Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2005, 13:36
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 16-01-2005 @ 14:32 :
Tegen mij
Ik tegen jou? noooooit van m'n lang zal ze leven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2005, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-01-2005 @ 14:36 :
Ik tegen jou? noooooit van m'n lang zal ze leven.

je begrijpt het niet

Lees de topic anders even door, anders gaan we wel erggg offtopic
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 14:00
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 16-01-2005 @ 14:37 :

je begrijpt het niet

Lees de topic anders even door, anders gaan we wel erggg offtopic
Word ik gezien als de tweede rafiq?

wat een eer.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-01-2005 @ 15:00 :
Word ik gezien als de tweede rafiq?

wat een eer.
Nee, die andere forummer
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 14:12
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 16-01-2005 @ 15:00 :
Nee, die andere forummer
Oh.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-01-2005 @ 15:12 :
Oh.
Die wander en rozenboom vent
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 14:16
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 16-01-2005 @ 15:14 :
Die wander en rozenboom vent
aha
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 18:43
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Bij het lezen van het eerste bericht heb ik meteen een donatie gedaan aan de VVD. Ik hoop dat dat de partij word die die gasten flink aan gaat pakken
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 19:24
Verwijderd
Zonde van je geld.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 19:33
Verwijderd
Het spijt me maar ik vind oliebollen lekkerder dan tonijn.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 20:11
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 16-01-2005 @ 19:43 :
Bij het lezen van het eerste bericht heb ik meteen een donatie gedaan aan de VVD. Ik hoop dat dat de partij wordt, die die gasten flink aan gaat pakken.
Welke gasten?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 20:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Jeujj ik ga stemmen (over jaartje) maar eigenlijk niet op hun
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 21:11
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 21:57 :
Jeujj ik ga stemmen (over jaartje) maar eigenlijk niet op hun
Wie dan? PvdA of Groenlinks denk ik
Oud 17-01-2005, 12:22
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 16-01-2005 @ 22:11 :
Wie dan? PvdA of Groenlinks denk ik
Zal wel PVDA worden.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Bij het lezen van het eerste bericht heb ik meteen een donatie gedaan aan de VVD. Ik hoop dat dat de partij word die die gasten flink aan gaat pakken
Ja, ik zou maar hopen op de VVD als redders van de natie

*g*
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Ga jij eens even het woord "liberaal" opzoeken.

De VVD is geen anti-moslim partij...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 22:19
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 17-01-2005 @ 22:17 :
Ga jij eens even het woord "liberaal" opzoeken.

De VVD is geen anti-moslim partij...
nee, ze zijn alleen tegen de uitwassen van de islam

waarom hoor ik ze nooit over de uitwassen van andere geloven btw?
Oud 18-01-2005, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 17-01-2005 @ 23:19 :
nee, ze zijn alleen tegen de uitwassen van de islam

De "uitwassen van de Islam".
Zijn dat niet de woorden van WIlders?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 17-01-2005 @ 23:19 :

waarom hoor ik ze nooit over de uitwassen van andere geloven btw?
Omdat het tegenwoordig 'in' is om de Islam onderuit te halen?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 10:54
number9
number9 is offline
Nog meer allochtonen in de 2e kamer strax

Dat dit wordt toegestaan.
We moeten juist strenger optreden ipv ze een eigen partij laten oprichten!
Oud 18-01-2005, 11:01
Verwijderd
Citaat:
number9 schreef op 18-01-2005 @ 11:54 :

Waarom moet men allochtonen strenger aanpakken? Verklaar u nader aub.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Hirsi Ali is natuurlijk ook een enorme allochtoon
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2005 @ 12:47 :
Hirsi Ali is natuurlijk ook een enorme allochtoon
Ik denk dat veel mensen het woord allochtoon als synoniem zien voor het woord moslim .
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:21
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 13:03 :
Ik denk dat veel mensen het woord allochtoon als synoniem zien voor het woord moslim .
Dat denk ik niet alleen, dat weet ik wel zeker.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:25
Verwijderd
Ach, uiteindelijk zijn we allemaal n-de generatie allochtonen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:32
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 11:47 :

De "uitwassen van de Islam".
Zijn dat niet de woorden van WIlders?
Jup

Hitler was ook niet tegen het jodendom, alleen tegen de uitwassen ervan
Oud 18-01-2005, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 18-01-2005 @ 13:32 :
Jup

Hitler kan dan ook niet wegblijven zonder zijn "broeders".
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 18-01-2005 @ 13:32 :
Jup

Ik hoop niet dat je hiermee bedoelt uit te drukken dat Wilders met Hitler te vergelijken is, want dat is zelfs voor iemand zonder enig politiek bewustzijn nog een domme opmerking.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2005 @ 13:42 :
Ik hoop niet dat je hiermee bedoelt uit te drukken dat Wilders met Hitler te vergelijken is, want dat is zelfs voor iemand zonder enig politiek bewustzijn nog een domme opmerking.
Ik vind een dergelijke vergelijking anders zo gek nog niet.
Wilders's politieke standpunten zijn immers (tot-nu-toe) alleen nog maar gericht tegen de Islam.
Hitler was weliswaar een gruwelijke misdadiger, maar ook hij was ooit ergens 'klein' begonnen, voordat hij zijn ware aard liet zien.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 13:49 :
Ik vind een dergelijke vergelijking anders zo gek nog niet. (...)
Ik weet dat jij slim genoeg bent om in te zien dat het wel een belachelijke vergelijking is.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:06
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2005 @ 13:54 :
Ik weet dat jij slim genoeg bent om in te zien dat het wel een belachelijke vergelijking is.
nú nog wel ja
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:08
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 11:48 :
Omdat het tegenwoordig 'in' is om de Islam onderuit te halen?
Juist, dat heb je goed gezien. Een erg slechte ontwikkeling vind ik.
Probleem is dat het nog stemmen trekt ook, zie dat gedoe met Wilders.

Ik denk dat het goed is dat er een moslimpartij komt, iedereen zijn spreekbuis.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:20
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 18-01-2005 @ 14:08 :
Juist, dat heb je goed gezien. Een erg slechte ontwikkeling vind ik.
Probleem is dat het nog stemmen trekt ook, zie dat gedoe met Wilders.

Ik denk dat het goed is dat er een moslimpartij komt, iedereen zijn spreekbuis.
precies
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:21
Verwijderd
Citaat:

stakker
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:31
Verwijderd
Citaat:

Nee die "autochtone" partijen doen het goed.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:31
O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Duidelijk iemand uit Urk
Oud 18-01-2005, 13:53
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 18-01-2005 @ 14:06 :
nú nog wel ja
Ik durf best met jou te wedden dat over vijftien jaar niet in de geschiedenisboeken te lezen zal zijn dat Wilders de dood van zes miljoen moslims op zijn geweten heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2005 @ 14:53 :
Ik durf best met jou te wedden dat over vijftien jaar niet in de geschiedenisboeken te lezen zal zijn dat Wilders de dood van zes miljoen moslims op zijn geweten heeft.
Niet als hij die mogelijkheid niet krijgt. Het ligt allemaal aan de stemmers
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 00:34
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2005 @ 13:42 :
nah, alleen is die uitdrukking "de uitwassen van de islam" zo ongelofelijk debiel
Oud 19-01-2005, 00:43
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Joostje schreef op 19-01-2005 @ 01:34 :
nah, alleen is die uitdrukking "de uitwassen van de islam" zo ongelofelijk debiel
nah ik weet niet, ik vind deze 3 debieler:
Citaat:
Er is geen principieel verschil tussen de moord op Van Gogh door Mohammed Bouyeri en het straatterrorisme van groepjes Marokkaanse jongeren in bijvoorbeeld de Amsterdamse Diamantbuurt.
Citaat:
'Er zullen nog veel ergere dingen gebeuren. Nog heel veel troep ligt onder het moslimtapijt. Het terrorisme kost niet alleen mensenlevens; het wil de staat vernietigen en ons bestaan verwoesten.'
Citaat:
ik lust alle hoofddoekjes rauw
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 10:07
PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
'Er zullen nog veel ergere dingen gebeuren. Nog heel veel troep ligt onder het moslimtapijt. Het terrorisme kost niet alleen mensenlevens; het wil de staat vernietigen en ons bestaan verwoesten.'

Zo debiel is deze opmerking niet.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 10:14
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 19-01-2005 @ 11:07 :

Zo debiel is deze opmerking niet.
Echt wel verdiep je eerst maar eens in de religie en de levenswijze van de moslims voordat je met goedkope kreten komt aanzetten
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 10:26
PierdeRegenworm
Nou, ik weet genoeg over de islam dat het geen tolerante religie is tegenover andersdenkenden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 10:27
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 19-01-2005 @ 11:26 :
Nou, ik weet genoeg over de islam dat het geen tolerante religie is tegenover andersdenkenden.
ow?licht eens toe?

Kom maar met soera's waarin staat dat andersdenkende niet getoleerd moeten worden integendeel in de islametische wereld word er opgeroepen tot verdraagzaamheid en de Dawa[dialoog]

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 10:30.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 10:34
PierdeRegenworm
Nou, omdat andersdenkenden (christenen, joden, heidenen etc) als tweederangsburgers worden behandeld, de dihmni-status.

In Mohammeds dagen werden overwonnen joden en christenen die zich niet tot de islam bekeerden toegestaan te leven indien zij de djizja betaalden, een “bescherm”-belasting. Heidenen werd alleen de keus gegeven om zich te bekeren of te sterven. Dit was de “vrede” aangeboden door de 7e eeuw islam. Tot op de dag van vandaag worden in ieder land waar de islamitische wet (Sjaria) geldt, niet-moslims (en ja, vrouwen) behandeld als tweede klas burgers.

Bron
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 10:38
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 19-01-2005 @ 11:34 :
Nou, omdat andersdenkenden (christenen, joden, heidenen etc) als tweederangsburgers worden behandeld, de dihmni-status.

In Mohammeds dagen werden overwonnen joden en christenen die zich niet tot de islam bekeerden toegestaan te leven indien zij de djizja betaalden, een “bescherm”-belasting. Heidenen werd alleen de keus gegeven om zich te bekeren of te sterven. Dit was de “vrede” aangeboden door de 7e eeuw islam. Tot op de dag van vandaag worden in ieder land waar de islamitische wet (Sjaria) geldt, niet-moslims (en ja, vrouwen) behandeld als tweede klas burgers.

Bron
Dat is dus niet waar die keus werd alleen gegeven aan soldaten die tegen hen hadden gevochten, burgers van een veroverde stad mochten hen geloof in vrijheid uitoefenen ze moesten wel belasting betalen maar dat is gebruikelijk.

maar goed ik ga naar huis en ga hier strax nog wel dieper op in
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 12:49
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-01-2005 @ 11:27 :
ow?licht eens toe?

Kom maar met soera's waarin staat dat andersdenkende niet getoleerd moeten worden integendeel in de islametische wereld word er opgeroepen tot verdraagzaamheid en de Dawa[dialoog]
Het geloof zelf is misschien tolerant, maar de mensen die het uitoefenen minder.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 12:54
Madfet
Madfet is offline
Citaat:

Bron
Dit is nou niet echt de meest betrouwbare bron.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 12:55
Verwijderd
Citaat:

Bron
Volgens de Koran vertegenwoordigt "oorlog" een "ongewenste verplichting", dat onder strikte naleving van bepaalde humanitaire en morele voorschriften uitgevoerd moeten worden en er geen oorlog gevoerd mag worden, tenzij het absoluut onvermijdelijk is.

Een nadere beschouwing van het leven van de Profeet Mohammed (vzmh) laat zien dat oorlog een middel was dat gebruikt werd voor defensieve doeleinden in onvermijdbare situaties.

De Koran werd door God aan de Profeet Mohammed (vzmh) geopenbaard gedurende een tijdsbestek van 23 jaar. Gedurende de eerste 13 jaar van deze periode, leefden moslims als een minderheid in een heidense maatschappelijke orde in Mekka en werden vaak onderdrukt. Veel moslims werden lastig gevallen, mishandelt, gefolterd, en zelfs vermoord en hun huizen en bezittingen geplunderd. Ondanks dit leidden de moslims hun leven zonder enige vorm van geweld aan te grijpen en riepen de heidenen op tot vrede.

Toen de onderdrukking van de heidenen ondragelijk werd voor de moslims, emigreerden de moslims naar de stad Yathrib, dat later Medina genoemd zou worden, waar ze hun eigen maatschappelijke orde in een meer vrijere en vriendelijke omgeving konden vestigen. Zelfs nadat ze hun eigen politieke systeem hadden gevestigd, liet men zich niet meeslepen om de wapens tegen de agressieve heidenen uit Mekka op te nemen. Alleen na de volgende openbaring gaf de Profeet (vzmh) het bevel zich voor te bereiden tot oorlog:

Toestemming om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker Allah heeft de macht hen bij te staan. Degenen die ten onrechte uit hun huizen werden verdreven alleen omdat zij zeiden: "Onze Heer is Allah." … (Koran 22: 39-40)

En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief. (Koran 2: 190)

Na de openbaring van deze verzen, vonden verscheidene oorlogen tussen moslims en heidense Arabieren plaats. In geen van deze oorlogen waren de moslims de opstokende partij. Verder vestigde de Profeet Mohammed (vzmh) een veilige en vredesvolle sociale omgeving voor de moslims en heidenen door de vredespact van Hadaybija te aanvaarden, waarin aan de meeste eisen van de heidenen werd toegegeven. Wederom waren het de heidenen, die de afspraken van het pact schonden en zo ontstond er weer een nieuwe situatie voor een oorlog. Doordat het aantal van de moslims fors was gestegen, beschikten de moslims over een strijdmacht die te sterk zou zijn tegen de heidense Arabieren. Maar toch veroverde de Profeet Mohammed (vzmh) Mekka zonder bloedvergieten. Als hij het zou wensen kon Mohammed (vzmh) wraak kunnen nemen op de heidense leiders in de stad, maar in plaats daarvan pijnigde hij géén van hen, vergaf hen en behandelde hij ze met uiterste tolerantie. John Esposito, die in het Westen als een expert op het gebied van de Islam geldt, gaf bericht van de situatie in de volgende woorden: " De Profeet (vzmh) vermeed wraak en plundering na zijn zege en accepteerde een akkoord, dat aan zijn vroegere vijanden amnestie verleende, in plaats van het zwaard tegen ze te verheffen." 2

Niet alleen tijdens de verovering van Mekka, maar ook in het verloop van alle veldslagen en veroveringen, die plaatsvonden in de tijd van de Profeet Mohammed (vzmh), werden de rechten van onschuldige en weerloze mensen zorgvuldig beschermd. De Profeet Mohammed (vzmh) herinnerde de gelovigen vele malen aan deze verplichting en door zijn eigen gedrag werd hij een goede voorbeeld voor anderen. Hij zei de volgende woorden aan de gelovigen die naar het front gingen: "Wanneer men op oorlogspad gaat, ga dan met de religie van God. Tast de ouderen, vrouwen en kinderen niet aan. Verlicht altijd hun toestand en wees vriendelijk voor hen. God heeft hen lief die oprecht zijn."3 De boodschapper van God legde ook de gedragsregels vast die de moslims moeten volgen, zelfs wanneer ze zich midden in het gevecht bevinden:

Doodt geen kinderen. Vermijdt het, om mensen in de kerken aan te tasten die zich hebben toegewijd aan bidden! Doodt nooit vrouwen en ouderen. Steek de bomen niet in de brand en hak ze ook niet om. Verwoest nooit huizen!4

De islamitische grondbeginselen, die God in de Koran heeft beschreven, verklaren deze vredesvolle en gematigde politiek van de Profeet Mohammed (vzmh). God beveelt de gelovigen in de Koran, om de mensen die geen moslim zijn vriendelijk en rechtvaardig te behandelen:

Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief. Maar Allah verbiedt u vriendschap te betonen aan degenen, die tegen u gevochten hebben om de godsdienst, en die u uit uw huizen hebben verdreven of geholpen hebben u te verdrijven…(Koran 60: 8-9)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 12:55
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 19-01-2005 @ 13:49 :
Het geloof zelf is misschien tolerant, maar de mensen die het uitoefenen minder.
Dat ligt in de aard van de mens

whats new
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten