je ook nog eentje voor 10 dagen kiezen die 8 euro kost en dat is beter te overzien Al zou ik alsnog binnendoor gaan als je er puur doorheen gaat om in of van Italië te komen - of als je met een 126 op weg bent en zoveel mogelijk snelweg moet blijven rijden Ook Slowaijke kent een aantal trajecten met Autobahnvignetten (vanaf 7 euro voor een week). Slovenië ook (vanaf 15 euro voor een week, zit eveneens op de 126). Hongarije kent een iets ander systeem; je moet je kenteken laten registeren bij een tankstation en dan sta je in een digitaal systeem waarop automatisch gecontroleerd wordt op de snelweg, een e-vignet. Ook die hebben we moeten gebruiken; dat is vanaf 6 euro voor 4 dagen in de zomer.

Tot zover de aflevering 'Vignetten in Europa'
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 23-10-2012, 09:18
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Tot zover de aflevering 'Vignetten in Europa'
Vraag me alleen af waarom Nederland niet zoiets invoert; inbegrepen in de wegenbelasting, voor buitenlandse bezoekers dus gewoon lappen. Zien we nog eens iets terug vanuit "Europa".
Oud 24-10-2012, 01:55
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Nederland heeft samen met een aantal landen (Benelux, Denemarken en Zweden) een speciaal Eurovignet voor vrachtwagens boven de 12.000 kg, op basis van milieuklasse en de assen van het voertuig. Het is een soort certificaat dat aangeeft dat er speciale belasting is betaald om met zware lasten over onze snelwegen te rijden (Nederlandse vrachtwagens lappen hier volgens mij gewoon in een eigen klasse wegenbelasting). Aangezien onze havens nogal populair zijn voor import/export zijn dat de grootste lasten/gebruikers op onze snelwegen. De invloed van toeristen of mensen die op doorreis zijn is relatief klein, en die laatste groep gaat zelden door NL maar eerder door Frankrijk/België/Duitsland.

En wat actueler: ik had net voorrang want het was geen gelijkwaardige kruising, maar mevrouw van rechts rijdt gewoon door en kijkt stomverbaasd opzij waarom ik (overigens opzettelijk en op m'n gemak, want ik zag het ruimschoots aankomen) zo dichtbij haar auto tot stilstand kwam
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 30-10-2012, 10:07
feniks
feniks is offline
De wegpiraat van 600 in de ochtend: de vent die geen voorrang verleende en daardoor een hele mooie klassieke auto van zijn rechterkant ontdeed.

Zo zonde. Los van het feit dat ik er vlak achter stond en daarmee dus ruim een half uur vertraging opliep.

Ik heb de ruzieende en uiteindelijk slaags rakende betrokkenen maar even uit elkaar getrokken.
Oud 30-10-2012, 13:39
Verwijderd
Jammer dat soort dingen. Goed dat je ze uit elkaar hebt getrokken
Oud 30-10-2012, 14:07
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Was dat soms famillie van die trol uit de Slechtste Chauffeur van Nederland die in de 1ste afl. een klassieker aan gort reed?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag - deel 7
Hawahaai
409 09-02-2015 09:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.