Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Heb je hulp? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En nee, geen hulp. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Van mijn mentor moet ik op papier zetten wie ik eigenlijk ben.
Wie ben ik nou eigenlijk? Het eerste wat in mij opkomt is niemand. Ik ben niemand. Iedereen is niemand. Persoonlijkheid is een illusie. Je hebt misschien een oppervlakkige persoonlijkheid, maar daar blijft het bij. Iedereen schuilt achter maskers. Verschillende maskers voor verschillende situaties en personen. Dit is het begin, wat ik ook aan T. liet lezen. We hebben er daarna zo fijn over gepraat. Hij zei dat ik wel degelijk iemand was. Daarna gingen we door over mijn eetstoornis. Ik ben zo blij met hem, zo ontzettend blij. Hij was zo lief, is zo goed voor me. Mijn dag is opzich wel aardig geweest, dit gesprek heeft me veel goed gedaan.
|
Verwijderd
|
De afgelopen dagen verwaarloos ik mezelf weer. Ik voel me eenzaam, kom nauwelijks ergens, doe bijna niets voor m'n studie, zit de hele dag te internetten en lees verder alleen af en toe een beetje. Dat soort periodes heb ik te vaak. Ik wou dat dit nare leven voorbij was.
![]() En ik kan pas 22 december weer naar m'n psycholoog ![]() Ik heb vandaag naar de studentenpsycholoog gebeld. Het maximum aantal gesprekken is daar 10. De assistente zei echter tegen me dat dat niet heel rigide is. Dat er bekeken wordt of er na die 10 gesprekken nog meer gesprekken plaatsvinden bij de studentenpsycholoog, of dat je doorverwezen wordt. In ieder geval een zorg minder voor vandaag. ![]() Laatst gewijzigd op 07-12-2005 om 16:38. |
![]() |
|
![]() |
getver ik haat regen op de fiets
![]() regen je helemaal zeiknat, komt de bus voorbij, zie je gewoon ammel mensen derin zitten die je kent, krijg je later op msn te horen: ja ik zag jou nog fietsen... grrr kom je thuis (nog steeds zeiknat dus) goh, regent het buiten??? grrr me ma komt later thuis: ben je vndaag nog natgeregent... grrrr heb t weer gehad met de regen ![]() heb wel zin in de challenge de 29ste ![]() |
![]() |
|
Stelling 3
Zowel aangeboren kenmerken als omgevingsinvloeden leveren maar een beperkte bijdrage in de verklaring/beschrijving van de sociaal-emotionele ontwikkeling. Wat zijn de voordelen van het Family Systems model? Koppel waar mogelijk aan de concepten in het handboek van Smith & Hart en het artikel van Rothbaum, zoals (maar niet beperkt tot) gehechtheidstheorie, cultuur en temperament. 1. Een stelling die concepten als "sociaal-emotionele ontwikkeling" bevat kan onmogelijk verdedigd worden, aangezien het onderwerp veel te breed is. 2. Het Family Systems model ondersteunt maar een heel klein onderdeel van de SEO en heeft niets met attachment of temperament te maken, en hooguit een beetje met cultuur. 3. Gehechtheidstheorie, cultuur en temperament worden besproken in het artikel, maar lijken geheel uit de lucht gegrepen als het gaat om de stelling. Dus: waar slaat dit op? Die kuttekop geeft elke week een nog onmogelijkere stelling op om te verdedigen, en vervolgens mag je het "bewijs" (dat meestal heel ergens anders op slaat) zoeken in een tekst van 250 pagina's. Nee, zo heb ik nog zin in dit vak, nou goed?
||
Citaat:
![]() Het is zo oneerlijk, ik ben al sinds eind juli aan het zoeken en ik vind maar niets en mijn vriend staat alleen maar ingeschreven en doet verder niets en hij kan nu elke kamer krijgen die hij wil hebben ![]()
|
Ik heb het zo gehad hier. Voel me helemaal niet lekker, maar erger is: van binnen stort ik in. Ik kan met niemand praten, want ze begrijpen me niet, de mensen bij wie ik wel durf te praten, zijn er of niet, reageren niet op mail oid of hebben hun eigen problemen zodat ik ze niet meer lastig durf te vallen. Het gaat helemaal niet goed en daar baal ik van. Nu mag ik eindelijk met ontslag en dan gaat het weer helemaal de foute kant op. Ik ga ook niets meer vertellen hierover, zal het zeker weer zo zijn dat m'n ontslag weer uitgestelt wordt, daar zit ik ook niet bepaald op te wachten. Het gaat vanzelf wel weer een keer over, hoop ik. Ik ben alleen alles aan het opkroppen en dat is het enige wat er fout aan is. *zucht* wat maak ik mezelf wijs? Ík ben het die fout is, ik doe het zelf allemaal het is mijn schuld. Ik kan niet langer, ik durf niet langer. Ik ben zo bang om door te leven, bang het fout te doen, en zelfs om het goed te doen. Ik kan niet meer praten, de woorden zitten te ver weg en het te riskant ze weer opnieuw op te zoeken. Alles zit veilig achter slot en grendel, mijn enige taak is nu om ze daar te houden, zonder dat ik barst.
![]()
|
![]() |
W00t, vrijdagavond heb ik een sollicitatie gesprek. Ik hoop zo dat ik aangenomen word, hoewel ik er wel gigantisch tegenop zie om óók op elke zaterdag te moeten werken en ik het idee heb dat het daar sowieso een stuk strenger is. Nu zal ik mijn vriend nog minder zien. Hmm, huildoe, waarom kan ik niet gewoon blijven werken waar ik nu werk?
Potverdorie, ik wil te veel en daardoor voelt het alsof ik alleen maar onmogelijk ben. Heb vandaag shrek gekocht (shrek 2 van de sint gekregen) dus zaterdag gaan vriendlief en ik films kijkennn ![]() |
![]() |
|
Oké, dat was mijn verjaardag. Is, misschien. Ik voel me nog net zo veertien als eerst.
En ik vind dat het goed hoort te gaan, maar wáárom zijn die lui uit mijn klas over mij gaan klagen bij m'n mentrix? Ik mag dan wel denken dat het eigenlijk gewoon een reactie was op mij, maar zit er dan niet stiekem iets in? Eigenlijk?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 | |
De Kantine |
Wat staat er onder je control+v? fractuur | 499 | 06-04-2004 15:22 |