Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2006, 14:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-02-2006 @ 03:45 :
Er zijn geen normale dertienjarigen die al aan seks willen doen. Dertienjarigen die aan seks willen doen hebben een foute opvoeding gehad, zijn ergens anders ontspoord of - waarschijnlijker - tot zulk wangedrag aangezet door ranzige puberblaadjes waarin de vraag wordt gesteld 'ik heb op mijn elfde nog geen trio gehad, ben ik wel normaal?'.

Ouders die toestaan dat hun koter van dertien dat soort gedrag vertoont moeten uit de ouderlijke macht worden ontzet, en koters van dertien die zulk gedrag zelf vertonen moeten in therapie.
w00h00!
Advertentie
Oud 06-02-2006, 19:19
Bronxy
Bronxy is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-02-2006 @ 03:45 :
Er zijn geen normale dertienjarigen die al aan seks willen doen. Dertienjarigen die aan seks willen doen hebben een foute opvoeding gehad, zijn ergens anders ontspoord of - waarschijnlijker - tot zulk wangedrag aangezet door ranzige puberblaadjes waarin de vraag wordt gesteld 'ik heb op mijn elfde nog geen trio gehad, ben ik wel normaal?'.

Ouders die toestaan dat hun koter van dertien dat soort gedrag vertoont moeten uit de ouderlijke macht worden ontzet, en koters van dertien die zulk gedrag zelf vertonen moeten in therapie.
Oud 07-02-2006, 17:15
OwL
OwL is offline
Ok.... mensen zeggen: 13 jarigen zijn niet normaal als ze seks hebben....

op welke leeftijd is het dan normaal dat je seks heb volgens jullie???
Oud 07-02-2006, 17:28
mcflem
mcflem is offline
Ik vind dat je seks kan hebben als je er klaar voor bent.
Als ik kijk naar hoe ik was toen ik 13 was (en met mij vele anderen) weet ik zeker dat ik op dat moment nog niet klaar was voor seks. Ik vond zoenen zelfs al een vies idee!
Maarja, ik merk zelf ook dat kinderen veel eerder volwassen zijn of denken te zijn.
Oud 07-02-2006, 17:33
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
OwL schreef op 07-02-2006 @ 18:15 :
Ok.... mensen zeggen: 13 jarigen zijn niet normaal als ze seks hebben....

op welke leeftijd is het dan normaal dat je seks heb volgens jullie???
Ja precies. Men kan wel zeggen: 13 jarigen zijn niet normaal als ze seks hebben, maar is 15 dan opeens wel goed? Dat scheelt maar 2 jaartjes, en de een is nou eenmaal sneller volwassen dan de ander. Die grens is gewoon moeilijk te trekken. Ik vind 13 ook wel erg jong klinken maar 14/15 is ook nog jong! We kunnen hier toch moeilijk een universele leeftijd voor seks gaan bedenken en wie daar onder zit doet het verkeerd.

Maar idd: seks hebben op je 13e is wel wat jong en om als 19 jarige jongeman een meisje van 13 te neuken vind ik niet echt okee. Zoek lekker iemand van je eigen leeftijd! Maar dan denk ik ook wel weer: wat als het meisje in kwestie 15 was geweest? Is het dan opeens wel goed?
Oud 07-02-2006, 17:34
Verwijderd
Citaat:
LOLA3000 schreef op 07-02-2006 @ 18:33 :
Ja precies. Men kan wel zeggen: 13 jarigen zijn niet normaal als ze seks hebben, maar is 15 dan opeens wel goed? Dat scheelt maar 2 jaartjes, en de een is nou eenmaal sneller volwassen dan de ander. Die grens is gewoon moeilijk te trekken. Ik vind 13 ook wel erg jong klinken maar 14/15 is ook nog jong! We kunnen hier toch moeilijk een universele leeftijd voor seks gaan bedenken en wie daar onder zit doet het verkeerd.

Maar idd: seks hebben op je 13e is wel wat jong en om als 19 jarige jongeman een meisje van 13 te neuken vind ik niet echt okee. Zoek lekker iemand van je eigen leeftijd! Maar dan denk ik ook wel weer: wat als het meisje in kwestie 15 was geweest? Is het dan opeens wel goed?
Die twee jaar in je pubertijd schelen imo érg veel.

Ik denk dat je over het algemeen wel kan stellen dat meisjes van 13 nog niet echt klaar zijn voor seks. Meisjes van 15 zijn twee jaar ouder, dat lijkt niet veel, maar ik denk dat het dat wel is. 15 is nog steeds jong, maar ik denk dat er meer meisjes van 15 zijn die klaar zijn voor seks, dan dat er 13-jarigen zijn die er klaar voor zijn. Na de 15 jaar gaat dat aantal alleen maar omhoog, natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 07-02-2006 om 17:36.
Oud 07-02-2006, 17:36
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-02-2006 @ 18:34 :
Ja, daar heb je misschien wel gelijk in...
Oud 07-02-2006, 17:41
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-02-2006 @ 18:34 :
puberteit
Oud 26-01-2007, 15:01
Perseďs
Perseďs is offline
Sorry dat ik het onderwerp even verander, maar het leek me onzin om nog een topic te openen met het onderwerp 'Leeftijdsverschil...'

Ik ben al járen bevriend met iemand en voor mij zijn de gevoelens meer dan vriendschappelijk geworden. Maar, deze vriend is 22 geworden in september, en ik word zelf pas 16 in april. Hij weet ervan, van mijn gevoelens.

Mijn ouders weten ervan, hij kan namelijk ook goed opschieten met mijn ouders. Zij vinden dat ik nog veel te jong voor hem ben. Daar ben ik mee eens, maar ook niet. Wél mee eens omdat een 22-jarige zich beter bewust is van zijn seksualiteit dan een 15-jarige.

Maar niet, omdat hij me niet afwijst. Soms trekt hij me op schoot, we stoeien. Binnenkort gaan we zelfs samen naar een galafeest.

Vinden jullie dat 6,5 jaar verschil kan (15/16 jaar - 22 jaar) en wat denken jullie over zijn mening? Heel kinderachtig gezegd: denken jullie dat hij hetzelfde voor mij voelt als ik voor hem?

Bedankt!
Oud 26-01-2007, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Perseďs schreef op 26-01-2007 @ 16:01 :
Sorry dat ik het onderwerp even verander, maar het leek me onzin om nog een topic te openen met het onderwerp 'Leeftijdsverschil...'

Ik ben al járen bevriend met iemand en voor mij zijn de gevoelens meer dan vriendschappelijk geworden. Maar, deze vriend is 22 geworden in september, en ik word zelf pas 16 in april. Hij weet ervan, van mijn gevoelens.

Mijn ouders weten ervan, hij kan namelijk ook goed opschieten met mijn ouders. Zij vinden dat ik nog veel te jong voor hem ben. Daar ben ik mee eens, maar ook niet. Wél mee eens omdat een 22-jarige zich beter bewust is van zijn seksualiteit dan een 15-jarige.

Maar niet, omdat hij me niet afwijst. Soms trekt hij me op schoot, we stoeien. Binnenkort gaan we zelfs samen naar een galafeest.

Vinden jullie dat 6,5 jaar verschil kan (15/16 jaar - 22 jaar) en wat denken jullie over zijn mening? Heel kinderachtig gezegd: denken jullie dat hij hetzelfde voor mij voelt als ik voor hem?

Bedankt!
Was er geen nieuwer topic om te uppen? Gek, meestal wordt elke drie maanden toch wel zo'n topic gemaakt.

Ik weet natuurlijk, net zo goed als jij, niet wat hij voor jou voelt, maar als hij
- weet van jouw gevoelens
- alsnog met je flirt en naar een feest gaat
- een beetje gezond verstand heeft
dan is er in elk geval een goede kans dat hij jou ergens ook wel leuk vindt.

En over het leeftijdsverschil. Ik vind 15 en 22 best een groot verschil. De meeste 15jarigen die ik ken leven in een heel ander wereldje dan de meeste 22jarigen die ik ken. Maar dat betekent niet dat het niet kan werken. Als het wat wordt tussen jullie, dan zullen jullie wel wat meer moeilijkheden moeten overkomen dan andere stellen, en hij zal inderdaad rekening ermee moeten houden dat jouw seksuele ontwikkeling minder ver is dan de zijne. Maar het is niet onmogelijk. En zo lang jullie allebei weten waar je aan begint, vind ik het ook niet 'verkeerd' ofzo.
Oud 26-01-2007, 15:44
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Perseďs schreef op 26-01-2007 @ 16:01 :

Bedankt!
Been there, done that en het kán werken. Al moet je allebei wel heel stevig in je schoenen staan en weten wat je wilt.

Ook is het belangrijk dat je allebei erg goed je grenzen aangeeft en goed naar elkaar communiceert, waardoor er geen dingen gebeuren waar één van beiden later spijt van zal krijgen.

Laatst gewijzigd op 26-01-2007 om 15:49.
Oud 26-01-2007, 15:50
Roosje
Roosje is offline
Oh dit is wel een huge up, ik zou een nieuw topic openen.
Oud 26-01-2007, 15:58
Verwijderd
Tuurlijk kan het, maar het ligt wel heel erg aan de personen en de situatie enzo. Zelf ben ik 17, mijn vriend is 28, en we zijn al meer dan een jaar samen en alles gaat prima. Nu is het wel zo dat ik al op de uni zit, en dus al redelijk ' volwassen' ben, terwijl ik me voor kan stellen dat jij in de 4e zit ofzo en hij al werkt? Dat is best een groot verschil qua leefsituatie, maar het kan dus wel En zijn signalen lijken me wel goed.. Dus ik zou zeggen, go for it
Oud 26-01-2007, 16:46
Elmoo
Elmoo is offline
Ikzelf heb nu 4 jaar verkering met mijn vriend die 8,5 jaar ouder is. We wonen inmiddels 2 jaar samen en hebben nergens last van. Natuurlijk krijg je in het begin om je oren dat hij 'te oud' is. Als je echt van hem houdt moet je het gewoon doen.
Oud 27-01-2007, 00:25
bamiPoep
bamiPoep is offline
ik woon nu al 2 maanden samen met iemand die 12 jaar jonger is. en alles gaat perfect.
Oud 27-01-2007, 00:59
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roosje schreef op 26-01-2007 @ 16:50 :
Oh dit is wel een huge up, ik zou een nieuw topic openen. eens even op dit onderwerp zoeken en dan geen nieuw topic meer maken omdat hier al zoveel over is gezegd de laatste tijd.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten