![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat stel je net letterlijk. Hoe zou ik deze opvatting anders moeten opvatten dan 'ze zoeken het maar uit in Afrika'.
||
Verwijderd
|
Citaat:
In Afrika, en meer bepaals in Somalië is er nauwelijks iets van infrastructuur, als ze daar een verharde zandweg hebben dan mogen we al blij zijn.. DAAR ligt nog veel werk. Laatst gewijzigd op 04-01-2005 om 19:59. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er IS er een, en die is groot! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De problemen in Somalie zijn van een heel andere aard, wat o.a. meespeelt is de mentaliteit van de bevolking. Daar nu maar voedsel naar binnen blijven schijven zorgt er alleen maar voor dat 't probleem groter wordt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
dat komt allemaal omdat jullie niet de vereiste intellectuele capaciteiten hebben... en daar kan ik dan weer niet aan doen dus ja... sorry
![]() kijk: jullie eigen NOVA illustreert dit goed: lees dit! Meer aandacht voor toerisme dan voor omgekomen Thai In Thailand worden een week na de verwoestende vloedgolf de stranden schoongemaakt om het toerisme weer op gang te laten komen. Dat er aan Thaise zijde ook veel slachtoffers zijn gevallen, lijkt minder belangrijk. Verslaggever Willem Lust bezocht een vissersdorpje waar vóór de ramp zesduizend mensen woonden, maar waar nu helemaal niets meer van over is. Geen steen staat overeind en niet veel mensen lijken nog in leven. In Indonesië is het dodental opgelopen tot 95.000. De lichamen worden nu zo snel mogelijk verbrand uit angst voor epidemieën. Dat stuit echter op problemen bij de moslimbevolking in het gebied. Crematie is gebruikelijk bij boeddhisten en hindoes, maar volgens de islam mogen doden alleen begraven worden. Een verslag van Step Vaessen uit Atjeh. bron Je gaat zeggen, wat heeft dit met Somalië te maken?! Wel, dit artikel illustreert op een pijnlijke manier dat het dus wél zo is, dat wij, egoïstische rijke westerse landen méér geven om toerisme-gevoelige gebieden. Denk je soms dat er militaire heli's in Oost-Afrika klaarstaan om dààr in de nodige zorgen te voorzien? Neen. Men geeft blijkbaar prioriteit aan de landen waar het toerisme het belangrijkste is, THAILAND (waar massa's rijkere westerlingen verbleven) werd pijna *overspoeld* met hulp, terwijl er in het veel zwaardere getroffen Indonesië er tot op de dag van vandaag nog steeds weinig van hulpverlening kon worden gesproken! Men zou prioriteit moeten geven aan de gebieden die hulp het meeste/dringendste nodig hebben. Thailand 5187 slachtoffers, waar er voor Indonesië nagenoeg 100.000 staan! Subtiel verschil?! Thailand = toerisme - topbestemming, alsook veel buitenlandse toeristen (daar ging onmiddellijke aandacht naarheen, mijn god, men heeft zelfs vanuit Antwerpen hier een medisch urgentieteam gestuurd om de Belgen ginder op te vangen, en de tienduizenden lokale bewoners dan? In Oost-Afrika kan men bezwaarlijk spreken van 'her-opbouw', er is gwn niets! Die mensen zijn al tevreden als ze net genoeg te eten en te drinken hebben en wat beschutting (zelfs geen onderdak, beschutting!!). In Afrika ligt een grote uitdaging! ARTSEN ZONDER GRENZEN ROEPT OP TOT STOPPEN STORTEN AzG heeft gisteren bekend gemaakt dat alles wat er vanaf NU nog wordt gestort zal worden aangewend om andere noodsituaties te helpen financieren, zoals die van Somalië. Er is 'ruim voldoende geld om het nodige ginder te doen', sprak de woordvoerder. Wel, ik stel voor dat we eens structureel, samen iets gaan doen voor het 'Zwarte Continent', de crisissituatie Darfour is iets waar ik me nog steeds bijzonder kwaad in kan maken. De internationale gemeenschap moest zich zeer diep schamen, deze situatie is van dergelijke grote aard dat het het miljoen ruim overschrijd!! Vrouwen verkracht, mensen in brand gestoken of verminkt, dorpen in brand gestoken, kinderen vermoord, massagraven.. WAT DOET DE WERELD.. niets.. Daarom hebben wij, als gezien, besloten om onze 'noodhulp' op te splitsen. Mijn ouders nemen Afrika en ik neem Azië voor mijn rekening. *zucht* Laatst gewijzigd op 05-01-2005 om 06:39. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
verschil: thailand en indonesië & Oost-Afrika (Somalië) of moet ik het in een voor jouw begrijpelijkere taal voor je typpen? ![]() Overigens: 'iets naar binnen schijven'.. --> dit ken ik niet hoor, ofwel is het zelf verzonnen, ofwel is het een plaatselijk dialect, ofwel is het weer van dat onmogelijk Nederlands waar we tegenwoordig wel eens meer mee worden geconfronteerd. Al kan ik de betekenis wel opmaken uit de context.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De hulpverleners daar ook.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat dat artikel zegt is dat ze snel bezig zijn met de wederopbouw, niet meer en niet minder. En dat is heel slim, want Thailand haalt vrijwel al z'n inkomsten uit toerisme. Zonder toeristen gaat het land gewoon over de kop, en daar schiet niemand wat mee op. En laat dat arrogante gezemel eens achterwege. Als je werkelijk waar dankt dat jij het als 17 jarige belg van bijv. Mephostophilis wint, zou ik je ff na laten kijken. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
'net zo goed'... ik heb nog niet gehoord van 'de miljardenstroom naar Somalië' hoor! ![]() Schade door Tsunami is idd beperkt(er) maar de schade door de Janjaweed-milities is niet-te-overzien!!! En dan gaat het niet over 10.000, niet over 100.000 maar over ruim een 1.000.000 mensen! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wel, dan ben ik daar tegen.. men zou best EERST de slachtoffers lokaliseren, verzorgen of bergen (indien ze dood zijn)... Zeker ook de overgeblevenen drinkbaar water, voedsel, onderdak geven, anders gaan er nog eens een miljoen mensen dood! Wat de inkomsten - dus werkgelegenheid betreft --> men zal de komende jaren werk genoeg hebben aan de heropbouw van het land, ook dit is een belangrijk aspect, maar de dringende humanitaire hulp gaat voor... dit zowel in Thailand (waar er blijkbaar al bijna te veel is) als in Indonesië (waar de nood het hoogst is) en in Oost-Afrika. Denk jij nu trouwens écht dat er NU reeds mensen daar op vakantie zullen willen gaan?! (uitzonderingen voorbehouden) Overigens doet mijn natioanliteit in deze weinig ter zake, Nederlander ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat de filmpjes betreft, ik heb ze allemaal gezien, er zwerft een torrent (die overigens ge-update wordt) over et net met alle beschikbare filmpjes, info, kaarten, satellietfoto's voor en na. I've seen it, en zoals ik eerder ook al van mening was, het is verschrikkelijk. Nah en dan, niet zeiken maar geld storten? Ik 'zeik' wel even, want ik heb een klein beetje vrije tijd om handen, en dan vind ik et leuk om te posten (zo noem ik zeiken dan). Ik zie in de krant een of ander hoog bedrag staan, Nederland, geweldig. Nee, ik heb niet meegestort. Ik ga ook niet storten. Ik heb al mijn geld dat ik aan vuurwerk zou besteden gestort, dat was nul euro. Ik had namelijk geen geld voor vuurwerk. Ze korten mijn werk op dit moment ook in, dus deze student zal et met minder moeten gaan doen. En ach, laat ik dan ook nog maar zeggen dat ik me dr niet voor schaam dat ik geen geld geef, dan heb ik iedereen nu ongeveer wel op zijn of haar teentjes getrapt ![]() edit: trouwens, nog 1 ding over deze situatie die mij gigantisch irriteerde: 3 minuten stilte. De treinen reden niet, de bussen niet, de taxi's niet, de kassieres stopten even met werken. Iedereen stopte even met werken om stil te zijn. Klinkt misschien heel lame, maar we weten met z'n allen wel dat iedereen respect voor die mensen daar hebben, we staan er bijna elke minuut bij stil dat er iets verschrikkelijks is geweest. Dit klinkt misschien ook lame en onrealistisch: wat als iedereen die drie minuten had doorgewerkt, maar alle winst uit die drie minuten naar 555 had gezonden. Onrealistisch, I know, maar je werd in die drie minuten dat je misschien werkte wél doorbetaald. Al is et maar een paar cent of misschien wel een euro of meer! Drie minuten, wat een onzin. Again, that's just my 2 cents (spreekwoordelijke 2 cent zegmaar, kan ze niet storten).
Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 05:23. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en het feit dat men maar niet waarschuwde omdat anders de toeristen misschen zouden vluchten geeft wel aa hoeveel mensenlevens daar waard zijn |
![]() |
|
'Indonesisch leger incompetent en bruut'
BANGKOK - Het Indonesische leger belemmert pogingen hulp te verlenen aan slachtoffers van de tsunami's van 26 december. Hulpverleners worden tegengewerkt en sommige overlevenden worden zelfs mishandeld door militairen, zei een regionale mensenrechtenorganisatie donderdag. Het in Bangkok gevestigde Asia Forum heeft naar eigen zeggen een lijst samengesteld met misdragingen en incompetentie van militairen die over voedseldistributie gaan. De organisatie eist dat het Indonesische leger het mogelijk maakt dat voedsel, water en medische hulp onbelemmerd het noorden van Sumatra kunnen bereiken. Mensen die onvoldoende identificatiepapieren hebben, krijgen geen hulpgoederen. Hulporganisaties mogen geen voedsel uitdelen, terwijl de hulpgoederen op de vliegvelden blijven staan. Ook worden die tegen woekerprijzen aan slachtoffers verkocht. ,,Vrouwen en kinderen die het meest kwetsbaar zijn, staan in rijen bij het enige functionerende ziekenhuis dat door de militairen wordt geleid en krijgen niet de hulp die ze zo nodig hebben'', aldus Asia Forum. De organisatie verwijt het leger ook dat het zijn operaties tegen opstandelingen in Atjeh gewoon doorzet in plaats van manschappen vrij te maken voor hulpwerkzaamheden. http://www.gooieneemlander.nl/Index ok, kennelijk was tot twee keer toe helpen bij het afslachten van burgers nog niet genoeg, zelfs in dit soort omstandigheden moet alles dat anders is gehinderd en gediscrimineerd worden. Indonesie. ![]() Zelfs na al die jaren en de halve wereld die er overheen valt hebben ze nog niets geleerd....
||
Citaat:
Misschien was ik niet duidelijk genoeg, "op zoveel mensenlevens kun je geen prijskaartje plakken" het geld dat een dergelijk systeem zou kosten en al is dat 20 miljoen euro, op zoveel mensenlevens is dat niet meer dan logisch dat je dat hebt. Aan et systeem zit eigenlijk geen prijskaartje bedoel ik als je het met zoveel levens gaat vergelijken.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens ben ik een groot voorstander van zo'n systeem - ik bestrijd alleen de politiek correcte en onjuiste visie dat een mensenleven niet in geld is uit te drukken. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
lol, beetje jammer. ---- Kvinnet trouwens ook ontzettend irritant dat je nergens een andere mening mag hebben over dit onderwerp. Het is helemaal vervelend dat argumenten als puberaal worden bekeken. Ach fucket, deze discussie gaat toch nergens heen. Jij hebt gelijk, dat blijkt, en nog veel plezier met iedereen naar je mening buigen in dit topic ![]() No offence taken ![]()
Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 21:07. |
![]() |
||
Citaat:
> INTERNET < Jij vind dingen irritant, ik vind andere dingen irritant. O.a. mensen die zeuren geen geld te hebben, en dan nog gaan kankeren op die 3 minuten stilte. Beetje jammer. Maar ik lig er niet echt wakker van ofzo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|