Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2005, 15:18
cerys
cerys is offline
ik heb een kutdag btw (ongezonde shit..)
Oud 14-05-2005, 15:32
Waltz
Waltz is offline
Citaat:
cerys schreef op 12-05-2005 @ 15:38 :
welkom bij ons iig, het is hier best gezellig
ik hoop dat het je lukt beter te gaan eten!
zoals zo vaak tegen iedereen gezegd wordt: rond de 6 boterhammen, 2 stuks fruit, rond de 250 g groente, neem vlees, aardappels, als het kan wat kwark, probeer ook gezonde tussendoortjes te eten

ik denk dat het wel handig is bij te houden hoeveel calorieën je binnenkrijgt, maar pas op dat je geen obsessie voor je calorieën krijgt! en dat je niet nog minder gaat eten..
lees ook maar even de beginpost door als je dat nog niet had gedaan.
verder: anderen die ook 'moeten' aankomen kunnen je wat beter op weg helpen dan ik denk ik..
Hey, wat een lieve reactie. (F) Ik ga het proberen een beetje bij te houden.

Hoe zit dat met jou? Jij wil afvallen maar wel op een gezonde manier, zoiets?
volgens mij stond ik achter jou bij Hot Hot Heattt

Ik heb tot nu toe best redelijk gegeten:

-Bord yoghurt met cruesli
-2 koffie
-2 koekjes
-Bruine boterham met kaas
-Klein glas Vitaday

Avondeten komt nog.
Oud 14-05-2005, 15:39
cerys
cerys is offline
Citaat:
Valse schreef op 14-05-2005 @ 16:32 :
Hey, wat een lieve reactie. (F) Ik ga het proberen een beetje bij te houden.

Hoe zit dat met jou? Jij wil afvallen maar wel op een gezonde manier, zoiets?
volgens mij stond ik achter jou bij Hot Hot Heattt

Ik heb tot nu toe best redelijk gegeten:

-Bord yoghurt met cruesli
-2 koffie
-2 koekjes
-Bruine boterham met kaas
-Klein glas Vitaday

Avondeten komt nog.
haha dat kan welke was jij dan? ben jij dat vriendinnetje van sarah toevallig? hehe.
ik vind dat je veeeel te weinig gegeten hebt!
Oud 14-05-2005, 15:54
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
cerys schreef op 14-05-2005 @ 16:15 :
ws 1 boterham ofzo

ja sorry hoor ange maar hoe lang ben je nou al bezig en doe je net alsof het je wel gaat lukken enzo, word er ook niet echt goed van dat ik en ook anderen best ons best deden om je te steunen en te helpen en dat je het uiteindelijk wéér aan je laars lapt en weer gewoon niets gaat eten omdat je je dan beter voelt/
maar goed deze discussie heeft echt geen zin dus laat maar (:
2 crackers
3 boterhammen

Heel redelijk dus. En ik at niet met opzet zo weinig, dat kwam door omstandigheden en ik merkte dat ik me zó goed voelde. Dat had ik niet eerder gemerkt, dat grote verschil. Tja, toen was het moeilijk weer te gaan eten...
Oud 14-05-2005, 16:36
cerys
cerys is offline
Citaat:
ANGE schreef op 14-05-2005 @ 16:54 :
2 crackers
3 boterhammen

Heel redelijk dus. En ik at niet met opzet zo weinig, dat kwam door omstandigheden en ik merkte dat ik me zó goed voelde. Dat had ik niet eerder gemerkt, dat grote verschil. Tja, toen was het moeilijk weer te gaan eten...
sorry dan.
ik dacht dat je eigenlijk weer helemaal teruggevallen was maar dat is dus niet helemaal waar..
en ik snap dat als je je goed voelt zonder eten het moeilijk is weer wel te gaan eten, maar het is écht beter (dat weet je )
zet door!
Oud 14-05-2005, 16:45
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 14-05-2005 @ 10:05 :
@ Ange: meisje probeer alsjeblieft goed te blijven eten. Jij voelt je er nu misschien nog goed bij, maar je weet dondersgoed dat je dit niet je hele leven vol kan blijven houden, en je lichaam al helemaal niet. Wees nou verstandig en geef toe aan je honger..

Ik zal ook eens wat foto's van mijn lichaam posten. Ze zijn vanmorgen genomen.
[afbeelding]
mn buik dus, ben ik opzich wel tevreden mee, al had ie iets gespierder gemogen... maar daar ga ik aan werken iemand tips hoe ik dat het beste aan kan pakken?

[afbeelding]
mn romp zullen we maar zeggen

[afbeelding]
en mn zijaanzicht...

Ben opzich wel tevreden met mn lichaam, alhoewel ik ook vaak momenten heb dat ik echt denk van: grrr al dat "vet"
Mooi lichaam hoor, mooie verhoudingen wat ik zo op de foto's kan zien
Oud 14-05-2005, 16:52
Matjong
Matjong is offline
Trouwens, ben nog steeds wel oke aan het eten geloof, zelfde schema als eerst. Vanmorgen gewogen, leek erop dat ik nu 74 ben, oftewel weer een halve kilo er vanaf, 5 kilo in totaal nu

Maar... Kreeg er ook wat tegenvallers bij. Voor het eerst in, naja... 8 jaar ofzo, kreeg ik een koortslip, zo'n herpus geval. Alsof mijn weerstand opeens slechter is geworden. Daarbij heb ik ook opeens redelijke felle pukkeltjes gekregen op mijn gezicht die ik normaal nooit had (soms eens eentje ofzo vroeger), maar nu worden het er steeds meer en feller.

Kan dit op een of andere manier verband houden met mijn nieuwe eetpatroon? Ik kan het anders echt niet plaatsen, want voorheen had ik er nooit last van en verder is er niks veranderd in mijn leven

Mijn moeder had het over het verbranden van vet waar afvalstoffen inzitten waar je die pukkeltjes van kreeg, maar weten jullie daar iets van?

Ik baal er in elk geval wel een beetje van, net nu ik morgen een date heb begint mijn huid er steeds slechter uit te zien *snif*
Oud 14-05-2005, 16:59
Verwijderd
@Matjong: Lastig te zeggen of dat verband houdt met je nieuwe eetpatroon, maar er opletten dat je voldoende vitaminen binnen krijgt (bv. naast gezond eten ook multivitamine slikken). Misschien is je lichaam aan het 'ontgiften' oid...kan ook. (Zelf heb ik behoorlijk wat voedselintoleranties. Toen ik een eliminatiedieet volgde had ik een week lang vreselijke hoofdpijn, dat was daarna weg en toen voelde ik me opeens stukken beter dan voor dat dieet. Je hoort dergelijke dingen ook vaak als mensen opeens stoppen met suiker eten (wat ik toen dus ook deed) of zo'n "sapkuur" doen...volgens mij kan het krijgen van puistjes daar ook bij horen. Dit is slechts een wilde gok, hoeft dus helemaal niet waar te zijn. ) Zorg er iig voor dat je voldoende drinkt, zodat alle afvalstoffen afgevoerd kunnen worden. Ook als het geen ontgiftingsverschijnselen zijn kan dat geen kwaad.
Oud 14-05-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
SimplyABoy19 schreef op 14-05-2005 @ 18:00 :
Zo zie je maar dat zelfs de mooiste meisjes nog in de eetproblemen komen en er eetstoornissen aan over houden...ook dit gaat op voor beroemdheden, en nu dus sinds een tijdje ook voor Lindsay Lohan...een van de mooiste beroemdste meisjes die iedereen ongetwijfeld zal kennen! (net als Nicole Ritchie)
Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen gebeuren...? Een eetprobleem is niet 'voorbestemd' voor slechts één 'soort' meisjes...

Als iemand merkt dat die foto's voor hem/haar als trigger werken, zeg het me dan ajb even, want dat is niet de bedoeling.
Oud 14-05-2005, 17:08
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-05-2005 @ 18:04 :
Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen gebeuren...? Een eetprobleem is niet 'voorbestemd' voor slechts één 'soort' meisjes...

Als iemand merkt dat die foto's voor hem/haar als trigger werken, zeg het me dan ajb even, want dat is niet de bedoeling.
Nou ik probeer zeg maar te zeggen dat het iedereen kan gebeuren...ook de meisjes op wie meisjes willen lijken of zich mee vergelijken zeg maar, mocht dit zo zijn!

Het is even bedoeld om bij stil te staan...

En ik sluit me verder bij jou aan! Als dit een verkeerde impact heeft, mag je die post meteen verwijderen, want het is niet mijn bedoeling voor opschudding te zorgen

Laatst gewijzigd op 14-05-2005 om 17:12.
Oud 14-05-2005, 17:14
Verwijderd
Citaat:
SimplyABoy19 schreef op 14-05-2005 @ 18:08 :
En ik sluit me verder bij jou aan! Als dit een verkeerde impact heeft, mag je die post meteen verwijderen, want het is niet mijn bedoeling voor opschudding te zorgen
Ik wilde het eerste meteen verwijderen, maar aan de andere kant, mensen posten hier ook hun eigen foto's...dus weet ik niet of het zeg maar 'logisch' is om de foto's die jij post dan te verwijderen en de andere te laten staan...? Mocht iemand daar een duidelijke mening over hebben om wat voor reden dan ook: laat het me dan weten (hier of via pm/mail).
Oud 14-05-2005, 17:15
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-05-2005 @ 17:59 :
@Matjong: Lastig te zeggen of dat verband houdt met je nieuwe eetpatroon, maar er opletten dat je voldoende vitaminen binnen krijgt (bv. naast gezond eten ook multivitamine slikken). Misschien is je lichaam aan het 'ontgiften' oid...kan ook. (Zelf heb ik behoorlijk wat voedselintoleranties. Toen ik een eliminatiedieet volgde had ik een week lang vreselijke hoofdpijn, dat was daarna weg en toen voelde ik me opeens stukken beter dan voor dat dieet. Je hoort dergelijke dingen ook vaak als mensen opeens stoppen met suiker eten (wat ik toen dus ook deed) of zo'n "sapkuur" doen...volgens mij kan het krijgen van puistjes daar ook bij horen. Dit is slechts een wilde gok, hoeft dus helemaal niet waar te zijn. ) Zorg er iig voor dat je voldoende drinkt, zodat alle afvalstoffen afgevoerd kunnen worden. Ook als het geen ontgiftingsverschijnselen zijn kan dat geen kwaad.
Yep, zei mijn moeder ook al: veel drinken. Dat doe ik dus ook wel, drink sowieso wel aardig veel

Verder vandaag inderdaad maar multivitaminepil genomen en net nog een extra b.

En suiker krijg ik natuurlijk ook bijna niet meer binnen opeens, wat jij ook al zegt... Naja, genoeg mogelijkheden dus als ik het zo hoor. Voel me er nu wel een beetje onzeker bij, maar ja... zal het nog maar even aankijken.

Thanx
Oud 14-05-2005, 17:17
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-05-2005 @ 18:14 :
Ik wilde het eerste meteen verwijderen, maar aan de andere kant, mensen posten hier ook hun eigen foto's...dus weet ik niet of het zeg maar 'logisch' is om de foto's die jij post dan te verwijderen en de andere te laten staan...? Mocht iemand daar een duidelijke mening over hebben om wat voor reden dan ook: laat het me dan weten (hier of via pm/mail).
Ik neem nu maar het hef in handen en verwijder mijn eigen post nu...ik wil niet iets op mijn geweten hebben, of iemand echt daadwerkelijk afschrikken dat is niet het doel dat ik voor ogen heb
Oud 14-05-2005, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Matjong schreef op 14-05-2005 @ 18:15 :
Yep, zei mijn moeder ook al: veel drinken. Dat doe ik dus ook wel, drink sowieso wel aardig veel

Verder vandaag inderdaad maar multivitaminepil genomen en net nog een extra b.
Vooral water is goed, dat 'zuivert' het lichaam ed. Probeer minstens twee liter te drinken (maar natuurlijk ook niet overdrijven ) en dagelijks zo'n multivitaminepil te nemen en verder ook genoeg fruit en groenten ed te eten. Dan komt het vast wel weer goed.
Oud 14-05-2005, 17:22
Verwijderd
Ik heb vanmiddag 18 km gelopen en 8 km gefietst, en ik voel me nu heerlijk! Wel een beetje vermoeid, maar dat geeft opzich wel een fijn gevoel.

Ik heb eigenlijk wel veel te weinig gegeten, maar na vanmorgen durf ik echt niet meer veel te eten. Bovendien voel ik me helemaal niet slap en heb ik ook geen honger.

En die foto's van Lindsay Lohan, oh wat erg! Ik vind dunne meisjes (of zoals Bloem het noemde meisjes die 'petite' zijn) wel mooi, maar dit is echt in geen enkel opzich meer mooi. Zo zonde!
Oud 14-05-2005, 17:23
blurred
blurred is offline
Ik merk dat, doordat ik foto's van de lichamen van anderen zie (al dan niet beroemd) dat ik mijn eigen lichaam daardoor beter accepteer. Ik kan dan beter relativeren denk ik. Omdat je aan echte foto's (als in: niet bijgewerkt in een tijdschrift oid) ziet hoe mensen er echt uitzien. En daarmee bedoel ik; Niet perfect, maar daardoor juist heel mooi. En als anderen dat hebben, dan heb dat zeker ook.

Laatst gewijzigd op 14-05-2005 om 17:31.
Oud 14-05-2005, 17:25
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
SimplyABoy19 schreef op 14-05-2005 @ 18:17 :
Ik neem nu maar het hef in handen en verwijder mijn eigen post nu...ik wil niet iets op mijn geweten hebben, of iemand echt daadwerkelijk afschrikken dat is niet het doel dat ik voor ogen heb
Het staat nu al gequote he door iemand...
Oud 14-05-2005, 17:26
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Matjong schreef op 14-05-2005 @ 18:25 :
Het staat nu al gequote he door iemand...
Ik heb haar al even een PM gestuurd met een verzoekje of ze haar post wellicht wilt verwijderen
Oud 14-05-2005, 17:30
blurred
blurred is offline
Moontje 20; Ik vind jouw lichaam erg mooi!!

Vanmiddag op een terrasje gezeten, met tapa's en 2 glazen wijn. Het was heel lekker en ik vind dat je dat soort dingen af en toe gewoon moet doen, maar ik heb nu helemaal geen trek meer in avondeten... Terwijl ik vanmiddag niet eens heel veel gegeten heb ofzo Toch maar wat eten vanavond.

En ik heb wel 20 km gefietst, met veel wind!! (Dus hard trappen )
Oud 14-05-2005, 17:31
Verwijderd
Citaat:
SimplyABoy19 schreef op 14-05-2005 @ 18:17 :
Ik snapte dat dat niet jouw doel was.
Oud 14-05-2005, 17:41
cerys
cerys is offline
Citaat:
blurred schreef op 14-05-2005 @ 18:30 :

Vanmiddag op een terrasje gezeten, met tapa's en 2 glazen wijn. Het was heel lekker en ik vind dat je dat soort dingen af en toe gewoon moet doen
ben ik het mee eens!

ik heb zeer slecht gegeten vanochtend maar ja heb hard gewerkt (bij de bakker he, al dat lekkers maar wel aanpoten dus ja dat loop je er hopelijk wel weer vanaf).

zometeen spinazietaart! das lekker (=bladerdeeg, vega gehakt, ei, heel veel spinazie. mm).
Oud 14-05-2005, 17:45
Freestyler*
Freestyler* is offline
nu wil ik ook weten om wat voor fotos het ging
Oud 14-05-2005, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 14-05-2005 @ 18:45 :
Niet zo heel bijzondere foto's. Van één of ander bekend persoon (ik ken d'r niet en ben bijzonder slecht in namen van 'bekende mensen' ).
Oud 14-05-2005, 17:50
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 14-05-2005 @ 18:45 :
Ja ik ook
Oud 14-05-2005, 17:51
moontje16
moontje16 is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 14-05-2005 @ 14:39 :
ik vind je er ook goed uitzien
vraagje: dat zijaanzicht: buik ingehouden of niet?
Nee daar heb ik mn buik niet ingehouden... ik heb in verhouding een gewoon een dikkere onderbuik
Oud 14-05-2005, 18:00
moontje16
moontje16 is offline
bedankt voor alle leuke reacties trouwens
doet me goed! Hopelijk kan ik hierdoor zelf ook beter mn lichaam leren accepteren, want zoals iemand hierboven al zei; doordat ik hier veel foto's van "gewone" mensen heb gezien, is het veel minder erg om ergens iets buiten verhoudingen te zitten (zoals al die modellen in tijdschriften en op tv wel zijn )

Vanavond heb ik weer een verjaardag, dus zal wel weer zondigen zijn. Maar tis de verjaardag van mn vriend, dus het mag

@Matjong: ik heb ook vaak tijden dat ik ineens veel meer puistjes heb of juist veel minder. Het kan idd aan je eetpatroon liggen, maar als jij veel drinkt en je vitamines gewoon binnenkrijgt, zal dat daar waarschijnlijk niet aan liggen. Probeer je huid iig goed schoon te houden, dat scheelt al heel veel!
Oud 14-05-2005, 18:06
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 14-05-2005 @ 18:51 :
Nee daar heb ik mn buik niet ingehouden... ik heb in verhouding een gewoon een dikkere onderbuik
dan zeker respect
zo'n platte buik heb ik bij lange na niet
Oud 14-05-2005, 18:09
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-05-2005 @ 18:50 :
Niet zo heel bijzondere foto's. Van één of ander bekend persoon (ik ken d'r niet en ben bijzonder slecht in namen van 'bekende mensen' ).
waarom moesten ze dan weg?
Oud 14-05-2005, 18:13
Verwijderd
@ Kronkeltje
Leuk is dat he?!! Als anderen het aan je zien dat je bent afgevallen.. voelt wel goed!
Gefeliciteerd!!
(Hoeveel ben je inmiddels afgevallen?)
Oud 14-05-2005, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 14-05-2005 @ 19:09 :
Dat moest (nog) niet, daar heeft SimplyABoy19 zelf voor gekozen.
Oud 14-05-2005, 18:16
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 14-05-2005 @ 19:09 :
Ze moeste niet weg, ik koos er zelf voor ze weg te halen
Oud 14-05-2005, 18:34
blurred
blurred is offline
Ik vind zelf trouwend dat die foto's niet weggehaald hadden hoeven worden. In vorige topics zijn er wel eens foto's gepost van mensen met anorexia, en die foto's waren veel schokkender dan de foto's die hier waren gepost. En toen werden ze niet weggehaald. Ik denk dat zulke foto's eerder laten zien dat je vooral niet door moet slaan, dan dat ze té aanstootgevend zijn....
Oud 14-05-2005, 18:36
cerys
cerys is offline
Citaat:
blurred schreef op 14-05-2005 @ 19:34 :
Ik vind zelf trouwend dat die foto's niet weggehaald hadden hoeven worden. In vorige topics zijn er wel eens foto's gepost van mensen met anorexia, en die foto's waren veel schokkender dan de foto's die hier waren gepost. En toen werden ze niet weggehaald. Ik denk dat zulke foto's eerder laten zien dat je vooral niet door moet slaan, dan dat ze té aanstootgevend zijn....
eens
Oud 14-05-2005, 18:38
Verwijderd
Ervaring leert dat dergelijke foto's zeker wel aanstootgevend kunnen zijn. Maar zoals ik al zei: er worden hier ook andere foto's gepost ed, maar als SimplyABoy19 er voor kiest ze toch weg te halen, dan kan ik hem dat moeilijk verbieden.
Oud 14-05-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 14-05-2005 @ 19:34 :
Als je die foto's bekijkt van Lindsay Lohan kan zij ook niet anders dan anorexia hebben.
Oud 14-05-2005, 18:43
cerys
cerys is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 14-05-2005 @ 19:38 :
Als je die foto's bekijkt van Lindsay Lohan kan zij ook niet anders dan anorexia hebben.
ze zegt ook niet dat L. geen anorexia heeft...

ik denk eigenlijk dat die foto's idd juist laten zien hoe het níet moet, want lindsey lohan had echt ZO'N mooi figuur en als je nou die lelijke armpjes ziet zou bijna boos op d'r worden
Oud 14-05-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 14-05-2005 @ 19:43 :
ik denk eigenlijk dat die foto's idd juist laten zien hoe het níet moet
Zo werkt het dus niet voor iedereen...
Oud 14-05-2005, 18:44
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 14-05-2005 @ 19:00 :
bedankt voor alle leuke reacties trouwens
doet me goed! Hopelijk kan ik hierdoor zelf ook beter mn lichaam leren accepteren, want zoals iemand hierboven al zei; doordat ik hier veel foto's van "gewone" mensen heb gezien, is het veel minder erg om ergens iets buiten verhoudingen te zitten (zoals al die modellen in tijdschriften en op tv wel zijn )

Vanavond heb ik weer een verjaardag, dus zal wel weer zondigen zijn. Maar tis de verjaardag van mn vriend, dus het mag

@Matjong: ik heb ook vaak tijden dat ik ineens veel meer puistjes heb of juist veel minder. Het kan idd aan je eetpatroon liggen, maar als jij veel drinkt en je vitamines gewoon binnenkrijgt, zal dat daar waarschijnlijk niet aan liggen. Probeer je huid iig goed schoon te houden, dat scheelt al heel veel!
Ik heb ook wel eens meer en minder of gewoon geen pukkeltjes of iets gehad (dit zijn meer pukkeltjes dan puisjes trouwens), het laatste jaar sowieso bijna niet meer. Maar dit zijn er echt veel meer en ze jeuken echt als de neten, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo'n jeuk heb had.

Het komt vast omdat ik geen bier meer drink sinds een poos, en biergist schijnt goed te zijn voor de huid he misschien moet ik me vanavond maar weer eens vol gaan tanken
Oud 14-05-2005, 18:45
cerys
cerys is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-05-2005 @ 19:44 :
Zo werkt het dus niet voor iedereen...
weet ik.. helaas
Oud 14-05-2005, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Matjong schreef op 14-05-2005 @ 19:44 :
Maar dit zijn er echt veel meer en ze jeuken echt als de neten, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo'n jeuk heb had.
Misschien ben je gewoon allergisch voor iets wat je nu bent gaan eten...? Dat kan natuurlijk ook. Puistjes jeuken over het algemeen niet, volgens mij, tenzij ze ontstoken zijn natuurlijk. Probeer eens na te gaan wat je allemaal bent gaan eten en drinken wat je voorheen niet at en dronk en probeer eens uit die pukkeltjes weg gaan als je één van die dingen weg laat (niet allemaal tegelijk weg laten, want dan weet je nog niet waar het van kwam ).

Citaat:
Het komt vast omdat ik geen bier meer drink sinds een poos, en biergist schijnt goed te zijn voor de huid he misschien moet ik me vanavond maar weer eens vol gaan tanken
Niet slim als je af wilt vallen. Haal dan gewoon een potje biergist tabletten bij de drogist.
Oud 14-05-2005, 18:50
cerys
cerys is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-05-2005 @ 19:47 :
Misschien ben je gewoon allergisch voor iets wat je nu bent gaan eten...? Dat kan natuurlijk ook. Puistjes jeuken over het algemeen niet, volgens mij, tenzij ze ontstoken zijn natuurlijk. Probeer eens na te gaan wat je allemaal bent gaan eten en drinken wat je voorheen niet at en dronk en probeer eens uit die pukkeltjes weg gaan als je één van die dingen weg laat (niet allemaal tegelijk weg laten, want dan weet je nog niet waar het van kwam ).

Niet slim als je af wilt vallen. Haal dan gewoon een potje biergist tabletten bij de drogist.
die biergisttabletten he, werken die echt?
want ik slik al eeuwen diane35 (kutpil, aankomen etc dat terzijde hihi) maar af en toe (in stressperiodes vaak.. is op zich wel logisch) komen de puistjes in kleine mate voor, maar toch. zou ze liever helemaal weghebben..
Oud 14-05-2005, 18:54
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 14-05-2005 @ 19:50 :
die biergisttabletten he, werken die echt?
want ik slik al eeuwen diane35 (kutpil, aankomen etc dat terzijde hihi) maar af en toe (in stressperiodes vaak.. is op zich wel logisch) komen de puistjes in kleine mate voor, maar toch. zou ze liever helemaal weghebben..
Ik ken mensen waarbij ze werken/hebben gewerkt, maar zelf merkte ik er niets van (ben er bovendien ook allergisch voor, dus heeft het voor mij nog meer nadelen). Benzylperoxide hielp bij mij beter, maar dat is wel een stuk agressiever spul. Een potje biergisttabletten is niet zo duur, volgens mij, probeer het gewoon een keer uit?

Ik heb ook een aantal jaar Diane35 geslikt, ben twee maanden terug overgestapt naar een andere pil (Trigynon30), maar die bevalt ook nog niet voor 100%...misschien dat ik nog een andere uit ga proberen of anders toch weer terug ga naar Diane35.
Oud 14-05-2005, 18:57
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-05-2005 @ 19:47 :

Nee, het zijn ook meer pukkeltjes, geen puistjes

En aan allergie heb ik ook gedacht, maar verder heb ik alle dingen die ik nu eet voorheen ook gegeten. Maar wel in mindere mate natuurlijk... Ik eet opzich meer zuivel (kwark) dan voorheen, zuren, en ook meer ei en tonijn. En meer brood (maar dat lijkt me sterk dat ik daar allergisch voor zou zijn ). Dat eet ik nu een aantal dagen en eigenlijk zijn die pukkeltjes vandaag pas op komen zetten. Misschien heeft het zich opgespaard, dat kan natuurlijk.

Misschien is het de zuivel? De kwark (nam voorheen altijd yoghurt, of vla en andere toetjes). Lijkt me logischer dan ei of tonijn bijvoorbeeld.

Beleg als smeerkaas, rosbief, rauwe ham etc. etc. heb ik altijd al genomen, dat is in verhouding niet echt veranderd.

En voor die biergist is het te laat hé, ik wil morgen mijn huid zo goed mogelijk hebben Maar ik zal me inhouden vanavond
Oud 14-05-2005, 18:59
Gothic
Gothic is offline
ik lijk nu net zwanger, nog erger dan op die foto van Bloem. Zo ontzettend veel gegeten , maar zoooooo lekker. Maar 3 (grote )stukken taart en heel veel wit turks brood met kaasfondue, zal neerkomen op ongeveer 100 gr kaas voor mij. En een heeel vol schaaltje met ijs... was geloof ik 200 cal/100gr, maar kan niet inschatten hoeveel ik had of hoeveel in zo'n schaaltje past, misschien maar goed ook ...

morgen/vanacht waarschijnlijk verschrikkelijke buikpijn, maar ja, heb ik er wel voor over ...
Oud 14-05-2005, 19:00
Verwijderd
@Matjong: Het kan ook heel goed aan de hoeveelheid liggen. Dat je lichaam een kleine hoeveelheid wel kan verwerken, maar een grote niet oid. Je kunt voor alles allergisch zijn, dus ook voor brood (bv. omdat je niet tegen gluten kunt (denk aan mensen met coeliakie), maar je wilt ook niet weten wat er verder allemaal in zit ). En ook ei is iets waar veel mensen allergisch voor zijn, maar melkproducten idd ook. Misschien proberen of het overgaat als je dat minder gaan gebruiken (of gewoon ff afwachten, misschien gaat het vanzelf weg)?

Biergist kan toch 'voor in de toekomst'? Maar als het een allergie is, zal dat niet helpen. 'k denk dat je het beste eerst uit kunt zoeken waar het door komt, eventueel samen met je huisarts.
Oud 14-05-2005, 19:01
Bloem
Bloem is offline
Ben je vandaag niet gewoon in de zon geweest, dat het zonne-allergie is ofzo?

Biergist helpt bij mij trouwens niet, ik maak het potje dat ik nu heb nog leeg, maar koop het dan niet meer
Oud 14-05-2005, 19:03
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-05-2005 @ 19:59 :
ik lijk nu net zwanger, nog erger dan op die foto van Bloem. Zo ontzettend veel gegeten , maar zoooooo lekker. Maar 3 (grote )stukken taart en heel veel wit turks brood met kaasfondue, zal neerkomen op ongeveer 100 gr kaas voor mij. En een heeel vol schaaltje met ijs... was geloof ik 200 cal/100gr, maar kan niet inschatten hoeveel ik had of hoeveel in zo'n schaaltje past, misschien maar goed ook ...

morgen/vanacht waarschijnlijk verschrikkelijke buikpijn, maar ja, heb ik er wel voor over ...
Ik beloof mezelf de nacht na zo'n verjaardag altijd om nooooit meer zoveel te eten, maar het is toch allemaal te lekker om te laten staan
Oud 14-05-2005, 19:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waren die foto's van Lindsay Lohen? Sorry, ik heb ze gemist en ben heel erg nieuwsgierig wat voor n foto's het nou waren... En als het Lindsay was, dan al helemaal. Aangezien zij niet echt super dun was ofzo (gewoon normaal).
Oud 14-05-2005, 19:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wow, ik heb de foto's gezien. Wat erg
Oud 14-05-2005, 19:57
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
@ Koel
Ik weet niet hoeveel ik nu ben afgevallen, maar de laatste keer dat ik me woog was ik 70,4. Over een tijd van ongeveer 4 maanden zo'n 4 of 5 kg afgevallen. Niet bepaald snel dus, maar daar gaat het ook niet om. Maar ik ben nu een stuk minder bezig met eten, en ik merk dat ik dan minder de behoefte heb om te snaaien dan wanneer ik me er echt op focus. Ik lig regelmatig 's avonds in bed te denken: toch weer netjes gegeten vandaag.

Het liefst wil ik nog wel 3 of 4 kilo minder wegen. Maar ik zit momenteel ook lekker in mn vel, dus als het gelijk blijft ben ik ook tevreden.

Mag ik de foto's van L.L. ook eens zien..?

Regels voor berichten