![]() |
||
Citaat:
Don Rosa maakte naar aanleiding van dit verhaal deze pin-up voor Picsou Magazine: ![]() Rosa zit ook in het publiek. Hij is het kleine mannetje met bril en bak popcorn. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Van jouw lijst ken ik de meest wel, alleen heb ik The Golden Helmet nooit gelezen (wel het vergolg van Don Rosa). Een paar andere volgens mij ook niet, maar ik ken de Engelse titels meestal niet. Een ander verhaal dat zo in me opkomt is er een waarin Dagobert z'n geldpakhuis moet verplaatsen omdat het huis van Cornelis Prul er gestaan zou hebben; dit verhaal is begin jaren '90 geplaatst. Ik meen dat die ook van Barks is, maar dat weet ik niet zeker. Prachtige poster overigens ![]()
Laatst gewijzigd op 20-07-2005 om 14:29. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Deze pin-up tekende Don Rosa voor Picsou Magazine naar aanleiding van The golden helmet: ![]() Het verhaal waarin Dagobert z'n pakhuis moet verplaatsen is oorspronkelijk een Jonge Woudlopers-verhaal dat Barks na zijn pensionering heeft geschreven en geschetst en in inkt is uitgewerkt door Daan Jippes. Ik zie net dat ik nog een hele rits verhalen vergeten ben te noemen. Lost in the Andes bijvoorbeeld, waar Donald en de neefjes Doffe Ellende en de vierkante eieren ontdekken. Of dat verhaal waarin Dagobert en de maharadja van Hadujustan een wedstrijd houden, wie het grootste standbeeld van Cornelis Prul kan bouwen. Echt gigantisch werden die beelden. ![]() Laatst gewijzigd op 20-07-2005 om 19:56. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Die oude man die ze de weg wijst zie je overigens terug in De Zoon van de Zon van Don Rosa. En uiteraard in Don Rosa's Terug naar doffe Ellende. Het is eens gepubliceerd in een extra dikke DD eind jaren 70 of begin jaren 80 ergens. Ik moet toch eens actief op zoek naar alle DD albums, ik heb er maar een handvol. Ik zal me ook daarvoor eens naar Marktplaats begeven ![]() (en naar de vrijmarkt bij Koninginnedag 2006).
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Don Rosa's pin-up voor Picsou Magazine bij 'Terug naar Doffe Ellende', dat in het Engels Return to Plain Awful heet: ![]() Laatst gewijzigd op 20-07-2005 om 23:56. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 21-07-2005 om 21:22. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zeg 'ns (ik heb het album nog niet), hebben ze er dit keer de panels tussen gezet die Don Rosa heeft gemaakt voor de Amerikaanse uitgever, om het verhaal compleet te maken? (Die waarnaar ik eerder in dit topic verwees) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En ik heb het idee dat de DD-reeks makkelijker te krijgen is dan de OD-reeks.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Die laatste pagina van het album was verschrikkelijk ingekleurd, met die lelijke blauwe ondergrond. Volgens mij rechtstreeks ingescand van een oud weekblad. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De pin-ups verschenen in het Franse Picsou Magazine als er een Barks of Rosa gedrukt werd. Dan maakte Rosa een tekening nav het betreffende verhaal, dat aan de binnenkant van de cover werd gepubliceerd. Ze zijn te zien op www.duckmania.de onder het kopje 'Artwork Gallerie > Picsou'. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Overgens wel jammer dat je geen Italiaanse strips hier kan kopen. In veel zaakjes kan je zelfs Japanse strips kopen. Dat de strips futuristisch zijn wist ik al, aangezien ik er ook een spel van heb, maar het leek me wel leuk om een keer paar van die strips te lezen (Eigenlijk meer kijken. Ik kan geen Italiaans.)
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
Bij door jou gepost verhaal, A cold bargain, tekende Don Rosa deze pin-up: ![]() De Brutopeese schurk met schoen in de hand is een verwijzing naar Chroetsjov die tijdens een VN-Veiligheidsraad-vergadering ooit met zijn schoen op tafel zou hebben geklopt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Zoiets leek me al ja, ik heb wel eens foto's van Chroetsjov gezien en hij lijkt best wel goed ![]() Dat Brutopia de Sovjet-Unie is was inderdaad wel duidelijk, en komt nog veel sterker naar voren in Don Rosa's De Kroon van de Kruisvaarders. Citaat:
Ah, dat wist ik niet (maar ik ken die pin-up ook niet) ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
donald ducks 50er jaren sexylexy | 36 | 23-09-2004 21:06 | |
De Kantine |
Uitroeptekens in de Donald Duck. De Veroorzaker | 156 | 14-07-2004 16:38 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal} Planet of the Ducks (part IV) weetikveel | 7 | 01-07-2003 15:14 | |
De Kantine |
Zijn er mensen die ooit in de DONALD DUCK hebben gestaan Verwijderd | 65 | 09-03-2003 12:11 | |
Films, TV & Radio |
Ook Donald Duck gaat tegen Bin Laden vechten Tiger_Wolf | 1 | 23-11-2001 10:13 |