Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2005, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-03-2005 @ 08:33 :
Dat zie je dan verkeerd. De post ging daar niet over, maar over het eten van die Valess dingen en nee daar heb ik idd niet echt plezier in. Ik denk ook dat er maar weinig mensen zijn die er plezier in hebben om dingen te eten die ze echt niet lekker vinden.
Oke. Ik kreeg de indruk dat het niet bepaald een pretje was. En zoals je weet is het voor je algehele gezondheid van groot belang dat je jezelf lekker in je vel voelt zitten. Maar hier is niet de plaats om over het zijn van vegetariër te discussiëren.

Citaat:
DarkSide
Ik heb gister wel ernstig gezondigd

Onder andere walnoten, appeltaart en een glaasje zoete likeur. 2 ons aangekomen dus ook. Ik ga vandaag weer keurig aan het dieeten.
Jezelf geen lekkere dingen ontzeggen. En met name niet jezelf gaan schoppen omdat je 'gezondigd' hebt. Niet goed voor je houding.
Oud 20-03-2005, 11:20
-(L)-
Citaat:
nare man schreef op 20-03-2005 @ 12:13 :
Jezelf geen lekkere dingen ontzeggen. En met name niet jezelf gaan schoppen omdat je 'gezondigd' hebt. Niet goed voor je houding.
En vandaag niet gaan compenseren.
Oud 20-03-2005, 11:21
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-03-2005 @ 11:53 :
Wat is het toch met veel vrouwen hier dat ze denken zo dun te moeten worden? Een beetje mollig kan ook heel mooi zijn
Een beetje mollig zie je nooit in de media. Op tv en in tijdschriften zijn het allemaal slanke modellen die je ziet, allemaal van die perfecte lichamen. Daardoor krijgen veel meisjes (en natuurlijk niet allemaal nee, maar veel wel) het idee dat ze er ook zo uit zouden moeten zien. Dat heb ik soms wel, in ieder geval. Een beetje mollig kan namelijk wel mooi zijn, maar dan moeten andere dingen weer kloppen, een bepaald lichaamsbeeld. Een mollig iemand met vrij kleine borsten en een platte(re) kont is namelijk ook weer niet goed, dat moet dan ook weer in verhouding zijn. En als dat bij jou niet zo is dan pas je niet in het plaatje "mooi slank" maar ook niet in die "mooi mollig", ook niet als je veel afvalt.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 20-03-2005, 11:24
-(L)-
Citaat:
blurred schreef op 20-03-2005 @ 12:21 :
allemaal van die perfecte lichamen.
Iemand waarbij je de ribben zo ongeveer kan tellen, en ondergewicht heeft, zo iemand noem ik niet perfect.
Oud 20-03-2005, 11:28
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 20-03-2005 @ 12:24 :
Iemand waarbij je de ribben zo ongeveer kan tellen, en ondergewicht heeft, zo iemand noem ik niet perfect.
Ik heb het ook helemaal niet over mensen waarvan je de ribben kunt tellen, dat zeg ik ook helemaal niet. Ik heb het vooral over types als Birtney, Beyonce en dat soort modellen. Zij zien er gezond uit omdat ze wel billen en borsten hebben, maar hun model is vaak niet haalbaar. Ze hebben een strakke buik en toch nog een figuur. Voor veel mensen is dit gewoon niet haalbaar. Als je een strak lichaam hebt dan heb je meestal geen grote cupmaat en een flink stel billen, dan ben je wat platter in het algemeen, zeg maar. Terwijl vrouwen met een grote cupmaat en een flink stel billen van nature vaak geen superstrakke buik hebben....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 20-03-2005, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 20-03-2005 @ 11:58 :
om elke 2 uur iets eten...

Wat ik denk, is dat je gewoon te weinig weegt, jij eet gezond en te weinig, want volgens mij haal je die 1800 niet vaak, dus in principe zou je lichaam niet superveel meer kunnen aankomen. Het moet zich gaan stabiliseren en kennelijk is dat gewicht voor jou niet 58. En je moet niet vergeten dat jij gewoon nog niet ontwikkeld bent. Kijk daarom eens niet naar gewicht, maar gewoon of je broeken nog passen...
Mijn moeder heeft dat ook al eens tegen mij gezegd, dat 58 kgmisschien niet 'mijn gewicht' is. Ik en mijn moeder hebben namelijk ongeveer dezelfde bouw (ze is ook precies even lang), en zij weegt tussen de 63 en 65 kg. Zei zegt dat ze ook niet (of moeilijk) onder die 63 kan komen, en als ze er onder zit komt ze van alles aan als het ware.

Maar de 1800 haal ik meestal wel hoor. Soms zit ik er ietsje onder, soms ietsje boven (zoals gister). Gister na het avondeten zat ik op 1485, maar ik heb 's avonds nog 1 snee roggebrood met pindakaas gehad (90 + 90 = 180) en 2 handjes studentenhaver (120 + 120 = 240). In totaal kom ik dan aan de 1905.
Oud 20-03-2005, 11:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Je kunt jezelf niet met je moeder vergelijken. Als je oud bent kun je idd moeilijk afvallen en ligt je goede gewicht wat hoger.
Oud 20-03-2005, 11:31
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-03-2005 @ 10:01 :
Ik heb gister wel ernstig gezondigd

Onder andere walnoten, appeltaart en een glaasje zoete likeur. 2 ons aangekomen dus ook. Ik ga vandaag weer keurig aan het dieeten.
Nice. Maak je niet al te druk, refeed je wel 1x per week?!

Als je de hele week normaal je schema gevolgd hebt kan het geen kwaad een keer door de bocht te gaan, die 2 ons zal voornamelijk glycogeenretentie zijn.

Gewoon weer aan je schema en maak je verder niet druk.

@sneeuwvlokje : Het word tijd dat wij weer eens gaan babbelen en je nieuwe doelen een richting gaan geven, ik heb het gister niet helemaal gevolgt maar wat ik er van mee kreeg was idd niet zo "gezellig".

Ik heb intussen namelijk wel het idee dat jij vanalles met je lichaam wil en dat "gewoon dieeten" onbevredigend is. Daarbij, als ik je dagelijkse activiteit eens bekijk en je manier van eten denk ik dat je een vrij geschikte "sport-stofwisseling" hebt en mogelijk, gecombineerd met je mentale verlangens naar lichaamsverandering, is dat de oorzaak van die "onvrede" die je nu hebt.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 20-03-2005 om 11:37.
Oud 20-03-2005, 11:33
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 20-03-2005 @ 12:31 :
Je kunt jezelf niet met je moeder vergelijken. Als je oud bent kun je idd moeilijk afvallen en ligt je goede gewicht wat hoger.
Mijn moeder is niet 'oud'. Ik vergelijk me ook niet (helemaal) met haar, maar het was een soort van voorbeeld. Ik zou in ieder geval niet aan horen te komen met wat ik nu eet, dus ik zoek er gewoon een verklaring voor.

@MD: I know, I know. Maar je weet hoe ik ben mbt tot mijn zelfbeeld en streven naar perfectie. Maar ik heb wel je hulp nodig als ik 'mijn doelen richting wil gaan geven'.
Oud 20-03-2005, 11:38
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 20-03-2005 @ 12:33 :
Mijn moeder is niet 'oud'.
Maar ze is wel volwassen, en jij nog niet.
Oud 20-03-2005, 11:41
Verwijderd
Wat Britney betreft is het met name een kwestie van geld. Vergeet niet dat vrouwen zoals zij en Beyoncé tienduizenden dollars steken in de duurste privé-trainers, de duurste voeding(ssupplementen), de duurste fitnessapparaten en - dat is het belangrijkste - eigenlijk niet echt werk hebben, dus genoeg tijd hebben om heel veel met hun lichaam bezig te zijn.

En bovendien kun je er donder op zeggen dat er aan borsten en billen ook flink chirurgisch is gesleuteld bij die vrouwen.
Oud 20-03-2005, 11:50
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Dat is eigenlijk precies wat ik bedoel. Alle lichamen die we "voorgeschoteld" krijgen zijn té perfect, kunstmatig, en voor de gemiddelde vrouw niet haalbaar. Dat weet iedereen wel, maar toch krijg je het wel constant te zien, geilt het grootste gedeelte van de mannelijke helft van de bevolking op dat soort types en krijgen vrouwen daardoor het gevoel dat ze ook zo zouden moeten zijn. Wat een hoop gedieet tot gevolg heeft voor veel mensen die het niet eens nodig hebben, of met een dieet nooit zullen halen wat ze ermee zouden willen bereiken.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 20-03-2005, 12:46
Verwijderd
Wel, ik moet toch even rechtzettend dat het de schuld van de mannen zou zijn. De ultieme Parijse slankheidshype van de catwalks is allang voorbij. Vrouwen als Kate Moss en andere 'junkie look'-modellen worden zielig en ongezond gevonden. Het is niet zo dat het grootste gedeelte van de mannen geilt op onbereikbaar magere vrouwen. Dat kun je al afleiden uit het feit dat op dit forum de meeste mensen dat niet doen, en dat je mag aannemen dat dit forum toch een redelijke afspiegeling van de hedendaagse jeugd is.

