Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2005, 21:50
Saarah
Saarah is offline
Red Dragon

Geweldige film
Advertentie
Oud 30-09-2005, 23:29
insanityforsale
insanityforsale is offline
Don't Come Knocking

Ging over een aan de wal geraakte acteur die een reis naar het verleden maakt, ontdekt dat ie een zoon van 30 heeft en een dochter van in de 20. Wel een vage film. Halverwege heb je het gevoel van 'Oke, vermakelijk, maar waar gaat dit heen!?'. Tim Roth was wel super!

The Skeleton Key

Vermakelijk. Punt. Spanning, maar het echte schrikmoment kwam niet, wat wel jammer was. Einde was echt brilliant, ik zal het niet verklappen, voor de mensen die 'em nog willen zien!
Oud 01-10-2005, 02:19
Verwijderd
Zatoichi

Eén van Kitano's mindere films. Het verhaal is vrij standaard en voorspelbaar, en kon me niet zo boeien. Bij vlagen wel mooie scenes.
Overigens vond ik dat de samuraizwaarden, bloed en afgehakte ledematen maar lelijke cgi was.

Ik zag trouwens dat het een remake was van een -maar liefst- 26 delen tellende filmreeks.
Oud 01-10-2005, 03:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 01-10-2005 @ 03:19 :
Zatoichi

Eén van Kitano's mindere films. Het verhaal is vrij standaard en voorspelbaar, en kon me niet zo boeien. Bij vlagen wel mooie scenes.
Overigens vond ik dat de samuraizwaarden, bloed en afgehakte ledematen maar lelijke cgi was.

Ik zag trouwens dat het een remake was van een -maar liefst- 26 delen tellende filmreeks.
Dat van die CGI en dat bloed heeft ie expres gedaan.
Oud 01-10-2005, 06:52
Floris_22
Floris_22 is offline
Once Upon A Time In The West

Goeie film, goeie acteurs, mooie landschappen en blijft redelijk boeien tot het einde. Alleen vind ik alle aandacht voor deze film wat overtrokken. En van al die close up's wordt je stapelgek op het eind. Ik kan het gezicht van Claudia Cardinale wel dromen nu! Dat is op zich niet zo'n probleem. Alleen hetzelfde heb ik met Charles Bronson's gezicht.
Laatste scene met Henry Fonda is wel erg goed.
Oud 01-10-2005, 13:02
Verwijderd
Ransom - Mwah, wel leuk om de tijd te doden meer niet.
Oud 01-10-2005, 13:28
Dinalfos
Dinalfos is offline
First Blood

Ugh.
Oud 01-10-2005, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 01-10-2005 @ 04:09 :
Dat van die CGI en dat bloed heeft ie expres gedaan.
Dat het zo lelijk moest? Waarom?
Oud 01-10-2005, 13:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 01-10-2005 @ 14:36 :
Dat het zo lelijk moest? Waarom?
Naar het schijnt wilde Kitano de film van een ietwat cartoony aura voorzien, omdat hij de kijker niet persé wilde shockeren. Ook wilde hij voorkomen dat de film gorehounds op een simpele manier zou pleasen. En aangezien gorehounds doorgaans kicken op opspattend varkensblloed en rondslingerende ledematen....
Oud 01-10-2005, 23:29
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Wig

Mwoah.
Oud 01-10-2005, 23:46
Verwijderd
Ocean's Twelve - Saai

Van God los - Het zou heel fijn zijn geweest als het niet geheel in het Limburgs was geweest, voor de rest wel aardig.
Oud 02-10-2005, 00:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Tja, Van God los is nou eenmaal gebaseerd op de Bende van Venlo, dus anders had dat niet gekund. Ik heb deze film ook net gezien en vond 'm héél goed. Vooral knap dat Angela Schijf zich dat Limburgse accent zo goed meester had gemaakt. Maar ook een spannend verhaal, wat goed verteld werd en ook de andere acteurs maakten er iets moois van. Erg indrukwekkend allemaal. Normaal gesproken houd ik niet zo van Nederlandse films, maar deze was echt top.

Ik vond die Osman wel iets weg hebben van Saddam Hoessein met baard.
Oud 02-10-2005, 00:54
Escapism
Escapism is offline
ja, vond van god los ook sterk. goed geacteerd.
Oud 02-10-2005, 01:11
Dexter_M
Dexter_M is offline
Land of the dead (unrated)

Jah, superfilm met weer paar nieuwe leuke scenes
Oud 02-10-2005, 01:27
MTpower
MTpower is offline
Green street hooligans!
Echt een vette film! De vechtscenes zijn echt super, alleen het camera werk laat het af en toe afweten... Het verhaal is goed en de acteurs spelen goed. Gewoon een goeie film
Wel jammer dat het een kut einde heeft

Laatst gewijzigd op 02-10-2005 om 01:29.
Oud 02-10-2005, 02:03
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 02-10-2005 @ 02:11 :
Land of the dead (unrated)

Jah, superfilm met weer paar nieuwe leuke scenes
Die heb ik ook gekeken vandaag
Oud 02-10-2005, 10:25
rubenrtv
rubenrtv is offline
Van God los: Normaal houd ik niet echt van Nederlandse films, maar ik vond dit wel echt een goede film
Oud 02-10-2005, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-10-2005 @ 01:38 :
Vooral knap dat Angela Schijf zich dat Limburgse accent zo goed meester had gemaakt.
Het is lang geleden dat ik deze film gezien heb, maar ik kan me herinneren dat ik Angela Schijf juist enorm slecht Limburgs vond spreken. Echt zoals iemand van boven de rivieren die een Limburger nadoet. Nep dus, en overdreven.

Maargoed, ik was verder ook niet zo'n fan van de film. Niet van Tygo Gernandt en niet van het feit dat het personage van Egbert-Jan Weeber zo makkelijk van een vwo'er in een huurmoordenaar veranderde.
Oud 02-10-2005, 11:37
Bird-one
Bird-one is offline
van god los, ook. ik vond m wel oké, idd jammer dat niet duidelijk was hoe hij over ging van vwo-er naar 'huurmoordenaar', maar in het begin zei hij wel dat het hem niet uitmaakte of je nu niet naar school ging als je op vmbo zat of op vwo. ofzoiets. nou goed. ik vond t accent maar stom en slecht.
Oud 02-10-2005, 12:30
Joostje
Joostje is offline
One who walked alone - niet echt bijzonder.
Oud 02-10-2005, 12:43
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Kingdom of heaven.

Alles behalve orgineel. Had veel weg van troy en lord of the rings. Heb me verder niet echt verveeld tijdens de film ofzo. Hoewel hij naar m'n mening wel een beetje te lang duurde.
Oud 02-10-2005, 12:44
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 02-10-2005 @ 11:27 :
Het is lang geleden dat ik deze film gezien heb, maar ik kan me herinneren dat ik Angela Schijf juist enorm slecht Limburgs vond spreken. Echt zoals iemand van boven de rivieren die een Limburger nadoet. Nep dus, en overdreven.

Maargoed, ik was verder ook niet zo'n fan van de film. Niet van Tygo Gernandt en niet van het feit dat het personage van Egbert-Jan Weeber zo makkelijk van een vwo'er in een huurmoordenaar veranderde.
Inderdaad dat accent was niet echt geweldig nagedaan. Ik woon zelf bijna in Limburg en ga ik Limburg naar school, en kon dus wel horen dat het erg nep was.
Oud 02-10-2005, 13:39
Verwijderd
Wasted.

Indrukwekkende film.
Oud 02-10-2005, 16:15
Moustache
Moustache is offline
Forgotten

beetje vreemd, maar wel lekker
één van de weinige films die me ook echt schrikmomenten lieten beleven
Oud 02-10-2005, 16:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 02-10-2005 @ 13:44 :
Inderdaad dat accent was niet echt geweldig nagedaan. Ik woon zelf bijna in Limburg en ga ik Limburg naar school, en kon dus wel horen dat het erg nep was.
Ik woon in Helmond, dat ligt er ook niet ver vandaan, en ik vond het wél goed gedaan, zeker voor iemand die uit het noorden des landsch komt.
Oud 02-10-2005, 16:52
Verwijderd
Van God Los

Erg grappige film, hoewel hij niet grappig bedoelt is. Maarja, ik hou van Nederlandse films.
Oud 02-10-2005, 17:03
Rioto
Crimson rivers 1 : vet
Crimson rivers 2 : vet
Oud 02-10-2005, 18:22
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Vooral knap dat Angela Schijf zich dat Limburgse accent zo goed meester had gemaakt.
ehw, ik vond het juist helemaal niet lijken (ik kom uit noord-limburg). ik snap wel dat het lastig is om een accent aan te leren maar ik vond haar op een heel overdreven manier klinken, niet echt goed voor de geloofwaardigheid.. maar eigenlijk was de hele film een tegenvaller.

ontopic: tierra - wel ok, soms voor mijn gevoel iets té traag.
Oud 02-10-2005, 20:42
Joostje
Joostje is offline
Audition - misselijkmakend goed
Oud 02-10-2005, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Tja, Van God los is nou eenmaal gebaseerd op de Bende van Venlo, dus anders had dat niet gekund.
Neemt niet weg dat het behoorlijk kut is om naar te luisteren als je de hele dag gewoon Nederlands hoort.
Oud 02-10-2005, 22:56
bamiPoep
bamiPoep is offline
you got served

was wel aitt (megan good (L))
Oud 02-10-2005, 23:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 02-10-2005 @ 23:36 :
Neemt niet weg dat het behoorlijk kut is om naar te luisteren als je de hele dag gewoon Nederlands hoort.
Ik vind 't ook irritant om Limburgs op tv te horen, of zelfs Brabants, maar na een half uur was ik er helemaal aan gewend.

Vanavond voor de 1687653ste keer Back to the Future gezien. Dat blíjft een übercoole film!

Laatst gewijzigd op 03-10-2005 om 00:01.
Oud 03-10-2005, 02:33
Dexter_M
Dexter_M is offline
Four brothers.

Eindelijk weer is een lekkere goede actiefilm.
Oud 03-10-2005, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 02-10-2005 @ 21:42 :
Audition - misselijkmakend goed
Pfff, die vond ik echt zwaar meevallen na alles wat ik erover had gelezen en gehoord.
Oud 03-10-2005, 12:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Serenity

Had er al veel positiefs over gehoord, maar hij viel tegen. De makers willen te snel en te beknopt een complexe wereld neerzetten met verschillende herkenningspunten, waardoor het geheel niet zo goed uit de verf komt. Je hoort de acteurs emmeren over planeten, stelsels, oorlogen etc., maar je voelt je nergens echt betrokken. Ditzelfde probleem trof ook The Chronicles of Riddick, maar Serenity beschikt tenminste nog over een goed gevoel voor droge/flauwe humor(wat zich openbaart in de dialogen) en heeft op een enkele losse scene na uitstekende CGI. Daardoor blijft de film redelijk vermakelijk, ondanks dat hij dus tegenvalt.
Oud 03-10-2005, 12:39
Luna
Luna is offline
the calcium kid, echt hilarisch. manier van filmen is beetje chaotisch maar het voegt juist wat toe aan de film. echt superleuk
Oud 03-10-2005, 17:53
Violently Happy
Violently Happy is offline
sisterhood of the traveling pants

Echt een meisjes/vrouwenfilm. Vaak vind ik dat helemaal niets, maar deze film vond ik toch erg mooi en leuk. Het is geen diepgaande film, af en toe erg vermakelijk vind ik.
Oud 03-10-2005, 18:06
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 03-10-2005 @ 12:34 :
Pfff, die vond ik echt zwaar meevallen na alles wat ik erover had gelezen en gehoord.
Ik vond het ook wel ietsje tegenvallen, maar het blijft nog wel een goede film (imho)
Oud 03-10-2005, 19:01
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
The phantom of the opera! En hij is echt een van de mooiste films die ik heb gezien! Ik had hiervan al een musical in Londen gezien en de film is het net zo waard. Echt geweldig!
Oud 03-10-2005, 19:57
Floris_22
Floris_22 is offline
Stop! Or My Mom Will Shoot

Ach het heeft een aantal leuke stukjes. En Sylvester Stallone is echt niet slecht als komisch acteur. Alleen Estelle Getty is verkeerd gecast, das duidelijk. Verder zijn veel scene's gewoon zwaar overdreven en totaal ongeloofwaardig.
Met een aantal andere acteurs en een wat beter verhaal had het best een redelijk film kunnen zijn. Nou is het eigenlijk niet veel.
Oud 03-10-2005, 20:56
Verwijderd
Hitch
Op zich wel ok, maar ik viel in slaap..
Oud 03-10-2005, 22:41
Verwijderd
Leef!

Ik vond hem erg mooi, goed gespeeld (vooral door Monic Hendrickx, ik vind haar echt geweldig) en superdialogen (duidelijk van Maria Goos). Ik was het niet met de Volkskrant-recensent eens dat de film wat luchtiger mocht. Inderdaad, het is veel ellende, maar ik heb behoorlijk vaak wel moeten lachen, er zitten erg subtiele (en minder subtiele) grappen in.
Over het einde:
Spoiler
Oud 03-10-2005, 22:46
Verwijderd
Starship Troopers.

Lol. Wat een film. Beesten die geen wapens hebben, alleen maar met hun poten om zich heen kunnen maaien vanaf de grond met hele pelotons gelijk aanvallen.. Heel logisch. Vette parodie op de VS verder, best leuk.
Oud 03-10-2005, 22:59
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
The Pianist

Erg indrukwekkende film.
Oud 04-10-2005, 11:03
Earphone
Earphone is offline
Steve+Sky

Leuke Belgische film van Felix Van Groeningen. Niet superhoogstaand, wel grappige dialogen af en toe en zeker onderhoudend.

Link1 en Link2.
Oud 04-10-2005, 17:16
Replicator
Replicator is offline
Citaat:
Revan schreef op 03-10-2005 @ 23:46 :
Starship Troopers.

Lol. Wat een film. Beesten die geen wapens hebben, alleen maar met hun poten om zich heen kunnen maaien vanaf de grond met hele pelotons gelijk aanvallen.. Heel logisch. Vette parodie op de VS verder, best leuk.
Hoezo geen wapens? Wat dacht je van die reuzeinsecten die vuurballen de ruimte ingooiden? Of die asteroide die de aarde trof?

Snap eigenlijk niet waarom ze die planeten gewoon niet nuken.
Oud 04-10-2005, 17:18
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Van God Los

Goede film, vooral het acteerwerk van Tygo vond ik meesterlijk .
Oud 04-10-2005, 17:25
lovetear
lovetear is offline
Hawai, oslo: viel tegen, vond hem vrij suf.

De harry potter trilogie: viel me 100% mee, geen duffe kinderfilms en visueel verbluffend, goed verhaal, en dat kleine meisje steelt in elke scene de show. De films vlogen voorbij terwijl ze toch ruim 2,5 uur duurden, dat is op zich al een hele prestatie. Vond de films best goed eigenlijk.

Failan: de grootste tearjerker die ik tot nu toe gezien heb, prachtige film, al is het drama soms een beetje over de top .

2046: zhang ziyi tilt de film naar een hoger niveau, terwijl het niveau al vrij hoog lag. Niet zo goed als in the mood for love, maar alsnog heerlijk genietbaar, zoals alles wat ik van wong kar-wai gezien heb.
Oud 04-10-2005, 20:36
Floris_22
Floris_22 is offline
The Philadelphia Story

Cary Grant, James Stewart en Katherine Hepburn, wat kan er fout gaan? Bijna niks, een goeie film en vermakelijk. Romantiek en humor, wel overdreven maar op de een of andere manier stoort me dat minder dan in films van tegenwoordig.
Oud 04-10-2005, 20:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
De illusie aan de macht -1412 dagen kabinet-Den Uyl

Geweldige documentaire waarin door middel van archiefbeelden en interviews met (toendertijd) betrokkenen, wordt teruggekeken op de Nederlandse regering van 1973-1977. Ook de regisseur was bij de vertoning aanwezig, die uitlegde dat men de geïnterviewden heeft benaderd met het voorstel om voor een uur aan interview op te nemen. Men bedoelde dat niet serieus, want niemand dacht dat ze er echt op in zouden gaan, maar wonderbaarlijk genoeg lukte het en kwamen ze echt los. Zodoende zijn Pronk, Lubbers, Van Agt en anderen zeer open. Van Agt gaf zelfs min of meer toe de kabinetscrisis aangezwengeld te hebben. Heel interessant vind ik dit soort dingen.

Voorland

Ga 7 jaar filmen in een natuurlandschap en kom dan met een slaapverwekkende documentaire.

Een dagje naar het strand

Tweede film van Theo van Gogh. Simpel verhaal, maar goed uitgewerkt en super-super-super goed geacteerd door Cas Enklaar.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten