Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2005, 09:20
D-sire
D-sire is offline
Mijn ouders vinden het vandaag blijkbaar een zondag en daarom ontbeten ze met croissantjes en stokbrood Ik heb maar gewoon mijn kommetje muesli met melk genomen en een gekookt ei omdat dat al gekookt was door mijn vader.

We eten vandaag tussen de middag warm, ik ga met mijn broertje couscous maken, mjam En daarna ga ik naar jack-russel races kijken hier in de buurt, moet ff kijken of ik dan iets eetbaars meeneem. En dan 's avonds brood.
Oud 05-05-2005, 09:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-05-2005 @ 10:20 :
Mijn ouders vinden het vandaag blijkbaar een zondag en daarom ontbeten ze met croissantjes en stokbrood Ik heb maar gewoon mijn kommetje muesli met melk genomen en een gekookt ei omdat dat al gekookt was door mijn vader.

We eten vandaag tussen de middag warm, ik ga met mijn broertje couscous maken, mjam En daarna ga ik naar jack-russel races kijken hier in de buurt, moet ff kijken of ik dan iets eetbaars meeneem. En dan 's avonds brood.
een croissant is gelijk qua cal met een boterham met kaas...
Oud 05-05-2005, 09:38
Gothic
Gothic is offline
Slecht nieuws voor de mensen die beweren dat havermout ed gelijk staat aan 2 boterhammen. M'n vader doet mee aan een dieet in samenwerking met de hartstichting. Daarop staat dat 4 scheppen muesli/havermout ed + 150 ml melk/yoghurt gelijk is aan 1 boterham.
Oud 05-05-2005, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 05-05-2005 @ 10:37 :
een croissant is gelijk qua cal met een boterham met kaas...
ff uitgezocht:

croissant 1 stuk
kcal: 130
eiwit: 4.0
koolh: 24.0
vetten: 2.0

boterham (bruin) 1 snee + 1 plakje 20+ kaas
kcal: 125
eiwit: 10,3
koolh: 22,0
vetten: 3,4

Komt idd wel aardig overeen.
Oud 05-05-2005, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 05-05-2005 @ 10:38 :
Slecht nieuws voor de mensen die beweren dat havermout ed gelijk staat aan 2 boterhammen. M'n vader doet mee aan een dieet in samenwerking met de hartstichting. Daarop staat dat 4 scheppen muesli/havermout ed + 150 ml melk/yoghurt gelijk is aan 1 boterham.
Dus? Als je dan 8 scheppen havermout en 300 ml melk/yoghurt neemt, dan staat het toch gelijk aan twee boterhammen?

Het lijkt me vrij logisch dat het van de hoeveelheid afhangt aan hoeveel boterhammen het gelijk staat. Als jij maar één hapje havermout neemt, dan lijkt het me logisch dat dat niet gelijk staat aan twee boterhammen.
Oud 05-05-2005, 09:44
Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-05-2005 @ 10:38 :
Ik weet niet precies hoeveel scheppen muesli ik neem, maar ik denk dat het er toch echt geen vier zijn, en toch krijg ik eruit dat er evenveel kcal in zitten als twee belegde boterhammen... Of gaat het hier niet alleen om de kcal? Het zou wel kunnen dat er in boterhammen meer vetten zitten oid (aangezien het de hartstichting is, dat gaat meestal om verzadigde/onverzadigde vetten)
Oud 05-05-2005, 09:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Isiyanka schreef op 05-05-2005 @ 10:44 :
Ik weet niet precies hoeveel scheppen muesli ik neem, maar ik denk dat het er toch echt geen vier zijn, en toch krijg ik eruit dat er evenveel kcal in zitten als twee belegde boterhammen... Of gaat het hier niet alleen om de kcal? Het zou wel kunnen dat er in boterhammen meer vetten zitten oid (aangezien het de hartstichting is, dat gaat meestal om verzadigde/onverzadigde vetten)
Als ik 2 appelvlappen neem ipv 2 boterhammen, zit ik ook op meer cal. Het gaat wel om de hoeveelheid idd. Als ik 2 koekjes neem, zit ik ook aan ruim 200 cal, maar qua hoeveelheid is het veel minder dan 2 boterhammen.
Oud 05-05-2005, 09:47
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-05-2005 @ 10:42 :
ff uitgezocht:

croissant 1 stuk
kcal: 130
eiwit: 4.0
koolh: 24.0
vetten: 2.0

boterham (bruin) 1 snee + 1 plakje 20+ kaas
kcal: 125
eiwit: 10,3
koolh: 22,0
vetten: 3,4

Komt idd wel aardig overeen.
Oh dat valt me nog mee. Maar ik beleg die croissant dan nog vaak met jam, kaas of hagelslag en dan wordt het natuurlijk wel weer wat meer
Oud 05-05-2005, 09:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-05-2005 @ 10:43 :
Dus? Als je dan 8 scheppen havermout en 300 ml melk/yoghurt neemt, dan staat het toch gelijk aan twee boterhammen?

Het lijkt me vrij logisch dat het van de hoeveelheid afhangt aan hoeveel boterhammen het gelijk staat. Als jij maar één hapje havermout neemt, dan lijkt het me logisch dat dat niet gelijk staat aan twee boterhammen.
Maar neem jij 8 volle eetlepels havermout én 300 ml yoghurt? Ik denk niet dat veel mensen dat hier doen. Die hebben het altijd over 1 bakje.
Oud 05-05-2005, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 05-05-2005 @ 10:48 :
Maar neem jij 8 volle eetlepels havermout én 300 ml yoghurt? Ik denk niet dat veel mensen dat hier doen. Die hebben het altijd over 1 bakje.
Ik neem nooit havermout. En bij muesli (wat ik wel neem) reken ik niet met scheppen en ook niet met grammen, ik neem gewoon een bakje (dat is iig wel meer dan 8 scheppen in je mond stoppen) en daarbij zit, denk ik, wel een ml of 200 sojamelk. En dat zit allemaal in één bakje (daar gaat makkelijk zoveel in).
Oud 05-05-2005, 09:54
Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-05-2005 @ 10:47 :
Als ik 2 appelvlappen neem ipv 2 boterhammen, zit ik ook op meer cal. Het gaat wel om de hoeveelheid idd. Als ik 2 koekjes neem, zit ik ook aan ruim 200 cal, maar qua hoeveelheid is het veel minder dan 2 boterhammen.
Maar wat mis je dan precies als je muesli neemt ipv boterhammen? Want dat is mij niet helemaal duidelijk

Gisteren alweer slecht gegeten (vriend op bezoek) en vandaag ga ik naar Bevrijdingspop en de mensen met wie ik gaan schijnen weer allemaal slecht te willen gaan eten en zitten te zeuren dat ik niet zo moet zeuren, 'tis maar een dagje' maar ik heb al een hele vakantie van zulke dagjes Dus ik neem lekker brood mee.

Nog van gisteren:

9:00 - bb met kipfilet, schaaltje muesli met yoghurt
11:30 - banaan, stroopwafel
13:30 - twee bb met 20+ kaas
16:00 - stukje chocola, thee met suiker
18:00 - witte kool, appelmosterdchutney, gierst, beetje worst en spekjes, ProActiv-yoghurtje
21:00 - paaseitje
22:00 - ong 50 gram ontbijtkoek met boter, appel, broodje 20+ kaas, bb met hagelslag Ik had ineens zin om te eten, zal er wel aan liggen dat ik te weinig op had die dag, maar t was best gezond dus ik maak me er niet druk over
Oud 05-05-2005, 10:05
11568
11568 is offline
Ontbijt: 3 knäckerbrod, 1 met kaas, 2 halvajam en thee

Toen een vrij intensieve paardrijtraining gehad en daarna een appelkoek en een glas dubbelfris
Oud 05-05-2005, 10:07
Verwijderd
@ gothic: ik weet niet hoe het met havermout zit, maar je kúnt 4 volle eetlepels brinta niet oplossen in 150 ml melk. Dan krijg je een brij die dikker is dan pindakaas, waar hier en daar nog klontjes brintapoeder in zitten omdat er dan te veel brinta voor de melk is. Dit klinkt dus eerder alsof het dieet van jouw vader van afgestreken eetlepels uit gaat.
Ik zie zelfs net dat het '1 bruine en 1 witte' niet klopt en het gewoon 2 bruine zijn.
Volgens de brintadoos is 40 gram brinta met 250 ml halfvolle melk (dat is een diep bord of ruime kom brinta met de dikte van vla)
250 kcal
37,5 g koolhydraten
13,4 g eiwit
4,6 g vet
4,2 g voedingsvezel
Volgens voedingsmeter.nl is 2 volkoren boterhammen zonder beleg, en 1 beker melk:
250 kcal
36,5 g koolhydraten
15,4 g eiwit
6,8 g vet
4,2 g voedingsvezel

@ ANGE: als het nog steeds niet echt duidelijk was over het ei: ja, je mag ei tellen als vlees, maar 1 ei is wel minder dan 1 stuk vlees; een stuk vlees is zo'n 100-125 gram en een ei ongeveer 70 gram, dus als je 1,5 ei eet is het ongeveer 1 stuk vlees.
Oud 05-05-2005, 10:30
Roos
Roos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-05-2005 @ 10:50 :
En bij muesli (wat ik wel neem) reken ik niet met scheppen en ook niet met grammen, ik neem gewoon een bakje (dat is iig wel meer dan 8 scheppen in je mond stoppen)
Nee die 8 scheppen, zijn 8 scheppen droge muesli (waar je dan later melk/yoghurt bij doet)

Als ik Brinta neem, doe ik 4 a 5 scheppen in een soepbord met melk. Dan krijg je best veel brinta: dus 8 scheppen vind ik vrij veel.

Sarah: bedankt voor de info! Brinta is dus inderdaad 2xbb!
Oud 05-05-2005, 10:33
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Isiyanka schreef op 05-05-2005 @ 10:54 :
Maar wat mis je dan precies als je muesli neemt ipv boterhammen? Want dat is mij niet helemaal duidelijk
Er is niets mis mee, mits je genoeg neemt.
Oud 05-05-2005, 10:34
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-05-2005 @ 11:07 :
@ gothic: ik weet niet hoe het met havermout zit, maar je kúnt 4 volle eetlepels brinta niet oplossen in 150 ml melk. Dan krijg je een brij die dikker is dan pindakaas, waar hier en daar nog klontjes brintapoeder in zitten omdat er dan te veel brinta voor de melk is. Dit klinkt dus eerder alsof het dieet van jouw vader van afgestreken eetlepels uit gaat.
Ik zie zelfs net dat het '1 bruine en 1 witte' niet klopt en het gewoon 2 bruine zijn.
Volgens de brintadoos is 40 gram brinta met 250 ml halfvolle melk (dat is een diep bord of ruime kom brinta met de dikte van vla)
250 kcal
37,5 g koolhydraten
13,4 g eiwit
4,6 g vet
4,2 g voedingsvezel
Volgens voedingsmeter.nl is 2 volkoren boterhammen zonder beleg, en 1 beker melk:
250 kcal
36,5 g koolhydraten
15,4 g eiwit
6,8 g vet
4,2 g voedingsvezel
hoeveel lepels is 40 gram dan?

Misschien is het met havermout en muesli wel anders dan?
Oud 05-05-2005, 10:36
Verwijderd
4 à 5 volle, volgens de doos. Ik weeg mijn brinta niet en ik haal het ook niet met een lepel uit het pak, dus ik heb het niet geprobeerd.
Oud 05-05-2005, 10:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-05-2005 @ 11:36 :
4 à 5 volle, volgens de doos. Ik weeg mijn brinta niet en ik haal het ook niet met een lepel uit het pak, dus ik heb het niet geprobeerd.
Dan weet ik het ook niet, ik gooi altijd m'n muesli gewoon in het bakje totdat het vol is en dan doe ik er yoghurt bij...
Oud 05-05-2005, 10:41
Freestyler*
Freestyler* is offline
aardig dat iedereen zich heeft beziggehouden met mijn naar binnengewerkte calorieen van gisteren
Maar ik ben er van overtuigd dat het veel meer dan 1200 was hoor.
Ik heb geen honger gehad ofzo (weet dat dat geen goede maatstaf is). Veel avondeten is ook echt veel avondeten

fruit eet ik zelden omdat ik dat helemaal niet lekker vind
net als melk, kaas en eieren enzo

ik eet wel slecht, maar niet super weinig
Het is wat ik al jaren eet, alleen dan zonder de snoep en vette snacks.
Oud 05-05-2005, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 05-05-2005 @ 11:41 :
Het is wat ik al jaren eet, alleen dan zonder de snoep en vette snacks.
Een vriendin van mij heeft behoorlijk wat overgewicht, en is nu aan het lijnen door enkel en alleen al haar snoepgoed en slechte tussendoortjes weg te strepen uit haar eten. Dus eet ze wat ze anders ook zou eten, maar zonder koekjes, wafels, snoep, ... Probleem is wel dat ze amper ontbijt, héél weinig middageten eet (een normaal persoon zou er niet mee toekomen) en eigenlijk héél weinig lust van groenten e.d. Nu komt ze bijlange na niet aan 1500 kcal, volgens mij zit ze maar rond de 1000. Maarja, ik kan haar niet gaan dwingen haar calorietjes een beetje bij te houden, want dat vindt ze onzin...
Oud 05-05-2005, 11:04
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 05-05-2005 @ 11:58 :
Een vriendin van mij heeft behoorlijk wat overgewicht, en is nu aan het lijnen door enkel en alleen al haar snoepgoed en slechte tussendoortjes weg te strepen uit haar eten. Dus eet ze wat ze anders ook zou eten, maar zonder koekjes, wafels, snoep, ... Probleem is wel dat ze amper ontbijt, héél weinig middageten eet (een normaal persoon zou er niet mee toekomen) en eigenlijk héél weinig lust van groenten e.d. Nu komt ze bijlange na niet aan 1500 kcal, volgens mij zit ze maar rond de 1000. Maarja, ik kan haar niet gaan dwingen haar calorietjes een beetje bij te houden, want dat vindt ze onzin...
tjah
ik eet ook vrij weinig, omdat ik heel weinig lust
maar 1500 red ik wel geloof ik
ik vul die becel wel eens in, maar ik heb altijd ruzie met dat ding

eigenlijk vind ik het vrij lullig dat ik hier zoveel aandacht opeis, terwijl ik niet per se af hoef te vallen en ook nog maar 4 dagen bezig ben

Laatst gewijzigd op 05-05-2005 om 11:11.
Oud 05-05-2005, 11:14
11568
11568 is offline
Citaat:
11568 schreef op 05-05-2005 @ 11:05 :

Toen een vrij intensieve paardrijtraining gehad en daarna een appelkoek en een glas dubbelfris
Lunch:

2 bruine boterhammen met een gekookt ei, glas optimel en een beker thee. Zometeen nog wat fruit.
Oud 05-05-2005, 11:20
11568
11568 is offline
En ik weeg weer 69 Komt doordat ik véel minder beweging krijg dan dat dat ik op school zit [uur fietsen per dag]...dat wat ik nu doe is niet vergelijkbaar.
Oud 05-05-2005, 11:34
kellytje
kellytje is offline
om 11 uur ontbeten
5 bb (100gram) met 1 grote snee vette kaas en effi light
11.30 : appel
12.30 (geen honger maar toch maar wat genomen omdat ik anders niets binnenkrijg van groente) : 180 gram aardappel en 4 eetlepel worteltjes en erwtjes (met heel veet suiker en boter )
Ik denk straks nog een stukje fruit, vanillepudding maken en nog een boterham of 3

(en nu moet ik echt moeite doen om men bord leeg te krijgen )
Oud 05-05-2005, 12:10
Verwijderd
Citaat:
[BVolgens voedingsmeter.nl is 2 volkoren boterhammen zonder beleg, en 1 beker melk:
250 kcal
36,5 g koolhydraten
15,4 g eiwit
6,8 g vet
4,2 g voedingsvezel

[/B]
En ik eet 's ochtends

50 gram havermout
200 ml sojamelk (dan krijg je echt wel een dikke pap hoor)
Fruit

Dat is (excl. fruit)
273 cal
36.6 gr koolhydraten
13.9 gr eiwit
7,9 gr vet
En vezels weet ik niet

Dus méér dan 2 boterhammen en een glas melk.
Oud 05-05-2005, 12:23
Roos
Roos is offline
Vandaag:

10.00 2xbb (chocopasta) en een vitamine-B-complex bruistablet-drankje
13.00 2xbb (droog) en 300 ml tomatensoep
14.30 1 of 2xbb (weer met pasta want die moet op)
16.30 appel
18.30 ik denk spaghetti met zelfgemaakte tomatensaus (zonder room) en groenten en ansjovis
20.00 een waterijsje (zo een met twee stokjes)
22.00 een appel

Is dit een beetje oke?

En waar is mijn zuivel? In de supermarkt en die is dicht
In het centrum is wel wel één open, maar heb geen zin om te fietsen

edit: ik denk dat ik wel heel laag uitkom in eiwitten zo

Laatst gewijzigd op 05-05-2005 om 12:26.
Oud 05-05-2005, 12:53
ANGE
ANGE is offline
Citaat:

@ ANGE: als het nog steeds niet echt duidelijk was over het ei: ja, je mag ei tellen als vlees, maar 1 ei is wel minder dan 1 stuk vlees; een stuk vlees is zo'n 100-125 gram en een ei ongeveer 70 gram, dus als je 1,5 ei eet is het ongeveer 1 stuk vlees.
Ah oke! Ja, nu is het duidelijk! Dat scheelt dan in ieder geval al.
Oud 05-05-2005, 13:05
blurred
blurred is offline
Gisteren probeerde ik op mijn werk een discussie aan te gaan met een jongen die af wil vallen. Hij doet dat door 's ochtends een belegde boterham te eten, 's avonds een gewoon bord avondeten, en over de hele dag verspreid erg veel water. Ik kon hem gewoon echt niet aan z'n verstand brengen dat hij niet goed bezig is. Want: zo ging het goed, hij voelde zich er lekker bij en veel eten kan natuurlijk niet als je af wilt vallen Waarom zijn de meeste mensen zo stijfkoppig op dat gebied....
Oud 05-05-2005, 13:16
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-05-2005 @ 13:23 :

edit: ik denk dat ik wel heel laag uitkom in eiwitten zo
Dat weet ik wel zeker, maar morgen is de supermarkt weer open, van een dagje weinig eiwitten zul je niet dood gaan Voor de rest klinkt het goed, vind ik. Misschien nog een keer fruit erbij?
Oud 05-05-2005, 13:29
Mara
Mara is offline
Vandaag

Ontbijt/Lunch
2 bb, 150g aardbeien

Tussendoor
80g varkenssate
1 bb rookvlees, 1 knackebrot 20+ kaas
500g ijsbergsla met 250g wortelen
40g doppinda's

Avondeten
200g aardappelen, 200g bloemkool, 150g runderrollade

Avond
250g kwark

1560kcal. 150g, 117g, 38g.

Berekening
Expres maar link naar berekening, staat nogal ongeloofwaardig dat dit 1560kcal is namelijk, ik weet 't

Ohja, saté is de 197 kcal zelf invoeren. Stond niet in lijst.

Laatst gewijzigd op 05-05-2005 om 13:33.
Oud 05-05-2005, 13:30
Bloem
Bloem is offline
Ik vind het heel weinig klinken MeelFriek, maar het zal wel door de sate komen dat je wat hoger uitkomt dan
Oud 05-05-2005, 13:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bloem schreef op 05-05-2005 @ 14:30 :
Ik vind het heel weinig klinken MeelFriek, maar het zal wel door de sate komen dat je wat hoger uitkomt dan
Heb expres maar m'n post ge-edit want 't ziet er idd niet uit als 1560 kcal
Oud 05-05-2005, 14:10
Kimisa
Kimisa is offline
Hallo mensen.

Ik heb volgens mij niet zo'n goed eetpatroon, ik denk dat ik te weinig kcal per dag binnenkrijg. Ik dacht, misschien kan ik ook een Valtaf maken, en daarop bijhouden of het wel gezond gaat enzo.

Lengte: 1.72
Gewicht: 57,5
BMI: 19,44

Ik ben iets te licht dus. Misschien dat ik door dit topic wat beter ga eten met tips van jullie.

Mijn valtaf: Kimisa
Oud 05-05-2005, 14:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 05-05-2005 @ 15:10 :
Hallo mensen.

Ik heb volgens mij niet zo'n goed eetpatroon, ik denk dat ik te weinig kcal per dag binnenkrijg. Ik dacht, misschien kan ik ook een Valtaf maken, en daarop bijhouden of het wel gezond gaat enzo.

Lengte: 1.72
Gewicht: 57,5
BMI: 19,44

Ik ben iets te licht dus. Misschien dat ik door dit topic wat beter ga eten met tips van jullie.

Mijn valtaf: Kimisa
Hoi!

Ok, eerste indruk is positief. Je wilt verstandig omgaan met eten, je bent idd iets te licht (niet dramatisch veel, dus 't is geen ramp ofzo ) en dat ontken je niet.

Nou, begin maar 's met posten van wat je ongeveer op een normale (school)dag eet
Oud 05-05-2005, 14:27
Kimisa
Kimisa is offline
's Ochtends voordat ik naar school ga meestal 1 boterham. Ik probeer er 5 per dag te eten, dus als ik er 1 's ochtends eet dan neem ik er 4 mee naar school.

Dan nadat ik van school terugkomen meestal nog een tussendoortje, maar niet veel. Misschien een pakje crackers, drie knackebrod of een paar beschuiten.

Dan 's avonds avondeten, gewoon gemiddeld. Groenten, vlees, en iets van aardappels of rijst.

Opzich eet ik wel drie keer per dag, ik ben alleen niet zo van de tussendoortjes.
Oud 05-05-2005, 14:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 05-05-2005 @ 15:27 :
's Ochtends voordat ik naar school ga meestal 1 boterham. Ik probeer er 5 per dag te eten, dus als ik er 1 's ochtends eet dan neem ik er 4 mee naar school.

Dan nadat ik van school terugkomen meestal nog een tussendoortje, maar niet veel. Misschien een pakje crackers, drie knackebrod of een paar beschuiten.

Dan 's avonds avondeten, gewoon gemiddeld. Groenten, vlees, en iets van aardappels of rijst.

Opzich eet ik wel drie keer per dag, ik ben alleen niet zo van de tussendoortjes.
Dan eet je idd te weinig, hiermee val je zelfs af.

Tussendoortjes hoeven niet snacks te zijn. Brood mag ook. Als je liever brood eet kan je mikken op bijv. 8 boterhammen per dag. Klinkt veel, maar qua kcal is 't dat helemaal niet.

Je kan bijv dit proberen:

Ontbijt
2 boterhammen

Tussendoor
2 boterhammen

Lunch
2 boterhammen

Tussendoor
1 boterham
1-2 eieren

Avondeten

Avond
1 boterham
Kwark, yoghurt zoiets.
Nootjes

Lijkt veel, maar als jij verder geen tussendoortjes neemt zit je hiermee misschien nét aan je dagelijkse behoefte op een dag.
Oud 05-05-2005, 14:59
Roos
Roos is offline
Toen ik 16 was, was mijn BMI ongeveer 18. Dat is helemaal niet erg. Als jij 20 bent, heb je een topfiguur.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet op je eetpatroon moet letten, maar aankomen hoeft niet per se.
Oud 05-05-2005, 15:22
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 05-05-2005 @ 15:27 :

Zo beroerd vind ik je eetpatroon ook nog niet, het is aan de weinige kant, maar in elk geval gezond. Je zou wat meer brood kunnen eten, en waar is je fruit? En idd iets van kwark of yoghurt nog, dat is ook goed.

Ben het trouwens ook wel met Roos eens, je hoeft volgens mij niet persé aan te komen, tenzij je dat zelf graag wilt natuurlijk. Maar gezond eten is altijd goed!
Oud 05-05-2005, 15:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
De afgelopen 3 dagen:

- Stokbroodje met huzaren salade
- Halve liter Vitaminedrank
- Bakje thee
- Stokbroodje met 20+ smeerkaas
- Cup-a-soup
- nog meer vitamine drank
- 1 choco koekje.

vandaag aangevuld met 2 kopjes koffie, maar dat was omdat ik vroeg op moest.
Oud 05-05-2005, 15:30
Mara
Mara is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 05-05-2005 @ 16:27 :
De afgelopen 3 dagen:

- Stokbroodje met huzaren salade
- Halve liter Vitaminedrank
- Bakje thee
- Stokbroodje met 20+ smeerkaas
- Cup-a-soup
- nog meer vitamine drank
- 1 choco koekje.

vandaag aangevuld met 2 kopjes koffie, maar dat was omdat ik vroeg op moest.
At je dit per dag of is dit alles verdeeld over 3 dagen?

Het is sowieso te weinig, maar toch nieuwsgierig
Oud 05-05-2005, 15:36
Mara
Mara is offline
Hmm, alleen maar 's middags die salade genomen. Heb er echter dressingspul over gedaan, dus toch nog ruim over de 1600.

Laatst gewijzigd op 05-05-2005 om 15:50.
Oud 05-05-2005, 15:37
kellytje
kellytje is offline
Net nog 100gram brood met effi en (vette) kaas gegeten ... (Ik ging maar 1 boterham nemen normaal ... )
Oud 05-05-2005, 15:52
11568
11568 is offline
11568 schreef op 05-05-2005 @ 11:05 :

--------------------------------------------------------------------------------

Lunch:

2 bruine boterhammen met een gekookt ei, glas optimel en een beker thee. Zometeen nog wat fruit.

[....................*SLAAPT*..................]

17.00: 2 toastjes met boursin-light
Oud 05-05-2005, 15:54
Mara
Mara is offline
Ik wou trouwens even melden dat ik dat blonde mens van die Rexonareclame (valt in ondergoed over een zwart doek wat dan om haar heen wikkelt) echt dun vind. Té dun.
Oud 05-05-2005, 16:02
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-05-2005 @ 16:54 :
Ik wou trouwens even melden dat ik dat blonde mens van die Rexonareclame (valt in ondergoed over een zwart doek wat dan om haar heen wikkelt) echt dun vind. Té dun.
Inderdaad ja.
En van dat soort dunne mensjes word ik dus onzeker.
Oud 05-05-2005, 16:08
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dat vond ik zelfs lelijk . En dat is fijn om te merken voor mezelf. Want een paar jaar terug wilde ik haar zijn.
Oud 05-05-2005, 16:09
Verwijderd
Citaat:
ja, als ze de jurk aanheeft is er niets aan de hand vind ik maar als je haar in ondergoed ziet staan, brr...
bij mtv zit trouwens in een van die mini tussenstukjes een meisje dat eruit ziet alsof ze ergens aan hangt, en ze draait rondjes om haar lengte-as, en zij is echt ontzettend mager, ook niet dun meer maar gewoon uitgemergeld broodmager, ik snap niet dat mtv haar gekozen heeft voor dat stukje tenzij het de bedoeling is dat ze dood lijkt... ze begrijpen toch wel dat meisjes (oke, meisjes met wie al iets mis is) haar als een rolmodel zouden kunnen zien?

Laatst gewijzigd op 05-05-2005 om 16:12.
Oud 05-05-2005, 16:11
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 05-05-2005 @ 13:10 :
En ik eet 's ochtends

50 gram havermout
200 ml sojamelk (dan krijg je echt wel een dikke pap hoor)
Fruit

Dat is (excl. fruit)
273 cal
36.6 gr koolhydraten
13.9 gr eiwit
7,9 gr vet
En vezels weet ik niet

Dus méér dan 2 boterhammen en een glas melk.
Je moet niet kijken naar het aantal cal, maar idd naar het aantal vezels. Want een magnum is ook zoveel cal, maar lang niet zo gezond als 2 boterhammen.

4 scheppen = 1 boterhammen qua vezels. Weet dus niet hoeveel gram 1 schep havermout is .
Oud 05-05-2005, 16:12
Gothic
Gothic is offline
Net lekker een broodje gezond op het station gegeten en ik moest zeggen dat ik voor het eerst het bruine broodje net zo lekker vond als een witte . Maar voor 1 broodje kun je dus 2x patat eten ...
Oud 05-05-2005, 16:12
Mara
Mara is offline
Met dat doek om valt 't wel mee, maar alleen in d'r ondergoed vind ik d'r echt eng.

@Sarah: Is me nog nooit opgevallen. Zal d'r 's op letten als ik 't weer op MTV voorbij zie komen.
Topic gesloten

Regels voor berichten