Verder vind ik ook dat de invloed van media niet overschat moet worden. Het is namelijk zo dat je dat nog altijd zelf in de hand hebt. Het is anders een beetje de omgekeerde wereld: een beetje hetzelfde als de moslim die beweert dat vrouwen met korte rokjes de mannen gek maken en dat dus de vrouwen maar zichzelf moeten bedekken. Zo'n redenatie is het ook als je zou zeggen dat vrouwen op de catwalk aanzetten tot ongezond lijnen, en dat dus die vrouwen niet meer getoond moeten worden. Dan zouden dure mobieltjes, dure horloges en dure auto's ook uitnodigen tot diefstal en zou niemand er meer mee mogen pronken.
Oud 20-03-2005, 12:46
Verwijderd
@ sneeuwvlokje: ik heb bijna dezelfde taille- en heupomtrek als jij hebt, en ik heb ook dat broeken te wijd bij de taille of te strak om de billen zitten... maar dat betekent nog niet dat je brede heupen hebt, dat komt gewoon doordat je een smalle taille hebt

en ik bedacht vandaag toen ik de discussie met ANGE las, dat misschien veel jongeren wel veel frisdrank en alcohol drinken? Ik kende op de middelbare school ook wel meisjes die vrij weinig aten en niet afvielen ofzo, maar die dronken dan elke dag een halve fles cola en elk weekend drie flessen wijn.
Oud 20-03-2005, 12:50
Mara
Mara is offline
@Sneeuwvlokje: Je moet je niet schuldig voelen, het was jouw schuld helemaal niet. Het was gewoon die hele dag, en dan was dit topic met al die maten (die veel lager zijn dan die van mij) gewoon de druppel die de emmer deed overlopen. Kwam niet door jou, meer de gedachte van "als mensen met die maten al ontevreden zijn.."

Maar goed, zoals ik al zei: Instelling veranderen!

Ik wou vanochtend gaan joggen, maar ik ben ik bed blijven liggen. Kan me niks schelen, ik had die slaap eigenlijk wel nodig
Ik ga nu niet joggen, want nu is iedereen wakker en door 't mooie weer is iedereen buiten. En nee, ik kan het geestelijk nog niet aan om door iedereen bekeken te worden terwijl ik aan 't joggen ben. Vooral omdat ik vaak moet stoppen ivm m'n benen, want anderen dus niet weten, en ik ben bang dat ze dan denken van "zie je wel, die dikzak heeft helemaal geen conditie" Ja, ik weet 't, láát ze denken, maar dat kan ik gewoonweg niet. In de sportschool kan 't me niet schelen, immers, daar komt iedereen om te sporten en/of af te vallen, dus dan val je niet heel erg op.

Ik had trouwens vrijdag m'n moeder gevraagd of ze olijfolie voor me mee wou nemen om in te bakken (nu hebben we zonnebloem-olie maar dat zet zich om in schadelijke stoffen bij verhitting) en dat heeft ze nog gedaan ook
Ze heeft alleen de verkeerde meegenomen Ze heeft namelijk 'extra vierge' meegenomen, die is voor over salades e.d. niet voor 't bakken. Geeft niet, gehaald bij de c1000 waar we allebei werken dus ik ruil 'm maandag wel even

M'n lunch (stond véél te laat op voor ontbijt, nl 13u ) was:
0,5 grapefruit
2 bb 1x rookvlees 1x light-jam
1 mok thee

Straks neem ik nog zo'n 100g roerbakgroenten met 100g kipfilet. Brood neem ik verder niet meer denk ik, tenzij ik honger krijg. Misschien dat ik dan wat knackebrot neem. Veel energie heb ik toch niet nodig, ik ga met m'n huiswerk aan de gang (steeds zitten) en ik ben héél laat opgestaan.

Trouwens, nog een tip voor mensen: Als je brood neemt snij het dan in stukjes alsof je een klein kind bent
Je eet dan veel rustiger en gecontroleerd en je geniet er meer van

Nou, hopelijk kunnen jullie aan deze post zien dat ik er weer vol goede moed tegenaan ga, moet ook wel
Oud 20-03-2005, 12:59
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 20-03-2005 @ 12:31 :
Nice. Maak je niet al te druk, refeed je wel 1x per week?!

Als je de hele week normaal je schema gevolgd hebt kan het geen kwaad een keer door de bocht te gaan, die 2 ons zal voornamelijk glycogeenretentie zijn.

Gewoon weer aan je schema en maak je verder niet druk.
Nou ja, gister is dus toevallig mijn refeed geworden
Oud 20-03-2005, 13:02
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 20-03-2005 @ 12:21 :
Een beetje mollig zie je nooit in de media. Op tv en in tijdschriften zijn het allemaal slanke modellen die je ziet, allemaal van die perfecte lichamen. Daardoor krijgen veel meisjes (en natuurlijk niet allemaal nee, maar veel wel) het idee dat ze er ook zo uit zouden moeten zien. Dat heb ik soms wel, in ieder geval. Een beetje mollig kan namelijk wel mooi zijn, maar dan moeten andere dingen weer kloppen, een bepaald lichaamsbeeld. Een mollig iemand met vrij kleine borsten en een platte(re) kont is namelijk ook weer niet goed, dat moet dan ook weer in verhouding zijn. En als dat bij jou niet zo is dan pas je niet in het plaatje "mooi slank" maar ook niet in die "mooi mollig", ook niet als je veel afvalt.
Ik denk dat veel mensen bij zichzelf dat begrip 'verhoudingen' verwarren met zelfbeeld. Het zijn vaak niet de verhoudingen die niet kloppen, maar het is vaak een gebrek aan zelfvertrouwen en eigenwaarde. Ik zie eigenlijk niet zo heel veel mensen rondlopen die echt een erg lelijk lichaam hebben.

Afvallen moet je vind ik doen als je BMI boven de 25 uitkomt. Zodra je een BMI van tussen de 19 en de 25 hebt is er in feite niets mis met je gewicht
Oud 20-03-2005, 13:05
Mara
Mara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-03-2005 @ 14:02 :
Afvallen moet je vind ik doen als je BMI boven de 25 uitkomt. Zodra je een BMI van tussen de 19 en de 25 hebt is er in feite niets mis met je gewicht
Je 'moet' niks. 'Hoef je pas te doen' is beter
Oud 20-03-2005, 13:07
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-03-2005 @ 14:05 :
Je 'moet' niks. 'Hoef je pas te doen' is beter
You're so damn right!
Oud 20-03-2005, 13:09
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik weet ook niet wat ik wil. Het ene moment ben ik vol goede moed bezig met lijnen, en voel ik me daar prettig bij. 3 dagen later zie ik ineens in dat er met mij helemaal niks mis, dat ik gezond ben en goed zoals ik ben, en dan ben ik vol overtuiging bezig met niet-lijnen. Terwijl ik 3 dagen daarna weer vind dat ik verder moet gaan met afvallen.... En dat werkt natuurlijk niet
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 20-03-2005, 13:11
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 20-03-2005 @ 14:09 :
Ik weet ook niet wat ik wil. Het ene moment ben ik vol goede moed bezig met lijnen, en voel ik me daar prettig bij. 3 dagen later zie ik ineens in dat er met mij helemaal niks mis, dat ik gezond ben en goed zoals ik ben, en dan ben ik vol overtuiging bezig met niet-lijnen. Terwijl ik 3 dagen daarna weer vind dat ik verder moet gaan met afvallen.... En dat werkt natuurlijk niet
Dat werkt idd niet. Probeer voordat je weer gaat lijnen eerst eens voor jezelf een duidelijk en zeker beeld te krijgen van of je wilt afvallen of niet.
Oud 20-03-2005, 13:15
my tears fall
Avatar van my tears fall
my tears fall is offline
volgens mij ben ik echt veel te dun nu

ik ben 1.70
en weeg 45 kilo

verder ben ik 'n meisje van 16 jaar..

en de getallen hierboven houden in datmijn BMI 16.44 is

het probleem is eigenlijk dat ik niet aankom
maar eigenlijk ook niet aan wil komen
__________________
I want to fly away, away from this life, but my wings are burned :( :'( :(
Oud 20-03-2005, 13:18
Verwijderd
Citaat:
my tears fall schreef op 20-03-2005 @ 14:15 :
volgens mij ben ik echt veel te dun nu

ik ben 1.70
en weeg 45 kilo

verder ben ik 'n meisje van 16 jaar..

