Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2004, 21:31
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
300
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2004, 21:32
Verwijderd
Stfu
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 21:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-06-2004 @ 22:20 :
Ah joh ({) maakt niet uit hoor. Ik zeg ook maar wat, ik wíl gewoon reageren.
Verslaafde.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 07:49
meisje
meisje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-06-2004 @ 21:14 :
Verklaar je nader.
Niet in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 16:19
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline

Zie de mens in de moslim


De Al-Tawheed moskee in Amsterdam, Al-Fourkaan in Eindhoven, het boek 'De weg van de moslim', de stichting Al-Haramain; het zijn in Nederland symbolen geworden van een 'ongewenste' Saoedi-Arabische invloed. Kenmerken van een conservatieve invulling van de islam die als 'verdacht' te boek staat. Saoedi-Arabie als nieuwe vijand? 'Wij creeren ons eigen monster.'

Overdreven angst voor islamieten doet Nederland meer kwaad dan goed

Door Carel Goseling

Redacteur GPD

'Van de 350 miljoen mensen in de EU zijn er negen miljoen moslim. Dat is drie procent. Hoezo bedreiging? Die is er niet. Hun positie is sociaal-, economisch- en juridisch zwak, en bovendien zijn de mensen onderling erg verdeeld. De moslim bestaat niet, maar die nuances blijven buiten beschouwing.' Arabist Jan Jaap de Ruiter is hoogleraar aan de Universiteit van Tilburg. Hij ergert zich mateloos aan alle kritiek op moslims. 'Opeens zijn alle moslims terrorist en dus een Bin Laden, terwijl deze de islam alleen heeft gekaapt om zijn strijd een legitimatie te geven. Wij wijzen alle moslims af zonder ons af te vragen of zij het wel eens zijn met de radicale invulling ervan. Ons denken is erg tegenstrijdig. In het Westen zijn we gericht op de individuele mens, maar bij moslims zien we ineens alleen de groep.'

Als 'de groep' er niet is, wat is dan de invloed van Saoedi-Arabie? Worden er in Nederland met Saoedisch geld geen moskeeen gesticht, scholen opgericht, boeken als 'De weg van de moslim' uitgegeven? Een boek waarin volgens velen tot haat en geweld wordt opgeroepen.

De Ruiter noemt 'De weg van de moslim' prima. Het staat voor een conservatieve invulling van de islam maar 'de SGP gaat ook erg diep, zeker dertig jaar terug.' Dat Saoedisch geld via stichtingen naar ons land komt heeft 'een nobel doel', verklaart De Ruiter. 'Dat via die stichtingen de jihad wordt gesteund, is nooit bewezen. Het werven van strijders gaat ook niet via kantoortjes van liefdadigheidsinstellingen. Saoedi-Arabie is dus geen gevaar.' Als bijvoorbeeld Al Quaeda al zieltjes wil winnen, gaat dat via mensen die ergens studeren, zegt De Ruiter. 'Er is iets in beweging, dat proef ik ook in Tilburg. Ik kan er echter geen vinger op leggen. De studenten zeggen er niets over. Terrorisme heeft kennelijk iets aantrekkelijks.'

Dat Saoedi-Arabie in de beklaagdenbank zit, schrijft de hoogleraar toe aan de media die de Amerikaanse propaganda volgen. Om dat beeld bij te sturen moeten de moslims zelf meer doen, meent De Ruiter. 'Ze zijn niet direct zoals wij, omdat ze niet willen kwetsen. Ze zouden kritiek moeten pareren met argumenten. Dingen uitleggen. Er zijn honderden interpretaties van de koran mogelijk, net als van de bijbel. Die diversiteit moet zichtbaar worden gemaakt.' Dat proces wordt echter geblokkeerd door de houding van veel Nederlanders die moslims stigmatiseren. De Ruiter: 'Dan krijg je automatisch een conservatieve invulling van het geloof. Daar is niets mis mee, maar het is wel de groep die vatbaar is voor intriganten en ronselaars.' Michiel Weezenberg, hoogleraar geesteswetenschappen aan de universiteit van Amsterdam, heeft nog een verklaring. Door het negativisme in de media gaan moslimjongeren op zoek naar hun geloof. Daarbij wordt bewust gepolariseerd. Ideeen worden tegen de stroom in verdedigd, uit een soort recalcitrante romantiek: de jihad-strijder wordt zo een held.

Weezenberg: 'Dat is iets heel anders, dan ook daadwerkelijk zelf die stap zetten. Daartoe is maar een heel klein aantal bereid.'

Saoedi-Arabie doet volgens hem niets anders dan met oliegeld missiewerk voor het wahabisme verrichten. 'Dat is niet gewelddadig, maar conservatief. De radicale aspecten worden nergens aangemoedigd door Saoedi-Arabie.' Waarom dat toch gedacht wordt? 'Lange tijd had het Westen Saoedi-Arabie nodig als bondgenoot tegen het communisme en de islamitische revolutie in Iran', zegt Weezenberg. 'We wilden bovendien onze zakelijke belangen niet in de waagschaal stellen. In de Nederlandse multiculturele samenleving vonden we alles prima zolang het ons maar niet raakte.'

Die houding is na 11 september veranderd, mede vanwege de achtergrond van de daders: goed opgeleide mensen die perfect wisten hoe ze aandacht konden krijgen. 'Dat zijn radicalere moslims dan de imams uit Saoedi-Arabie', meent de hoogleraar. Het gebrek aan kennis over de islam, versterkt het negatieve beeld. Weezenberg: 'Die kennis is minimaal. Wij denken in stereotiepe beelden; zij zijn anti-westers en anti-christelijk. Terwijl de islam aan de basis ligt van onze samenleving. Er is een sterke band tussen islam en christendom. Bovendien is het genant. We doen alsof de islam niet verlicht is, alsof er na het schrijven van de koran en de profeet Mohammed, niets meer is gebeurd.'

Ook Weezenberg meent dat het over een kam scheren van moslims leidt tot meer problemen. 'Je moet via onderwijs vooroordelen wegnemen. De stigmatisering gaat nu te ver. Er ontstaat een klimaat waarbinnen moslimjongeren aan confrontatie gaan denken. Daarvoor moet je de voedingsbodem weghalen.' Bij Instituut Clingendael bestrijdt islam-deskundige Maurits Berger het Saoedische gevaar met klem. 'Turkije en Marokko hebben hier meer invloed dan Saoedi-Arabie.' Toch geeft Berger toe dat Saoedi-Arabie als een van de weinige islamitische landen missiewerk verricht. 'Dat richt zich op moslims in zwakke islamitische landen. Dat doen ze niet te vuur en te zwaard. Het is bovendien missiewerk, geen bekeringswerk. De invloed van Saoedi-Arabie in Nederland is minimaal.' 'Saoedi-Arabie is heel rijk. Vanuit en vanwege de islam, doet het land veel aan liefdadigheid. Er gaat wel eens iets de verkeerde kant uit. Ze hebben de Taliban gesteund en daarmee hun eigen monsters geschapen.' 'Akkoord, ze verspreiden gratis literatuur die conservatief is. Dat alles is geen reden verontrust te zijn. Saoedi-Arabie leidt ook geen imams op voor Nederland. Bovendien zijn seminaries per definitie conservatief. Dat zegt niets over vijandelijkheid. Als die er was, was die er al eerder. Saoedi-Arabie is erg geisoleerd, op het xenofobe af.' Vanwaar dan toch die angst voor dat land? 'In Nederland was er na 11 september totale paniek. Natuurlijk, er zijn groepjes die niet fris in het hoofd zijn, die mogelijk kwaadaardige bedoelingen hebben. De angst voor een enorme vijfde colonne, een grote aanval die wordt voorbereid, slaat nergens op. We plakken ten onrechte van alles aan elkaar. Elk detail wordt een arm van een octopus. De optelsom klopt niet. Het gaat hoogstens om kleine groepjes mensen, maar dat is geen stroom. Wij creeren ons eigen monster.'

'Moslims voelen zich hier vervreemd en isoleren zich in moskeeen. Veel moslims in Nederland zijn de islam aan het herformuleren. Dat doen ze zelf, zonder veel begeleiding, via internet en boeken. Je moet nagaan hoe moslims omgaan met hun religie en niet de religie zelf bestuderen. De angst voor de moslims hier hebben wij zelf veroorzaakt.'


Bron: Dagblad Tubantia/Twentsche Courant 6 juli
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 16:42
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Zou hij familie zijn van de beroemde politicus Goseling?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 16:48
Verwijderd
De Volkskrant heeft hier vorige week ook veel over gezeurd/geschreven. Die drie procent is trouwens wel een erg vriendelijk getal. In Amsterdam en dat bijvoorbeeld 12,7 procent en in Den Haag 11,0 procent (CBS).
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 16:52
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
snees schreef op 06-07-2004 @ 17:48 :
Die drie procent is trouwens wel een erg vriendelijk getal. In Amsterdam en dat bijvoorbeeld 12,7 procent en in Den Haag 11,0 procent (CBS).
Klopt, maar dat verandert weinig aan de situatie.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 06-07-2004 @ 17:52 :
Klopt, maar dat verandert weinig aan de situatie.
Want:

Het merendeel van de Nederlanders heeft nog nooit een moslim gezien of ontmoet of gesproken. De meeste moslims wonen in de steden als Amsterdam. Ik kan je vertellen dat het erg moeilijk word om als Amsterdammer gee moslim tegen te komen. Ik kan hieruit op zich wel stellen dat het merendeel van de Nederlanders die een opinie hebben over moslims niet uit de steden komen waar veel moslims zitten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:25
Verwijderd
Het ging me er ook alleen maar om dat hoogleraar De Ruiter iets voorzichtiger met zijn cijfertjes om moet springen. Een discussie die gevoerd wordt op basis van statistiek is natuurlijk ontzettend gemakkelijk gemanipuleerd door zulke halve cijfers.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:47
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
snees schreef op 06-07-2004 @ 18:25 :
Het ging me er ook alleen maar om dat hoogleraar De Ruiter iets voorzichtiger met zijn cijfertjes om moet springen. Een discussie die gevoerd wordt op basis van statistiek is natuurlijk ontzettend gemakkelijk gemanipuleerd door zulke halve cijfers.
Klopt, maar het diende meer als ondersteuning voor het stukje dat erna kwam, waar het eigenlijk om draait.

Hun positie is sociaal-, economisch- en juridisch zwak, en bovendien zijn de mensen onderling erg verdeeld. De moslim bestaat niet, maar die nuances blijven buiten beschouwing.

Ondanks hun grotere aantal hebben moslims in de grote steden nog steeds weinig in de melk te brokkelen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 20:43
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
De moslim is de vijand van de gehele Westerse wereld, logisch dat we er bang voor zijn.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 20:45
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-07-2004 @ 21:43 :
De moslim is de vijand van de gehele Westerse wereld
'De moslim'
'De westerse wereld'
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 20:46
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-07-2004 @ 21:45 :
'De moslim'
'De westerse wereld'
Moet ik het uitleggen?
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 20:51
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-07-2004 @ 21:46 :
Moet ik het uitleggen?
Nee, je moet eens in je kop knopen dat er niet zoiets bestaat als 'de' moslim. Als 'de moslims' een front vormden en de wereld wilden overnemen, dan hadden ze dat gezien hun aantal al lang geleden gedaan.

Verder is het de manier van denken van mensen zoals jij die tegenstellingen verder verscherpt. Die tweedeling, daar gaat deze wereld nog eens kapot aan
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-07-2004 @ 21:51 :

Verder is het de manier van denken van mensen zoals jij die tegenstellingen verder verscherpt. Die tweedeling, daar gaat deze wereld nog eens kapot aan
ja
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:15
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-07-2004 @ 21:51 :
Nee, je moet eens in je kop knopen dat er niet zoiets bestaat als 'de' moslim. Als 'de moslims' een front vormden en de wereld wilden overnemen, dan hadden ze dat gezien hun aantal al lang geleden gedaan.

