Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2005, 14:49
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-07-2005 @ 15:47 :
Uhm... maar 'wij' zijn dan toch echt de regeringsleiders en niet het volk dat massaal de straat op is gegaan om te demonstreren tegen de oorlog in Irak. Maar het is wél het gewone vol;k dat getroffen wordt door aanslagen. Bovendien gaat het er wel degelijk om wie er gelijk heeft of wie er is begonnen. Wie vloog er met een vliegtuig in het WTC? Het is onzinnig om te stellend at we dit over onszelf hebben afgeroepen.
Okee, maar wij kiezen die regering en die regering vertegenwoordigt ons. Anders is ons politieke systeem gewoon bagger.

Zij vlogen met een vliegtuig een gebouw in, wij bombardeerden een paar landen. Nietwaar?
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 07-07-2005 @ 15:45 :
Het werkt op 2 manieren, inderdaad, maar de één heeft een andere werkwijze dan de andere. Welke is erger? Wie begon er?
Volgens mij was 9/11 toch eerder dan irak

Niet te vergeten enkele eerdere aanslagen, op ambassades, marineschip, toeristen in Egypte, wtc (in 1993).

Wel of niet meedoen aan vredes-operaties in Irak zegt helemaal niks over zulke aanslagen.
Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 07-07-2005 @ 15:48 :
Op die manier laten we ons chanteren door de terroristen.
Idd. Oftewel: Je doet het toch nooit goed, je houdt terroristen toch nooit 'tevreden' omdat hun doelstellingen gewoon totaal anders zijn dan die van de westerse wereld. Anders waren er in the first place uberhaupt al geen aanslagen geweest, als we het eens waren met elkaar of elkaar begrepen.
Gimme more beer
Citaat:
BMF schreef op 07-07-2005 @ 15:48 :
Als jij beslissingen neemt met in je achterhoofd 'anders krijgen we aanslagen' dan hebben terroristen toch ook hun zin? macht?
Zo hoef je niet te denken, je hoeft ze niet te negeren, noch hoef je ze aan te pakken. Ik zag de aankomende dreiging die ons werd gepropageerd niet echt.
Oud 07-07-2005, 14:50
Verwijderd
Die lui van dat vliegtuigje staan geheel los van die landen.
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-07-2005 @ 15:47 :
Vredestroepen die oorlog gaan voeren, wat klopt daar niet aan?
Wat ik net zei, gaat eigk alleen maar op voor onze soldaten in Irak die helpen met de wederopbouw.
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 07-07-2005 @ 15:49 :
Wel of niet meedoen aan vredes-operaties in Irak zegt helemaal niks over zulke aanslagen.
Irak is geheel officieel een agressie oorlog en een bezetting
Afghanistan ligt dat wat anders.
Oud 07-07-2005, 14:51
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 07-07-2005 @ 15:45 :
Ja, vredestroepen naar Irak en Afganistan sturen is idd hartstikke fout
Ja, wel als de Irakezen er niet om hebben gevraagd. Turkije wou in eerste instantie ook troepen naar Irak sturen, om de vrede te waarborgen, maar de Irakezen wouden dat niet, dus hebben ze dat niet gedaan.

Stel je eens voor dat er morgen Saudi - Arabische soldaten door Amsterdam zouden marcheren.
Gimme more beer
Citaat:
Levitating Nun schreef op 07-07-2005 @ 15:45 :
Het werkt op 2 manieren, inderdaad, maar de één heeft een andere werkwijze dan de andere. Welke is erger? Wie begon er?
Wij pakken óók burgerdoelen aan en wij voeren een openere en gestructureerdere oorlog. Zonder bewijs of concrete aanleiding, that is...
Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-07-2005 @ 15:49 :
Zo hoef je niet te denken, je hoeft ze niet te negeren, noch hoef je ze aan te pakken. Ik zag de aankomende dreiging die ons werd gepropageerd niet echt.
Aanpakken kan toch voor geen meter. En als je het zo zou gaan aanpakken als jij het nu voorstelt gebeurt er alsnog niks concreets en blijven de aanslagen komen. Dus what is your point?
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 07-07-2005 @ 15:50 :
Wat ik net zei, gaat eigk alleen maar op voor onze soldaten in Irak die helpen met de wederopbouw.
Dat is bullshit, in afghanistan klopt dat, in Irak hebben ze deelgenomen aan bezetting.
Gimme more beer
Citaat:
Str0nk schreef op 07-07-2005 @ 15:50 :
Ja, je kunt nederland als enige "wij" zien, dan is dat des te meer reden om ons niet druk te maken over de zaak in kwestie.
Oud 07-07-2005, 14:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-07-2005 @ 15:49 :
Okee, maar wij kiezen die regering en die regering vertegenwoordigt ons. Anders is ons politieke systeem gewoon bagger.
Wij hebben die oorlog in Irak niet aan kunnen zien komen toen we onze regering kozen. By the way, onze regering was op dat moment nog in de formatie. Maar waar het om gaat is dat 'wij' in 'onze' oorlog tegen het terrorisme ('we' als in: onze regeringen die toch niet naar ons luisteren als het op dit punt aankomt) proberen de plegers van aanslagen zoals 9/11 te elimineren, terwijl de terroristen zelf de onschuldige burgers pakken die tegen dezelfde oorlog hebben gedemontsreerd.

Citaat:
Zij vlogen met een vliegtuig een gebouw in, wij bombardeerden een paar landen. Nietwaar?
So, what's your point? Deze aanslagen goedpraten?
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
BMF schreef op 07-07-2005 @ 15:49 :
Idd. Oftewel: Je doet het toch nooit goed, je houdt terroristen toch nooit 'tevreden' omdat hun doelstellingen gewoon totaal anders zijn dan die van de westerse wereld.
Ik weet niet wie zichzelf zo voor de gek houden, maar Al Quaida heeft het gemund op het hele Westen en OBL zal pas rusten nadat we totaal vernietigd zijn.
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:

Niet te vergeten enkele eerdere aanslagen, op ambassades, marineschip, toeristen in Egypte, wtc (in 1993).

En dát bedoel ik!
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
BMF schreef op 07-07-2005 @ 15:48 :
Als jij beslissingen neemt met in je achterhoofd 'anders krijgen we aanslagen' dan hebben terroristen toch ook hun zin? macht?
die zin hebben ze al lang, want ik mag niet meer zonder paspoort op straat; bij een verdacht koffer wordt de halve stad afgezet; en het biometrisch paspoort is in de maak.
en na vandaag zullen er wel weer mensen bereid zijn om een stukje vrijheid op te geven. DAT beangstigt me.

het gaat er niet om dat "we" NIETS moeten doen. we moeten iets nuttigs doen. dus geen landen platgooien en niet achter de feiten aanlopen (zoals nu alle Britse instellingen gaan beschermen).

wat het "goede" om te doen precies is, weet ik niet. maar het woord "geweldsspiraal" zegt jullie vast wel iets, en dat lijkt me het slechtste om te doen
Oud 07-07-2005, 14:53
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-07-2005 @ 15:52 :
Minder fout, is een betere benaming.
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-07-2005 @ 15:51 :
Stel je eens voor dat er morgen Saudi - Arabische soldaten door Amsterdam zouden marcheren.
Ah, eindelijk wederopbouw, misschien krijgen we ook nog wel een paar kruisraketten op ons gegooid zodat wij eindelijk vrede krijgen
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-07-2005 @ 15:51 :

Dan zouden wij tegen de soldaten vechten, niet tegen hun vrouw in kinderen in hun thuisland, die staan daarbuiten!!!

Dat is het verschil tussen deze figuren en geciviliseerde mensen
Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 07-07-2005 @ 15:52 :
Ik weet niet wie zichzelf zo voor de gek houden, maar Al Quaida heeft het gemund op het hele Westen en OBL zal pas rusten nadat we totaal vernietigd zijn.
Idd.

En dát vind ik wel een reden om bang van te worden (niet in de zin van dat ik me persoonlijk bedreigt voel, maar het idee dat we de controle verliezen, de macht..)
Oud 07-07-2005, 14:54
Gimme more beer
Citaat:
BMF schreef op 07-07-2005 @ 15:51 :
Aanpakken kan toch voor geen meter. En als je het zo zou gaan aanpakken als jij het nu voorstelt gebeurt er alsnog niks concreets en blijven de aanslagen komen. Dus what is your point?
Wat is er dan zo goed aan het huidige beleid? Haat blijven zaaien? Tweedelingen in je eigen samenleving toestaan?

Goed, ze moesten religie afschaffen, dat is mijn aanpak, dan nog krijg ik daar niemand voor hoor, maar het is wel de enige aanpak die echt werkt. Ook al is het onmogelijk te realiseren.
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:

Oh ja wel hoor.
De 9-11 aanslagen kwamen ook niet uit de lucht vallen.
(Israel?)
Gimme more beer
Citaat:
ganralph schreef op 07-07-2005 @ 15:52 :
die zin hebben ze al lang, want ik mag niet meer zonder paspoort op straat; bij een verdacht koffer wordt de halve stad afgezet; en het biometrisch paspoort is in de maak.
en na vandaag zullen er wel weer mensen bereid zijn om een stukje vrijheid op te geven. DAT beangstigt me.

het gaat er niet om dat "we" NIETS moeten doen. we moeten iets nuttigs doen. dus geen landen platgooien en niet achter de feiten aanlopen (zoals nu alle Britse instellingen gaan beschermen).

wat het "goede" om te doen precies is, weet ik niet. maar het woord "geweldsspiraal" zegt jullie vast wel iets, en dat lijkt me het slechtste om te doen
Hear, hear...
Oud 07-07-2005, 14:55
Verwijderd
Citaat:
En dát bedoel ik!
MA schaam je, jij kent het verschil tussen een groepering en een staat toch wel?
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-07-2005 @ 15:51 :
Wij pakken óók burgerdoelen aan en wij voeren een openere en gestructureerdere oorlog. Zonder bewijs of concrete aanleiding, that is...
Zoals een Amerikaanse generaal het verwoorde ( ) :
Zij (de terroristen) zijn erop uit zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken, wij zo min mogelijk.
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Wij hebben die oorlog in Irak niet aan kunnen zien komen toen we onze regering kozen.
ja want 1x per vier jaar een kruisje mogen zetten is echte democratie.
als we het er echt niet mee eens waren allemaal, dan hebben we het systeem dat "revolutie" heet. (en nee, dit is geen vies communistisch woord)
dat hebben we niet gebruikt, best, maar trek nu je handen niet af van het Nederlandse (Irak) beleid.
Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-07-2005 @ 15:54 :
Wat is er dan zo goed aan het huidige beleid? Haat blijven zaaien? Tweedelingen in je eigen samenleving toestaan?

Goed, ze moesten religie afschaffen, dat is mijn aanpak, dan nog krijg ik daar niemand voor hoor, maar het is wel de enige aanpak die echt werkt. Ook al is het onmogelijk te realiseren.
Maar terroristen WILLEN GEEN VREDE! Is dat nou zo ingewikkeld om te begrijpen?! Volgens mij zijn zij destijds begonnen met het zaaien van haat hoor, en heel bewust ook.
Oud 07-07-2005, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-07-2005 @ 15:54 :
Oh ja wel hoor.
De 9-11 aanslagen kwamen ook niet uit de lucht vallen.
(Israel?)
Jaja, het Groot Joods Complot, die zitten overal achter

Hoe kon ik die nou vergeten zijn?
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
ganralph schreef op 07-07-2005 @ 15:24 :
daar wordt echt niet meer over Kyoto gepraat
ik hoop van wel...

Het zou een uiterst sterk signaal afgeven
Gimme more beer
Citaat:
Wij hebben die oorlog in Irak niet aan kunnen zien komen toen we onze regering kozen. By the way, onze regering was op dat moment nog in de formatie. Maar waar het om gaat is dat 'wij' in 'onze' oorlog tegen het terrorisme ('we' als in: onze regeringen die toch niet naar ons luisteren als het op dit punt aankomt) proberen de plegers van aanslagen zoals 9/11 te elimineren, terwijl de terroristen zelf de onschuldige burgers pakken die tegen dezelfde oorlog hebben gedemontsreerd.
Je kiest een regering omdat je verwacht dat het de goede keuzes maakt. Ik sta niet achter deze regering, maar het grootste deel van ons land stond dat wel bij de verkiezingen.
Citaat:
Relativeren.
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 07-07-2005 @ 15:53 :
Dan zouden wij tegen de soldaten vechten, niet tegen hun vrouw in kinderen in hun thuisland, die staan daarbuiten!!!

Dat is het verschil tussen deze figuren en geciviliseerde mensen
hahahahahahahahahah!!!

Het aantal burgerlsachtoffers in Irak wordt volgens officiele bronnen geschat op 10.000, met de nadruk op officiele cijfers.
Oud 07-07-2005, 14:57
Gimme more beer
Citaat:
BMF schreef op 07-07-2005 @ 15:55 :
Maar terroristen WILLEN GEEN VREDE! Is dat nou zo ingewikkeld om te begrijpen?! Volgens mij zijn zij destijds begonnen met het zaaien van haat hoor, en heel bewust ook.
Maar terroristen verdwijnen wel met de onvrede.
Verwijderd
Citaat:
BMF schreef op 07-07-2005 @ 15:55 :
Onzin, zij hebben er alleen een andere visie op de invulling
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 07-07-2005 @ 15:56 :

Hoe kom je daar nou weer bij?>
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-07-2005 @ 15:56 :
hahahahahahahahahah!!!

Het aantal burgerlsachtoffers in Irak wordt volgens officiele bronnen geschat op 10.000, met de nadruk op officiele cijfers.
Het maakt natuurlijk wel de wereld uit hoeveel daarvan opzettelijk zijn gedood he.
Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-07-2005 @ 15:57 :
Onzin, zij hebben er alleen een andere visie op de invulling
Wat op hetzelfde neerkomt
Oud 07-07-2005, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-07-2005 @ 15:56 :
hahahahahahahahahah!!!

Citaat:
Str0nk schreef op 07-07-2005 @ 15:55 :
Zoals een Amerikaanse generaal het verwoorde ( ) :
Zij (de terroristen) zijn erop uit zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken, wij zo min mogelijk.
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 07-07-2005 @ 15:56 :

Ja, jij kan het weten
Gimme more beer
Citaat:
McCaine schreef op 07-07-2005 @ 15:57 :
Het maakt natuurlijk wel de wereld uit hoeveel daarvan opzettelijk zijn gedood he.
Ja, we vermoorden even 10.000 mensen per ongeluk.
knijtert!
knijtert! is offline
Ik vind het trouwens wel 'stoer' dat de demonstarties tegen de G8 gestopt zijn uit respect.

Niet meer dan logische misschien, maar wel erg goed
Verwijderd
Een hoge imam in Londen heeft de aanslagen veroordeeld. Oh, niets nieuws natuurlijk. Maar toch wel ontopic.
Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-07-2005 @ 15:57 :
Maar terroristen verdwijnen wel met de onvrede.
Wat een illusie is dat..
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-07-2005 @ 15:57 :
Hoe kom je daar nou weer bij?>
Wist je niet dat de hele wereld bestuurd wordt door Joden?
Oud 07-07-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
BMF schreef op 07-07-2005 @ 15:57 :
Wat op hetzelfde neerkomt
Volgens jou visie

Alles in deze wereld is een enerzijds anderszijds situatie, gewoon je best doen om beide visies te willen zien en daarna iedereen voor gek te verklaren
Gimme more beer
Citaat:
BMF schreef op 07-07-2005 @ 15:58 :
Wat een illusie is dat..
Dat is jouw mening, wat wil jij er dan aan doen? Alle moslimlanden platgooien?
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ganralph schreef op 07-07-2005 @ 15:55 :
ja want 1x per vier jaar een kruisje mogen zetten is echte democratie.
als we het er echt niet mee eens waren allemaal, dan hebben we het systeem dat "revolutie" heet. (en nee, dit is geen vies communistisch woord)
dat hebben we niet gebruikt, best, maar trek nu je handen niet af van het Nederlandse (Irak) beleid.
Wat wil je dat ik gedaan had? Met een rode vlag in m'n Ché Guevara T-Shirt het binnenhof bestormen en me vastketenen in de 2e kamer?
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
S. schreef op 07-07-2005 @ 15:58 :
Een hoge imam in Londen heeft de aanslagen veroordeeld. Oh, niets nieuws natuurlijk. Maar toch wel ontopic.
Hij moet ook wel..

Maar diep in z'n hart tadadadada
Oud 07-07-2005, 15:00
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
McCaine schreef op 07-07-2005 @ 15:57 :
Tja, wat is opzet?

Als ik een land platbombardeer, kan ik dat dan nog per ongeluk noemen?
Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-07-2005 @ 15:59 :
Volgens jou visie

Alles in deze wereld is een enerzijds anderszijds situatie, gewoon je best doen om beide visies te willen zien en daarna iedereen voor gek te verklaren
Wat probeer je nou te zeggen? Dat we Bush en Bin Laden aan één tafeltje moeten zetten onder het genot van een kopje thee om eens gezellig te babbelen over meningsverschillen?
Gimme more beer
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-07-2005 @ 15:59 :
Wat wil je dat ik gedaan had? Met een rode vlag in m'n Ché Guevara T-Shirt het binnenhof bestormen en me vastketenen in de 2e kamer?
Waarom niet?

Het kan nog, alleen men durft niet.

Regels voor berichten