en de getallen hierboven houden in datmijn BMI 16.44 is

het probleem is eigenlijk dat ik niet aankom
maar eigenlijk ook niet aan wil komen
Als je niet aankomt en ook niet aan wil komen, wat is dan precies het probleem?
Oud 20-03-2005, 13:19
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-03-2005 @ 14:18 :
wat is dan precies het probleem?
Dat iemand van 1.70 die 45 kilo weegt gewoon VEEL te licht is, zo licht dat het me niet echt gezond meer lijkt
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 20-03-2005, 13:21
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 20-03-2005 @ 14:19 :
Dat iemand van 1.70 die 45 kilo weegt gewoon VEEL te licht is, zo licht dat het me niet echt gezond meer lijkt
Ja, maar als ze niet aankomt, maar dat ook niet wil zal ze toch eerst een probleem moeten erkennen voordat de rest zin heeft.
Oud 20-03-2005, 13:21
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Geen ontbijt gehad vandaag, pas om 12 uur opgestaan
12.00 : kleine 100 gram druiven

12.30 : 200 gram spinazie , 200 gram aardappelen en 180 gram vis

14.00 : ongeveer 60 gram rozijnenbrood

Ik ga zometeen werken dus ik weet niet echt wat ik ga eten, een yoghurtje ga ik meenemen en daar wsl een 4 tal boterhammen met (vette) kaas en een appel. Als ik thuiskom (10uur) eet ik ook nog wel wat en ik ga een milkshake maken met bananen .
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 20-03-2005, 13:22
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ze zegt zelf "volgens mij ben ik veel te dun nu", dat lijkt wel een beetje op erkenning van een probleem. Bovendien zou ze het hier niet posten als ze het heel normaal vond, lijkt me.

@ my tears fall: je zegt dat het probleem is dat je niet aankomt, maar dat je ook niet aan wilt komen, wat bedoel je daar precies mee?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 20-03-2005, 13:24
my tears fall
Avatar van my tears fall
my tears fall is offline
het probleem is dus dat ik alles kan eten wat ik wil en wanneer ik wil maar niet aankom..

en ik weet dat ik eigenlijk aan moet komen omdat ik veel te dun ben... maar ik wil niet aankomen
__________________
I want to fly away, away from this life, but my wings are burned :( :'( :(
Oud 20-03-2005, 13:25
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
my tears fall schreef op 20-03-2005 @ 14:24 :
en ik weet dat ik eigenlijk aan moet komen omdat ik veel te dun ben... maar ik wil niet aankomen
Je wilt zo dun blijven als je nu bent? Terwijl je weet dat dat niet gezond is? Misschien kun je uitrekenen wat je energiebehoefte is, en dan kun je jezelf daar aan houden. Dat zou in ieder geval gezond zijn.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 20-03-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 20-03-2005 @ 14:22 :
Ze zegt zelf "volgens mij ben ik veel te dun nu", dat lijkt wel een beetje op erkenning van een probleem. Bovendien zou ze het hier niet posten als ze het heel normaal vond, lijkt me.
Maar als ze zegt niet aan te willen komen, erkent ze het probleem niet of is ze nog niet bereid iets aan het probleem te doen.
Oud 20-03-2005, 13:26
my tears fall
Avatar van my tears fall
my tears fall is offline
hoe kan ik dat uitrekenen?
__________________
I want to fly away, away from this life, but my wings are burned :( :'( :(
Oud 20-03-2005, 13:27
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-03-2005 @ 14:26 :
Maar als ze zegt niet aan te willen komen, erkent ze het probleem niet of is ze nog niet bereid iets aan het probleem te doen.
Ok, you're right....
Maar toch blijf ik vinden dat hier posten al íets is....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 20-03-2005, 13:27
my tears fall
Avatar van my tears fall
my tears fall is offline
ow... btw.

ik ben niet 45 kilo maar 47.5..

dat scheelt toch weer 2.5 kilo
__________________
I want to fly away, away from this life, but my wings are burned :( :'( :(
Oud 20-03-2005, 13:27
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
my tears fall schreef op 20-03-2005 @ 14:26 :
hoe kan ik dat uitrekenen?
Hm, dat moet je even vragen aan mensen hier die daar meer verstand van hebben.... Dan moet je eerst je vetpercentage uitrekenen, en dat moet bij de dokter of bij een sportschool, gaat niet zo makkelijk.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 20-03-2005, 13:29
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 20-03-2005 @ 14:27 :
Ok, you're right....
Maar toch blijf ik vinden dat hier posten al íets is....
Ja, tuurlijk. Maar toch zal ze eerst aan moeten willen komen voordat ze kan aankomen.

Toch denk ik dat het belangrijk is dat ze veel eet, op regelmatige tijden en vooral wel gezonde dingen zoals brood, pasta, rijst, aardappelen, geen vlees, groente, kaas, zuivel etc.

Vooral kaas zitten veel calorieen in (vetten, eiwitten) en is toch redelijk gezond.
Oud 20-03-2005, 13:33
my tears fall
Avatar van my tears fall
my tears fall is offline
bedankt voor de tip..

ik denk dat ik wel m'n best ga doen..
want ik heb uitgevonden dat je als je zo dun bent ook op andere gebieden last krijgt van je gezondheid..
__________________
I want to fly away, away from this life, but my wings are burned :( :'( :(
Oud 20-03-2005, 13:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
my tears fall schreef op 20-03-2005 @ 14:33 :
bedankt voor de tip..

ik denk dat ik wel m'n best ga doen..
want ik heb uitgevonden dat je als je zo dun bent ook op andere gebieden last krijgt van je gezondheid..
Ik blijf er maar op hameren, maar: Ga naar de dokter! Onder zulke extreme (want je heb wel extreem ondergewicht) omstandigheden moet je naar de dokter!

Je zegt dat je niet aankomt hoeveel je ook eet. Wat eet je dan op een dag? Kunnen we zien of dat wel écht 't geval is he En niet jokken

Maar toch, gá naar die dokter. Die kan je doorverwijzen naar een dietiste, zij weet precies wat je moet eten.
Oud 20-03-2005, 13:39
Verwijderd
Citaat:
my tears fall schreef op 20-03-2005 @ 14:33 :
bedankt voor de tip..

ik denk dat ik wel m'n best ga doen..
want ik heb uitgevonden dat je als je zo dun bent ook op andere gebieden last krijgt van je gezondheid..
Misschien is het verstandig eens bij je huisarts binnen te lopen zodat deze je door kan sturen naar een dieetiste. Deze kan je helpen op een gezonde manier aan te komen.

Edit: Ik zou inderdaad ook wel eens willen weten dat je dan gemiddeld op een dag eet. Zou je dat hier kunnen posten?
Oud 20-03-2005, 13:41
my tears fall
Avatar van my tears fall
my tears fall is offline
hmm.. een schooldag?
__________________
I want to fly away, away from this life, but my wings are burned :( :'( :(
Oud 20-03-2005, 13:44
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 20-03-2005 @ 14:19 :
Dat iemand van 1.70 die 45 kilo weegt gewoon VEEL te licht is, zo licht dat het me niet echt gezond meer lijkt
Dat is een redenatie die maar in een beperkt aantal gevallen opgaat. Waar het gaat om gezondheidsbedreigende situaties, of situaties waarin gewoon sprake van een bestaand en algemeen erkend ziektebeeld, dan is de persoonlijke beleving of de eigen wil van de persoon van geen enkel belang. Je kunt kanker ook niet genezen door te zeggen dat jij er geen probleem mee hebt en het gewoon te negeren omdat je 'blij bent met je eigen lichaam'.
Oud 20-03-2005, 13:44
Verwijderd
Citaat:
my tears fall schreef op 20-03-2005 @ 14:41 :
hmm.. een schooldag?
Bijvoorbeeld. En als je in het weekend veel anders eet, post dan eens een lijstje van een schooldag en van een 'weekend'-dag. Maar wel eerlijk zijn, anders kunnen we er geen (goed) advies over geven. En goed nadenken, dat je niets vergeet.
Oud 20-03-2005, 13:45
my tears fall
Avatar van my tears fall
my tears fall is offline
hmm daar zit wel 'n flink verschil in ja..
ik zal ff nadenken wat ik precies eet..
__________________
I want to fly away, away from this life, but my wings are burned :( :'( :(
Oud 20-03-2005, 13:47
-(L)-
@ my tears fall; wat eet je op een dag?

Edit: Khad niet gezien dat dat al gepost was net
Oud 20-03-2005, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 20-03-2005 @ 14:47 :
@ my tears fall; wat eet je op een dag?
Dat ging ze net bedenken/posten
Oud 20-03-2005, 13:49
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 20-03-2005 @ 14:48 :
Dat ging ze net bedenken/posten
Ja ik heb m'n post hierboven al aangepast, ik had de pagina nog niet vernieuwd toen ik 't postte.
Oud 20-03-2005, 13:52
my tears fall
Avatar van my tears fall
my tears fall is offline
op een schooldag eet ik:

om 7.00 een boterham (1, nooit meer), dan fiets ik 12 km naar school

in de 1e pauze op school eet ik een koek en drink ik iets van water

in de 2e pauze zou ik mijn boterhammen moeten eten (neem er meestal 3 mee) maar meestal eet ik er 1 en gooi ik de rest weg of eet ik (dat doe ik de laatste tijd veel) geen boterham en drink alleen maar water

in de 3e pauze drink ik nog meer water

dan fiets ik 12 km naar huis

en eet daar rond 6 uur warm
__________________
I want to fly away, away from this life, but my wings are burned :( :'( :(
Oud 20-03-2005, 13:52
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
blurred schreef op 20-03-2005 @ 14:09 :
Ik weet ook niet wat ik wil. Het ene moment ben ik vol goede moed bezig met lijnen, en voel ik me daar prettig bij. 3 dagen later zie ik ineens in dat er met mij helemaal niks mis, dat ik gezond ben en goed zoals ik ben, en dan ben ik vol overtuiging bezig met niet-lijnen. Terwijl ik 3 dagen daarna weer vind dat ik verder moet gaan met afvallen.... En dat werkt natuurlijk niet
Ik weet niet of het voor jou iets is, maar wat bij mij echt heel erg goed helpt, is dat ik mezelf voorhoud dat ik gewoon lekker gezond bezig ben nu, en dat dat goed is voor mijn lijf. Voorheen snoepte ik erg veel, zat dan vol zodat ik bijna geen avondeten meer at, nou ja, je kent het wel. Nu snoep ik bijna niet meer maar eet gezonde dingen (brood, kwark, fruit, enz.) en heb gewoon 's avonds ook weer trek in avondeten. Gezond eten is natuurlijk altijd goed, of je nou over- onder- of een normaal gewicht hebt Ik ben nu voor het eerst in jaren eigenlijk eens echt positief met mijn lichaam bezig, en daar voel ik me goed bij

@DarkSide, het klinkt alsof je lekker bezig bent, vind ik leuk om te lezen!
Oud 20-03-2005, 13:53
Verwijderd
Citaat:
my tears fall schreef op 20-03-2005 @ 14:52 :
op een schooldag eet ik:

om 7.00 een boterham (1, nooit meer), dan fiets ik 12 km naar school

in de 1e pauze op school eet ik een koek en drink ik iets van water

in de 2e pauze zou ik mijn boterhammen moeten eten (neem er meestal 3 mee) maar meestal eet ik er 1 en gooi ik de rest weg of eet ik (dat doe ik de laatste tijd veel) geen boterham en drink alleen maar water

in de 3e pauze drink ik nog meer water

dan fiets ik 12 km naar huis

en eet daar rond 6 uur warm
Dus als ik het goed begrijp eet je gemiddeld op een dag 2 boterhammen, een koek en 's avonds warm eten. Dat is echt veel en veel te weinig!
Oud 20-03-2005, 13:53
my tears fall
Avatar van my tears fall
my tears fall is offline
btw. ik ben niet 45 maar 47.5 kilo.. dat scheelt toch nog iets
__________________
I want to fly away, away from this life, but my wings are burned :( :'( :(
Oud 20-03-2005, 13:54
-(L)-
Citaat:
my tears fall schreef op 20-03-2005 @ 14:52 :
op een schooldag eet ik:

om 7.00 een boterham (1, nooit meer), dan fiets ik 12 km naar school

in de 1e pauze op school eet ik een koek en drink ik iets van water

in de 2e pauze zou ik mijn boterhammen moeten eten (neem er meestal 3 mee) maar meestal eet ik er 1 en gooi ik de rest weg of eet ik (dat doe ik de laatste tijd veel) geen boterham en drink alleen maar water

in de 3e pauze drink ik nog meer water

dan fiets ik 12 km naar huis

en eet daar rond 6 uur warm
En vind je dat veel, wat je nu eet?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.