Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2005, 15:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-02-2005 @ 16:03 :
Okay, thanks. Geldt dat ook voor andere sappen?

Ik las trouwens pas een stuk over vet eten. Mensen die zo vetarm mogelijk probeerden te eten hebben juist een grote kans op latere gewichtstoename en jojo-effecten. Vet vermindert duidelijk je hongergevoel, je zit er sneller vol van.
Ik heb ook heel vaak gehad dat mensen me na een week vet eten vroegen of ik was afgevallen Maar dit zegt dus niet dat we nu allemaal massaal vet moeten eten
Nee, je hebt zeker vetten nodig

Dat er zo gehamerd wordt op minder vet eten komt omdat de gemiddelde nederlander te véél vet binnenkrijgt, en dan vooral teveel verzadigd vet. Vet dus uit chips, vet vlees, dat soort dingen.

Een van de grote boosdoeners van gewichtstoename is suiker. Kortom koolhydraten. In je lichaam zijn reserves hiervoor, en deze worden eerst gebruik als energie vóór dat je lichaam de vetreserves aanspreekt. Als je dus véél koolhydraten (vooral 'makkelijke' koolhydraten, suiker dus) blijft eten, worden die reserves de hele tijd snel aangevuld.
Oud 28-02-2005, 15:52
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 28-02-2005 @ 16:21 :
Mijn moeder gebruikt ook croma, en ze wil niet overstappen op olie. Gelukkig gebruikt ze t alleen bij vlees, en dan lust ik toch niet
Mijn moeder gebruikt vloeibare bak- en braad. Is wel wat beter dan croma, want vloeibaar ís idd beter

Olie wil m'n moeder echter niet gebruiken, want daar krijg je geen jus van.
Oud 28-02-2005, 15:54
kliwie
kliwie is offline
kun je ook in olijfolie vlees klaarmaken? weet dat eerlijk gezegt niet... varkenshaas bedoel ik bijvoorbeeld, in een koekepan?
Oud 28-02-2005, 15:56
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 28-02-2005 @ 16:54 :
kun je ook in olijfolie vlees klaarmaken? weet dat eerlijk gezegt niet... varkenshaas bedoel ik bijvoorbeeld, in een koekepan?
Alles kan. Of het lekker is weet ik niet, ik eet geen vlees...maar volgens mij is het best te eten. Je kunt het altijd uitproberen.
Oud 28-02-2005, 15:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-02-2005 @ 16:51 :
Nee, je hebt zeker vetten nodig

Dat er zo gehamerd wordt op minder vet eten komt omdat de gemiddelde nederlander te véél vet binnenkrijgt, en dan vooral teveel verzadigd vet. Vet dus uit chips, vet vlees, dat soort dingen.

Een van de grote boosdoeners van gewichtstoename is suiker. Kortom koolhydraten. In je lichaam zijn reserves hiervoor, en deze worden eerst gebruik als energie vóór dat je lichaam de vetreserves aanspreekt. Als je dus véél koolhydraten (vooral 'makkelijke' koolhydraten, suiker dus) blijft eten, worden die reserves de hele tijd snel aangevuld.
Maar hoe zit dat dan met brood en aardappelen ed? Dat zijn toch ook voornamelijk koolhydraten? Want ik eet dus, als ik lijn, voornamelijk veel dát. Brood, ontbijtkoek, fruit..
Oud 28-02-2005, 15:59
Verwijderd
Ik heb vandaag eindelijk weer eens een beetje normaal gegeten (qua dingen, niet echt qua hoeveelheid), afgelopen dagen was het een beetje een gekkenhuis...

Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-02-2005 @ 16:03 :
Okay, thanks. Geldt dat ook voor andere sappen?
iig voor de sappen die veel zuren bevatten en ook voor veel frisdranken. Eén of twee glazen zijn niet erg, maar liters wel.
Oud 28-02-2005, 16:02
marla
marla is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 28-02-2005 @ 15:10 :
Bah, vandaag zou m'n junkdag zijn maar ik voel me echt rampzalig buikpijn, keelpijn en helemaal geen fut.
Positief puntje is dat ik op dit moment een broek aan heb waar ik al een jaar niet meer inpaste...!
wat is een junkdag?
BlueAngel
BlueAngel is offline
Overal waar te of te veel voor staat is niet goed.

Verders nog ff een antwoord op de vraag net:
Kun je bijv. varkenshaas ook in olijfolie bakken?

Ja dat kan, tegenwoordig bakt mijn moeder heel veel met olijfolie en dus ook varkenshaas en ik moet zeggen dat ik het zelfs lekkerder vind als in de boter gebakken!
Verwijderd
bij puree kan álles inderdaad wel... ik ga woensdag aardappelpuree en rode kool eten, als je de kool op de puree legt wordt die zo leuk roze en ik vind dat gebakken vis (gewoon met zout en peper, beetje bloem erop smeren) altijd goed bij aardappelpuree past.

happyyyy, je moeder wil misschien idd wel vloeibare margarine gebruiken? blueband culinesse smaakt als het ergens in zit gewoon naar boter en 't is wel vloeibaar (en helemaal plantaardig, behalve misschien de e-nummers). Becel vloeibaar is geloof ik nog wat dunner (en dus onverzadigder) dan blueband culinesse.
Oud 28-02-2005, 16:31
Verwijderd
Citaat:
marla schreef op 28-02-2005 @ 17:02 :
wat is een junkdag?
Andere mensen (zoals bv meelfriek) zijn beter in zulke dingen uitleggen dan ik, maar kortgezegd is dat dus na een paar dagen onder je dagelijkse behoefte eten, dat je dan 1 dag naar je behoefte eet zodat je metabolisme weer versnelt en niet te veel inzakt.

Ik doe dat om de 6 dagen, meestal op maandag. Dan sta ik mezelf ook vaak lekkere dingen toe zoals bv blokjes kaas of een paar stukken chocola.
Oud 28-02-2005, 16:59
kellytje
kellytje is offline
Probleem is dat ik eigelijk niet veel groenten gekookt lust ... Ja champignons , paprika , dingen die je in chinees enzo doet dus maar echt gewone groenten eet ik liever rouw. Wat trouwens ook lekker is , is een zachtgekookt ei onder je puree mengen.
Oud 28-02-2005, 17:02
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 28-02-2005 @ 17:59 :
Probleem is dat ik eigelijk niet veel groenten gekookt lust ... Ja champignons , paprika , dingen die je in chinees enzo doet dus maar echt gewone groenten eet ik liever rouw. Wat trouwens ook lekker is , is een zachtgekookt ei onder je puree mengen.
Je hoeft ze toch ook niet per se te koken? Volgens mij zijn rauwe groenten nog gezonder (zijn geen vitaminen verloren gegaan bij het koken).
Oud 28-02-2005, 17:10
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-02-2005 @ 16:58 :
Maar hoe zit dat dan met brood en aardappelen ed? Dat zijn toch ook voornamelijk koolhydraten? Want ik eet dus, als ik lijn, voornamelijk veel dát. Brood, ontbijtkoek, fruit..
Hoe gecompliceerder het koolhydraat, hoeveel meer moeite je lichaam moet doen om het af te breken. Dat kost dus sowieso al meer energie.

Ook worden moeilijkere koolhydraten langzamer opgenomen, waardoor je bloedsuiker beter gelijk blijft. Bij suiker schiet het omhoog, waarna je lichaam het als een idioot gaat verwerken waardoor je bloedsuikerspiegel weer omlaagschiet.

Kijk, koolhydraten heb je natuurlijk wel nodig. Maar als je sneller af wil vallen moet je proberen mínder te eten, en méér eiwitten. Eiwitten worden gebruikt voor spieropbouw.

Als je gaat sporten worden eerst je koolhydraatreserves zeg maar aangesproken. Dáárna het vet wel, maar 't duurt dus wat langer. Je kan meer eiwit en minder koolhydraten binnenkrijgen door als tussendoortje bijv. koolvisfilet te nemen, vlees op brood te doen en als toetje magere kwark te nemen.

Kijk, het is niet dramatisch dat je dat spul eet. Maar probeer dingen zoals bijv. ontbijtkoek te schrappen. Neem dan een plakje roggebrood
Ook let jij verder op wat je eet, maar mensen die heel ongezond eten eten vaak zoetigheid. Snoep. Puur suiker dus. Dát is vooral slecht.
Oud 28-02-2005, 17:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
marla schreef op 28-02-2005 @ 17:02 :
wat is een junkdag?
Als jij een week lang minder kcal eet dan je lichaam nodig heeft, dan went je lichaam daaraan. Dát is niet de bedoeling. Je wilt dat je lichaam druk blijft verbranden, net alsof het wél genoeg krijgt.

Je lost dit op door 1x per week een refeeddag te nemen. Sommigen noemen dit een junkdag, maar eigenlijk is het refeed. De bedoeling is dat je op die dag binnenkrijgt wat je lichaam eigenlijk nodig heeft. Ik neem aan dat jij je vetpercentage niet weet, en dus ook niet weet hoeveel je precies nodig hebt, maar je kan uitgaan van 2000-2200kcal.
Veel mensen hier vullen dat dan op met dingen die ze normaal niet mogen. Kan je doen, maar overdrijf 't niet. Als je bijv. gek bent op chocola, en 't een week niet eet, en dan op zondag je refeeddag houdt, kan je bijv. 4 stukjes chocola nemen. Het is niet de bedoeling dat je die 2000kcal opvult met alleen maar slechte dingen.

Als je de rest van de week koolhydraten zoveel mogelijk beperkt is het zaak om op deze dag juist veel koolhydraten te eten. Maar ach, dat maakt voor jullie niet echt uit, meesten letten er toch niet op
Wat je wel moet doen is de hele dag door eten. Dus minstens elk uur. Eigenlijk eet je dan constant. Kan soms onhandig zijn, dus je kan het misschien wel 't beste op een zondag doen omdat je dan geen school/werk/iets anders hebt.

Na zo'n refeeddag 'denkt' je lichaam weer dat het genoeg binnekrijgt. De volgende 6 dagen ga je weer onder je dagelijkse kcal behoefte zitten, en langzaamaan zal je metabolisme weer een beetje inzakken. Zondags boost je dat dan weer met een refeeddag.

Naast dat het afvallen zo sneller gaat, heb je iets om naar uit te kijken. "Zondags mag ik een stukje chocola!" of wat voor jou maar van toepassing is. Ook houdt het het lijnen een beetje leuk, je moet soms ook wat lekkers nemen he
Oud 28-02-2005, 17:32
cerys
cerys is offline
^hmm dat klinkt eigenlijk wel handig!
want ik eet eigenlijk veel te weinig omdat ik de laatste tijd ook weinig trek heb in veeel eten enzo. maar ik werk op zaterdag en dan heb ik altijd megaveel trek, dus dan zou ik zaterdag als refeed kunnen instellen
Oud 28-02-2005, 17:39
Mara
Mara is offline
Citaat:
cerys schreef op 28-02-2005 @ 18:32 :
^hmm dat klinkt eigenlijk wel handig!
want ik eet eigenlijk veel te weinig omdat ik de laatste tijd ook weinig trek heb in veeel eten enzo. maar ik werk op zaterdag en dan heb ik altijd megaveel trek, dus dan zou ik zaterdag als refeed kunnen instellen
Bijvoorbeeld.
Gewoon de dag nemen die voor jou het makkelijkst is.
Oud 28-02-2005, 17:39
kellytje
kellytje is offline
IK had de laatste weken iets te veel rauwkost en appelen gegete denk ik ... Had ook problemen met naar toilet gaan maar dan niet dat ik niet kon Zou dat hierdoor kunnen komen ?
Oud 28-02-2005, 17:40
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-02-2005 @ 18:16 :
*knip*
Dat bedoelde ik dus ook... ongeveer

En jah, bij mij wordt het meestal meer junk dan echt refeed, ik eet meestal tot aan het avond eten gezond op een refeed, en avondeten is meestal iets zoals bv lasagna, of uit eten gaan (vaak iets calorierijks met meer vet dan 'normaal' avondeten)
op een junkdag neem ik dan een toetje (bv ijs) en savonds snack ik dan (heel slecht) op chocola, en kaashapjes, soms een bakje chips en andere dingen die ik de rest van de week ontwijk. niet de bedoeling van een refeed zoals meelfriek dus al zegt, maar zo kan ik me de rest van de week beter in houden.

Trouwens, vandaag gaat het eten echt kut...
Gisteravond heb ik na het uit eten+ijs+chocola niks meer gegeten savonds, en vanaochtend heb ik een meergranen bol en een mok cappuccino gehad.
Net voor het middageten een dikke plak rye-brood (dat is GEEN roggebrood, hoewel het wel naar roggebrood vertaald, het is vies, echt brood, het smaakt vreemd en ik raadt het niet aan!)
en hopelijk krijg ik straks nog wat brood naar binnen maar geweldig gaat het niet...!

M'n buik en keel doen nog steeds pijn, kan niet wachten tot ik thuis kom, ga ik een fruit-smoothie maken met ijs, (-<blokjes ijs, dus geen wit ijs) aardbeien, banaan en bosbessen.

*Zucht*

Trouwens, nadat ik gister toch een soort van junkdag heb gehad, en me vandaag niet geweldig voel en dus niet goed eet, is dat heel erg slecht? verpest ik zo mn dieet of komt het wel weer goed als ik morgen weer gewoon goed begin (als ik me dan beter voel uiteraard)
Oud 28-02-2005, 17:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 28-02-2005 @ 18:39 :
IK had de laatste weken iets te veel rauwkost en appelen gegete denk ik ... Had ook problemen met naar toilet gaan maar dan niet dat ik niet kon Zou dat hierdoor kunnen komen ?
Zeker. Niet genoeg vezels en vet binnengekregen, dan krijg je dat.
Oud 28-02-2005, 17:43
Mara
Mara is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 28-02-2005 @ 18:40 :
Dat bedoelde ik dus ook... ongeveer

En jah, bij mij wordt het meestal meer junk dan echt refeed, ik eet meestal tot aan het avond eten gezond op een refeed, en avondeten is meestal iets zoals bv lasagna, of uit eten gaan (vaak iets calorierijks met meer vet dan 'normaal' avondeten)
op een junkdag neem ik dan een toetje (bv ijs) en savonds snack ik dan (heel slecht) op chocola, en kaashapjes, soms een bakje chips en andere dingen die ik de rest van de week ontwijk. niet de bedoeling van een refeed zoals meelfriek dus al zegt, maar zo kan ik me de rest van de week beter in houden.

Trouwens, vandaag gaat het eten echt kut...
Gisteravond heb ik na het uit eten+ijs+chocola niks meer gegeten savonds, en vanaochtend heb ik een meergranen bol en een mok cappuccino gehad.
Net voor het middageten een dikke plak rye-brood (dat is GEEN roggebrood, hoewel het wel naar roggebrood vertaald, het is vies, echt brood, het smaakt vreemd en ik raadt het niet aan!)
en hopelijk krijg ik straks nog wat brood naar binnen maar geweldig gaat het niet...!

M'n buik en keel doen nog steeds pijn, kan niet wachten tot ik thuis kom, ga ik een fruit-smoothie maken met ijs, (-<blokjes ijs, dus geen wit ijs) aardbeien, banaan en bosbessen.

*Zucht*

Trouwens, nadat ik gister toch een soort van junkdag heb gehad, en me vandaag niet geweldig voel en dus niet goed eet, is dat heel erg slecht? verpest ik zo mn dieet of komt het wel weer goed als ik morgen weer gewoon goed begin (als ik me dan beter voel uiteraard)
Ach, als je 's avonds snackt is het niet erg. Maar sommigen gaan het opvullen met chocoladebrood, koekjes, weet ik het. Zodat échte voeding er bij in schiet.

En ach, het is niet best voor je metabolisme, maar verpesten, nee.
Oud 28-02-2005, 17:43
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 28-02-2005 @ 18:39 :
Ik denk dat dat best kan, aardappelen zit zetmeel in, is dat verstoppend? (I thought so?)
Als je meer vezels eet en bv een sinasappel per dag dan zou het weer goed moeten kopen, sinasappel werkt laxerend, banaan werkt bv 'verstevigend'...

Ik heb doordat ik nu veel meer brood heb dat ik elke dag zo ongeveer 'moet' (is dat slecht? )
Oud 28-02-2005, 17:44
kellytje
kellytje is offline
Ik bedoelde dus net het omgekeerde , dat ik zeker 3 keer per dag moest/moet . Volgens mijn moeder kwam het van al die rauwe groenten enzo.
Oud 28-02-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-02-2005 @ 18:43 :
Ach, als je 's avonds snackt is het niet erg. Maar sommigen gaan het opvullen met chocoladebrood, koekjes, weet ik het. Zodat échte voeding er bij in schiet.

En ach, het is niet best voor je metabolisme, maar verpesten, nee.
Gelukkig

En mjah ik eet meestal wel gewoon normaal, en daar bovenop snack ik dan, dus dan eet ik meer. Maar echte voeding krijg ik dus zowiezo nog naar binnen
Oud 28-02-2005, 17:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 28-02-2005 @ 18:44 :
Ik bedoelde dus net het omgekeerde , dat ik zeker 3 keer per dag moest/moet . Volgens mijn moeder kwam het van al die rauwe groenten enzo.
Ah, verkeerd gelezen.Gebruik dan ook geen dubbele ontkenning
Dat zou best kunnen ja Ik weet niet hoe dat precies zit.
Oud 28-02-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 28-02-2005 @ 18:44 :
Edit: NVm, ook verkeerd gelezen.
Oud 28-02-2005, 17:48
Verwijderd
bij konijnen kan dat gebeuren als ze opeens meer rauwkost eten... dus wie weet, misschien bij mensen ook maar konijnen wennen er aan als ze een tijdlang zo eten, hun spijsvertering past zich aan. Misschien de jouwe ook wel.
Oud 28-02-2005, 18:05
kellytje
kellytje is offline
Lol
IK ga btw sla en tomaten erbij eten
Ik had ooit eens gehoord dat wortelen en tomaten niet zo goed zijn om veel te eten omdat die veel suiker bevatten . Klopt dat?
Oud 28-02-2005, 18:09
Verwijderd
Vandaag ging weer lekker slecht, maar ik zit ergens in de 1900 cal en ik ga nog 1.5 uur sporten dus eigenlijk valt het wel mee en komt het netjes (vrij laag zelfs) uit.

(boterhammen zijn niet echt donkerbruine boterhammen deze keer maar gewoon lichtbruine, was het allerlaatste brood wat er was dus vandaar)

7.45
1 boterham
1 × suikerarme jam
1 grapefruit
4 walnoten

10.15
1 boterham
1× suikerarme jam

12.30-13.00
3 × boterham
1 × suikerarme jam
2× appelstroop
1 peer

14.15
bakje magere yoghurt
3 × el muesli
14.30
Kinderbueno mini (zo'n klein reepje is dat, geen echte kinderbueno)
Appel

16.30
chocoladereep van 75 gram . Ik had niet eens honger (sorry, trek ) ofzo maar gewoon zin in chocolade en mijn plan om maar een klein stukje te nemen lukte dus mooi niet.

18.00
1,5 opscheplepel pasta met pesto
200 gram bleekselderij
1 punt cougettetaart (courgette, ei en een dun laagje kaas)
5 vegaballetjes

Vanavond dus sporten en als het goed is verbrand ik daarmee net die chocoladereep en nog een beetje dus dat komt mooi uit. Niet dat ik het zo gepland had, maar goed.
Oud 28-02-2005, 18:14
Mara
Mara is offline
@Moenbloem: Het is niet zo heel dramatisch

Wat betreft die chocoladereep, moet je even bij jezelf nagaan. Gebeurt dat vaker? Dat je van plan bent een klein stukje te nemen maar dat je je niet in kan houden?

Had je de chocola zelf gehaald of was het in huis?
Oud 28-02-2005, 18:29
Blackeyed
Blackeyed is offline
Vandaag besloten om toch maar eens weer te beginnen met een 'dieet'. Ik ben bang om op de weegschaal te gaan staan Ben 1m70 en weeg denk ik nu ongeveer 70kg. BMI= 24 ongeveer.
Ik ben een echte snoeper en eet niets liever dan chocolade en koekjes enz. meestal uit verveling. Doordat ik niet echt veel sport ( elke dag naar school fietsen ) voel je dat natuurlijk direct.
Mijn eerste dag op mijn eten letten is zo verlopen :

Ontbijt : kom cornflakes
glas fruitsap
10 u : appel
12u : 2 grijze boterhammen met zalmsalade
16u : tomatensoep met 1 bescuit
18u : 1 aardappel, stuk vlees, witloof.
20u : waaschijnlijk een boterham nog.

Ik heb niet echt een idee wat er te weinig of te veel is.
Probeer zoveel mogelijk te drinken,maar op school gaat dat nogal moeilijk omdat we alleen tijdens de pauze mogen drinken/eten.
Ik heb vooral last met het missen van iets 'lekkers' en hoop hier iets gezonds op te vinden.
Oud 28-02-2005, 18:39
Verwijderd
het is aan de weinige kant; er mag nog wel een boterham bij (misschien voor in de 1e pauze op school?), wat meer dan 1 aardappel ook wel (nouja tenzij het echt een mega-aardappel was). Dan zit je wat voller na het eten. Doe je melk over je cornflakes? Een beetje zuivel is wel handig, je kunt bijvoorbeeld na het eten een bakje magere yoghurt of kwark nemen als je niet van melk houdt. Groenten wordt 200 gram of meer aangeraden, 150 kan er ook mee door; een opscheplepel gekookte groenten is 50 gram.

Laatst gewijzigd op 28-02-2005 om 18:42.
Oud 28-02-2005, 18:40
kellytje
kellytje is offline
Ik vind het een beetje weinig . Groente mag je zeker veel meer eten als je wil. En die zalmsalade , is dat niet met mayonaise enzo ?
Oud 28-02-2005, 18:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
Blackeyed schreef op 28-02-2005 @ 19:29 :
Vandaag besloten om toch maar eens weer te beginnen met een 'dieet'. Ik ben bang om op de weegschaal te gaan staan Ben 1m70 en weeg denk ik nu ongeveer 70kg. BMI= 24 ongeveer.
Ik ben een echte snoeper en eet niets liever dan chocolade en koekjes enz. meestal uit verveling. Doordat ik niet echt veel sport ( elke dag naar school fietsen ) voel je dat natuurlijk direct.

glas fruitsap

Probeer zoveel mogelijk te drinken,maar op school gaat dat nogal moeilijk omdat we alleen tijdens de pauze mogen drinken/eten.
Ik heb vooral last met het missen van iets 'lekkers' en hoop hier iets gezonds op te vinden.
Om 10u nog een boterham nemen. Zalmsalade kan wel, is vis natuurlijk, maar niet té vaak.
Om 16u soep, hoeveel was dat? Alleen wat cup-a-soup?
Al met al vind ik 't nogal weinig.
Oud 28-02-2005, 18:47
Blackeyed
Blackeyed is offline
Gewoon Minute soep ja.
En die zalmsalada,das natuurlijk ook niet elke dag
Ik eet helemaal niet graag aardappelen dus eet ik dat ook heel weinig. Heb liever rijst en pasta.

Maar hebben jullie misschien tips voor als de zin voor zoettigheid opkomt? Gezonde snacks ofzo?
Oud 28-02-2005, 18:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
Blackeyed schreef op 28-02-2005 @ 19:47 :
Gewoon Minute soep ja.
En die zalmsalada,das natuurlijk ook niet elke dag
Ik eet helemaal niet graag aardappelen dus eet ik dat ook heel weinig. Heb liever rijst en pasta.

Maar hebben jullie misschien tips voor als de zin voor zoettigheid opkomt? Gezonde snacks ofzo?
Je kan op je brood bijv. light-jam en appelstroop doen. Is zoet.

Verder, tsja, je lichaam is nu soort van 'verslaafd' aan suiker. Lichamelijke verslaving is vrij snel weg, even doorbijten dus.
Oud 28-02-2005, 18:53
kellytje
kellytje is offline
Bedoelde gewoon dat je als je vaak salades eet ze mss beter kan vervangen door mager broodbeleg. Als je maar eenmaal in de week ofzo zoiets op je boterham doet kan het natuurlijk geen kwaad.
Gezonde tussendoortjes ? Fruit zoals aardbeien enzo smaken ook heel zoet.
Oud 28-02-2005, 18:53
Verwijderd
misschien kun je je ouders vragen of ze wat rijst of pasta voor jou willen koken, of je doet 't zelf, zo moeilijk is het niet te maken
Oud 28-02-2005, 19:08
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Blackeyed schreef op 28-02-2005 @ 19:29 :

glas fruitsap

Ik weet niet of je normaal ook zo weinig eet, maar als dit is wat je normaal eet, vind ik het niet gek dat jij gaat snoepen, ik zou ook steeds trek krijgen als ik zo weinig zou eten.
Als je echt zo zwaar bent als je nu denkt (ga je echt wegen, wie weet valt het mee), dan zul je al afvallen als je niet meer snoept.

Als jij ongeveer 6 boterhammen verdeelt over de dag en dan nog 2 stuks fruit en avondeten, heb je tussendoor geen tijd om honger te hebben en te snoepen.

Bv:

ontbijt: cornflakes
10 uur: boterham + appel
12 uur: 2 boterhammen
14 uur: 1 boterhammen
16 uur: soep met boterham
18 uur: avondeten bestaande uit aardappels/rijst/pasta, groente en vlees(vervanger) (liefst mager)
20 uur: magere kwark of yoghurt oid

als beleg bv: mager vlees, fruit, honing (toch zoet, maar niet zo 'slecht' als hagelslag), 20+ kaas

En dan natuurlijk wat melk en verder water of evt light frisdrank.

Laatst gewijzigd op 28-02-2005 om 19:38.
Oud 28-02-2005, 19:14
Verwijderd
een goeie bak cornflakes is ook wel min of meer een boterham hoor zelfde idee... granen, zetmeel. Moet 't natuurlijk geen klein schaaltje zijn.
Oud 28-02-2005, 19:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-02-2005 @ 20:14 :
een goeie bak cornflakes is ook wel min of meer een boterham hoor zelfde idee... granen, zetmeel.
weet ik, daarom heb ik geen (2) boterham(men) meer bij het ontbijt gedaan ...
Oud 28-02-2005, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 28-02-2005 @ 20:14 :
weet ik, daarom heb ik geen (2) boterham(men) meer bij het ontbijt gedaan ...
ah, maar je zei 6 boterhammen en noemde er 6 plus cornflakes, vandaar 6 plus cornflakes kan natuurlijk ook best
Oud 28-02-2005, 19:31
-(L)-
Citaat:
Sarah schreef op 28-02-2005 @ 17:02 :
happyyyy, je moeder wil misschien idd wel vloeibare margarine gebruiken? blueband culinesse smaakt als het ergens in zit gewoon naar boter en 't is wel vloeibaar (en helemaal plantaardig, behalve misschien de e-nummers). Becel vloeibaar is geloof ik nog wat dunner (en dus onverzadigder) dan blueband culinesse.
Mijn moeder is gewoon nogal eigenwijs en doet wat betreft vet helemaal wat ze zelf wil. Als ik 't niet eet, dan moet ik 't laten, dat zegt ze dan. Maar ze koopt wel bijvoorbeeld vifit ipv volle yoghurt, dus dat kan wel weer... Dus de ene keer kijkt ze wel naar gezondheid, de andere keer weer niet. Och, moeders zijn soms gewoon tegenstrijdig
Oud 28-02-2005, 19:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-02-2005 @ 20:17 :
ah, maar je zei 6 boterhammen en noemde er 6 plus cornflakes, vandaar 6 plus cornflakes kan natuurlijk ook best
owja... komt waarschijnlijk omdat ik die boterham na het avondeten heb overgenomen... zal het wel ff iets aanpassen .
Oud 28-02-2005, 19:38
Mara
Mara is offline
Ik las in de consumentengids, van de consumentenbond dus, een tijdje geleden een artikel. Ging over het plan om groene, oranje en rode stikkers voor producten te gebruiken zodat men weet wat te kiezen.

Vooral bij ontbijtproducten zijn veel onduidelijkheden. In het artikel stond duidelijk dat cornflakes brood qua vezels en 'inhoud' (vitaminen enzo) niet kunnen vervangen.
Allbran (plus) kan weer wel.
Oud 28-02-2005, 19:40
-(L)-
Heb net een een koekje gepakt
Zo'n droog koekje (geen chocoladekoekje ofzo), maarja daarmee praat ik 't niet goed.
Heb SE-week, dus veel stress. Ik had wel verwacht dat ik een keer 'de mist in zou gaan' deze week (het is pas maandag ), maar als 't hierbij blijft maakt 't natuurlijk niet veel uit... I hope so.
Pff.. nu weer verder leren
Oud 28-02-2005, 19:41
Jules
Jules is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 28-02-2005 @ 20:40 :
Heb net een een koekje gepakt
Zo'n droog koekje (geen chocoladekoekje ofzo), maarja daarmee praat ik 't niet goed.
Heb SE-week, dus veel stress. Ik had wel verwacht dat ik een keer 'de mist in zou gaan' deze week (het is pas maandag ), maar als 't hierbij blijft maakt 't natuurlijk niet veel uit... I hope so.
Pff.. nu weer verder leren
omfg het was maar 1 koekje.
Oud 28-02-2005, 19:43
Verwijderd
hmm nee in cornflakes zitten inderdaad geen vezels en ijzer en b-vitaminen zoals in brood. Dat klopt wel. Maar als je de rest van de dag wel bruinbrood eet, lijkt het mij wel een vervanger.

happyyy, je kunt misschien met jezelf afspreken dat je elke dag 1 biscuitje mag tijdens de SE week, dan hoef je je niet schuldig te voelen als je er een neemt. Een biscuitje is echt geen ramp.

Laatst gewijzigd op 28-02-2005 om 19:46.
Oud 28-02-2005, 19:45
-(L)-
Citaat:
Jules schreef op 28-02-2005 @ 20:41 :
omfg het was maar 1 koekje.
Dat weet ik. Maar het gaat om 't feit dat ik eraan toegaf en me niet kon beheersen.

Verder maakt 't sowieso niet uit, want ik hoef niet af te vallen, maar 't gaat om 't idee, snap je?
Oud 28-02-2005, 20:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 28-02-2005 @ 20:45 :
Dat weet ik. Maar het gaat om 't feit dat ik eraan toegaf en me niet kon beheersen.

Verder maakt 't sowieso niet uit, want ik hoef niet af te vallen, maar 't gaat om 't idee, snap je?
dit vind ik het eigenlijk alleen maar erger maken...
Oud 28-02-2005, 21:09
Verwijderd
Havermout is wel een goede vervanger toch voor brood? Er zitten veel vezels in en het is in ieder geval niet gezoet. Ik eet meestal havermout + 4 boterhammen +yoghurt met wat muesli, dus aan vezels zal ik niet tekort komen denk ik
Topic gesloten

Regels voor berichten