Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2005, 17:05
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 19-05-2005 @ 18:01 :
ik wil nog wel even extra duidelijk zeggen dat ik "al die kritieken" enzo van gothic erg op prijs stel. zij is eigenlijk de enige die je een echte schop onder je kont kan geven..
wil ik nog wel ff zeggen voordat je gaat denken van "ja waar doe ik het allemaal voor" ofzo
Ik heb ook al veel gehad aan de kritiek/opmerkingen van Gothic, dat weet ze zelf ook wel. Alleen soms komt ze net iets te bot of koppig uit de hoek en dan reageer ik daar op. Want wie kritiek geeft moet ook kritiek kunnen verdragen, toch?
Oud 19-05-2005, 17:25
blurred
blurred is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 19-05-2005 @ 13:36 :
en ik weet niet waar het zwembad is hier in maastricht, en ik heb zin om te zwemmen
Whaaah, ik studeer ook in Maastricht En volgens mij weet ik ook nog waar een zwembad is....
Oud 19-05-2005, 17:42
blurred
blurred is offline
En de kritiek van Gothic vind ik soms ook wat hard overkomen, maar wat ze er zelf over zegt is wel waar. Als je hier een tijdje meedraait dan krijg je vanzelf door hoe ze in elkaar steekt en hoe ze het bedoelt.
Oud 19-05-2005, 20:17
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2005 @ 15:22 :
mag ik je lijstje zien? Want dit is echt veel te weinig en dus erg ongezond...
Beetje late reactie.. Mjah hier komt ie:

ontbijt:
- bb filet americain
- wasa volkoren toast met beetje smeerkaas

tussendoor:
appel

lunch:
2 bb 30+ kaas ( 1 plakje voor 2 bb)

tussendoor:
2 lightcrackers met 30+ kaas (samen voor 1 beleg)

avondeten (moest werken):
- zakje noodles
- vrij veel sla
- stuk meloen

net:
2 handjes japanse mix

dus..
Oud 19-05-2005, 20:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 19-05-2005 @ 17:30 :
Ontbijt : een gekookt ei, een toastje met philadelphia light, een appel en een yoghurtje
(dan ga ik werken, rond 1uur pauze)
'lunch' otje griesmeelpudding, tomaten met 100 gram gerookte zalmreepjes en een salade(niet meegeteld omdat ik slecht ben in het inschatten van de cal hiervan)
'avondeten' (rond alf 5-5uur) : 200 gram aardappelen met 400gram vis/groenten (216cal)

'savonds nog een stuk fruit en nog wat andere dingen
Late reactie, maar zelfs ik moet eten en sporten

Tips:
1) Ipv dat yoghurtje 200-250g kwark
2) Gooi door die salade bijv. wat hamblokjes of wat gebakken kipfilet
3) Eet bij 't avondeten ook wat vlees of vis

Je kcal gaan dan omhoog met voornamelijk eiwitten
Oud 19-05-2005, 20:27
Mara
Mara is offline
Het is trouwens ook niet verwonderlijk dat Gothic en ik soms misschien wat hard uit de hoek komen. Wij zitten hier inmiddels áárdig wat (lijn)topics, hebben een bóel mensen voorbij zien komen die télkens dezelfde fouten maken. En télkens zijn er weer van die koppige mensen bij. Op een gegeven moment ga je dan niet meer uberlief uitleggen enzo, dat heeft geen nut. Vaak heeft een harde reactie meer effect, word je met je neus op de feiten gedrukt.

Ikzelf heb trouwens de kwark van vanavond geschrapt en in plaats daarvan een stukje vis genomen.

Kom op 1624kcal. Ik heb gesport, ja, maar dat was 1,5 uur krachttraining waarbij je tussendoor veel stilzit.
Oud 19-05-2005, 20:28
Verwijderd
Ik geef het op... Ik blijf die kilo's kwijt willen, maar ik word er zo van als/dat het niet lukt ed...en het zal toch nooit 100% worden, dus waarom me zelf dan kwellen, enz...? Ik ga niet ongezond eten oid, gewoon zoals 'het hoort', maar de hoop dat ik af zal vallen heb ik niet meer.
Oud 19-05-2005, 20:29
Mara
Mara is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 19-05-2005 @ 21:17 :

ontbijt:
- bb filet americain

tussendoor:
appel

lunch:

tussendoor:

- zakje noodles
- vrij veel sla
- stuk meloen

net:
2 handjes japanse mix

dus..
1) Waarom crackers ipv (rogge)brood o.i.d.? En dan ook nog lightcrackers?
2) Je avondeten is enorm klein. Alles wat je hebt zit haast niks in.
3) Je totaal is gewoon weinig.
Oud 19-05-2005, 20:30
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-05-2005 @ 21:28 :
Ik geef het op... Ik blijf die kilo's kwijt willen, maar ik word er zo van als/dat het niet lukt ed...en het zal toch nooit 100% worden, dus waarom me zelf dan kwellen, enz...? Ik ga niet ongezond eten oid, gewoon zoals 'het hoort', maar de hoop dat ik af zal vallen heb ik niet meer.
Herkenbaar.

Misschien is 't wel handig om gewoon even een maand, een paar maanden, een pauze in te lassen. Kijken wat je wil, en eventueel later weer de draad oppikken.

Succes nog iig
Oud 19-05-2005, 20:35
cerys
cerys is offline
Citaat:
jammer voor je
maar misschien ga je je wel lekkerder voelen als je niet meer aan die kilo's denkt..
Oud 19-05-2005, 20:36
sheepdog
sheepdog is offline
Godverdomme!!! Ik postte vorige week toch dat een jongen stom tegen me deed en ik daarom een zak chips als ontbijt wilde nemen... Nou dat is weer goed gekomen, maar nu is het weer stom en haat ik hem voorgoed en dus vond ik het schijnbaar nodig om een zak chips leeg te eten (met een vriendin, dat wel), een grote bak friet mét mayonaise (terwijl ik dat helemaal niet lekker vind???) en bitterballen! Aaargggh!
Oud 19-05-2005, 20:38
cerys
cerys is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 19-05-2005 @ 21:36 :
Godverdomme!!! Ik postte vorige week toch dat een jongen stom tegen me deed en ik daarom een zak chips als ontbijt wilde nemen... Nou dat is weer goed gekomen, maar nu is het weer stom en haat ik hem voorgoed en dus vond ik het schijnbaar nodig om een zak chips leeg te eten (met een vriendin, dat wel), een grote bak friet mét mayonaise (terwijl ik dat helemaal niet lekker vind???) en bitterballen! Aaargggh!
calm down babe.. wat is er gebeurd als ik vragen mag?
ahjoh, morgen weer een dag.
Oud 19-05-2005, 20:43
Verwijderd
Kom op meis, het komt allemaal wel weer goed. Chips en friet mag best af en toe. En die jongen, laat hem lekker stikken als hij zo lullig doet!

Inderdaad, morgen weer een dag. Morgen word mijn dag. Ik heb zoveel vertrouwen in die therapeute, ik hoop echt dat het gesprek me iets oplevert!
Oud 19-05-2005, 20:47
cerys
cerys is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-05-2005 @ 21:43 :
Kom op meis, het komt allemaal wel weer goed. Chips en friet mag best af en toe. En die jongen, laat hem lekker stikken als hij zo lullig doet!

Inderdaad, morgen weer een dag. Morgen word mijn dag. Ik heb zoveel vertrouwen in die therapeute, ik hoop echt dat het gesprek me iets oplevert!
ik zal voor je duimen!
Oud 19-05-2005, 20:59
Freestyler*
Freestyler* is offline
1500 kcal per dag
ok ga ik me daar straks een beetje op richten
maar ik hoorde altijd vananderen dat zij veelminder ochten volgens hun dieet.

witte rijst heb ik niet in de hand: ik bepaal het avondetenniet
wit brood wel, maar dat vind ik gewoon lekker
bruin

ik heb nu twee mariabisquitjes op
maar ik heb erge trek
en het is nog vroeg

wat kan ik het beste eten?
- nog een paar bisquitjes (4 ofzo)
- boterham met pindakaas en hagelslag
- paar toastjes met worst
- bolletje eindeloos kaneel (5 stuks in 1 verpakking)
- bolletje hazelnootcrem (1 of 2 stuks)
- iets anders creatiefs?(en nee nou geen fruit zeggen, ik heb iets lekkers nodig)
Oud 19-05-2005, 21:01
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:

ontbijt:
- bb filet americain

tussendoor:
appel

lunch:

tussendoor:

- zakje noodles
- vrij veel sla
- stuk meloen

net:
2 handjes japanse mix

dus..
dat is toch geen avondeten!
vind je het gek dat je weinig binnenkrijgt
maar de rest vind ik wel aardig
misschien is 1 plakje voor 2 boterhammen een beetje weinig?
Oud 19-05-2005, 21:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 19-05-2005 @ 21:59 :
1500 kcal per dag
ok ga ik me daar straks een beetje op richten
maar ik hoorde altijd vananderen dat zij veelminder ochten volgens hun dieet.

witte rijst heb ik niet in de hand: ik bepaal het avondetenniet
wit brood wel, maar dat vind ik gewoon lekker
bruin

ik heb nu twee mariabisquitjes op
maar ik heb erge trek
en het is nog vroeg

wat kan ik het beste eten?
- nog een paar bisquitjes (4 ofzo)
- boterham met pindakaas en hagelslag
- paar toastjes met worst
- bolletje eindeloos kaneel (5 stuks in 1 verpakking)
- bolletje hazelnootcrem (1 of 2 stuks)
- iets anders creatiefs?(en nee nou geen fruit zeggen, ik heb iets lekkers nodig)
dat brood van die boterfabrikant? kom ff niet op de naam... wit met het goede van bruin ofzo... blueband white? kweet het niet meer...
het probleem van wit brood is, dat je bloedsuiker omhoog schiet en snelle vezels zijn, terwijl bruin brood langer erover doet en daardoor je bloedsuiker niet omhoog en omlaag schiet...
Als ik wit brood eet, kan ik blijven eten, dat vult bij mij totaal niet. Daarnaast is het qua cal nog ietsje hoger zelfs dacht ik...

mensen met serieus overgewicht, dus een bmi boven de 25 mogen idd minder eten, omdat hun gezondheid in gevaar is, dan is het belangrijk 'snel' gewicht af te vallen, maar ook die moeten erna hun eten weer opbouwen. Mijn vader heeft 2 weken dat mogen doen, nu heeft hij alweer een dieet gebaseerd op 1500 cal en 6 boterhammen geloof ik. Maar dat gaat geloof ik per 2 weken omhoog. En hij moet 3x per week fitnessen...

als ik iets zoets nodig heb, neem ik een korstje met dik honing. Honing is niet zo slecht beleg en toch heel zoet .
Oud 19-05-2005, 21:11
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kun je niet sporten? want dan kun je gewoon blijven eten en kom je toch lager in cal uit waardoor je theoretisch zou moeten afvallen... probeer een sport die langer doorgaat... softbal gaat in de zomer door, juist alleen in de zomer. Korfbal en handbal gaan ook langer door... want zover ik me kon herinneren had je heel weinig zwemmen.
Oud 19-05-2005, 21:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:

ontbijt:
- bb filet americain

tussendoor:
appel

lunch:

tussendoor:

- zakje noodles
- vrij veel sla
- stuk meloen

net:
2 handjes japanse mix

dus..
wil je echt genoeg eten of niet? Anders heeft het namelijk geen zin wat we zeggen... ik heb bij jou nog steeds het gevoel dat je zo min mogelijk wil eten, omdat je denkt dat dat de enige manier is om af te vallen... daarnaast vind ik nog steeds dat je uberhaupt niet moet afvallen. Maar als je het perse wil, doe het dan door gewoon 1800 cal te eten. Je eet dan gewoon redelijk en je valt langzaam en geleidelijk af. Als die kilo extra zijn en je lichaam ze niet nodig heeft, gaan ze er echt wel af... maar op deze manier zitten ze er echt zo weer aan, of je moet altijd zo beroerd willen blijven eten.

maar stop met de crackers, of eet er genoeg van. 2 gewone crackers = 1 boterham, 4 light crackers = 1 boterham. En probeer zo aan de 6 te komen. Ik snap ook wel dat je crackers eet, daar zitten minder cal in. Daarnaast eet je 1 plakje 30+ kaas op 2 boterhammen, dat vind ik bijna obsessief. Én dieetproduct en dan nog niet gewoon beleggen, maar zo weinig mogelijk. Je eet te weinig, dus probeer niet te bezuinigen op beleg. Als je dat wel doet, compenseer het dan met meer brood/crackers.
Avondeten is ook te weinig, zo'n zakje noodles is eigenlijk een soort tussendoortje, tenzij je het aanvult met wat, met vlees of iets anders. Veel sla is goed, maar niet ipv vlees en andere dingen.
Oud 19-05-2005, 21:20
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2005 @ 22:09 :
dat brood van die boterfabrikant? kom ff niet op de naam... wit met het goede van bruin ofzo... blueband white? kweet het niet meer...
het probleem van wit brood is, dat je bloedsuiker omhoog schiet en snelle vezels zijn, terwijl bruin brood langer erover doet en daardoor je bloedsuiker niet omhoog en omlaag schiet...
Als ik wit brood eet, kan ik blijven eten, dat vult bij mij totaal niet. Daarnaast is het qua cal nog ietsje hoger zelfs dacht ik...

als ik iets zoets nodig heb, neem ik een korstje met dik honing. Honing is niet zo slecht beleg en toch heel zoet .

dat brood (goede start?) eet ik ook weleens jah
alleen dat is duurder en ik doe geen boodschappen, dus ja

honing lust ik niet
ik twijfel nog steeds wat ik wel ga eten
Oud 19-05-2005, 21:23
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
blurred schreef op 19-05-2005 @ 18:25 :
Whaaah, ik studeer ook in Maastricht En volgens mij weet ik ook nog waar een zwembad is....
ook? Ik ben net gestopt nmlk
Maar vertel op dan!
Oud 19-05-2005, 21:25
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 19-05-2005 @ 22:20 :
dat brood (goede start?) eet ik ook weleens jah
alleen dat is duurder en ik doe geen boodschappen, dus ja

honing lust ik niet
ik twijfel nog steeds wat ik wel ga eten
bolletje met kaneel of boterham met pindakaas en hagelslag ... een van die 2 zou ik kiezen. Goede start ja...
Oud 19-05-2005, 21:30
Bloem
Bloem is offline
Wbt dat beleg, dat vind ik eerder normaal dan obsessief... Ik eet mijn hele leven al 1 beleg op 2 boterhammen, en toen had ik echt nog geen benul van afvallen, calorieën of uberhaupt gezond-ongezond eten
Oud 19-05-2005, 21:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 19-05-2005 @ 22:30 :
Wbt dat beleg, dat vind ik eerder normaal dan obsessief... Ik eet mijn hele leven al 1 beleg op 2 boterhammen, en toen had ik echt nog geen benul van afvallen, calorieën of uberhaupt gezond-ongezond eten
als ik beleg doe op 2 boterhammen, doe ik daar beleg op voor 2... maar zij eet al te weinig, ze moet meer eten om meer cal te halen, dan vind ik dat een erg verkeerde keuze en bijna obsessief lijken ja. Zeker als het ook nog een dieetproduct is, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Maar dat vind ik eigenlijk al van iedereen die bezuinigd op beleg, tenzij je medisch overgewicht hebt natuurlijk, anders vind ik het niet nodig.
Oud 19-05-2005, 22:40
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2005 @ 22:35 :
als ik beleg doe op 2 boterhammen, doe ik daar beleg op voor 2... maar zij eet al te weinig, ze moet meer eten om meer cal te halen, dan vind ik dat een erg verkeerde keuze en bijna obsessief lijken ja. Zeker als het ook nog een dieetproduct is, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Maar dat vind ik eigenlijk al van iedereen die bezuinigd op beleg, tenzij je medisch overgewicht hebt natuurlijk, anders vind ik het niet nodig.
Ik vind persoonlijk dat normaal beleggen soms gewoon teveel is. Ik heb plakken kaas die even groot zijn als een snee en daarvan neem ik altijd maar een halve plak. Als ik hagelslag, jam, pasta oid neem, smeer ik ook alleen maar de ene helft van de snee en vouw die daarna dubbel. Ik houd gewoon niet van teveel beleg, dan proef je het brood niet meer
Oud 19-05-2005, 23:26
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-05-2005 @ 21:27 :
Het is trouwens ook niet verwonderlijk dat Gothic en ik soms misschien wat hard uit de hoek komen. Wij zitten hier inmiddels áárdig wat (lijn)topics, hebben een bóel mensen voorbij zien komen die télkens dezelfde fouten maken. En télkens zijn er weer van die koppige mensen bij. Op een gegeven moment ga je dan niet meer uberlief uitleggen enzo, dat heeft geen nut. Vaak heeft een harde reactie meer effect, word je met je neus op de feiten gedrukt.

Ikzelf heb trouwens de kwark van vanavond geschrapt en in plaats daarvan een stukje vis genomen.

Kom op 1624kcal. Ik heb gesport, ja, maar dat was 1,5 uur krachttraining waarbij je tussendoor veel stilzit.
Yep, ik heb ook flink wat commentaar gehad uit verschillende hoeken in dit topic, maar dat heb ik toch echt ter harte genomen en heb er echt veel aan gehad

Ben overigens nog steeds wel aardig bezig... Op een of andere manier lijkt het erop dat ik altijd een STUK zwaarder was dan ik aanvankelijk dacht (72 kilo), want ik ben nu rond de 73.5 (eergisteren) en mijn broek begint wel erg ruim te zitten. Ook mijn zusje zei dat ik al een stuk dunner aan het worden was

Moet wel zeggen dat ik afgelopen week wat meer gezondigd heb. Een biertje hier en daar, een half portie bitterballen (7 stuks ofzo) en een aardige bak nachos chips. Wel telkens na het sporten, (honger, met vrienden, gezellig, blabla) dus ik kon het wel hebben en het maakt ook niet zoveel uit dus Verder ziet mijn schema er nog eigenlijk net zo uit als eerst.
Oud 20-05-2005, 05:18
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Mijn taille is echt te groot
Ik ben gewoon breed gebouwd.
Heel raar, een paar jaar terug was ik nog veel smaller (heb zelfs maatje 36 gehad met mijn 1.84m ).

Anyways, ik ga gewoon langzaam door met afvallen Het moet toch een keer van mijn buik/taille af
Oud 20-05-2005, 06:58
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-05-2005 @ 21:30 :
Herkenbaar.

Misschien is 't wel handig om gewoon even een maand, een paar maanden, een pauze in te lassen. Kijken wat je wil, en eventueel later weer de draad oppikken.

Succes nog iig
Wat ik wil weet ik wel, het lukt alleen niet. Ik denk niet dat een pauze daar bij helpt...ik ga maar proberen gewoon op gewicht te blijven, dat zou al heel wat zijn.

Jij ook succes.

@cerys: Wat betreft er aan denken ed veranderd er denk ik weinig.

Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2005 @ 22:11 :
kun je niet sporten? want dan kun je gewoon blijven eten en kom je toch lager in cal uit waardoor je theoretisch zou moeten afvallen... probeer een sport die langer doorgaat... softbal gaat in de zomer door, juist alleen in de zomer. Korfbal en handbal gaan ook langer door... want zover ik me kon herinneren had je heel weinig zwemmen.
Ik vraag me ernstig af hoeveel zin dat heeft: ik heb de laatste paar maanden gesport en verder ook (heel) veel bewogen en ik viel niet af. Dat ik nu niet sport maakt dus niet zo heel veel uit (en ik beweeg btw nog steeds heel veel). En ook als ik sport kan ik niet "gewoon blijven eten", dat heb ik nu ook al zo vaak gezegd. Mijn lijf werkt niet theoretisch, als ik "gewoon eet" en sport/veel beweeg dan val ik niet af of kom ik aan, zo simpel is dat. (En ja, dat is frustrerend. En ik vind het ook niet echt fijn dat er steeds weer gezegd wordt "dan moet je afvallen ed", als het zou moeten, waarom gebeurd het dan niet? Ik weet hoe het theoretisch werkt enz., ik ben er lang genoeg mee bezig, alleen mijn lijf werkt dus niet echt "theoretisch", dus heb ik er weinig aan om dat te weten. Als ik wat van mijn lijf begreep dan was het al lang anders.)

@MeelFriek: Ik heb toch net zoveel lijntopics meegemaakt als Gothic en jij?

Laatst gewijzigd op 20-05-2005 om 07:08.
Oud 20-05-2005, 07:05
moontje16
moontje16 is offline
@ Matjong: wow ik heb echt respect voor je Het afvallen gaat dus echt goed! Hoe kijkt je moeder er inmiddels tegenaan, nu ze ziet dat je ook echt afvalt?
Oud 20-05-2005, 08:59
Verwijderd
* zucht *

Te lang in de spiegel staan kijken vanmorgen...

Ik wil zoooo graag een mooie buik

En het is echt verschrikkelijk frustrerend om op valtaf op m'n grafiekje te zien dat ik al sinds begin april (!!) op/rond hetzelfde gewicht zit
Oud 20-05-2005, 09:03
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 20-05-2005 @ 09:59 :

En het is echt verschrikkelijk frustrerend om op valtaf op m'n grafiekje te zien dat ik al sinds begin april (!!) op/rond hetzelfde gewicht zit
Maar ik zie daar ook dat je al 6,2 kilo af bent gevallen. Misschien dat jij nu zo'n 'stilstaand moment' hebt...of hoe je dat wilt noemen. Wie weet hoe het volgende maand gaat. Of misschien past dit gewicht bij jou, kan ook nog.
Oud 20-05-2005, 09:27
Verwijderd
Citaat:
moontje16 schreef op 19-05-2005 @ 16:57 :
zijn er producten waarvan bekend is dat ze de vetverbranding stimuleren?
Ja, ephedra, maar dat is sinds kort illegaal hier. (het is overigens nog wel in sommige smartshops te verkrijgen, gewoon even vragen)

Alleen het is niet voor niets verboden. De meeste mensen reageren er goed op, alleen bijverschijnselen zijn o.a.
-hartkloppingen
-hoge bloeddruk geloof ik ook.
Dus als je problemen met je hart hebt is het beter om het niet te gebruiken.

Overigens wordt je er ook actief en wakker van.
Oud 20-05-2005, 09:36
Verwijderd
Ephedra gebruiken lijkt me niet verstandig...het is idd niet voor niets verboden. Volgens mij zijn er genoeg mensen die er heel slecht op reageren...daarnaast denk ik dat het ook niet helpt 'op lange termijn' en dat je er wat dat betreft uiteindelijk dus weinig aan hebt.
Oud 20-05-2005, 09:36
moontje16
moontje16 is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 20-05-2005 @ 10:27 :
Ja, ephedra, maar dat is sinds kort illegaal hier. (het is overigens nog wel in sommige smartshops te verkrijgen, gewoon even vragen)

Alleen het is niet voor niets verboden. De meeste mensen reageren er goed op, alleen bijverschijnselen zijn o.a.
-hartkloppingen
-hoge bloeddruk geloof ik ook.
Dus als je problemen met je hart hebt is het beter om het niet te gebruiken.

Overigens wordt je er ook actief en wakker van.
Hmm ik denk dat ik toch maar van dat product af zie met al die bijwerkingen haha. Dan ben ik straks mooi strak, heb ik allerlei kwalen aan mn lichaam erbij
Ik hou het maar op skeeleren! Ga vandaag weer een rondje van ongeveer een half uur maken. Hoeveel kcal zou je daarmee verbranden? (ik skeeler in een normaal tempo, niet heel zacht, niet heel hard)
Oud 20-05-2005, 09:42
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 20-05-2005 @ 10:36 :
Hmm ik denk dat ik toch maar van dat product af zie met al die bijwerkingen haha. Dan ben ik straks mooi strak, heb ik allerlei kwalen aan mn lichaam erbij
Ik hou het maar op skeeleren! Ga vandaag weer een rondje van ongeveer een half uur maken. Hoeveel kcal zou je daarmee verbranden? (ik skeeler in een normaal tempo, niet heel zacht, niet heel hard)
max 100 ofzo? Niet zo heel veel denk ik, omdat skeeleren een stuk minder intensief is in vergelijking met rennen ofzo en het is maar een half uurtje. Ik zou het iig niet doen voor de cal verbranden, maar gewoon omdat het leuk is en omdat je er energie van krijgt ed .
Oud 20-05-2005, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 10:36 :
Ephedra gebruiken lijkt me niet verstandig...het is idd niet voor niets verboden. Volgens mij zijn er genoeg mensen die er heel slecht op reageren...daarnaast denk ik dat het ook niet helpt 'op lange termijn' en dat je er wat dat betreft uiteindelijk dus weinig aan hebt.

Ik ken uit mijn omgeving eigenlijk vrij weinig mensen die er slecht op reageren, bij normaal gebruik. Ik ben er zelf vrij gevoelig voor, krijg bij 1 zo'n ding al hartkloppingen terwijl anderen er 4 kunnen slikken voordat ze iets voelen. En de lange termijn effecten: het verbrandt gewoon dus in principe val je af ja, maar ik ga er daarom ook vanuit dat je als je er mee stopt je minder verbrandt en daarom weer aankomt. Maar dat is eigenlijk hetzelfde als stoppen met sporten dan.

Anyway, als je niet per se op korte termijn resultaat moet boeken kun je het beter niet gebruiken.
Oud 20-05-2005, 09:44
Verwijderd
Citaat:
moontje16 schreef op 20-05-2005 @ 10:36 :

Goed plan.

Heb zelf ivm examens eigenlijk weinig tijd om te sporten helaas .
Die halve kilo is er nog steeds niet af btw maar dat komt wel goed. Gisteren 2100 cal met 56 gram vet ofzo .
Dat kan beter
Oud 20-05-2005, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 20-05-2005 @ 10:43 :
En de lange termijn effecten: het verbrandt gewoon dus in principe val je af ja, maar ik ga er daarom ook vanuit dat je als je er mee stopt je minder verbrandt en daarom weer aankomt.
Dat bedoelde ik dus ook...en dus kun je beter je leefstijl ed veranderen, dus gezond eten en sporten. En dan op zo'n manier, dat dat gewoon jaren vol te houden is.
Oud 20-05-2005, 10:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 20-05-2005 @ 10:44 :
Goed plan.

Heb zelf ivm examens eigenlijk weinig tijd om te sporten helaas .
Die halve kilo is er nog steeds niet af btw maar dat komt wel goed. Gisteren 2100 cal met 56 gram vet ofzo .
Dat kan beter
ik kom ook vaak op hetzelfde uit qua vet hoor, volgens mij is dat ongeveer het percentage wat bij dit aantal cal hoort... ik krijg het bijna niet voor elkaar om het minder te maken... maar dat komt vooral omdat ik niet bezuinig op beleg (kaas ed).
Oud 20-05-2005, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 10:45 :
Dat bedoelde ik dus ook...en dus kun je beter je leefstijl ed veranderen, dus gezond eten en sporten. En dan op zo'n manier, dat dat gewoon jaren vol te houden is.

@Gothic: Ik eet gewoon niet zo vet, geen vlees/vis, geen vet beleg op brood (hou niet van kaas op brood, alleen tosti's of strooikaas maar daar zit nauwelijks vet in) dus dat scheelt wel een boel. Als compensatie probeer ik dagelijks 10-20 gr lijnzaad te eten en noten en dat scheelt wel moet ik zeggen. Ik vind het alleen niet zo'n fijn idee dat het grootste deel van die vetten van gister afkomstig was uit een magnum en dus niet echt gezond waren.
Oud 20-05-2005, 10:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 20-05-2005 @ 11:33 :

@Gothic: Ik eet gewoon niet zo vet, geen vlees/vis, geen vet beleg op brood (hou niet van kaas op brood, alleen tosti's of strooikaas maar daar zit nauwelijks vet in) dus dat scheelt wel een boel. Als compensatie probeer ik dagelijks 10-20 gr lijnzaad te eten en noten en dat scheelt wel moet ik zeggen. Ik vind het alleen niet zo'n fijn idee dat het grootste deel van die vetten van gister afkomstig was uit een magnum en dus niet echt gezond waren.
ja ok... je kunt ook zo'n solero nemen, dan mis je wel de chocolade, maar de binnenkant lijkt er veel op en scheelt ongeveer 150 cal ...
Oud 20-05-2005, 10:56
Bloem
Bloem is offline
Oh die vind ik echt superlekker, toen ik die voor het eerst proefde heb ik eerst gekeken of het niet toch per ongeluk een gewone vette was

Planning voor vandaag:

2 Volkoren boterhammen met 20+ kaas.
250 Gram kwark met een appel en een lepel lijnzaad.
2 Volkoren boterhammen met tonijn.
2 Volkoren boterhammen met pindakaas.
250 Gram kwark met een appel.
Rode kool, aardappelpuree en een vega-hamburger.
1 Schaaltje optimel vla.
250 Gram kwark met een lepel lijnzaad.

1800-nog-wat kcal
Oud 20-05-2005, 10:57
cerys
cerys is offline
ok ik ga even een schema posten voor vandaag. en hopen dat het vandaag goed gaat.
ik ben goed begonnen vind ik zelf..

ik stond pas heel laat op!

11.15
2 vb (=50 gram) =105.5 kcal
eiwit van 1 ei =13 kcal
5 gram fritessaus = 14 kcal (ik vind boter op brood smerig dan kan het in dit geval wel toch?)
200 ml magere melk = 66 kcal

12.30
2 vb (=50 gram) =105.5 kcal
20 gram kaas 30+ = 58 kcal

14.00
1 vb (=25 gram) = 52.75 kcal
1 crisp 'n light cracker = 19 kcal
10 gram vega paté = 27 kcal

15.00
1 vb (=25 gram) = 52.75
5 gram vega paté = 13.5 kcal

16.00
2 mandarijnen = 32 kcal

17.00
150 gram kwark = 90 kcal

19.00
avondeten = zo'n dagschotel..
met z'n vieren 1 pak en die mix is 100 gram dus:
25 gram mix voor ovenschotel = 21.75 kcal
75 gram quorn = 77.25 kcal
150 gram broccoli = 30 kcal
1 tomaat = 8 kcal
100 gram aardappelpuree = 100 kcal
1/2 ei = 40 kcal ongeveer?
100 gram komkommer (erbij, niet erin ) = 8 kcal

het is geschat maar ik heb wel aan ma gevraagd welke hoeveelheden ze erin doet en ik eet niet zo veel met avondeten dus het zal niet meer zijn dan dit.

