Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2011, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Maar zie nu dat de spelleider zegt dat het er 4 zijn in de eerste post.

Edit: ze bedoelt natuurlijk wat nog over is.
Offtopic: Ik haal altijd de functies weg die eruit zijn gegaan, zodat mensen niet meer hoeven te 'zoeken', zegmaar. Maar als jullie het fijner vinden laat ik ze in het vervolg wel staan. Heb het nu even veranderd naar 'Resterende functies,' dat is iets duidelijker.
Advertentie
Oud 05-04-2011, 18:11
Verwijderd
Nee ik keek gewoon scheel, mijn fout.

Alleen maar mooi, dan is er geen risico vanavond.
Oud 05-04-2011, 18:44
Verwijderd
Mijn stem is doorgegeven!
Oud 05-04-2011, 18:44
Verwijderd
Ik ga mee op SweetSmile
Oud 05-04-2011, 18:50
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Nog steeds bar weinig inbreng...
__________________
Tsja
Oud 05-04-2011, 19:09
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Nou goed, ik ga naar bed. Mijn stem op SweetSmile is ook doorgegeven.
__________________
Tsja
Oud 05-04-2011, 19:14
Verwijderd
Jammer dat jullie voor mij gaan. Ik zou ook niet weten hoe ik jullie kan overtuigen.
Oud 05-04-2011, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Jammer dat jullie voor mij gaan. Ik zou ook niet weten hoe ik jullie kan overtuigen.
Mss handig als je meedoet aan het spel.
Oud 05-04-2011, 19:37
Verwijderd
#spelers Hangronde 6Hangronde 5Hangronde 4Hangronde 3Hangronde 2
1Little Phoebe5 LL-vr *****VeGs 12Lychee Leto 08Dobermann 04Dobermann 08
2Geel VeGs 03(geen stem) 14Lychee Leto 12Dobermann 01(geen stem) E1
3Dobermann3 Ev ***************(onbekend) E1(geen stem) E2
4Andijvie Sherlock 08Little Phoebe 03Lychee Leto 03Lychee Leto 05Lychee Leto 05
5SweetSmile  arPos 06Lychee Leto 11Dobermann 09Lychee Leto 19
6Schrödinger2 Dp ********************Lychee Leto 01
7.sann SweetSmile 09Little Phoebe 01Lychee Leto 01Lychee Leto 07Dobermann 20
8Doux SweetSmile 10VeGs 11(onbekend) E1Dobermann 10Queasy 11
9Daboman SweetSmile 06SweetSmile 13SweetSmile 13Sweet Smile E2Lychee Leto 14
10snoopy SweetSmile 04Little Phoebe 04Lychee Leto 02Dobermann 06Lychee Leto 09
11napoleonzuurtje1 Dp *************************
12Röps1 Vr *************************
13Sherlock VeGs 05VeGs 09VeGs 06Dobermann 12Dobermann 21
14Batave  Little Phoebe 07Lychee Leto 10(geen stem) E3Queasy 13
15Syori3 Tv ***************Dobermann 08Onait Sirch 04
16Queasy2 Dp ********************Dobermann 23
17Lychee Leto4 Ww **********Geel 09Dobermann 11Dobermann 22
18VeGs SweetSmile 01Little Phoebe 10Lychee Leto 04Dobermann 02Dobermann 18
19arPos4,5 Wb *****VeGs 08Lychee Leto 05(onbekend) E2Doux 03
20Onait Sirch SweetSmile 07(geen stem) E1Lychee Leto 07Lychee Leto 03Lychee Leto 10
Oud 05-04-2011, 19:39
Verwijderd
Onait, mijn stem staat niet in je lijstje. Ik stemde VeGs.
Oud 05-04-2011, 19:42
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Schotland, kasteel van Lady Phoebe
Sherlock sloeg Daboman tegen de grond aan. ‘Ahh wat zonde. Wat eeuwig zonde’ zuchtte hij terwijl hij naar Lady Phoebe’s zielloze lichaam keek. Eigenlijk kon het hem niet eens zo veel schelen dat ze dood was, sterker nog, hij was van plan geweest om haar eigenhandig te vermoorden als ze niet langer nuttig was voor de plannen van hem en Onait Sirch. Hij had echter graag eerst nog met haar naar bed gewild voordat het zover was. Als rasechte schuinsmarcheerder was hij altijd op zoek naar de volgende verovering. Daboman probeerde ondertussen half versuft overeind te komen. ‘Nog niet genoeg gehad?’ zei hij met een grijns. Hij wilde de hertog een schop geven maar een stem achter hem onderbrak hem: ‘Stop!’ Sherlock draaide zich om. Het bleek kapitein Arpos te zijn. ‘Laat hem met rust’ beval deze. ‘Over mijn lijk!’ siste Sherlock. ‘Dat kan geregeld worden’ zei Arpos resoluut en hij trok zijn zwaard. ‘Sterf, vuile verrader!’ Weldra waren de beide mannen in een verwoed zwaardgevecht verwikkeld. Daboman was ondertussen overeind gekomen. ‘Vlucht heer!’ riep Arpos naar hem. ‘Waarschuw de koning voor dit dreigende gevaar! Ik houd hem hier wel even bezig!’ Daboman begreep dat hij gewond en ongewapend niet veel kon bijdragen aan dit gevecht en hij knikte even ter afscheid naar Arpos. Toen zette hij het op een lopen. Eerst de kerker uit, toen de trap op. Ondertussen hoorde hij geschreeuw en het schallen van een hoorn. Zijn uitbraak was ontdekt. Hij rende de binnenplaats op en sprong op het eerste de beste paard. Hij reed door de poort naar buiten en hoorde het valhek achter zich dichtvallen. ‘Net op tijd’ dacht hij bij zichzelf. Uiteindelijk werd Arpos overweldigd, want hij vocht tegen een hopeloze overmacht. Maar Daboman was tegen die tijd al ver van het kasteel verwijderd.

Londen, troonzaal
Koning Sauron zat onrustig op zijn troon. ‘Ik verveel me’ zei hij. ‘Ik wil iets leuks gaan doen.’ Vegs boog naar hem toe en zei: ‘Ik weet wel iets wat we kunnen doen’ De koning grijnsde. ‘Dat hebben we vandaag al drie keer gedaan. Ik heb even wat tijd nodig om te herstellen, anders blijf ik er dadelijk in. Nee ik wil wat anders doen.’ Op dat moment kreeg hij een idee. ‘Ik weet het, laten we gaan jagen. Het is alweer een hele tijd geleden sinds de laatste zwijnenjacht.’ Vegs rolde met haar ogen. Ze had nooit begrepen wat mannen zo fascineerde aan de jacht. Zelf vond ze al dat gedraaf maar niks. Ze werkte zich liever op een andere manier in het zweet. En dan die vieze zwijnen en al dat bloed…nee dat was echt niks voor haar. Maar goed, ’s konings wil was wet, dus een uur later was de hele hofhouding uitgerukt voor de zwijnenjacht. De jacht mocht dan typisch een mannending zijn, er gingen wel altijd veel vrouwen mee. Iedere edele nam immers zijn vrouw mee om te kunnen pronken tegenover de andere edelen, en iedere vrijgezelle vrouwe ging mee om te proberen indruk te maken op een rijke, vrijgezelle man van adel (en dan het liefste de koning zelf natuurlijk). Naast de koning en zijn maîtresse nam bijvoorbeeld de weduwe Snoopy deel aan de jachtpartij. Zij had haar man verloren tijdens de uitbraak van de zweetziekte tien jaar terug, en het was algemeen bekend dat ze hard op zoek was naar een nieuwe echtgenoot. Ook de dochter van de koning, Lady Sann, nam deel aan de jachtpartij, samen met haar dienstmeid Andijvie.
Zoals gebruikelijk ging de koning voorop. Naast hem reed zijn schildknaap Geel, die vooral blij was dat hij weer wat te doen had sinds hij terug was gekeerd naar Londen. Geel had een aantal grote speren bij die speciaal gemaakt waren voor de zwijnenjacht. ‘Hoe staat het met de zwijnenstand?’ informeerde de koning. Een van de taken van de Koninklijke schildknaap was zorgen dat er altijd genoeg zwijnen in de bossen om het kasteel waren voor de jacht. ‘Die is prima’ verzekerde Geel. ‘De boswachter heeft het aantal weer flink aangevuld. Sweetsmile is trouwens nog steeds niet gepakt. Ik weet zeker dat u deze keer geluk zult hebben. U bent immers de beste jager van het land.’ De koning glimlachte. Slijmen tegen de koning was een andere belangrijke bezigheid van de Koninklijke schildknaap. Sweetsmile was een zeer groot en ook zeer sluw wild zwijn. De koning en zijn jagers maakte al jaren jacht op het woeste beest, maar iedere keer wist het enorme beest toch weer te ontkomen en moesten de jagers genoegen nemen met kleinere zwijnen.
Op dat moment schalde er een hoorn. ‘Er zijn zwijnen gesignaleerd’ juichte de koning. Hij pakte de speer aan die Geel hem overhandigde en gaf zijn paard de sporen. Ondertussen hadden de vrouwen in de groep halt gehouden. Zoals gezegd was de jacht voornamelijk een mannending. De vrouwen gebruikte de tijd in het bos dan ook meestal om te kletsen met elkaar en roddels uit te wisselen. Het gesprek ging op het moment over de prostituees die weleens bij kardinaal Batave op bezoek kwamen. Net op het moment dat Lady Sann aan het vertellen was dat ze weleens zo’n meisje had betrapt op de gang, hoorden de dames ineens een grommend geluid uit de bosjes rechts van hen. Er kwam een enorm wild zwijn uit de bosjes tevoorschijn. Lady Sann wist meteen dat dit Sweetsmile was, het zwijn waar haar vader zo vaak over vertelde tijdens het avondeten. De dames begonnen te gillen toen het enorme beest aanviel. Sweetsmile zette haar slagtanden in Sanns been, die het uitschreeuwde van de pijn. Haar dienstmaagd Andijvie kwam de prinses meteen te hulp, maar ze wist niet zo goed hoe. Uiteindelijk besloot ze om hard tegen de flank van het beest aan te gaan trappen. Hier werd het zwijn echter alleen maar pissiger van. Op dat moment kwam de koning in volle galop aanrijden. Hij gooide zijn speer naar het zwijn. De speer bleef in de rug van het beest steken, maar deze leek de speer niet eens te voelen. Ondertussen waren er nog andere jagers aangekomen. Er werden nog meer speren gegooid, die echter allemaal misten. Andijvie dook naar de grond toen ze links en rechts van haar speren voorbij zag vliegen. ‘Hou op, stelletje idioten!!!’ brulde de koning. ‘Dadelijk raak je mijn dochter!!’ Sweetsmile had ondertussen het been losgelaten en probeerde er vandoor te gaan, maar de koning wierp zich met speer in de hand van zijn paard af en prikte het beest tegen de grond aan. Met een goedgeplaatste zwaardhouw hakte hij Sweetsmiles kop af. ‘Haal een dokter!’ riep de koning toen hij Sanns hevig bloedende been zag. Er kwam een dokter die haar been verbond. Geel stond er een beetje naar te kijken toen zijn oog ineens op de dienstmeid van de prinses viel. Toen ze naar de grond was gedoken was ze namelijk niet meer opgestaan, en nu zag hij waarom: er stak een speer in haar rug. Eén van de ridders had haar per ongeluk geraakt.

Deelnemers:
1. Little Phoebe (leerling-verrader)
2. Geel
3. Dobermann (evilziener)
4. Andijvie (jager-geliefde)
5. SweetSmile (weerwolf-geliefde)
6. Schrödinger (dorpeling)
7. .sann
8. Doux
9. Daboman
10. snoopy
11. napoleonzuurtje (dorpeling)
12. Röps (verrader)
13. Sherlock
14. Batave
15. Syori (tovenaar)
16. Queasy (dorpeling)
17. Lychee Leto (weerwolf)
18. Vegs
19. arPos (wolfsbane)
20. Onait Sirch

Blauw = onthoofd
Rood = opgegeten
Paars = gestorven aan liefdesverdriet


Een goede dag voor de dorpelingen. Jullie kozen voor Sweetsmile, die was weerwolf. Ze was echter ook geliefde met Andijvie, die hierdoor ook gestorven is.
Andijvie mag echter nog wel een naam toesturen wie er morgen doodgaat, want zij was ook nog eens jager.
Verder nog mijn excuses dat jullie nu pas in het verhaal zitten, ook aan Snoopy btw, ik wilde jullie al dagenlang erin schrijven maar iedere keer was het verhaal al veel te lang en zo :/
Heb ook nog even met Terugwerkende kracht Arpos' dood erin verwerkt, omdat Neko* gister niet in staat was een verhaal te schrijven ivm haar blessure. Beterschap nog Neko!*

En mocht Napoleonzuurtje nog meelezen: als je je afvraagt waarom Sweetsmile ineens geliefde is ipv Absinthe: Absinthe deed helemaal niet mee flapdrol!!!! Dus ik heb zelf maar een tweede naam uit de randomizer gevist.

Wolven zijn aan de beurt.


Geel


Andijvie


De weduwe Snoopy


Sweetsmile
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 05-04-2011, 19:50
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
What the hell????

Swéétsmile geliefde? Naja, wel de beste uitkomst die we konden hopen.
Wolf én geliefde er uit.

Edit: toevoeging: benieuwd op wie de jager nu wraak wil nemen.
Gaat ons dat een dorpeling kosten, of pakken ze een wolf?
Oud 05-04-2011, 19:53
Verwijderd
Noooo

Zet 'm op iedereen!
Oud 05-04-2011, 19:59
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Toevoeging: nu vraag ik me af wat ze met de laatste ronde gedaan hebben.
Logischerwijs had Andijvie nu dus op mij gestemd, om Sweetsmile en zichzelf te redden. Dus de kans bestaat dat ik nog een stem meer had. Zouden de wolven dan verdeeld onder mij en Sweetsmile staan?

En interessant dat Andijvie Sherlock stemt. Ze heeft vanaf hangronde 2 consequent op LL gestemt: ze wilden dus de wolven er uit spelen.
Zou dus prima kunnen dat Sherlock inderdaad ook wolf is. Zeker omdat hij niet mee wilde stemmen op LL en op Sweetsmile.

Alleen ronde 2....

@ Geel: weet je zéker dat je bent vergeten te stemmen?
Andijvie móet op Queasy gestemd hebben. Dat zijn dan drie echte stemmen. Met Sweetsmile en Andijvie er uit blijven onder LL nog 4 stemmen over.
Onder Dobermann staan nog steeds 5 stemmen. Zou Dobermann dan toch Queasy gestemd hebben? En dan een wolf onder Dobermann (Sherlock, gezien Andijvie's laatste stem) en nog ééntje onder LL.

Dus:
Onder Dobermann: 2 wolven = 4 stemmen
Onder LL: 2 wolven plus geen stem Andijvie = 3 stemmen
Queasy: Doux, Batave, Andijvie plus Dobermann? = 4 stemmen

Onder LL kan ook 1 wolf staan; dan moet Geel de laatste zijn.
Maar dat vind ik nog steeds minder waarschijnlijk.
Oud 05-04-2011, 20:11
Verwijderd
Nee, lieve Andijvie, we hebben het niet overleefd samen
Succes met het spel aan iedereen, ik vond het leuk om te spelen. Ik wil wel nog even zeggen, dat als ik 'gewone' dorpeling was geweest, dat ik waarschijnlijk niet veel meer gezegd had. Ik denk dat het mijn manier van spelen is en dat het in de aard van het beestje zit. Maar ik kan me voorstellen dat het voor jullie wel vervelend is.

Succes!

En voor de spelleiders: Mooie verhalen schrijven jullie
Oud 05-04-2011, 20:16
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Geweldige uitslag!

Mijn top 3 verdachten (ik weet dat er maar 2 wolven over zijn ) zijn: VeGs, Sherlock en in mindere mate snoopy.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 05-04-2011, 20:27
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Hmm... Achteraf kan het ook zijn dat Andijvie mee ging op Sherlock omdat daar al een stem stond en het puur lijfsbehoud was.

Posts met inhoud van geliefden uit laatste topic.

Citaat:
Andijvie
heb dit weekend echt te weinig tijd gehad om er goed over na te denken; na Lychee had ik eigenlijk niemand die er echt bovenuit stak qua verdachtheid. Ik heb eerder al aangegeven dat ik het gelijkspel vreemd vond en daarom naar het rijtje onder Dobermann ging kijken (want die hielden ons imo af van Lychee, helemaal met al dat gewissel). Dus .sann, Little Phoebe, Sherlock en VeGs vind ik wat dat betreft het verdachtst momenteel. Vervolgens kan ik me wel in Onaits overzicht vinden en daarom stem ik ook op LP.
Citaat:
Andijvie tegen Sherlock
Ik verdenk je vanwege het feit dat ik het idee had dat je mensen van Lychee af probeerde te houden. Dat heb ik eerder al eens gezegd.
Citaat:
Sweetsmile
Mijn ouders vertellen net dat we ergens naartoe moeten. Ik zal waarschijnlijk niet voor half negen terug zijn om te stemmen. Eerlijk gezegd zijn mijn verdachten meer op gevoel gebaseerd dan op harde feiten. Ik vind Geel af en toe een beetje warrig posten, maar hij komt mij wel oprecht over. Wie mij nog meer opvalt is ArPos, ik vind zijn analyses moeilijk te volgen en ze komen ook een beetje vergezocht/gemaakt over. Bij gebrek aan beter stem ik ArPos. Als ik vanavond eerder terug ben, zal ik zeker meer teruglezen en mijn stem heroverwegen.
Nogal nietszeggend...
Oud 05-04-2011, 20:27
Verwijderd
Ha wat intens gaaf
Oud 05-04-2011, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Geweldige uitslag!

Mijn top 3 verdachten (ik weet dat er maar 2 wolven over zijn ) zijn: VeGs, Sherlock en in mindere mate snoopy.
Met Sherlock ben ik het eens ja. De andere wolf moeten we ergens anders zoeken, VeGs en Snoopy zijn in mijn ogen geen wolf. Ik zit nu zo'n twee uur in de trein, dus ik kan eens even goed posts door gaan spitten en de andere wolf gaan zoeken.
Oud 05-04-2011, 20:31
Verwijderd
Ai, de jager zou zich theoretisch natuurlijk tegen de dorpelingen kunnen keren, met een wolf als geliefde. Dat zou zuur zijn
Oud 05-04-2011, 20:32
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik zou het wel flauw vinden. We mogen de jager natuurlijk niet beïnvloeden en zo, maar ja...
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 05-04-2011, 20:33
Verwijderd
Yeah baby.

Dus tóch één wolfgeliefde. De volgende keuze: Sherlock + Daboman.
Oud 05-04-2011, 20:33
Verwijderd
De jager weet wie de wolven zijn iig.
Oud 05-04-2011, 20:34
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Little Phoebe
Sherlock, Daboman, Sweetsmile: Zij voor mij voorlopig nog niet verdacht. Sherlock houdt een afwachtende houding aan, maar nevertheless heb ik een goed gevoel bij hem. Dabo is normaal gesproken wat actiever, maar die heeft het volgens mij druk met werk oder etwas. Sweetsmile is wat afwachtend, maar het is de tweede ronde (en haar tweede spel) pas.
Zou ze echt...?

Daboman kan een wolf zijn die sweetsmile verdacht als geliefde. Vraag me alleen niet hoe, want ik kan me niet voorstellen dat die nu zo fanatiek aan het pm'en is onderling. Maar toch. Ik houd hem in gedachten, als Sherlock wolf blijkt.
Oud 05-04-2011, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Onait, mijn stem staat niet in je lijstje. Ik stemde VeGs.
Ah, gemist! Mijn excuses.
Oud 05-04-2011, 20:36
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ik zou het wel flauw vinden. We mogen de jager natuurlijk niet beïnvloeden en zo, maar ja...
Persoonlijk zou ik het nóg zuurder vinden als ze een wolf af schoot. En dat is niet omdat ik er één ben, maar omdat ze het dan wel verdomd moeilijk gaan krijgen.

Dorpeling is sportiever. Al kan ik me voorstellen dat ze nu iets tegen Daboman hebben, of ie nu een slimme wolf of de ziener is.
Oud 05-04-2011, 20:38
Verwijderd
De jager speelt eigenlijk natuurlijk aan kant van de dorpelingen. Maar goed, ik zie het wel gebeuren dat ze de wolven wil helpen.

We gaan het zien morgen.
Oud 05-04-2011, 20:38
Verwijderd
#spelers Hangronde 6Hangronde 5Hangronde 4Hangronde 3Hangronde 2
1Little Phoebe5 LL-vr *****VeGs 12Lychee Leto 08Dobermann 04Dobermann 08
2Geel VeGs 03(geen stem) 14Lychee Leto 12Dobermann 01(geen stem) E1
3Dobermann3 Ev ***************(onbekend) E1(geen stem) E2
4Andijvie6 Jg-gl Sherlock 09Little Phoebe 03Lychee Leto 03Lychee Leto 05Lychee Leto 05
5SweetSmile6 Ww-gl VeGs 08arPos 06Lychee Leto 11Dobermann 09Lychee Leto 19
6Schrödinger2 Dp ********************Lychee Leto 01
7.sann SweetSmile 10Little Phoebe 01Lychee Leto 01Lychee Leto 07Dobermann 20
8Doux SweetSmile 11VeGs 11(onbekend) E1Dobermann 10Queasy 11
9Daboman SweetSmile 06SweetSmile 13SweetSmile 13Sweet Smile E2Lychee Leto 14
10snoopy SweetSmile 04Little Phoebe 04Lychee Leto 02Dobermann 06Lychee Leto 09
11napoleonzuurtje1 Dp *************************
12Röps1 Vr *************************
13Sherlock VeGs 05VeGs 09VeGs 06Dobermann 12Dobermann 21
14Batave (geen stem) E1Little Phoebe 07Lychee Leto 10(geen stem) E3Queasy 13
15Syori3 Tv ***************Dobermann 08Onait Sirch 04
16Queasy2 Dp ********************Dobermann 23
17Lychee Leto4 Ww **********Geel 09Dobermann 11Dobermann 22
18VeGs SweetSmile 01Little Phoebe 10Lychee Leto 04Dobermann 02Dobermann 18
19arPos4,5 Wb *****VeGs 08Lychee Leto 05(onbekend) E2Doux 03
20Onait Sirch SweetSmile 07(geen stem) E1Lychee Leto 07Lychee Leto 03Lychee Leto 10


Volledige tabel:
Spoiler

Laatst gewijzigd op 05-04-2011 om 21:09.
Oud 05-04-2011, 20:51
Verwijderd
Even een herhaling van mijn theorieën


1: Wolven
  • In ronde 2 is het 6-6-2: Lychee (wolf); Dobermann (evilziener); Queasy (dorpeling). Het wordt gelijkspel, Queasy vliegt eruit.
  • De Queasy-stemmers (Doux/Batave) zijn geen wolf.
  • De wolven staan wrs met maximaal 1 onder Lychee Leto, want je stemt in principe niet op je medewolf.
  • De wolven staan wrs met meer dan 1 onder Dobermann, om Lychee Leto te steunen.
  • Wrs is minimaal 1 wolf apart gaan staan.
  • Er stonden dus meer wolven onder Dobermann dan onder Lychee Leto, Dobermann had dus minder stemmen: hij was geen onderdeel van het gelijkspel. Het was gelijkspel tussen Lychee Leto en Queasy.
  • Conclusie 1.1: Er staat nog één wolf onder Dobermann: .sann, Little Phoebe, Sherlock of VeGs.
  • Conclusie 1.2: Er staat één wolf onder Lychee Leto: Andijvie, Daboman, Onait Sirch, snoopy of SweetSmile
  • Conclusie 1.3: Er staat één wolf apart: arPos of Geel.


2: Geliefdes
  • De verrader zou niet op Queasy stemmen, maar op Dobermann. De geheime stemmers op Queasy zijn dus minimaal 2 geliefdes.
  • De geliefdes hebben zich wrs verdeeld onder Dobermann en Lychee Leto. Er stond sowieso minimaal 1 geliefde hier. Anders kon het stemmen op Queasy niet voldoende effect hebben.
  • De Queasy-stemmers (Batave/Doux) zijn geen geliefde. Anders kon het van 6-6-2 geen gelijkspel worden, zonder stembeïnvloeding van de geliedes.
  • Conclusie 2.1: Wrs staat er 1 geliefde onder Dobermann: .sann, Little Phoebe, Sherlock of VeGs.
  • Conclusie 2.2: Wrs staat er 1 geliefde onder Lychee Leto: Andijvie, Daboman, Onait Sirch, snoopy of SweetSmile.
Klopte voor de helft: één geliefde was toch wolf.

3: Verrader
  • De verrader heeft op Dobermann gesteld.
  • De Queasy-stemmers (Batave/Doux) zijn dus geen verrader. Want dat zou 1 stem minder voor Queasy betekenen, en dan is gelijkspel onmogelijk.
  • De verrader is niet onder Lychee Leto gaan staan: te gevaarlijk + in strijd met functie/doel.
  • Conclusie 3.1: De verrader stond dus óf onder Dobermann: .sann, Little Phoebe, Sherlock of VeGs (hetgeen waarschijnlijker is i.v.m. de aard van de verrader) ...
  • Conclusie 3.2: ... óf de verrader stond apart: arPos of Geel.
Dit rode gedeelte bleek dus ook juist. De verrader onder Dobermann.

DobermannLychee LetoQueasyapart
.sannAndijvieBatavearPos
Little PhoebeDabomanDouxGeel
SherlockOnait Sirch  
VeGssnoopy  
 SweetSmile  
    
1 wolf1 wolfgeen wolf1 wolf
1 geliefde1 geliefdegeen geliefde(geliefde?)
1 verrader?geen verradergeen verrader1 verrader?
Oud 05-04-2011, 20:52
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik zeg Sherlock voor de volgende hangronde.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 05-04-2011, 20:54
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Goeie uitslag

@mezelf, want nu heb ik een rooie te pakken gok ik zo. Dit is niet mijn spel(en volgende dus ook niet )
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 05-04-2011, 20:55
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ik zeg Geel. Met de geliefden uit de weg kunnen we voor een zekere wolf gaan .
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 05-04-2011, 20:57
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Goeie uitslag

@mezelf, want nu heb ik een rooie te pakken gok ik zo. Dit is niet mijn spel(en volgende dus ook niet )
Een rode kaart? Als in, drie keer niet stemmen? Welke rondes heb je niet gestemd dan?

En hoezo ben ik zeker wolf?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 05-04-2011, 20:58
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Een rode kaart? Als in, drie keer niet stemmen? Welke rondes heb je niet gestemd dan?

En hoezo ben ik zeker wolf?
1, 3, en de deze.
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 05-04-2011, 20:59
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ow ha, dat staat ook in de lijstjes van Onait. Ahem ja.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 05-04-2011, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Oké, geen idioot grote theorie, maar het lijkt me dat Lychee Leto of Dobermann wolf is. Of allebei, maar die optie gaat me te ver.

Vegs, Onait/Soija, Geel:

Sherlock, Daboman, Sweetsmile

Schrödinger, Arpos, Doux

Syori, Batave, Andijvie

Snoopy, Sann
Lijkt mij duidelijk. Sherlock en Daboman zijn wolf.
Oud 05-04-2011, 21:16
Verwijderd
Aargh, stom treininternet, net een hele post gemaakt, valt internet uit, post weg. Grmbl.

Goed: poging 2:

Ik begin Geel eigenlijk toch steeds verdachter te vinden:

Stemlijstjes:
Hangronde 1:

Moet een valse stem onder Schrodinger staan. Dat zou Dobermann kunnen zijn, maar hij had toen nog niemand kunnen opvragen. Ik denk (en als ik zelf evilziener zou zijn zou ik dat zo doen) dat Dobermann zichzelf uit de picture wilde houden en heeft gestemd wat hij zei. Doux kan bijna geen wolf zijn (gezien hangronde 2) en VeGs vertrouw ik. Blijft Geel dus over.

Hangronde 2:
Meneer is vergeten te stemmen. Maar dat 'ontdekt' ie pas nadat al duidelijk is dat er onwijs met de lijstjes gefuckt is. Lekker makkelijk om er dan buiten te blijven.

Hangronde 3:

Meneer stemt als eerste op Dobermann, waarvan Geel, als wolf, niet kon weten dat hij slecht was. De andere optie was een wolf. Natuurlijk gaat ie dan voor Dobermann en neemt daar ook graag het voortouw in, want de andere optie zou een van zijn medewolven zijn.

Hangronde 4:
Meneer gaat als laatste mee op LL, als duidelijk is dat LL niet meer te redden is.

Hangronde 5:
Meneer vergeet weer te stemmen. Omdat ie geen stem heeft?

Hangronde 6:
Meneer stemt op VeGs, ipv op SweetSmile, die, als Geel inderdaad wolf is, zijn medewolf is. Nogal logisch dat ie dan niet op haar wil stemmen.

Ik vind het nogal dubieus.
Oud 05-04-2011, 21:31
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Lijkt mij duidelijk. Sherlock en Daboman zijn wolf.
*wenkbrauw optrekt* Zo duidelijk lijkt mij dat niet? Leg eens uit.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 05-04-2011, 21:50
Verwijderd
Nja, "duidelijk" is wat sterk. Maar de theorie dus dat Phoebe een trio van wolven heeft genoemd.
Oud 05-04-2011, 22:58
Verwijderd
Huhu, naamzoek. Nu vind ik het wel jammer dat ik niet meedoe, was ik zomaar geliefde geweest
Oud 06-04-2011, 08:30
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Yeah, de geliefden eruit! Wat de wolven betreft lijkt Sherlock me een goede optie idd.
Maar eerst maar s kijken wat de wolven&jager doen!


Citaat:
Verder nog mijn excuses dat jullie nu pas in het verhaal zitten, ook aan Snoopy btw, ik wilde jullie al dagenlang erin schrijven maar iedere keer was het verhaal al veel te lang en zo :/
Geen probleem joh, ik vind t supercoole verhalen!

Citaat:
En mocht Napoleonzuurtje nog meelezen: als je je afvraagt waarom Sweetsmile ineens geliefde is ipv Absinthe: Absinthe deed helemaal niet mee flapdrol!!!! Dus ik heb zelf maar een tweede naam uit de randomizer gevist.
Jezus, wat een oen...
__________________
Tsja
Oud 06-04-2011, 09:17
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Offtopic:
Citaat:
wolven&jager doen!
Eerst de jager

ff een vraagje aan spelleider en co voor de volgende keer;
winnen de geliefde ook als er minder wolven dan geliefden zijn?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 06-04-2011, 09:31
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Uitslag jager wordt tegelijk met wolven bekend gemaakt; kan dus zijn dat ze dezelfde targetten
En geliefden tellen niet mee met de overwinningscondities, dus op die manier kunnen ze niet winnen; alleen als er minder dorpelingen dan wolven zijn of geen wolven meer.
Oud 06-04-2011, 11:22
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Hangronde 4:
Meneer gaat als laatste mee op LL, als duidelijk is dat LL niet meer te redden is.


Hangronde 6:
Meneer stemt op VeGs, ipv op SweetSmile, die, als Geel inderdaad wolf is, zijn medewolf is. Nogal logisch dat ie dan niet op haar wil stemmen.

Ik vind het nogal dubieus.
Ik kan begrijpen dat je het nogal dubieus vindt, maar je spreekt je hier wel een beetje tegen. Eerst is het dubieus dat ik als laatste op iemand stem die toch al alle stemmen krijgt en daarna is het dubieus als ik dat niet doe en op iemand anders ga stemmen?

Maareh, ik bedacht net dat Daboman (inderdaad) prima een wolf kan zijn. Mijn theorie is dat hij steeds op SweetSmile stemde om de indruk te geven dat hij ziener was en dat wij dan SweetSmile op zouden hangen. Dat omdat de wolven wisten dat SweetSmile geliefde was (of iig een vermoeden hadden). Ik vind het slim gespeeld van de wolven omdat alleen Daboman steeds op SweetSmile ging staan, want als alle wolven richting haar gestuurd zouden hebben, dan zou dat natuurlijk opvallen.
Ik denk niet dat Daboman ziener is, want als ziener is SweetSmile helemaal niet interessant om op te vragen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 06-04-2011, 11:27
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik kan begrijpen dat je het nogal dubieus vindt, maar je spreekt je hier wel een beetje tegen. Eerst is het dubieus dat ik als laatste op iemand stem die toch al alle stemmen krijgt en daarna is het dubieus als ik dat niet doe en op iemand anders ga stemmen?

Maareh, ik bedacht net dat Daboman (inderdaad) prima een wolf kan zijn. Mijn theorie is dat hij steeds op SweetSmile stemde om de indruk te geven dat hij ziener was en dat wij dan SweetSmile op zouden hangen. Dat omdat de wolven wisten dat SweetSmile geliefde was (of iig een vermoeden hadden). Ik vind het slim gespeeld van de wolven omdat alleen Daboman steeds op SweetSmile ging staan, want als alle wolven richting haar gestuurd zouden hebben, dan zou dat natuurlijk opvallen.
Ik denk niet dat Daboman ziener is, want als ziener is SweetSmile helemaal niet interessant om op te vragen.
Ligt eraan, als ik ziener zou zijn zou ik liever focusen op mensen waar de rest van het dorp niet of nauwelijks op focust, zodat die niet buiten schot blijven. Je gaat toch geen obvious wolven opvragen, dat is zonde. Je vraagt juist mensen op die moeilijk te peilen zijn.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 06-04-2011, 11:37
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ligt eraan, als ik ziener zou zijn zou ik liever focusen op mensen waar de rest van het dorp niet of nauwelijks op focust, zodat die niet buiten schot blijven. Je gaat toch geen obvious wolven opvragen, dat is zonde. Je vraagt juist mensen op die moeilijk te peilen zijn.
En SweetSmile was voor jou zoveel moeilijker om te peilen dan andere spelers?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 06-04-2011, 12:51
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Offtopic:
Citaat:
Uitslag jager wordt tegelijk met wolven bekend gemaakt; kan dus zijn dat ze dezelfde targetten
Lijkt me niet logisch; de jager ging dood vorige hangronde, feitelijk maakt ze dan direct een slachtoffer bij haar dood, dit gaat niet op het forum natuurlijk, stel dat de jager een wolf schiet dan zou het oneerlijk zijn de wolven hebben namelijk met de eigenlijk dode wolf kunnen overleggen (we gaan er vanuit dat er aan de communicatieregels wordt gehouden)

daar tegenover staat het nadeel dat de jager iemand doodschiet de de wolven willen eten, feitelijk eten ze dan niemand,

preferent en meest eerlijk is het lijkt me dat de jager target zsm wordt bekendgemaakt en in ieder geval niet later dan 2 uur voor de deadline van de eetrondestemming.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 06-04-2011, 14:46
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Wat ik heb beschreven, is hoe het afgelopen spellen gegaan is, en vermoedelijk ook komend spel. Als je het ter discussie wilt stellen, kunnen we er beter na het spel over verder gaan.

Ik vind Dabo's verweer wel aannemelijk. Ik zou ook eerder spelers opvragen die moeilijker te peilen zijn en niet snel in de schijnwerpers staan.
Waarom zou je in vredesnaam in het begin van het spel bijvoorbeeld Archont of Soija opvragen als die er een handje van hebben er vaak in de eerste hang/eetrondes uit te liggen? Zou zonde zijn.

Maar het maakt niet zo veel uit, denk ik? Als hij ziener is, hebben de wolven dat ook wel door en ligt hij er vermoedelijk alsnog vanavond uit. Zou het dan wel weer prettig vinden om te weten of hij nog spelers vrij kan pleiten.
Is ie geen ziener, komen we daar ook wel achter (of de echte ziener vraagt hem op).
Oud 06-04-2011, 17:30
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Aan de ene kant denk ik dat Daboman misschien toch wel de ziener is, ja. Vooral omdat hij toen steeds op mij zat van waarom ik in die hangronde (1ste?) mijn switch niet meteen door heb gegeven - dat bleef hij maar vragen. Misschien heeft hij mij toen opgevraagd en gezien dat ik dorpeling ben.
Maar toch, ik vind SweetSmile echt, echt niet zo'n logische keuze voor een ziener.

Edit: Offtopic: arPos, dat van dat de wolven nog met een dooie wolf kunnen communiceren gaat natuurlijk niet echt op. De jager en de wolven hebben tot 20.30 uur de tijd om te beslissen. En ja, het kan zijn dat de beide partijen voor één persoon kiezen - dat is dan gewoon jammer. En dit kunnen we inderdaad beter aan het einde van het spel bespreken
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 06-04-2011, 18:04
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Aan de ene kant denk ik dat Daboman misschien toch wel de ziener is, ja. Vooral omdat hij toen steeds op mij zat van waarom ik in die hangronde (1ste?) mijn switch niet meteen door heb gegeven - dat bleef hij maar vragen. Misschien heeft hij mij toen opgevraagd en gezien dat ik dorpeling ben.
Maar toch, ik vind SweetSmile echt, echt niet zo'n logische keuze voor een ziener.

Edit: Offtopic: arPos, dat van dat de wolven nog met een dooie wolf kunnen communiceren gaat natuurlijk niet echt op. De jager en de wolven hebben tot 20.30 uur de tijd om te beslissen. En ja, het kan zijn dat de beide partijen voor één persoon kiezen - dat is dan gewoon jammer. En dit kunnen we inderdaad beter aan het einde van het spel bespreken
Dit vind ik een beetje verdacht.
__________________
Wat een briljante deductie!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #84
Little Phoebe
500 31-03-2011 15:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.