Verder is het de manier van denken van mensen zoals jij die tegenstellingen verder verscherpt. Die tweedeling, daar gaat deze wereld nog eens kapot aan
Je kunt wel degelijk van 'de moslim' spreken als het alleen maar de radicale moslims zijn die je hoort en de andere moslims hun uitingen maar stil zwijgend goed keuren en geen kritiek durven te uiten op bv. terreur en het racisme in het midden-oosten.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:21
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-07-2004 @ 21:43 :
De moslim is de vijand van de gehele Westerse wereld, logisch dat we er bang voor zijn.
ja ik ben jullie vijand morgen ga ik voor je huis een bom laten ontploffen ik weet al waar je woont welke kamer je slaapt. morgen word je niet meer wakker
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:22
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-07-2004 @ 22:15 :
Je kunt wel degelijk van 'de moslim' spreken als het alleen maar de radicale moslims zijn die je hoort en de andere moslims hun uitingen maar stil zwijgend goed keuren en geen kritiek durven te uiten op bv. terreur en het racisme in het midden-oosten.
En hoe vaak spreek jij dan met moslims? Hoe weet jij hoe ze over terreur denken? Er zijn namelijk altijd moslims die zich tegen dit soort dingen uitspreken, van grote geleerden en sheikhs in het midden oosten tot de kleine islamitische stichtingen in nederland en de individuele moslim op straat. Daar heb ik je al eerder mee geconfronteerd maar je blijft deze onzin verkondigen.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:24
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 09-07-2004 @ 22:22 :
En hoe vaak spreek jij dan met moslims? Hoe weet jij hoe ze over terreur denken? Er zijn namelijk altijd moslims die zich tegen dit soort dingen uitspreken, van grote geleerden en sheikhs in het midden oosten tot de kleine islamitische stichtingen in nederland en de individuele moslim op straat. Daar heb ik je al eerder mee geconfronteerd maar je blijft deze onzin verkondigen.
Die moeite ga ik er niet voor doen, als er werkelijk moslims zijn die het totaal niet eens zijn met de radicale anti-westerse houding van veel moslims moeten ze dat eens duidelijk maken, en dan kunnen ze dan wel zeggen als je hen er persoonlijk op aanspreekt maar meer doen ze er ook niet mee. Laf zijn de meesten.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:25
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
tosyali schreef op 09-07-2004 @ 22:21 :
ja ik ben jullie vijand morgen ga ik voor je huis een bom laten ontploffen ik weet al waar je woont welke kamer je slaapt. morgen word je niet meer wakker
Kijk maar uit, hij gelooft het ook nog.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:28
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-07-2004 @ 22:24 :
Die moeite ga ik er niet voor doen, als er werkelijk moslims zijn die het totaal niet eens zijn met de radicale anti-westerse houding van veel moslims moeten ze dat eens duidelijk maken, en dan kunnen ze dan wel zeggen als je hen er persoonlijk op aanspreekt maar meer doen ze er ook niet mee. Laf zijn de meesten.
Jij wil blijkbaar niets anders aannemen dan hetgeen al in je hoofd vastgeroest zit. ER ZIJN MOSLIMS DIE DUIDELIJK MAKEN DAT ZE ANTI-AANSLAGEN ENZ ZIJN. Jij hoeft alleen maar de kleine moeite te doen om dat aan te nemen. Zoals ik al zei, er zijn imaams in landen als Saudi Arabie die in hun vrijdagpreken aanslagen veroordelen, grote geleerden die het in fatwa's verbieden, er zijn islamitische stichtingen in nederland die van zich laten horen en als je in contact komt met moslims in je omgeving zul je ook afkeurende geluiden horen. Als jij daar niet voor open staat dan ben jij de laffe sok in dit geval.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:31
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 09-07-2004 @ 22:28 :
Jij wil blijkbaar niets anders aannemen dan hetgeen al in je hoofd vastgeroest zit. ER ZIJN MOSLIMS DIE DUIDELIJK MAKEN DAT ZE ANTI-AANSLAGEN ENZ ZIJN. Jij hoeft alleen maar de kleine moeite te doen om dat aan te nemen. Zoals ik al zei, er zijn imaams in landen als Saudi Arabie die in hun vrijdagpreken aanslagen veroordelen, grote geleerden die het in fatwa's verbieden, er zijn islamitische stichtingen in nederland die van zich laten horen en als je in contact komt met moslims in je omgeving zul je ook afkeurende geluiden horen. Als jij daar niet voor open staat dan ben jij de laffe sok in dit geval.
Uitzondering bevestigd de regel.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:34
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-07-2004 @ 22:31 :
Uitzondering bevestigd de regel.
Hoezo uitzondering? Je weet echt niet waar je over praat man, dat blijkt al uit die hele houding van je. Je wil niks van moslims weten, je vertikt het om de moeite te nemen om van hun te horen hoe ze denken, je verzint liever zelf iets waar je dan 's nachts weer wakker van kan gaan leggen. Feiten wil je niet horen, koppig ben je, wij zijn dan ook uitgepraat.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:39
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 09-07-2004 @ 22:34 :
Hoezo uitzondering? Je weet echt niet waar je over praat man, dat blijkt al uit die hele houding van je. Je wil niks van moslims weten, je vertikt het om de moeite te nemen om van hun te horen hoe ze denken, je verzint liever zelf iets waar je dan 's nachts weer wakker van kan gaan leggen. Feiten wil je niet horen, koppig ben je, wij zijn dan ook uitgepraat.
Heb me er inderdaad weinig in verdiept, maar dat betekent dat ik een beeld van de moslim heb die veel mensen met mij zullen delen, en als je er alleen door verdieping achter moet komen dat sommige moslims niet geheel blij zijn met de acties van andere moslims dan is dat niet iets goeds.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:44
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-07-2004 @ 22:39 :
Heb me er inderdaad weinig in verdiept,
Als jij je er zo weinig in verdiept hebt, onthou je dan ook van concrete uitspraken als
Citaat:
'de moslim is de vijand van de westerse wereld'
Citaat:
'laf zijn de meesten'
of
Citaat:
'de andere moslims hun uitingen maar stil zwijgend goed keuren en geen kritiek durven te uiten op bv. terreur en het racisme in het midden-oosten'
want blijkbaar loop je maar een beetje in het wilde weg te speculeren.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:45
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-07-2004 @ 22:39 :
Heb me er inderdaad weinig in verdiept, maar dat betekent dat ik een beeld van de moslim heb die veel mensen met mij zullen delen, en als je er alleen door verdieping achter moet komen dat sommige moslims niet geheel blij zijn met de acties van andere moslims dan is dat niet iets goeds.
Vooruit dan, nog een laatste noot voordat ik echt ga: ik had het niet over verdiepen maar over open staan, dat is het minste wat je kunt doen als je je een mening wil vormen. Want de jouwe is dus puur en alleen gebaseerd op denkbeelden. Je hoeft helemaal geen moeite te doen om tot andere inzichten te komen, maar je niet zo halsstarrig vastklampen aan je eigen ideeën is al iets. Als jij je niet wil "verdiepen" zoals jij dat noemt, dan moet je wat voorzichtiger zijn met het uitroepen van allerlei dingen die wel eens nergens op zouden kunnen slaan. Jij roept hier namelijk van alles over de denkwijze en instelling van een hele grote groep mensen van wie je feitelijk niks weet en niks wil weten. Salut
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:45
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-07-2004 @ 22:44 :
Als jij je er zo weinig in verdiept hebt, onthou je dan ook van concrete uitspraken alsof
precies wat ik bedoel

oja ik had al salut gezegd
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:49
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-07-2004 @ 22:44 :
Als jij je er zo weinig in verdiept hebt, onthou je dan ook van concrete uitspraken alsofwant blijkbaar loop je maar een beetje in het wilde weg te speculeren.
Vond het wel een mooie uitspraak, kwam uit een goed artikel van Leon de Winter dat laatst in trouw stond. Voor de rest hebben jullie natuurlijk gelijk.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-07-2004 @ 22:49 :
Vond het wel een mooie uitspraak, kwam uit een goed artikel van Leon de Winter dat laatst in trouw stond. Voor de rest hebben jullie natuurlijk gelijk.
welke?

"De moslim is de vijand van de westerse wereld"?

in welke context zei de Winter dat dan?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 22:08
platini
Avatar van platini
platini is offline
sommige moslims zijn wel aardig maar sommige mogen ze ook vermoorden no offence maar das mijn menig
__________________
MASS RPG PLAYER (no offense) MASS MAGICIAN IN HERE
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 22:17
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
platini schreef op 09-07-2004 @ 23:08 :
sommige moslims zijn wel aardig maar sommige mogen ze ook vermoorden no offence maar das mijn menig
En jij zei in dat topic over die achtervolging nou juist dat iemand doodwensen wel heel erg stout was

Niet echt consequent van je
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 22:21
Verwijderd
Citaat:
platini schreef op 09-07-2004 @ 23:08 :
sommige moslims zijn wel aardig maar sommige mogen ze ook vermoorden no offence maar das mijn menig
Sommige Nederlanders zijn wel aardig, sommigen mogen ze ook vermoorden.
Sommige Duitsers hè, die zijn wel aardig. Sommigen mogen ze ook vermoorden.
Tja, sommige Fransen zijn wel aardig, sommigen mogen ze ook vermoorden.
Eh ja, sommige Amerikanen zijn wel aardig, maar sommigen... de mogen ze ook vermoorden.
Sommige kippen zijn wel aardig, sommigen mogen ze ook vermoorden.
Nou, sommige geelgebefte kwikstaartjes zijn wel aardig, maar sommigen mogen ze ook vermoorden.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 00:06
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-07-2004 @ 22:49 :
Vond het wel een mooie uitspraak, kwam uit een goed artikel van Leon de Winter dat laatst in trouw stond.
De Winters standpunt in deze kwestie heeft ongeveer evenveel waarde als die van Marijnissen bij een discussie over het kapitalisme.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 10:13
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-07-2004 @ 22:59 :
welke?

"De moslim is de vijand van de westerse wereld"?

in welke context zei de Winter dat dan?
Zoek het artikel even op, was nogal een lap tekst.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 11:06
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 10-07-2004 @ 11:13 :
Zoek het artikel even op, was nogal een lap tekst.
"De Vijand" in de Trouw van 3 juli

en wat is er precies "goed" aan dat artikel volgens jou?
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 19:02
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-07-2004 @ 21:43 :
De moslim is de vijand van de gehele Westerse wereld, logisch dat we er bang voor zijn.
Nou, en wat mij betreft ben jij net zo erg als Osama bin Laden en kornuiten, ALS de moslims hier zo gevaarlijk zijn dan hoop ik van harte dat jij daar het eerste slachtoffer van wordt.

Gloeiende... gevaar voor de binnenlandse veiligheid, DAT is het enige dat je bent. Holbewoner!

doe er wat aan!! stomme racist
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 10-07-2004 @ 20:02 :
Nou, en wat mij betreft ben jij net zo erg als Osama bin Laden en kornuiten, ALS de moslims hier zo gevaarlijk zijn dan hoop ik van harte dat jij daar het eerste slachtoffer van wordt.

Gloeiende... gevaar voor de binnenlandse veiligheid, DAT is het enige dat je bent. Holbewoner!

