Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Sommige medicijnen hebben als bijwerking droge mond. Waardoor eerder gaatjes kunnen onstaan, en daardoor meer controle bij tandarts nodig is. Geen idee bij welke soort medicijnen dat allemaal kan voorkomen. Ik heb het bij onwijs zware pijnstillers gehad dat ik droge mond kreeg. |
![]() |
||
Citaat:
kijk eens : Stemmingsstabilisatoren zijn medicijnen die gebruikt worden bij de behandeling van een bipolaire stoornis (manisch-depressieve stoornis). Er worden tegenwoordig drie medicijnen gebruikt bij de behandeling: lithium, carbamazepine en valproaat. Lithium is van de drie het beste onderzocht bij de bipolaire stoornis. Vaak is onderzoek bij carbamazepine en valproaat verricht bij patiënten die niet goed op lithium reageren. Behalve deze middelen kunnen wellicht nog verapamil (Isoptin®, Geangin®) en clonazepam (Rivotril®) gerangschikt worden onder de stemmingsstabilisatoren. Onderzoek naar deze middelen bij bipolaire stemmingsstoornissen is echter beperkt. * Carbamazepine (Carbymal®; Tegretol® * Lithium (Camcolit®, Litarex® en Priadel®) * Valproaat
||
Citaat:
Iemand ervaring met depakine?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik jou was zou ik niet meteen naar de Prozac grijpen. Ga eerst eens naar je huisarts, laat je doorverwijzen naar een goede psycholoog en doe daar je verhaal. Als hij het nodig vindt, zal hij je doorverwijzen naar een psychiater, die je medicatie kan voorschrijven. Maar ik denk dat het erg belangrijk is voor jou om eerst een psycholoog te bezoeken, misschien kun je een en ander zelf en met een zetje van een psycholoog oplossen zonder dat je het gelijk chemisch aanpakt. Dat je op je moeder lijkt en dat je moeder al jaren Prozac slikt, vind ik geen goede reden om ook maar gelijk aan de Prozac te gaan. Over emotieloos worden: je begint altijd met een lichte dosis en die wordt opgebouwd. Het kan zijn dat je je nogal onwerkelijk gaat voelen. Ik slik Cipramil (nadat ik eerst vanalles heb geprobeerd maar ik kwam niet uit een depressie), nog steeds een lichte dosis, maar ik voel me niet onwerkelijk. Ik ben juist rustiger in mijn hoofd, blijer, toegankelijker...en niet afwezig. Over aankomen: volgens mij heeft elk medicijn en zeker elk antidepressivum de bijwerking, dat je kunt aankomen. Maar dit heeft zeker ook te maken met hoe goed je je kunt beheersen. Je kunt namelijk vreetbuiten krijgen of gewoon meer honger, en daardoor kom je aan. Als je discipline hebt en gezond blijft eten, kom je waarschijnlijk amper aan. Maar ik moet zeggen dat het moeilijk is om dat vele eten te bedwingen. Als je toch besluit aan de antidepressiva te gaan, zou ik je goed laten informeren over de soorten. Volgens mij vind ik Cipramil meer geschikt voor jou dan Prozac, maar ik ben natuurlijk geen psychiater. Als je nog vragen hebt of zomaar wilt praten over je somberheid, stuur me dan een PM. Ik heb redelijk wat ervaring met wat jij beschrijft. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Raadsel alom.. Wellicht is mijn gebit 'gewoon' achteruit gegaan ( ![]() Thanks anyway
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Alcohol heeft een soort versterkende werking op de medicatie waardoor je je eerder suf kunt voelen dan voorheen toen alcohol dronk.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar dat wat jij zei, daar zit ik ook niet op te wachten nee. Ik heb echt helemaal geen zin om met zo'n groepje al mn ervaringen en gedachte te gaan delen. Daarom vind ik het dus ook eng... Dit is wel offtopic, maar ik heb geen zin om een nieuw topic hierover te openen (1 van de tig topics die er al zijn). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Persoonlijk heb ik geen ervaring met Sint Janskruid maar volgens de laatste (Duitse) onderzoeken werkt het bij lichte tot matige depressies evengoed als Seroxat (stofnaam peroxetide). Nadeel is dat hierdoor de anticonceptie pil niet meer betrouwbaar is. (In het geval dat je aan de pil bent is het dus een essentieel iets om bij je overweging mee te laten tellen) Succes!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dit vond ik op de site van daantje
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik slik nu tijdelijk voor vast 100mg per dag. Het schijnt een best wel hoge dosis te zijn voor kalmerend resultaat.
||
Citaat:
Succes meid!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Nu slik ik Nozinan voor vast (100mg per dag) en daarnaast zonodig 4x25mg Phenergan (prometazine). De Phenergan versterkt de werking van de Nozinan. Het werkt echt goed!
||
Citaat:
Welke dosering had je? En als ik zo brutaal mag wezen het te vragen; waar krijg je het voor?
||
Citaat:
Take care,
||
Citaat:
Ik moet nog minstens driekwart jaar het antidepressivum slikken, dat is wel verrot. Bedankt ! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nozinan is in Nederland alleen geregistreerd als pijnstiller. Wat heel lomp is: Nozinan is een medicijn dat heel veel functies heeft, sterk anti-psychotisch, sterk kalmerend, nog een paar, en ja ook pijnstillend. In Amerika valt het naar mijn weten onder de categorie 'Major Tranquillizer' (ter vergelijking oxazepam dan 'Minor Tranquillizer') wat eigenlijk terecht is vind ik. Als het wordt voorgeschreven voor een ander probleem dan de officiële indicatie vermeldt noemt men dat 'off-label' voorschrijven. In de psychiatrie wordt nogal eens Nozinan of Promethazine gebruikt om mensen een spuitje te geven (wordt haast nooit meer gedaan). Je kunt informatie over Nozinan die je zoekt vinden op engelstalige sites (denk ik) want daar wordt het beschouwd als een tranquillizer dus waar jij het voor krijgt. Succes
Laatst gewijzigd op 22-09-2005 om 16:16. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|