Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2005, 17:11
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 04-01-2005 @ 18:06 :
Ik denk niet dat er wederopbouw nodig is in een gebeid waar een paar honderd slachtoffers zijn. Ook geen miljoenen euro's. Klinkt misschien oneerbiedig, maar die paar honderd steken schril af tegen die meer dan 100.000 in Azie.
De doden hoef je ook geen geld meer te sturen, ze zijn immers dood. Het gaat om het aantal mensen dat door de tsunami geen voedsel en onderdak meer heeft. Dat ligt op tienduizenden, zoals hierboven al aangegeven.
Oud 04-01-2005, 17:13
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
oneMen schreef op 04-01-2005 @ 18:11 :
De doden hoef je ook geen geld meer te sturen, ze zijn immers dood. Het gaat om het aantal mensen dat door de tsunami geen voedsel en onderdak meer heeft. Dat ligt op tienduizenden, zoals hierboven al aangegeven.
En ook dat steekt schril af in contrast met de mensen in Azie.
Oud 04-01-2005, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 04-01-2005 @ 18:13 :
En ook dat steekt schril af in contrast met de mensen in Azie.
Dat betekent niet dat de mensen in Azië niet onevenredig veel hulp krijgen in vergelijking tot die in Afrika.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:34
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-01-2005 @ 18:21 :
Dat betekent niet dat de mensen in Azië niet onevenredig veel hulp krijgen in vergelijking tot die in Afrika.
Dat zei ik ook niet.
Oud 04-01-2005, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 04-01-2005 @ 18:34 :
Dat zei ik ook niet.
Ok, dan heb ik je uitspraken verkeerd opgevat.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 18:40
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 04-01-2005 @ 18:34 :
Dat zei ik ook niet.
'Ik denk niet dat er wederopbouw nodig is..'

Dat stel je net letterlijk. Hoe zou ik deze opvatting anders moeten opvatten dan 'ze zoeken het maar uit in Afrika'.
Oud 04-01-2005, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 04-01-2005 @ 18:06 :
Ik denk niet dat er wederopbouw nodig is in een gebeid waar een paar honderd slachtoffers zijn. Ook geen miljoenen euro's. Klinkt misschien oneerbiedig, maar die paar honderd steken schril af tegen die meer dan 100.000 in Azie.
jamaar, Somalie heeft NIKS daar spreek je niet van WEDERopbouw maar van eerste hulp!!!

In Afrika, en meer bepaals in Somalië is er nauwelijks iets van infrastructuur, als ze daar een verharde zandweg hebben dan mogen we al blij zijn..

DAAR ligt nog veel werk.

Laatst gewijzigd op 04-01-2005 om 19:59.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 19:58
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 04-01-2005 @ 20:57 :
jamaar, Somalie heeft NIKS daar spreek je niet van WEDERopbouw maar van eerste hulp!!!
Er zijn heus niet alleen nomaden in Somalië.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-01-2005 @ 20:58 :
Er zijn heus niet alleen nomaden in Somalië.
Ga eens na wat HET verschil is tss Azië en Somalie...

Er IS er een, en die is groot!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:03
Verwijderd
Och, het Somalië van nu is welvarender dan het Nederland van 1800.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-01-2005 @ 21:03 :
Och, het Somalië van nu is welvarender dan het Nederland van 1800.
tuuuurlijk.. was er in 1800 dan overal drinkbaar water in Nederland in 1800 bijv??
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:10
Verwijderd
04/01/2005 20:55:01 (Bron: BELGA)

Aardbeving: VN vrezen meer dan 200.000 doden (upd)

(Belga) De tsoenami in Zuidoost-Azië heeft misschien meer dan 200.000 dodelijke slachtoffers geëist, zo vreesden de VN dinsdag. De laatste balans van het aantal dodelijke slachtoffers staat op bijna 146.000, waarvan 94.100 in Indonesië.

Coördinator voor Noodhulp Jan Egeland wees erop dat bij de laatste grootste natuurramp in Azië, de aardbeving van 1976 in China, minstens 240.000 mensen zijn omgekomen. De ramp van 26 december zou "nog eens afschuwelijker kunnen zijn", aldus de VN-functionaris. Vooral in het noorden van Sumatra zijn de gevolgen van de ramp niet te overzien. (ful)

Bron: BELGA

>> latest news

Laatst gewijzigd op 05-01-2005 om 03:52.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:14
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
hihi zijn jullie hier nog steeds bezig?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:14
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
imène schreef op 04-01-2005 @ 21:14 :
je word er mee doodgegooid
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 04-01-2005 @ 20:59 :
Ga eens na wat HET verschil is tss Azië en Somalie...

Er IS er een, en die is groot!
Ontopic?

De problemen in Somalie zijn van een heel andere aard, wat o.a. meespeelt is de mentaliteit van de bevolking. Daar nu maar voedsel naar binnen blijven schijven zorgt er alleen maar voor dat 't probleem groter wordt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:27
Chimera
Chimera is offline
Volgens mij moet de topictitel ook maar eens een beetje aangepast worden, die vlag dekt de lading niet echt meer
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:36
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
pffff het beïnvloedt me toch een beetje. Ik heb vanochtend hierover gedroomd. twas een nare droom, echt! normaal vergeet k mn dromen steeds maar dit droomde ik net voor ik wakker werd. Kwas denk ik ergens bij die getroffen stranden en er kwamen telkens nieuwe golven. Mensen die wegvluchtten of meegevoerd worden naar zee net echt
het is echt gewoon.
Kbedoel, ik na deze droom voel ik me raar, maar die mensen dan die t zelf meemaakten????
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 23:48
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 04-01-2005 @ 21:05 :
tuuuurlijk.. was er in 1800 dan overal drinkbaar water in Nederland in 1800 bijv??
Nog eens?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 00:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 00:48 :
Nog eens?
Liever niet
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 05-01-2005 @ 01:25 :
Liever niet
Snap jij dan wat hij zegt?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 03:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 01:26 :
Snap jij dan wat hij zegt?
Nee, en dat vind ik wel best eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 04:13
Verwijderd
dat komt allemaal omdat jullie niet de vereiste intellectuele capaciteiten hebben... en daar kan ik dan weer niet aan doen dus ja... sorry

kijk:

jullie eigen NOVA illustreert dit goed:
lees dit!

Meer aandacht voor toerisme dan voor omgekomen Thai

In Thailand worden een week na de verwoestende vloedgolf de stranden schoongemaakt om het toerisme weer op gang te laten komen.

Dat er aan Thaise zijde ook veel slachtoffers zijn gevallen, lijkt minder belangrijk. Verslaggever Willem Lust bezocht een vissersdorpje waar vóór de ramp zesduizend mensen woonden, maar waar nu helemaal niets meer van over is. Geen steen staat overeind en niet veel mensen lijken nog in leven.

In Indonesië is het dodental opgelopen tot 95.000. De lichamen worden nu zo snel mogelijk verbrand uit angst voor epidemieën. Dat stuit echter op problemen bij de moslimbevolking in het gebied. Crematie is gebruikelijk bij boeddhisten en hindoes, maar volgens de islam mogen doden alleen begraven worden. Een verslag van Step Vaessen uit Atjeh.

bron

Je gaat zeggen, wat heeft dit met Somalië te maken?!

Wel, dit artikel illustreert op een pijnlijke manier dat het dus wél zo is, dat wij, egoïstische rijke westerse landen méér geven om toerisme-gevoelige gebieden. Denk je soms dat er militaire heli's in Oost-Afrika klaarstaan om dààr in de nodige zorgen te voorzien?

Neen.

Men geeft blijkbaar prioriteit aan de landen waar het toerisme het belangrijkste is, THAILAND (waar massa's rijkere westerlingen verbleven) werd pijna *overspoeld* met hulp, terwijl er in het veel zwaardere getroffen Indonesië er tot op de dag van vandaag nog steeds weinig van hulpverlening kon worden gesproken!

Men zou prioriteit moeten geven aan de gebieden die hulp het meeste/dringendste nodig hebben. Thailand 5187 slachtoffers, waar er voor Indonesië nagenoeg 100.000 staan! Subtiel verschil?! Thailand = toerisme - topbestemming, alsook veel buitenlandse toeristen (daar ging onmiddellijke aandacht naarheen, mijn god, men heeft zelfs vanuit Antwerpen hier een medisch urgentieteam gestuurd om de Belgen ginder op te vangen, en de tienduizenden lokale bewoners dan?

In Oost-Afrika kan men bezwaarlijk spreken van 'her-opbouw', er is gwn niets! Die mensen zijn al tevreden als ze net genoeg te eten en te drinken hebben en wat beschutting (zelfs geen onderdak, beschutting!!). In Afrika ligt een grote uitdaging!

ARTSEN ZONDER GRENZEN ROEPT OP TOT STOPPEN STORTEN
AzG heeft gisteren bekend gemaakt dat alles wat er vanaf NU nog wordt gestort zal worden aangewend om andere noodsituaties te helpen financieren, zoals die van Somalië.

Er is 'ruim voldoende geld om het nodige ginder te doen', sprak de woordvoerder. Wel, ik stel voor dat we eens structureel, samen iets gaan doen voor het 'Zwarte Continent', de crisissituatie Darfour is iets waar ik me nog steeds bijzonder kwaad in kan maken. De internationale gemeenschap moest zich zeer diep schamen, deze situatie is van dergelijke grote aard dat het het miljoen ruim overschrijd!!

Vrouwen verkracht, mensen in brand gestoken of verminkt, dorpen in brand gestoken, kinderen vermoord, massagraven.. WAT DOET DE WERELD.. niets..

Daarom hebben wij, als gezien, besloten om onze 'noodhulp' op te splitsen.

Mijn ouders nemen Afrika en ik neem Azië voor mijn rekening.

*zucht*

Laatst gewijzigd op 05-01-2005 om 06:39.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 04:15
Verwijderd
Citaat:
imène schreef op 04-01-2005 @ 21:36 :
pffff het beïnvloedt me toch een beetje. Ik heb vanochtend hierover gedroomd. twas een nare droom, echt! normaal vergeet k mn dromen steeds maar dit droomde ik net voor ik wakker werd. Kwas denk ik ergens bij die getroffen stranden en er kwamen telkens nieuwe golven. Mensen die wegvluchtten of meegevoerd worden naar zee net echt
het is echt gewoon.
Kbedoel, ik na deze droom voel ik me raar, maar die mensen dan die t zelf meemaakten????
idd, het zal onbeschrijfelijk zijn geweest, hoe natuurgeweld van dit kaliber zich tegen de mens keerde..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 04:19
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 04-01-2005 @ 21:26 :
Ontopic?

De problemen in Somalie zijn van een heel andere aard, wat o.a. meespeelt is de mentaliteit van de bevolking. Daar nu maar voedsel naar binnen blijven schijven zorgt er alleen maar voor dat 't probleem groter wordt.
aandacht - toerisme - landgenoten

verschil:
thailand en indonesië & Oost-Afrika (Somalië)

of moet ik het in een voor jouw begrijpelijkere taal voor je typpen?

Overigens: 'iets naar binnen schijven'.. --> dit ken ik niet hoor, ofwel is het zelf verzonnen, ofwel is het een plaatselijk dialect, ofwel is het weer van dat onmogelijk Nederlands waar we tegenwoordig wel eens meer mee worden geconfronteerd.

Al kan ik de betekenis wel opmaken uit de context..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 04:19
Verwijderd
Citaat:
imène schreef op 04-01-2005 @ 21:14 :
Jah.

De hulpverleners daar ook..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 06:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 05-01-2005 @ 05:13 :

Wel, dit artikel illustreert op een pijnlijke manier dat het dus wél zo is, dat wij, egoïstische rijke westerse landen méér geven om toerisme-gevoelige gebieden. Denk je soms dat er een Tomahawk in Oost-Afrika klaarstaat om dààr in de nodige zorgen te voorzien?

Tomahawks zijn kruisraketten. Niet erg humanitair he

Wat dat artikel zegt is dat ze snel bezig zijn met de wederopbouw, niet meer en niet minder. En dat is heel slim, want Thailand haalt vrijwel al z'n inkomsten uit toerisme. Zonder toeristen gaat het land gewoon over de kop, en daar schiet niemand wat mee op.

En laat dat arrogante gezemel eens achterwege. Als je werkelijk waar dankt dat jij het als 17 jarige belg van bijv. Mephostophilis wint, zou ik je ff na laten kijken.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 06:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 05-01-2005 @ 05:19 :
aandacht - toerisme - landgenoten

verschil:
thailand en indonesië & Oost-Afrika (Somalië)

of moet ik het in een voor jouw begrijpelijkere taal voor je typpen?
Nee, daar heeft het niks mee te maken. Somalie krijgt net zo goed noodhulp, dat wordt door de samenwerkende hulporganisaties gewoon keurig verdeeld. Hoe dan ook heeft de Tsunami daar veel minder schade gedaan dan in bijvoorbeeld Indonesie.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 06:37
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 05-01-2005 @ 07:05 :
Nee, daar heeft het niks mee te maken. Somalie krijgt net zo goed noodhulp, dat wordt door de samenwerkende hulporganisaties gewoon keurig verdeeld. Hoe dan ook heeft de Tsunami daar veel minder schade gedaan dan in bijvoorbeeld Indonesie.
Geef mij maar eens cijfers over dat eerste..
'net zo goed'... ik heb nog niet gehoord van 'de miljardenstroom naar Somalië' hoor!

Schade door Tsunami is idd beperkt(er) maar de schade door de Janjaweed-milities is niet-te-overzien!!! En dan gaat het niet over 10.000, niet over 100.000 maar over ruim een 1.000.000 mensen!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 06:46
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 05-01-2005 @ 07:04 :
Tomahawks zijn kruisraketten. Niet erg humanitair he

Wat dat artikel zegt is dat ze snel bezig zijn met de wederopbouw, niet meer en niet minder. En dat is heel slim, want Thailand haalt vrijwel al z'n inkomsten uit toerisme. Zonder toeristen gaat het land gewoon over de kop, en daar schiet niemand wat mee op.

En laat dat arrogante gezemel eens achterwege. Als je werkelijk waar dankt dat jij het als 17 jarige belg van bijv. Mephostophilis wint, zou ik je ff na laten kijken.
You got me! (was dan ook al onmenselijk laat maar goed..)

Wel, dan ben ik daar tegen.. men zou best EERST de slachtoffers lokaliseren, verzorgen of bergen (indien ze dood zijn)...

Zeker ook de overgeblevenen drinkbaar water, voedsel, onderdak geven, anders gaan er nog eens een miljoen mensen dood!

Wat de inkomsten - dus werkgelegenheid betreft --> men zal de komende jaren werk genoeg hebben aan de heropbouw van het land, ook dit is een belangrijk aspect, maar de dringende humanitaire hulp gaat voor... dit zowel in Thailand (waar er blijkbaar al bijna te veel is) als in Indonesië (waar de nood het hoogst is) en in Oost-Afrika.

Denk jij nu trouwens écht dat er NU reeds mensen daar op vakantie zullen willen gaan?! (uitzonderingen voorbehouden)

Overigens doet mijn natioanliteit in deze weinig ter zake, Nederlander
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 21:18
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 05-01-2005 @ 05:13 :

Daarom hebben wij, als gezien, besloten om onze 'noodhulp' op te splitsen.

Mijn ouders nemen Afrika en ik neem Azië voor mijn rekening.

*zucht*
Dus, jij gaat naar Azië om te helpen, en je ouders naar Afrika?
Oud 05-01-2005, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 05-01-2005 @ 22:18 :
Dus, jij gaat naar Azië om te helpen, en je ouders naar Afrika?
FINANCIEEL HELPEN, dat moet je (zeker als je de context even doorhebt) snappen!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 02:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 05-01-2005 @ 07:46 :
Wel, dan ben ik daar tegen.. men zou best EERST de slachtoffers lokaliseren, verzorgen of bergen (indien ze dood zijn)...
Denk je dat ze dat niet doen dan? Komop zeg. Lijken hebben de neiging nogal te gaan stinken, en bovendien kun je d'r behoorlijk ziek van worden als je drinkt uit een vijver waar je buurvrouw in ligt weg te rotten.

Citaat:

Zeker ook de overgeblevenen drinkbaar water, voedsel, onderdak geven, anders gaan er nog eens een miljoen mensen dood!
Gelukkig maar dat je we jou hebben, anders zou de wereld grondig in het honder lopen

Citaat:

Wat de inkomsten - dus werkgelegenheid betreft --> men zal de komende jaren werk genoeg hebben aan de heropbouw van het land, ook dit is een belangrijk aspect, maar de dringende humanitaire hulp gaat voor... dit zowel in Thailand (waar er blijkbaar al bijna te veel is) als in Indonesië (waar de nood het hoogst is) en in Oost-Afrika.
Met het 'heropbouwen' van het land verdien je niet perse geld, en geld is wat ze daar gewoon hard nodig hebben. Zonder toerisme gaat bijvoorbeeld Thailand gewoon falliet.

Citaat:

Denk jij nu trouwens écht dat er NU reeds mensen daar op vakantie zullen willen gaan?! (uitzonderingen voorbehouden)
Ja. M'n zusje is vorige week donderdag vertrokken. Naar Thailand.

Citaat:

Overigens doet mijn natioanliteit in deze weinig ter zake, Nederlander
Nee, domme mensen heb je overal, daar heb je gelijk in.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 05:17
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Chimera schreef op 31-12-2004 @ 11:13 :
Ja, dat is leuk en aardig, maar ten eerste had een derglijk systeem hoogstens het aantal doden wat beperkt. Ik weet niet of je die video's hebt gezien, maar een vloedgolf van 5 m hoog die over een eiland raast wat 1.5m boven de zeespiegel ligt doet gewoon een ongelovelijke hoop schade, waarschuwing of niet. Dit zijn geen dingen die jaarlijks gebeuren ofzo nl.

Dus in plaats van te zitten zeiken kan iedereen best gewoon 10 euro op giro 555 storten. Niet vanwege een schuldgevoel (ik heb geen schuldgevoel, maar ben wel erg onder de indruk van dat natuurgeweld), maar gewoon om je steentje bij te dragen. 10 euro is nou niet iets wat je niet kunt missen lijkt me.
Een dergelijk systeem en een juiste reactie op de waarschuwingen ervan had het aantal doden inderdaad beperkt. Een klein beetje? Dat weet je niet, maar ik gok dat het gigantisch had uitgemaakt. Ik zei ook al eerder dat er idd veel schade zou zijn, waarschuwing of niet. Ik had het alleen over beperking van mensenlevens. En wat als het niet jaarlijks is? Ik zei al, op zoveel mensenlevens kun je geen prijskaartje plakken.

Wat de filmpjes betreft, ik heb ze allemaal gezien, er zwerft een torrent (die overigens ge-update wordt) over et net met alle beschikbare filmpjes, info, kaarten, satellietfoto's voor en na. I've seen it, en zoals ik eerder ook al van mening was, het is verschrikkelijk.

Nah en dan, niet zeiken maar geld storten? Ik 'zeik' wel even, want ik heb een klein beetje vrije tijd om handen, en dan vind ik et leuk om te posten (zo noem ik zeiken dan). Ik zie in de krant een of ander hoog bedrag staan, Nederland, geweldig. Nee, ik heb niet meegestort. Ik ga ook niet storten. Ik heb al mijn geld dat ik aan vuurwerk zou besteden gestort, dat was nul euro. Ik had namelijk geen geld voor vuurwerk. Ze korten mijn werk op dit moment ook in, dus deze student zal et met minder moeten gaan doen. En ach, laat ik dan ook nog maar zeggen dat ik me dr niet voor schaam dat ik geen geld geef, dan heb ik iedereen nu ongeveer wel op zijn of haar teentjes getrapt desondanks wil ik nog 1 ding uit mn vorige post herhalen: het is geen kwestie van het wel of niet hebben van respect voor die mensen bij mij.

edit: trouwens, nog 1 ding over deze situatie die mij gigantisch irriteerde: 3 minuten stilte. De treinen reden niet, de bussen niet, de taxi's niet, de kassieres stopten even met werken. Iedereen stopte even met werken om stil te zijn. Klinkt misschien heel lame, maar we weten met z'n allen wel dat iedereen respect voor die mensen daar hebben, we staan er bijna elke minuut bij stil dat er iets verschrikkelijks is geweest.

Dit klinkt misschien ook lame en onrealistisch: wat als iedereen die drie minuten had doorgewerkt, maar alle winst uit die drie minuten naar 555 had gezonden. Onrealistisch, I know, maar je werd in die drie minuten dat je misschien werkte wél doorbetaald. Al is et maar een paar cent of misschien wel een euro of meer! Drie minuten, wat een onzin.

Again, that's just my 2 cents (spreekwoordelijke 2 cent zegmaar, kan ze niet storten).

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 05:23.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:48
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 06-01-2005 @ 06:17 :
Ik zei al, op zoveel mensenlevens kun je geen prijskaartje plakken.
Dat is een misvatting. Het behoeft weinig observatie om te concluderen dat een mensenleven wel degelijk in geld uit te drukken is, ook al is dat afhankelijk van de plaats. Een blanke is bijvoorbeeld meer geld waard dan een Afrikaan in Darfur.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:19
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 09:48 :
Dat is een misvatting. Het behoeft weinig observatie om te concluderen dat een mensenleven wel degelijk in geld uit te drukken is, ook al is dat afhankelijk van de plaats. Een blanke is bijvoorbeeld meer geld waard dan een Afrikaan in Darfur.
er zijn zelfs zelfs lijsten met wat welk lichaamsdeel waard is afhankelijk va nationaliteit

en het feit dat men maar niet waarschuwde omdat anders de toeristen misschen zouden vluchten geeft wel aa hoeveel mensenlevens daar waard zijn
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 12:40
T_ID
T_ID is offline
'Indonesisch leger incompetent en bruut'
BANGKOK - Het Indonesische leger belemmert pogingen hulp te verlenen aan slachtoffers van de tsunami's van 26 december. Hulpverleners worden tegengewerkt en sommige overlevenden worden zelfs mishandeld door militairen, zei een regionale mensenrechtenorganisatie donderdag.

Het in Bangkok gevestigde Asia Forum heeft naar eigen zeggen een lijst samengesteld met misdragingen en incompetentie van militairen die over voedseldistributie gaan. De organisatie eist dat het Indonesische leger het mogelijk maakt dat voedsel, water en medische hulp onbelemmerd het noorden van Sumatra kunnen bereiken.

Mensen die onvoldoende identificatiepapieren hebben, krijgen geen hulpgoederen. Hulporganisaties mogen geen voedsel uitdelen, terwijl de hulpgoederen op de vliegvelden blijven staan. Ook worden die tegen woekerprijzen aan slachtoffers verkocht.

,,Vrouwen en kinderen die het meest kwetsbaar zijn, staan in rijen bij het enige functionerende ziekenhuis dat door de militairen wordt geleid en krijgen niet de hulp die ze zo nodig hebben'', aldus Asia Forum. De organisatie verwijt het leger ook dat het zijn operaties tegen opstandelingen in Atjeh gewoon doorzet in plaats van manschappen vrij te maken voor hulpwerkzaamheden.

http://www.gooieneemlander.nl/Index

ok, kennelijk was tot twee keer toe helpen bij het afslachten van burgers nog niet genoeg, zelfs in dit soort omstandigheden moet alles dat anders is gehinderd en gediscrimineerd worden.

Indonesie.

Zelfs na al die jaren en de halve wereld die er overheen valt hebben ze nog niets geleerd....
Oud 06-01-2005, 16:52
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 09:48 :

Misschien was ik niet duidelijk genoeg,

"op zoveel mensenlevens kun je geen prijskaartje plakken"

het geld dat een dergelijk systeem zou kosten en al is dat 20 miljoen euro, op zoveel mensenlevens is dat niet meer dan logisch dat je dat hebt. Aan et systeem zit eigenlijk geen prijskaartje bedoel ik als je het met zoveel levens gaat vergelijken.
Oud 06-01-2005, 17:06
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 06-01-2005 @ 06:17 :

Again, that's just my 2 cents (spreekwoordelijke 2 cent zegmaar, kan ze niet storten).
Ik vind het vrij walgelijk eigenlijk, die excuses die jij aandraagt om niet te storen. Je leeft kennelijk op straat? En dan nog gaan zitten zeiken over die 3 minuten stilte ook. Achterlijke puber.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:13
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 06-01-2005 @ 17:52 :
Misschien was ik niet duidelijk genoeg,

"op zoveel mensenlevens kun je geen prijskaartje plakken"

het geld dat een dergelijk systeem zou kosten en al is dat 20 miljoen euro, op zoveel mensenlevens is dat niet meer dan logisch dat je dat hebt. Aan et systeem zit eigenlijk geen prijskaartje bedoel ik als je het met zoveel levens gaat vergelijken.
Als één mensenleven in geld uit is te drukken, dan zijn 100.000 levens dat natuurlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 18:13 :
Als één mensenleven in geld uit is te drukken, dan zijn 100.000 levens dat natuurlijk ook.
Volgens mij is de waarde hiervan helemaal geen issue. Ik denk dat zo'n systeem in verhouding sowieso niet veel kost, maar je kunt nooit voorkomen dat er veel doden vallen, hoe 'goed' je ook gewaarschuwd bent. Tussen de aardbeving en het tijdstip dat de tsunami land raakte zat gemiddeld iets van 7 minuten ofzo geloof ik, niet bepaald genoeg tijd om iedereen in een vliegtuig te laden.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 06-01-2005 @ 18:20 :
Volgens mij is de waarde hiervan helemaal geen issue. Ik denk dat zo'n systeem in verhouding sowieso niet veel kost, maar je kunt nooit voorkomen dat er veel doden vallen, hoe 'goed' je ook gewaarschuwd bent. Tussen de aardbeving en het tijdstip dat de tsunami land raakte zat gemiddeld iets van 7 minuten ofzo geloof ik, niet bepaald genoeg tijd om iedereen in een vliegtuig te laden.
Wat ik ervan begreep is dat de golf met een snelheid van zo'n 700 kilometer per uur bewoog. Dat betekent dat de inwoners van bijvoorbeeld Sri Lanka, indien gewaarschuwd, enkele uren zouden hebben om te vluchten naar hoger gelegen gebieden.

Overigens ben ik een groot voorstander van zo'n systeem - ik bestrijd alleen de politiek correcte en onjuiste visie dat een mensenleven niet in geld is uit te drukken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 18:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 18:26 :
Wat ik ervan begreep is dat de golf met een snelheid van zo'n 700 kilometer per uur bewoog. Dat betekent dat de inwoners van bijvoorbeeld Sri Lanka, indien gewaarschuwd, enkele uren zouden hebben om te vluchten naar hoger gelegen gebieden.
Je hebt gelijk, ik had me vergist. Tussen dat het water zich terugtrekt en het moment dat de tsuname land raakt, zitten enkele minuten, maar dan is de golf er ook al bijna.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 18:16
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ben ik trouwens de enige die een beetje ziek wordt van al die acties, al die tv (radio) programma's en al die mensen en bedrijven die willen laten zien dat ze al wat gestort hebben?
Oud 06-01-2005, 18:17
RanC
RanC is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 06-01-2005 @ 19:16 :
Ben ik trouwens de enige die een beetje ziek wordt van al die acties, al die tv (radio) programma's en al die mensen en bedrijven die willen laten zien dat ze al wat gestort hebben?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:04
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Chimera schreef op 06-01-2005 @ 18:06 :
Achterlijke puber.

lol, beetje jammer.

----

Kvinnet trouwens ook ontzettend irritant dat je nergens een andere mening mag hebben over dit onderwerp. Het is helemaal vervelend dat argumenten als puberaal worden bekeken. Ach fucket, deze discussie gaat toch nergens heen. Jij hebt gelijk, dat blijkt, en nog veel plezier met iedereen naar je mening buigen in dit topic

No offence taken

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 21:07.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:21
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 06-01-2005 @ 22:04 :
No offence taken
Gelukkig maar.

> INTERNET <

Jij vind dingen irritant, ik vind andere dingen irritant. O.a. mensen die zeuren geen geld te hebben, en dan nog gaan kankeren op die 3 minuten stilte. Beetje jammer. Maar ik lig er niet echt wakker van ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:48
Verwijderd
Ik vind het vervelend voor de mensen daar en heb 10 kratten bier aan statiegeld ingeleverd aan de persoon die lege flessen kwam collecteren aan de deur. Okay, twas een jochie van 11 en het was té grappig om te zien hoe ze die 10 kratten van de stapel van 40 sjouwden.
Verder is het de ver-van-mijn-bed-show. Heb niets op 555 gestort.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 22:25
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 06-01-2005 @ 19:16 :
Maakt het voor die mensen daar wat uit hoe wij Nederlanders het geld bij elkaar krijgen? Tuurlijk willen die bedrijven graag hun naam op tv zien. Maar dat vind ik geen enkel probleem als ze een ton storten.
Oud 06-01-2005, 23:34
Verwijderd
BELGISCHE MEDIA UITERST POSITIEF EN ENTHOUSIAST OVER NEDERLANDSE ACTIES

VRT NIEUWSDIENST:

Nederlandse actie brengt al 112 miljoen euro op

do 06/01/05 - De grote inzamelactie voor de slachtoffers van de vloedgolven in Zuidoost-Azië in Nederland was een groot succes. De acties op radio en televisie brachten een recordbedrag van 112.144.000 euro op. Ook de komende dagen kunnen de Nederlanders nog geld storten.

De grote tv-show voor de slachtoffers werd uitgezonden op de verschillende Nederlandse tv-zenders. Zowel commerciële als openbare omroepen werkten samen. Overdag hadden ze al samen uitgezonden op de radio.

Duizenden bedrijven, particulieren en instellingen leverden een bijdrage op het gemeenschappelijke bankrekeningnummer.

Tijdens de uitzending kwamen ook heel wat bekende Nederlanders hun bijdrage storten. Premier Jan Peter Balkende riep bij de start iedereen op om veel geld te geven. Nadien nam hij zelf plaats in het telefoonteam. Zijn eerste beller stortte meteen 100 euro op de rekening.

Later op de avond waren er nog optredens van artiesten en cabaretiers. Hun oproep voor giften viel niet in dovemansoren. Nederland stortte nog nooit zoveel geld bij een inzamelactie.

Op vrijdag 14 januari wordt in Vlaanderen een soortgelijke actie op touw gezet. VRT, VTM en VT4 zenden dan de tv-show "Tsunami 12-12" uit.

Ons land stuurt militairen voor de opbouw

Volgende week stuurt ons land opnieuw het snelle interventieteam B-fast naar Zuidoost-Azië.

Het team zal een kamp voor daklozen bouwen. Ze nemen ook generatoren, voedselpaketten en waterzuiveraars mee.

Ons land zal ook 70 tot 90 militairen naar de getroffen gebieden sturen om te helpen bij de heropbouw.

Bij het leger werden in enkele uren tijd 400 vrijwilligers gevonden om de komende weken naar Zuidoost-Azië te gaan. Daardoor kan ons land een langere tijd in de gebieden blijven. De militairen zullen om de zes weken vervangen worden door een nieuw team.

TELEVISIE tsunami

Na de shows op radio en tv donderdag-
avond was er 112.144.000 euro gestort.

De grote tv-show voor de slachtoffers
werd uitgezonden op de verschillende
Nederlandse tv-zenders.

Duizenden bedrijven, particulieren en
instellingen leverden een bijdrage op
het gemeenschappelijke bankrekening-
nummer. Op vrijdag 14 januari wordt in
Vlaanderen een soortgelijke actie op
touw gezet. VRT, VTM en VT4 zenden dan