doe er wat aan!! stomme racist
Chill man, DEADLOCKED behoort waarschijnlijk tot al die andere Nederlanders die zonder iets af te weten van de islam moslims zien als enge mensen. Het enige dat je er tegen kan doen is mensen stimuleren tot het kennisnemen van de islam om hen gerust te stellen. En ze niet door ze voor stomme racist uit te maken, want dat is wel erg zwak.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 19:12
meisje
meisje is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 10-07-2004 @ 20:11 :
Chill man, DEADLOCKED behoort waarschijnlijk tot al die andere Nederlanders die zonder iets af te weten van de islam moslims zien als enge mensen. Het enige dat je er tegen kan doen is mensen stimuleren tot het kennisnemen van de islam om hen gerust te stellen. En ze niet door ze voor stomme racist uit te maken, want dat is wel erg zwak.
wat leidt tot de interessante vraag of rascisme uit onwetendheid ontstaat of niet?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 19:14
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 10-07-2004 @ 20:12 :
wat leidt tot de interessante vraag of rascisme uit onwetendheid ontstaat of niet?
Hm interessante vraag ja. Geef jouw mening eerst eens, ik weet het zo één twee drie niet.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 19:19
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 10-07-2004 @ 20:02 :
doe er wat aan!! stomme racist
Ik vind Stormfront anders best een leuke site
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 19:21
meisje
meisje is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 10-07-2004 @ 20:14 :
Hm interessante vraag ja. Geef jouw mening eerst eens, ik weet het zo één twee drie niet.
Rascisten zijn niet perse dom. Rascisme vindt haar voedingsbodem wel in onwetendheid, omdat het overgrote deel in onwetendheid worden gemanipuleerd door het andere deel die daar belangen bij heeft.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 19:23
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 10-07-2004 @ 20:11 :
Chill man, DEADLOCKED behoort waarschijnlijk tot al die andere Nederlanders die zonder iets af te weten van de islam moslims zien als enge mensen. Het enige dat je er tegen kan doen is mensen stimuleren tot het kennisnemen van de islam om hen gerust te stellen. En ze niet door ze voor stomme racist uit te maken, want dat is wel erg zwak.
dat zijn wel die mensen die 1. onze samenleving onleefbaar maken 2. mensenrechten schenden en meestal (generalisering) instemmen met zo'n beetje al het beleid dat ons landje doelwit maakt van terroristen 3.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 10-07-2004 @ 20:21 :
Rascisten zijn niet perse dom. Rascisme vindt haar voedingsbodem wel in onwetendheid, omdat het overgrote deel in onwetendheid worden gemanipuleerd door het andere deel die daar belangen bij heeft.
Hm maar er zijn ook mensen die een moslim als buurman hebben en daar goed mee omgaan, maar desondanks toch LPF stemmen. Hoe verklaar je dat? De manipulatie waar je het over hebt?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 10-07-2004 @ 20:23 :
dat zijn wel die mensen die 1. onze samenleving onleefbaar maken 2. mensenrechten schenden en meestal (generalisering) instemmen met zo'n beetje al het beleid dat ons landje doelwit maakt van terroristen 3.
Dus?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 19:27
meisje
meisje is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 10-07-2004 @ 20:25 :
Hm maar er zijn ook mensen die een moslim als buurman hebben en daar goed mee omgaan, maar desondanks toch LPF stemmen. Hoe verklaar je dat? De manipulatie waar je het over hebt?
LPF is niet rascistisch, rascisten zijn ook erg hebberig. Het gaat om belangen en onwetendheid. Misschien wordt de buurman wel gemanipuleerd door zijn vrouw of LPF of zijn werkgever..noem maar op. Manipulatie is niet altijd zichtbaar.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Le Socialiste schreef op 10-07-2004 @ 20:25 :
Hm maar er zijn ook mensen die een moslim als buurman hebben en daar goed mee omgaan, maar desondanks toch LPF stemmen. Hoe verklaar je dat? De manipulatie waar je het over hebt?
Dit vind ik nogal ongenuanceerd. De LPF had wel meer aansprekende standpunten dan alleen de aanpak van bepaalde groepen moslims. De LPF kwam in het algemeen in het geweer tegen bureaucratie, regelzucht, achterkamertjes en dergelijke. Het was echt niet alleen schelden op moslims dat de LPF populair maakte.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 19:36
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 10-07-2004 @ 20:26 :
Dus?
moeten ze HARD worden aangepakt...

strafrechtelijk vervolgd worden, en dan heb ik het niet over boetes of taakstraffen. Een anti-racists-detention center zou geen slecht idee zijn
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 19:36
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 10-07-2004 @ 20:27 :
LPF is niet rascistisch, rascisten zijn ook erg hebberig. Het gaat om belangen en onwetendheid. Misschien wordt de buurman wel gemanipuleerd door zijn vrouw of LPF of zijn werkgever..noem maar op. Manipulatie is niet altijd zichtbaar.
Het ging niet specifiek om de LPF, maar hoe zie jij die manipulatie dan?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 10-07-2004 @ 20:36 :
moeten ze HARD worden aangepakt...

strafrechtelijk vervolgd worden, en dan heb ik het niet over boetes of taakstraffen. Een anti-racists-detention center zou geen slecht idee zijn
Je wil mensen vervolgen om hun mening?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Rollo Tomasi
501 09-08-2006 19:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Allochtonen plegen meer misdrijven.
Hakuna
119 26-04-2005 22:59
Algemene schoolzaken Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims
Spray rebel
3 06-12-2004 21:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het Interview: Mohammed Cheppih
BiL@L
61 04-05-2003 17:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederlanders bang voor moslimgeweld
Mujahideen
2 09-09-2002 19:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.