Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2005, 11:21
Eend
Eend is offline
ok, ik heb m gister wel weer braaf ingenomen
Oud 21-07-2005, 16:29
ilse
ilse is offline
@eend
is niet erg als je em een keertje mist

en groetjes van diane!!
Oud 21-07-2005, 19:35
Eend
Eend is offline
Diane?
Oud 22-07-2005, 15:30
ilse
ilse is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-07-2005 @ 20:35 :
Diane?
ze kent jou nog van 2 jaar trug, ze pmt je nog wel een keer
Oud 23-07-2005, 09:34
coopergirl
coopergirl is offline
Vallen bij de medicijngebruikers onder ons ook de gaten spontaan in het gebit?!

Ikzelf poets minimaal 2 maal per dag mijn tanden, 3 minuten lang.. Heb sensodyne tandpasta en nog blijk ik bij elke halfjaarlijkse controle gaatjes in mijn gebit te hebben...

Nu vraag ik mij af of ik gewoon een waardeloos gebit heb of dat het door de combinatie met medicijnen komt???
Oud 23-07-2005, 10:08
moon
moon is offline
Zitten in stemmingstabilisatoren altijd lithium?
Mijn psychiater wil me namelijk af hebben van anti-depressiva en een stemmingstabilisator voor schrijven. Ik wil dat niet als er lithium in zit omdat ik heel erg bang ben voor een lithiumvergiftiging. (heb iemand met lithiumvergiftiging gezien tijdens mijn opname).
Oud 23-07-2005, 13:23
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 23-07-2005 @ 10:34 :

Ikzelf poets minimaal 2 maal per dag mijn tanden, 3 minuten lang.. Heb sensodyne tandpasta en nog blijk ik bij elke halfjaarlijkse controle gaatjes in mijn gebit te hebben...

Nu vraag ik mij af of ik gewoon een waardeloos gebit heb of dat het door de combinatie met medicijnen komt???

Sommige medicijnen hebben als bijwerking droge mond. Waardoor eerder gaatjes kunnen onstaan, en daardoor meer controle bij tandarts nodig is.
Geen idee bij welke soort medicijnen dat allemaal kan voorkomen. Ik heb het bij onwijs zware pijnstillers gehad dat ik droge mond kreeg.
Oud 23-07-2005, 14:11
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
moon schreef op 23-07-2005 @ 11:08 :
Zitten in stemmingstabilisatoren altijd lithium?
Mijn psychiater wil me namelijk af hebben van anti-depressiva en een stemmingstabilisator voor schrijven. Ik wil dat niet als er lithium in zit omdat ik heel erg bang ben voor een lithiumvergiftiging. (heb iemand met lithiumvergiftiging gezien tijdens mijn opname).
lithium is een stemmingsstabilisator en tevens de meest gebruikte, je kan ook depakine nemen of iets anders als je geen lithium wilt

kijk eens :

Stemmingsstabilisatoren zijn medicijnen die gebruikt worden bij de behandeling van een bipolaire stoornis (manisch-depressieve stoornis). Er worden tegenwoordig drie medicijnen gebruikt bij de behandeling: lithium, carbamazepine en valproaat.
Lithium is van de drie het beste onderzocht bij de bipolaire stoornis. Vaak is onderzoek bij carbamazepine en valproaat verricht bij patiënten die niet goed op lithium reageren.
Behalve deze middelen kunnen wellicht nog verapamil (Isoptin®, Geangin®) en clonazepam (Rivotril®) gerangschikt worden onder de stemmingsstabilisatoren. Onderzoek naar deze middelen bij bipolaire stemmingsstoornissen is echter beperkt.

* Carbamazepine (Carbymal®; Tegretol®
* Lithium (Camcolit®, Litarex® en Priadel®)
* Valproaat
Oud 27-07-2005, 14:54
Eend
Eend is offline
Melding Medische fout

Ik zei toch al dat ik t zo vreemd vond, dat ik een dosis van een schizofreen had met de risperdal? En ze hadden gezegd dat ik een lage dosis zou krijgen, terwijl ik 6mg voorgeschoteld kreeg?
Nou, ik vertelde dus nietsvermoedend aan mijn psychiater, dat ik zo moe en afgestompt was. Toen vroeg ze: "Hoeveel krijg je? 1á2 mg toch?"
Dus ik zo: "Nee, 6mg."
Ja, dan was het wel logisch dat ik zo moe was! Door een fout had ik dus de totaal verkeerde dosis gekregen. Doodmoe was ik. Zelfs nu ik gister maar 2 mg gekregen heb, merk ik het verschil al. Ik kan weer bewegen wanneer ik ergens rustig zit

Maarja, ik vond het wel belangrijk om te laten weten, dat je toch altijd even dingen na kunt vragen in plaats van zo stom als mij te zijn en gewoon door te gaan met slikken
Oud 29-07-2005, 17:59
moon
moon is offline
Citaat:
ratsja schreef op 23-07-2005 @ 15:11 :
lithium is een stemmingsstabilisator en tevens de meest gebruikte, je kan ook depakine nemen of iets anders als je geen lithium wilt

kijk eens :

Stemmingsstabilisatoren zijn medicijnen die gebruikt worden bij de behandeling van een bipolaire stoornis (manisch-depressieve stoornis). Er worden tegenwoordig drie medicijnen gebruikt bij de behandeling: lithium, carbamazepine en valproaat.
Lithium is van de drie het beste onderzocht bij de bipolaire stoornis. Vaak is onderzoek bij carbamazepine en valproaat verricht bij patiënten die niet goed op lithium reageren.
Behalve deze middelen kunnen wellicht nog verapamil (Isoptin®, Geangin®) en clonazepam (Rivotril®) gerangschikt worden onder de stemmingsstabilisatoren. Onderzoek naar deze middelen bij bipolaire stemmingsstoornissen is echter beperkt.

* Carbamazepine (Carbymal®; Tegretol®
* Lithium (Camcolit®, Litarex® en Priadel®)
* Valproaat
Ik heb nu depakine chrono gekregen, maar het rare vind ik dat in de bijsluiter alleen maar staat dat het een middel tegen epilepsie is, er staat niks in over dat het een stemmingstabilisator is. Ik hoop maar dat ik wel het goede medicijn heb mee gekregen. Ik moet nu eens in de zoveel tijd bloed laten prikken. (weet niet precies waarom)

Iemand ervaring met depakine?
Oud 29-07-2005, 18:47
ilse
ilse is offline
Citaat:
moon schreef op 29-07-2005 @ 18:59 :
Ik heb nu depakine chrono gekregen, maar het rare vind ik dat in de bijsluiter alleen maar staat dat het een middel tegen epilepsie is, er staat niks in over dat het een stemmingstabilisator is. Ik hoop maar dat ik wel het goede medicijn heb mee gekregen. Ik moet nu eens in de zoveel tijd bloed laten prikken. (weet niet precies waarom)

ik heb lamictal, ook een middel tegen epileptie, ook als stemminsstabilisator. niet dat het werkt, weet ook niet precies hoe jouw medicijnen werken, maar het is dan gewoon een bijwerking van de medicijnen. staat er bij mij ook niet in, maar die psychiater zei dat het wel vaker werd voorgeschreven daartegen.
Oud 29-07-2005, 20:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 23-07-2005 @ 10:34 :

Kijk eens goed op je tube van Sensodyne of er wel fluoride in zit. Je hebt namelijk ook Sensodyne zonder fluoride (oa de rode dacht ik) en daardoor kan je ook sneller gaatjes krijgen.
Oud 31-07-2005, 12:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ga volgende week naar mn huisarts omdat ik naar een psycholoog wil. Ik zit al jaren in de knoop met mezelf en buiten sommige goede periodes om, is het nooit weggegaan. Ik ben al eerder naar een psycholoog geweest en dat heeft toen vrij weinig geholpen.

Mijn moeder had dezelfde problemen als ik toen ze ongeveer net zo oud was. Zij slikt al sinds mijn leeftijd prozac en voor haar is het echt een uitkomst. Daardoor voelt ze zich niet meer aldoor alleen en depri en kan ze dus meer uit haar leven halen (iets waar ik bang voor ben dat ik dat niet zal doen). Zij opperde dat het misschien ook wel wat voor mij is (ik lijk in alles heel erg op haar en hierin dus ook).

Nu ben ik altijd een beetje huiverig voor zulke medicijnen geweest. Mijn moeder zegt dat ze geen bijwerkingen heeft. Maar toch... Als het echt helpt, is het misschien wel de moeite waard, maar ik ben bang dat ik zo emotieloos word oid
Ook ben ik bang dat ik geen zin meer heb in seks oid. Naja, bang dus voor de bijwerkingen...

Kan iemand mij zijn of haar ervaringen vertellen oid?
Oud 31-07-2005, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 31-07-2005 @ 13:26 :
Ik ga volgende week naar mn huisarts omdat ik naar een psycholoog wil. Ik zit al jaren in de knoop met mezelf en buiten sommige goede periodes om, is het nooit weggegaan. Ik ben al eerder naar een psycholoog geweest en dat heeft toen vrij weinig geholpen.

Mijn moeder had dezelfde problemen als ik toen ze ongeveer net zo oud was. Zij slikt al sinds mijn leeftijd prozac en voor haar is het echt een uitkomst. Daardoor voelt ze zich niet meer aldoor alleen en depri en kan ze dus meer uit haar leven halen (iets waar ik bang voor ben dat ik dat niet zal doen). Zij opperde dat het misschien ook wel wat voor mij is (ik lijk in alles heel erg op haar en hierin dus ook).

Nu ben ik altijd een beetje huiverig voor zulke medicijnen geweest. Mijn moeder zegt dat ze geen bijwerkingen heeft. Maar toch... Als het echt helpt, is het misschien wel de moeite waard, maar ik ben bang dat ik zo emotieloos word oid
Ook ben ik bang dat ik geen zin meer heb in seks oid. Naja, bang dus voor de bijwerkingen...

Kan iemand mij zijn of haar ervaringen vertellen oid?
Hoi Chloe,

Als ik jou was zou ik niet meteen naar de Prozac grijpen. Ga eerst eens naar je huisarts, laat je doorverwijzen naar een goede psycholoog en doe daar je verhaal. Als hij het nodig vindt, zal hij je doorverwijzen naar een psychiater, die je medicatie kan voorschrijven. Maar ik denk dat het erg belangrijk is voor jou om eerst een psycholoog te bezoeken, misschien kun je een en ander zelf en met een zetje van een psycholoog oplossen zonder dat je het gelijk chemisch aanpakt.

Dat je op je moeder lijkt en dat je moeder al jaren Prozac slikt, vind ik geen goede reden om ook maar gelijk aan de Prozac te gaan.

Over emotieloos worden: je begint altijd met een lichte dosis en die wordt opgebouwd. Het kan zijn dat je je nogal onwerkelijk gaat voelen. Ik slik Cipramil (nadat ik eerst vanalles heb geprobeerd maar ik kwam niet uit een depressie), nog steeds een lichte dosis, maar ik voel me niet onwerkelijk. Ik ben juist rustiger in mijn hoofd, blijer, toegankelijker...en niet afwezig.

Over aankomen: volgens mij heeft elk medicijn en zeker elk antidepressivum de bijwerking, dat je kunt aankomen. Maar dit heeft zeker ook te maken met hoe goed je je kunt beheersen. Je kunt namelijk vreetbuiten krijgen of gewoon meer honger, en daardoor kom je aan. Als je discipline hebt en gezond blijft eten, kom je waarschijnlijk amper aan. Maar ik moet zeggen dat het moeilijk is om dat vele eten te bedwingen.

Als je toch besluit aan de antidepressiva te gaan, zou ik je goed laten informeren over de soorten. Volgens mij vind ik Cipramil meer geschikt voor jou dan Prozac, maar ik ben natuurlijk geen psychiater.

Als je nog vragen hebt of zomaar wilt praten over je somberheid, stuur me dan een PM. Ik heb redelijk wat ervaring met wat jij beschrijft.
Oud 02-08-2005, 09:41
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
bugge schreef op 31-07-2005 @ 19:32 :
Als je toch besluit aan de antidepressiva te gaan, zou ik je goed laten informeren over de soorten. Volgens mij vind ik Cipramil meer geschikt voor jou dan Prozac, maar ik ben natuurlijk geen psychiater.
Just wondering, vanwaar denk je dat Cipramil meer geschikt voor haar is dan Prozac? Ze behoren immers beiden tot de SSRI categorie
Oud 02-08-2005, 09:43
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-07-2005 @ 21:59 :
Kijk eens goed op je tube van Sensodyne of er wel fluoride in zit. Je hebt namelijk ook Sensodyne zonder fluoride (oa de rode dacht ik) en daardoor kan je ook sneller gaatjes krijgen.
Jepp, met fluoride Daarbij gebruik ik eveneens mondwater en (te dure) tandestokers...

Raadsel alom.. Wellicht is mijn gebit 'gewoon' achteruit gegaan ( )

Thanks anyway
Oud 04-08-2005, 19:12
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
moon schreef op 29-07-2005 @ 18:59 :

Waarom zoek je dat dan niet eerst van tevoren even uit? Het gaat tenslotte om jouw lichaam en daar moet je wel zuinig op zijn
Oud 06-08-2005, 19:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik durfde niet om prozac te vragen, maar ik ga nu waarschijnlijk in groepstherapie... En dat vind ik best wel eng eigenlijk
Oud 10-08-2005, 10:07
Riananas
Riananas is offline
Ik was bezig met het afbouwen van seroxat. Van 20 mg ging ik een maand op een half tablet. en nu zit ik 2 weken op om de dag een half. Voor mijn gevoel gaat het goed, niet ergens veel last van gehad. Maar ik heb wel het idee dat ik wat stiller ben en een beetje negatiever. Weet iemand of dit erbij hoort, en zal dit zo blijven of is het een soort van bijwerking?
Oud 13-08-2005, 19:47
thinky
thinky is offline
"Hoewel er geen dodelijke gevolgen gemeld zijn na overdoseringen van alleen sertraline, zijn er wel doden gemeld na sertraline overdoses in combinatie met andere middelen en/of alcohol."

Dat lees ik net op internet. En ik heb net zoloft met alcohol in genomen. Moet ik me nu zorgen gaan maken?
Oud 13-08-2005, 20:29
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
thinky schreef op 13-08-2005 @ 20:47 :
"Hoewel er geen dodelijke gevolgen gemeld zijn na overdoseringen van alleen sertraline, zijn er wel doden gemeld na sertraline overdoses in combinatie met andere middelen en/of alcohol."

Dat lees ik net op internet. En ik heb net zoloft met alcohol in genomen. Moet ik me nu zorgen gaan maken?
Indien je een extreme overdosering zoloft + veel alcohol naar binnen werkt, kun je last van serotonine syndroom krijgen en/ of in coma belanden. Er van uitgaande dat je je normale dosis Zoloft hebt genomen, zou ik me niet druk maken.

Alcohol heeft een soort versterkende werking op de medicatie waardoor je je eerder suf kunt voelen dan voorheen toen alcohol dronk.
Oud 14-08-2005, 14:26
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-08-2005 @ 20:11 :
Ik durfde niet om prozac te vragen, maar ik ga nu waarschijnlijk in groepstherapie... En dat vind ik best wel eng eigenlijk
Ik heb één keer aan een groepstherapie meegedaan en ben meteen 'gevlucht' en nooit meer teruggekomen. Dan zit je daar rond een tafel een beetje te praten over moeilijke dingen in het leven. Ik hou er echt niet van als ik een hele groep moet gaan vertellen over de gebeurtenissen in mijn leven of mn gedachten daarbij. Ik vind het veel fijner om te praten met een psycholoog, in mijn geval een psychisch verpleegkundige, omdat je dan veel opener kunt zijn (en het praat makkelijker). Je hoeft dan ook niet te letten op dingen die je verteld die bijvoorbeeld een trigger kunnen zijn voor de anderen.
Oud 14-08-2005, 18:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 14-08-2005 @ 15:26 :
Ik heb één keer aan een groepstherapie meegedaan en ben meteen 'gevlucht' en nooit meer teruggekomen. Dan zit je daar rond een tafel een beetje te praten over moeilijke dingen in het leven. Ik hou er echt niet van als ik een hele groep moet gaan vertellen over de gebeurtenissen in mijn leven of mn gedachten daarbij. Ik vind het veel fijner om te praten met een psycholoog, in mijn geval een psychisch verpleegkundige, omdat je dan veel opener kunt zijn (en het praat makkelijker). Je hoeft dan ook niet te letten op dingen die je verteld die bijvoorbeeld een trigger kunnen zijn voor de anderen.
Maar deze therapie is er geloof ik meer op gericht hoe je met je onzekerheid ed om moet gaan in het leven. Want het is bij mij erfelijk en dus niet echt te genezen. Maar ik kan wel sterker worden etc. Daarbij weet ik waar ik last heb en heeft praten met een psycholoog niet zoveel nut (heb het al eens geprobeerd). Ik kon bij de huisarts een heel lijstje opnoemen waar ik mee zat enzo. Dus die zag ook wel dat praten niet echt nodig was... Punt is juist dat ik moeilijk contacten maak en dat dat mijn relatie oa beinvloed en bijv. ook de keuzes die ik maak in het leven.

Maar dat wat jij zei, daar zit ik ook niet op te wachten nee. Ik heb echt helemaal geen zin om met zo'n groepje al mn ervaringen en gedachte te gaan delen. Daarom vind ik het dus ook eng...

Dit is wel offtopic, maar ik heb geen zin om een nieuw topic hierover te openen (1 van de tig topics die er al zijn).
Oud 16-08-2005, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-08-2005 @ 19:21 :
Maar deze therapie is er geloof ik meer op gericht hoe je met je onzekerheid ed om moet gaan in het leven. Want het is bij mij erfelijk en dus niet echt te genezen. Maar ik kan wel sterker worden etc. Daarbij weet ik waar ik last heb en heeft praten met een psycholoog niet zoveel nut (heb het al eens geprobeerd). Ik kon bij de huisarts een heel lijstje opnoemen waar ik mee zat enzo. Dus die zag ook wel dat praten niet echt nodig was... Punt is juist dat ik moeilijk contacten maak en dat dat mijn relatie oa beinvloed en bijv. ook de keuzes die ik maak in het leven.

Maar dat wat jij zei, daar zit ik ook niet op te wachten nee. Ik heb echt helemaal geen zin om met zo'n groepje al mn ervaringen en gedachte te gaan delen. Daarom vind ik het dus ook eng...

Dit is wel offtopic, maar ik heb geen zin om een nieuw topic hierover te openen (1 van de tig topics die er al zijn).
In de kliniek waar ik zat had je ook groepstherapie, meidengroep was dat, en ik persoonlijk vond dat echt de fijnste therapie. Je hoefde niet zomaar alles op tafel te leggen maar we werkten met thema's en opdrachten. en alles was vrij, je moest niks.
Oud 23-08-2005, 15:20
XsharonX
XsharonX is offline
Ik ben gestopt met me me medicijnen citralopram en daar voel ik me heel goed bij. Voor de rest nutteloze mededeling
Oud 23-08-2005, 15:33
metallica
metallica is offline
ik ben nu een jaar gestopt met efexor, maar vooral de laatste tijd gaat het niet echt goed met me en ik heb zo'n gevoel dat ik dreig terug te vallen. Nu wil ik eerst gaan proberen hoe het gaata ls ik weer naar school ga en weer een gewoon ritme heb om te kijken of dat helpt en of het dan ook weer beter met me gaat. Maar nu vraag ik me af ik wil absoluut niet meer aan de AD zijn er geen homeopatische dingen die ik eerst kan proberen mocht het zijn dat wat meer ritme en structuur niet helpt?
Oud 24-08-2005, 18:50
moon
moon is offline
Ik weet niet of ik het hier kan vragen.
Ik wil bloeddonor worden maar ik weet niet of dat mag als je anti-depressiva slikt (ik slik zoloft), weet iemand hier meer van?
Oud 24-08-2005, 19:26
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
metallica schreef op 23-08-2005 @ 16:33 :
ik ben nu een jaar gestopt met efexor, maar vooral de laatste tijd gaat het niet echt goed met me en ik heb zo'n gevoel dat ik dreig terug te vallen. Nu wil ik eerst gaan proberen hoe het gaata ls ik weer naar school ga en weer een gewoon ritme heb om te kijken of dat helpt en of het dan ook weer beter met me gaat. Maar nu vraag ik me af ik wil absoluut niet meer aan de AD zijn er geen homeopatische dingen die ik eerst kan proberen mocht het zijn dat wat meer ritme en structuur niet helpt?
Heb je geen baadt bij een anti-depressivum? Of vind je het geen prettig idee?

Persoonlijk heb ik geen ervaring met Sint Janskruid maar volgens de laatste (Duitse) onderzoeken werkt het bij lichte tot matige depressies evengoed als Seroxat (stofnaam peroxetide). Nadeel is dat hierdoor de anticonceptie pil niet meer betrouwbaar is. (In het geval dat je aan de pil bent is het dus een essentieel iets om bij je overweging mee te laten tellen)

Succes!
Oud 25-08-2005, 16:25
brynn
brynn is offline
Citaat:
moon schreef op 24-08-2005 @ 19:50 :
Ik wil bloeddonor worden maar ik weet niet of dat mag als je anti-depressiva slikt (ik slik zoloft), weet iemand hier meer van?
Op de lijst die je moet invullen voordat je bloed geeft moet je altijd invullen of je medicijnen gebruikt. Hoewel er meestal geen volbloed wordt gebruikt bij patienten kan ik me niet voorstellen dat ze het een goed idee vinden om bloed dat 'verontreinigd'is te gebruiken. Maar bij het 0800-zoveel nummer van de bloedbank, zit een helpdesk waar ze je dat soort dingen met zekerheid kunnen vertellen.
Oud 25-08-2005, 16:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Misschien staat hier wel het antwoord op je vraag tussen. Zo niet dan moet je maar even verder zoeken op die site want er staat wel veel op.
Oud 25-08-2005, 18:49
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
"Voor medicijngebruik geldt dat vaak niet het medicijn op zich leidt tot afkeuring, maar meer de reden waarom u het medicijn inneemt."

Dit vond ik op de site van daantje
Oud 26-08-2005, 12:20
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
word je toch geen donor ?
Oud 26-08-2005, 18:13
Eend
Eend is offline
Iemand hier ervaring met Nozinan? Ik kan alleen maar vinden dat het een soort van pijnstiller is, maar ik slik m als kalmeringsmiddel
Oud 27-08-2005, 11:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Eend schreef op 26-08-2005 @ 19:13 :
Iemand hier ervaring met Nozinan? Ik kan alleen maar vinden dat het een soort van pijnstiller is, maar ik slik m als kalmeringsmiddel
Ik slikte ook vaak paracetamol als rustgevend of slaapmiddel en dat werkte ook goed dus ik denk dat pijnstillers soms best als kalmeringsmiddel gebruikt kunnen worden.
Oud 27-08-2005, 12:10
Eend
Eend is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-08-2005 @ 12:28 :
Ik slikte ook vaak paracetamol als rustgevend of slaapmiddel en dat werkte ook goed dus ik denk dat pijnstillers soms best als kalmeringsmiddel gebruikt kunnen worden.
Ja, ik vind het wel best. Zo voel ik geen pijn aan mn lijf
Ik slik nu tijdelijk voor vast 100mg per dag. Het schijnt een best wel hoge dosis te zijn voor kalmerend resultaat.
Oud 27-08-2005, 13:03
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Sommige middelen hebben een werking die voor meerdere doeleinden gebruikt kunnen worden. Prometazine bijvoorbeeld is een antihistamine (middel tegen allergie) maar wordt ook als kalmeringsmedicatie voor geschreven. Depakine is zowel een anti-epilecticum alswel een anti-psychoticum.. Codeine wordt bij hoestproblemen gegeven en is ook verwerkt in paracetamol/ codeine preparaten tegen pijn.

Succes meid!
Oud 28-08-2005, 18:39
Eend
Eend is offline
Ja, prometazine heb ik ook al gehad alleen dat werkte niet goed. Net als oxazepam. Daarom krijg ik nu Nozinan. Gelukkig werkt dat wel.
Oud 29-08-2005, 15:23
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Eend schreef op 28-08-2005 @ 19:39 :
Gelukkig werkt dat wel.
En dat is het voornaamstse
Oud 29-08-2005, 15:55
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 28-08-2005 @ 19:39 :
Ja, prometazine heb ik ook al gehad alleen dat werkte niet goed. Net als oxazepam. Daarom krijg ik nu Nozinan. Gelukkig werkt dat wel.
Oxazepam, werkt toch ook alleen maar een paar dagen, dus niet wekenlang !!
Oud 29-08-2005, 17:50
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ratsja schreef op 29-08-2005 @ 16:55 :
Indien je de dosis telkens opvoert, kun je het wel enige tijd volhouden met oxazepam. Maar of dat nu raadzaam is...
Oud 31-08-2005, 18:11
Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 29-08-2005 @ 16:55 :
Ik slikte oxazepam alleen voor zonodig. Niet voor vast.

Nu slik ik Nozinan voor vast (100mg per dag) en daarnaast zonodig 4x25mg Phenergan (prometazine). De Phenergan versterkt de werking van de Nozinan.

Het werkt echt goed!
Oud 10-09-2005, 18:58
Nienna*
Nienna* is offline
Oxazepam had op mij nauwelijks effect; waar zou dat aan kunnen liggen? Te lage dosis?
Voor mijn huisarts was dat (één van) de reden (en) om mij aan de anti-depressiva te doen.
Oud 10-09-2005, 20:33
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 10-09-2005 @ 19:58 :
Oxazepam had op mij nauwelijks effect; waar zou dat aan kunnen liggen? Te lage dosis?
Voor mijn huisarts was dat (één van) de reden (en) om mij aan de anti-depressiva te doen.
Je lichaam bouwt voor oxazepam en andere benzo's vlot tolerantie op (ofwel; je lichaam heeft steeds meer van het medicijn nodig om hetzelfde effect te bereiken). Indien je in het begin er wel wat van merkte maar later niet of nauwelijks, kan dat het verklaren.

Welke dosering had je? En als ik zo brutaal mag wezen het te vragen; waar krijg je het voor?
Oud 13-09-2005, 16:27
Nienna*
Nienna* is offline
Welke dosering... Pff... een lage in ieder geval. Vast iets van 250 mg, als dat kan.

Ik was een beetje "doorgeslagen" de weken ervoor.. ik sliep ook nauwelijks meer en zit in een depressie. Ik had huilbuien en dergelijke. Ik kreeg het vooral om rustig te worden voor het slapen gaan...
het heeft misschien twee dagen geholpen.
Oud 15-09-2005, 10:46
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 13-09-2005 @ 17:27 :
Welke dosering... Pff... een lage in ieder geval. Vast iets van 250 mg, als dat kan.

Ik was een beetje "doorgeslagen" de weken ervoor.. ik sliep ook nauwelijks meer en zit in een depressie. Ik had huilbuien en dergelijke. Ik kreeg het vooral om rustig te worden voor het slapen gaan...
het heeft misschien twee dagen geholpen.
In principe is de hoogste dosering die je voorgeschreven kunt krijgen 50 mg per keer. Meestal wordt er met 10 mg gestart. Hopelijk heb je snel positief effect van je antidepressivum.. Zodra het werkt en jij je wat rustiger in je hoofd voelt, zal het slapen w.s. ook beter gaan.

Take care,
Oud 16-09-2005, 17:16
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 15-09-2005 @ 11:46 :
In principe is de hoogste dosering die je voorgeschreven kunt krijgen 50 mg per keer. Meestal wordt er met 10 mg gestart. Hopelijk heb je snel positief effect van je antidepressivum.. Zodra het werkt en jij je wat rustiger in je hoofd voelt, zal het slapen w.s. ook beter gaan.

Take care,
Oh, dan had ik inderdaad 10 mg. Ik herinner het me nu ook weer.
Ik moet nog minstens driekwart jaar het antidepressivum slikken, dat is wel verrot.

Bedankt !
Oud 22-09-2005, 16:02
rohypnol
rohypnol is offline
Vraagje aan ADD/ADHD mensen die Ritalin of Concerta krijgen/kregen.

Vinden jullie contact leggen en 'normale' gesprekken voeren en 'normale' relaties opbouwen een stuk makkelijker daardoor?

Ik heb vandaag en gister Ritalin tabletten geslikt en ik voel me alsof ik veel meer in de wereld sta, minder in m'n droomwereld. (diagnose: licht Asperger + ADD)

Dit ook met gesprekken. Het dringt gewoon tot me door wat de ander zegt. Ik doe actief mee in gesprekken en zeg ook veel dingen gewoon. Ik denk dat andere mensen dat wel merken, normaal ga ik een beetje glazig kijken na een tijdje en automatisch antwoorden heel vervelend, bv. mn moeder vraagt wil je mayonaise bij de patat, ik zit dan in mezelf gekeerd te staren voor me uit en zeg ik automatisch 'ja' omdat ik hoorde dat ze een VRAAG stelde maar wat precies dringt dan niet tot me door. Soms zeg ik dan ook weleens ja op dingen waar ik nee op hoor te antwoorden, lastig.

Ja ik voel me een beetje 'normaal' worden erdoor. Omdat ik minder wegzak (het gevoel van een glazen muur om je heen, evt. met dagdromen, enz.) lukt alles veel beter dus ook contact/communicatie met mensen

Over 2 weken krijg ik een recept voor Concerta

mijn vraag was vinden de ritalin/concerta slikkers dit ook, ik heb t maar een paar keer gedaan dus ik kan er niet goed over oordelen, verbetert contact & communicatie op lange termijn hiervan? dit is namelijk niet mijn beste punt
Oud 22-09-2005, 16:09
rohypnol
rohypnol is offline
Citaat:
Het klopt wat je zegt.

Nozinan is in Nederland alleen geregistreerd als pijnstiller. Wat heel lomp is: Nozinan is een medicijn dat heel veel functies heeft, sterk anti-psychotisch, sterk kalmerend, nog een paar, en ja ook pijnstillend.

In Amerika valt het naar mijn weten onder de categorie 'Major Tranquillizer' (ter vergelijking oxazepam dan 'Minor Tranquillizer') wat eigenlijk terecht is vind ik.

Als het wordt voorgeschreven voor een ander probleem dan de officiële indicatie vermeldt noemt men dat 'off-label' voorschrijven.

In de psychiatrie wordt nogal eens Nozinan of Promethazine gebruikt om mensen een spuitje te geven (wordt haast nooit meer gedaan).

Je kunt informatie over Nozinan die je zoekt vinden op engelstalige sites (denk ik) want daar wordt het beschouwd als een tranquillizer dus waar jij het voor krijgt.

Succes

Laatst gewijzigd op 22-09-2005 om 16:16.
Oud 22-09-2005, 18:07
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
[QUOTE]Nienna* schreef op 13-09-2005 @ 17:27 :

Edit:

sorry nutteloze post.
Oud 06-10-2005, 19:57
Koning
Koning is offline
vanwege de slechte verhalen over paroxetine zat ik aan een alternatief te denken, stel ik zou een ander type pil voorgeschreven krijgen, moet ik dat helemaal van de oude af en dan met deze beginnen of hoe zit dat?

tijdje zonder zie ik niet echt zitten

Regels voor berichten