Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2005, 16:55
Mara
Mara is offline
@BlueAngel: Ik vind 't wat weinig. Maar twee witte boterhammen, avondeten en wat tussendoortjes (fruit, yoghurt e.d. vind ik tussendoortjes)

Enig idee hoeveel kcal dit is? En wat vind je er zelf van?
Oud 06-04-2005, 17:11
cerys
cerys is offline
Citaat:
hanki2*2 schreef op 06-04-2005 @ 17:13 :
10.00 cornflakes (allbran) (+ halfvolle melk (bakje vol)
heb 100 gram allbran gegokt + 100 ml melk = 267 + 50

zouden de hoeveelheden avondeten een beetje kloppen? of niet
ik denk dat je melk meer is en je allbran minder.
een bakje vol cornflakes oid is namelijk ongeveer 40 gram..zeker geen 100!
Oud 06-04-2005, 17:16
Verwijderd
Volgensmij moet ik eens stoppen met calorieën tellen, ik word er helemaal gek van.
Oud 06-04-2005, 17:19
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 22:34 :
Bij mn moeder haar armen, dan haar nek ...
Ik heb eens gehoord (en zo gaat het bij mij zelf ook) dat je eerst bovenom afvalt (dus rond je borsten), en dan steeds lager (dus op 't laatst pas op je heupen en benen). Of dat bij iedereen klopt weet ik niet, maar bij mij klopte 't wel redelijk.
Oud 06-04-2005, 17:21
-(L)-
Citaat:
Lynn schreef op 05-04-2005 @ 22:37 :
Als ik mezelf niet een beetje controleer en veel met school bezig ben, eet ik juist veel meer. Krijg altijd veel honger van leren en druk/geconcentreerd bezig zijn.
Dat heb ik ook. Sinds ik me bezighoud met op m'n eten letten viel het me eigenlijk pas op dat 't ik meer honger heb als ik moet leren of geconcentreerd bezig ben. Best raar eigenlijk.
Oud 06-04-2005, 17:21
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Het is alleen zo jammer dat je pas langzaam aan resultaat ziet
Ik hoop dat als ik zaterdagochtend op de weegschaal ga staan, er minstens een kilo af is (Ik weeg 's ochtends voor het eten, schijnt dat je dan minder weegt Al weeg ik me sowieso altijd om die tijd).
Oud 06-04-2005, 17:22
Mara
Mara is offline
Op m'n valtaf-profiel staat heel mooi dat ik 1.1 kilo ben afgevallen. Ja, vergeleken bij gisteravond. Ja, ik weet dat 't vocht is, maar 't staat wel verdomde mooi.
Oud 06-04-2005, 17:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-04-2005 @ 18:16 :
Volgensmij moet ik eens stoppen met calorieën tellen, ik word er helemaal gek van.
Ik tel ze al zeker 2 jaar élke dag En je komt er haast niet meer vanaf. Zwáár irritant.
Oud 06-04-2005, 17:28
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-04-2005 @ 22:54 :
Wat zit iedereen hier toch te bitchen op elkaar momenteel
Haha ja, en nu moet ik 5 pagina's in 1x lezen om 't weer bij te houden
Oud 06-04-2005, 17:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
BlueAngel schreef op 06-04-2005 @ 18:27 :

-Altijd op alles wat ik eet letten, overal kcal tellen, eerst was zelfs een appel al te veel en ik heb daar nu nog wel eens moeite mee (met die appel,kcal tellen doe ik nog steeds)
-Verder heb ik ook gigantisch haaruitval (maar kan ook door afbouwen van medicijnen komen)
-Ik heb het altijd koud
-Ik zie volgens mijn moeder vaak bleek met zwarte kringen onder mijn ogen
- Ik vind mezelf niet dun genoeg
-Ik kan niooit in slaap komen, bljif maar piekeren
-Op school gaat het geweldig, ik heb dit jaar alleen maar 8en en hoger gehaald
Ik kwam ook in de richting en toen kwam ik ook symptonen tegen waar ik heel erg van schrok. Ik was het precíes. Zo had ik bijv. ook dat ik erop lette dat anderen mensen meer aten dan ik. Dan voelde ik me goed. En ik ging opeens bijna iedere dag koken zodat ik daar invloed op had (heel gezond enzo). En ik had voordat iedere thuis kwam zodat ik óf heel weinig opschepte óf gewoon niet at.

Ik weet niet meer waarom t bij mij gestopt is. Volgens mij omdat ik op een gegeven moment toch schrok van mezelf (niet hoe ik eruit zag maar omdat mn broek van mn kont af zakte), omdat ik met kerst bij allerlei mensen ging gourmetten en ik echt zwaar vlees tekort kwam en opeens veel ging eten en omdat ik simpel weg gewoon niet kon overgeven. Ik kón dat gewoon niet. Heb het wel geprobeerd en dat t niet gelukt is, is maar goed ook.

Hulp zoeken is zeker niet misplaatst als je er niet vanaf komt... Dat is gewoon heel erg moeilijk. Maar ik ben er wel vanaf. Ik probeer nu iets af te vallen (4 kilo, dat heb ik er extra bij gekregen na die periode toen ik weer meer ging eten) en dat lukt me bijna niet

Laatst gewijzigd op 06-04-2005 om 17:33.
Oud 06-04-2005, 17:31
BlueAngel
BlueAngel is offline
Precies, dat heb ik ook, ik lieg ook naar mijn ouders toe wat ik eet.
Oud 06-04-2005, 17:33
Verwijderd
Haha ik heb vandaag iets van 400 gram broccoli op

Ik wil even mijn frustraties kwijt wat mijn familie betreft, ik heb het idee dat ik de enige ben hier in huis die een beetje gezond eet.

Vader: is slank, sport erg veel want fiets dagelijks 60 km per dag (2 uur op de racefiets). Eetpatroon (staat om 6 u op...): Geen ontbijt. Lunch= glas melk + 2 boterhammen + soep, misschien tussendoortje en veel koffie met suiker, dan avondeten (wat de pot schaft). 's Avonds chocoladepinda's , chips of snoep. Zo slecht

Moeder: Wil afvallen, ontbijt niet, lucht met 2 boterhammen, dan pas avondeten. Komt soms om 14 u chagerijnig thuis omdat ze de hele dag nog niks heeft gegeten. Net als vandaag, had honger en gaat dan 2 hamburgers bakken en die eet ze op op brood met mayo en ketchup. Als ik commentaar geef zegt ze: "Maar ik heb op m'n werk fruitsalade gegeten, dat is wel gezond.". Als avondeten 3 kippenpoten. 's Avonds doet ze gezellig met m'n vader mee wat nootjes betreft. "Ik eet al zo weinig en ik val niet af ". Goh...

Zusje: Die is helemaal frustrerend, heeft een bmi van 19 kommanogwat, weegt 54 kilo en is 1.68 geloof ik. Wil afvallen tot 50 kilo maar lucht wel met broodjes kaassouffle, ontbijt met yoghurt en vlokken...Eet spaghetti als tussendoortje.
Heeft ook een valtaf.nl profiel: www.madeinholland.valtaf.nl (stomme naam )

Ik heb mijn moeder geprobeerd uit te leggen dat ze méér maar vooral gezonder moet gaan eten als ze wil afvallen maar dat snapt ze niet. Ze is zegmaar net als DarkSide 'vroeger' .
Zooooo frustrerend
Oud 06-04-2005, 17:37
-(L)-
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 06-04-2005 @ 07:31 :

Als ik mijn calorie-inname van de afgelopen week bekijk:
1536 - 1731 - 1674 - 1698 - 1757 - 1495 - 1165 (dat was oops, heb ik zo weinig op ) - 1465

Al met al doe ik het toch best goed en ben ik trots op mezelf
Ziet er goed uit ! Wat ik me eigenlijk afvroeg; bevordert dat 't afvallen als je iedere dag een andere hoeveelheid ckal binnenkrijgt? Ik bedoel; je varieert van zo'n 1400 tot 1700, is dat normaal? Moet/kan dat niet stabieler?
Niet dat ik 't niet goed vind, maar ik vroeg me dat gewoon af. (Kben zelf totaal niet bekend met ckal tellen). Misschien dat iemand hier weet of dat goed is (iedere dag variatie aanbrengen in de hoeveelheid ckal die je binnenkrijgt), of dat het net beter is om iedere dag ongeveer 't zelfde binnen te krijgen (met 1 refeed dag per week)?
Oud 06-04-2005, 17:41
-(L)-
Ik vind jou niet dik!! Wat betreft andere foto's die hier gepost zijn en waar ik (nog) niet op gereageerd heb;
Ik heb me er over verbaasd in positieve zin. Het viel me namelijk op dat niemand echt dik is. En ook lijkt iedereen veel smaller dan ik had gedacht (als je naar 't gewicht kijkt). Vooral bij MeelFriek, ik snap 't nog steeds niet.

Ik heb vanmorgen trouwens ook foto's gemaakt Ze komen er deze week aan (moet de digitale camera nog op de pc installeren) en ze dan online zetten
Oud 06-04-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 06-04-2005 @ 18:37 :
Ziet er goed uit ! Wat ik me eigenlijk afvroeg; bevordert dat 't afvallen als je iedere dag een andere hoeveelheid ckal binnenkrijgt? Ik bedoel; je varieert van zo'n 1400 tot 1700, is dat normaal? Moet/kan dat niet stabieler?
Niet dat ik 't niet goed vind, maar ik vroeg me dat gewoon af. (Kben zelf totaal niet bekend met ckal tellen). Misschien dat iemand hier weet of dat goed is (iedere dag variatie aanbrengen in de hoeveelheid ckal die je binnenkrijgt), of dat het net beter is om iedere dag ongeveer 't zelfde binnen te krijgen (met 1 refeed dag per week)?
Ik denk dat het beter is om te variëren, omdat als je op een vast aantal cal. probeert te blijven ook vaak dezelfde dingen eet en je kan beter een veelzijdig dieet aanhouden waardoor je meer verschillende voedingsstoffen binnen krijgt. En ik denk dat je zo je spijsvertering als het ware 'wakker' houdt, net als dat je je verhouding KEV per dag anders legt. Maar ik weet het niet zeker.
Oud 06-04-2005, 17:44
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-04-2005 @ 08:52 :
@Sneeuwvlokje: Ik moet zeggen dat ik je wel dun vind. En je kont je probleemgebied? Jij bent zo iemand waarvan ik denk als ze langsloopt "jeetje, wat heeft die een stel spillebenen!" (En nee, dat bedoel ik verder niet gemeen ofzo, maar ik hou persoonlijk wel van wat meer vet op de benen)
Hmm, nu ik deze foto's zie vind ik dat eigenlijk ook.
Oud 06-04-2005, 17:46
-(L)-
Citaat:
blurred schreef op 06-04-2005 @ 09:51 :
Net wilde ik ook zulke foto's gaan maken (voorkant, achterkant, zijkant) maar daar werd ik een beetje depri van. Terwijl ik mezelf net weer mooi begon te vinden....

Nouja, gaat wel weer over.
Ik was vanmorgen ook niet tevreden met m'n foto's. Die van de voorkant wel, die van de zijkant ook, maar van achteren is best schokkend (oke, dat laatste was een beetje overdreven).
Oud 06-04-2005, 17:47
GetchaGood
GetchaGood is offline
Ik heb vandaag;

Ontbijt:
Glas magere melk
4 Cracottes; 2 met 20+ kaas en 2 met gebraden gehakt..
(Brood was oud, mama ging s ochtends pas naar de winkel)

Rond 10 uur een appel.

Om 3 uur een boterham met kaas, een pakje crackers en een banaan.

Kon niet eerder eten ivm met rijles en afspraak.

Om half 6 een bord macaroni met stokbrood.
En een schaaltje magere yoghurt.

Vanavond neem ik nog een appel en een koekje.

wat vinden jullie daarvan?
Oud 06-04-2005, 17:55
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-04-2005 @ 12:38 :
Als het een foto in broek is, boeiend. Als je ze kent hebben ze je immers al gezien.
Ja dat is zo. Maar ik word er ook niet gelukkig van mijn foto's hier te posten (maar ik ga 't wel doen, gewoon in een standaard broek en standaard truitje).
Vanmiddag vertelde een goede vriendin me namelijk dat ze zich ook had aangemeld op dit forum (en ik weet zeker dat hier wel meer bekenden zitten), ik moet dus een beetje gaan oppassen, ik wil niet dat ze weet dat ik 't ben. En waarom niet? Omdat ik hier in 't verleden wel eens wat privedingen heb aangehaald (bv op psychologie), en ik vind niet dat bekenden hoeven te weten wat ik in 't verleden heb meegemaakt.
Oud 06-04-2005, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 06-04-2005 @ 18:44 :
Hmm, nu ik deze foto's zie vind ik dat eigenlijk ook.
Spillebeentjes? Mijn benen/billen zijn juist waar ik het minst tevreden over ben. Mijn buik is best dun en plat, alleen mijn benen zijn in verhouding wat voller zeg maar.
Oud 06-04-2005, 18:22
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-04-2005 @ 18:16 :
Misschien een goed idee. Zolang je oplet dat je dan niet te weinig gaat eten
Oud 06-04-2005, 18:25
-(L)-
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 06-04-2005 @ 18:21 :
Het is alleen zo jammer dat je pas langzaam aan resultaat ziet
Ik hoop dat als ik zaterdagochtend op de weegschaal ga staan, er minstens een kilo af is (Ik weeg 's ochtends voor het eten, schijnt dat je dan minder weegt Al weeg ik me sowieso altijd om die tijd).
Ik denk wel dat je een kg bent afgevallen deze week (misschien zelfs iets meer), nadat ik een paar pagina's terug je calorie-inname van afgelopen week heb gezien. Ik had dat inderdaad ook, dat je langzaam resultaat zag. Het ligt waarschijnlijk aan je lengte. Ik ben ook lang (1,82), en dan is het vet over een groter oppervlak verdeeld, waardoor er meer af moet voor je iets ziet. Maar geloof me, vroeg of laat krijg je van iedereen complimentjes! Dat had ik ook, echt leuk
En inderdaad, je moet je altijd op 't zelfde tijdstip wegen om een reeel beeld te krijgen
Oud 06-04-2005, 18:26
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-04-2005 @ 14:48 :
Woow, loop ik hier posts/nicks door elkaar te halen

Ik bedoelde Dreamzy
Wat bedoelde je Meelfriek? Sorry ben er nu pas weer...
Oud 06-04-2005, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 06-04-2005 @ 17:38 :
Nou ik vind het heel jammer dat er zo veel gebitcht wordt. En ik vind het ook jammer dat ikkeleerlinge nou weg is. En ik vind dat ze wel heel erg hard werd aangepakt. Alsof dat helpt.
Daar ging het niet om.

Citaat:
Maar anyway, iedereen zo zijn eigen ideetjes. Ik heb ook te weinig gegeten vandaag en ik durf het niet eens meer te posten nu.
Je kunt het gerust posten, dat er op een bepaalde manier gereageerd wordt gebeurd niet door de hoeveelheid die iemand eet, wel door de manier waarop iemand zelf reageert en/of met reacties van anderen om gaat. Wat de rest ook al zegt dus.
Oud 06-04-2005, 18:35
-(L)-
Citaat:
Moenbloem schreef op 06-04-2005 @ 18:33 :
Ik heb mijn moeder geprobeerd uit te leggen dat ze méér maar vooral gezonder moet gaan eten als ze wil afvallen maar dat snapt ze niet. Ze is zegmaar net als DarkSide 'vroeger' .
Zooooo frustrerend
Zo is mijn moeder ook. Vorige week is ze begonnen met lijnen (op mijn manier, dus niet door weer eens niks te eten). Ik had haar een schema opgesteld waarin ze zich hield. Na 3 dagen is ze gestopt, ze kreeg een eetbui. Ik heb haar toen verteld dat ze de dag erna gewoon weer moest beginnen (beter de dag erna doorgaan, dan helemaal stoppen), maar ik kon haar niet meer overtuigen
Oud 06-04-2005, 18:37
Verwijderd
Citaat:
BlueAngel schreef op 06-04-2005 @ 18:27 :
Nou ben ik van plan om hiervoor naar de huisarts te gaan en er in ieder geval met hem over te praten. Maar ik durf niet zow goed, ik wil in ieder geval niet dat mijn ouders erachter komen. Klopt het dat een huisarts zwijgplicht heeft en er dus ook niet met mijn opuders over mag praten zelfs niet omdat ik minderjarig ben???
Volgens mij heeft je huisarts idd zwijgplicht, kun je ook aan hem (of de doktersassistente) vragen voor je wat verteld.

Aan de andere kant is het misschien juist wel 'prettig' als je ouders het weten (misschien nog niet nu, maar wie weet in een later stadium oid), dan kunnen ze je iig steunen ed als je het moeilijk hebt.

Ik vind het heel goed van je dat je naar de huisarts wilt gaan. Tuurlijk is het moeilijk, maar ik denk dat het alleen maar moeilijker wordt als er je er (te) lang mee wacht. Succes iig!
Oud 06-04-2005, 18:39
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik vind het 'lijnen' eigenlijk niet eens zo moeilijk om vol te houden. Ik heb wel eens een eetbui, maar dat vind ik niet het einde van de wereld.

Ik ga ook ophouden om het 'lijnen' te noemen. Ik noem het gewoon 'mn levensstijl aanpassen'
Oud 06-04-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 06-04-2005 @ 18:41 :
Ik vind jou niet dik!!
Zoals al gezegd: ik ben ook niet echt dik. Ik heb een bmi van 23,5 oid, dat is dus nog gezond. Ik ben alleen in het afgelopen half jaar 8 kilo aangekomen en ik voel me daar niet prettig bij. 'Vroeger' was ik niet tevreden met wat ik woog, wilde ik minder wegen, nu weet ik dat het 'vroeger' echt gewoon goed was...

Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-04-2005 @ 19:12 :
Spillebeentjes? Mijn benen/billen zijn juist waar ik het minst tevreden over ben. Mijn buik is best dun en plat, alleen mijn benen zijn in verhouding wat voller zeg maar.
Volgens mij heb ik het al eens gezegd: misschien is je buik wel 'te' dun en 'te' plat en lijkt het daardoor (in jouw ogen) alsof je benen (in verhouding) wat voller zijn. Je benen zijn echt gewoon dun, net als de rest.
Oud 06-04-2005, 18:43
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 06-04-2005 @ 19:39 :
'Vroeger' was ik niet tevreden met wat ik woog, wilde ik minder wegen, nu weet ik dat het 'vroeger' echt gewoon goed was...
Zo voelde ik me ook! (Toen ik 10kg zwaarder was dan nu).
Oud 06-04-2005, 18:45
D-sire
D-sire is offline
Hm het is toch iets anders uitgepakt dan ik had verwacht...

Ontbijt:
50 g cruesli met magere melk
knackebröt met light jam
glas versgeperst sinaasappelsap

Tussendoor:
3 sultana koekjes

Lunch:
1 bb met halvarine en ham
1 bb met light jam
1 bb met hazelnootpasta
2 slokjes vitaminedrank

Tussendoor:
3 sultana koekjes

Avondeten:
gebakken aardappeltjes
lekkerbekje
gekooktje worteltjes
schaaltje vla

Dit is mijn schema tot nu toe en ik kom hiermee op 1751 kcal en 58 g vet. Dat lekkerbekje had nogal veel calorieën (310 dacht ik) dus daarom heb ik mijn doel van 1685 kcal en 56 g vet overschreden.
Ik wil echter vanavond nog wel wat eten anders trek ik het echt niet... Dus dat doe ik ook gewoon, maar ik wilde vragen als je hebt gesport hoeveel calorieeën mag je dan meer eten dan wanneer je een inactieve dag hebt gehad? Ik heb namelijk vanmiddag wel een uur gesport
Oud 06-04-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 06-04-2005 @ 19:45 :
maar ik wilde vragen als je hebt gesport hoeveel calorieeën mag je dan meer eten dan wanneer je een inactieve dag hebt gehad? Ik heb namelijk vanmiddag wel een uur gesport
Ik denk niet dat daar een standaard iets voor staat...ligt nogal aan de sport en hoe fanatiek je dat doet wat je verbrand. Kun je op internet vast wel min of meer terug vinden en dan nav dat iets verzinnen om te eten?
Oud 06-04-2005, 19:07
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-04-2005 @ 19:48 :
Ik denk niet dat daar een standaard iets voor staat...ligt nogal aan de sport en hoe fanatiek je dat doet wat je verbrand. Kun je op internet vast wel min of meer terug vinden en dan nav dat iets verzinnen om te eten?
Ik heb in ieder geval 200 kcal verbrand met de cross trainer (in 20 min) en verder nog even gefietst en dan krachttraining. Verder heb ik ook nog zeker een half uur/drie kwartier gelopen vandaag. Weet je wat, ik neem vanavond gewoon 1 of 2 rijstwafels en een kiwi, dat zal wel ongeveer kloppen.
Oud 06-04-2005, 19:08
Verwijderd
Met wat zal dat wel ongeveer kloppen? (Niet met wat je verbrand hebt, neem ik aan?)
Oud 06-04-2005, 19:27
ANGE
ANGE is offline
Oke, ik postte hier niet meer, omdat ik het moeilijk vond om te zien dat het niet goed ging, maar sinds ik dat niet meer doe, gaat het eigenlijk nog veel slechter. Vandaar dat ik het toch weer wil posten, het is toch wel een stok achter de deur. Vandaag was het dus uiteraard compleet niets. Vanochtend 2 crackers gehad en vanavond 1 schep rijst en wat groenten.
Oud 06-04-2005, 19:28
Verwijderd
@BlueAngel: Goed dat je het uit jezelf inziet Ja, je huisarts heeft zwijgplicht, ook tegenover je ouders. Als je jonger dan 16 bent (maar je bent geloof ik 16?) is de arts wel verplicht om het aan je ouders te melden als je medicatie krijgt of geopereerd wordt, maar in de praktijk wordt dit ook niet altijd gedaan. Het kan wel gebeuren dat je huisarts er per ongeluk over begint tegen je ouders omdat hij dacht dat ze het toch al wel wisten; zeg er dus wel even bij dat je niet wil dat ze dit weten .
Oud 06-04-2005, 19:47
Mara
Mara is offline
@Dreamzy: Wat je eerst postte van wat je at, dat mocht van mij wel wat meer, omdat je ook gesport hebt. Dat heb je nu ook (al is 't niet de manier waarop je wilde). Lekkerbekje is vet, maar 't is ook weer vis, wat gezond is.

Wat ik zelf aanhou als ik sport: De helft van 't aantal kcal dat ik verbrand eet ik extra Weet niet of dat goed/ideaal o.i.d. is, maar ik vind 't wel

@Leonoor: Zo herkenbaar, dat je niet tevreden was en later beseft dat 't eigenlijk gewoon goed was.
Oud 06-04-2005, 19:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-04-2005 @ 18:25 :
Ik tel ze al zeker 2 jaar élke dag En je komt er haast niet meer vanaf. Zwáár irritant.
Dat heb ik dus ook. Ook al stop ik met lijnen in mijn hoofd blijven er alarmbellen afgaan als ik iets ongezonds in mijn mond steek, volgens mij kom ik daar nooit meer helemaal vanaf dat ik onbeperkt kan vreten zonder me schuldig te voelen.
Oud 06-04-2005, 19:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-04-2005 @ 20:55 :
Dat heb ik dus ook. Ook al stop ik met lijnen in mijn hoofd blijven er alarmbellen afgaan als ik iets ongezonds in mijn mond steek, volgens mij kom ik daar nooit meer helemaal vanaf dat ik onbeperkt kan vreten zonder me schuldig te voelen.
Denk ik ook, dat dat voor mij geldt. Ik denk dat mijn gewicht altijd een probleem zal zijn, misschien ook omdat ik het al sinds m'n 7e een probleem vond. Net alsof het erbij hoort.
Oud 06-04-2005, 20:03
Lily16
Lily16 is offline
hard broodje ham
sla
tomaat
4 boterhammen
1 banaan
1 boulion
1 Appel
Aardappels/wortels/doperwtjes/vlees
yoghurt

Oud 06-04-2005, 20:06
Mara
Mara is offline
Citaat:
Lily16 schreef op 06-04-2005 @ 21:03 :
hard broodje ham
sla
tomaat
4 boterhammen
1 banaan
1 boulion
1 Appel
Aardappels/wortels/doperwtjes/vlees
yoghurt

Vanwaar de
Oud 06-04-2005, 20:20
Mara
Mara is offline
Planning voor morgen:

07:35 1 bb light-jam
10:00 1 bb rookvlees
11:30 1 bb rookvlees
13:00 1 bb rookvlees
14:30 1 bb rookvlees
16:00 2 knackebrot, 1 ei, 1x 20+ kaas
17:30/18:00 200g aardappelen, groente + vlees (onbekend)
19:30 250g kwark
21:00 1 rijstwafel
22:00 1 rijstwafel, 200mL melk

Excl. vlees en groente zit ik nu bijna aan de 1100kcal. Vlees is vaak wel 250+ kcal, dan nog groente, kom ik wel aan de 1500/1600kcal.
Oud 06-04-2005, 20:22
Lily16
Lily16 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-04-2005 @ 21:06 :
Vanwaar de
amen
Oud 06-04-2005, 20:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
Lily16 schreef op 06-04-2005 @ 21:22 :
amen
Ik snap 'm niet?
Oud 06-04-2005, 20:24
-(L)-
Omdat 't weinig is?
Oud 06-04-2005, 20:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 06-04-2005 @ 21:24 :
Omdat 't weinig is?
Ja maar ik weet dus niet of ze dat doet omdat ze 't weinig vindt, of omdat ze 't veel vindt.
Oud 06-04-2005, 20:25
Lily16
Lily16 is offline
neej gewoon
Oud 06-04-2005, 20:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Damn, net een hele ananas (vers gegeten) zooo lekker maar ik voel nu al dat ik straks weer misselijk ben en pijn in mijn buik heb en diarree enzo
Oud 06-04-2005, 20:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-04-2005 @ 21:26 :
Damn, net een hele ananas (vers gegeten) zooo lekker maar ik voel nu al dat ik straks weer misselijk ben en pijn in mijn buik heb en diarree enzo
Dat is een enorm nadeel ja. Maar bedenk dat die ananas verder iig gezond was, mede doordat ie vers was en niet op siroop stond. Denk daaraan als je je beroerd voelt
Oud 06-04-2005, 20:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-04-2005 @ 21:28 :
Dat is een enorm nadeel ja. Maar bedenk dat die ananas verder iig gezond was, mede doordat ie vers was en niet op siroop stond. Denk daaraan als je je beroerd voelt
Mja, das wel waar vers is ook veel lekkerder. Alleen zo jammer dat ik niet alles goed verdraag wat ik lekker vind.
Oud 06-04-2005, 20:32
Lynn
Lynn is offline
Omdat mijn voorheen favoriete caloriechecker zo te merken ernstig overbelast is, ben ik mijn calorieen voor vandaag in gaan vullen op overgewicht.nl. Bevalt me goed, vooral dat er precies bij wordt gehouden hoeveel vetten en kcal je precies binnen mag krijgen enzo. Dus MeelFriek, nogmaals danku voor de tip.
Ik vraag me alleen af (gewoon in het algemeen), of dat ding wel streng genoeg is, zeg maar. Ik heb vandaag normaal gegeten qua ontbijt, lunch en tussendoortjes. Daarnaast heb ik nog wel 100 gram chocopinda's weggegeten, zonet nog een candybar én een lading pepersaus over mijn schnitzel. Toch blijft "hij" aangeven dat ik maar aan 1575 kcal kom, rarara?! Snap er de ballen van, want volgens mij kan dat echt nooit. Iemand een idee hoe dit kan?

Regels voor berichten