![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat er zo gehamerd wordt op minder vet eten komt omdat de gemiddelde nederlander te véél vet binnenkrijgt, en dan vooral teveel verzadigd vet. Vet dus uit chips, vet vlees, dat soort dingen. Een van de grote boosdoeners van gewichtstoename is suiker. Kortom koolhydraten. In je lichaam zijn reserves hiervoor, en deze worden eerst gebruik als energie vóór dat je lichaam de vetreserves aanspreekt. Als je dus véél koolhydraten (vooral 'makkelijke' koolhydraten, suiker dus) blijft eten, worden die reserves de hele tijd snel aangevuld. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Olie wil m'n moeder echter niet gebruiken, want daar krijg je geen jus van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik heb vandaag eindelijk weer eens een beetje normaal gegeten (qua dingen, niet echt qua hoeveelheid), afgelopen dagen was het een beetje een gekkenhuis...
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik doe dat om de 6 dagen, meestal op maandag. Dan sta ik mezelf ook vaak lekkere dingen toe zoals bv blokjes kaas of een paar stukken chocola. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ook worden moeilijkere koolhydraten langzamer opgenomen, waardoor je bloedsuiker beter gelijk blijft. Bij suiker schiet het omhoog, waarna je lichaam het als een idioot gaat verwerken waardoor je bloedsuikerspiegel weer omlaagschiet. Kijk, koolhydraten heb je natuurlijk wel nodig. Maar als je sneller af wil vallen moet je proberen mínder te eten, en méér eiwitten. Eiwitten worden gebruikt voor spieropbouw. Als je gaat sporten worden eerst je koolhydraatreserves zeg maar aangesproken. Dáárna het vet wel, maar 't duurt dus wat langer. Je kan meer eiwit en minder koolhydraten binnenkrijgen door als tussendoortje bijv. koolvisfilet te nemen, vlees op brood te doen en als toetje magere kwark te nemen. Kijk, het is niet dramatisch dat je dat spul eet. Maar probeer dingen zoals bijv. ontbijtkoek te schrappen. Neem dan een plakje roggebrood ![]() Ook let jij verder op wat je eet, maar mensen die heel ongezond eten eten vaak zoetigheid. Snoep. Puur suiker dus. Dát is vooral slecht. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je lost dit op door 1x per week een refeeddag te nemen. Sommigen noemen dit een junkdag, maar eigenlijk is het refeed. De bedoeling is dat je op die dag binnenkrijgt wat je lichaam eigenlijk nodig heeft. Ik neem aan dat jij je vetpercentage niet weet, en dus ook niet weet hoeveel je precies nodig hebt, maar je kan uitgaan van 2000-2200kcal. Veel mensen hier vullen dat dan op met dingen die ze normaal niet mogen. Kan je doen, maar overdrijf 't niet. Als je bijv. gek bent op chocola, en 't een week niet eet, en dan op zondag je refeeddag houdt, kan je bijv. 4 stukjes chocola nemen. Het is niet de bedoeling dat je die 2000kcal opvult met alleen maar slechte dingen. Als je de rest van de week koolhydraten zoveel mogelijk beperkt is het zaak om op deze dag juist veel koolhydraten te eten. Maar ach, dat maakt voor jullie niet echt uit, meesten letten er toch niet op ![]() Wat je wel moet doen is de hele dag door eten. Dus minstens elk uur. Eigenlijk eet je dan constant. Kan soms onhandig zijn, dus je kan het misschien wel 't beste op een zondag doen omdat je dan geen school/werk/iets anders hebt. Na zo'n refeeddag 'denkt' je lichaam weer dat het genoeg binnekrijgt. De volgende 6 dagen ga je weer onder je dagelijkse kcal behoefte zitten, en langzaamaan zal je metabolisme weer een beetje inzakken. Zondags boost je dat dan weer met een refeeddag. Naast dat het afvallen zo sneller gaat, heb je iets om naar uit te kijken. "Zondags mag ik een stukje chocola!" of wat voor jou maar van toepassing is. Ook houdt het het lijnen een beetje leuk, je moet soms ook wat lekkers nemen he ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Gewoon de dag nemen die voor jou het makkelijkst is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En jah, bij mij wordt het meestal meer junk dan echt refeed, ik eet meestal tot aan het avond eten gezond op een refeed, en avondeten is meestal iets zoals bv lasagna, of uit eten gaan (vaak iets calorierijks met meer vet dan 'normaal' avondeten) op een junkdag neem ik dan een toetje (bv ijs) en savonds snack ik dan (heel slecht) op chocola, en kaashapjes, soms een bakje chips en andere dingen die ik de rest van de week ontwijk. ![]() Trouwens, vandaag gaat het eten echt kut... Gisteravond heb ik na het uit eten+ijs+chocola niks meer gegeten savonds, en vanaochtend heb ik een meergranen bol en een mok cappuccino gehad. Net voor het middageten een dikke plak rye-brood (dat is GEEN roggebrood, hoewel het wel naar roggebrood vertaald, het is vies, echt brood, het smaakt vreemd en ik raadt het niet aan!) en hopelijk krijg ik straks nog wat brood naar binnen maar geweldig gaat het niet...! M'n buik en keel doen nog steeds pijn, kan niet wachten tot ik thuis kom, ga ik een fruit-smoothie maken met ijs, (-<blokjes ijs, dus geen wit ijs) aardbeien, banaan en bosbessen. *Zucht* Trouwens, nadat ik gister toch een soort van junkdag heb gehad, en me vandaag niet geweldig voel en dus niet goed eet, is dat heel erg slecht? verpest ik zo mn dieet of komt het wel weer goed als ik morgen weer gewoon goed begin (als ik me dan beter voel uiteraard) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ach, het is niet best voor je metabolisme, maar verpesten, nee. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je meer vezels eet en bv een sinasappel per dag dan zou het weer goed moeten kopen, sinasappel werkt laxerend, banaan werkt bv 'verstevigend'... Ik heb doordat ik nu veel meer brood heb dat ik elke dag zo ongeveer 'moet' (is dat slecht? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En mjah ik eet meestal wel gewoon normaal, en daar bovenop snack ik dan, dus dan eet ik meer. Maar echte voeding krijg ik dus zowiezo nog naar binnen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat zou best kunnen ja ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Om 16u soep, hoeveel was dat? Alleen wat cup-a-soup? Al met al vind ik 't nogal weinig. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder, tsja, je lichaam is nu soort van 'verslaafd' aan suiker. Lichamelijke verslaving is vrij snel weg, even doorbijten dus. |
![]() |
||
Citaat:
Als je echt zo zwaar bent als je nu denkt (ga je echt wegen, wie weet valt het mee), dan zul je al afvallen als je niet meer snoept. Als jij ongeveer 6 boterhammen verdeelt over de dag en dan nog 2 stuks fruit en avondeten, heb je tussendoor geen tijd om honger te hebben en te snoepen. Bv: ontbijt: cornflakes 10 uur: boterham + appel 12 uur: 2 boterhammen 14 uur: 1 boterhammen 16 uur: soep met boterham 18 uur: avondeten bestaande uit aardappels/rijst/pasta, groente en vlees(vervanger) (liefst mager) 20 uur: magere kwark of yoghurt oid als beleg bv: mager vlees, fruit, honing (toch zoet, maar niet zo 'slecht' als hagelslag), 20+ kaas En dan natuurlijk wat melk en verder water of evt light frisdrank.
Laatst gewijzigd op 28-02-2005 om 19:38. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder maakt 't sowieso niet uit, want ik hoef niet af te vallen, maar 't gaat om 't idee, snap je? |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
B-12 doordat je vegetarisch/veganist bent.. K-elli-e | 46 | 26-06-2004 01:34 |