Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 20:06 :
Kun jij me misschien vertellen waar er nu op dit moment christelijke kruistochten op de wereld plaats vinden? En dan zal ik je het makkelijk maken noem een voorbeeld dat naar verhouding maar minimaal de helft zo groot is als de wereldwijde JiHad.
Bush spreekt toch daadwerkelijk nog over kruistochten

Eigenlijk is dat helemaal niet grappig
Advertentie
Oud 02-11-2004, 19:08
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
An Outlaw schreef op 02-11-2004 @ 20:06 :
ik heb het over de tegenwoordige situatie.
Dan kuch ik ook even...

*kuch*
Irak

En nog een kuchje

*kuch*
Nederlanders met hun verhaal dat de moslims van hun geloof afgeholpen moeten worden...
Oud 02-11-2004, 19:09
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:07 :
Dan hoeven we je alleen door te verwijzen naar de VS.
Waar vind op dit moment dan een religieuse kruistoch plaats waar de VS mee te maken heeft?
Oud 02-11-2004, 19:10
Kapee
Kapee is offline
Krijg toch het idee dat de Islam niet zo'n tolerante godsdienst is als ze graag willen doen geloven...
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:08 :
Bush spreekt toch daadwerkelijk nog over kruistochten

Eigenlijk is dat helemaal niet grappig
toch is de buitenlandse politiek in mijn ogen echt niet vergelijkbaar met de kruistochten. Volgens mij is de echte reden om zo te handelen in het midden oosten (verborgen) imperialisme, en niet het christendom verspreiden in het midden oosten.
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:06 :
Misschien moeten nederlanders eens ophouden met discrimineren en mensen van buitenlandse komaf het leven zuur te maken, dat lijkt mij eens een goed begin. Het intolerante nederlandse plebs zorgt zelf voor de polarisatie, en durft dan ook nog te zeiken. Ziek gewoon.
Volgens mij (ik kan niet met eigen ervaring verifiëren), was er 30-40 jaar geleden, toen de eerste gastarbeiders hier naar toe kwamen veel minder discriminatie dan tegenwoordig. Toen had niemand iets tegen de komst van de nieuwe medelander. Maar waarom is deze discriminatie zo ontwikkeld? Is de Nederlander zo asociaal geworden? Of hebben de immigranten dit in de hand gewerkt door zich beperkt aan te passen?
Oud 02-11-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 02-11-2004 @ 20:07 :
Vechten voor je eigen ondergang.
Onzin, ik ben van buitenlandse(een europees land) komaf en word nog met grote regelmaat lastig gevallen op grond van mijn afkomst, verreweg nederlanders zijn gewoon een intolerant kut volk als ik zo vrij mag zijn. Altijd de moraal hoog in het vaandel, maar ondertussen alleen maar discrimineren en buitenlanders het leven zuur maken, en het ergste is dat het ook nog eens maatschappelijk geaccepteerd is. Walgelijk gewoon.
Oud 02-11-2004, 19:11
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-11-2004 @ 20:08 :
Dan kuch ik ook even...

*kuch*
Irak

En nog een kuchje

*kuch*
Nederlanders met hun verhaal dat de moslims van hun geloof afgeholpen moeten worden...
dat zijn meestal nederlanders die al generaliserend een hekel hebben aan moslims, maar ze doen dat niet omdat ze het christendom nou zo geweldig vinden.
Oud 02-11-2004, 19:12
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:06 :
Misschien moeten nederlanders eens ophouden met discrimineren en mensen van buitenlandse komaf het leven zuur te maken, dat lijkt mij eens een goed begin. Het intolerante nederlandse plebs zorgt zelf voor de polarisatie, en durft dan ook nog te zeiken. Ziek gewoon.
Ik denk dat het probleem aan 2 kanten ligt de nederlandse maatschappij is intolerant tegen over een gemeenschap die intolerant is tegen over een bepaalde groep van de nederlandse bevolking bijvoorbeeld homosexuelen, joden of christenen. De intolerantie zou dus aan 2 kanten moeten verdwijnen. Wat ik alleen niet snap is dat er mensen die intolerant zijn ten opzichte van (delen) van onze samenleving in nederland komen wonen. Dat is net zoiets als dat je als nederlander in Iran of china gaat wonen.
Oud 02-11-2004, 19:12
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 20:09 :
Waar vind op dit moment dan een religieuse kruistoch plaats waar de VS mee te maken heeft?
Het midden oosten, lees jij weleens kranten, bladen of kijk je tv? Bush spreekt met grote regelmaat over kruistochten in combinatie met het midden oosten, waarbij bij kruistochten de christelijke inslag overduidelijk is.
Oud 02-11-2004, 19:13
Hakuna
Hakuna is offline
Ik kan hem alleen als regisseur en filmmaker, heeft ooit eens een opmerkelijke film gemaakt getiteld...06.
Oud 02-11-2004, 19:13
Karel123
Karel123 is offline
hallo allemaal, weet je wat ik net hoor!

Het is 911 dagen na de dood van Pim Fortuyn,

11-9 ---> ??? ik weet het niet hoor maar als het allemaal klopt vind ik het toch wel vreemd...

daarbij wil ik nog kwijt! dat het het dood schieten van iemand die zijn mening durft te geven zeer triest is...
Oud 02-11-2004, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 02-11-2004 @ 20:10 :
Volgens mij (ik kan niet met eigen ervaring verifiëren), was er 30-40 jaar geleden, toen de eerste gastarbeiders hier naar toe kwamen veel minder discriminatie dan tegenwoordig. Toen had niemand iets tegen de komst van de nieuwe medelander. Maar waarom is deze discriminatie zo ontwikkeld? Is de Nederlander zo asociaal geworden? Of hebben de immigranten dit in de hand gewerkt door zich beperkt aan te passen?
Omdat nederland tot het midden van de jaren 90 niets heeft gedaan om die mensen te helpen te integreren, iets wat nu tot spanningen voert. Eerst die mensen economisch uitbuiten en ze lekker laten stikken en dan nu nog zeuren.
Verwijderd
Citaat:
Otis schreef op 02-11-2004 @ 18:24 :
hebben ze ook ALLE reacties van ALLE geinterviewde marrokanen uitgezonden?

ik ben dat gezeik over marokkanen nu weleens zat , zie die gek in godsnaam als een mens , als n moordenaar en niet als een MAROKKAANSE MOORDENAAR
Ja, het grootste sprak zijn afkeur uit. Probeer alsjeblieft te begrijpen dat dit wel degelijk een produkt van een (deel van) een cultuur is. Dit is NIET een geïsoleerd geval.
juno
juno is offline
Geen enkele godsdienst of levensovertuiging kan uit de aard der zaak tolerant zijn. Ieder die een bepaalde overtuiging aanhangt vindt zijn overtuiging zaligmakend en zou dus het liefst zien dat alle andersdenkenden ook daarvan overtuigd raken.

En beheers je maar eens, als je de mogelijkheid hebt om je overtuiging te vuur en te zwaard op te leggen. Als je ermee wegkomt, als je niet de enige bent die dat vindt, als het toegejuichd word.
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:11 :
Onzin, ik ben van buitenlandse(een europees land) komaf en word nog met grote regelmaat lastig gevallen op grond van mijn afkomst, verreweg nederlanders zijn gewoon een intolerant kut volk als ik zo vrij mag zijn. Altijd de moraal hoog in het vaandel, maar ondertussen alleen maar discrimineren en buitenlanders het leven zuur maken, en het ergste is dat het ook nog eens maatschappelijk geaccepteerd is. Walgelijk gewoon.
Niet dat ik je weg wil hebben ofzo hoor maar als je nederlanders zo'n kut volk vind waarom ga je er dan ingodsnaam tussen wonen?
Oud 02-11-2004, 19:15
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:12 :
Het midden oosten, lees jij weleens kranten, bladen of kijk je tv? Bush spreekt met grote regelmaat over kruistochten in combinatie met het midden oosten, waarbij bij kruistochten de christelijke inslag overduidelijk is.
Toch worden de Irakezen niet bekeerd tot het Christendom. Wanneer de Amerikanen straks weer weg zijn zit er nog steeds (weer) 'gewoon' een Islamitische regering die een Islamitische bevolking leidt.
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
ik zie hier de christelijke inslag niet echt, zeker niet vergelijkbaar met een kruistocht zoals die vroeger waren. Oke, toevallig is Bush zwaar christelijk, maar de VS is Irak binnengevallen omdat ze Saddam zagen als een bedreiging voor hun overheersing van het midden oosten (en daarmee ook de olie).
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Karel123 schreef op 02-11-2004 @ 20:13 :

11-9 ---> ??? ik weet het niet hoor maar als het allemaal klopt vind ik het toch wel vreemd...

daarbij wil ik nog kwijt! dat het het dood schieten van iemand die zijn mening durft te geven zeer triest is...
moslims kunnen ook rekenen
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Volgens mij gaat het daar toch duidelijk om een politieke kruistocht en zijn er vrij weinig mensen die dingen roepen als Bush-akbar.
Oud 02-11-2004, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Karel123 schreef op 02-11-2004 @ 20:13 :

Volgens mij heb jij geen idee wat de vrijheid van meningsuiting inhoud, en van gogh had ook geen benul ervan respect inhield.
Oud 02-11-2004, 19:16
Verwijderd
En mensen die het raar vinden dat nu juist hierover zo'n ophef wordt gemaakt, begrijpen gewoon niet wat hier aan de hand is.
Oud 02-11-2004, 19:18
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 20:15 :
Volgens mij gaat het daar toch duidelijk om een politieke kruistocht en zijn er vrij weinig mensen die dingen roepen als Bush-akbar.
Jij vergeet dat politiek en geloof zeer sterk hand in hand gaan, vooral in amerika is het christendom zeer sterk in de politiek verstrengelt.
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 20:16 :
En mensen die het raar vinden dat nu juist hierover zo'n ophef wordt gemaakt, begrijpen gewoon niet wat hier aan de hand is.
Die zelfde ophef was er ook met de dood van Pim Fortuyn. In zijn geval was het een moord op de democratie en in dit geval is het een moord op de vrijheid van meningsuiting.
Verwijderd
En wat Gauloises zegt:

Integendeel, het is hier de cultuur dat je niks mag zeggen wat maar enigszins zou kunnen wijzen in iets negatiefs over de minderheden. Mensen moeten hun kop uit hun aarsch halen en zien wat er aan de hand is. Erkennen. En dat is iets anders dan generaliseren en hersenloos discrimineren.
Oud 02-11-2004, 19:19
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:14 :
Omdat nederland tot het midden van de jaren 90 niets heeft gedaan om die mensen te helpen te integreren, iets wat nu tot spanningen voert. Eerst die mensen economisch uitbuiten en ze lekker laten stikken en dan nu nog zeuren.
Die mensen kwamen hier heen omdat ze voor hun doen veel geld konden verdienen voor hun familie (veelal nog in herkomstland); ik zou dus niet willen spreken over economische uitbuiting.
Wanneer jij nu zou verhuizen naar Irak, verwacht je dan dat jij van de regering een cursus 'inburgering', een taalcursus en weet ik wat veel meer aangeboden krijgt? Ik iig niet. Jij verhuist; geef me een goede reden om niet zelf dit initiatief tot onder andere het leren van de taal te ontplooien.
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 20:16 :
Jawel, een intolerante haat zaaiende vent is doodgeknalt en iedereen gaat weereens moslims en buitenlanders in het algemeen discrmineren.
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:18 :
Jij vergeet dat politiek en geloof zeer sterk hand in hand gaan, vooral in amerika is het christendom zeer sterk in de politiek verstrengelt.
Zoals hier boven al werd vermeld: Er word geen irakees bekeerd tot het christendom. Wanneer de VS daar weg is zitten ze daar nog net zo vaak met ze allen in de moskee.
Oud 02-11-2004, 19:20
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 20:18 :
Die zelfde ophef was er ook met de dood van Pim Fortuyn. In zijn geval was het een moord op de democratie en in dit geval is het een moord op de vrijheid van meningsuiting.
Nogmaals, normaal schijt ik ook op die dramatische uitspraken. Bij Fortuyn hoorde je me het ook niet zeggen. Dit is echter een stap verder, ná Fortuyn. Dit is gewoon plat. Je hebt een controversiële mening, je wordt omgelegd.

Hier moet iets in gang gezet worden.
Oud 02-11-2004, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:19 :
Jawel, een intolerante haat zaaiende vent is doodgeknalt en iedereen gaat weereens moslims en buitenlanders in het algemeen discrmineren.
Je draait door...
Oud 02-11-2004, 19:22
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 20:20 :
Nogmaals, normaal schijt ik ook op die dramatische uitspraken. Bij Fortuyn hoorde je me het ook niet zeggen. Dit is echter een stap verder, ná Fortuyn. Dit is gewoon plat. Je hebt een controversiële mening, je wordt omgelegd.

Hier moet iets in gang gezet worden.
Ik vind ze anders niet echt dramatisch. Ik vind het meer een figuurlijke bewoording van letterlijk gebeurde feiten.
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 02-11-2004 @ 20:19 :
Die mensen kwamen hier heen omdat ze voor hun doen veel geld konden verdienen voor hun familie (veelal nog in herkomstland); ik zou dus niet willen spreken over economische uitbuiting.
Wanneer jij nu zou verhuizen naar Irak, verwacht je dan dat jij van de regering een cursus 'inburgering', een taalcursus en weet ik wat veel meer aangeboden krijgt? Ik iig niet. Jij verhuist; geef me een goede reden om niet zelf dit initiatief tot onder andere het leren van de taal te ontplooien.
Dat ontslaat de nederlandse staat er niet van dat ze ook die mensen voldoende hadden moeten helpen.

Ik zelf zou ook mijn aangeleerde cultuur behouden waarschijnlijk en het moeilijk hebben goed te integreren in een cultuur die volstrekt anders is dan mijn eigen aangeleerde cultuur. Dat is gewoon heel normaal. Mensen integreren als ze het zelf moeten doen alleen zover als het voor hun dagelijks leven nodig is.
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-11-2004 @ 20:08 :
Dan kuch ik ook even...

*kuch*
Irak

En nog een kuchje

*kuch*
Oud 02-11-2004, 19:23
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 20:22 :
Ik vind ze anders niet echt dramatisch. Ik vind het meer een figuurlijke bewoording van letterlijk gebeurde feiten.
Je bent het dus wel me eens?
Karel123
Karel123 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:16 :
Volgens mij heb jij geen idee wat de vrijheid van meningsuiting inhoud, en van gogh had ook geen benul ervan respect inhield.
dus jij wil zeggen dat als je vind dat iemand geen respect heeft voor je geloof je die maar neer moet knallen!!!! ik weet niet wat of jij weet wat het nut van een column is??? kan me niet voorstellen dat iemand vind dat de dader gelijk heeft!!!!!!! maar dit schijnt dus wel zo te zijn......
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 20:21 :
Je draait door...
Mwa ik vind hem anders wel zeer roelerend hij vind nederlandsers o zo'n kut volk maar hij gaat er toch tussen wonen
Oud 02-11-2004, 19:24
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:19 :
Proef ik hier een klein complex?
Oud 02-11-2004, 19:24
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 20:21 :
Je draait door...
Ik zeg alleen wat ik zie en hoor, en tot mijn grote spijt is dat de algemene acceptatie van het discrimineren en beledigen van moslims door een groot deel van de nederlandse bevolking.
Oud 02-11-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:24 :
Ik zeg alleen wat ik zie en hoor, en tot mijn grote spijt is dat de algemene acceptatie van het discrimineren en beledigen van moslims door een groot deel van de nederlandse bevolking.
Dan zie en hoor jij rare dingen.
Oud 02-11-2004, 19:25
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 20:23 :
Je bent het dus wel me eens?
Ik ben het met je eens ja. Met Fortuyn ging ver maar nu er weer zoiets gebeurd gaat het té ver.
Oud 02-11-2004, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 02-11-2004 @ 20:24 :
Proef ik hier een klein complex?
Ja, jij moest eens weten wat ik allemaal aan haat en beledigingen heb moeten aanhoren, en iedereen vind dat doodnormaal, en dat is wat ik het ergste vind, de maatschappelijke acceptatie van vreemdelingen haat.

En precies dit blijkt ook te bestaan tegenover moslims, en dat vind ik erg.
Oud 02-11-2004, 19:28
Karel123
Karel123 is offline
ik krijg zo'n idee dat sommige buitenlanders hier vragen om gediscrimineerd te worden.. ze lijken niet in de gate te hebben dat steeds meer mensen een hekel aan dat volk krijgt en hierbij bedoel ik vooral de marokanen
Oud 02-11-2004, 19:29
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:22 :
Ik zelf zou ook mijn aangeleerde cultuur behouden waarschijnlijk en het moeilijk hebben goed te integreren in een cultuur die volstrekt anders is dan mijn eigen aangeleerde cultuur. Dat is gewoon heel normaal. Mensen integreren als ze het zelf moeten doen alleen zover als het voor hun dagelijks leven nodig is.
Blijkbaar niet. Je wil niet weten hoeveel buitenlanders hun kinderen nodig hebben om bij de huisarts op consult te kunnen gaan of wat dan ook. Ze integreren niet.
Wanneer jij verhuist naar een ander land ben ik van mening dat je je daar zo aan moet passen dat anderen met jou en jij met anderen kunt leven. Je hoeft je niet te bekeren tot de Islam, maar wanneer je niet bereid bent enkele offers te maken, moet je een cultuur opzoeken waar je beter in past. 30 jaar geen fuck doen aan het leren van de taal en dan nu beginnen te zeiken dat de overheid daar nooit bij geholpen heeft... als je iedere week naar de bakker was gegaan had je al beter nederlands gepraat!
Oud 02-11-2004, 19:30
Drez
Drez is offline
Citaat:
Karel123 schreef op 02-11-2004 @ 20:28 :
ik krijg zo'n idee dat sommige buitenlanders hier vragen om gediscrimineerd te worden.. ze lijken niet in de gate te hebben dat steeds meer mensen een hekel aan dat volk krijgt en hierbij bedoel ik vooral de marokanen
Oud 02-11-2004, 19:30
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:27 :
Ja, jij moest eens weten wat ik allemaal aan haat en beledigingen heb moeten aanhoren, en iedereen vind dat doodnormaal, en dat is wat ik het ergste vind, de maatschappelijke acceptatie van vreemdelingen haat.

Ik geloof dat er vast nog wel een Moslim-topic on A&N te vinden is waar je terecht kan. Dit gaat over Theo van Gogh en niet over jou of de moslims.
Oud 02-11-2004, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Karel123 schreef op 02-11-2004 @ 20:23 :
dus jij wil zeggen dat als je vind dat iemand geen respect heeft voor je geloof je die maar neer moet knallen!!!! ik weet niet wat of jij weet wat het nut van een column is??? kan me niet voorstellen dat iemand vind dat de dader gelijk heeft!!!!!!! maar dit schijnt dus wel zo te zijn......
Nee, dat zeg ik niet, dat maken jullie ervan.

Ik weet niet of jij weet dat er ook voor mensen die dingen publiceren grenzen zijn, en van gogh had niets beters te doen dat de grenzen van fatsoen en redelijkheid met handen en voeten aan de kant te meppen. Vind je het vreemd dat mensen je dan niet mogen?
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:27 :

Je hebt geen nuchter beeld op de werkelijkheid, sorry. Het is gewoon niet zo erg als jij zegt.
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
Karel123 schreef op 02-11-2004 @ 20:28 :
marokanen
Oud 02-11-2004, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:31 :
Nee, dat zeg ik niet, dat maken jullie ervan.

Ik weet niet of jij weet dat er ook voor mensen die dingen publiceren grenzen zijn, en van gogh had niets beters te doen dat de grenzen van fatsoen en redelijkheid met handen en voeten aan de kant te meppen. Vind je het vreemd dat mensen je dan niet mogen?
Nee. Maar ik vind het belachelijk dat je erom vermoord wordt. Wát je ook zegt.
Oud 02-11-2004, 19:32
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 02-11-2004 @ 20:31 :
ik heb er ook moeite mee...
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten