Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2010, 20:07
Verwijderd
Hellingproef moest ik ook doen gisteren en die ging wel goed.
maar dat werd allemaal overschaduwd door hoe ik daarnaast zat te kloten.
Advertentie
Oud 06-04-2010, 14:07
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
na tig keer theorie te hebben gedaan eindelijk geslaagd
Oud 06-04-2010, 15:37
Verwijderd
Gefeliciteerd!
Oud 06-04-2010, 17:01
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Gefeliciteerd!
Hoeveel is 'tig' in dit geval?
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 06-04-2010, 22:29
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
tig als in 11 keer :$. waarvan 5 x 1 fout teveel om maar meteen een excuus te gebruiken.
Oud 06-04-2010, 22:31
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Oef... mja wel lullig dat het zovaak maar net niet lukte. Maar ach, niet meer aan denken, je hebt je papiertje nu
Hoeveel heeft het je dan wel niet gekost trouwens? Via mijn rijschool is het 40 euro per examen, zou dan 440 euro zijn...
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 06-04-2010, 22:38
Verwijderd
11 keer? kom op gast, ik heb nooit geleerd en het in 3x gehaald
Oud 06-04-2010, 23:15
Verwijderd
Als je bij de 13e keer slaag, heb je ongeluk tijdens je rijexamen
Oud 09-04-2010, 19:14
Verwijderd
Oei, ik heb al 100 gereden vandaag.
Vanaf volgende weer ga ik in dubbel tempo; 2x 2 uur rijles!

Wel maar eens beginnen aan mn theorie.
Oud 10-04-2010, 15:05
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
11 keer? kom op gast, ik heb nooit geleerd en het in 3x gehaald
Whut, het lijkt alsof je op wilt scheppen met twee keer geld weggooien.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 10-04-2010, 15:08
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Hellingproef moest ik ook doen gisteren en die ging wel goed.
maar dat werd allemaal overschaduwd door hoe ik daarnaast zat te kloten.
hellingproef in haarlem?
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 10-04-2010, 15:08
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
11 keer? kom op gast, ik heb nooit geleerd en het in 3x gehaald
jezus, wat een kneuzenkermis hier, ik heb voor zowel motor als auto mijn theorie in 1x gehaald.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 10-04-2010, 15:18
Verwijderd
Citaat:
jezus, wat een kneuzenkermis hier, ik heb voor zowel motor als auto mijn theorie in 1x gehaald.
hoera. hier is 5 cent, ga het vieren
Oud 10-04-2010, 18:31
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
hellingproef in haarlem?
Voor die verkeerslichten net na het treinviaduct op de Gedempte Oostersingelgracht is het wel erg handig om het te kunnen Zelden meegemaakt dat ik daar niet op de helling voor het (bijna altijd) rode verkeerslicht stond te wachten.

Gelukkig kan ik nu tussendoor via de Waarderpolder
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 10-04-2010, 18:49
Verwijderd
Citaat:
hellingproef in haarlem?
Nou, in de duinen in Bloemendaal bij de Hoge Duin en Daalse weg ging het prima.
En over het bruggetje over de Leidsevaart in Hillegom ook.

Die laatste was wel heel steil, maar ik ging er met stijl over heen. (haha)
Oud 17-04-2010, 19:42
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ohja. Ik heb eergisteren theorie A in een keer gehaald. In your face, Dittrich.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 18-04-2010, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Ohja. Ik heb eergisteren theorie A in een keer gehaald. In your face, Dittrich.
Hoezo? Ik heb geen care voor wat betreft dit soort dingen hoor
Oud 18-04-2010, 17:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Goed zo Nona
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 19-04-2010, 23:28
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Ohja. Ik heb eergisteren theorie A in een keer gehaald. In your face, Dittrich.
goed zo
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 21-04-2010, 15:26
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Hoezo? Ik heb geen care voor wat betreft dit soort dingen hoor
Misschien niet, maar je hapt wel lekker. <3
__________________
I like my new bunny suit
Oud 21-04-2010, 15:53
Verwijderd
Aha
Oud 21-04-2010, 18:04
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Dinsdag tussentijdse toets en 17 mei praktijkexamen
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 21-04-2010, 20:20
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Spannend, succes ermee!
__________________
I like my new bunny suit
Oud 22-04-2010, 19:45
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
heb je je voertuigbeheersing al binnen?
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 22-04-2010, 20:09
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Dankje Nona!
Voertuigbeheersing?
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 23-04-2010, 15:18
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Stiekem had ik voertuigbeheersing vorige zomer al. Maar toen gingen we een huis kopen, verhuizen, de boel verbouwen en vroor het ook nog eens twee maanden als een gek en hebben we het even laten liggen.

Begin juni doe ik verkeersdeelname.

@ MiBe: voertuigbeheersing is een examen voor rijbewijs A waarbij je wat figuurtjes moet rijden met de motor, laten zien dat je ook stapvoets kunt rijden, op verschillende manieren remmen etc. Sommige dingen zijn nog best lastig, maar zeker wel te doen.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 29-04-2010, 00:00
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ah oké, daar heb ik wel eens wat over gehoord ja.
Gister dus mijn TTT gehad en heb mijn bijzondere verrichtingen gelukkig afgesloten, scheelt weer wat op m'n examen. Opzich ging het best goed volgens de examinator. Ik moest alleen eerder voorbereiden op rotondes etc en bij inparkeren voortaan iets zachter rijden in plaats van richting uit en hem in dat vak gooien.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 01-05-2010, 23:45
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik heb 'n dringende vraag, maar ik zal de situatie even 'kort' uitleggen .

Ik ben vorig jaar begonnen met motorrijlessen en heb in totaal 16 uurtjes gereden. In november ben ik gestopt wegens de sneeuw en vorige week ben ik weer begonnen, maar bij 'n andere rijschool. M'n vorige instructeur kwam namelijk niet altijd zijn afspraken netjes na. Maar goed, de motor waar ik momenteel op rijd lijkt veel zwaarder te zijn dan die van m'n vorige rijschool . Ik heb pas 2 uurtjes gereden, maar ben intussen wel al 4 keer gevallen . Bij alle keren kwam dat doordat ik in de langzame slalom stopte en de motor niet meer rechtop kreeg. Dat stoppen kwam eigenlijk ook doordat 't sturen zo verschrikkelijk zwaar was .

Wat denken jullie: kan 'n motor gewoonweg te zwaar voor je zijn of moet ik gewoon wennen aan dit ding? Kan 't misschien ook komen door die pauze van ruim 'n halfjaar of kun je 't rijden niet zó sterk verleerd zijn?
__________________
En dat meen ik!
Oud 02-05-2010, 20:19
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Dat verleerd zijn ervaar ik inderdaad niet (ben ook gestopt tussendoor). Maar op welk soort motor les je nu dan? En eerder?

Wennen aan een nieuwe motor kan trouwens wel invloed hebben. Is hij zo anders?

Bij voertuigbeheersing hadden wij honda cb of iets van kawasaki (ik heb meestal op de kawa gereden, wat de instructeur opmerkelijk vond omdat de meeste vrouwen die niet moesten). Bij de eerste lessen op de weg hadden we daarna bandits, en nu weer cb'tjes. Ik merk weinig verschil, behalve dat een wegklare motor tientallen keren beter rijdt.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 05-05-2010, 00:47
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik rijd bij m'n huidige rijschool op 'n Honda CB500 of CBF500 en voorheen op 'n (hele oude) Honda CB250 of CBF250, geloof ik. 't Kan sowieso 'maar' maximaal 40 kg schelen, is 't mogelijk dat je dat verschil zo goed merkt?

Wat me wel duidelijk opvalt, is dat de gashendel van deze motor véél gevoelig is dan die bij de vorige. 't Verbaast me altijd hoe snel (en schokkerig ) ik altijd wegkom en bij m'n laatste rijles was de motor me zeker 4 of 5 keer achter elkaar afgeslagen .

Bij de hoeveelste lesuur ben jij momenteel trouwens? Ik heb er nu 19 gehad en ik heb echt 't gevoel alsof ik bij m'n nieuwe rijschool weer begonnen ben bij 1 .
__________________
En dat meen ik!
Oud 06-05-2010, 10:28
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik heb er op mijn oude rijschool 4 gehad, en nu bij de nieuwe 6. Maar dat is exclusief voertuigbeheersing, ik weet niet meer hoeveel uren dat waren (ik geloof een stuk of 18, met 6 lessen van 3 uur).

Maar zo te zien zit jij nog niet op de weg (of doe je voertuigbeheersing en verkeersdeelname gelijktijdig?). Als een motor wegklaar is, rijdt hij naar mijn idee duizend keer beter dan wanneer hij alleen op het oefenterrein rijdt. Gas is beter te regelen, remmen gaat lekkerder, beter aan te voelen en natuurlijk doet alles het gewoon.
Maar als ik het bij jou zo hoor, ligt het ook heel erg aan je manier van rijden. De ene motor is happiger op het gas dan de andere en dat kan extra lastig zijn, maar als je schokt bij dingen als slalom (waarbij je je snelheid stabiel moet hebben bij inrijden) betekent dat waarschijnlijk dat je te veel kracht op het stuur zet, en dus op de gashendel. Probeer je schouders te ontspannen en het stuur niet te stevig vast te grijpen, ook al moet je nog zo scherp sturen. Let daarbij op je ademhaling: die moet rustig doorgaan. Niet je adem inhouden bij een moeilijke beweging. Werk met je evenwicht/houding en niet met spierkracht.
Ik hoop dat dit helpt, ik merk namelijk bij mezelf dat ontspannen op de motor zitten het grootste struikelblok is wanneer het even moeilijk wordt. Mijn huidige instructeur ziet het ook van honderden meters afstand als mijn ademhaling niet goed is, het hielp meteen toen hij me daarvan bewust maakte.

Oh, en afgelopen weekend zijn wij voor het eerst de snelweg op gegaan. Geen klap aan, je kunt niet lekker om je heen kijken en hebt veel te veel weerstand. Hard rijden is mijn ding niet echt.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 15-05-2010, 14:27
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
@ Nona:
Dat heb je mooi gedaan hoor, AVB gehaald in 20 uurtjes . Daar ben ik zelf nu net over heen gegaan en ik zal nog wel pakweg 10 uurtjes te gaan hebben voordat ik op mag . Van 't gewicht van de motor heb ik ondertussen iets minder last, want enkele bijzondere verrichtingen schijnen me redelijk goed te lukken . Ik merk 't alleen nog erg goed bij de langzame slalom, dan heb ik nog steeds veel moeite met die 'zware' stuur .
Ik ben trouwens al vaker de weg op geweest bij m'n vorige rij-instructeur. Ook al op de snelweg zelfs en in tegenstelling tot jou vond ik dat toch wel 'n beetje akelig hoor . Maar goed, dat zal vast komen doordat ik me nog steeds niet helemaal zeker voel op dat ding .
__________________
En dat meen ik!
Oud 16-05-2010, 11:53
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
De langzame slalom is ook moeilijk. Misschien is het principe verstand op nul en stomweg instructies opvolgen iets voor jou. Vraag de instructeur aan te geven wanneer je precies moet beginnen met draaien enzo. Dat ging bij mij in ieder geval aardig en het gaf een basis om zelf verder te gaan.

Oh, en de snelweg is inderdaad akelig, alleen maar weerstand en geen mogelijkheid om fatsoenlijk om je heen te kijken zonder te veel last van je nek te krijgen. Ik vind het niet eng of moeilijk, maar ook zeker niet leuk.

Gisteren weer rijles, en ik ben ontzettend blij met mijn instructeur. Vorige week hadden we een ander, en die wist niet met mijn knelpunten om te gaan. Ik heb de neiging mijn bochten langzamer te nemen dan nodig, en hij zei alleen maar dat ik gas moest geven. De instructeur die we de rest van de lessen hebben ging ook in op ademhaling, kijkgedrag, bochtentechniek en grenzen voor jezelf. Hij gaf even wat feedback, en bij de eerste de beste bocht die ik met wat vaart moest nemen (de snelweg op) ging het veel beter.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 17-05-2010, 11:26
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Woensdag afrijden en ik hoop zó dat ik het haal! AVB heb ik de tweede keer pas gehaald en auto heb ik toen ook pas de tweede keer gehaald. Beide keren voornmamelijk door zenuwen, maar toen was ik ook nog wel wat onzeker en dit keer voel ik me wel vertrouwd op de motor. *duim duim duim*
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 17-05-2010, 17:44
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Vandaag afgereden en geslaagd.
Ging eigenlijk allemaal prima op een fietser na die van links kwam en me geen voorrang verleende, moest toen even hard remmen. Ga morgen gelijk m'n rijbewijs aanvragen op het gemeentehuis.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 17-05-2010, 17:47
Verwijderd
Gefeliciteerd!
Oud 17-05-2010, 17:53
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Gefeliciteerd!
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 17-05-2010, 17:54
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Dankjewel!
Heb er overigens 34 lessen à 50 minuten over gedaan, dus omgerekend 28,33 uur Gelukkig in 1 examen geslaagd (met vrijstellingen d.m.v. TTT).
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 19-05-2010, 08:38
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Gefeliciteerd MiBe, dat heb je snel gedaan!

Miekmuis, hoe is het bij jou gegaan?
__________________
I like my new bunny suit
Oud 19-05-2010, 12:07
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik ben geslaagd Nu alleen nog tot volgende week wachten op dat stomme pasje. Grr, ik wil nu op mijn motor rijden!
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 19-05-2010, 12:19
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Dankje Nona! Het viel me inderdaad alleszins mee, gelukkig alles in 1 keer gehaald wat ook in de kosten scheelt. Heb het net even uitgerekend en was alles bij elkaar (en dan echt alles, dus alle leskosten, examenkosten, materiaalkosten, pasfoto's en aanvraag rijbewijs) 1616,75 euro kwijt.

Gefeliciteerd miekmuis ik zit overigens met hetzelfde probleem, gister aangevraagd maar kan hem i.v.m. pinksteren pas woensdag ophalen.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 19-05-2010, 13:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Gefeliciteerd!!!
__________________
I like my new bunny suit
Oud 19-05-2010, 13:53
Verwijderd
Gefeliciteerd miekmuis!
Oud 19-05-2010, 15:50
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Gefeliciteerd!

En ja, ambtenaren he
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 19-05-2010, 16:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gefeliciteed miekmuis en MiBe

Ik les vrolijk verder Maar ik schijn talent te hebben voor parkeren, nou prima Moest parkeren op het parkeerterrein voor de rijschool en dat had ik nog nooit gedaan. M'n instructrice had door dat het eigenlijk wel goed ging zoals ik het deed dus gaf weinig aanwijzingen. Stond ik in dat vak zegt ze 'zo, er zijn er weinig die dat kunnen' helemaal blij

Rijden ging vandaag ook wel lekker. Zag er een beetje tegenop omdat het alweer twee weken terug was dat ik gereden had en het nu overdag was maar het ging lekker. Eerste half uur relaxed rondjes gereden, laatste half uur nog wel wat stomme dingen gedaan. Ik moet verder vooruit kijken en dan moet dat ook goedkomen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-05-2010, 10:37
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Ik ben geslaagd Nu alleen nog tot volgende week wachten op dat stomme pasje. Grr, ik wil nu op mijn motor rijden!


gefeliciteerd!

ik heb't serieus met spoed aangevraagd en 2 dagen later een motor gekocht

wat voor motor heb je op het oog?
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 21-05-2010, 10:39
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Oh, en de snelweg is inderdaad akelig, alleen maar weerstand en geen mogelijkheid om fatsoenlijk om je heen te kijken zonder te veel last van je nek te krijgen. Ik vind het niet eng of moeilijk, maar ook zeker niet leuk.
njah, dat vond ik an sich nog wel mee vallen, het probleem zat er bij mij in dat ik een open helm had en dus in mijn spiegels moest zien als de richtingaanwijzer aanging van de instructeur om te zien dat ik er af moest; je hoort echt geen flikker.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 23-05-2010, 08:26
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:


gefeliciteerd!

ik heb't serieus met spoed aangevraagd en 2 dagen later een motor gekocht

wat voor motor heb je op het oog?
Nou ik heb het stiekem ook met spoed aangevraagd Ben dus al lekker wezen rijden, want ik had vanaf januari al een motor voor de deur staan. Een Honda cbx 650 e nighthawk. Er werd me alleen verteld dat het niet helemaal zeker was of het rijbewijs er wel de volgende dag zou zijn en als dat niet zou lukken zou het hele pinksterweekend er meteen tussen zitten. Maar gelukkig was dat niet het geval!
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 23-05-2010, 11:51
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Nou ik heb het stiekem ook met spoed aangevraagd Ben dus al lekker wezen rijden, want ik had vanaf januari al een motor voor de deur staan. Een Honda cbx 650 e nighthawk. Er werd me alleen verteld dat het niet helemaal zeker was of het rijbewijs er wel de volgende dag zou zijn en als dat niet zou lukken zou het hele pinksterweekend er meteen tussen zitten. Maar gelukkig was dat niet het geval!
nice

zet anders eens wat foto's in het pats met je auto topic
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 23-05-2010, 21:21
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
nice

zet anders eens wat foto's in het pats met je auto topic
Die staat er allang
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #16!
KIET
313 13-01-2012 19:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.