20.00
1 appel = 60 kcal

21.00
25 gram cashewnootjes = 144.5 kcal

en nu? is het megaveel en is het alsnog 1139.45
Oud 20-05-2005, 11:01
Verwijderd
@cerys: Lust je het eigeel ook? Misschien dat ook eten, dat bevat meer kcal, volgens mij. Misschien volle melk ipv magere melk (als je dat lust). En misschien na het eten nog iets (en dan bedoel ik dus naast die appel en die cashewnootjes)? Volgens mij valt het wel mee wat betreft dat 'mega-veel', het lijkt al snel een hele lijst als je alles onder elkaar zet, maar het komt neer op 6 boterhammen, 3 stuks fruit, wat kwark, avondeten en nog wat kleine dingentjes...opzich dus niet zo vreselijk veel oid, gewoon normaal, als je het mij vraagt.
Oud 20-05-2005, 11:04
cerys
cerys is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 12:01 :
@cerys: Lust je het eigeel ook? Misschien dat ook eten, dat bevat meer kcal, volgens mij. Misschien volle melk ipv magere melk (als je dat lust). En misschien na het eten nog iets (en dan bedoel ik dus naast die appel en die cashewnootjes)? Volgens mij valt het wel mee wat betreft dat 'mega-veel', het lijkt al snel een hele lijst als je alles onder elkaar zet, maar het komt neer op 6 boterhammen, 3 stuks fruit, wat kwark, avondeten en nog wat kleine dingentjes...opzich dus niet zo vreselijk veel oid, gewoon normaal, als je het mij vraagt.
nee ik houd niet van eigeel
en ik "lust" alleen magere melk, en ik vind 30+kaas het lekkerst, en ik vind boter op brood smerig, ik vind beleg alleen lekker als het weinig is, etc etc..
nee het is misschien niet vreselijk veel, maar ik zou denk ik niet meer opkunnen en dan kom ik alsnog niet aan 1200..
Oud 20-05-2005, 11:06
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 20-05-2005 @ 12:04 :

nee het is misschien niet vreselijk veel, maar ik zou denk ik niet meer opkunnen en dan kom ik alsnog niet aan 1200..
Daarom moet je het misschien niet in de hoeveelheden maar in de dingen die je eet zoeken?
Oud 20-05-2005, 11:06
cerys
cerys is offline
maar op zich: kan ik wel nog wat sap enzo drinken? dat is per glas al gauw 100 kcal ofzo dus dat scheelt wel. is dat goed om die andere calorieën op te vullen? of is er iets slimmers?
het scheelt ook wel dat ik pas om 11 uur opstond..
Oud 20-05-2005, 11:08
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 20-05-2005 @ 12:06 :
maar op zich: kan ik wel nog wat sap enzo drinken? dat is per glas al gauw 100 kcal ofzo dus dat scheelt wel. is dat goed om die andere calorieën op te vullen? of is er iets slimmers?
het scheelt ook wel dat ik pas om 11 uur opstond..
Sap bevat amper wat qua voedingsstoffen en volgens mij is het ook niet echt goed omdat de suikers snel opgenomen worden ed. Je kunt wel iets van sap drinken, maar het is niet zo dat als je voor 700 kcal sap drinkt en op die manier aan de 1900kcal komt, dat dat dan goed is, als je begrijpt wat ik bedoel.
Oud 20-05-2005, 11:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
cerys schreef op 20-05-2005 @ 11:57 :
*lijst*
mega veel is het niet. Wat zijn het voor 'rare' boterhammen? vb? Ze zijn wel heel licht, een normale boterham is ongeveer 35-40 gr. Dus dat scheelt al redelijk wat. Je eet nog steeds dieetproducten, ook dat scheelt en je eet niet echt veel avondeten. Als je deze dingen aanpast, nog een banaan en wat muesli met yoghurt eet, zit je op een gezonder aantal cal...
Oud 20-05-2005, 11:18
cerys
cerys is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-05-2005 @ 12:16 :
mega veel is het niet. Wat zijn het voor 'rare' boterhammen? vb? Ze zijn wel heel licht, een normale boterham is ongeveer 35-40 gr. Dus dat scheelt al redelijk wat. Je eet nog steeds dieetproducten, ook dat scheelt en je eet niet echt veel avondeten. Als je deze dingen aanpast, nog een banaan en wat muesli met yoghurt eet, zit je op een gezonder aantal cal...
ehm volkorenboterhammen
en ik had al eerder gezegd dat we best wel lichte boterhammen hebben. ik snap niet dat dat bij jullie niet het geval is, want het zijn gewoon boterhammen van de albert heijn

Regels voor berichten