Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2010, 11:18
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Hey Scoot, als je iemand op straat hoort zeggen "Het is lekker weer" vlieg je die dan ook aan "Ik VIND het lekker weer!!!"
Wauw, dit raakt echt kant noch wal. Om jou vergelijking maar te gebruiken, is het meer zo dat Uice het slehct weer vindt, Hazelwood vindt het goed weer. Vervolgens 'vliegt' Uice Hazelwood 'aan', en zegt 'dat heb je mooi verkeerd, het is toch echt slecht weer!'. Waarop ik het nuanceer door te zeggen dat wat Hazelwood als mooi weer ervaart, door Uice gewoon als slecht weer kan worden ervaren.
Advertentie
Oud 11-05-2010, 12:33
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Wauw, dit raakt echt kant noch wal. Om jou vergelijking maar te gebruiken, is het meer zo dat Uice het slehct weer vindt, Hazelwood vindt het goed weer. Vervolgens 'vliegt' Uice Hazelwood 'aan', en zegt 'dat heb je mooi verkeerd, het is toch echt slecht weer!'. Waarop ik het nuanceer door te zeggen dat wat Hazelwood als mooi weer ervaart, door Uice gewoon als slecht weer kan worden ervaren.
Ik vlieg helemaal niemand aan, ik wijs mensen rustig op de feiten.

A Nightmare on Elm Street (2010)

Jackie Earle Hayley verneukt voor de tweede keer een popcultuuricoon, ditmaal door Freddy van een boeman te veranderen in een vrij zielig figuur. De droomsequenties zijn saai en fantasieloos, de ontelbare schrikmomenten zijn niet effectief en het is compleet ongeloofwaardig hoe snel iedereen in slaap valt. In de klas, oké, maar terwijl je deelneemt aan een zwemwedstrijd? Ook stom: de film probeert weer een mysterie te maken van Freddy's identiteit en geschiedenis, terwijl iedereen inmiddels toch wel weet hoe het zit.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 11-05-2010, 13:12
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Ik vlieg helemaal niemand aan, ik wijs mensen rustig op de feiten.

A Nightmare on Elm Street (2010)

Jackie Earle Hayley verneukt voor de tweede keer een popcultuuricoon, ditmaal door Freddy van een boeman te veranderen in een vrij zielig figuur. De droomsequenties zijn saai en fantasieloos, de ontelbare schrikmomenten zijn niet effectief en het is compleet ongeloofwaardig hoe snel iedereen in slaap valt. In de klas, oké, maar terwijl je deelneemt aan een zwemwedstrijd? Ook stom: de film probeert weer een mysterie te maken van Freddy's identiteit en geschiedenis, terwijl iedereen inmiddels toch wel weet hoe het zit.
Daarom ook de aanhalingstekens, het doelde op de post van DanielC.

Anyway.

The Last Legion gister weer eens gekeken. Het blijft een bijzonder matige film, met historische fouten, een weinig verrassend en origineel plot, slechte dialogen... maar: Het blijft een film over het Romeinse Rijk, dus ik vind het tof. Zelfs als ik het al 3x heb gezien.
Oud 11-05-2010, 13:35
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
New Moon

Oeioeioei, ik had het dus toch juist onthouden: slechter dan Twilight! Maar ach, voor een luie ik-ben-eindelijk-klaar-met-mijn-werkstuk-middag voldoet 'ie prima.

6/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 11-05-2010, 16:51
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Wauw, dit raakt echt kant noch wal. Om jou vergelijking maar te gebruiken, is het meer zo dat Uice het slehct weer vindt, Hazelwood vindt het goed weer. Vervolgens 'vliegt' Uice Hazelwood 'aan', en zegt 'dat heb je mooi verkeerd, het is toch echt slecht weer!'. Waarop ik het nuanceer door te zeggen dat wat Hazelwood als mooi weer ervaart, door Uice gewoon als slecht weer kan worden ervaren.
Het gaat erom dat het toch wel duidelijk is dat het om meningen gaat en niet om feiten. Altijd dat overbodige gezeur op mensen die hun mening als feit presenteren.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 11-05-2010, 17:20
Verwijderd
The Dark Knight is gewoon een standaard actiefilm, met een rommelig scenario. The Joker is lovenswaardig, maar daar houdt het gelijk op. Het script is cheesy, Two-Face is cheesy, Batmans stem is cheesy en de CGI is lelijk.

De lof die het krijgt is behoorlijk misplaatst en eigenlijk alleen nog een naar after-effect van de idiote hype die ontstond.
Verder moet Nolan gewoon weer interessantere films gaan regisseren in de stijl van Following, Memento of Insomnia, met een score van David Julyan.
Oud 12-05-2010, 11:39
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
The Dark Knight is gewoon een standaard actiefilm, met een rommelig scenario. The Joker is lovenswaardig, maar daar houdt het gelijk op. Het script is cheesy, Two-Face is cheesy, Batmans stem is cheesy en de CGI is lelijk.

De lof die het krijgt is behoorlijk misplaatst en eigenlijk alleen nog een naar after-effect van de idiote hype die ontstond.
Verder moet Nolan gewoon weer interessantere films gaan regisseren in de stijl van Following, Memento of Insomnia, met een score van David Julyan.
sdlgjknaslghlas pfffffffffffffffffff
Oud 12-05-2010, 11:43
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
En discussiëren over films van David Lynch, altijd grappig
Oud 12-05-2010, 15:23
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
The Butterfly Effect 2
Mwah, wel aardig. Meer niet.
__________________
En dat meen ik!
Oud 12-05-2010, 19:07
Verwijderd
Citaat:
sdlgjknaslghlas pfffffffffffffffffff
Oud 13-05-2010, 01:44
Verwijderd
Shutter Island

Vervelende film. Zogenaamde mindfuck met plottwists, maar eigenlijk nergens verrassend. En terwijl je halverwege als kijker allang weet hoe de vork (ongeveer) in de steel zit, wordt op het eind nog eens alles tot vervelens toe uitgelegd, zodat er werkelijk geen twijfel over mogelijk is hoe het in elkaar steekt. Saai hoor.

En wanneer gaat Scorsese nou eens iemand anders casten in de lead? Gangs of New York, The Aviator, The Departed, Shutter Island...Ik word een beetje moe van DiCaprio, want hij heeft een beetje het Tom Cruise-effect; je beseft continu dat je kijkt naar een acteur. Hij was briljant in What's Eating Gilbert Grape, maar daarna heeft ie niks boeiends meer gedaan.

5/10
Oud 13-05-2010, 09:06
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Ik heb eigenlijk altijd het idee dat ik naar een acteur kijk. Dat is toch ook niet zo gek. Het zijn tenslotte acteurs. Dat gezeik over 'mindfucks' (wat een kutwoord ook), daar word ik ook zo moe van. Dat is toch helemaal niet de bedoeling van de film?? En dan van die gasten die zichzelf zo ontzettend slim vinden en gaan blaten "jaa, ik wist halverwege al lang hoe het in elkaar stak". Boeiend? Nee, dacht ik ook niet. Nogal brutaal ook. Als je met iemand in gesprek bent ga je dan ook zijn zinnen halverwege afmaken omdat je toch wel weet wat hij gaat zeggen? Vlieg in brand. Het is gewoon een spannende, sfeervolle en prima vertelde thriller met goede acteurs en muziek.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 13-05-2010, 09:25
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik heb eigenlijk altijd het idee dat ik naar een acteur kijk. Dat is toch ook niet zo gek. Het zijn tenslotte acteurs. Dat gezeik over 'mindfucks' (wat een kutwoord ook), daar word ik ook zo moe van. Dat is toch helemaal niet de bedoeling van de film?? En dan van die gasten die zichzelf zo ontzettend slim vinden en gaan blaten "jaa, ik wist halverwege al lang hoe het in elkaar stak". Boeiend? Nee, dacht ik ook niet. Nogal brutaal ook. Als je met iemand in gesprek bent ga je dan ook zijn zinnen halverwege afmaken omdat je toch wel weet wat hij gaat zeggen? Vlieg in brand. Het is gewoon een spannende, sfeervolle en prima vertelde thriller met goede acteurs en muziek.
Amen.


Hier gisteren Le roi et l'oiseau (1980) gezien. Tekenfilm van Franse hand over een koning en een vogel. Grappig concept, niet een hele vervelende tekenstijl en ondersteund door erg mooie muziek.
Jammer dat het verhaal flinterdun was en het een film was die voor jong en oud waarschijnlijk wat tegenvalt.

6,5/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 13-05-2010, 13:42
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
A Single Man

Wauw, wat een prachtige, maar tragische film.

9/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 13-05-2010, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Ik heb eigenlijk altijd het idee dat ik naar een acteur kijk. Dat is toch ook niet zo gek. Het zijn tenslotte acteurs. Dat gezeik over 'mindfucks' (wat een kutwoord ook), daar word ik ook zo moe van. Dat is toch helemaal niet de bedoeling van de film?? En dan van die gasten die zichzelf zo ontzettend slim vinden en gaan blaten "jaa, ik wist halverwege al lang hoe het in elkaar stak". Boeiend? Nee, dacht ik ook niet. Nogal brutaal ook. Als je met iemand in gesprek bent ga je dan ook zijn zinnen halverwege afmaken omdat je toch wel weet wat hij gaat zeggen? Vlieg in brand. Het is gewoon een spannende, sfeervolle en prima vertelde thriller met goede acteurs en muziek.
Ok
Oud 13-05-2010, 14:26
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 13-05-2010, 14:51
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Mooie conversatie.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 13-05-2010, 15:29
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
A Nightmare on Elm Street (2010)

Jackie Earle Hayley verneukt voor de tweede keer een popcultuuricoon, ditmaal door Freddy van een boeman te veranderen in een vrij zielig figuur. De droomsequenties zijn saai en fantasieloos, de ontelbare schrikmomenten zijn niet effectief en het is compleet ongeloofwaardig hoe snel iedereen in slaap valt. In de klas, oké, maar terwijl je deelneemt aan een zwemwedstrijd? Ook stom: de film probeert weer een mysterie te maken van Freddy's identiteit en geschiedenis, terwijl iedereen inmiddels toch wel weet hoe het zit.
damn, ja, jammerlijk mislukte reboot. de hele restyling van freddy spreekt me ook niet aan, wat een monster.
Oud 13-05-2010, 22:57
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Robin Hood Ik vond 'm cool! Goed, die lijkbleke Cate Blanchett hoeft van mij niet zo, de grappig bedoelde momenten waren van een bedenkelijk niveau en niet alles liep even soepel in elkaar over. Maar het is toch prachtig om weer eens zo'n middeleeuwse-mannen-epic te zien. Het zit vol met van die veel te behaarde gasten die niets anders doen dan een beetje met zwaarden zwaaien, gebraden everzwijn uit het knuistje eten, vaten met mede drinken en gewillige vrouwen eens flink onderuit de zak geven. Ik ga er goed op. Daarnaast valt er ook genoeg te lachen om alle onzinnigheden en stommiteiten die de film rijk is, prima vermaak dus.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 13-05-2010, 23:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
En wanneer gaat Scorsese nou eens iemand anders casten in de lead? Gangs of New York, The Aviator, The Departed, Shutter Island...
Och, hij heeft ook duizend keer DeNiro gecast. Nu is DiCaprio geen DeNiro, maar alsnog één van de beste acteurs van zijn generatie.

Wat betreft plottwists: heel veel mensen lijken te denken dat een film altijd wil dat de kijker pas op het laatst uitvindt hoe het zit, en zien het als een gebrek als je er eerder achterkomt. Het kan echter juist leuk en spannend zijn als je al eerder vermoedens krijgt. Waarom zou de kijker de personages niet voor mogen zijn?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 14-05-2010, 01:12
Verwijderd
Citaat:
Och, hij heeft ook duizend keer DeNiro gecast. Nu is DiCaprio geen DeNiro, maar alsnog één van de beste acteurs van zijn generatie.

Wat betreft plottwists: heel veel mensen lijken te denken dat een film altijd wil dat de kijker pas op het laatst uitvindt hoe het zit, en zien het als een gebrek als je er eerder achterkomt. Het kan echter juist leuk en spannend zijn als je al eerder vermoedens krijgt. Waarom zou de kijker de personages niet voor mogen zijn?
Ik zie het niet als een gebrek, natuurlijk mag je er best eerder achterkomen. Maar dat in de film alsnog alles compleet wordt uitgelegd vind ik zo jammer, alsof de kijker geen eigen interpretatie mag vormen van wat er gebeurd is.
Oud 14-05-2010, 01:37
Rationeel
Rationeel is offline
dat vond ik inderdaad ook jammerlijk aan shuttter island. juist daar waar hij afwijkt van de 'standaard' whodunnit, blijkt hij in ene toch een 'standaard whodunnit te zijn.
Spoiler
Oud 14-05-2010, 22:20
Rationeel
Rationeel is offline
the crazies (2010) - 6,5/10

ik raak steeds meer gecharmeerd van olyphant. niet een heel sterke film, maar op zich wel te doen.

bad lieutenant (2010) - 8/10

wisselende verhalen over gehoord. je hebt het allemaal al eerder gezien, maar toch verveeld het niet, hoewel de film best een kwartiertje korter had kunnen duren.
Spoiler
Oud 14-05-2010, 23:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
dat vond ik inderdaad ook jammerlijk aan shuttter island.
Spoiler
Waarom de spoilertag pas gebruiken als je al dik aan het spoileren bent?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 15-05-2010, 10:55
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
dat vond ik inderdaad ook jammerlijk aan shuttter island. juist daar waar hij afwijkt van de 'standaard' whodunnit, blijkt hij in ene toch een 'standaard whodunnit te zijn.
Spoiler
Spoiler
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 15-05-2010, 11:19
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Waarom de spoilertag pas gebruiken als je al dik aan het spoileren bent?
daar heb je een punt
Oud 15-05-2010, 11:36
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Nu ben ik weer (tweede keer) tijdens Wall-E in slaap gevallen en heb ik m dus nog steeds niet helemaal gezien

OT: Vorige week The Fantastic Mister Fox gezien. Aangezien er nogal wat bekende namen aan meewerken had ik er niet zo veel van verwacht (commerciele meuk, zeg maar), maar hij was eigenlijk best wel tof! Ik moest heel erg wennen aan de manier waarop ze stop-motion gebruikten en vond de film de eerste tien minuten ook niet leuk, maar aan het eind kon ik hem toch best wel waarderen. Vond het alleen visueel, stillistisch niet geweldig en op het laatst zat er stukje in (met de zwarte wolf) dat ik niet snapte/er niet in vond passen.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 15-05-2010, 23:33
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
The Apartment 8.8/10

Prachtige romantische komedie. Die Jack Lemmon toch. Met zijn stemmetje. Mooie muziek, mooie beelden, levendige personages. Opbeurend.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 16-05-2010, 08:58
Rationeel
Rationeel is offline
alice in wonderland - 7/10

de sfeer bevalt me wel, maar het verhaal niet zo

legion - 4/10

eerder gedaan, eerder gezien.
Oud 16-05-2010, 10:31
Bender
Avatar van Bender
Bender is offline
Legion
Post-apocalyptisch is wel mijn type film, daar kan dit ook wel onder vallen. Verzeild in een wegrestaurant worden ze aangevallen door gekke mensen
8/10

Kick-Ass
verhaal wel bekend bij iedereen, de superhelden zonder superkrachten. Het is zeker geen kinderfilm door het geweld.
Zeker vermakelijk, leuks zelfs maar veel waarderen hem hoger dan ik.
7/10

The Crazies
Remake van een film uit de jaren 70. Mensen in een dorp worden 'gek', geen zombies maar wel beetje dat gedrag. Langzamerhand komen ze te weten waardoor, maar het leger wil eerst even opruimen.
8/10

Pathology
Vier pathologie studenten houden een wedstrijdje wie de perfecte moord kan plegen. Vergelijken met House zou niet terecht zijn maar kunnen dit wellicht ook wel waarderen.
Er is aardig wat gore aanwezig, niet eng maar soms wel ziek. Drama gehalte is laag (gelukkig).
7.5/10

Superbad
Komedie als American Pie, maar dan met nog jongere mensen maar niet kinderachtig. Zeker wel leuk en met Emma Stone :9~
8/10

The Road
De verkeerde post-apocalyptische film. Langzaam, Drama, Saai, niet kijken waard ook al zeggen andere van wel
4/10

Watchmen
Viel me erg tegen, had er teveel van verwacht denk ik. Vond het vooral wat langdradig en heb hem niet afgekeken.
5/10

The Bounty Hunter
Romantische komedie was het gelukkig niet, maar ik denk dat vrouwen het toch kunnen waarderen. Leuke vermakelijke komedie, eenvoudig te volgen.
Man is bounty hunter en moet zijn ex-vrouw gaan inleveren bij het gerecht.
7/10

Zombieland
Geen enge horror, eerder komedie maar niet van het slechte. Overal zijn zombies, figuren met hetzelfde niveau uit Superbad die zich proberen te redden
7.5/10

Survival of the Dead
Weer eentje uit de dead-series. Had erger verwacht maar is zeker wel vermakelijk, het is gen topper zoals Dawn of the Dead maar wel goed te doen.
7/10

Zone of the Dead
Eentje uit het B-segment, niet van Romero en dat is ook te zien. Half overgesproken russisch oid. Als je B-films waardeert deze misschien ook wel maar ik vond het niet zo.
4/10


Ik heb sinds kort een media speler dus kijk wat meer films
__________________
Status upgrade: 29-10-2010, 01-11-2010, 05-03-2011. Place your beds!
Bite my shiny metal ass
Oud 16-05-2010, 17:04
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Make Way for Tomorrow Echt ontzettend mooi. Het ene moment hartverscheurend, maar met vlagen ook ontzettend grappig. Fantastische acteurs ook! En ondanks dat de film al meer dan 70 jaar oud is vond ik 'm nog heel verfrissend. Misschien komt dat ook door het thema, dat nu nog meer dan toen van toepassing is op onze samenleving. Persoonlijk vond ik 'm nog een stukje beter dan het veel bekendere Tokyo Story, waar deze film model voor stond. Ik proef de zoute tranen nog in mijn mond.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 16-05-2010, 17:38
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Dead Man's Shoes - 6/10

Gewoon een Engelse vigilante-film. Niets origineels, niets heel eigenzinnigs. Gewoon gewoontjes op een gewone manier. Gewoon.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 16-05-2010, 20:02
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Yellowbeard

Lekkere lamme film voor een zondagmiddagchilldag .
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 17-05-2010, 07:52
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
OT: Vorige week The Fantastic Mister Fox gezien. Aangezien er nogal wat bekende namen aan meewerken had ik er niet zo veel van verwacht (commerciele meuk, zeg maar),
En amelie is je lievelingsfilm??


Evil Dead

Wow!!! Ging em kijken omdat het 'toch een film is die je gezien moet hebben'. Na alles wat ik er verder over had gelezen had ik niet verwacht dat ik echt onder de indruk zou zijn. Maar dat was ik dus wel. Super knap hoe het eigenlijk van seconde 1 spannend en vet is, maar tussendoor gave shots en goeie muziek. Dat er geen verhaal is en dat alles wat de personages doen nergens op slaat is daardoor geen seconde storend.

Laatst gewijzigd op 17-05-2010 om 08:01.
Oud 17-05-2010, 15:47
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
En amelie is je lievelingsfilm??
Haha, nope, en ik stem ook geen sp
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 17-05-2010, 15:49
Jean Bob
Avatar van Jean Bob
Jean Bob is offline
Kick-Ass

Had er al wel het nodige over gezien en gehoord maar gister pas gezien. Vermakelijk, vooral het begin en de actie-scenes waren genieten. Wat me wel opviel was dat de film bij belangrijke scenes wel zwaar leunt op gerecyclede John Murphy muziek, beetje makkelijk. Verder wel prima dus.
__________________
op zoek naar olijke popkes
Oud 17-05-2010, 20:06
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Mr. Deeds Goes to Town Goeie film over een goede mens in een verrotte wereld. 9/10
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 18-05-2010, 16:31
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Manos: The Hands of Fate
Nee. Gewoon: nee
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 18-05-2010, 16:54
Verwijderd
Kick-Ass gister voor de tweede keer gekeken, blijf hem geweldig vinden 9/10
Oud 18-05-2010, 17:21
Vamp.
Avatar van Vamp.
Vamp. is offline
Hatchi
Zo zielig!

Zombieland
Ik vond de zombies niet zo...
Hou meer van '28 Days/Weeks Later' zombies
Oud 18-05-2010, 20:00
Mrasz
Avatar van Mrasz
Mrasz is offline
A single man 8 1/2

Zoals eerder al vermeld werd, tragisch maar mooi.
Ik vond vooral het kleurgebruik(-veranderingen) van toegevoegde waarde aan de belevingswereld en de sfeer van de wereld.
En is Julianne Moore briljant.
__________________
"Bad art is more tragically beautiful than good art, because it documents human failure."
Oud 19-05-2010, 17:11
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Robin Hood

Wel vermakelijk maar nergens echt spannend. Robin Hood is nergens echt een held en de slechteriken hebben we allemaal al eens eerder meegemaakt. Beetje een overdaad aan achtergrondmuziek. De dialogen waren wat te geforceerd/houterig af en toe.
Ook had ik liever iemand anders gezien voor de rol van Marion. Cate Blanchett is een prima actrice maar ik had toch liever een iemand gezien die meer jeugdigheid uitstraalt. Russell Crowe is uiteraard goed.

7/10
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Oud 19-05-2010, 17:29
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Ook had ik liever iemand anders gezien voor de rol van Marion. Cate Blanchett is een prima actrice maar ik had toch liever een iemand gezien die meer jeugdigheid uitstraalt.
Ik had (geloof ik) ergens gelezen dat ze eerst ook andere actrices hadden benaderd
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 19-05-2010, 19:57
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Robin Hood
Beetje een overdaad aan achtergrondmuziek.
Hehe, die muziek. Daar moet ik ook altijd zo om lachen. Volgens mij gebruikt Ridley nu al 30 jaar lang bij iedere film die hij maakt van die DCD/Lisa Gerrard achtige zang. Doodvermoeiend natuurlijk.

The Descent: Part 2 Ik vond 'm wel vermakelijk. Maar dan op een heel andere manier dan deel 1. Waar ik die ontzettend eng, benauwend en sfeervol vond was deze meer ontzettend grappig, totaal niet eng en vooral ontzettend sfeerloos. Ik weet niet of dat door de verschrikkelijk slechte blu-ray kwam of niet.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.

Laatst gewijzigd op 20-05-2010 om 07:49.
Oud 20-05-2010, 12:13
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
True Legend - 6/10

Ik wist niet dat Chiu Man Cheuk nog leefde, lol. Volgens mij heb ik hem al tien jaar niet meer in en nieuwe film gezien. Maar goed, Cheuk dus. Hij blijft een baas. Het is jammer van de slappe CGI en het matig geconstrueerde script (in het laatste half uur nog een nieuwe, ongerelateerde verhaallijn starten? Whut?), want de film heeft een flink aantal geweldige fights, mooie shots en een goed tempo.

Daarnaast bevat hij natuurlijk één van de laatste optredens van David Carradine. Hij speelt uiteraard de ééndimensionale, stereotiepe Amerikaanse slechterik (in de laatste 30 minuten), precies zoals het hoort in dit soort films.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 20-05-2010, 15:33
Verwijderd
Prince of Persia

. Echt een slechte film. Alle grote filmclichés zitten er in verwerkt, en ook nog eens op een lachwekkend slechte manier. Ronduit slechte special effects, geluidseffecten uit de grote-geluidendatabase (ik herkende verschillende geluiden uit spellen als Empire Earth), zoveel Oeh's en Ah's in de gevechten dat het net een tenniswedstrijd leek, en een slecht verhaal, met een plat Good Guy vs. Bad Guy idee. Ook pasten de acteurs niet echt in de film. Het enige positieve was hoe leuk Gemma Arterton er uitzag als prinses.

3/10
Oud 20-05-2010, 16:13
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
The Untouchables (1987)

Weer een film die ik eigenlijk al veel eerder gezien had moeten hebben en wat voor één. Zowel Kevin Costner, Sean Connery, Andy Garcia als Robert De Niro zetten een zeer goede prestatie neer en op Blu-Ray zag het er allemaal ook nog eens extra strak uit. Het verhaal is niet heel erg verrassend, maar de karakters én de muziek van Morricone maken dat meer dan goed.

8,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 21-05-2010, 01:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Double Indemnity

Prachtig. Ik hou van goed uitgevoerde, creatieve misdaden en slimme mannen die ze oplossen. En van film-noir-voice-over. Dus dan zit het wel goed, lijkt me! Tevens één van de spannendste films aller tijden, Hitchcockniveau wordt regelmatig gehaald. Er gaat toch eigenlijk niets boven een goede, ouderwetse thriller. 10/10.

Lord of the Flies (1961)

Amateuristisch werkje, en daardoor wel charmant. Sommige scènes zijn wat belachelijk, zoals die waarin alle jongens hun naam zeggen, maar daarmee duidelijk wachten tot de camera op ze gericht is. Ik denk ook dat hij een stuk beter was geweest als er minder professionele acteurs tussen de kinderen zaten; ze zijn de hele tijd bezig met duidelijk articuleren en het is allemaal heel ongeloofwaardig. Kinderen zonder ervaring acteren over het algemeen beter dan kinderen met, geloof ik. Toch, af en toe een stijlvol shot, rauwe sfeer, sterke muziek. 7/10

The Killing

Zeer vermakelijke thriller, Kubrick heeft zelden zo'n hoog tempo. Leuke acteurs, stijlvolle shots en af en toe wat humor. En dat gevoel van hopeloosheid dat je vaak bij Kubrick krijgt. Tevens: goed te zien waar Tarantino zijn inspiratie voor Reservoir Dogs onder andere vandaan haalde. 8.6/10

Midnight Cowboy

Grappig, treurig, sterke regie. Soms een beetje over the top, maar dat is niet erg. Jon Voight is niet altijd geloofwaardig, maar zijn personage is wel aandoenlijk. Dustin Hoffmann is een charismatische rat. 8/10
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 23-05-2010, 01:01
Verwijderd
Spider-Man 2

Mwah, iets beter dan deel 1, maar nog steeds niet veel soeps. De CGI is soms teveel en niet even overtuigend. Doc Ock was wel een toffe bad-guy, niet alleen vanwege zijn tentakels, maar ook omdat hij iets meer persoonlijkheid toonde dan de Green Goblin uit deel 1, die écht van bordkarton was.
Ook dat hele gebeuren met Mary Jane was wel leuk om te volgen, maar dat maakt het nog geen meesterwerk. Ik verwachtte dat Spider-Man 1 vanwege zijn enorme opbrengsten wel iets meer zou zijn dan een gemiddelde Power Rangers-aflevering, maar helaas. Dit vervolg had al iets meer om het lijf, maar het had veel beter gekund. Of ik deel 3 nog ga kijken weet ik niet, misschien als ie voorbij komt op tv.

6/10

Secrets & Lies

Ik vond Naked geweldig maar Happy-Go-Lucky verschrikkelijk. Dat had natuurlijk alles met de personages te maken. Je weet met die gekke Mike Leigh gewoon niet wat je kunt verwachten. Secrets & Lies viel gelukkig in de categorie 'geweldig'. Sympathieke personages, het acteerwerk is briljant en de ontknoping was oprecht ontroerend

9/10
Oud 23-05-2010, 07:51
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Topsy-Turvy (1999)

Dit is typisch een film die je tegenkomt op een toplijst (in dit geval de Empire 500) waar je nog nooit van gehoord hebt, terwijl het niet eens een hele oude film is. En wanneer hij dan ook nog eens voor 4 Oscars genomineerd was (2 gewonnen), wordt mijn nieuwsgierigheid erg aangewakkerd.

Wat je met Topsy-Turvy voorgeschoteld krijgt is een verhaal over theater, over musicals om precies te zijn. De setting is Londen eind 19e eeuw en vooral gecentreerd op het Savoy Theatre. De belangrijkste personages zijn componist Sir Arthur Sullivan (Allan Corduner) en tekstschijver W. S. Gilbert (Jim Broadbent) die samen de kwaliteit van de stukken die in het theater spelen moeten waarborgen en natuurlijk moeten zorgen voor grote successen.

Wat je te zien krijgt is een heel gevarieerd aanbod aan muziek, verschillende kostuums, drama achter de schermen en een kijkje in het proces van de opbouw van de musicals.

Richard Temple (Timothy Spall) is één van de grootste sterren van het theater en hij zet een heerlijke rol neer.

Een erg goede, in mijn ogen wat vergeten, film die absoluut de moeite van het kijken waard is als je van films in klassieke settings houdt.

7,8/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film heb je het meest gezien?
Giles
52 09-06-2010 08:31
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien, en wat vond je ervan?[deel 7]
lovetear
500 20-10-2004 16:47
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 4
AJMouse
500 17-05-2004 18:33
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 2
Verwijderd
500 13-01-2004 23:03
Films, TV & Radio Welke film heb je het vaakst gezien?
Shibby
123 25-02-2003 22:04
Films, TV & Radio Welke films heb je dit weekend gezien
Buzzzfuzzz.vs
91 16-09-2002 17:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.