![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik liever op het oordeel van de AIVD dan op dat van een PR-mederwerker af ga.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
leek me een logsische definitie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En mephostophilis: Indien religie iets is dat binnenshuis beleid dient te worden lijkt mij dat hetzelfde dient te gelden voor atheïsten: als je niet gelooft, houdt dat dan voor je. Niemand is geïnteresseert in jouw mening over religie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
weet je wel wat agnosticisme betekent? ![]()
||
![]() |
Citaat:
Hierin gaan agnosten nog net een stapje verder dan atheïsten: ze kunnen het niet verkroppen dat ze god niet kunnen falsificeren dus ze gooien er nog even een stukje pseudo-filosofie tegenaan om hem buitenspel te zetten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() itt atheisten.
||
![]() |
Citaat:
vanuit het atheïsme kun je religie nog als interessant model beschouwen. Vanuit het agnosticisme is het volledig klemgezet. mephostophilis: Ik zie niet in waar ik argumenten voor aan zou moeten dragen in de post die je quote.
Laatst gewijzigd op 23-11-2004 om 19:54. |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt de oorzaak van alles niet kennen, maar je sluit niet uit dat god dit alles veroorzaakt heeft. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat maakt het nu uit of ze die mogelijkheid open laten? God is onbereikbaar, einde verhaal. "Laat ik het zo stellen, je kunt niet bewijzen dat kabouters niet bestaan, toch is het wel aannemelijk dat het zo is, aangezien er geen bewijs is voor het tegendeel. Zo is het ook met god(en) " Dat is de kern van het atheïsme ja. Maar ik zie niet in wat dat met de discussie te maken heeft?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
t is geen schaamsmiley hoe ik m gebruik en ten tweede bevestig je wat ik zeg: door de mogelijkheid open te laten, sluit je niet uit dat god bestaat. Agnosten zetten god hiermee dus niet buitenspel
||
![]() |
Citaat:
Wat maakt het nou uit dat ze de mogelijkheid dat god bestaat open laten? God is ONBEREIKBAAR. Je kunt er geen conclusies uit trekken, geen consequenties aan verbinden. het ZEGT simpelweg niets. Door god onbereikbaar te maken is het hele religieus systeem als zodanig verworden tot een leuk epi-fenomeen. Het dient geen functie meer (dit geld overigens ook voor de orthodoxe intepretatie van religie, maar dat is een heel ander verhaal).
Laatst gewijzigd op 23-11-2004 om 21:10. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als er geen religie was reden we nu rond in vliegende auto's en woonden we op 26 planeten. (bij wijze van spreken) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
(1) Het aantal denkbare religies is oneindig. (2) De ene bedachte religie is niet superieur aan de andere. (3) De werkelijkheid is star. (er is maar één werkelijkheid) De kans dat alle religies bij elkaar waar zijn is gelijk aan 1 (volgt uit punt 3). Echter, maar één religie kan de juiste zijn (volgt ook uit punt 3). De religie-verdeling wordt hiermee herleid tot een delta-functie, waaruit impliciet volgt dat iedere gekozen religie onjuist is, omdat een willekeurig gekozen getal uit de reële getallen nooit één specifiek, vooraf gekozen getal kan zijn. Conclusie: de vraag 'bestaan goden?' is zinloos, omdat deze nooit juist beantwoord kan worden. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() je zet iig absoluut niet god buitenspel
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
mephostophilis: je kunt morgen of overmorgen een reactie tegemoet zien, ik ben nu te stoned en moe om een lang verhaal te gaan houden.
Laatst gewijzigd op 23-11-2004 om 22:21. |
![]() |
||
Citaat:
maar ik zeg dat god niet onbereikbaar is als je niet uitsluit dat god bestaat. en dan loopt je hele argumentatie dood als je dat in acht neemt, want je gaat uit van een onbereikbaarheid. maar agnosten kunnen god bereikbaar bespreken, en kunnen daarnaast echter zeggen dat het niet-bestaan ook goed mogelijk zou kunnen zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat is de toegevoegde waarde van een god waarvan we zogenaamd wel iets 'weten'? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|