Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2005, 20:13
jersey007
jersey007 is offline
O ja, dat kan ik ook zeggen. De zesde pil in de strip
Oud 17-08-2005, 20:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
jersey007 schreef op 17-08-2005 @ 21:13 :
O ja, dat kan ik ook zeggen. De zesde pil in de strip
Dat is minder erg dan de eerste pil vergeten maar je loopt nog altijd wel een risico natuurlijk.
Oud 17-08-2005, 21:09
jersey007
jersey007 is offline
Ja, ik weet het. Maar ik denk er niet teveel over na. Ik zie wel over een week. Ik denk het eigenlijk niet. Dat zou wel heel snel raak zijn. En zo ja, dan zie ik wel weer verder.
Oud 18-08-2005, 08:59
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
jersey007 schreef op 17-08-2005 @ 22:09 :
Dat zou wel heel snel raak zijn. En zo ja, dan zie ik wel weer verder.
Het valt me op dat heel veel mensen hier zoiets hebben als wat hierboven staat. Ik zou echt verschrikkelijk in de stress schieten, als er ook maar de mogelijkheid zou zijn dat ik zwanger was. Ben ik nou de enige?
Oud 18-08-2005, 09:08
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 18-08-2005 @ 09:59 :
Het valt me op dat heel veel mensen hier zoiets hebben als wat hierboven staat. Ik zou echt verschrikkelijk in de stress schieten, als er ook maar de mogelijkheid zou zijn dat ik zwanger was. Ben ik nou de enige?
Nee, ik heb dat ook &. ik ben het ook met je eens dat veel mensen dat idee hier hebben.
Ik heb deels onveilige sex gehad, achteraf gezien was het condoom gescheurd, maar ik slik de pil en ook gewoon goed. Ik ben nu "ongesteld" geworden, maar echt weinig {ik had de pil doorgeslikt en dan heb ik dat wel vaker}, maar ik voel me nu echt niet op mijn gemak.
Oud 18-08-2005, 10:16
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 18-08-2005 @ 09:59 :
Nou ja, het punt is.. je hebt niks aan die stress. Door die stress kan het zelfs zijn dat je niet of later ongesteld wordt, wat natuurlijk al helemáál niet helpt.

Bovendien, en nu heb ik t over mijzelf persoonlijk, zou ik als ik zwanger mocht raken het kindje toch houden.. dus wat dat betreft is er dan toch 'niks meer aan te doen'.
Hm, komt een beetje raar over, maar kan nu even niet op een betere verwoording komen.
Oud 18-08-2005, 10:28
slaagroom
slaagroom is offline
ik gebruik diane 35 maar ik krijg altijd van een ander merk (katwijk ofso ) nouja iig, het is dezelfde pil maar van een ander (goedkoper voor de apotheek) merk
mijn reservestrip is dus van katwijk 35 maar ik slik nu weer een andere versie van diane 35, een ander ander merk.

ik heb een pil uitgekotst toen ik ziek was en de laatste uit die strip gepakt, daar mis ik dus 1 pil. zou ik die kunnen slikken uit mijn reservestrip van dat andere merk? het blijkt wel de zelfde samenstelling te hebben maar toch.. het is een ander merk
Oud 18-08-2005, 11:19
ekki
ekki is offline
Citaat:
slaagroom schreef op 18-08-2005 @ 11:28 :
ik gebruik diane 35 maar ik krijg altijd van een ander merk (katwijk ofso ) nouja iig, het is dezelfde pil maar van een ander (goedkoper voor de apotheek) merk
mijn reservestrip is dus van katwijk 35 maar ik slik nu weer een andere versie van diane 35, een ander ander merk.

ik heb een pil uitgekotst toen ik ziek was en de laatste uit die strip gepakt, daar mis ik dus 1 pil. zou ik die kunnen slikken uit mijn reservestrip van dat andere merk? het blijkt wel de zelfde samenstelling te hebben maar toch.. het is een ander merk
Daarvoor zou ik de apotheek op bellen en vragen of het echt dezelfde samenstelling heeft. Zoja: dan kan dat. Zonee: zou ik het niet doen.
Oud 18-08-2005, 12:27
jersey007
jersey007 is offline

Ik kan wel gaan stressen, maar ik moet toch wachten tot volgende week. Een zwangerschapstest is nog te vroeg. Verder heb ik wel mijn maandelijkse symptomen die horen bij het ongesteld worden. Dus eerste week onreine huid, tweede week zin in lekker en veel eten en nu in de derde week stemmingswisselingen en zuivere huid.
En als ik ik zwanger ben so be it. Ik heb inmiddels al besloten dat ik het laat weghalen. Er zijn wel ergere dingen op de wereld.
Oud 18-08-2005, 22:22
ekki
ekki is offline
Citaat:
jersey007 schreef op 18-08-2005 @ 13:27 :
Zat laatst ook te stressen omdat ik een pil in de eerste week was vergeten. Heb ook die dag de dokter gebeld en gevraagd wat ik het beste kon doen.
Oud 19-08-2005, 10:33
Aelin
Aelin is offline
Ik slik nu sinds een maand de pil, en omdat ik zegmaar een buitengewoon onregelmatige menstruatie had ben ik niet op de eerste dag van mn menstruatie begonnen. Wel gewoon stopweek gehouden en ongesteld geworden. Nu heb ik 3 pillen van mn nieuwe strip geslikt, maar gisteravond is het condoom gescheurd, ben ik dan al veilig na een maand? Ik dacht van wel, want als je begint op de eerste dag van je menstruatie ben je al na een week veilig, dus dan is na een maand toch wel logisch als je dan ook al ongesteld bent geworden door de pil? Maar weten jullie of ik dan nu gewoon beschermd ben?
Oud 19-08-2005, 10:52
Fearless
Fearless is offline
Ik werd gisteren rond een uur of 3/4 ongesteld
Savonds ( half 12 ofzo ) besloot ik dus om mijn pil te beginnen slikken ( voor het eerst he )

Het is dus zo dat wanneer je de pil op eerste dag van menstruatie pakt gelijk safe is, maar ik vertrouw dat niet helemaal hoor?

Als ik 5 uur later gepakt had, zou tie ineens neit gelijk betrouwbaar zijn..?
Oud 19-08-2005, 11:42
Rachel
Rachel is offline
5 Uur later, dan was het dus half 5 en zou het niet meer binnen de dag vallen... Naja ik weet niet, ik ben aan de pil gegaan niet voor de seks dus geen idee of dat dan al veilig was, maar persoonlijk zou ik het ook niet vertrouwen {denk ik} en het nog met condoom doen en nadat ik 1x {of 2x} ongesteld ben geworden het pas vertrouwen.
Ik slik hem nu al 3 tot 4 jaar en vertrouw het nu nog niet 100% {om te vrijen zonder condoom}
Oud 19-08-2005, 18:38
tender kiss
tender kiss is offline
Hallo.
K weet niet zo goed wat k hier mee aan moet, en misschien ben k ook wel een beetje voorbarig.
Maar woensdag heb k mn laatste pil geslikt, en dan ist zo dat ik vrijdagavond/zaterdag morgen ongesteld moet worden. Maar k voel niets.. Geen last van me buik, onderrug, humeur en alles waar k normaal gesproken last van heb.
Ik heb al in t zwangerschap topic gekeken, en had kan dus wel dat je zwanger word als je de pil netjes gebruikt.. Is de pil dan te licht? Want ik slik Trinordiol(3 verschillende hoeveelheden hormonen)
Misschien dat k me ook wel aanstel omdat k net een nieuwe vriend heb, en geen zin heb hem daarmee na 3 weken te moeten confronteren... Hebben jullie een test om de hoek gekocht? Of ergens anders, want als je dr dan nog een keer komt dan herkennen ze je nog, of vinden jullie dat onzin?
Oud 20-08-2005, 13:44
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Als jij je pil netjes geslikt hebt dan is er niks aan de hand denk ik hoor en als ie te licht was dan had je wel tussetijdse bloedingen gehad denk ik. Maargoed, je kan altijd een test doen idd als je het niet vertrouwt. Ik heb m'n vriend trouwens de test laten halen. Gewoon om de hoek trouwens.
Succes ermee!
Oud 21-08-2005, 12:02
Verwijderd
Wat kunnen bijwerkingen zijn van een te zware pil? En na hoeveel tijd worden die zichtbaar?
Oud 21-08-2005, 13:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 21-08-2005 @ 13:02 :
Wat kunnen bijwerkingen zijn van een te zware pil? En na hoeveel tijd worden die zichtbaar?
Bijwerkingen van een te zware pil kunnen alle bijwerkingen zijn die in je bijsluiter genoemd staan. Volgens mij is het zo dat als je pil te zwaar is dat je gewoon meer en sneller last krijgt van die bijwerkingen dan bij een pil die goed voor je is. Toen ik een te zware pil slikte had ik vooral last van misselijkheid (ik kon absoluut geen twee pillen binnen 24 uur slikken want dan ging ik overgeven), overgeven aan het begin van de strip, opgeblazen gevoel had ik ook en buikpijn, hoofdpijn, rugpijn en misselijkheid als ik ongesteld was.
Oud 22-08-2005, 11:04
Love my boy!
Love my boy! is offline
Als je de pil 2 keer door hebt geslikt, en de laatste 5 dagen van de 2e strip de pil niet neemt en in die weken daarvoor wel seks hebt gehad.. en de 3e week heb je geen seks meer, kun je dan de 3e week met de pil stoppen met de pil, of is die dan niet betrouwbaar?
Oud 22-08-2005, 11:05
Love my boy!
Love my boy! is offline
Citaat:
Love my boy! schreef op 22-08-2005 @ 12:04 :
Als je de pil 2 keer door hebt geslikt, en de laatste 5 dagen van de 2e strip de pil niet neemt en in die weken daarvoor wel seks hebt gehad.. en de 3e week heb je geen seks meer, kun je dan de 3e week met de pil stoppen met de pil, of is die dan niet betrouwbaar?
en trouwens heb de pil 1 keer vergeten in week 2 op zondag, maar de volgende morgen ingenomen, op zondag geen seks gehad, maar op zaterdag wel.
Oud 22-08-2005, 11:22
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Als je de pil heb doorgeslikt en je vergeet er 1 dan gelden de regels voor een pil vergeten in de derde week, maar je bent al te laat met een stopweek houden dus je moet nu nog een hele strip extra slikken. Zo ben ik ook een keer 4 maand bezig geweest.
Oud 22-08-2005, 17:23
Verwijderd
kan ik zonder doktersrecept ook de pil halen? want ik ben nu 3 maanden aan de pil en moet voor controle enzo maar ik ben bang dat ik voordat ik weer moet beginnen geen afspraak meer kan regelen. kan ik ook gewoon naar de apotheek en een doosje halen ofzo?
Oud 22-08-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 22-08-2005 @ 18:23 :
kan ik zonder doktersrecept ook de pil halen? want ik ben nu 3 maanden aan de pil en moet voor controle enzo maar ik ben bang dat ik voordat ik weer moet beginnen geen afspraak meer kan regelen. kan ik ook gewoon naar de apotheek en een doosje halen ofzo?
Sommige mensen zeggen van wel, heb het zelf nog nooit geprobeerd.

Als je de pil al slikt, dan kun je gewoon de huisarts (of de assistente) bellen voor een herhaalrecept. Als je 's ochtends belt kun je meestal 's middags de pil afhalen.
Oud 22-08-2005, 17:38
Love my boy!
Love my boy! is offline
Citaat:
WPWW schreef op 22-08-2005 @ 12:22 :
Als je de pil heb doorgeslikt en je vergeet er 1 dan gelden de regels voor een pil vergeten in de derde week, maar je bent al te laat met een stopweek houden dus je moet nu nog een hele strip extra slikken. Zo ben ik ook een keer 4 maand bezig geweest.
en als ik stop met deze strip? als ik de pil vergat in de 1e dag van week 2 dan kan het toch geen week 3 zijn?
XXX
Oud 22-08-2005, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 22-08-2005 @ 18:35 :
Sommige mensen zeggen van wel, heb het zelf nog nooit geprobeerd.

Als je de pil al slikt, dan kun je gewoon de huisarts (of de assistente) bellen voor een herhaalrecept. Als je 's ochtends belt kun je meestal 's middags de pil afhalen.
ooh dan. dus dan hoef ik niet eerst op controlegesprek thnx
Oud 22-08-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Love my boy! schreef op 22-08-2005 @ 18:38 :
en als ik stop met deze strip? als ik de pil vergat in de 1e dag van week 2 dan kan het toch geen week 3 zijn?
XXX
Je hebt de pil doorgeslikt, toch? Alle weken die je na de derde week pil doorslikt tellen als pillen in de derde week.
Oud 22-08-2005, 19:15
sjlot
sjlot is offline
hallo, ik heb nu 2,5 strips achter elkaar geslikt, maar de laatste keren na de seks heb ik ontzettende last van bloedverlies, en niet een paar druppeltjes maar dan zit alles onder. ik ben geen pil vergeten of iets dergelijks en ik kan geen informatie vinden over 3 strips achter elkaar slikken.. weet iemand misschien of niet raar is en dat het gewoon wel eens kan gebeuren, of dat het iets ernstigs is?

liefs, sjlot
Oud 22-08-2005, 19:22
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
sjlot schreef op 22-08-2005 @ 20:15 :
hallo, ik heb nu 2,5 strips achter elkaar geslikt, maar de laatste keren na de seks heb ik ontzettende last van bloedverlies, en niet een paar druppeltjes maar dan zit alles onder. ik ben geen pil vergeten of iets dergelijks en ik kan geen informatie vinden over 3 strips achter elkaar slikken.. weet iemand misschien of niet raar is en dat het gewoon wel eens kan gebeuren, of dat het iets ernstigs is?

liefs, sjlot
Dat kan gebeuren omdat je al meerdere strippen achter elkaar slikt.
Doorbraakbloedingen zijn dan heel normaal, niks om je zorgen te maken. Wel houden ze vaak pas op als je een stopweek gaat houden.
Oud 22-08-2005, 21:30
Love my boy!
Love my boy! is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-08-2005 @ 19:38 :
Je hebt de pil doorgeslikt, toch? Alle weken die je na de derde week pil doorslikt tellen als pillen in de derde week.
En als ik de pil na deze strip niet meer doorslik, is het niet betrouwbaar?
Oud 22-08-2005, 21:31
Maija
Maija is offline
Pf, ja je hebt t weer.. mn zusje is weer eens in paniek.
En ze dacht dat ik wel antwoord zou hebben (ik slik tenslotte al een tijdje de pil enz) mja, nee dus

Ze heeft nu voor haar 1e vakantie met vriendinnen een pil geslikt om uit te stellen.
(primoluut als ik me het goed herinner)
En toen ze daarmee gestopt is werd ze netjes 3 dagen later ongesteld.
Normaal word de 3 weken max 3 en een halve week nadat ze ongesteld is geworden weer ongesteld.

maar nu is het dus al 3 weken verder en ze voeld niets, en ze moet echt voor woensdag ongesteld worden (ivm school) want anders is dat niet fijn voor haar. (zegt ze)
En normaal voeld ze een halve week van te voren het echt wel aankomen.

kan het door die uitstel-pil komen?
Oud 22-08-2005, 21:33
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Love my boy! schreef op 22-08-2005 @ 22:30 :
En als ik de pil na deze strip niet meer doorslik, is het niet betrouwbaar?
Nee, maar wat is er mis met nog een keer niet ongesteld zijn?
Oud 22-08-2005, 21:44
Love my boy!
Love my boy! is offline
Citaat:
WPWW schreef op 22-08-2005 @ 22:33 :
Nee, maar wat is er mis met nog een keer niet ongesteld zijn?
nee,maar ik bedoel of ik zwanger kan zijn..want ik heb de pil 1 keer vergeten in week 2, in de 2e strip..en de 1e dag van week 2... ik heb de pil op zondag vergeten,de zaterdag ervoor seks gehad, maar op die zondag niet,en maandag ook niet... arggh, haha
Oud 22-08-2005, 22:22
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Wow zeer ingewikkeld verhaal
Maar volgens mij moet je de dokter ff bellen want als ik het goed begrepen heb, ben je dus 2 pillen in 1 strip vergeten?
Oud 23-08-2005, 07:25
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
WPWW schreef op 22-08-2005 @ 23:22 :
Wow zeer ingewikkeld verhaal
Maar volgens mij moet je de dokter ff bellen want als ik het goed begrepen heb, ben je dus 2 pillen in 1 strip vergeten?
Volgens mij wel
Oud 23-08-2005, 10:00
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 23-08-2005 @ 08:25 :
Volgens mij wel
En als je meer dan 1 pil bent vergeten in de strip moet je contact opnemen met de huisarts toch?
Oud 23-08-2005, 11:23
Love my boy!
Love my boy! is offline
Nee nee, haha..1 pil in de 2e strip ben ik vergeten!
Oud 23-08-2005, 12:16
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Love my boy! schreef op 23-08-2005 @ 12:23 :
Nee nee, haha..1 pil in de 2e strip ben ik vergeten!
haha ok, ik begrijp het nu. Maar dan zul je toch nog een strip moeten slikken na deze om veilig te blijven want voor die stopweek ben je al te laat.
Oud 23-08-2005, 12:18
Love my boy!
Love my boy! is offline
Maar ik heb nu over 4 dagen eigenlijk een stopweek he!
Oud 23-08-2005, 14:30
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ja dat kan, maar dan slik je gewoon nog een strip, zonder stopweek.
Oud 23-08-2005, 19:30
Noir
Noir is offline
Als je de pil een week langer door slikt, moet je dan gewoon de resterende weken door slikken of ook nog een week extra?
Oud 23-08-2005, 19:33
Maija
Maija is offline
Citaat:
Maija schreef op 22-08-2005 @ 22:31 :
En ze dacht dat ik wel antwoord zou hebben (ik slik tenslotte al een tijdje de pil enz) mja, nee dus

Ze heeft nu voor haar 1e vakantie met vriendinnen een pil geslikt om uit te stellen.
Normaal word de 3 weken max 3 en een halve week nadat ze ongesteld is geworden weer ongesteld.

maar nu is het dus al 3 weken verder en ze voeld niets, en ze moet echt voor woensdag ongesteld worden (ivm school) want anders is dat niet fijn voor haar. (zegt ze)

Oud 24-08-2005, 10:04
Estar
Estar is offline
Citaat:
Maija schreef op 23-08-2005 @ 20:33 :
Ja, hormonen he, dat kan van alles met je doen.

En stress omdat ze denkt dat er wat aan de hand kan zijn, kan ook een oorzaak zijn dat het wegblijft.
Oud 24-08-2005, 20:32
Schranktür
Schranktür is offline
Ik heb weer eens een vraag.

Ik ben nu ruim drie jaar aan de pil en ik werd altijd best redelijk ongesteld. Twee dagen echt wel bloeden en zo. En de kleur was altijd rood, zeg maar.

Mijn laatste en één na laatste keer ben ik echt minimaal ongesteld. Ik zie wel dat er wat uitkomt, zeg maar, maar het is veel minder. De kleur is ook donker.

Ik weet zeker dat ik niet zwanger ben.

Iemand een idee of het erg is en hoe het komt?
Oud 26-08-2005, 11:46
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Question:
hij is vast al eens geweest, maar heb het druk dus ff geen tijd om alle pagina's door te lezen..

ik ga a.s. donderdag op schoolkamp voor 3 dagen
nou is donderdag de laatste dag dat ik pil heb
wat dus betekend dat ik zaterdagochtend of misschien vrijdagavond al wel ongesteld wordt
je kunt je voorstellen dat ik daar geen zin in heb aangezien het kamp is..
anyway, nou vraag ik me af.. kan je ook gewoon 1 ŕ 2 dagen pil extra slikken en dan stopweek nemen?
en zo ja, moet je de rest van die strip weggooien, of doe je dan na die stopweek de rest van die strip (min die 1 ŕ 2 dagen?!)

ik heb deze pil nog niet zo lang, hiervoor beetje gesukkeld met de pil (doorbloedingen enz, steeds andere pil)
deze gaat nu vanaf deze maand 100% goed, geen 1 dag doorbloeding gehad

hoop dat iemand meer verstand heeft van de pil dan ik!
alvast bedankt!
xxx
Oud 26-08-2005, 12:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 26-08-2005 @ 12:46 :
Question:
hij is vast al eens geweest, maar heb het druk dus ff geen tijd om alle pagina's door te lezen..

ik ga a.s. donderdag op schoolkamp voor 3 dagen
nou is donderdag de laatste dag dat ik pil heb
wat dus betekend dat ik zaterdagochtend of misschien vrijdagavond al wel ongesteld wordt
je kunt je voorstellen dat ik daar geen zin in heb aangezien het kamp is..
anyway, nou vraag ik me af.. kan je ook gewoon 1 ŕ 2 dagen pil extra slikken en dan stopweek nemen?
en zo ja, moet je de rest van die strip weggooien, of doe je dan na die stopweek de rest van die strip (min die 1 ŕ 2 dagen?!)

ik heb deze pil nog niet zo lang, hiervoor beetje gesukkeld met de pil (doorbloedingen enz, steeds andere pil)
deze gaat nu vanaf deze maand 100% goed, geen 1 dag doorbloeding gehad

hoop dat iemand meer verstand heeft van de pil dan ik!
alvast bedankt!
xxx
Je moet altijd minstens een hele strip slikken. Daarna maakt het niet uit hoeveel pillen je nog slikt. Je kan dus net zo goed twee hele strippen slikken als een strip en twee pillen. De pillen die je dan overhoudt zou ik niet weggooien maar bewaren als reservestrip voor als je nog eens twee dagen wilt doorslikken of voor als je een keer hebt overgegeven of voor als je pil door het putje spoelt ofzo.
Oud 27-08-2005, 19:28
Maija
Maija is offline
Citaat:
Maija schreef op 22-08-2005 @ 22:31 :

Even als vervolg op dit berichtje,

Nu begin ik mezelf ook wel wat zorgen te maken, ze is nog maagd. Zegt ze zelf en ik geloof haar ook wel.

MAar nu is het zaterdag, en morgen is het 4 weken geleden dat ze ongesteld werd,
Op haar normale schema is ze al een week te laat,
En stress is het niet, want ze zou gewoon ongesteld moeten worden en omdat ze nog maagd is zou het niet veel uitmaken, het is gewoon raar dat het uitblijfd.. ja en nu is er wel een beetje stress..
Oud 27-08-2005, 21:20
Rachel
Rachel is offline
Ik weet niet of het de eerste keer is dat ze de pil heeft doorgeslikt, maar toen ik voor het eerst doorslikte werd ik het ook té laat, ik dacht iets van een weekje tot 2 weken. En tegenwoordig is het nog dat als ik doorgeslikt heb, ik bijna niets heb {en de ene keer wél last en de andere keer helemaal niets}.
Misschien moet je toch eens met haar praten, want er kan toch meer achterliggen o.i.d.
Misschien is ze toch geen maagd meer, of doet ze dat er geen stress is {misschien door school ofzo? door die spanning?}
Oud 27-08-2005, 21:56
Iduna
Iduna is offline
ze voelt is met een t, niet met een d

Citaat:
Rachel schreef op 27-08-2005 @ 22:20 :
Ik weet niet of het de eerste keer is dat ze de pil heeft doorgeslikt, maar toen ik voor het eerst doorslikte werd ik het ook té laat, ik dacht iets van een weekje tot 2 weken. En tegenwoordig is het nog dat als ik doorgeslikt heb, ik bijna niets heb {en de ene keer wél last en de andere keer helemaal niets}.
Misschien moet je toch eens met haar praten, want er kan toch meer achterliggen o.i.d.
Misschien is ze toch geen maagd meer, of doet ze dat er geen stress is {misschien door school ofzo? door die spanning?}
Dat meisje is niet aan de pil, maar heeft de uitstelpillen geslikt (die je 3x daags moet slikken om je menstruatie uit te kunnen stellen).

Verder weet ik niet waarom ze al een week 'overtijd' is, zou best door die pillen kunnen komen.
Oud 28-08-2005, 20:28
watermuis
watermuis is offline
als je 2 strips achter elkaar slikt, maar in de 3e week van de 2e strip een pil vergeet kan je toch gewoon een stopweek nemen?
Oud 28-08-2005, 20:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
watermuis schreef op 28-08-2005 @ 21:28 :
als je 2 strips achter elkaar slikt, maar in de 3e week van de 2e strip een pil vergeet kan je toch gewoon een stopweek nemen?
Ja, maar let er dan wel op dat je stopweek niet langer dan zeven dagen duurt. Je moet dan wel gelijk stoppen na de vergeten pil en niet nog die pil alsnog innemen.
Oud 28-08-2005, 21:28
Verwijderd
Ik heb een vraagje (kon hem verder nergens anders vinden).

Ik heb 1,5 jaar diane-35 geslikt tegen acné.
Nu werd ik die een beetje zat doordat ik wat last kreeg met zwaarder worden en wat stemmingswisselingen en de dokter heeft een half jaar geleden al gezegd dat ik zelf maar moest kijken wanneer ik wilde stoppen en hoe dat zou gaan.
Nu ben ik een maand geleden gestopt om te kijken hoe het ging, maar ik begin toch weer steeds meer puistjes te krijgen, daarbij had ik 1,5 week geleden al ongesteld moeten worden (nee, kan eigenlijk niet zwanger zijn).
Nou weet ik niet hoe lang dat gaat duren voordat dat wel gebeurt, want heb weleens begrepen dat het bij sommigen echt maanden kan duren. Maar daar wil ik eigenlijk niet op wachten omdat ik weer steeds meer acné krijg.
Nou is m'n vraag eigenlijk of ik ook kan beginnen met slikken als ik niet ongesteld ben. Zelf dacht ik van niet (omdat je dan misschien hele cyclus door elkaar gooit), maar misschien dat anderen er meer van weten.

Alvast bedankt.
Topic gesloten

Regels voor berichten