Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2005, 16:26
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-03-2005 @ 17:07 :
Woow, veel posts sinds vanmorgen. Hoeven jullie allemaal niet naar school of te werken?
Ik heb iedere dag tot 15.10 of 16.00 uur school. Deze week gelukkig niet, ik heb vrij omdat ik ben blijven zitten, veel vakken al heb afgesloten vorig jaar, en omdat ik alleen maar 8en en 9ens haal en op school dus toch niks kan doen (We hebben een soort projectweek nu).

Wat betreft je vader; dan is dit inderdaad al een enorme vooruitgang. Mijn vader leefde eerst ook ongeveer zo, alleen at hij dan wel meer op z'n werk. Dat van die chocolade enzo komt me echter heel bekend voor, dat deed hij ook. Mannen toch altijd he
Oud 07-03-2005, 16:27
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-03-2005 @ 17:15 :
Ja, dat weet ik écht heel zeker. Ik kan ook makkelijk een zakje van 0,5 kg geschilde worteltjes wegeten, of een hele komkommer.
dat heb ik ook idd, dan staat er een bakje met komkommer en worteltjes en dan heb ik die zo leeggehapt. is wel heeeel lekker
__________________
I'm in the forest
Oud 07-03-2005, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 07-03-2005 @ 17:20 :
@Sneeuwvlokje: Ik weet niet of hij normaal koffie met melk drinkt, maar ik kan me dan voorstellen dat hij het zonder melk niet echt lekker vindt en als hij ipv koffiemelk bv. magere melk gebruikt, dan kan dat toch best? En misschien is het nog wel beter om ietsje minder koffie te gaan drinken en dan verder water, maar goed, dat is wel een hoge eis. En waarom mayo meteen verbieden: koop dan halvanaise ofzo, ik snap ook wel dat dat lekkerder is bij gebakken aardappels dan zonder iets...of laat je moeder gekookte aardappels maken, scheelt ook een hele zooi vet. En als hij bv. wat nootjes wil, kan je moeder of jij hem dan niet een handje (in een bakje) geven en dan de rest weer weg zetten? Of een koetjesreep of gewoon een klein iets van chocolade? (Niet vaak, maar gewoon af en toe.) Dat werkt bij veel mensen ook heel goed. Ik zou verder niet te veel in één keer willen, de regels/richtlijnen die jullie gemaakt hebben vind ik wel erg rigorieus om in één keer door te voeren...bouw het op, 'k denk dat het dan makkelijker vol te houden is.
Hij vind koffie zónder melk net zo lekker als met melk zei hij gister, maar hij dronk het meer 'uit gewoonte'. En minder koffie + meer water heb ik hem inderdaad ook aangeraden, maar niet vanwege het lijnen alleen, maar ook vanwege de cafeïne.

Halvanaise hoeven we niet te kopen, hebben we allemaal in huis. We hebben heel veel magere/dieet producten in huis, omdat mijn moeder en ik wél altijd op de lijn letten. Maar hij vind die halvanaise niet lekker, dus dan is het mayonaise of geen mayonaise.

En we eten ook vaak gekookte aardappels of aardappelpuree, vaker dan gebakken aardappeltjes eigenlijk. Alleen als je dan van die enorme porties neemt en flink wat jus er over heen doet schiet het natuurlijk niet op.

En wat je zegt over dat bakje met nootjes en die koetjesrepen is inderdaad wel een goed idee. Ik denk dat hij het anders toch niet volhoud en 'stiekem' gaat snoepen.

Bedankt voor je reactie!
Oud 07-03-2005, 16:29
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-03-2005 @ 17:07 :
* Goed ontbijten (Dus meer dan 1 glas drinkontbijt)
* Meer boterhammen mee naar het werk (Ik heb hem al zover dat hij er 4 eet ipv 2), 1 dubbele boterham met kaas en de andere met mager vlees (Hij vind zoet beleg niet zo lekker, maar achterham en rosbief bijv. wel) We hebben standaard al volkoren/meegranen/bruin brood en dieetmargarine, dus dat zit verder wel goed.
* De koffie (Hij drinkt liters op het werk) zonder melk en zonder suiker, 1 zoetje mag eventueel wel.
* 2 stuks fruit op een dag eten (Dat deed hij meestal al)
* Bij het avondeten normale proporties, dus minder aardappels/vlees dan eerst en (eventueel) meer groente. En de jus en mayonaise zijn 'verboden'. Mijn moeder bereid standaard het eten heel mager, en we eten ook bijna nooit vet vlees, dus dat is verder ook geen probleem.
* De nootjes en chocolade zijn ook 'verboden'. Een paar dropjes af en toe mag wel. (Ik weet dat er in noten goede vetten zitten, en dat af en toe een handje nootjes juist goed voor je is, maar zo werkt dat niet bij mijn vader. Als hij eenmaal begint aan de nootjes moet die zak leeg.)En als hij honger heeft of zin heeft om iets te knabbelen kan hij augurkjes, tomaat, komkommer of fruit eten. Dat vind hij lekker, is caloriearm, en hebben we vrijwel altind in huis.

Ik vind 't er wel goed uitzien hoor . Je kent je vader zelf 't beste, dus ik neem aan dat je 'm al op alle ongezonde dingen hebt gewezen. Toevoegingen heb ik dan ook eigenlijk niet
Oud 07-03-2005, 16:30
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-03-2005 @ 17:21 :
Haha, ik lust geen vlees, dus dan is de keuze snel gemaakt
Why not, omdat het "zielig" is voor die arme koeien/varkens? Vlees is belangrijk.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 07-03-2005, 16:33
-(L)-
Citaat:
MightyDuck schreef op 07-03-2005 @ 17:30 :
Why not, omdat het "zielig" is voor die arme koeien/varkens? Vlees is belangrijk.
Nee dat absoluut niet. (Natuurlijk is 't zielig, maar dat is niet m'n reden want dan kan je alles zielig gaan vinden). Ik vind het gewoon niet lekker meer, ik weet ook niet hoe 't kan. Vroeger at ik wel vlees, heel veel zelfs. Ik denk dat ik het me op de een of andere manier gewoon heb tegen gegeten.
Ik heb bepaalde soorten vlees die ik wel nog lekker vind (bv zo'n hemarookworst), maar dat zijn dan weer net de soorten die je beter niet kan eten (ivm veel te veel vet). Het zelfde geldt voor frikadellen, die vind ik ook wel te eten (als 't moet, zo geweldig vind ik 't nou ook weer niet), maarja erg gezond is 't niet. Kip, ham en dat soort dingen, vind ik niet lekker, ik kan er niks aan doen...
Oud 07-03-2005, 16:35
Verwijderd
Ik weet nu weer waarom ik zo weinig eet normaal. Het is bij mij of heel gedisciplineerd weinig eten (en dat gaat goed), of het is iets meer eten en vervolgens de hele dag door blijven eten.
Als ik zoals vandaag iets meer eet, dan heb ik namelijk de rest van de middag nog meer zin om te eten. Niet zozeer snoep, maar gewoon een boterham, (nog een bnoterham ) cup-a-soup, een peer, een appel, een wortel etc.
Nou is dit dus nog wel gezond, maar het is meer dat ik wel de hele middag door aan het eten ben zo onderhand, en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Daarnaast heb ik gewoon geen ongezonde dingen in huis, anders had ik dat waarschijnlijk wel gegeten ...
Oud 07-03-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-03-2005 @ 17:35 :
Ik weet nu weer waarom ik zo weinig eet normaal. Het is bij mij of heel gedisciplineerd weinig eten (en dat gaat goed), of het is iets meer eten en vervolgens de hele dag door blijven eten.
Als je weet hoe het zit, dan kun je misschien proberen er een oplossing voor te verzinnen.
Oud 07-03-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 07-03-2005 @ 17:36 :
Als je weet hoe het zit, dan kun je misschien proberen er een oplossing voor te verzinnen.
Ja die had ik dus al, weinig eten
Oud 07-03-2005, 16:37
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-03-2005 @ 17:15 :
Ja, dat weet ik écht heel zeker. Ik kan ook makkelijk een zakje van 0,5 kg geschilde worteltjes wegeten, of een hele komkommer.
Herkenning, dat heb ik dus ook. Zoals ik hier al eerder heb gezegd; ik heb geen grens en heb nooit 'genoeg' gehad. Zolang ik iets enigszins lekker vind, kan ik blijven eten.
Oud 07-03-2005, 16:42
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 07-03-2005 @ 17:20 :
@Sneeuwvlokje: Ik weet niet of hij normaal koffie met melk drinkt, maar ik kan me dan voorstellen dat hij het zonder melk niet echt lekker vindt en als hij ipv koffiemelk bv. magere melk gebruikt, dan kan dat toch best? En misschien is het nog wel beter om ietsje minder koffie te gaan drinken en dan verder water, maar goed, dat is wel een hoge eis. En waarom mayo meteen verbieden: koop dan halvanaise ofzo, ik snap ook wel dat dat lekkerder is bij gebakken aardappels dan zonder iets...of laat je moeder gekookte aardappels maken, scheelt ook een hele zooi vet. En als hij bv. wat nootjes wil, kan je moeder of jij hem dan niet een handje (in een bakje) geven en dan de rest weer weg zetten? Of een koetjesreep of gewoon een klein iets van chocolade? (Niet vaak, maar gewoon af en toe.) Dat werkt bij veel mensen ook heel goed. Ik zou verder niet te veel in één keer willen, de regels/richtlijnen die jullie gemaakt hebben vind ik wel erg rigorieus om in één keer door te voeren...bouw het op, 'k denk dat het dan makkelijker vol te houden is.
Zo streng vind ik 't nou ook weer niet. Ze geeft zelf al aan dat haar vader best meer kan eten, maar dan wel gezond (bv een boterham of 2 meer). En waarom zou 't niet vol te houden zijn? Hij kan genoeg eten, zolang 't maar niet ongezond is, uithongeren zal hij dus niet. Ik heb ook m'n hele eetpatroon van de ene op de andere dag om gegooid. Je hebt natuurlijk wel discipline nodig. En dat van die nootjes vind ik nogal lachwekkend eigenlijk Hij is toch geen klein kind meer waarbij de moeder regelt wat er wel en niet gegeten kan worden?!
Oud 07-03-2005, 16:44
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-03-2005 @ 17:28 :
En wat je zegt over dat bakje met nootjes en die koetjesrepen is inderdaad wel een goed idee. Ik denk dat hij het anders toch niet volhoud en 'stiekem' gaat snoepen.
Op deze manier zal hij de nootjes wel opzoeken in huis.
Oud 07-03-2005, 16:46
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ik wil morgen weer met lijnen beginnen..
Normaal eet ik op school 4 boterhammen met een musliereep. en drinken cola light.
Hoeveel calorien zijn dat.
Als ik dat nu blijf eten en dan savond gewoon eten, en naschool nog een pakje crackers, zou dat goed genoeg zijn om af te vallen?
__________________
Oud 07-03-2005, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 07-03-2005 @ 17:42 :
Zo streng vind ik 't nou ook weer niet. Ze geeft zelf al aan dat haar vader best meer kan eten, maar dan wel gezond (bv een boterham of 2 meer). En waarom zou 't niet vol te houden zijn? Hij kan genoeg eten, zolang 't maar niet ongezond is, uithongeren zal hij dus niet. Ik heb ook m'n hele eetpatroon van de ene op de andere dag om gegooid. Je hebt natuurlijk wel discipline nodig. En dat van die nootjes vind ik nogal lachwekkend eigenlijk Hij is toch geen klein kind meer waarbij de moeder regelt wat er wel en niet gegeten kan worden?!
Alle nootjes en chocolade schrappen, suiker in de koffie schrappen, mayonaisse schrappen, hoeveelheid vlees sterk verminderen, hoeveelheid aardappels sterk verminderen, ik vind het nogal wat om dat in één keer te veranderen. Waarom het lastig vol te houden is? Hoe leg je dat uit...? Ik kan er even de woorden niet voor vinden (misschien een ander wel).

Als het allemaal zo geweldig simpel was als jij het doet voorkomen, dan zou iedereen wel op een dergelijke manier met eten om gaan, zou niemand ongezond eten en zou niemand te dik zijn, denk je niet?

En hij is idd geen klein kind meer, maar als hij zich helemaal vol vreet met nootjes, chocolade, enz. dan vind ik dat ook niet echt volwassen gedrag: jij wel?
Oud 07-03-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 07-03-2005 @ 17:37 :
Herkenning, dat heb ik dus ook. Zoals ik hier al eerder heb gezegd; ik heb geen grens en heb nooit 'genoeg' gehad. Zolang ik iets enigszins lekker vind, kan ik blijven eten.
Alleen bij komkommer of worteltjes is het niet erg natuurlijk. Als het nou 500 gram chips of chocolade was, was het meteen een heel ander verhaal.

Even een tip als je frikandellen lekker vind, zoals je in een vorige post zei. Wij hebben in de diepvriezer zo'n grote doos diepvriesfrikandellen liggen van 20 stuks. Ik heb laatst het het gewicht van 1 frinkandel bepaald (Gewoon het totaalgewicht op de doos gedeeld door 20) en toen de calorieën per frinkandel berekend (Aan de hand van de voedingswaarden op de doos). Ik kwam uit op 130 kcal per frikandel, onbereid. Als jullie thuis een grillpan hebben moet je eens frinkandellen daar in bereiden, gewoon zonder boter/olie of wat dan ook. Ik vind frinkandellen uit de grillpan ten eerste veel lekkerder dan uit het frituurvet, en bovendien scheelt het 70 kcal. Het is of 200 kcal voor een frikandel van de snackbar, of 130 kcal voor een frikandel uit de grilpan.
Oud 07-03-2005, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 07-03-2005 @ 17:46 :

Normaal eet ik op school 4 boterhammen met een musliereep. en drinken cola light.
Hoeveel calorien zijn dat.
Ligt er aan wat je op je brood doet en wat voor mueslireep het is. Een boterham is tussen de 75/80 kcal, de rest kun je opzoeken op het etiket van het eten en het dan zelf uitrekenen.

Citaat:
Als ik dat nu blijf eten en dan savond gewoon eten, en naschool nog een pakje crackers, zou dat goed genoeg zijn om af te vallen?
Ligt er helemaal aan wat je hiervoor at en of je beweegt/sport ed.
Oud 07-03-2005, 16:51
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Maija schreef op 07-03-2005 @ 17:46 :
Ik wil morgen weer met lijnen beginnen..
Normaal eet ik op school 4 boterhammen met een musliereep. en drinken cola light.
Hoeveel calorien zijn dat.
Als ik dat nu blijf eten en dan savond gewoon eten, en naschool nog een pakje crackers, zou dat goed genoeg zijn om af te vallen?
Wat eet je als ontbijt?
Oud 07-03-2005, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 07-03-2005 @ 17:47 :
Alle nootjes en chocolade schrappen, suiker in de koffie schrappen, mayonaisse schrappen, hoeveelheid vlees sterk verminderen, hoeveelheid aardappels sterk verminderen, ik vind het nogal wat om dat in één keer te veranderen. Waarom het lastig vol te houden is? Hoe leg je dat uit...? Ik kan er even de woorden niet voor vinden (misschien een ander wel).

Als het allemaal zo geweldig simpel was als jij het doet voorkomen, dan zou iedereen wel op een dergelijke manier met eten om gaan, zou niemand ongezond eten en zou niemand te dik zijn, denk je niet?

En hij is idd geen klein kind meer, maar als hij zich helemaal vol vreet met nootjes, chocolade, enz. dan vind ik dat ook niet echt volwassen gedrag: jij wel?
Nootjes en chocolade kan wel denk ik, op die manier zoals jij het zostraks beschreef. En wat betreft het zich kunnen beheersen als hij een zak nootjes open maakt is hij inderdaad een klein kind, ben ik het helemaal mee eens.

Met die melk in de koffie schrappen heeft hij geen moeite, en de suiker kan hij vervangen door zoetjes, dus dat is verder geen probleem. En die mayonaise schrappen kan ook best. Als hij geen halvanaise of een dergelijke product wil eten is er weinig 'keuze'. Als hij wil afvallen moet hij gewoon confessies doen, en dat ziet hij zelf ook wel in.

De hoeveelheid aardappelen/vlees word wel geminderd ja, maar naar normale porties. Het is niet zo dat hij dan meteen dood gaan van de honger, en bovendien kan hij ook gewoon meer groente eten.
Oud 07-03-2005, 16:57
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
kellytje schreef op 07-03-2005 @ 17:51 :
Wat eet je als ontbijt?
boterham is meestal van die kaas met minder vet. en geen boter
En meestal s mn ontbijt een halve van die 4 boterhammen waar ik dan een stukje vanaf snij.
Ik kan sochtens niet goed eten,

En die musliereep, die ga ik proberen te vervangen voor stuk fruit.
__________________
Oud 07-03-2005, 17:04
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ontbijten kan je leren
Oud 07-03-2005, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 07-03-2005 @ 17:57 :
boterham is meestal van die kaas met minder vet. en geen boter
En meestal s mn ontbijt een halve van die 4 boterhammen waar ik dan een stukje vanaf snij.
Ik kan sochtens niet goed eten,
Vier boterhammen op een dag is toch wel minimaal...zoek iets als ontbijt wat je wel naar binnen krijgt (brinta, cracker, beschuitje, cruesli, muesli, desnoods drinkontbijt of wat fruit).
Oud 07-03-2005, 17:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-03-2005 @ 17:54 :
Nootjes en chocolade kan wel denk ik, op die manier zoals jij het zostraks beschreef. En wat betreft het zich kunnen beheersen als hij een zak nootjes open maakt is hij inderdaad een klein kind, ben ik het helemaal mee eens.
Je moet niet vergeten dat gewoontes ontzettend moeilijk zijn af te leren. Net als met sigaretten, vd nicotine ben je zo af, maar de gewoonte, dát is het moeilijkste.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-03-2005, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 07-03-2005 @ 18:21 :
Je moet niet vergeten dat gewoontes ontzettend moeilijk zijn af te leren. Net als met sigaretten, vd nicotine ben je zo af, maar de gewoonte, dát is het moeilijkste.
Nee dat begrijp ik, daarom zeg ik ook: Nootjes en chocolade kan wel. Leonoor gaf er zostraks een goede tip voor. Een keer in de zoveel tijd een koetjesreep (of ander 'klein' stukje chocolade) ipv iedere avond een hele reep. Dat is al een hele vooruitgang, en zo heeft hij toch af en toe 'wat lekkers'. Ik denk ook dat op deze manier dat kleine stukje chocolade veel lekkerder smaakt dan die grote reep, en dat hij er zo veel meer van kan genieten.
Oud 07-03-2005, 17:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 07-03-2005 @ 18:04 :
Ontbijten kan je leren
Oud 07-03-2005, 17:38
Verwijderd
@Maija: Wat is je lengte, gewicht en streefgewicht?
Oud 07-03-2005, 17:52
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Ok vandaag gegeten:

- ontbijt: bak yoghurt met daarin een appel en een sinaasappel + groene thee + groot glas appelsap

- overdag: ongeveer 2.5 droge boterham, 1 cracker met brie en 1 cracker met pindakaas

- 's avonds: pasta, gewoon 1 bord vol met groente en tomatensaus erbij.

Verder 1 kop koffie en een groot glas sinaasappelsap. Meer eet ik vandaag hoogstwaarschijnlijk niet meer.

Ik heb ongeveer 55 minuten gefiets en ga vanavond nog hardlopen.

Ik ga het voorlopig hier maar een beetje bijhouden denk ik want ik begrijp er nog steeds niets van .
Oud 07-03-2005, 17:54
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 07-03-2005 @ 18:04 :
Ontbijten kan je leren
Yup, en je kunt ook leren bepaalde dingen te eten...

Ik ben trug :$ de situatie met m'n vriend is opgelost (Al zit het in m'n hoofd nog wel een beetje 'wiebelig' allemaal...)
En m'n verkoudheid is over dus kan weer naar de sportschool, ben nu in twee week maar 3 keer wezen sporten, mara deze week ga ik weer m'n best doen.
Ik wil nog 2 kilo kwijt, dan zit ik op mijn streefgewicht, tis ook zo jammer om het nou op te geven....
Oud 07-03-2005, 17:55
Mara
Mara is offline
Citaat:
Anadyomenè schreef op 07-03-2005 @ 18:52 :
Ok vandaag gegeten:

- ontbijt: bak yoghurt met daarin een appel en een sinaasappel + groene thee + groot glas appelsap

- overdag: ongeveer 2.5 droge boterham, 1 cracker met brie en 1 cracker met pindakaas

- 's avonds: pasta, gewoon 1 bord vol met groente en tomatensaus erbij.

Verder 1 kop koffie en een groot glas sinaasappelsap. Meer eet ik vandaag hoogstwaarschijnlijk niet meer.

Ik heb ongeveer 55 minuten gefiets en ga vanavond nog hardlopen.

Ik ga het voorlopig hier maar een beetje bijhouden denk ik want ik begrijp er nog steeds niets van .
Je kan beter overdag meer brood eten. 2,5 boterham is niet echt veel. Probeer zo'n 5 boterhammen te eten.
Brie is vet, pindakaas ik ook vet. Probeer dat eruit te halen
's Avonds moet je ook nog wat (lichts) eten. Bijv. wat kwark of wat rauwkost.
Oud 07-03-2005, 17:57
Mara
Mara is offline
Ik baal, al 3 weken niet wezen sporten

Eerst 2,5 week ziek, toen kon ik niet heen i.v.m. de sneeuw en nu heb ik geen tijd omdat ik zoveel schoolwerk heb.

Oh, en vandaag:

Ontbijt
9:00 Boterham rookvlees
10:15 Boterham jam

Tussendoor
10:45 Banaan

Lunch
13:10 2 boterhammen rookvlees

Tussendoor1
16:00 2 boterhammen, 1x rookvlees 1x appelstroop
0,5 grapefruit

Avondeten
200g aardappelen, 150g zuurkool 150g rode bieten 90g varkensfilet
200g kwark


Vanavond nog wel wat, iig 200mL magere melk. Reken zo even uit hoeveel, ben wel tevreden

Laatst gewijzigd op 07-03-2005 om 17:59.
Oud 07-03-2005, 17:57
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik heb besloten om niet meer te lijnen, maar ik wil ook zeker niet aankomen, dus blijf wel op mijn eten letten. Dat deed ik trouwens sowieso altijd al. Maar goed.

Ik heb een vraag die misschien wat moeilijk te beantwoorden is, maar ik zou echt HEEL BLIJ zijn als iemand me kan helpen. Het gaat over mijn vetpercentage. Ik ben een ongeloofelijke oen als het op rekenen en wiskunde enzo aankomt, daar ben ik gewoon superslecht in. Ik heb het verhaal in het openingstopic meerdere keren gelezen en heb het proberen uit te rekenen, maar ik kom er echt niet uit Zou iemand dit voor mij uit willen rekenen? Iemand die dit vaker gedaan heeft en er vast niet zoveel moeite mee heeft als ik.... Ik zou dan graag mijn energiebehoefte willen weten zodat ik mijn eetpatroon daarop af kan stemmen.

Ik ben 1.73 lang en weeg 65 kilo. Ik sport niet, fiets twee keer per week naar mijn werk en loop iedere dag naar school, of zijn er nog meer gegevens nodig?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-03-2005, 17:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 07-03-2005 @ 18:57 :
Ik heb besloten om niet meer te lijnen, maar ik wil ook zeker niet aankomen, dus blijf wel op mijn eten letten. Dat deed ik trouwens sowieso altijd al. Maar goed.

Ik heb een vraag die misschien wat moeilijk te beantwoorden is, maar ik zou echt HEEL BLIJ zijn als iemand me kan helpen. Het gaat over mijn vetpercentage. Ik ben een ongeloofelijke oen als het op rekenen en wiskunde enzo aankomt, daar ben ik gewoon superslecht in. Ik heb het verhaal in het openingstopic meerdere keren gelezen en heb het proberen uit te rekenen, maar ik kom er echt niet uit Zou iemand dit voor mij uit willen rekenen? Iemand die dit vaker gedaan heeft en er vast niet zoveel moeite mee heeft als ik.... Ik zou dan graag mijn energiebehoefte willen weten zodat ik mijn eetpatroon daarop af kan stemmen.

Ik ben 1.73 lang en weeg 65 kilo. Ik sport niet, fiets twee keer per week naar mijn werk en loop iedere dag naar school, of zijn er nog meer gegevens nodig?
Je kan je vetpercentage niet zo uitrekenen
Dit moet je laten doen bij een sportschool of bij een dokter.
Oud 07-03-2005, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Anadyomenè schreef op 07-03-2005 @ 18:52 :
***
Het is zowiezo weinig, en omdat je ook gefiets heb en nog gaat hardlopen is het dus veels te weinig.

Wat voor crackers zijn dat? Die brie kun j ebeter schrappen, of het op 1 keer per week laten, verder zijn 2 droge boterhammen veels te weinig, eet er nog twee bij op een dag. (Bij voorkeur met mager beleg)
Je ontbijt vond ik wel goed, ik eet zelf ook altijd yoghurt, ga je na het avondeten hardlopen?
Eet daarna nog wat... je lichaam moet na het sporten je spieren weer repareren en voeden... eet een bakje kwark (voor de eiwitten) neem een stuk fruit of bv een wasacracker met tonijn.
Oud 07-03-2005, 18:04
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 07-03-2005 @ 17:47 :
Als het allemaal zo geweldig simpel was als jij het doet voorkomen, dan zou iedereen wel op een dergelijke manier met eten om gaan, zou niemand ongezond eten en zou niemand te dik zijn, denk je niet?

En hij is idd geen klein kind meer, maar als hij zich helemaal vol vreet met nootjes, chocolade, enz. dan vind ik dat ook niet echt volwassen gedrag: jij wel?
Wat betreft die nootjes: Op een normale manier ermee omgaan, of niet. Op die manier vind ik het volwasssen gedrag, niet met iets afnemen, dat doe je bij kinderen. Maar goed, dat is mijn mening.

Ik zal wel 't geluk hebben dat het mij heel makkelijk is afgegaan (gezond gaan eten en afvallen). Ik begrijp dat dat niet bij iedereen zo gaat, maar als je jezelf niet uithongert moet het best te doen zijn zonder te snoepen, want dat is echt niet noodzakelijk. Doe dan desnoods hagelslag op je boterham (zoals hier eens in een eerder topic genoemd werd), maar een reep chocolade en chips vind ik overbodig. (Hagelslag op de boterham trouwens ook, maar dat ter zijde).
Verder moet je er rekening mee houden dat je ook mensen hebt die bijvoorbeeld dik zijn zonder dat ze er zelf iets aan kunnen doen (zware medicatie oid). Bovendien heb je mensen die gewoon niet weten hoe ze met eten moeten omgaan en zich bijvoorbeeld zelf gaan uithongeren. De kans op een eetbui is dan groot, en als dit zich herhaalt kun je ook dik worden.
Ik wil maar zeggen dat gezond eten niet altijd hoef te betekenen dat je een gezond gewicht hebt. En als je ongezond eet (maar dan ook echt ongezond) dan heb je dat toch echt wel (deels) zelf in de hand. En iemand die echt ongezond eet en overgewicht heeft, daar kan ik weinig medelijden mee hebben.
Oud 07-03-2005, 18:07
Mara
Mara is offline
Ik zit nu met wat ik tot nu toe heb gegeten en de melk van vanavond op zo'n 1450kcal.

