Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2007, 10:29
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-06-2007 @ 20:46 :
Kinderen gered uit netwerk pedofielen

LONDEN - De Britse politie heeft een wereldwijd pedofielennetwerk opgerold dat op internet opereerde. Zo’n zevenhonderd verdachten zijn aangehouden en 31 kinderen zijn gered. Tweehonderd arrestanten komen uit Groot-Brittannië.



http://www.ad.nl/buitenland/article1445493.ece

Zo, daar hebben ze een aardige slag geslagen.


Engeland loopt met de strenge wetgeving die ze daar hebben (bv je kunt al opgepakt worden als je via het internet een afspraak maakt met een klein kind) mijlen ver vooruit als ke kijkt naar nl en dat werp zn vruchten af.
__________________
All Hail to the Ale!
Advertentie
Oud 19-06-2007, 11:42
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
PGWR schreef op 19-06-2007 @ 10:28 :
Eigenlijk was dit allang bekend. Maar ja...
De Telegraaf presenteert het artikel wel als absolute waarheid, maar in feite is dat slechts één kant van het verhaal. De NPS wordt niet eens aan het woord gelaten.

Daarnaast is de beschuldiging dat anderen te links zijn een prachtige manier om je eigen facistische denkbeelden van kritirek te vrijwaren.
Oud 19-06-2007, 11:46
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-06-2007 @ 11:07 :
Geen idee wat de maatschappelijke taak is van de publieke omroep, als ze maar goede programma's maken. Ik denk dat Buitenhof met een strontmongool als columnist een minder goed programma is.
Uiteraard, maar de kwaliteit zegt niet altijd wat over de objectiviteit.
Oud 19-06-2007, 12:07
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 19-06-2007 @ 12:46 :
Uiteraard, maar de kwaliteit zegt niet altijd wat over de objectiviteit.
Gelukkig weten we van de Telegraaf dat zowel de kwaliteit als de objectiviteit veel te wensen over laten.
Oud 19-06-2007, 12:44
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-06-2007 @ 13:07 :
Gelukkig weten we van de Telegraaf dat zowel de kwaliteit als de objectiviteit veel te wensen over laten.
De Telegraaf is inderdaad niet altijd even objectief, maar dat pretendeert zij ook niet te zijn.
Oud 19-06-2007, 12:49
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 19-06-2007 @ 13:44 :
De Telegraaf is inderdaad niet altijd even objectief, maar dat pretendeert zij ook niet te zijn.
Buitenhof wel?
Oud 19-06-2007, 12:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 19-06-2007 @ 10:42 :
zn columns zijn eerder te saai en te weinig provocerend dan te rechts
Ja, vind ik ook.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 19-06-2007, 14:10
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-06-2007 @ 13:49 :
Buitenhof wel?
Vanuit het oogpunt dat de belastingbetaler opdraait voor dat programma, heeft zij de plicht objectief te zijn.
Oud 19-06-2007, 14:10
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-06-2007 @ 13:53 :
Ja, vind ik ook.
Maar hij zegt zelf weer dat dat komt doordat ie gecensureerd wordt :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 19-06-2007, 14:12
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
PGWR schreef op 19-06-2007 @ 15:10 :
Vanuit het oogpunt dat de belastingbetaler opdraait voor dat programma, heeft zij de plicht objectief te zijn.
helemaal niet. Ze hebben alleen wel de plicht om mensen met verschillende subjectieve meningen kans te geven deze te uiten, mits ze goed onderbouwd zijn, relevant voor de huidige maatschappij, en, maar deze maatstaven zijn subjectief, relevant voor de huidige discussie en representatief.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 19-06-2007, 14:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 19-06-2007 @ 15:10 :
Maar hij zegt zelf weer dat dat komt doordat ie gecensureerd wordt :/
Dat zullen wij nooit weten.

Of Buitenhof heeft gezegd:
"uw columns passen niet binnen ons doel of sluiten niet aan op ons publiek"; of:
"uw columns zijn saaaaaaaaaaai"
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 19-06-2007, 14:13
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 19-06-2007 @ 15:10 :
Vanuit het oogpunt dat de belastingbetaler opdraait voor dat programma, heeft zij de plicht objectief te zijn.
De belastingbetaler betaalt ook voor programma's op de commerciële omroep, zij het op een andere, minder efficiënte manier. Die 'plicht' om objectief te zijn is dus onzin en bovendien onhaalbaar.
Oud 19-06-2007, 15:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-06-2007 @ 10:31 :
Als je initiatiefnemer bent van de Edmund Burke-stichting, en vindt dat er een Nederlandse Fox News moet komen, ben je overál te rechts voor.
Is dat zo? Zembla ging eerder enorm op zijn bek met de onvolledige, partijdige en geknipte reportage over Hirsi Ali, plus hun anti-VVD drieluik dat daar op volgde. In de fout op een manier dat hun hoofdredacteur er een douw voor kreeg en publiekelijk moest verdedigen waarom ze zulke slechte en eenzijdige berichtgeving gemaakt hadden.

Ik ken dat Liverstro figuur niet, maar doe een weigering vanwege politieke kleur niet direct af als een samenzweringstheorie. Er is immers precedent van partijdige programma's bij de publieke omroep.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-06-2007, 15:45
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-06-2007 @ 15:13 :
De belastingbetaler betaalt ook voor programma's op de commerciële omroep, zij het op een andere, minder efficiënte manier.
Als ik niet de producten koop waarmee op RTL reclame wordt gemaakt, financier ik geenszins het vette salaris van Albert Verlinde.
Oud 19-06-2007, 15:54
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Vaticaan komt met tien geboden voor automobilisten

ANP

VATICAANSTAD - ‘Gij zult niet rijden onder invloed van alcohol. Gij zult zich aan de maximum snelheid houden. Gij zult een auto niet beschouwen als een object van verheerlijking of het gebruiken als een plaats van zonde.’

Het Vaticaan is dinsdag met een verkeersvariant gekomen van de tien leefgeboden uit de Bijbel, waarin gedragsregels voor automobilisten en motorrijders staan.

‘Gevaarlijk inhalen kan een zonde zijn’, zei kardinaal Renato Martino bij de presentatie in Vaticaanstad. In het 36 pagina's tellende document, met de titel ‘Richtlijnen voor de Geestelijke Zorg op de Weg', wordt een beroep gedaan op verantwoordelijkheidsgevoel en zelfbeheersing om ‘geestelijke achteruitgang’ te voorkomen die vaak met rijden wordt geassocieerd.

‘Hij die Jezus kent is voorzichtig op de weg’, staat in het geschrift waarin met een soort tien geboden alles wordt behandeld wat met het verkeer te maken heeft. Onder meer over passie voor auto's, rekening houden met voetgangers en het maken van obscene gebaren en vloeken richting medeweggebruikers.

Ook worden auto- en motorrijders geadviseerd om een kruisje te slaan voor zij de weg op gaan. Bidden tijdens het autorijden wordt echter ten zeerste afgeraden.

Het Vaticaan zegt zich zorgen te maken over de toenemende agressie in het verkeer en het schrikbarend aantal verkeersdoden wereldwijd. In Vaticaanstad, de kleinste souvereine staat in de wereld, lijken de gedragsregels echter niet nodig. De ministaat telt circa duizend auto's, de maximumsnelheid is 30 kilometer per uur en volgens het Vaticaan was het laatste (kleine) auto-ongeluk al weer anderhalf jaar geleden.
Oud 19-06-2007, 15:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
best origineel
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 19-06-2007, 17:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Wat fijn dat de katholieke kerk 100 jaar na dato ook de basisverkeersregels onderschrijft. Is er ook een elfde gebod "gij zult niet op de fiets de rijbaan gebruikem, tenzij u een fiets op meer dan twee wielen of een fiets met aanhangwagen, die met inbegrip
van de lading breder zijn dan 0,75 meter, bestuurt? "
__________________
Gatara was here! De W van stampot!

Laatst gewijzigd op 19-06-2007 om 17:39.
Oud 19-06-2007, 19:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
10 geboden voor het nemen van Openbaar Vervoer zou ook niet mis zijn:

"Gij zult opstaan voor zwangere vrouwen, ouderen en gehandicapten"

"Gij zult niet uw mp3-speler (of iets wat daar op lijkt) op het volle volume zetten, zodat de hele trein kan 'meegenieten'"

"Gij zult niet zwart rijden"

etc.

ik bedenk me net dat een soort van 10 geboden (nouja, wat minder) al overal in de treinen ophangen. Het is alleen niet van het vaticaan afkomstig.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 19-06-2007, 21:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Rel over onderscheiding Rushdie laait op

Uitgegeven: 19 juni 2007 21:43
Laatst gewijzigd: 19 juni 2007 21:46

TEHERAN/ISLAMABAD - De woede in de islamitische wereld over de Britse Koninklijke onderscheiding voor Salman Rushdie laait steeds verder op. Iran en Pakistan hebben dinsdag hun Britse ambassadeurs ontboden om officieel protest aan te tekenen tegen de ridderslag voor de schrijver van het door moslims verketterde boek 'De Duivelsverzen'.
ANP

"De beledigende, verdachte en ondoordachte daad van de Britse regering is een duidelijk teken van islamofobie'', zei een Iraanse topfunctionaris na een onderhoud met de Britse ambassadeur.

Dit weekeinde had Iran al scherp gereageerd. De Britse ambassadeur in Pakistan kreeg dinsdag te verstaan dat de gevoelens van islamitische gelovigen over de wereld ernstig zijn gekwetst, meldde de BBC.
http://www.nu.nl/news/1121458/20/Rel..._laait_op.html

Islamofobie, want........?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 19-06-2007, 21:28
jompo
Avatar van jompo
jompo is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-06-2007 @ 16:20 :
Is dat zo? Zembla ging eerder enorm op zijn bek met de onvolledige, partijdige en geknipte reportage over Hirsi Ali, plus hun anti-VVD drieluik dat daar op volgde. In de fout op een manier dat hun hoofdredacteur er een douw voor kreeg en publiekelijk moest verdedigen waarom ze zulke slechte en eenzijdige berichtgeving gemaakt hadden.

Ik ken dat Liverstro figuur niet, maar doe een weigering vanwege politieke kleur niet direct af als een samenzweringstheorie. Er is immers precedent van partijdige programma's bij de publieke omroep.
Grappig dat het bij jou lijkt dat iedereen die kritiek heeft op de VVD niet goed geinformeerd is of een ander soort smoesje. Lange tenen?..
__________________
Watchin' the ships roll in, then you watch them roll away againnnn, Liliannn
Oud 19-06-2007, 22:32
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-06-2007 @ 20:59 :
ik bedenk me net dat een soort van 10 geboden (nouja, wat minder) al overal in de treinen ophangen. Het is alleen niet van het vaticaan afkomstig.
tja, religie is niet de enige die regels gebruikt, en de meeste anderen kunnen de regels ook nog handhaven ook.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 19-06-2007, 22:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
jompo schreef op 19-06-2007 @ 22:28 :
Grappig dat het bij jou lijkt dat iedereen die kritiek heeft op de VVD niet goed geinformeerd is of een ander soort smoesje. Lange tenen?..
Je ziet spoken.
Ik schrijf niets over geïnformeerd zijn, ik schreef over het feit dat Zembla zeer partijdige verslaggeving deed, die naast getint ook nog eens incompleet was, in de reportage over Hirsi Ali was bijvoorbeeld doelbewust ontlastende beelden (stichting Vluchtelingenwerk die Hirsi Ali instrueerd hoe ze kan liegen over haar om sneller te kunnen blijven) werden er uit geknipt.

Dat haal ik erbij omdat partijdige berichtgeving bij een dergelijk programma van de publieke omroep geen eerste keer zou zijn, en het dus fout is om er direct van uit te gaan dat een programma van de publieke omroep correct is als er vragen komen over mogelijke partijdigheid, zoals hier bij Liverstro geoppeerd werd.

Dat is de boodschap, alles daarnaast is verzonnen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 19-06-2007 om 22:55.
Oud 20-06-2007, 11:53
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-06-2007 @ 23:53 :
Je ziet spoken.
Ik schrijf niets over geïnformeerd zijn, ik schreef over het feit dat Zembla zeer partijdige verslaggeving deed, die naast getint ook nog eens incompleet was, in de reportage over Hirsi Ali was bijvoorbeeld doelbewust ontlastende beelden (stichting Vluchtelingenwerk die Hirsi Ali instrueerd hoe ze kan liegen over haar om sneller te kunnen blijven) werden er uit geknipt.
Instrueert. Heb je hier een bron van?
Oud 20-06-2007, 13:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-06-2007 @ 12:53 :
Instrueert. Heb je hier een bron van?
Onder andere Elsevier had er een groot artikel over. Dat is tevens terug te vinden in de discussie over het kamerdebat rond Hirsi Ali destijds.

Verder is het algemeen bekend dat allerlei vluchtelingenorganisaties, waaronder Stichting Vluchtelingenwerk, voor, door en met vluchtelingen sjoemelen om ze maar toegelaten te krijgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-06-2007, 13:23
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 20-06-2007 @ 14:16 :
Onder andere Elsevier had er een groot artikel over. Dat is tevens terug te vinden in de discussie over het kamerdebat rond Hirsi Ali destijds.

Verder is het algemeen bekend dat allerlei vluchtelingenorganisaties, waaronder Stichting Vluchtelingenwerk, voor, door en met vluchtelingen sjoemelen om ze maar toegelaten te krijgen.
Elsevier: de betrouwbare bron.
Oud 20-06-2007, 13:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-06-2007 @ 14:23 :
Elsevier: de betrouwbare bron.
Yep. Feitelijke onjuistheden staan er niet in. Slechts gegevens die af en toe een politieke draai krijgen. Niet dat dat boeit, want het gegeven an sich staat er in en klopt. Dat de politieke kleur sommigen niet bevalt doet niets af aan de juistheid, dit in tegenstelling tot Zembla, dat domweg zaken weg liet die relevant waren en pretendeerd objectief te zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-06-2007, 13:30
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-06-2007 @ 14:28 :
Yep. Feitelijke onjuistheden staan er niet in. Slechts gegevens die af en toe een politieke draai krijgen. Niet dat dat boeit, want het gegeven an sich staat er in en klopt. Dat de politieke kleur sommigen niet bevalt doet niets af aan de juistheid, dit in tegenstelling tot Zembla, dat domweg zaken weg liet die relevant waren en pretendeerd objectief te zijn.
Daarnaast is Elsevier een opinieblad, Zembla is een actualiteitenprogramma.
Oud 20-06-2007, 13:30
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 20-06-2007 @ 14:28 :
Yep. Feitelijke onjuistheden staan er niet in. Slechts gegevens die af en toe een politieke draai krijgen. Niet dat dat boeit, want het gegeven an sich staat er in en klopt. Dat de politieke kleur sommigen niet bevalt doet niets af aan de juistheid, dit in tegenstelling tot Zembla, dat domweg zaken weg liet die relevant waren en pretendeerd objectief te zijn.
Zembla pretendeert objectief te zijn.
Oud 20-06-2007, 22:59
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Onderzoek: heroïnejunk sterft uit

De heroïnejunk sterft uit. Dat meldt het Trimbos-instituut in de Nationale Drugsmonitor. Er komen nog maar weinig jonge heroïneverslaafden bij, terwijl oudere gebruikers overlijden. Daardoor slinkt de groep geleidelijk.

Volgens het instituut heeft heroïne de laatste jaren het imago van een drug voor 'losers' gekregen.

Het instituut signaleert in het rapport verder dat het gebruik van xtc, cocaïne en cannabis de afgelopen jaren ongeveer gelijk is gebleven. Tussen 2001 en 2005 is het aantal jonge cannabisgebruikers dat om hulp vraagt met 12% gestegen. Ook alcoholgebruikers vragen vaker hulp.

Wat kunnen we doen om deze diersoort te behouden?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 20-06-2007, 23:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 20-06-2007 @ 23:59 :
Onderzoek: heroïnejunk sterft uit

De heroïnejunk sterft uit. Dat meldt het Trimbos-instituut in de Nationale Drugsmonitor. Er komen nog maar weinig jonge heroïneverslaafden bij, terwijl oudere gebruikers overlijden. Daardoor slinkt de groep geleidelijk.

Volgens het instituut heeft heroïne de laatste jaren het imago van een drug voor 'losers' gekregen.

Het instituut signaleert in het rapport verder dat het gebruik van xtc, cocaïne en cannabis de afgelopen jaren ongeveer gelijk is gebleven. Tussen 2001 en 2005 is het aantal jonge cannabisgebruikers dat om hulp vraagt met 12% gestegen. Ook alcoholgebruikers vragen vaker hulp.

Wat kunnen we doen om deze diersoort te behouden?
Gratis reisje naar Afghanistan
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 21-06-2007, 00:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joostje schreef op 20-06-2007 @ 23:59 :
Wat kunnen we doen om deze diersoort te behouden?
De in het wild overgebleven exemplaren vangen en in een dierentuin stoppen om er een fokprogramma mee te beginnen.

In ander nieuws:

Nu ook Brits comité van ex-moslims

Na Duitsland en de Scandinavische landen heeft nu ook Groot-Brittannië een comité voor ex-moslims. Zo'n comité bestaat in Nederland sinds mei. Volgens strenge moslims moeten afvalligen ter dood worden gebracht.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...047D9C89D.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 21-06-2007, 09:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik vraag me eigenlijk af of er cijfers zijn van vermoorde afvalligen in niet-islamitische landen. Ik heb er eigenlijk nog nooit over gehoord? Wel van eerwraak, maar dat heeft meestal te maken met verliefd worden op "de verkeerde" of iets seks-gerelateerd.

[edit: Ik weet wel van een geval in Australie waar een vrouw geinteresseerd was in het christendom en haar man haar om die reden verkrachtte (er, ja) en zij uiteindelijk tot het christendom is bekeerd. De man is overigens veroordeeld tot 5 jaar gevangenisstraf, maar de vrouw leeft (nog steeds) in angst voor represailles en contacten met familie zijn er niet meer (omdat ze dus christen geworden is).
Maar zij is (nog) niet vermoord]

Een dergelijke comite is niet gek daarom]
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 21-06-2007 om 09:28.
Oud 21-06-2007, 10:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Saudi Arabia Launches Anti-Extremism Campaign

In a meeting with clerics and colleagues in the Islamic Affairs Ministry, Saudi Interior Minister Prince Naif bin Abd Al-'Aziz has put clerics in charge of protecting the religion and faith from mistaken thought.

He said, "We have 14,000 mosques, [and if their preachers] would focus on our reality and our society, and explain the mistake of the terrorists, many people would be following the right path."

In addition, Saudi Islamic Affairs Minister Sheikh Salah Aal-Al Sheikh said that his ministry intends to launch an "inoculation campaign" in mosques, aimed at protecting Saudi youth against mistaken thought.

Source: Al-Watan, Saudi Arabia, June 20, 2007
--------

Ik vraag me alleen af wat de Saudi Interior Minister Prins onder "mistaken thought" verstaat. Ik bedoel, wat voor de 1 terrorisme is, is dat voor een ander niet. Ik weet niet wat deze minister daarmee bedoelt. Ik denk en hoop misschien wel meer dat het inderdaad oprecht is en dat hij met terrorisme ondermeer bedoelt: het opblazen van onschuldigen burgers.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 21-06-2007, 12:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Enerzijds wahabisme ophemelen en tot je wettenstelsel maken, en anderzijds de onvermijdelijke terreur en geweld die door wahabisme komen bestrijden lijkt me een vrij doelloze spagaat. Hoogstens blijft zoiets bij symptoombestrijding, zolang het diepere probleem van fundamentalisme an sich niet aangepakt wordt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 21-06-2007, 13:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
SP wil af van Peijs na hsl-chaos

DEN HAAG - Karla Peijs heeft er als minister van Verkeer en Waterstaat ‘zo’n puinhoop van gemaakt’ dat zij nooit meer een publieke functie mag vervullen.
Dat vindt de SP. Tweede Kamerlid Emile Roemer hoopt dat Peijs ‘de eer aan zichzelf houdt’ en haar nieuwe baan, commissaris van de koningin in Zeeland, opzegt.

http://www.ad.nl/binnenland/article1450948.ece

Ach ja, de SP verlaagt zich nog iets verder met dit laag bij de gronds natrappen van iemand die niet meer in functie is. Niet dat het ze hinderd dat ze geen half idee hebben hoe je een land moet besturen, maar goed..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 21-06-2007, 13:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-06-2007 @ 14:13 :
SP wil af van Peijs na hsl-chaos

DEN HAAG - Karla Peijs heeft er als minister van Verkeer en Waterstaat ‘zo’n puinhoop van gemaakt’ dat zij nooit meer een publieke functie mag vervullen.
Dat vindt de SP. Tweede Kamerlid Emile Roemer hoopt dat Peijs ‘de eer aan zichzelf houdt’ en haar nieuwe baan, commissaris van de koningin in Zeeland, opzegt.

http://www.ad.nl/binnenland/article1450948.ece

Ach ja, de SP verlaagt zich nog iets verder met dit laag bij de gronds natrappen van iemand die niet meer in functie is. Niet dat het ze hinderd dat ze geen half idee hebben hoe je een land moet besturen, maar goed..
Mwah. Haar huidige functie is niet mis. Op zich niet gek dat ze toch haar verantwoording moet nemen.

Aan de andere kant: als alle ex-ministers dat zouden meoten doen.......
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 21-06-2007, 13:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Alcoholverbod voor aboriginals

Aboriginals, de oorspronkelijke bewoners van Australië, mogen geen alcohol meer drinken.

Seksueel misbruik
De Australische premier Howard heeft een verbod hierover afgekondigd. De maatregelen zijn een reactie op een rapport, waarin staat dat seksueel misbruik van kinderen welig tiert in kampen waar de Aboriginals wonen. Als belangrijkste oorzaak werd alcoholmisbruik genoemd.

Gemeenschappen
De maatregelen gaan in eerste instantie gelden voor een periode van zes maanden in de deelstaat Northern Territory. Verkoop, bezit, vervoer en consumptie van alcohol worden verboden in de gemeenschappen van Aboriginals. In de strijd tegen porno kondigde de premier onder meer controles aan op computers die door de overheid zijn gefinancierd.
(RTL Nieuws)

------

over symptoombestrijding (dmv disciminerende maatregelen) gesproken.........

Maar ik weet er eigenlijk te weinig vanaf om hier iets nuttigers over te zeggen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 21-06-2007, 13:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Polen zet WO-II in als argument

Bij de strijd om het stemgewicht van Polen in de EU heeft premier Jaroslaw Kaczynski de Tweede Wereldoorlog als argument ingezet. Het aantal stemmen van de lidstaten is gebaseerd op het aantal inwoners. Dat zou hoger zijn geweest als de oorlog er niet was geweest, zei hij in een interview met de Poolse radio.

Zonder de oorlogsjaren zou Polen nu een natie van 66 miljoen inwoners geweest, rekende de premier de luisteraars voor. Tussen 1939 en 1945 kwamen 6,5 miljoen Polen om, onder wie 3,5 miljoen joden.

Polen lijkt niet akkoord te gaan met het inleveren van stemmen, waardoor de hele top in Brussel kan mislukken.

(NOS nieuws)


__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 21-06-2007, 13:57
stokes
stokes is offline
polen etc hadden ook nooitzo snel bij de eu gemoeten
Oud 21-06-2007, 14:25
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-06-2007 @ 14:50 :
Polen zet WO-II in als argument

Bij de strijd om het stemgewicht van Polen in de EU heeft premier Jaroslaw Kaczynski de Tweede Wereldoorlog als argument ingezet. Het aantal stemmen van de lidstaten is gebaseerd op het aantal inwoners. Dat zou hoger zijn geweest als de oorlog er niet was geweest, zei hij in een interview met de Poolse radio.

Zonder de oorlogsjaren zou Polen nu een natie van 66 miljoen inwoners geweest, rekende de premier de luisteraars voor. Tussen 1939 en 1945 kwamen 6,5 miljoen Polen om, onder wie 3,5 miljoen joden.

Polen lijkt niet akkoord te gaan met het inleveren van stemmen, waardoor de hele top in Brussel kan mislukken.

(NOS nieuws)


Tja, de Europese elite krijgt nu de bal teruggekaatst.
Oud 21-06-2007, 14:30
Verwijderd
Hopen dat Duitsland het argument zelf ook gaat gebruiken nu
Oud 21-06-2007, 15:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Poggy schreef op 21-06-2007 @ 15:30 :
Hopen dat Duitsland het argument zelf ook gaat gebruiken nu
In de zin van: als wij de oorlog gewonnen hadden, had je helemaal niks te kiezen gehad?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 21-06-2007, 16:42
Verwijderd
Meer als in, wij hebben ook veel oorlogslachtoffers
Oud 21-06-2007, 18:06
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 21-06-2007 @ 15:25 :
Tja, de Europese elite krijgt nu de bal teruggekaatst.
Dan wel een bal ingesmeerd met stierenpoep. Wat een belachelijk argument zeg.
Oud 21-06-2007, 18:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Aantal slachtoffers oorlog Bosnië overschat

Uitgegeven op donderdag 21 juni 2007 om 18:30:47

(Novum/AP) - Het aantal slachtoffers van de oorlog in Bosnië van 1992-1995 blijkt jarenlang te zijn overschat. Het werkelijke aantal doden bedraagt ongeveer de helft van wat tot nu toe werd aangenomen. Dat staat in een donderdag gepubliceerd onderzoek van het onafhankelijke Onderzoeks- en Documentatiecentrum in Sarajevo.

Tot op heden waren er alleen ruwe schattingen van het aantal slachtoffers, die uiteenliepen van 25.000 tot driehonderdduizend doden. Algemeen werd aangenomen dat het aantal zo rond de tweehonderdduizend moest liggen. Volgens het onderzoek, de eerste wetenschappelijke studie naar de omvang van het aantal slachtoffers, bedraagt het werkelijke aantal doden echter ongeveer 97.000. Dat getal kan nog met maximaal tienduizend stijgen omdat het onderzoek nog niet voltooid is, aldus Mirsad Tokaca, die het project leidde.

Die 97.000 is het minimumaantal oorlogsslachtoffers, meent Ewa Tabeu, hoofd van de afdeling demografisch onderzoek van het Joegoslaviëtribunaal in Den Haag. Hoewel de database niet compleet is, is het volgens hem wel de grootste met informatie over de Bosnische oorlogsdoden.

Het onderzoek nam drie jaar in beslag en is grotendeels gefinancierd door de Noorse regering. Andere sponsors waren onder meer de Nederlandse overheid, het Helsinki-comité in Zweden en de Amerikaanse regering.

Het team van Tokaca onderzocht duizenden bronnen en destilleerde daaruit van ieder slachtoffer belangrijke gegevens als de naam, nationaliteit, tijd en plaats van geboorte en dood, en de doodsoorzaak. Zestig procent van de 97.207 slachtoffers waren militairen en 40 procent burgers. Ongeveer 65 procent van de doden waren Bosnische moslims, 25 procent Serviërs en ruim 8 procent Kroaten. Van de burgerslachtoffers was 83 procent Bosnische moslim, 10 procent Serviër en 5 procent Kroaat.

Niet meegeteld zijn personen die omkwamen bij ongelukken, als gevolg van honger of door gebrek aan medicijnen. Zo zijn de twaalf baby's in Banja Luka die stierven omdat het ziekenhuis geen zuurstof kon geven, of de zes burgers die omkwamen toen Amerikaanse hulppakketten die uit een vliegtuig werden gegooid op hen terechtkwamen, niet meegerekend als oorlogsslachtoffers, zei Tokaca.
http://buitenland.nieuws.nl/467533/A...snie_overschat
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 21-06-2007, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 21-06-2007 @ 19:22 :
of de zes burgers die omkwamen toen Amerikaanse hulppakketten die uit een vliegtuig werden gegooid op hen terechtkwamen
Diep triest, maar ik moest er toch wel om lachen.
Oud 21-06-2007, 18:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik ook. Zit je midden in een oorlog, heb je het tot zover overleefd, en dan uitgerekend op zo'n manier dood gaan. Het klinkt een beetje alsof iemand depressief raakt en zelfmoord pleegt na het eten van happy meal.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 21-06-2007, 18:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-06-2007 @ 19:27 :
Ik ook. Zit je midden in een oorlog, heb je het tot zover overleefd, en dan uitgerekend op zo'n manier dood gaan. Het klinkt een beetje alsof iemand depressief raakt en zelfmoord pleegt na het eten van happy meal.
het eten van een happy meal is een langzame zelfmoord
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 21-06-2007, 20:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-06-2007 @ 14:50 :
Polen zet WO-II in als argument

Bij de strijd om het stemgewicht van Polen in de EU heeft premier Jaroslaw Kaczynski de Tweede Wereldoorlog als argument ingezet. Het aantal stemmen van de lidstaten is gebaseerd op het aantal inwoners. Dat zou hoger zijn geweest als de oorlog er niet was geweest, zei hij in een interview met de Poolse radio.

Zonder de oorlogsjaren zou Polen nu een natie van 66 miljoen inwoners geweest, rekende de premier de luisteraars voor. Tussen 1939 en 1945 kwamen 6,5 miljoen Polen om, onder wie 3,5 miljoen joden.

Polen lijkt niet akkoord te gaan met het inleveren van stemmen, waardoor de hele top in Brussel kan mislukken.

(NOS nieuws)


Godver, dat dit serieus genomen wordt. Wat een achterlijk land. Dit lijkt me voldoende reden om hun stemgewicht op zijn minst te halveren.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 21-06-2007, 20:53
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Juice schreef op 21-06-2007 @ 21:00 :
Godver, dat dit serieus genomen wordt. Wat een achterlijk land. Dit lijkt me voldoende reden om hun stemgewicht op zijn minst te halveren.
Ik vind dat hij een goed punt heeft. Het slaat helemaal nergens op dat landen op basis van het aantal inwoners zeggenschap krijgen. Het inwonertal is onderhevig aan allerlei bedreigingen, en kan daarom snel fluctueren.

Binnen een economische en politieke groep, zoals de EU, hoort de individuele invloed evenredig te zijn aan de economische en politieke macht van de lidstaten. Het aantal inwoners is dan slechts één factor, die tezamen met andere factoren tot een bepaalde machtsverdeling leidt, en geen allesbepalend iets.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 06-09-2007 14:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.