Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2005, 09:19
Verwijderd
Ach, ik vind de laatste filler eigelijk leuker dan de vorige fillers. Maar dat zegt meer over de vorige dan over deze
Advertentie
Oud 19-12-2005, 10:38
Verwijderd
Ik moet binnenkort maar weer is Naruto verder kijken. Download ze wel maaar heb vanaf 158 al niet meer gekeken. Mja nog maar 17 kutfillers moet ik best kunnen overleven.
Oud 19-12-2005, 10:51
Verwijderd
Wat is een filler?
Oud 19-12-2005, 10:57
Verwijderd
Kijk je hebt de manga (strips) en de anime (tv-series). Meestal volgt een anime het verhaal van een manga. Dit is bijvoorbeeld ook het geval bij Naruto. Maar soms gaan de tekenaars van de anime zo snel dat ze de manga inhalen.
Omdat er dan op een gegeven moment geen manga's zijn om het verhaal verder te laten gaan moeten ze kiezen om of de anime tijdelijk te stoppen en de manga weer ff wat tijd geven. Of ze maken een filler, dit houd in dat ze zelf een soort klein zijstukje in het verhaal maken. Iets waarin niks boeiends gebeurt, maar gewoon om de anime kijkers tevrden te houden. Alleen is het nu bij Naruto zo, dat de fillers gh3y zijn. Volgens mij fillen ze ook al vanaf aflevering 120 ofzo, en stoppen pas ij 175. (is dus een jaar fillers!!)
Oud 19-12-2005, 11:35
Verwijderd
Dus wat er nu in Naruto gebeurt komt nergens in de manga voor?
Oud 19-12-2005, 11:57
Verwijderd
Nope. Volgens mij zit er in de manga een tijdsprong van een jaar of 2/3 (hoop ik)
Oud 19-12-2005, 11:57
Verwijderd
Nope.
lol, tegelijk gepost. maar als ut goed is is Naruto bij 175 volwassen ofzo, of iig ouder.
Oud 19-12-2005, 14:06
D@mien
D@mien is offline
Na de 'Sasuke chase arc' heeft de manga een timeleap gemaakt van 3 jaar. Dit is voor de makers van de anime natuurlijk een perfecte tijd om fillers te maken. Fillers op zich zijn niet zó erg, maar het vervelende is dat de schrijvers van de Naruto fillers veel teveel 'sake' hebben gedronken ofzo, want de Naruto-fillers zijn het ultieme van slecht.

Dit doet mij vrezen voor de fillers die waarschijnlijk gaan komen bij Bleach. Ik weet niet exact hoeveel chapters de manga nog voorloopt op de anime(ik volg de manga niet), maar ik geloof dat ze maar zo'n 10 eps ofzo kunnen uitzenden voordat ze bijlopen...
Waarom vind ik dit eng? Bleach komt volges mij uit dezelfde animatiestudio als Naruto (Studio Pierrot)
Oud 19-12-2005, 14:30
Verwijderd
Op zich heb ik geen probleem met fillers, mits het aantal een beetje binnen de perken blijft (meer dan veertig is natuurlijk gewoon belachelijk, zet dan gewoon de serie even stop en zet de resources van de studio in voor een andere animatie).

Fillers zou je op zich ook prima kunnen gebruiken om side characters wat uit te diepen, het hoeven niet altijd hersenloze en plotloze tussenstukjes te zijn, maar helaas denken veel studio's dat kennelijk wel.

Ik kijk geen Naruto, maar als Bleach straks vanaf 70 oid ineens 20 fillers krijgt, dan word ik wel kwaad.
Oud 19-12-2005, 15:00
D@mien
D@mien is offline
20 eps met Don Kan'onji ofzo
Oud 19-12-2005, 15:23
Verwijderd
Hehe, dat zou wel leuk zijn. Don is gaaf!

Weet iemand waar de anime van Bleach nu ongeveer is in verhouding tot de manga? Ik heb nu weer de hele manga van Bleach tot nu toe, maar nou weet ik niet waar we zitten.

Iemand die het weet?
Oud 19-12-2005, 15:47
Verwijderd
Gaaf, ik heb volume 1 van de Kokoro Library-manga gevonden.
Oud 19-12-2005, 16:18
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 19-12-2005 @ 16:00 :
20 eps met Don Kan'onji ofzo
Mja, dat zou wel vet zijn, maar volgens mij gaat dat ook op den duur vervelen, doe dan maar wat fillers over flauwe gebeurtenissen uit de jeugd van Rukia en Renji ofzo
Oud 19-12-2005, 16:41
Verwijderd
Achtergrondgeschiedenis van Soul Society is ook wel leuk.
Oud 19-12-2005, 16:42
Verwijderd
Of gewoon wat pantyshots van Orihime.
Oud 19-12-2005, 16:43
Verwijderd
He bah, geef mij dan maar Matsumoto Rangiku:

Oud 19-12-2005, 16:49
Verwijderd
Mijn favoriete female char was Tatsuki, alleen dat is niet echt een type voor pantyshots, die is meer gewoon erg cool. Goeie seiyuu ook (Junko Noda, o.a. Kitsune uit Love Hina en Reki uit Haibane Renmei, geweldige stem heeft die meid).

Oud 19-12-2005, 16:53
Verwijderd
Wie is Tatsuki ook al weer?
Oud 19-12-2005, 17:00
Verwijderd
Kijk, daar heb je het al.

Klasgenootje van Orihime.
Oud 19-12-2005, 17:03
Verwijderd

Sorry, dat is al zo lang geleden.
Oud 19-12-2005, 17:09
Verwijderd
Moeten we hier niet eens een 'hottest anime chick' verkiezing houden?
Oud 19-12-2005, 17:14
Verwijderd
Uhm, dat is misschien wel een idee ja. Ik nomineer in ieder geval Suzuka Asahina uit Suzuka:

Oud 19-12-2005, 21:48
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-12-2005 @ 18:09 :
Moeten we hier niet eens een 'hottest anime chick' verkiezing houden?
Ik vraag me af hoe je dit wilt houden.
Ook zwerven hier maar weinig anime otaku's rond.

Het idee vind ik wel leuk .
Oud 19-12-2005, 21:57
Jolt
Jolt is offline
Ik denk dat nare de enigste die echt die hard otuka is
Oud 19-12-2005, 22:33
Verwijderd
Dat valt best mee. Ik post eigenlijk alleen hier, op andere fora kun je bijna niet normaal over anime praten (bijv. je mag er niet eens over fansubs of de kwaliteit van Japans > Engels vertalingen praten, er wordt alleen gepocht met OMG KIJK MIJ EENS EEN GROTE COLLECTIE HEBBEN EN AL MIJN GELD ERAAN UITGEVEN!!!1'. En het probleem is dat zodra je bij wat 'serieuzere' fans komt, er al snel zo'n 'echte fans kopen de DVDs'-sfeertje hangt, en daar erger ik me aan.
Oud 19-12-2005, 22:36
Verwijderd
Tja, hier in Nederland kan je amper aan die DVD's kopen zonder een fortuin te hebben.
Oud 19-12-2005, 22:38
Jolt
Jolt is offline
naja, er zijn er ook genoeg met hun pimp my harddrive with anime shizzle, goedkoper dan dvd's je hebt alleen geen mooi hoesje + de extra's
Oud 19-12-2005, 23:04
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-12-2005 @ 22:57 :
Ik denk dat nare de enigste die echt die hard otuka is
Wat valt er te verstaan onder "die hard otaku"?

Iemand die veel series kent (+ manga) en Japans kent? Dan ben ik er ook een
Oud 19-12-2005, 23:20
Jolt
Jolt is offline
Tja ik denk niet dat iemand in de buurt komt van nare, hoeveel jaar zou hij wel niet op die shizzle zitten, zijn broer is geloof ik ook anime verslaafd , zal wel in de familie zitten
Oud 19-12-2005, 23:38
Verwijderd
Dat valt nou ook wel weer een beetje mee.
Oud 19-12-2005, 23:43
Jolt
Jolt is offline
Maar hoelang kijk je nu al anime?Of hoelang heb je je er al in verdiept?

toch een aardige tijd, aangezien je toch een hoop weet van diverse series.
Oud 20-12-2005, 00:11
Verwijderd
Hehe, ik kijk nog geen twee jaar, misschien net anderhalf ofzo. Maar als ik me ergens in interesseer, dan wil ik er ook echt alles van weten, dus er is de laatste anderhalf jaar echt geen dag voorbij gegaan dat ik geen anime heb gekeken, meestal 4+ afleveringen per dag. Daarnaast ben ik nu net een maandje of drie met Japans bezig, ik streef ernaar het tempo van de studie in Leiden te dubbelen, en daar ben ik nu ook een redelijk eindje mee. Maar dat zal wel anders worden als ik moet gaan werken, ben ik bang
Oud 20-12-2005, 00:12
Jolt
Jolt is offline
Ach als je een relaxte baan heb, gewoon anime kijken op je job

Maja als je dan net zoals mij 12 uur+ per dag moet werken, word dat moeilijker , maja investeren in je toekomst noem ik het maar
Oud 20-12-2005, 00:14
Rob
Rob is offline
Citaat:
Sylph schreef op 19-12-2005 @ 16:23 :
Hehe, dat zou wel leuk zijn. Don is gaaf!

Weet iemand waar de anime van Bleach nu ongeveer is in verhouding tot de manga? Ik heb nu weer de hele manga van Bleach tot nu toe, maar nou weet ik niet waar we zitten.

Iemand die het weet?
Uh... even kijken.
Wij zitten zo rond chapter 175.

Citaat:
Jolt schreef op 20-12-2005 @ 00:43 :
Maar hoelang kijk je nu al anime?Of hoelang heb je je er al in verdiept?.
Ik ga de vraag lekker open interpreteren zodat we wat van elkaar te weten komen.

Voor mij: Sinds halverwege 2002, ofzo. DBZ vond ik wel geinig, maar 't begon pas echt toen ik Kenshin begon te kijken op aanraden van een Amerikaanse vriendin. Vanaf daar ben ik alleen maar dieper gezonken.
Oud 20-12-2005, 00:14
D@mien
D@mien is offline
Ik ben denk ik ook wel een die hard te noemen
zo'n 130 volledige series gezien, bezig met een handjevol manga...afgelopen seizoen álle series gekeken die uitkwamen...al ben ik door mn opleiding nu wat aant afkoelen...vroeger keek ik een volledige serie in 2-3 dagen...dat kan nu niet meer
Oud 20-12-2005, 00:18
Verwijderd
Precies, zoveel kijken kon ik een jaar geleden ook echt niet, toen ik middenin mijn masters zat. Het is dat ik ruim een halfjaar eigenlijk alleen maar bezig ben geweest met mijn scriptie, dan heb je gewoon een relaxed ritme; zes uur per dag bezig met onderzoek en schrijven, en dan de hele avond en eventueel een stuk van de nacht om anime te kijken en manga te lezen. En nu is het natuurlijk nog erger, want ik wacht nu op mijn afstuderen (er moet bij ons een maand tussenzitten) dus ik heb echt niks te doen. Vandaar dat ik gewoon acht uur per dag bezig ben met Japans.

Maar ik ben bang dat dat straks niet meer gaat lukken, hoewel ik uiteraard wel blijf kijken. Dat móet. Ik ga ervan uit dat ik redelijk zwaar werk krijg (stage op advocatenkantoor was vaak al van 8 tot 7) dus dan heb ik 's avonds wel anime nodig, anders ga ik dood
Oud 20-12-2005, 00:18
Jolt
Jolt is offline
damm, ik ben dus gewoon een n00b, net 10 series gezien of zo , nu kijk ik alleen af en toe naruto, daarnaast vond ik DBZ wel ruig, tot een vriend met naruto aankwam, toen Love Hina, FMP, Hand Maid May, en al die andere meuk.

En nu gestopt wegens tijdgebrek, en steek mijn tijd liever in muziek dan in Anime. Al vind ik het wel leuk om het af en toe te kijken
Oud 20-12-2005, 09:44
Verwijderd
Tss, ik ben pas een n00b.
Oud 20-12-2005, 10:51
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-12-2005 @ 01:11 :
ik streef ernaar het tempo van de studie in Leiden te dubbelen
Studeer je in Leiden Japans?? Zo ja, dan zit je faculteit toch bij de kleine faculteiten, op de Matthias de Vrieshof?
Oud 20-12-2005, 14:44
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Sylph schreef op 20-12-2005 @ 10:44 :
Tss, ik ben pas een n00b.
dat wisten we al
Oud 20-12-2005, 14:53
Verwijderd
Ik ben vooral een n00b omdat ik niet weet waar ik hetgene wat ik wil kan vinden en ik geen DVD-brander heb. Aan dat laatste wordt gewerkt.

Wie weet goede sites met niet-gelicensende manga?
Oud 20-12-2005, 15:21
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
Sylph schreef op 20-12-2005 @ 15:53 :
Ik ben vooral een n00b omdat ik niet weet waar ik hetgene wat ik wil kan vinden en ik geen DVD-brander heb. Aan dat laatste wordt gewerkt.

Wie weet goede sites met niet-gelicensende manga?
Waarom nou weer niet-gelicensende manga?
Schuldgevoel?
Oud 20-12-2005, 16:14
Verwijderd
Je mag op dit forum toch niet vragen naar illegale zaken?
Oud 20-12-2005, 16:49
Copycat
Copycat is offline
Zolang je de manga's die je leest ook gewoon in de winkels aanschaft.

directmanga.com
stoptazmo.com

Oud 20-12-2005, 16:58
Verwijderd
Spoiler
Oud 20-12-2005, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Robo schreef op 20-12-2005 @ 11:51 :
Studeer je in Leiden Japans?? Zo ja, dan zit je faculteit toch bij de kleine faculteiten, op de Matthias de Vrieshof?
Geen idee, ik sta helemaal niet ingeschreven als student, ik doe het gewoon in zelfstudie met de boeken van het eerste jaar in Leiden.

Of ik het tempo dubbel, geen idee, maar als de studiedruk enigszins in de buurt komt van de studiedruk bij rechten dan moet dat makkelijk te doen zijn
Oud 20-12-2005, 17:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-12-2005 @ 18:01 :
Geen idee, ik sta helemaal niet ingeschreven als student, ik doe het gewoon in zelfstudie met de boeken van het eerste jaar in Leiden.

Of ik het tempo dubbel, geen idee, maar als de studiedruk enigszins in de buurt komt van de studiedruk bij rechten dan moet dat makkelijk te doen zijn
Je hebt dus gewoon alle boeken van het eerste jaar gekocht? Stoer, maar wel een beetje duur he?

@Copycat: Je moet natuurlijk geen betaalsites geven. Die tweede link is wel goed!
Oud 20-12-2005, 17:13
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-12-2005 @ 01:11 :
Maar als ik me ergens in interesseer, dan wil ik er ook echt alles van weten, dus er is de laatste anderhalf jaar echt geen dag voorbij gegaan dat ik geen anime heb gekeken, meestal 4+ afleveringen per dag.
Hah, da heb ik nou ook.

Ik ben al een tijdje, int begin redelijk actief, nu een beetje passief, bezig met Japans leren. Ik wil et ook wel studeren (naast Chinees), maar ik denk nie dak daar genoeg tijd en geld voor heb...
Ik denk dak et alleen in mn vrije tijd ga doen...
でも、僕はわかることがよくできますよ。

Alleen de laatste tijd kijk ik nie zovaak eps per dag meer, omdak geen hele series meer heb, maar de nu lopende.

Ik kijk sinds DBZ of Pokémon voor et eerst in NL kwam, maar toen realiseerde ik et me ook dat et anime was. Ik heb waarschijnlijk vroeger wel een paar keer Shinchan gezien, en ik weet zeker Samurai Pizza Cats.
En ik verdiepte me erin sinds ik Love Hina heb gezien, ik denk ongeveer 4 jaar geleden...

Ik heb ook geen DVD brander, maar ik raak snel verveeld, dus bewaar ik alleen de dingen met een hele hoge rewatch waarde, of waarvan ik nog geen manga heb...

Laatst gewijzigd op 20-12-2005 om 17:20.
Oud 20-12-2005, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 20-12-2005 @ 18:07 :
Je hebt dus gewoon alle boeken van het eerste jaar gekocht? Stoer, maar wel een beetje duur he?
Niet echt. Kanji & Kana van Hadamitzky/Spahn kost nog geen zeventien euro en alle syllabi die je nodig hebt (ik geloof een stuk of vijf/zes) kosten allemaal niet meer dan een tientje per stuk (ik ben van onze faculteit gewend dat readers makkelijk 50+ euro kunnen kosten ) De boekenserie 'Japanese, the spoken language' kost ook niet meer dan 25 euro per deel en daar heb je voorlopig alleen de eerste twee van nodig. 'Japanese Culture' van Paul Varley had ik al eerder gekocht via BOL, dat was ook maar iets van twee tientjes. 'Keizers en Shogun' van prof. Boot heb ik niet gekocht, maar het gaat me dan ook primair om de taal. Cultuur komt later wel en bovendien voldoet Varley daarvoor nog wel.

Goede kanji dictionaries zijn wel duur, ik ga geen 80 euro neertellen voor Hadamitzky/Spahn's Kanji Dictionary (een pil van ruim dertienhonderd pagina's). Maar misschien vind je dit allemaal al wel duur, ik weet niet wat je onder duur verstaat. In elk geval liggen de prijzen een stuk onder het niveau van de Nijmeegse faculteiten.
Oud 20-12-2005, 17:25
Verwijderd
Ik ben een armoedzaaier, dus voor mij zou het een enorme uitgave zijn. Maar goed, als je het kan missen zijn het mooie werken om te bezitten.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten