Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2005, 09:23
Verwijderd
Hoogtepunt was Ozark Henry godverdomme! NIN was ook vet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2005, 09:56
Verwijderd
Hoogtepunt was Lenny Kravitz... Wat is die man geweldig!!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 10:11
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Pinion(Volgens mij niet live)
Wish
March of the pigs
The line begins to blur
Something I can never have
The hand that feeds
Terrible lie
Burn
Closer(Down In It in het midden stukje)
Gave up
Love is not enough
Hurt
You know what you are
Starfuckers, Inc.
Head like a hole

Later meer.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 11:13
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
2 NIN filmpjes:

http://pascalheister.nl/NIN1.AVI
http://pascalheister.nl/NIN2.AVI

zit wel geen geluid bij helaas.

Maar bij NIN merk je toch goed dat het programma wat te breed was voor dit festival. De tent stond voor de helft goed gevuld, er waren zelfs wat open plekken vooraan. En dat terwijl dit toch een stadionvullende band hoort te zijn.

Laatst gewijzigd op 27-06-2005 om 11:15.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 12:00
Verwijderd
Het was sowieso qua programmering een behoorlijk vreemd festival. Er liepen snothics rond, maar ook mensen waarbij ik wel het gevoel had dat ze er daadwerkelijk voor de muziek waren. En die gore wijven bij Lenny Kravitz, dat was echt het hoogtepunt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 12:19
McMotion
McMotion is offline
wat was nine inch nails toch afschuwelijk vet!!! interpol was ook erg vet trouwens
Oud 27-06-2005, 13:06
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
Secret Agent schreef op 27-06-2005 @ 09:56 :
Hoogtepunt was Lenny Kravitz... Wat is die man geweldig!!
ik hoorde dat ie gevallen was omdat ie dacht dat ie wel even naar het andere podium kon rennen met zn gitaar in zn handen hoe dom ben je dan..
Oud 27-06-2005, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 27-06-2005 @ 11:11 :
Pinion(Volgens mij niet live)
Wish
March of the pigs
The line begins to blur
Something I can never have
The hand that feeds
Terrible lie
Burn
Closer(Down In It in het midden stukje)
Gave up
Love is not enough
Hurt
You know what you are
Starfuckers, Inc.
Head like a hole

Later meer.
Dankjewel (K)
Echt zo jammer dat ze The Fragile niet speelden, maar verder heb ik niets te klagen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 13:36
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
ik hoorde lenny in de verte
Oud 27-06-2005, 13:43
joopie
joopie is offline
Ik begon met QOTSA. Stond wat achteraan helaas, dus moest het voornamelijk via de schermen volgen. Vooral de laatste paar nummers (veel van Songs fot the Deaf) waren top. Schitterend hoe de drummer te keer ging zeg

Vervolgens bij de Main Stage blijven hangen voor Jamie Cullum, vrienden van me wilde het graag zien. Het deed me vrij weinig, dus uiteindelijk maar wat in het gras gaan liggen.

Zoals verwacht was keane ronduit saai, maar gelukkig was Admiral Freebee op het kleine podium aan het spelen. Dat beviel al een stuk beter, lekkere nummers en toffe kerels in de band. Helaas konden we maar een nummertje of 2 meepakken i.v.m. Interpol.

Interpol was ook erg sterk. Vaak kippenvel bij de nummers van Turn on the Bright Lights. De stem van de zanger is Live net zo bijzonder, net zoals hun sterk eigen geluid wat live ook behouden blijft. Wat wel zonde dat The New niet werd gespeeld, daar zat ik stiekem steeds op de wachten. Al bij al een goed optreden, heb ervan genoten.

Van Lenny helaas weinig meegekregen. We wilde een goede plaats bij NIN en dat was ook gelukt. Bijna helemaal vooraan, zo'n 10m van het podium De tent stroomde langzaam vol, de spanning was vlak vooraf voelbaar, dan komen ze op en beginnen verassend met Wish, gevolgd door March of the Pigs, heerlijk!! Wat een binnenkomer Nummers van Pretty Hate Machine tot aan With Teeth werden afgewisseld. Ik had verwacht dat het veel With Teeth zou worden, maar het was erg gevarieerd. Prachtig hoe de band het pubiek liet zingen bij Starkuckers. Dont you? Dont you? Dont You?....geweldig hoe het werd opgevoerd, damn! Ook de lichten waren super, dat kipperende rode/blauwe

Meters kippenvel en tranen in m'n ogen bij Hurt. En later aflsuiten met Head Like a Hole Wat een topoptreden zeg. Ben blij dat ik erbij was, had dit voor geen goud willen missen.

Afsluitend nog een beetje nagieten bij een paar nummers van REM, nog 2 cd'tjes gekocht bij de FRS die er ook stond (2 voor 15, Mellon Collie and the Infinite Sadness en Antics van Interpol) en daarna met de stroom mee het park uit
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 14:02
joopie
joopie is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 27-06-2005 @ 12:13 :
2 NIN filmpjes:
Vooral het tweede filmpje is erg tof!

Inderdaad jammer dat er geen geluid bij zit.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 14:50
geen punt :|
geen punt :| is offline
Eerst Racoon. Wel ok voor een nederlandse vuilnisman.

Toen Feeder. Geweldig. Helemaal vooraan bij 't hek en 't was wel vet hard Ze speelden hun 'live'-klassiekers en ze hebben niet één rustig nummer gespeeld. Erg gaaf. Was ook wel nodig om boven Simple Plan uit te komen. Vanaf daar te horen, erg irritant en slecht.

Daarna The Departure. Beetje gay, maar wel vet. Toen The Tears... gaap... Keane... gaap... Interpol, wel ok, maar kon net zo goed een cd op zetten. Gabriel Rios was vet, maar ik was toen beetje te moe ervoor.

Dat was 't grootste minpunt van 't festival: bij alle podia hoorde je de muziek van de andere podia. Nooit meer Rockinpark voor mij.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 15:28
Verwijderd
Wat crappy fotootjes:

Interpol.

NIN

Festivalterrein.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 15:41
biep
biep is offline
ik zag je Freakje, maar ik durfde geen hoi te zeggen

Ik vond het VET!!
heb echt ontzettend genoten, het weer, de muziek, de sfeer etc! geweldig!
<3
Oud 27-06-2005, 15:54
McMotion
McMotion is offline
ik zag freakje ook maar ik realiseerde me niet dat het freakje was ik vond het alleen een bekend hoofd

ik stond er geloof ik bijna bovenop tijdens nine inch nails
Oud 27-06-2005, 16:18
Pietha
Pietha is offline
Dat was echt een leuke dag

Eerst Feeder: Heel leuk, paar leuke nummers.
Queens of the Stone Age: Saaaaaai
The Departure: Beetje gay, maar wel geinig bandje opzich
The Tears: Beetje standaard, laatste nummer was leuk
Interpol: Ik kende et niet zo goed, waren coole ventjes, leuke muziek ook
Nine Inch Nails: GEWELDIG, echt zeker een van de leukste optredens die ik ooit heb meegemaakt!

Misschien vanavond even wat foto's. Mijn broer heeft ze op zijn pc
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
biep schreef op 27-06-2005 @ 16:41 :
ik zag je Freakje, maar ik durfde geen hoi te zeggen

Ik vond het VET!!
heb echt ontzettend genoten, het weer, de muziek, de sfeer etc! geweldig!
<3
ooh jammer, heb jou niet gezien!

Citaat:
McMotion schreef op 27-06-2005 @ 16:54 :
ik zag freakje ook maar ik realiseerde me niet dat het freakje was ik vond het alleen een bekend hoofd

ik stond er geloof ik bijna bovenop tijdens nine inch nails
omg, ik deed vast erg charmant bij nin
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 16:42
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Was wel erg geslaagd.. mijn entourage was gezellig .. en Lenny was top
Oud 27-06-2005, 17:47
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
Röps schreef op 27-06-2005 @ 15:50 :

Toen Feeder. Geweldig. Helemaal vooraan bij 't hek en 't was wel vet hard Ze speelden hun 'live'-klassiekers en ze hebben niet één rustig nummer gespeeld. Erg gaaf. Was ook wel nodig om boven Simple Plan uit te komen. Vanaf daar te horen, erg irritant en slecht.

oe, hoe zie jij er uit dan? ik stond ook helemaal vooraan.

EN IK VOND HET TROUWENS WEL ERG TOF!

Laatst gewijzigd op 27-06-2005 om 17:55.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 18:31
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 27-06-2005 @ 18:47 :
oe, hoe zie jij er uit dan? ik stond ook helemaal vooraan.

hahahha
Oud 27-06-2005, 18:36
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 27-06-2005 @ 19:31 :
hahahha
de nieuwe revu stage was niet groot en heb nogal mensen gekeken dusja...
Oud 27-06-2005, 18:46
Haha ja dat podium was echt te klein. Grant maakte ook nog zo'n opmerking van "here on the new talent stage"... heel sarcastisch

Wel mooi dat ze even uithaalden ook naar Simple Plan en dat ze zoveel mogelijk herrie maakten
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 19:33
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
Röps schreef op 27-06-2005 @ 19:46 :

Wel mooi dat ze even uithaalden ook naar Simple Plan en dat ze zoveel mogelijk herrie maakten
dat was inderdaad stoerrr!
maar hoe zie jij er uit dan?

misschien heb ik je wel gezien, yeaheahh
Oud 27-06-2005, 19:36
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik begrijp niet wat er uit te halen is naar Simple Plan, het was zeker geen slechte show en het geluid was formidabel.

Als Feeder opeens een kwartier later gaat beginnen dan ben ik weg( naar simple plan dus)
Oud 27-06-2005, 19:57
Waltz
Waltz is offline
NINE INCH NAILS.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 20:00
Verwijderd
Racoon: wel aardig, nog nooit eerder een nummer van gehoord. maar niet echt bijzonder.

Krezip: hou ik niet echt van, maar ze kan wel degelijk zingen. Goede cover van Toxic (wat eigenlijk een ontzettend kutnummer is).

Simple Plan: Baggerzooi...en dan zijn ze ook al veel te snel klaar, waardoor ik het begin van Queens heb gemist, omdat ik weggelopen was richting markt

Queens of the Stone Age: aardig. Niet veel bijzonders.

Jamie Cullum: leuk om te horen, die jazzy pop is heel wat anders tussen al die rock.

Keane: goed optreden.

Lenny Kravitz:
Geen woorden voor....

R.E.M.: heel erg gaaf...bijna allemaal bekende nummers.

Beetje jammer dat bij bijna alle bands, behalve bij Lenny, het geluid wat fucked-up was. Door de gitaren en de bass verzopen de vocals praktisch. Vooral bij het eerste deel van R.E.M. heel erg zonde.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 20:20
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 27-06-2005 @ 17:34 :
omg, ik deed vast erg charmant bij nin
weet ik eerlijk gezegd niet, want ik heb voornamelijk naar nine inch nails gekeken
Oud 27-06-2005, 20:24
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Men zei dat REM kut was, is dat zo?
Oud 27-06-2005, 20:54
Verwijderd
Het geluid viel tegen, maar op zich was het wel aardig. Ik had er wel meer van verwacht Maar kut...nee

Weet iemand trouwens nog welke nummers Lenny en REM allemaal hebben gespeeld?

Deze weet ik nog:

Lenny:

Again
American Woman
Are You Gonna Go My Way
Fields of Joy (toch?)
Fly Away
It Ain't Over Till It's Over
Lady
Let Love Rule
Live
Where Are We Runnin'?

R.E.M.:

Man On The Moon
The Great Beyond
Bad Day
What's The Frequency Kenneth (toch?)
Losing My Religion
Orange Cruch
Imitation Of Life
Everybody Hurts
Nightswimming

Nog meer?

Laatst gewijzigd op 27-06-2005 om 21:11.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 22:14
Hyphen
Hyphen is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 27-06-2005 @ 21:54 :
Lenny:
Again
American Woman
Are You Gonna Go My Way
Fields of Joy (toch?)
Fly Away
It Ain't Over Till It's Over
Lady
Let Love Rule
Live
Where Are We Runnin'?
[/B]
Ja Fields of Joy, hij deed ook nog Always on the run, Stand by my woman en Minister of Rock & Roll. Heel veel van z'n tweede album dus. Maar wat was ie toch goed.
Oud 27-06-2005, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Röps schreef op 27-06-2005 @ 19:46 :
Haha ja dat podium was echt te klein. Grant maakte ook nog zo'n opmerking van "here on the new talent stage"... heel sarcastisch
Ja hehe, het was ook vrij lullig allemaal, net of Feeder een soort beginnend bandje is ofzo.
Maar ze maakten er wel wat leuks van en volgens mij hadden ze het best naar hun zin. (vast een flinke som geld gehad ).

@ McMotion: goedzo.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 23:03
Metal
Metal is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 27-06-2005 @ 16:28 :
Wat crappy fotootjes:

[afbeelding]
Interpol.

[afbeelding]
NIN

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Festivalterrein.
het ziet er erg gaaf uit.

vreemd genoeg had ik er geen festival gevoel bij, maar als ik deze foto's zie, ja

en damn ik had nin echt willen zien.
Oud 27-06-2005, 23:09
Verwijderd
Je had NIN echt willen zien.

Het was ook meer een serie optredens zonde echte samenhang. Het had wel de vadsige snacktenten en de vieze papzakken zonder t-shirt. Dus wat dat betreft wel een echt festival
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 23:11
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
en damn ik had nin echt willen zien. [/B]
Oud 27-06-2005, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Ulfheðin schreef op 28-06-2005 @ 00:09 :
Je had NIN echt willen zien.

Het was ook meer een serie optredens zonde echte samenhang. Het had wel de vadsige snacktenten en de vieze papzakken zonder t-shirt. Dus wat dat betreft wel een echt festival
Ja, Christus. Waarom is driekwart van de mannen die met ontbloot bovenlijf lopen vadsig en uitgezakt en behaard en bezweet?
EN ZE GAAN ALTIJD VLAK LANGS JE HEEN.

Het hele festival deed me wel aan Lowlands denken, alleen dan een stuk kleiner en wat 'normalere' mensen. Maar de sfeer was wel goed en alles was best leuk opgezet.
Alleen het geluid was klote inderdaad, je hoorde allemaal bands door elkaar heen enzo, het was geen porem.
En de tentstage was toch wel de ultieme stage.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 10:24
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 27-06-2005 @ 20:36 :
Ik begrijp niet wat er uit te halen is naar Simple Plan, het was zeker geen slechte show en het geluid was formidabel.

Als Feeder opeens een kwartier later gaat beginnen dan ben ik weg( naar simple plan dus)
Nou, je kon die kinders horen vanaf de Revu Stage. Waarschijnlijk hoorde de band zelf 't nog beter zo hoog op dat podium. Daarom haalden ze er naar uit. Het was vet irritant.

Dat kan ook de reden zijn geweest dat ze een half uur later begonnen: ze gingen even bespreken dat ze hun hardste nummers gingen spelen om er bovenuit te komen.

The Tears haalden ook uit naar Jamie "prutser" Cullum.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 10:39
Verwijderd
Ja ahahahahaa gaaf joh, dat als je op eenzelfde festival geboekt staat je het voor elkaar probeert te verzieken.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 11:01
TommytheCat
TommytheCat is offline
Helemaal als het vrijwel allemaal prutsbands zijn
Oud 28-06-2005, 11:10
Verwijderd
Je kan zeggen wat je wil, maar aan homoerotisch georienteerd publiek geen gebrek

Vooral die man met die hot pants.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 12:27
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 28-06-2005 @ 12:10 :

Vooral die man met die hot pants.
Was Axl Rose er ook?

Ik heb vooral veel dagjesmensen en gezinnen of moeder/dochter-koppels gespot. Relatief weinig gasten voor een festival. Hier en daar verdwaalde NINners maar niet zo massaal als ik verwacht had.
Vooraan in de tent leek het iig of de tent packed zat onder NIN, maar blijkbaar was dat niet het geval als ik Emow-kor's post lees. De crowd-response was er trouwens niet minder om, er stonden erg veel mensen lekker mee te raggen en onder Starfuckers Inc. werden onder het 'Don't you' gedeelte de lyrics gekaapt en zag je duidelijk dat Trent het even door liet gaan en de band liet stoppen met spelen. Erg vet moment.

Voor de rest kwamen ze vanaf minuut 1 fucking enthousiast over en werd er lekker gesmeten met mic-stands en water en hier en daar een beuk tegen een versterker etc. Ook vet dat er een stukje down in it werd gespeeld in het middenstuk van Closer.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 12:31
neproadie
neproadie is offline
Vanuit de merch stand bij de tentstage in ieder geval alles kunnen zien.
NiN was toch wel de topper van de dag.
Verder vond ik het optreden van Jamie Cullum echt dodelijk saai en leek er geen eind aan te komen...
Oud 28-06-2005, 14:46
Verwijderd
Jamie Cullum was fijn!
Maar Lenny Kravitz spande -natuurlijk- de kroon <3
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 17:42
hairsprayqueen
hairsprayqueen is offline
Heel veel mensen van het forum waren zo te horen bij NIN en niet bij REM. Terwijl REM vond ik echt het beste optreden van de dag!!!! Michael Stipe had er zin in en ze speelden echt heel veel bekende nummers! Ook mooi gedaan met die blauwe dingen achter het podium en die lichten erop!

Van Ozark Henry paar liedjes gezien, maar heel mooi!! toen QOTSA, viel me eerlijk gezegd beetje tegen. Heb ze 2x eerder live gezien en vond het toen veel beter. Het geluid viel tegen, vooral bij little sister Maar verder was het wel oke. Je merkte wel dat de bassist weg is, die maakte altijd nog een beetje show op het podium. Toen was er een tijd niets interessants en daarna Lenny Kravitz. Die rockte flink, dat was echt heel tof. En toen natuurlijk REM

Al met al vond ikn het een gaaf festival, maar inderdaad zeer irritant dat je alle muziek van die podia door elkaar hoort als je beetje op een verkeerde plek stond
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 18:17
biep
biep is offline
Citaat:
hairsprayqueen schreef op 28-06-2005 @ 18:42 :
Ook mooi gedaan met die blauwe dingen achter het podium en die lichten erop!

dat was idd super mooi!
Oud 28-06-2005, 18:17
biep
biep is offline
Citaat:
mala schreef op 28-06-2005 @ 15:46 :
Jamie Cullum was fijn!
ik vond dat nogal saai, had het na een nummer al wel weer gezien, kwam niet echt over vond ik.
Oud 28-06-2005, 18:28
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
hairsprayqueen schreef op 28-06-2005 @ 18:42 :
Heel veel mensen van het forum waren zo te horen bij NIN en niet bij REM. Terwijl REM vond ik echt het beste optreden van de dag!!!! Michael Stipe had er zin in en ze speelden echt heel veel bekende nummers! Ook mooi gedaan met die blauwe dingen achter het podium en die lichten erop!

Van Ozark Henry paar liedjes gezien, maar heel mooi!! toen QOTSA, viel me eerlijk gezegd beetje tegen. Heb ze 2x eerder live gezien en vond het toen veel beter. Het geluid viel tegen, vooral bij little sister Maar verder was het wel oke. Je merkte wel dat de bassist weg is, die maakte altijd nog een beetje show op het podium. Toen was er een tijd niets interessants en daarna Lenny Kravitz. Die rockte flink, dat was echt heel tof. En toen natuurlijk REM

Al met al vond ikn het een gaaf festival, maar inderdaad zeer irritant dat je alle muziek van die podia door elkaar hoort als je beetje op een verkeerde plek stond
Volgens mij ligt het er maar aan waar je staat bij dat hoofdpodium. Bij qotsa stond ik helemaal vooraan in het midden van het podium en daar was het geluid bij little sister juist zeer goed.
Reageren

Regels voor berichten