Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2005, 13:56
Joostje
Joostje is offline
Scene at the sea - mooi ingetogen drama van Takeshi Kitano over een dove vuilnisman die een kapot surfboard vind.
Oud 22-08-2005, 14:15
Verwijderd
Once Upon A Time In America

Oud 22-08-2005, 14:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
legatus schreef op 22-08-2005 @ 14:42 :
Het is toch wel heel hinderlijk dat Wilson en McAdams geen greintje chemie hebben. En het moet verboden zijn dat komedies zoals deze twee uur duren.
Ik vond juist dat ze behoorlijk wat chemie hadden.
Oud 22-08-2005, 15:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Anneka schreef op 21-08-2005 @ 23:38 :
In de bus op vakantie heel wat gezien:

de beste:
The hurricane, omg wat een mooie en ontroerende film!
Het verhaal van die zwarte bokser die ten onrechte voor moord de gevangenis in moet? Ken je het gelijknamige liedje over hetzelfde verhaal van Bob Dylan?
Oud 22-08-2005, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-08-2005 @ 16:26 :
Het verhaal van die zwarte bokser die ten onrechte voor moord de gevangenis in moet? Ken je het gelijknamige liedje over hetzelfde verhaal van Bob Dylan?
jep dat is die film, en het liedje is volgens mij ook het aftitelnummer van die film.
Oud 22-08-2005, 16:27
Goeniegoegoe
Goeniegoegoe is offline
goodfellas

ik vond hem niet zo goed als dat iedereen zegt dat ie is. Eigenlijk vond ik hem helemaal niet boeiend. Het enige wat goed aan de film was vond ik het acteurwerk van Pesci.
Oud 22-08-2005, 16:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Goeniegoegoe schreef op 22-08-2005 @ 17:27 :
goodfellas

ik vond hem niet zo goed als dat iedereen zegt dat ie is. Eigenlijk vond ik hem helemaal niet boeiend. Het enige wat goed aan de film was vond ik het acteurwerk van Pesci.
Vind ik nou ook.
Oud 22-08-2005, 17:03
ook hallo
ook hallo is offline
Groundhog day

Voorspelbaar en saai
Oud 22-08-2005, 18:38
Verwijderd
Butch Cassidy and the Sundance Kid

Humoristische western met een jonge Robert Redford en Paul iets oudere Paul Newman. Beiden zijn charismatisch en er is een sterke chemie tussen de twee.
Nooit geweten dat Redford in zijn jonge jaren zulke Brad Pittoresque trekjes had.
Oud 22-08-2005, 19:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
basketbalster schreef op 22-08-2005 @ 18:03 :
Groundhog day

Voorspelbaar en saai
Idnerdaat!1! Altijt maar steets hetz elfde!1!
Oud 22-08-2005, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 22-08-2005 @ 20:41 :
Idnerdaat!1! Altijt maar steets hetz elfde!1!
Oud 22-08-2005, 22:12
Verwijderd
Mona lisa smile
Ik wilde deze film eigenlijk alleen maar zien omdat Tori Amos erin zou zitten Nouja, dat was dus heel eventjes en dat was erg fijn, maar de film verraste me ook wel En voor de derde keer al vond ik Julia Roberts goed acteren in een film.

Le conseguenze dell'amore
Ik kreeg van tevoren van een vriendin te horen dat het een hele trage film was en dat ze zeer benieuwd was wat ik ervan zou vinden, dat een andere vriendin hem vreselijk vond. Nou, traag was ie zeker, het verhaal was totaal anders dan verwacht en de stiltes (en de muziek ook) waren zenuwslopend. Eigenlijk niet zo mijn film, maar ik vond de hoofdrolspeler briljant en het beetje tekst dat hij zei was zó raak elke keer. Verder vond ik vooral een aantal kleine details in de film leuk.
Een aparte film in elk geval
Oud 22-08-2005, 22:27
Big Boi
Big Boi is offline
Enduring Love

Apart verhaal, het boek is goed verfilmd. De film wist me te boeien van begin tot eind, erg spannend. Goede thriller.
Oud 22-08-2005, 22:28
Verwijderd
The Chamber - Mjah, het boek heb ik een keer gelezen en dat was wel aardig, maar de film was een flinke tegenvaller. Matig acteerwerk, onlogische handelingen, sommige dingen die er heel erg werden uitgelicht terwijl ze op het verhaal minder of een net zo grote invloed hadden als zaken die nauwelijks aan bod kwamen. Ook weinig ontwikkeling of diepgang. Jammer.
Oud 22-08-2005, 22:53
Rohit
Rohit is offline
Le grand voyage

fantastisch
Oud 22-08-2005, 23:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Antropophagus

Kutte Beerputprut.
Oud 23-08-2005, 04:19
Verwijderd
Final Destination

Stompzinnig onzinverhaal vol onlogica en cliché's. Maar wel lachwekkend, zo slecht is het.
Oud 23-08-2005, 10:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-08-2005 @ 05:19 :
Final Destination

Stompzinnig onzinverhaal vol onlogica en cliché's. Maar wel lachwekkend, zo slecht is het.
Aha, dus daarom vond m'n zusje het de beste film allertijden.
Oud 23-08-2005, 10:31
Goeniegoegoe
Goeniegoegoe is offline
the good, the bad and the ugly - leuk

mystic river - goeie film, snap alleen niet waarom sean penn een oscar heeft gekregen..
Oud 23-08-2005, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 22-08-2005 @ 14:20 :
Na een overdreven luidruchtig en hysterisch begin weet de film een mooie balans te vinden tussen romantiek en groffe humor. Wat deze film onderscheidt van andere recente comedies is het doortimmerde script, dat hier en daar nog wel eens rake analyses maakt van het begrip liefde. Toegegeven, niet alles is even leuk en soms komen de verradelijke clichés weer om de bocht kijken, maar dat neem niet weg dat dit een comedy is met een hart.
My God, is het echt nodig dat alle filmrecensies in zulke (taal)clichés uitmonden? Het is net alsof ik naar Leo de Haas luister.
Oud 23-08-2005, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 22-08-2005 @ 14:56 :
Scene at the sea - mooi ingetogen drama van Takeshi Kitano over een dove vuilnisman die een kapot surfboard vind.
Haha, dit is precies de reden waardoor niemand naar arthousefilms gaat. Een ingetogen drama (!) over een dove (!) vuilnisman (!) die een kapot surfboard vindt (!). THE ASSASSINATION OF RICHARD NIXON heeft tenminste een thema.
Oud 23-08-2005, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 23-08-2005 @ 14:12 :
Haha, dit is precies de reden waardoor niemand naar arthousefilms gaat. Een ingetogen drama (!) over een dove (!) vuilnisman (!) die een kapot surfboard vindt (!). THE ASSASSINATION OF RICHARD NIXON heeft tenminste een thema.
Rot op.
Oud 23-08-2005, 13:19
Verwijderd
Ghost world
Twee geweldige actrices natuurlijk (Thora Birch en Scarlett Johansson) en verder ook een aardige film.
Oud 23-08-2005, 13:30
Rioto
Citaat:
loser
Oud 23-08-2005, 13:41
T!ne
T!ne is offline
The closer you get
Een Iers-Britse komedie over een boerendorp waar alle venten nieuw leven willen (lees: amer. vrouwen, 20-21, knap, fit & sportief), ze plaatsen een advertentie voor het bal.. Tuurlijk daagt er geen enkele op

Leuke accenten En leuke conversatie over een geschikt maatpak .. Het komt er ook dus op neer dat hoe dichter je soms bij een persoon staat, hoe moeilijker het is om te zien hoe mooi deze wel niet is (qua innerlijk ) Want op het einde vinden alle venten wel hun meisjes in het eigen dorp
Oud 23-08-2005, 13:49
Verwijderd
Citaat:
cyc schreef op 23-08-2005 @ 14:15 :
Rot op.
Wat zijn we weer snel opgefokt. Eén woord: internet. Als je al op mijn provocatie in wil gaan, doe het dan scherpzinnig of beargumenteerd.
Oud 23-08-2005, 14:21
Verwijderd
Dat je juist dergelijke opmerkingen puur plaatst uit lichte provocatie doet me weinig zin hebben om er verder op in te gaan. Het was meer om duidelijk te maken dat dergelijke opmerkingen net zo goed achterwege gelaten kunnen worden.
Oud 23-08-2005, 14:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Oud 23-08-2005, 14:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
cyc schreef op 23-08-2005 @ 15:21 :
Dat je juist dergelijke opmerkingen puur plaatst uit lichte provocatie doet me weinig zin hebben om er verder op in te gaan. Het was meer om duidelijk te maken dat dergelijke opmerkingen net zo goed achterwege gelaten kunnen worden.
Waarom mag hij z'n mening niet geven?
Oud 23-08-2005, 14:34
Verwijderd
Ik zeg niet dat hij z'n mening niet mag geven. Maar om meteen 'arthousefilms' te bekritiseren puur vanwege een schijnbaar voor hem stomme opzet voor een film zonder verder enige kennis daar over is dom.
Bovendien wordt/werd geloof ik The assasination of Richard Nixon grotendeels alleen in Filmhuizen vertoond.
Oud 23-08-2005, 14:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
cyc schreef op 23-08-2005 @ 15:34 :
Ik zeg niet dat hij z'n mening niet mag geven. Maar om meteen 'arthousefilms' te bekritiseren puur vanwege een schijnbaar voor hem stomme opzet voor een film zonder verder enige kennis daar over is dom.
Bovendien wordt/werd geloof ik The assasination of Richard Nixon grotendeels alleen in Filmhuizen vertoond.
Hij wil een statement maken over arthouse-films. Moet kunnen toch? Ik vond 'm nogal raak.
Oud 23-08-2005, 14:46
Verwijderd
Het is meer een provocatie dan een statement.
Oud 23-08-2005, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Ik nomineer dit als de domste post van het jaar. Misschien nog de post ervoor ook
Oud 23-08-2005, 15:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-08-2005 @ 16:14 :
Ik nomineer dit als de domste post van het jaar. Misschien nog de post ervoor ook
Citaat:
cyc schreef op 23-08-2005 @ 15:46 :
Het is meer een provocatie dan een statement.
Iemand heeft een andere mening! Dat kan toch niet! Afbranduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh!
Oud 23-08-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-08-2005 @ 16:16 :
Iemand heeft een andere mening! Dat kan toch niet! Afbranduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh!
Nah, de post is gewoon dom, omdat er niks van klopt.

'de reden waardoor niemand naar arthousefilms gaat'

Onzin, er gaan jaarlijks talloze mensen naar arthousefilms.

Bovendien is het scenario dat een dove vuilnisman een surfboard vindt, net zo goed een thema, aangezien (volgens de filmbeschrijving) hij daardoor liefde ontwikkelt voor het surfen en aansluiting vindt bij een surfgroepje. Thema: aansluiting vinden bij de maatschappij ondanks een handicap.

Laatst gewijzigd op 23-08-2005 om 15:21.
Oud 23-08-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Pot, Ketel
Oud 23-08-2005, 15:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
cyc schreef op 23-08-2005 @ 16:18 :
Pot, Ketel
Haha, wat triest.

Citaat:
N00dles schreef op 23-08-2005 @ 16:18 :

Maar je kunt niet ontkennen dat ze veel minder populair zijn dan andere films. Snees probeert een statement te maken waarom. Ik kan me er wel in herkennen. Ik heb er vaak ook geen trek in, als ik lees over wat voor idiote onderwerpen die films gaan. Een dove vuilnisman die een kapot surfboard vind trekt mij ook niet.
Oud 23-08-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-08-2005 @ 16:21 :
Maar je kunt niet ontkennen dat ze veel minder populair zijn dan andere films. Snees probeert een statement te maken waarom. Ik kan me er wel in herkennen. Ik heb er vaak ook geen trek in, als ik lees over wat voor idiote onderwerpen die films gaan. Een dove vuilnisman die een kapot surfboard vind trekt mij ook niet.
Daar ging het mij ook niet om. Hij mag die mening best hebben, maar dan niet met zulke onzin-'feiten'. Dat maakt het gewoon dom geblaat van iemand die ongeïnformeerd is. (Lees wat ik er nog bij had gezet over het thema.)
Oud 23-08-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Haha, wat triest.
Oud 23-08-2005, 15:28
legatus
legatus is offline
Citaat:
Maar je kunt niet ontkennen dat ze veel minder populair zijn dan andere films.
Dat zegt meer over het publiek dan de kwaliteit van de film.
Oud 23-08-2005, 15:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-08-2005 @ 16:23 :
Daar ging het mij ook niet om. Hij mag die mening best hebben, maar dan niet met zulke onzin-'feiten'. Dat maakt het gewoon dom geblaat van iemand die ongeïnformeerd is. (Lees wat ik er nog bij had gezet over het thema.)
Je voelt toch op je klompen aan dat Snees dat niet deponeerde als een feit, maar als een statement. Je had er ook gewoon op in kunnen gaan.

