![]() |
||
Citaat:
![]() En het gaat niet zozeer over hoofddoeken, het zijn meer zwaardere sluiers die problemen veroorzaken.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Offtopic:
http://www.vumc.nl/communicatie/nieu...ine.html~hoofd Onderzoek VU medisch centrum. There ya go. ![]() We waren ergens hiervoor bij discriminatie, en hadden net een punt dat dat wel mee zou vallen. Ik denk zelf ook eigenlijk dat sommige mensen overreageren en dingen verzinnen als ze beweren constant zwaar gediscrimineerd te worden. Ik ontken niet dat het voor komt, maar overreageren, over erger, mensen die zelf zwaar anti-sociaal zijn en dan klagen over dat anderen dat zijn (en dan praat ik hoofdzakelijk over groepjes anti-sociale hangjongeren) daar erger ik me zwaar aan.
||
![]() |
Citaat:
-als ik een baan hard nodig zou hebben, bvb om mijn kinderen te kunnen onderhouden, dan zou ik mijn hoofddoek af doen als ik weet dat dat in dat bedrijf niet gewaardeerd wordt. Inconcequent zou ik het vinden wanneer ik vraag om een uitkering waar mijn medeburgers voor betalen omdat ik een baan waarvoor een hoofddoek afgekeurd wordt afsla. Een werkend, nuttig onderdeel uitmaken van de samenleving is ook Islamitisch en een baan niet aannemen door een hoofddoek zou dan weer inconcequent zijn. Maar aan de andere kant: -er zijn situaties waarbij ik erover denk om mijn hoofddoek af te doen, bvb soms als ik een grensovergang moet paseren, dan laat ik hem liever af omdat het risico van aangehouden worden dan te groot is. Dit is idd inconcequent van mij omdat bvb mijn partner zijn Arabische uiterlijk nooit af/uit kan doen. -ik zou nooit prettig kunnen werken in een bedrijfssfeer waarin een hoofddoek wordt afgekeurd -ik heb twee keer een baan niet gekregen omdat ik mijn hoofddoek wilde blijven dragen, op dit moment verkeer ik in de luxe positie/leeftijd dat ik kan kiezen of ik een baan neem of niet. -als ik voor de baan mijn hoofddoek moet afdoen heb ik voor mezelf het gevoel dat er geen 'zegen' rust op die baan. -met hoofddoek moet je de onwillige persoon die tegenover je zit bij het sollicitatiegesprek kunnen overtuigen dat je niet de onwillige fundamentaliste bent die hij/zij denkt dat hij/zij voor zich heeft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens heb je in Nederland al ontzettend veel bescherming tegen dat soort discriminatie bij de arbeid. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() McCaine: ik ben graag libertarian als me dat uitkomt. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat erom dat die werkgevers weten dat er controles uitgevoerd worden en het dus uit hun hoofd laten om mensen te discrimineren. Zonder controle orgaan hebben ze schijt aan de regels. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarom vind ik dat een werkgever vrij moet zijn om aan te nemen wie hij wilt. Het is een particulier bedrijf dus dan moet je geen controleorganen hebben die zeggen dat je minimaal zoveel allochtonen in dienst moet hebben. Dan worden allochtonen namelijk aangenomen ómdat ze allochtoon zijn, want anders krijgt het bedrijf een rechtzaak aan zijn broek. En dat is net zo verwerpelijk als allochtonen niet aannemen omdat ze allochtoon zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||