Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2005, 16:56
Delicate
Delicate is offline
Uitgerekent en vandaag maar 1000 calorieën gehaald.
Zal wel komen door dat ziek zijn dan..

Kan het trouwens kloppen dat het 'vet' als eerst van je buik afgaat? Want m'n moeder maakt herhaaldelijk opmerkingen dat m'n buik wat dunner is etcetera.
En ik vroeg me af of door te lijnen je cupmaat ook drastisch naar beneden gaat (alsin a,b,c,d etc he)??

Trouwens vanochtend op de weegschaal gaf ie aan dat ik 2,5 kilo was afgevallen, maar dat zal wel komen door dat ziekige gedoe
Oud 03-02-2005, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 03-02-2005 @ 17:56 :

Kan het trouwens kloppen dat het 'vet' als eerst van je buik afgaat? Want m'n moeder maakt herhaaldelijk opmerkingen dat m'n buik wat dunner is etcetera.
En ik vroeg me af of door te lijnen je cupmaat ook drastisch naar beneden gaat (alsin a,b,c,d etc he)??
Volgens mij is dat allemaal per persoon verschillend. Maar de kans dat als je een aantal kilo afvalt er ook bij je borsten wat af gaat is volgens mij wel vrij groot.
Oud 03-02-2005, 17:04
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 03-02-2005 @ 16:50 :

Hebben jullie ouders eigenlijk veel invloed op dieet? Vinden ze het maar onzin of dieeten ze zelf ook (en hoe dan?)
ik mag niet 'lijnen' van mijn ouders
Oud 03-02-2005, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 03-02-2005 @ 17:00 :
Zegt ze dat ze jou dikkig vindt ? Jij bent superslank zover te zien op foto's. Jij moet echt niet afvallen.
Ik weet het, ik snap het zelf ook niet. Ik ben niet superslank maar wel gewoon slank. Ik heb gewoon een normaal postuur maar ze heeft me een aantal keren bijzonder onsubtiel duidelijk gemaakt hoe zij er over denkt. Zal ik even citeren?
" Je wordt wel echt dik nu " (dit was een jaar of 3 geleden, op mijn 14e dus. Wat gebeurt er dan? je krijgt vrouwelijkere vormen en wat meer vet inderdaad). Resultaat daarvan was dat ik met zowat heb uitgehongerd. Later heeft ze nog wel meer van dit soort opmerkingen gemaakt en ook in de trant van 'Als ik jou was zou ik maar wat meer op je eten gaan letten' etc. Niet echt fijn dus en het heeft ook behoorlijk veel invloed gehad op mijn zelfbeeld enzo. Maar goed, zelfbeeld is nu meestal in orde en ze moet gewoon haar mond houden . Zelf is ze ook niet bepaald de slankste

Ze merkte het trouwens wel toen ik van 63 naar 60 kg was gegaan (afgelopen maanden) en dat vond ze 'maar goed ook' want ze vind dat ik ' eigenlijk niet boven de 60 hoor uit te komen'
Oud 03-02-2005, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 03-02-2005 @ 18:04 :
ik mag niet 'lijnen' van mijn ouders
Wat dragen ze aan als reden? Dat je al slank genoeg bent of dat het ongezond is o.i.d? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk
Oud 03-02-2005, 17:28
kellytje
kellytje is offline
Het is in elk geval meer dan ik eerst at , toen ontbeet ik nooit.
Normaal was die 2de boterham ook voor smiddags maar ik had honger
Nog even over die wijn en paar olijven van gisteren , ik vond het niet jammer omdat het veel calorien bevat ofzo , eer gewoon omdat ik geen honger had en het gewoon uit verveling genomen heb snap je ?
Oud 03-02-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 03-02-2005 @ 18:28 :
Het is in elk geval meer dan ik eerst at , toen ontbeet ik nooit.
Normaal was die 2de boterham ook voor smiddags maar ik had honger
Nog even over die wijn en paar olijven van gisteren , ik vond het niet jammer omdat het veel calorien bevat ofzo , eer gewoon omdat ik geen honger had en het gewoon uit verveling genomen heb snap je ?
Oh oke . Nou ja je kan beter uit verveling olijven eten dan chips lijkt me. Uit verveling eten is op zich ook niet erg, als je maar niet gaat lopen snaaien.
Oud 03-02-2005, 17:53
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 03-02-2005 @ 18:27 :
Wat dragen ze aan als reden? Dat je al slank genoeg bent of dat het ongezond is o.i.d? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk
omdat ik niet echt dik ben denk ik

maar ze zijn ook vaag hoor
ik wilde net niet zoveel eten
gaan ze zeggen dat ik zeker weer allemaal vette troep had gegeten tussen de middag, dat ik dat niet moest doen enzo
maar stiekem eet ik nog veel slechter dan zij denken
Oud 03-02-2005, 18:08
kellytje
kellytje is offline
En als je nu eens met je ouders praat ... Ik mocht vroeger ook niet dieeten, wsl omdat mijn moeder dacht dat ik mezelf ging uithongeren en dat ik niet te dik was. Ik heb toen eens met haar gebabbeld en ze weet nu dat het mij echt wel stoort en dat ik mij beter zou voelen met een paar kilootjes minder. Het helpt mss ook als je haar bv een eetschema laat zien wat verantwoord is , dan kun je nog zeggen dat het gewoon gezonder is en dat je gewoon 'beter' wil leren eten. Hoe groot ben je trouwens en hoeveel weeg je.
Oud 03-02-2005, 18:17
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
kellytje schreef op 03-02-2005 @ 19:08 :
En als je nu eens met je ouders praat ... Ik mocht vroeger ook niet dieeten, wsl omdat mijn moeder dacht dat ik mezelf ging uithongeren en dat ik niet te dik was. Ik heb toen eens met haar gebabbeld en ze weet nu dat het mij echt wel stoort en dat ik mij beter zou voelen met een paar kilootjes minder. Het helpt mss ook als je haar bv een eetschema laat zien wat verantwoord is , dan kun je nog zeggen dat het gewoon gezonder is en dat je gewoon 'beter' wil leren eten. Hoe groot ben je trouwens en hoeveel weeg je.
ik neem aan dat je het tegen mij hebt
en ik vind het superaardig van je
goed bedoeld enzo

maar ik moet ook niet willen lijnen
en gezond eten doe ik al helemaal niet
Daarom post ik hier meestal ook niet
dan komt iedereen weer met allerlei tips voor gezond eten enzo
maar het probleem is niet dat ik niet weet wat gezond is
Graag zou ik er 5 kg af hebben. Maar ik heb ook weer niet de discipline ervoor. Er zit allemaal nog veel meer achter maar ik wil deze topic niet naar me toe trekken.

ben nu 1.72 en 55 kg dus das wel gewoon gezond opzich. Het spijt voor de mensen die zwaarder zijn, heb je weer zon stom meisje dat gaat zitten zeiken terwijl ze helemaal niet dik is.
Oud 03-02-2005, 18:21
blurred
blurred is offline
Wat Moenbloem en Qwuartz zeggen over moeders die zo lekker onsubtiel duidelijk kunnen maken dat ze je te dik vinden, dat komt me zó bekend voor!! Mijn moeder kan dat ook zo goed.

Laatst vertelde ik dat ik de avond ervoor met mijn vriend uit eten was geweest, en toen pakte ze m'n kin vast en keek ernaar op een manier van dat ik weet dat ze bedoelt dat ik dikker in m'n gezicht ben geworden. Dan hoeft ze niet eens iets te zeggen, ik weet zo dan ook al precies wat ze bedoelt. Ze kan ook echt opmerkingen maken die ik vrij grof en gemeen vind. Soms.

Die opmerkingen raken me dan ook echt en zijn vaak de reden dat ik weer begin met lijnen. Ook als ik zelf helemaal niet persé vind dat het echt nodig is dat ik weer eens op mijn eten ga letten.
Oud 03-02-2005, 18:22
kellytje
kellytje is offline
Net daarom zou je beter gezond gaan eten zonder te lijnen ... Dan zul je je ook minder slecht voelen. Van dat gewicht ... ik heb ook een gezond gewicht , als het maar om een paar kilo's gaat denken mensen vaak dat je je aanstelt , maar als ze je niet zien... 3 kilo vet op je buik kan echt wel verschil maken .
Oud 03-02-2005, 18:23
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 03-02-2005 @ 19:17 :
ik neem aan dat je het tegen mij hebt
en ik vind het superaardig van je
goed bedoeld enzo

maar ik moet ook niet willen lijnen
en gezond eten doe ik al helemaal niet
Daarom post ik hier meestal ook niet
dan komt iedereen weer met allerlei tips voor gezond eten enzo
maar het probleem is niet dat ik niet weet wat gezond is
Graag zou ik er 5 kg af hebben. Maar ik heb ook weer niet de discipline ervoor. Er zit allemaal nog veel meer achter maar ik wil deze topic niet naar me toe trekken.

ben nu 1.72 en 55 kg dus das wel gewoon gezond opzich. Het spijt voor de mensen die zwaarder zijn, heb je weer zon stom meisje dat gaat zitten zeiken terwijl ze helemaal niet dik is.
Jij zit nu al net op het randje wat BMI betreft (en dan ga ik er even vanuit dat 18,5 de ondergrens is). 5 kilo eraf en je hebt ernstig ondergewicht.
Oud 03-02-2005, 18:25
blurred
blurred is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 03-02-2005 @ 19:17 :
Dat is helemaal niet gezond, dat is vrij weinig. Als je nog 5 kilo afvalt dan is het zeker té weinig. Ik ben 1 cm. langer dan jij en weeg 10 kilo meer, en ik ben al niet eens echt dik. Kun je nagaan.
Oud 03-02-2005, 18:33
kliwie
kliwie is offline
vandaag gegeten:

7 uur
roggebroodje met jam
kiwi

10 uur
1 boterham met kipfilet en lineraboter

12 uur
1 appel

2 uur
1 boterham met linera en rookvlees

4 uur
1 boterham met linera en kipfilet

6 uur
2 stronkjes witlof met ham en 30+kaas erover
1/2 aardappel
3 kleine gehaktballetjes

vanavond wil ik denk ik nog kwark eten met jam erdoor of een mok magere melk (warm) ik weet nooit zo goed wat ik 's avonds moet eten, en ik ga geen vis eten 's avonds, dus kwark lijkt me goed.
Oud 03-02-2005, 18:37
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik snap niet dat die moeders dat jullie aan doen
net zoals bij blurred
dat heeft zo veel invloed

mensen hebben tegen mij een half jaar geleden ongeveer ook dat soort dingen gedaan/gezegd
opmerkingen met 'zwanger' erin, jolig op mijn buik slaan
misschien niet altijd even serieus bedoeld, maar het raakt me wel.
trouwens jullie hoeven niet allemaal te doen alsof ik broodmager ben hoor, dat valt wel mee

gezond gaan eten moet misschien wel
maar vaak als ik honger heb, heb ik echt geen trek
mijn gemoedstoestand beinvloedt dat heel erg
en als ik me slecht voel wil ik gewoon niet eten
maar dat heeft toch geen gevolgen verder

@ kliwie: dat lijkt mij wel heel weinig
Oud 03-02-2005, 19:02
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
kliwie schreef op 03-02-2005 @ 19:33 :
vandaag gegeten:

7 uur
roggebroodje met jam
kiwi

10 uur
1 boterham met kipfilet en lineraboter

12 uur
1 appel

2 uur
1 boterham met linera en rookvlees

4 uur
1 boterham met linera en kipfilet

6 uur
2 stronkjes witlof met ham en 30+kaas erover
1/2 aardappel
3 kleine gehaktballetjes

vanavond wil ik denk ik nog kwark eten met jam erdoor of een mok magere melk (warm) ik weet nooit zo goed wat ik 's avonds moet eten, en ik ga geen vis eten 's avonds, dus kwark lijkt me goed.
Je hebt het wel goed over de dag verdeeld iig, maar mij lijkt het ook nogal weinig. Heb je de calorieën geteld? Kwark is goed 's avonds, omdat er veel eiwit inzit.
Oud 03-02-2005, 19:04
D-sire
D-sire is offline
Het valt me op dat verschillende mensen van hun ouders nogal rake opmerkingen over hun gewicht/ postuur hebben gekregen. Ik snap echt niet hoe ouders dat tegen hun kind kunnen zeggen, kinderen zijn zo beïnvloedbaar. Zou een groot deel van de eetgestoorden op die manier ziek zijn geworden?
Oud 03-02-2005, 19:18
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 03-02-2005 @ 20:04 :
Het valt me op dat verschillende mensen van hun ouders nogal rake opmerkingen over hun gewicht/ postuur hebben gekregen. Ik snap echt niet hoe ouders dat tegen hun kind kunnen zeggen, kinderen zijn zo beïnvloedbaar. Zou een groot deel van de eetgestoorden op die manier ziek zijn geworden?
nou dat laatste vind ik wel enigzins overtrokken
maar de omgeving heeft altijd grote invloed
of dat nou ouders/partners/vrienden whatever zijn
zeker als het mensen zijn die jou weer dierbaar zijn denk ik
maar ik snap ook niet hoe ouders zulke gemene dingen kunnne zeggen
Oud 03-02-2005, 19:18
droppiej
droppiej is offline
hello-tjes

Ik ben gister bij de dietiste geweest..en k ben nu 3 weekjes bezig..en ben al 2,5 kilo afgevallen...dus het gaat goed!!!!!!! en gister was me pa jarig...en hier op curacao doen ze dat heel uitgebreid....en ik heb gegeten s'avonds macaroni..ik dacht zoiets van dan hoef ik vanavond tenminste niet te snoepen...Maar k ging toch snoepen..2 kaasballetjes...2 pikaballen....1x kip salade en stukie taart

maar k ben ongesteld dus had er gewoon zin in

maar k had ookziets van ...tsjah 1x ...kan het nog wel...morgen begint de echte carnaval..dus hopelijk hou ik het wel vol
Oud 03-02-2005, 19:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb echt een raar eetritme gehad vandaag, ik had examen van drie tot zeven, lekkere k*ttijd ja en ik stond ook pas op om elf uur omdat ik me anders alleen maar in de stress zou helpen.

11.00 uur: bakje cruesli, zonder yoghurt want daar had ik geen zin in.

13.30 uur: twee boterhammen met kipfilet, twee met niets, glas spuitwater

15.00 - 19.00 uur: pakje sultana naturel en een paar slokjes drinken

19.30 uur: restje macaroni (klein bordje vol), vier boterhammen met niets, bakje appel/banaanmoes.

Te weinig ik weet het, en zeker ook te weinig gedronken, nog maar een halve liter. Het kwam allemaal door het examen, door de zenuwen en omdat ik bang was dat ik ondertussen naar de wc moest en door die hopeloze tijd Morgen beter
Oud 03-02-2005, 20:25
Nebel
Nebel is offline
Ik ben ook begonnen met dieten op een dag dat ik met mn moeder en mn vader naar de stad ging om een nieuwe broek te kopen. Ik had toen maat 32 nodig in de breedte (niet van 34,36 maar denk dat het van damesmaaten 42 is dan) en dat was het grootste dat dat merk ging. Toen zei mn vader tegen mn moeder dat als het zo door ging dat ik dan toch wel wat dikkig zou worden, dat ik misschien maar oefeningen voor mn benen en kont moest doen. ik heb het er toen 's avonds over gehad en ze zeiden toen dat ze niet bedoelde dat ik dik was maar dat stevige billen en dijen in de familie zaten en dat veel vrouwen daar ongelukkig van werden, dus dat ik er maar beter wat aan kon doen. Een paar weken later echter waren we op vakantie en toen zei mn moeder steeds als ik wat lekkers wou bestellen dat iktoch wel een beetje dik was en dat ik thuis echt op mn eten moest gaan letten. En toen we de foto's hadden zij ze dat ik echt een beetje zwaar was en mn broeken wel strak zaten. Toen ben ik dus gaan lijnen, en na een tijdje zei ze dat het er wel heel mooi uitzag. ik heb toen 3 maanden dat gewicht gehouden, en toen werd ik ziek, waardoor ik veel afviel. Maar mn moeder maakte soms nog opmerkingen in de trant van: hou die pens eens in. 2 kg verder eraf was ik opeens te mager
Oud 03-02-2005, 21:10
Mara
Mara is offline
Mijn ouders reageren heel verschillend.

Ik mocht eerst niet van ze lijnen, maar mijn moeder ziet nu in dat ik het verstandig doe en dat ik genoeg kennis heb óm 't ook gezond te doen. Mijn moeder steunt me tot zekere hoogte - als het vlees heel vet is krijg ik vaak mager vlees, niet altijd.

Mijn vader vindt het echter ongelofelijke onzin. Jaren geleden werd bij hem een veel te hoog cholesterol geconstateerd, hij moest op dieet en aan de medicijnen. Hij heeft zich toen 1 a 2 jaar aan 't dieet gehouden (mager vlees, geen snacks) en is toen ook een boel afgevallen, wat ook wel mocht (100+ kg bij maar 1,75m). Maar toen had hij er opeens geen zin meer in. Hij begon weer gevulde koeken te eten enzo. Toen was mijn moeder 't ook zat, als hij z'n best niet doet gaat zij geen duurder mager vlees kopen. Vond hij ook best.

Nu haat hij dus dieten. Hij vindt het onzin dat ik geen jus gebruik, ergert zich er dood aan. Wordt regelmatig pissig op me dat ik dieet, we hebben ook erg vaak ruzie erover. Pech dan.
Oud 03-02-2005, 21:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik mocht niet lijnen van mijn moeder omdat ze bang was dat ik er heel erg in zou doorslaan en anorexia ofzo zou krijgen (mijn broertje heeft in een kliniek gezeten waar ook dat soort mensen zaten). Nu woon ik op mezelf dus kan ik zelf bepalen wat en wanneer ik eet dus dat is wel fijn
Oud 03-02-2005, 21:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Mijn moeder vindt het onzin wat ik doe. Maar ze neemt me wel serieus en laat me gewoon gezond voedsel en alles kopen. Op dat gebied is ze wel supportive. Maar daarnaast zegt ze niet dat ik vetmakende dingen niet mag eten, of dat ik niet mag dieten ofzo. Het is dus volkomen mijn eigen keuze wat ik doe, maar wat ik ook doe, haar steun heb ik.
Oud 04-02-2005, 04:09
Verwijderd
Qwuartz: Qua cupmaat ben ik bij het aankomen minstens een halve cup aangekomen op m'n borsten, dus ik neem aan dat dat er ook weer afgaat als ik weer op m'n streefgewicht zit. (Hopefully, mijn maat is erg vervelend )

Ik heb zelf ook wel opmerkingen van m'n moeder gekregen, toen ik in korte tijd behoorlijk aankwam, gewoon zo van 'oppassen' en m'n pa vorig zomer 'goh die hebt ook al van die stevige poten'
(Ik heb altijd al grote kuiten gehad, kan ik ook niks aan doen, maar aankomen helpt dus ook niet )
Oud 04-02-2005, 07:20
Nolita
Nolita is offline
Hoi
ik ben ook begonnen met afvallen... ik had geen overgewicht maar het blubt een beetje.. wil het allemaal wat strakker. Mijn bmi is 23,5 dus dat kan wel!(toen ik begon 24,5) Eerst ging het heel oke, maar ik heb deze week nog weiniger gegeten omdat ik weer een beetje aankwam maar ik ben noch een kg aangekomen!!! Ik weet echt niet wat ik fout doe!
's morgens: 2,5 volkoren boterham, met 1 portie jam, glas drinkyoghurt zonder suiker (330 ml), en soms een glaasje sap (225 ml)
tussendoor: 2 mandarijntjes, cup a soup helder, of als ik een proefwerk heb een boterham met jam of pakje sultana yo & fruit
's middags: 2,5 volkoren boterham met nix of 20+ smeerkaas
tussendoor: meestal een appel of 2 mandarijnen, soms een cracker met mager beleg of jam
's avonds: wat de pot schaft , ik mag nix weigeren want ik mag eigenijk ook niet dieeten. Daarom is mn toetje ook altijd 250 gram volle yoghurt.

Dit was het...
Oud 04-02-2005, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Nolita schreef op 04-02-2005 @ 08:20 :
Welkom!

Je eetpatroon ziet er heel oke uit vind ik
Lijkt me wel dat je met dat eetpatroon kunt afvallen.. maar beweging is ook erg belangrijk!
Fiets je naar school? Sport je? (Wat? en hoevaak?)

Succes!

------

Oja, ik ben van plan het volgende te eten vandaag:

9.00
Magere yoghurt met muesli
1 sinaasappel

(11.30-12.30 sporten)

13.00
2 boterhammen sandwichspread
1 mandarijn

15.30
1 peer
2 volkoren crackers

18.30
Bord rijst met kip en kerriesaus

20.00
Beetje vla of yoghurt

Laatst gewijzigd op 04-02-2005 om 09:14.
Oud 04-02-2005, 09:04
Verwijderd
Ik woon op mezelf, dus wat dat betreft hebben mijn ouders niet zoveel in te brengen in mijn eetpatroon. Mijn moeder 'dieet' ook: dat wil zeggen, ze eet weinig chocoladedingetjes tussendoor (ik ook niet) en dus als ik thuis ben gaat dat wel goed. Mijn vader doet enthousiast zn best om gehakt te bakken zonder olie voor de rest maakt het hem allemaal niet zoveel uit.
Oud 04-02-2005, 09:58
blurred
blurred is offline
Gisteren ging het bij mij goed, en vandaag hopelijk ook weer. Ik ga vandaag met een vriend een dagje naar Amsterdam, dus ik denk wel dat ik alcohol ga drinken. Ik heb zelf 2 bruine boterhammen met kaas en een plak ontbijtkoek meegenomen, dat is magerder dan samen ergens een broodje eten. Ik hoop alleen niet dat hij dat dan weer ongezellig vind ofzo

Gisteravond (na het eten) was mijn buikomtrek 81 cm, maar vanochtend voor mijn ontbijt was het iets van 75 cm.... Verschilt dat bij iedereen zoveel? En welke is nou de juiste? Ergens midden op de dag?
Oud 04-02-2005, 10:27
Nolita
Nolita is offline
Citaat:
Koel schreef op 04-02-2005 @ 10:01 :
Welkom!

Je eetpatroon ziet er heel oke uit vind ik
Lijkt me wel dat je met dat eetpatroon kunt afvallen.. maar beweging is ook erg belangrijk!
Fiets je naar school? Sport je? (Wat? en hoevaak?)

Succes!

------

Oja, ik ben van plan het volgende te eten vandaag:

9.00
Magere yoghurt met muesli
1 sinaasappel

(11.30-12.30 sporten)

13.00
2 boterhammen sandwichspread
1 mandarijn

15.30
1 peer
2 volkoren crackers

18.30
Bord rijst met kip en kerriesaus

20.00
Beetje vla of yoghurt
Ja ik fiets naar school maar das nog niet eens een kilometer weg. Ik probeer ten minste 3 keer per week te fietsen op de hometrainer, maar vanwege mijn ziekte kan ik niet zoveel sporten (spierziekte)... Iemand enig idee hoe het komt dat ik aankom?
Oud 04-02-2005, 11:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blurred schreef op 04-02-2005 @ 10:58 :
Gisteren ging het bij mij goed, en vandaag hopelijk ook weer. Ik ga vandaag met een vriend een dagje naar Amsterdam, dus ik denk wel dat ik alcohol ga drinken. Ik heb zelf 2 bruine boterhammen met kaas en een plak ontbijtkoek meegenomen, dat is magerder dan samen ergens een broodje eten. Ik hoop alleen niet dat hij dat dan weer ongezellig vind ofzo

Gisteravond (na het eten) was mijn buikomtrek 81 cm, maar vanochtend voor mijn ontbijt was het iets van 75 cm.... Verschilt dat bij iedereen zoveel? En welke is nou de juiste? Ergens midden op de dag?
De juiste is natuurlijk die van 's ochtends... daar moet je naar kijken, want die van 's avonds krijg je niets af. Het is bij iedereen iets van 6 cm verschil als je gegeten hebt ed. Dus als je wilt afvallen, zal dat moeten afgaan van hoe je er 's ochtends uitziet...

Je moet dus ook niet 's avonds je lichaam gaan beoordelen of bekijken, omdat je dan gewoon meer opgezwollen bent. Kijk dus altijd naar hoe je er 's ochtends uitziet.

ontopic:

We gaan zo op vakantie. Elke dag wintersporten, maar we hebben zoveel slechte dingen bij ons . Zak met kitkats, 2 zakken chips, zak banaantjes met suiker, sultana's, chocolade repen (6)... en ik weet nu al dat ik dit allemaal opeet. Maar ja aan de andere kant sport ik elke dag, ik wil ook proberen te zwemmen, dus misschien staat dat enigszins gelijk.

En na de vakantie meteen weer beginnen met gezond eten en niet snoepen en dingen op het station kopen...

Laatst gewijzigd op 04-02-2005 om 11:06.
Oud 04-02-2005, 11:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Nolita schreef op 04-02-2005 @ 11:27 :
Ja ik fiets naar school maar das nog niet eens een kilometer weg. Ik probeer ten minste 3 keer per week te fietsen op de hometrainer, maar vanwege mijn ziekte kan ik niet zoveel sporten (spierziekte)... Iemand enig idee hoe het komt dat ik aankom?
Als je altijd weining gegeten hebt, slaat je lichaam alles op, omdat ze gewend is dat ze alles moet gebruiken wat binnenkomt. Nu je weer voldoende eet, zal je lichaam even moeten wennen daaraan, maar al gauw heeft ze door dat ze niet meer alles hoeft op te slaan, omdat je ongeveer genoeg binnenkrijgt waarmee je lichaam normaal kan functioneren. Dit is even de hobbel waar je overheen moet. Ik ben van 1 boterham per dag naar 6 á 8 gegaan en waarschijnlijk ben ik eerst ook wat aangekomen, maar vanzelf gaat je lichaam het weer balanceren en komt dat vanzelf goed. Misschien is het verstandig om cm'ers te meten ipv welke dag/week te wegen. En weeg je dan eens over een maand, dan heb je een beter en eerlijker overzicht.
Oud 04-02-2005, 12:02
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 03-02-2005 @ 17:51 :
Wat ze me ook regelmatig erg duidelijk maakt.
Vind je dat niet vervelend als je moeder dat steeds zegt? Ik zou 't echt niet leuk hebben gevonden als m'n moeder het me steeds zei, alhoewel dat heel soms wel eens voorkwam. Dan zei altijd zoiets als 'volgens mij ben je aangekomen?!'. Niet echt leuk om te horen maar nu kan ze het gelukkig niet meer zeggen.
Oud 04-02-2005, 12:05
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 03-02-2005 @ 17:56 :
1. Het kan inderdaad, maar over het algemeen is het zo dat je 't eerst boven afvalt, rond je borsten, en dan lager richting heupen.
2. Het kan wel, maar hoeft niet veel te zijn. Ik had eerst C, nu B/C (ligt aan 't model). Maar ik denk dat dat per persoon verschillend is.
Oud 04-02-2005, 12:13
-(L)-
Citaat:
blurred schreef op 03-02-2005 @ 19:21 :
Die opmerkingen raken me dan ook echt en zijn vaak de reden dat ik weer begin met lijnen. Ook als ik zelf helemaal niet persé vind dat het echt nodig is dat ik weer eens op mijn eten ga letten.
Ik denk dat van je moeder horen dat je dik/aangekomen bent nog wel moeilijker is dan het bijvoorbeeld op school te horen. Als bv iemand op school tegen me zou zeggen 'dikzak', dan zou ik me dat niet aantrekken (er wordt zoveel gezegd wat niet waar is), maar als m'n moeder zo'n opmerking maakt dan zou ik er meteen in geloven, omdat ze toch iemand is die ik vertrouw enzo.
Oud 04-02-2005, 12:19
-(L)-
Citaat:
Dreamzy schreef op 03-02-2005 @ 20:04 :
Ik denk dat die kans er dik inzit. Als je het dan ook nog eens van klasgenoten te horen krijgt, of door bv op school moeten wegen, ik noem maar iets, dan slaat dat er zeker in bij de meeste jongeren.
Oud 04-02-2005, 12:25
-(L)-
Citaat:
girl*korsou schreef op 03-02-2005 @ 20:18 :

maar k had ookziets van ...tsjah 1x ...kan het nog wel...morgen begint de echte carnaval..dus hopelijk hou ik het wel vol
Ik ben gisteren begonnen met carnaval vieren (nog t/m dinsdag). Gisteren was een zeer slechte dag, ik was al van 4 uur 's middags 't feesten, en heb tussendoor maar snel wat patat gegeten met vriendinnen De rest van de dagen zal 't ook moeilijk worden om de hele dag gezond te eten (ben niet veel thuis), maarja carnaval is maar 1x per jaar. Ik probeer 't in ieder geval gezonder te houden dan vorig jaar, toen was ik echt slecht bezig.

Ik heb gistermorgen op de weegschaal gestaan, en zat nog steeds op m'n streefgewicht (70kg). Hopelijk heeft de carnaval er niet zo heel veel invloed op...
Oud 04-02-2005, 12:39
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-02-2005 @ 22:10 :
[B]Mijn ouders reageren heel verschillend.

Ik mocht eerst niet van ze lijnen, maar mijn moeder ziet nu in dat ik het verstandig doe en dat ik genoeg kennis heb óm 't ook gezond te doen. Mijn moeder steunt me tot zekere hoogte - als het vlees heel vet is krijg ik vaak mager vlees, niet altijd.
Op die manier steunde mijn moeder me ook (nu nog steeds, om op gewicht te blijven). Alleen was dat niet met vlees (want dat lust ik niet), maar bijvoorbeeld met yoghurt. Ze koopt Vifit (die wat duurder is) en andere magere (en halfvolle) producten. Ook zorgt ze dat er genoeg fruit in huis is.
Mijn vader heeft zich nooit echt bemoeid met 't feit dat ik wilde afvallen. Hij zei er ook niet veel van, maar ik merkte wel aan 'm dat hij 't een beetje belachelijk vond. Ook nu ik 10 kg ben afgevallen, zegt hij niks. Gelukkig krijg ik van m'n moeder toch regelmatig een complimentje oid als ik bijvoorbeeld een kort rokje aan heb.

Citaat:
Jaren geleden werd bij hem een veel te hoog cholesterol geconstateerd, hij moest op dieet en aan de medicijnen. Hij heeft zich toen 1 a 2 jaar aan 't dieet gehouden (mager vlees, geen snacks) en is toen ook een boel afgevallen, wat ook wel mocht (100+ kg bij maar 1,75m). Maar toen had hij er opeens geen zin meer in. Hij begon weer gevulde koeken te eten enzo. Toen was mijn moeder 't ook zat, als hij z'n best niet doet gaat zij geen duurder mager vlees kopen. Vond hij ook best.
Is z'n cholesterol gehalte dan niet gestegen toen hij met gevulde koeken enzo begon en 't dieet opgaf? Hier 't zelfde. Ongeveer 1,5 maand geleden is bij m'n vader ook een te hoog cholesterol gehalte geconstateerd. Hij heeft nu 3 maanden te tijd om op z'n eten te leten (magere producten enzo idd), en dan moet hij 't weer laten meten. Als 't nog steeds te hoog is krijgt hij tabletten. M'n vader was eigenlijk niet echt dik, hij had/heeft alleen een bierbuik. Je ziet wel dat er nu wat vanaf is, maar helemaal verdwijnen zal z'n buik niet, want hij drinkt nog steeds dagelijks (1 of 2 flessen) bier. De rest van 't dieet volgt hij wel helemaal. Ben benieuwd of 't cholesterol daalt...]
Wat eigenijk best wel grappig is, m'n vader vraagt nu wel steeds aan mij hoeveel calorieen ergens inzitten en of dat gezond is. Ik zie dat toch wel als teken dat hij ziet dat mijn lijnpoging succes heeft gehad.

Citaat:
Nu haat hij dus dieten. Hij vindt het onzin dat ik geen jus gebruik, ergert zich er dood aan. Wordt regelmatig pissig op me dat ik dieet, we hebben ook erg vaak ruzie erover. Pech dan.
Dat is hier gelukkig niet. Lijkt me ook erg vervelend trouwens. Mijn vader vraagt me nu zelfs geregeld om raad, zoals ik hierboven al zei.
Oud 04-02-2005, 12:42
Nolita
Nolita is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-02-2005 @ 12:09 :
Als je altijd weining gegeten hebt, slaat je lichaam alles op, omdat ze gewend is dat ze alles moet gebruiken wat binnenkomt. Nu je weer voldoende eet, zal je lichaam even moeten wennen daaraan, maar al gauw heeft ze door dat ze niet meer alles hoeft op te slaan, omdat je ongeveer genoeg binnenkrijgt waarmee je lichaam normaal kan functioneren. Dit is even de hobbel waar je overheen moet. Ik ben van 1 boterham per dag naar 6 á 8 gegaan en waarschijnlijk ben ik eerst ook wat aangekomen, maar vanzelf gaat je lichaam het weer balanceren en komt dat vanzelf goed. Misschien is het verstandig om cm'ers te meten ipv welke dag/week te wegen. En weeg je dan eens over een maand, dan heb je een beter en eerlijker overzicht.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Ik eet echt niet weinig, trouwens ik wil afvallen!
Ik voel me afschuwelijk, het gaat vandaag echt slecht!! Ik vertelde mn moeder vanochtend dat ik was aangekomen en toen zei ze dat ze het niet zo goed kon zien. Dat vond ik wel fijn maar ik denk dat ze dat alleen zegt omdat mn zus anorexia heeft gehad (daarom mag ik ook niet lijnen). Kom ik net thuis, want de school is vroeg uit, dus ik at thuis... heeft ze allemaal broodjes gekocht, ja lief hoor, maar nu moest ik dus een italiaanse bol eten.. WIT BROOD! Eeen heel ding!!!! Ik kon nog net voorkomen dat er salami opgegooid werd. Ik voel me nu echt niet goed, zeker omdat ik zag dat er noten en appeltaart lagen, wat betekent dat ik dat vanavond ook naar binnen moet werken. Zogenaamd voor de gezelligheid. Nouja.. En morgen ga ik met vrienden naar de bios, dus ik zal vreselijk mijn best moeten doen om aan de popcorn e.d. te ontkomen.. Ik hoop dat ik strax stiekem kan fietsen maar zal wel niet want mn vader is vroeg thuis.. ik vind het echt niet leuk ... We hebben ook een nieuw meisje in de klas.. echt supermooi.. smal en slank... ik wil ook
Oud 04-02-2005, 12:44
-(L)-
Citaat:
blurred schreef op 04-02-2005 @ 10:58 :

Ik denk niet dat er een 'juiste' is. Alleen denk ik dat je aan die van 's morgens 't meeste hebt. Die van overdag/'s avonds kan namelijk gebasseerd zijn op wat je die dag gegeten hebt.
Oud 04-02-2005, 12:46
-(L)-
Citaat:
Nolita schreef op 04-02-2005 @ 11:27 :
Ik denk dat 't vocht/watergewicht is. Ik kan me niet voorstellen dat je aankomt op die manier hoe jij eet. Ga gewoon nog eens een week zo door, en weeg je dan nog eens. Waarschijnlijk is 't dan wel minder.
Oud 04-02-2005, 12:48
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 04-02-2005 @ 12:03 :
De juiste is natuurlijk die van 's ochtends... daar moet je naar kijken, want die van 's avonds krijg je niets af. Het is bij iedereen iets van 6 cm verschil als je gegeten hebt ed. Dus als je wilt afvallen, zal dat moeten afgaan van hoe je er 's ochtends uitziet...

Je moet dus ook niet 's avonds je lichaam gaan beoordelen of bekijken, omdat je dan gewoon meer opgezwollen bent. Kijk dus altijd naar hoe je er 's ochtends uitziet.

ontopic:

We gaan zo op vakantie. Elke dag wintersporten, maar we hebben zoveel slechte dingen bij ons . Zak met kitkats, 2 zakken chips, zak banaantjes met suiker, sultana's, chocolade repen (6)... en ik weet nu al dat ik dit allemaal opeet. Maar ja aan de andere kant sport ik elke dag, ik wil ook proberen te zwemmen, dus misschien staat dat enigszins gelijk.

En na de vakantie meteen weer beginnen met gezond eten en niet snoepen en dingen op het station kopen...
Probeer je gewoon zoveel mogelijk te beheersen, meer kan je toch niet doen. En als je dan een kilo aankomt, jammer dan. Je mag 't er ook wel een beetje van nemen op vakantie. Bovendien is die kilo er zo weer af als je na de vakantie weer verder gaat met gezond eten.
Oud 04-02-2005, 12:53
Verwijderd
@ Nolita: een keer een wit broodje mag best hoor
En taart en nootjes kun je toch met twintig verschillende redenen weigeren? Je hebt er geen trek in, je wil niet te veel snoepen (de eerlijkste twee redenen), je zit nog vol van het avondeten, je hebt buikpijn, je vindt appeltaart niet lekker, etc. Popcorn ontwijken is vrij makkelijk, je vrienden zullen je immers de popcorn niet gaan opdringen... dus dan hoef je 'm alleen maar niet te nemen. Eventueel kun je ze vragen of ze je niets willen aanbieden.
Oud 04-02-2005, 12:55
Nolita
Nolita is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-02-2005 @ 13:53 :
@ Nolita: een keer een wit broodje mag best hoor
En taart en nootjes kun je toch met twintig verschillende redenen weigeren? Je hebt er geen trek in, je wil niet te veel snoepen (de eerlijkste twee redenen), je zit nog vol van het avondeten, je hebt buikpijn, je vindt appeltaart niet lekker, etc. Popcorn ontwijken is vrij makkelijk, je vrienden zullen je immers de popcorn niet gaan opdringen... dus dan hoef je 'm alleen maar niet te nemen. Eventueel kun je ze vragen of ze je niets willen aanbieden.
Mn ouders weten dat ik het lekker vind... ze doen het expres omdat ze vermoeden dat ik op dieet ben ! Het popcorn zal wel lukken denk ik ja... maar toch
Ik vind het nog steeds niet leuk. Ik vind wit brood bovendien vies. En een zo'n bol bevat 260 kcal.
Oud 04-02-2005, 13:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Nolita schreef op 04-02-2005 @ 13:55 :
Mn ouders weten dat ik het lekker vind... ze doen het expres omdat ze vermoeden dat ik op dieet ben ! Het popcorn zal wel lukken denk ik ja... maar toch
Ik vind het nog steeds niet leuk. Ik vind wit brood bovendien vies. En een zo'n bol bevat 260 kcal.
hoe heb je afgelopen jaren gegeten? Netjes 6-8 boterhammen, 4 aardappels, 200gr groente, 2 stuks fruit, genoeg boter melk en kaas?
Oud 04-02-2005, 14:38
Verwijderd
Vandaag ging niet echt geweldig, maar ach. Morgen beter

7.30: Grapefruit
8.00: 1 br. boterham met tartex

10.45: Stuk appeltaart met slagroom (jarige)

11.45: Broodje met pitten/zaden van de markt

13.45: Nog zo'n broodje + geprakte banaan met sinaasappelsap

15.15: 5 fruitella's.

En ik heb geen idee wat ik vanavond ga eten. Ga wel een uur spinning doen dus dat scheelt alweer.
Oud 04-02-2005, 15:17
Mara
Mara is offline
Niet zo best vandaag.

8:00 0,5 grapefruit 2 boterhammen 1x appelstroop 1x light jam

10:00 Banaan

10:40 Boterham appelstroop

11:45 Boterham rookvlees

13:20 Boterham rookvlees

15:00 McFish zonder saus (ik ga normaal nooit naar de mac, maar speciale gelegenheid, dit leek me nog wel te doen)

16:00 Banaan, 200g kwark, 2 plakjes rookvlees en 2 speculaas

17:00 Aardappelen, rode kool, haaskarbonade

Moet werken, dus pas na 21:15 thuis. Ik weet niet of en wat ik dan nog neem. Moet me inhouden, heb vandaag al te veel kcal binnen
Oud 04-02-2005, 15:22
Verwijderd
Meelfriek: Geweldige sig Ik eet de laatste tijd vaak worteltjes als het lunch is, en m'n vriendinnen weten allemaal dat ik spuugzat ben van wortels, maar tis gezond, goedkoop en we hebben het nou eenmaal
En dan zeg ik meestal van "fries bad, carrot good"
Oud 04-02-2005, 15:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 04-02-2005 @ 16:22 :
Meelfriek: Geweldige sig Ik eet de laatste tijd vaak worteltjes als het lunch is, en m'n vriendinnen weten allemaal dat ik spuugzat ben van wortels, maar tis gezond, goedkoop en we hebben het nou eenmaal
En dan zeg ik meestal van "fries bad, carrot good"

Heb over 't algemeen ook wortels in huis. Heerlijk, vult goed. Maar 'als het lunch is' bedoel je dan érbij of alleen maar worteltjes?
Topic gesloten

Regels voor berichten