Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2013, 01:20
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Carrie 10/10

Die arm blijft werken.

Throne of Blood 10/10

Kurosawa's einde is beter dan Shakespeares.
Spoiler


Ik heb trouwens geheel onbewust een stream of conciousnessmarathon zitten kijken de afgelopen dagen: Man of Steel is een superheldenverhaal over Jezus, net als Robocop, waarin een symbolische kruiziging voorkomt, net als in Carrie, waarin die scène geïnspireerd is door Throne of Blood.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Advertentie
Oud 21-06-2013, 12:52
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Rescuers

Op de achtergronden en twee prima krokodillen na, is hier niet zoveel te beleven. De ultieme middenmoot-Disney.

6/10

The Third Man

Het cynische mensbeeld van de noir als een kwestie van verwarring: betekenisvolle connecties tussen mensen lijken onmogelijk, omdat niemand elkaar begrijpt.

Weinig steden zijn zo schitterend duister geschoten als Wenen hier, een doolhof vol monsterlijke schaduwen.

10/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 21-06-2013, 15:17
Verwijderd
Ik bedoel dit totaal niet gemeen of vervelend, maar waar haal je de fucking tijd vandaan?
Oud 21-06-2013, 16:20
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
2 films op een avond is prima te doen als je geen andere dingen te doen hebt

The Third Man moet ik idd ook weer eens herkijken aangezien het materiaal op de Blu-Ray blijkbaar fenominaal gerestaureerd is
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 22-06-2013, 00:01
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
The Rescuers

Op de achtergronden en twee prima krokodillen na, is hier niet zoveel te beleven. De ultieme middenmoot-Disney.

6/10
Hoeveel animatiefilms van Disney moet je nog zien?
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 22-06-2013, 00:15
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik bedoel dit totaal niet gemeen of vervelend, maar waar haal je de fucking tijd vandaan?
Een aardig deel van de films die ik kijk, kijk ik omdat ik er recensies over moet schrijven, dus dat is gewoon werktijd.

En verder heb ik op dit moment gewoon vrij veel tijd, omdat één van mijn andere banen is gestopt en ik nog niets nieuws heb.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 22-06-2013, 00:22
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hoeveel animatiefilms van Disney moet je nog zien?
Rescuers Down Under en Hunchback of the Notre Dame, en dan ben ik klaar wat betreft feature lengths t/m 2000. Het meeste van na 2000 ga ik denk ik skippen.

Vanavond Bava-avond: Blood and Black Lace van Mario, en ik moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben; de man wordt immers door veel fans de Italiaanse Hitchcock genoemd. Deze film maakt die reputatie in ieder geval niet waar. Desalniettemin kan ie een mooie moordscène schieten.

7/10

En Démoni van Lamberto, heerlijk campy onzin met een goede '80s soundtrack en mooie cinematografie. Ik heb nog nooit zo'n slecht geschreven film gezien die tegelijk zo goed geschoten is.

Ik heb geen idee hoe goed ie is als ik hem thuis zou kijken, maar in een bioscoop vol mensen die nog nooit Italiaanse horror uit de jaren '80 hebben gezien is het een 9/10.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 22-06-2013, 01:34
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Rescuers Down Under en Hunchback of the Notre Dame, en dan ben ik klaar wat betreft feature lengths t/m 2000. Het meeste van na 2000 ga ik denk ik skippen.
Rescuers Down Under was de eerste Disneyfilm die ik op video had, dus uit jeugdsentiment wel 1 van mijn favorieten. Sowieso naar mijn mening de mooiste uit de jaren '90, maar goed, ik zal daarin wel een afwijkende smaak hebben.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 22-06-2013, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Een aardig deel van de films die ik kijk, kijk ik omdat ik er recensies over moet schrijven, dus dat is gewoon werktijd.

En verder heb ik op dit moment gewoon vrij veel tijd, omdat één van mijn andere banen is gestopt en ik nog niets nieuws heb.
Dat verklaart een hoop


En rescuers down under is wellicht ook wel mijn favoriet. Alleen zo kort
Oud 22-06-2013, 11:49
Verwijderd
Man of Steel

8/10

Normaal ben ik geen fan van superman maar dit was gewoon een goede film. Geen disney meuk maar precies wat ik ben gewend van Christopher Nolan. Het is echt in de stijl van The Dark Knight. Een dikke aanrader!!!
Oud 22-06-2013, 17:58
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
The Emperor's New Groove

Wat een gedoe.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 22-06-2013, 18:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
V for Vendetta

Geweldig. Goede balans tussen spanning en rustige momenten, veel aandacht voor detail. Prachtige film!

10/10
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-06-2013, 19:57
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
The Great Mouse Detective
Deze Disney is voor mij de film die de nieuwe hoogtijdagen van Disney inluidt. Je ziet dat er ten opzichte van The Fox and the Hound en The Black Cauldron erg veel winst is geboekt op het terrein van de animatie en ook de frequentie van de films ging weer omhoog.

Verder is de grens tussen goed en kwaad natuurlijk met een ontzettend dikke pen ingetekend en is Professor Ratigan een toonbeeld van de evil badguy. Niet zo'n hoogvlieger als de films die de volgende jaren zouden volgen, maar toch een gemiddelde Disney.

7,2/10


Il buono, il brutto, il cattivo.
Clint Eastwood, Lee Van Cleef, Eli Wallach. Bazenfilm.

9,5/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 22-06-2013, 20:31
Verwijderd
Filmdag vandaag, maar niet echt veel interessante dingen, dus ik kon in de tussentijd doorgaan met opruimen. Ik ga ze ook geen cijfers geven, want niet echt de moeite waard.

Versailles. Een kijkje in het leven van daklozen. Zal wel geweldig geacteerd zijn met prachtig drama en mooie diepgang, maar het kon me echt niet boeien. Als ik dagelijkse ellende uitgebreid wil bekijken, ga ik wel een dag in Brussel zitten. Of ik kijk een documentaire.

The cave of the yellow dog. Die hond is niet geel? Of mis ik een diepere betekenis van geel (of heb ik iets gemist met opruimen)? Deze heb ik uiteindelijk afgezet, vast weer prachtige diepgang, maar dan kijk ik ook weer liever een echte documentaire. *gaap*

Pandemic, eigenlijk een miniserie, dus veel te uitgebreid om als film te dienen. Ik weet niet wat België tegenwoordig heeft met het uitzenden van miniseries als films, maar het werkt voor mij niet zo. Af en toe een beetje met moeite zitten kijken omdat virusoutbreaks mijn moeilijk kijkbare (en leesbare) dingen zijn, maar verder ook weer niet speciaal.

Ghost. Die heb ik wel met wat meer aandacht gekeken, reis terug in de tijd (die computers <3) en Swayze is ook al niet meer. Niet zo interessant, wel leuk om terug te zien.

Nu staat The House Bunny op. De helft van de tijd irritant, de andere helft wel een beetje om te gniffelen, maar ik ga intussen wel verder met opruimen ^^
Oud 23-06-2013, 08:45
Verwijderd
Man of Steel

ja, wel vermakelijk, maar het duurde me te lang, en waarom hij ultieme wimp moest zijn om te voorkomen dat mensen hem doorhadden ontging me ook een beetje, alsof er geen andere manieren zijn om voor jezelf op te komen. En dat op het einde de vrouw weer gekust moest worden voegde ook echt niets toe. Maar ik hou wel van originverhalen van superhelden en ik vond zijn moeder tof.
Oud 23-06-2013, 09:05
Verwijderd
Ik kan die titel Man of Steel niet zien of horen zonder in mijn hoofd Duke Nukem 'I've got balls of steel' te horen zeggen
Oud 23-06-2013, 12:02
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Phantom of the Opera (1925)

Ik zou hem niet naast Nosferatu of Caligari zetten; met name visueel is het gewoon niet van dat niveau. Wel interessant om te zien hoe de Europese horror destijds meer geïnteresseerd was in nachtmerrieschepsels, en de Amerikanen meer in tragische monsters.

Verder is het allemaal behoorlijk simpel spul, maar ik ga een stille horrorfilm niet bekritiseren op gebrek aan complexe personages. Hij is gewoon ontzettend mooi en sfeervol.

9/10

The Rescuers Down Under

Mja, oké. De achtergronden zijn een stap terug ten opzichte van deel één, maar het verhaal is beter. Die adelaarscènes zijn de shit.

Edit: half puntje omlaag toen ik me bedacht hoezeer ik had uitgekeken naar de scène waarin de adelaar terugkeert naar haar nest en haar kinderen ziet, om vervolgens emotioneel afscheid te nemen van Botje. Maar dat gebeurt dus niet. Waarom niet? Hadden die albatrosscènes niet wat ingekort kunnen worden ten behoeve van closure?

6.5/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!

Laatst gewijzigd op 23-06-2013 om 13:00.
Oud 23-06-2013, 20:06
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Hunchback of the Notre Dame

Aan de ene kant duister en complex voor een Disneyfilm, maar tegelijk neerbuigend en vol irritante humor.

Ook een beetje laf om Frollo een rechter te maken in plaats van een aartsdiaken, ik neem aan om de kerk niet voor het hoofd te stoten. Maar zigeuners voor het hoofd stoten, dat is natuurlijk geen probleem.

6/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 23-06-2013, 20:15
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Na jaren van uitstellen vandaag eindelijk de laatste 2 avondvullende Disney's gezien:

Winnie the Pooh (2011)

Veel te kort voor een avondvullende Disneyfilm en te duidelijk alleen op de kleinste kinderen gericht. De minste van de 5 films van deze serie

7,0/10

Fantasia/2000 (1999)

Haalt het lang niet bij het origineel. Natuurlijk prima uitgevoerde composities, maar de animatie valt vaak tegen. Ook het aankondigen van de muziekstukken slaat soms de plank mis. Pluspuntjes voor het 'recyclen' van Micky als tovenaarsleerling en de het stuk met Donald en de ark.

7,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 23-06-2013, 21:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Daydream Nation

Een beetje een vreemd verhaal, maar de stijl van de film is heel vertellend en dat is wel erg fijn om naar te kijken.

8/10


The Lion King

Erg genoeg had ik deze film nog nooit helemaal gezien, veel liedjes en beelden kende ik wel maar vandaag nam ik eindelijk de tijd om hem echt te kijken. Eigenlijk best een naar verhaal voor de kleine kinders die over het algemeen Disney kijken, maar verder een prima film. Niet onwijs verrassend maar wel prettig om naar te kijken. Simba is echt onwijs charmant en Timon en Pumba zijn natuurlijk geweldig (aaah, jeugdsentiment!) al moet ik eerlijk bekennen dat ik die in het Nederlands (Vlaams?) toch een stuk leuker vind klinken.

7,5/10
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 23-06-2013, 23:18
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Perks of Being a Wallflower

Nogal vreemde film, waar ik niet zoveel zinnigs over weet te melden. Je ziet vooral veel van de Amerikaanse high school cultuur, maar door de vele series en films die daar over gaan is dat niet echt nieuw voor me. Wat overblijft zijn de perikelen van een freshman, die een groep vrienden leert kennen die allemaal hun "eigenaardigheden" hebben en daardoor een beetje buiten de high school boot vallen.

Ik vond het niet altijd even boeiend, ondanks een niet onaardige rol van Emma Watson, die op zich wel lekker is om naar te kijken, als ze maar geen pittig kort kapsel had gehad. Ook kon ik niet echt meeleven met het hoofdpersonage, dus ik kwam er niet echt lekker in.

6/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 23-06-2013, 23:22
Verwijderd
The Perks of Being a Wallflower

Het wil maar niet interessant worden. Misschien omdat ik highschoolfilms wel zo'n beetje gezien heb, misschien omdat ik heel het sfeertje plus de personages nogal irritant vond.

Ik vond al de problematiek niet echt werken. Zeker die van Charlie, die pas op het laatst aan het licht komt. Je weet dat er wat achterliggend drama is, maar meer dan die wetenschap is het ook niet. We zien wat feestjes, wat samenzijn, wat eerste zoenen, wat gedoe over muziek, maar aangrijpend of interessant vond ik het nooit echt worden.

Ezra Miller, die ik al kende van We Need To Talk About Kevin, vind ik een erg charismatisch acteur, die het waarschijnlijk nog wel ver gaat schoppen, maar verder was er eigenlijk weinig te beleven met deze film.

5,5/10
Oud 23-06-2013, 23:56
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Adventures of Robin Hood

Het komt nu pas in me op dat Flynn Rider uit Tangled natuurlijk vernoemd is naar Errol Flynn, en dat zijn romantische blikken recreaties zijn van Flynns gezicht.

Maar goed. Dit is voor zover ik weet de meest perfecte, onschuldige avonturenfilm die er is, een aanstekelijke berg escapisme in prachtige, heldere kleuren.

10/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 23-06-2013, 23:59
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Man of steel

Ik vond dat er veel teveel in één film gepropt was. Beter waren het twee films geweest of misschien zelfs drie. Naar het einde toe vond ik de vele gevechten nogal langdradig worden. En hoezo moest Lois overal mee naar toe?

6/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 24-06-2013, 01:00
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Only God Forgives
Tempo is tamelijk laag maar harde film met nogal nadrukkelijke soundtrack. Kristin Scott Thomas is erg goed als
Spoiler
Erg mooi gefilmd! (En ik wil vanaf deze plaats even de vinkentering wensen aan lui die zo nodig een keer of 8 op hun mobieltje moeten kijken of gaan sms'en. Als je de film kut vindt loop dan de zaal uit!)
8/10
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis

Laatst gewijzigd op 24-06-2013 om 16:30.
Oud 24-06-2013, 11:12
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
The Hunchback of the Notre Dame

Aan de ene kant duister en complex voor een Disneyfilm, maar tegelijk neerbuigend en vol irritante humor.

Ook een beetje laf om Frollo een rechter te maken in plaats van een aartsdiaken, ik neem aan om de kerk niet voor het hoofd te stoten. Maar zigeuners voor het hoofd stoten, dat is natuurlijk geen probleem.

6/10
Ik heb deze ook weer gezien, en ik vond hem fijn. Het viel me wel op dat er heel veel computeranimaties in zaten (mensen op de achtergrond, en veel tijdens het festival), en ik was helemaal teleurgesteld. En deels is jouw schuld, want jij zit altijd te huilen over achtergronden en animatie enzo

Cube zero
Film 3, maar eigenlijk deel 1. Prima film, ging misschien allemaal nogal snel en was flink wtf. Helaas ook wel een klein beetje voorspelbaar, vooral op het einde, al word je daarna wel weer verrast door iets nieuws. Gaat soms erg snel, voelt soms aan als Saw.

6/10

The Cube
Hier gaan we door waar we in film 3 waren gebleven, gelijk een paar domme foutjes: In film 3 andere mensen casten dan in film 1 (en het hadden niet exact dezelfde mensen te hoeven zijn, maar een negerin iets in de 3e laten zeggen en in de 1e verandert ze ineens in een blonde dokter, beetje slordig).
Goed, verder was deze wel veel spannender dan Cube Zero. 7 jaar eerder gemaakt en toch ook veel overtuigender in special effects. Het einde is ook wat fijner dan van Cube zero.

7/10
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 24-06-2013, 11:57
Verwijderd
Citaat:
The Hunchback of the Notre Dame

Aan de ene kant duister en complex voor een Disneyfilm, maar tegelijk neerbuigend en vol irritante humor.

Ook een beetje laf om Frollo een rechter te maken in plaats van een aartsdiaken, ik neem aan om de kerk niet voor het hoofd te stoten. Maar zigeuners voor het hoofd stoten, dat is natuurlijk geen probleem.

6/10
Hij is bij mij nooit echt blijven hangen als rechter. Ik heb hem heel lang geleden gezien, maar in mijn hoofd en in de stukjes die ik af en toe nog meekrijg (ik hou van Hellfire ^^) komt hij over als iemand van de kerk. Dus de naam is veranderd, maar de sfeer van een kerkelijk man zit er voor mij toch wel in.
Oud 24-06-2013, 14:43
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Only God Forgives
Tempo is tamelijk laag maar harde film met nogal nadrukkelijke soundtrack. Kristin Scott Thomas is erg goed
Spoiler
Niet zo spoileren.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 24-06-2013, 14:49
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hij is bij mij nooit echt blijven hangen als rechter. Ik heb hem heel lang geleden gezien, maar in mijn hoofd en in de stukjes die ik af en toe nog meekrijg (ik hou van Hellfire ^^) komt hij over als iemand van de kerk. Dus de naam is veranderd, maar de sfeer van een kerkelijk man zit er voor mij toch wel in.
Geloof speelt er inderdaad een verrassend complexe rol in, maar het lijkt me toch duidelijk dat ze uit hun weg zijn gegaan om geen boze katholieken over zich heen te krijgen. De Claude Frollo uit het boek is eigenlijk gesplitst in twee personages: de schurk en de goede, brave aartsdiaken, die verder een compleet overbodige rol speelt.

Dat is trouwens niet uniek Disney, eerdere adaptaties gingen op soortgelijke wijze met het personage om.

Citaat:
Ik heb deze ook weer gezien, en ik vond hem fijn. Het viel me wel op dat er heel veel computeranimaties in zaten (mensen op de achtergrond, en veel tijdens het festival), en ik was helemaal teleurgesteld. En deels is jouw schuld, want jij zit altijd te huilen over achtergronden en animatie enzo
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 24-06-2013, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Geloof speelt er inderdaad een verrassend complexe rol in, maar het lijkt me toch duidelijk dat ze uit hun weg zijn gegaan om geen boze katholieken over zich heen te krijgen. De Claude Frollo uit het boek is eigenlijk gesplitst in twee personages: de schurk en de goede, brave aartsdiaken, die verder een compleet overbodige rol speelt.

Dat is trouwens niet uniek Disney, eerdere adaptaties gingen op soortgelijke wijze met het personage om.
Ik vind het ook niet zo heel vreemd, precies omdat niet enkel Disney zulke dingen heeft proberen te vermijden. Misschien dat men vandaag daar minder over zou struikelen, met de schade die ze zichzelf al toegebracht hebben.
Oud 24-06-2013, 17:23
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik vind het ook niet zo heel vreemd, precies omdat niet enkel Disney zulke dingen heeft proberen te vermijden.
Vreemd vind ik het niet, storend wel, zeker in combinatie met de zigeuners die zo uit een nazipropagandafilm zijn weggelopen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 24-06-2013, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Vreemd vind ik het niet, storend wel, zeker in combinatie met de zigeuners die zo uit een nazipropagandafilm zijn weggelopen.
True.
Oud 24-06-2013, 19:45
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ik heb deze ook weer gezien, en ik vond hem fijn. Het viel me wel op dat er heel veel computeranimaties in zaten (mensen op de achtergrond, en veel tijdens het festival), en ik was helemaal teleurgesteld. En deels is jouw schuld, want jij zit altijd te huilen over achtergronden en animatie enzo

Cube zero
Film 3, maar eigenlijk deel 1. Prima film, ging misschien allemaal nogal snel en was flink wtf. Helaas ook wel een klein beetje voorspelbaar, vooral op het einde, al word je daarna wel weer verrast door iets nieuws. Gaat soms erg snel, voelt soms aan als Saw.

6/10

The Cube
Hier gaan we door waar we in film 3 waren gebleven, gelijk een paar domme foutjes: In film 3 andere mensen casten dan in film 1 (en het hadden niet exact dezelfde mensen te hoeven zijn, maar een negerin iets in de 3e laten zeggen en in de 1e verandert ze ineens in een blonde dokter, beetje slordig).
Goed, verder was deze wel veel spannender dan Cube Zero. 7 jaar eerder gemaakt en toch ook veel overtuigender in special effects. Het einde is ook wat fijner dan van Cube zero.

7/10
Cube Zero eindigt niet waar Cube begin hoor. Het zijn gewoon andere personages

Dat die personages dan vervolgens voor een deel dezelfde dialogen voeren, is natuurlijk wel weer vrij ongeloofwaardig. Maar dat hebben ze vooral zo gedaan om nog even poetisch te illustreren wat er gebeurt met mensen die 'ontsnappen' aan de kubus. O.a om die reden had je ook eigenlijk eerst het origineel moeten kijken.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 24-06-2013, 23:52
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Cube Zero eindigt niet waar Cube begin hoor. Het zijn gewoon andere personages

Dat die personages dan vervolgens voor een deel dezelfde dialogen voeren, is natuurlijk wel weer vrij ongeloofwaardig. Maar dat hebben ze vooral zo gedaan om nog even poetisch te illustreren wat er gebeurt met mensen die 'ontsnappen' aan de kubus. O.a om die reden had je ook eigenlijk eerst het origineel moeten kijken.
Er werd mij verteld dat het de prequel was en daarom hebben we die eerst gekeken. Vind het dan wel idioot dat ze dezelfde dialoog gebruiken, want ik vind mijn gedachtegang niet meer dan logisch, eigenlijk
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-06-2013, 07:06
Verwijderd
Die dialoog zou zo zijn redenen moeten hebben.
Oud 25-06-2013, 09:50
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Er werd mij verteld dat het de prequel was en daarom hebben we die eerst gekeken.
Dat is dan ook niet heel erg handig.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 25-06-2013, 20:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dat is dan ook niet heel erg handig.
Het was dan ook niet mijn idee en hij had deel 2 al gezien en die scheen nogal tegen te vallen, dus die hoefde niet zo nodig.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-06-2013, 19:30
Verwijderd
Disconnect.

Wat begint als een interessante scherpe mozaïekfilm met goed spel, die doet denken aan een dramavariant van Me and you and everyone we know, mondt uiteindelijk helaas uit tot een zwaar clichématige climax, die meer doet denken aan een film als Crash, met alle foute slowmotion-momenten, pathetische muziek en huilies vandien. Zelfs Sigur Ros kon me toen niet meer echt bekoren. Zonde, want het begon zeer veelbelovend.

7/10
Oud 26-06-2013, 20:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Stoker

De actrices vond ik geweldig en eigenlijk was al het acteerwerk gewoon heel goed. Stijl en opbouw waren ook prima, alleen het verhaal was veel te bizar. Het is te verwachten dat mensen doodgaan in dit type film, maar de motivatie en gedachte daarachter ontbrak me totaal, erg jammer! Er zaten voor mij net ff te veel psychopaten in deze film...

5/10
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 27-06-2013, 00:43
Verwijderd
The Hangover part III.

Ik ging hier niet heen met de verwachting een goede film te zien.

5,5/10

Meantime.

Een nieuwe oude Mike Leigh. Een echte, en nog minder makkelijk kijkbaar dan zijn latere - bekendere - films. Het is weer echt een karakterstudie en een tragische impressie van de Britse arbeidersklasse. Met een briljante Tim Roth als een 'mens met mogelijkheden' en een werkelijk onherkenbare Gary Oldman. Ik geloof eigenlijk nog steeds niet dat hij Coxy speelde
Maar anyway; traag, zwaar, rauw, Brits, tragikomisch bij vlagen en stuk voor stuk prachtige personages.

8/10
Oud 27-06-2013, 21:48
Verwijderd
Now you see me.

Allemaal een hoop BULLSHIT natuurlijk (hihi, dat is een grapje), maar wel uiterst vermakelijk en dat komt door de cast. Als Mark Ruffalo, Mélanie Laurent, Morgan Freeman en Michael Caine hun kunstje mogen doen, ben ik gauw een blij mens. Maar ook Woody Harrelson vond ik verrassend cool. Alleen jammer dat Jesse Eisenberg altijd zo onuitstaanbaar is.

7,5/10
Oud 27-06-2013, 22:28
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Spring Breakers

Had er weinig tot niets over gelezen, maar ik begreep dat het nogal een audiovisuele film zou zijn, met veel 'vage' montage. Uiteindelijk viel het qua vaagheid wel mee, en was het vooral een dromerige sequentie met sfeervolle muziek.

Het was wel erg style over substance, maar het (dunne) plot was coherent genoeg om het goed te volgen.

Er was wel wat herhaling van beelden en dialogen, maar dat werd nergens echt storend. Het keek wel lekker weg, maar ondanks de dromerige sfeer werd het helaas nergens écht trance-inducing of trippy.

Wat ik er met name uit vond springen was de overvalscene. Goede rol van James Franco ook, als de trailer trash-gozer 'Alien'. En tetten, tetten everywhere.

6/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 28-06-2013, 14:15
Verwijderd
Die hard 5 2/10

Op alle vlakken verschrikkelijk, zoals verwacht. Totaal geen inspiratie achter de karakters en het plot. De one-liners van Bruce ("I'm too old for this shit") worden constant herhaald en je kan aan zijn gezicht zien dat hij er inderdaad too old voor is.

Deel 4 was al kut, maar daar deden ze tenminste nog enigszins hun best. Dit gaat echt helemaal nergens over en is niets anders dan een cashgrab. Eigenlijk verdiende hij een 1 maar de zoon van Bruce was, ondanks het tergende script, best een degelijke actieheld en hij kan er verder ook niet zoveel aan doen dat hij in dit drama verzeild is geraakt.
Oud 28-06-2013, 14:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
The Corpse Bride

Hele fijne film, alleen het perfecte kleurgebruik is al reden genoeg om deze film te kijken!

8/10
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 29-06-2013, 16:40
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Star Wars

Voor een film waarin personages achterlijke namen hebben als Han Solo en Darth Vader en fucking Obi-Wan Kenobi is ie best te doen.

Ik had graag gezien hoe een degelijke regisseur met het concept was omgegaan; dan had deze film nog wel eens een klassieker kunnen worden!

6/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 29-06-2013, 21:31
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Project X

De handycam filmstijl leent zich goed voor de film, maar neemt soms ongeloofwaardige vormen aan.
Het feest is op zich qua omvang en chaos wel goed in beeld gebracht, maar niet alles werkt even goed.

Het probleem van de film is dat de aftermath veel te luchtig wordt gebracht, waardoor de impact van het feest erg aan kracht inboet. Er wordt lacherig over gedaan en de manier waarop het ontaardt is nogal flauw;
Spoiler
Hierdoor wordt nogal de indruk gewekt dat de chaos en ellende niet zoveel uitmaken, het gaat tenslotte om je reputatie op school :')

Maar goed, je moet deze film vooral niet ingaan met het idee dat je een serieus drama gaat zien. Gewoon een luchtige (en vaak flauwe) komedie, met wat shock value en tetten, niets meer en niets minder.

5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 30-06-2013, 15:30
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Before Midnight

Spoiler

De volkskrant vergeleek de films met de serie "up" en dat vind ik idd een leuke vergelijking. Misschien over +- 10 jaar weer een deel??
7/10
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 30-06-2013, 20:27
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Gun Crazy aka Deadly is the Female (1950)

Uitstekende Noir met een verhaal dat wel erg veel gelijkenissen vertoont met het 17 jaar later uitgekomen Bonnie and Clyde.

8,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 30-06-2013, 21:16
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Starship Troopers

Wat een cynisme, Verhoeven!

10/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 02-07-2013, 10:01
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
The host -> saaiste end of the world film tot nu toe
My super ex girlfriend -> grappig en entertaining
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ellie's friend
lunatheawesome
2 25-02-2012 19:31
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 6
AJMouse
500 22-08-2004 07:25
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 5
AJMouse
500 14-07-2004 01:03
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 4
AJMouse
500 17-05-2004 18:33
Films, TV & Radio AJMouse's Premières - Week 16: Kill Bill: Vol. 2 (en meer)
AJMouse
7 26-04-2004 13:11
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.