Vanavond misschien nog wat kwark of wortelen ofzo naast die melk, maar ik ben tevreden met vandaag
Oud 07-03-2005, 18:07
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-03-2005 @ 18:59 :
Je kan je vetpercentage niet zo uitrekenen
Dit moet je laten doen bij een sportschool of bij een dokter.
Dan heb ik blijkbaar iets verkeerd begrepen.... Waarop heeft dat verhaal in de inleidende topic (dat word-document) dan betrekking?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-03-2005, 18:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 07-03-2005 @ 19:07 :
Dan heb ik blijkbaar iets verkeerd begrepen.... Waarop heeft dat verhaal in de inleidende topic (dat word-document) dan betrekking?
Wanneer je je vetpercentage weet kan je je vetvrije massa uitrekenen. Met dat documentje kan je dan uitrekenen hoeveel kcal je op een dag nodig hebt.
Oud 07-03-2005, 18:09
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 07-03-2005 @ 19:07 :
Dan heb ik blijkbaar iets verkeerd begrepen.... Waarop heeft dat verhaal in de inleidende topic (dat word-document) dan betrekking?
Als je je vetpercentage weet kun je je dagelijkse behoefte aan cal berekenen (daarvoor is MD's documentje) en daarvan kun je verder kijken hoeveel cal je kunt gaan eten (en een tekort creeren mbt je dagelijkse behoefte)
Oud 07-03-2005, 18:11
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 07-03-2005 @ 17:30 :
Why not, omdat het "zielig" is voor die arme koeien/varkens? Vlees is belangrijk.

Wat een onzin
Oud 07-03-2005, 18:11
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-03-2005 @ 17:48 :
Alleen bij komkommer of worteltjes is het niet erg natuurlijk. Als het nou 500 gram chips of chocolade was, was het meteen een heel ander verhaal.
Ja, en daarbij heb ik 't dus ook. Daarom neem ik 't helemaal niet. Hooguit 1x per maand, maar dan beperk ik dat tot 1 dag. Beter 1x per maand flink bunkeren, dan iedere dag doorslaan omdat ik me bij dat soort dingen moeilijk kan inhouden. Soms kan ik 't wel, maar meestal niet.

Citaat:
Even een tip als je frikandellen lekker vind, zoals je in een vorige post zei. Wij hebben in de diepvriezer zo'n grote doos diepvriesfrikandellen liggen van 20 stuks. Ik heb laatst het het gewicht van 1 frinkandel bepaald (Gewoon het totaalgewicht op de doos gedeeld door 20) en toen de calorieën per frinkandel berekend (Aan de hand van de voedingswaarden op de doos). Ik kwam uit op 130 kcal per frikandel, onbereid. Als jullie thuis een grillpan hebben moet je eens frinkandellen daar in bereiden, gewoon zonder boter/olie of wat dan ook. Ik vind frinkandellen uit de grillpan ten eerste veel lekkerder dan uit het frituurvet, en bovendien scheelt het 70 kcal. Het is of 200 kcal voor een frikandel van de snackbar, of 130 kcal voor een frikandel uit de grilpan.
Goede tip idd, maar we hebben geen grilpan Bovendien ben ik niet echt gek op frikadellen. Ik noemde het gewoon als voorbeeld voor vlees dat ik nog enigszins te eten vind.
Oud 07-03-2005, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 07-03-2005 @ 19:11 :


Goede tip idd, maar we hebben geen grilpan Bovendien ben ik niet echt gek op frikadellen. Ik noemde het gewoon als voorbeeld voor vlees dat ik nog enigszins te eten vind.
Je kunt het ook gewoon in ehm, een gewone pan gooien... zo een waar je worstjes enzo in bakt? Van die t-fal non stick dingen, ho eheten die ook maar weer

Of op de barbeknoei (als je een met gas hebt, die zijn hier in de buurt erg populair)
Oud 07-03-2005, 18:18
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 07-03-2005 @ 19:09 :
Als je je vetpercentage weet kun je je dagelijkse behoefte aan cal berekenen
Oke, dat verduidelijkt een hoop.... Het wordt dus niet eenvoudig om mijn vetpercentage te berekenen. Het leek me ook al zo simpel dat je dat gewoon zelf "even" kon doen
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-03-2005, 18:20
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 07-03-2005 @ 19:15 :
Je kunt het ook gewoon in ehm, een gewone pan gooien... zo een waar je worstjes enzo in bakt? Van die t-fal non stick dingen, ho eheten die ook maar weer

Of op de barbeknoei (als je een met gas hebt, die zijn hier in de buurt erg populair)
Dat is inderdaad wel een idee. Ik kan 't eens proberen voor de afwisseling. Frikadellen zijn hier toch meestal wel in huis
Oud 07-03-2005, 18:23
Mara
Mara is offline
Frikadellen zijn vies

Wat dat betreft heb ik 't makkelijk. Ik hou niet van patat, niet van chips, uberhaupt niet van frituureten.
Oud 07-03-2005, 18:26
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
@meelfreek : lucky you
Pff alles bijeengeteld heb ik vandaag zerker genoeg gegeten, nu nog de discipline hebben om niet (weer) de mist in te gaan door nu nog te gaan eten.
Oud 07-03-2005, 18:27
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-03-2005 @ 19:23 :
Frikadellen zijn vies

Wat dat betreft heb ik 't makkelijk. Ik hou niet van patat, niet van chips, uberhaupt niet van frituureten.
Op patat ben ik echt gek, vooral met van die Belgische mayonaise Denk dat ik morgen uiteindelijk wel in de frituur beland na die verjaardag
Oud 07-03-2005, 18:27
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Dat heb ik ook mee, dat ik niet van frituurdingen hou. Ik eet misschien 2 keer per jaar een kaassouflé en 1 keer per jaar een patatje met, maar dat is het dan ook wel. Ik ga meestal de fout in met zoete dingen, en dat is in 99% van de gevallen chocola En op verjaardagen en dergelijke, of in het weekend, zijn het meestal hartige dingen zoals chips, zoutjes en toastjes. Maar als ik het echt wil dan ik mezelf goed inhouden. Het is alleen jammer dat het de laatste tijd lijkt alsof ik het niet echt wil....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-03-2005, 18:30
Verwijderd
Ik heb trouwens zaterdag weer meet/weegdag gehad, ik woog 61.8. Ik ben dus nu sinds 4 sept (eerste dag dat ik mezelf 'officieel' woog) 5.8 kilo kwijt.

Oud 07-03-2005, 18:31
Mara
Mara is offline
Ik eet alleen frituur als m'n ouders patat eten en ze hebben óf geen nasi voor meegenomen én er moet geen brood in huis zijn.
Meestal eet ik dan een kaassouflé plus een beetje patat.

Mayonaise lust ik niet, scheelt ook.

Heel soms ga ik mee met vrienden naar de MacDonalds. Ik neem dan vaak een McFish zónder saus, dat vind ik nog wel kunnen soms

Ben zo blij dat 't vandaag (sinds lange tijd) weer goed gegaan is. Dát is bij mij 't moeilijkst, de eerste dag. De dagen erop kunnen makkelijk, omdat ik dan de motivatie heb van dat het al 1 (of meerdere dagen) gelukt is.

Moet wel uitkijken though, 's avonds eet ik eigenlijk altijd alle rotzooi.
Oud 07-03-2005, 18:31
-(L)-
Citaat:
blurred schreef op 07-03-2005 @ 19:27 :
Dat heb ik ook mee, dat ik niet van frituurdingen hou. Ik eet misschien 2 keer per jaar een kaassouflé en 1 keer per jaar een patatje met, maar dat is het dan ook wel. Ik ga meestal de fout in met zoete dingen, en dat is in 99% van de gevallen chocola En op verjaardagen en dergelijke, of in het weekend, zijn het meestal hartige dingen zoals chips, zoutjes en toastjes. Maar als ik het echt wil dan ik mezelf goed inhouden. Het is alleen jammer dat het de laatste tijd lijkt alsof ik het niet echt wil....
Ik heb ook wel eens van die periodes dat ik het gewoon niet volhoudt. Dan ga ik iedere dag de mist in en geef ik er uiteindelijk gewoon aan toe (een hele dag eten wat ik wil) en de dag erna kan ik er dan weer tegen aan. Maar gelukkig heb ik al heel lang geen eetbuien meer gehad.
Oud 07-03-2005, 18:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Frituurdingen zoals frikandellen, kroketten, kaassoufles en loempias kunnen ook heel goed in de oven. Dan zijn ze net zo knapperig maar veel minder vet en je kan het toch eten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.