Net als jij, cyc, en als je ruzie wil zoeken, doe dat maar ergens anders.
Oud 23-08-2005, 15:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
legatus schreef op 23-08-2005 @ 16:28 :
Dat zegt meer over het publiek dan de kwaliteit van de film.
Ik zeg ook niet dat 'populariteit' gelijk staat aan 'kwaliteit', integendeel. Maar dat is ook niet wat Snees beweerde.
Oud 23-08-2005, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-08-2005 @ 16:28 :
Net als jij, cyc, en als je ruzie wil zoeken, doe dat maar ergens anders.
Citaat:
Citaat:
cyc schreef op 23-08-2005 @ 16:18 :
Pot, Ketel
Handig, quotes
Oud 23-08-2005, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-08-2005 @ 16:28 :
Je voelt toch op je klompen aan dat Snees dat niet deponeerde als een feit, maar als een statement. Je had er ook gewoon op in kunnen gaan.
Wel een nergens op slaand statement dan.
En ik ben er (na jouw opmerking) er wat gewoner op in gegaan. Al was dat niet mn bedoeling, want zulke onintelligente posts verdienen nou eenmaal een afbrander.
Oud 23-08-2005, 16:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
hihi

poep op je hoofd

ps. Ik snap natuurlijk dat een verhaal waar de eenzame held - type ruwe bolster, blanke pit - in zijn eentje de wereld redt van een stel aliens stukken beter aansluit bij je belevingswereld dan een verhaal over een dove vuilnisman.

Laatst gewijzigd op 23-08-2005 om 16:16.
Oud 23-08-2005, 16:24
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 23-08-2005 @ 16:18 :

Bovendien is het scenario dat een dove vuilnisman een surfboard vindt, net zo goed een thema, aangezien (volgens de filmbeschrijving) hij daardoor liefde ontwikkelt voor het surfen en aansluiting vindt bij een surfgroepje. Thema: aansluiting vinden bij de maatschappij ondanks een handicap.
Natuurlijk gaan er jaarlijks veel mensen naar kunstfilms, maar de bezoekersaantallen zijn een fractie van die van Hollywoodfilms. 'Scene at the Sea' is waarschijnlijk een vrij goede film, dat geloof ik onmiddelijk. Ik speel alleen met een paar clichés over arthousefilms, wat is daar mis mee? Ik herinner me dat in de South Park-film arthousefilms getypeerd worden als films over homocowboys die pudding eten, dat is toch aardig?
Oud 23-08-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 23-08-2005 @ 17:05 :
hihi

poep op je hoofd

ps. Ik snap natuurlijk dat een verhaal waar de eenzame held - type ruwe bolster, blanke pit - in zijn eentje de wereld redt van een stel aliens stukken beter aansluit bij je belevingswereld dan een verhaal over een dove vuilnisman.
Op de man spelen is weggelegd voor kampioenen, zo blijkt. Ik zou mezelf kunnen verdedigen door te vertellen over mijn interesse in de uiting van de Lutheraanse "metafysische" traditie in de muziekleer van de Barok, maar jij blijkt me al volkomen te hebben doorgrond.
Oud 23-08-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 23-08-2005 @ 17:24 :
Ik speel alleen met een paar clichés over arthousefilms, wat is daar mis mee? Ik herinner me dat in de South Park-film arthousefilms getypeerd worden als films over homocowboys die pudding eten, dat is toch aardig?
Daar is niks mis mee natuurlijk. Maar je post komt vooral denigrerend over. Daarbij betrek je nog een film bij die totaal geen enkele relevantie heeft met "A Scene at the Sea" en zeg je, of in ieder geval, insinueer je, dat die film beter is omdat het 'wel' een thema heeft.
Oud 23-08-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 23-08-2005 @ 17:24 :
Natuurlijk gaan er jaarlijks veel mensen naar kunstfilms, maar de bezoekersaantallen zijn een fractie van die van Hollywoodfilms. 'Scene at the Sea' is waarschijnlijk een vrij goede film, dat geloof ik onmiddelijk. Ik speel alleen met een paar clichés over arthousefilms, wat is daar mis mee? Ik herinner me dat in de South Park-film arthousefilms getypeerd worden als films over homocowboys die pudding eten, dat is toch aardig?
Kijk eens aan, dat klinkt al stukken beter.

Het is je vergeven. En ja tuurlijk klinkt dat aardig, het is immers South Park
Oud 23-08-2005, 16:36
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Snees schreef op 23-08-2005 @ 17:29 :
Op de man spelen is weggelegd voor kampioenen, zo blijkt. Ik zou mezelf kunnen verdedigen door te vertellen over mijn interesse in de uiting van de Lutheraanse "metafysische" traditie in de muziekleer van de Barok, maar jij blijkt me al volkomen te hebben doorgrond.
hah, je weet het!

Regels voor berichten