Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2006, 18:04
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-02-2006 @ 19:02 :
Hoezo is waar geen sprake van?

Voordat de rellen begonnen zei Rasmussen dat de vrijheid van meningsuiting nooit in het geding mag raken (of iets met die strekking) en koos partij voor de tekenaars. En dat weet jij ook.
Ja klopt, maar daarmee moedigt hij het publiceren van dit soort spotprentjes niet aan. Hij zegt alleen dat onder het mom van vrije meningsuiting het mag. Hij heeft zich niet uitgelaten over de spotprentjes zelf.
Advertentie
Oud 05-02-2006, 18:09
Gatara
Gatara is offline
Moslims in Denemarken hadden de mogelijkheid naar de rechter te stappen (zoals CIDI dat ook doet nu naar de AEL toe) in plaats van met de 12 cartoons plus 3 extra vulgaire naar het midden-oosten af te reizen om te laten zien hoe erg de Denen zijn en heisa te schoppen.

Wist je dit trouwens?
http://www.pakistan-facts.com/articl...51202212207504
Oud 05-02-2006, 18:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 05-02-2006 @ 19:04 :
Ja klopt, maar daarmee moedigt hij het publiceren van dit soort spotprentjes niet aan. Hij zegt alleen dat onder het mom van vrije meningsuiting het mag. Hij heeft zich niet uitgelaten over de spotprentjes zelf.
Precies en aangegeven dat ze naar de rechter kunnen stappen maar dat hij niet de baas was van de krant en dus ook niet iets over de inhoud kan zeggen - vanwege vrijheid van meningsuiting.
Oud 05-02-2006, 18:19
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 05-02-2006 @ 19:04 :
Als je zegt dat deze spotprentjes onder een vrijheid valt die iedereen heeft, zeg je dat het dus mag. (of mis ik je punt?)

Gatara:
Citaat:
Moslims in Denemarken hadden de mogelijkheid naar de rechter te stappen (zoals CIDI dat ook doet nu naar de AEL toe)
Als ze naar de rechter zouden zijn gegaan, zouden ze toch ongelijk hebben gekregen. dat zou bij voorbaat al kansloos zijn.
Bij "Joodse"kwesties zit dat (door de 2e WO) anders.

Citaat:
in plaats van met de 12 cartoons plus 3 extra vulgaire naar het midden-oosten af te reizen om te laten zien hoe erg de Denen zijn en heisa te schoppen.
Dat "heisa schoppen" is toch (netzoals die spotprentjes) niet verboden?
Wel zwaar onverantwoordelijk natuurlijk. (netzaols de spotprentjes)
Oud 05-02-2006, 18:24
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-02-2006 @ 19:19 :
Als je zegt dat deze spotprentjes onder een vrijheid valt die iedereen heeft, zeg je dat het dus mag. (of mis ik je punt?)
Klopt.

Citaat:
Gatara:
Als ze naar de rechter zouden zijn gegaan, zouden ze toch ongelijk hebben gekregen. dat zou bij voorbaat al kansloos zijn.

Dat "heisa schoppen" is toch (netzoals die spotprentjes) niet verboden?
Wel zwaar onverantwoordelijk natuurlijk. (netzaols de spotprentjes)
Uhm, het in de fik steken van een ambassade mag volgens mij niet. Protest op een legale manier mag uiteraard. Als het echt zo is dat spotprentjes betreffende de 2de wereldoorlog verboden zijn, vind ik dat zwaar hypocriet.
Ik ben zoiezo van mening dat we respect voor elkaar moet hebben, maar het is in dit geval (media) lastig om dat af te dwingen.

Laatst gewijzigd op 05-02-2006 om 18:33.
Oud 05-02-2006, 18:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Er is juridisch materiaal te vinden m.b.t. het ontkennen van de holocaust, ja. Dan houdt het ook op.

Maar wat is je punt,..
Waarom gooi je het niet op een proefproces?
Oud 05-02-2006, 18:33
Gatara
Gatara is offline
Btw,.... heisa schoppen is zeker onverantwoord, maar trek dan ook je boetekleed aan en geef toe dat je het vuur een beetje hebt opgestookt.

en mag ik vragen waar dit op slaat?

(protesten in Istanboel)

Waarom worden joden overal bijgetrokken? Het slaat echt nergens op.
Oud 05-02-2006, 18:34
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 19:31 :

Er is juridisch materiaal te vinden m.b.t. het ontkennen van de holocaust, ja. Dan houdt het ook op.
haha echt? Wordt je in de praktijk bestraft hiervoor? dat zou echt sneu zijn.
Oud 05-02-2006, 18:35
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2006 @ 13:29 :
Natuurlijk.
Just checking.
Oud 05-02-2006, 18:36
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 05-02-2006 @ 19:24 :
Klopt.
Dus steunt de overheid de beldedigers.

Citaat:
Uhm, het in de fik steken van een ambassade mag volgens mij niet. Protest op een legale manier mag uiteraard.
Dat is in landen buiten het Westen gebeurd. En in die landen kan je ook niet naar de rechter om iets dat in Denemarken is gebeurd.

Wel zouden ze eventueel naar de Europese rechter kunnen stappen. Maar of die in het voordeel van de Moslims oordeelt...

Citaat:
Als het echt zo is dat spotprentjes betreffende de 2de wereldoorlog verboden zijn, vind ik dat zwaar hypocriet.
Ik weet zeker dat dit in Oostenrijk, Frankrijk en Duitsland het in twijfel stellen van de holocaust verboden is. Hoe het in Nederland is geregeld weet ik eerlijk gezegd niet.
Oud 05-02-2006, 18:37
Boebsie
Boebsie is offline
Gatara jij had het over die interviews die nooit hadden plaatsgevonden, maar ik vind dat jij nu evengoed een beetje aan het propaganderen ben. Je komt aldoor met artikeltjes en foto's aanzetten, die qua inhoud totaal niks nieuws brengen.
Oud 05-02-2006, 18:39
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 19:33 :
Btw,.... heisa schoppen is zeker onverantwoord, maar trek dan ook je boetekleed aan en geef toe dat je het vuur een beetje hebt opgestookt.

[afbeelding]

(protesten in Istanboel)

Waarom worden joden overal bijgetrokken? Het slaat echt nergens op.
En die gasten hopen zo een wit voetje te halen bij ons Europeanen?
Oud 05-02-2006, 18:40
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-02-2006 @ 19:36 :
Ik weet zeker dat dit in Oostenrijk, Frankrijk en Duitsland het in twijfel stellen van de holocaust verboden is. Hoe het in Nederland is geregeld weet ik eerlijk gezegd niet.
Dat is dan ook een ontzettend slecht idee, en iedereen die claimt voor vrijheid van expressie te zijn moet dat verwerpen.
Oud 05-02-2006, 18:40
Levitating Nun
Ik vind het allemaal lachwekkend.

Dat is de kern.
Oud 05-02-2006, 18:41
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 19:33 :

Netzoals de tekenaars dus.
Het zou je sieren als je dat gewoon toegeeft.

Citaat:
In Nederland ook?

Citaat:
Maar wat is je punt,..
je verliest zeker, het is onzinnig. Netzoals dat als ik mijn moeder aanklaag omdat ze 40 jaar is ofzo, ik haar niet kan veroordeeld krijgen. Ik denk dat de OvJ de zaak niet eens voor de rechter brengt.
Citaat:
Weet ik veel..
Waarom vraag je dat aan mij?
Oud 05-02-2006, 18:42
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 05-02-2006 @ 19:39 :
En die gasten hopen zo een wit voetje te halen bij ons Europeanen?
Ja, die gasten ja.
Oud 05-02-2006, 18:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 05-02-2006 @ 19:37 :
Gatara jij had het over die interviews die nooit hadden plaatsgevonden, maar ik vind dat jij nu evengoed een beetje aan het propaganderen ben. Je komt aldoor met artikeltjes en foto's aanzetten, die qua inhoud totaal niks nieuws brengen.
Interviews publiceren die nooit hebben plaatsgevonden is wel even wat anders dan het publiceren van foto's die genomen zijn op demonstraties, toch?

En je wilt een bron? Hier issie:

Associated Press
Shiite men chant Islamic slogans during a demonstration to protest against Denmark in Istanbul, Turkey, Sunday, Feb. 5, 2006. Thousands of Turkish shiite Muslims gathered in an Istanbul square chanted slogans and burned an effigy of Danish Prime Minister Anders Fogh Rasmussen before heeding police calls to disperse. Some 300 ultranationalist Turks marched to the Danish consulate in Istanbul for a separate demonstration, to protest caricatures of the Prophet Muhammad printed in European newspapers, then lobbed eggs at the building. (AP Photo/Osman Orsal)
Oud 05-02-2006, 18:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
McCaine schreef op 05-02-2006 @ 19:40 :
Dat is dan ook een ontzettend slecht idee, en iedereen die claimt voor vrijheid van expressie te zijn moet dat verwerpen.
Wat heeft het ontkennen van historische feiten in Godsnaam met vrijheid van expressie te maken?
Oud 05-02-2006, 18:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-02-2006 @ 19:41 :
Idiote vergelijking. De tekenaars lokken geen geweld uit, dat zijn die idote theedoeken die vanalles lopen te slopen.
Oud 05-02-2006, 18:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 05-02-2006 @ 19:34 :
haha echt? Wordt je in de praktijk bestraft hiervoor? dat zou echt sneu zijn.
"Plaatsen van website op internet waarbij de holocaust wordt ontkend. De rechtbank heeft geoordeeld dat de bewezenverklaarde uitlatingen niet alleen op zichzelf, maar ook gezien in hun context onnodig grievend zijn. Zij kunnen niet worden beschouwd als uitlatingen met geen ander doel dan deelneming aan het publieke debat over een historisch/maatschappelijk vraagstuk. Mede gelet op de grenzen welke op grond van artikel 10 lid 2 EVRM aan de vrijheid van meningsuiting mogen worden gesteld, is de rechtbank van oordeel dat verdachte zich aan de hem verweten opzettelijk belediging heeft schuldig gemaakt."
LJN: AR7891, Rechtbank 's-Hertogenbosch, 01/040521-04
Oud 05-02-2006, 18:46
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-02-2006 @ 19:43 :
Wat heeft het ontkennen van historische feiten in Godsnaam met vrijheid van expressie te maken?
Heel veel, als ik wil publiceren dat van Gogh niet heeft bestaan moet dat kunnen. Als ik wil publiceren dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden moet dat kunnen.
Oud 05-02-2006, 18:47
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 19:42 :

Associated Press
Some 300 ultranationalist Turks
Grijze Wolven/MHP aanhangers, goh dit was niet te verwachten dat t wel uit hun hoek zou komen.
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 05-02-2006 @ 19:46 :
Heel veel, als ik wil publiceren dat van Gogh niet heeft bestaan moet dat kunnen. Als ik wil publiceren dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden moet dat kunnen.
Helemaal niks dus, ja, dank je.

Dat Turkije de genocide op de Armeniërs moet erkennen is één van de voorwaarden tot toetreding tot de EU. Of vindt Boebsie dat ook niet nodig, want het valt onder 'vrijheid van expressie' om het te ontkennen?
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-02-2006 @ 19:42 :
Ja, die gasten ja.
Ik heb even geen zien om niet iedereen over een kam te scheren, ben moslimmoe na alles wat er is gebeurd de laatste tijd.
Oud 05-02-2006, 18:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-02-2006 @ 19:41 :
Nee, dat geef ik niet toe, want:

1. ik durf te wedden dat ze dit niet voorzag hadden, wellicht niet eens wisten dat het zo beledigend zou zijn (en als ze dat wel wisten betwijfel ik ten zeerste dat ze het getekend dan wel gepubliceerd hadden;
2. het was een vraag van de krant naar tekenaars toe om iets te tekenen met Mohammed, want ene Deense meneer die een boek had geschreven over de biografie van Mohammed kon geen illustrator vinden.
Oud 05-02-2006, 18:49
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-02-2006 @ 19:47 :
Helemaal niks dus, ja, dank je.

Dat Turkije de genocide op de Armeniërs moet erkennen is één van de voorwaarden tot toetreding tot de EU. Of vindt Boebsie dat ook niet nodig, want het valt onder 'vrijheid van expressie' om het te ontkennen?
Snap je McCaine's post niet?
Oud 05-02-2006, 18:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 05-02-2006 @ 19:47 :
Grijze Wolven/MHP aanhangers, goh dit was niet te verwachten dat t wel uit hun hoek zou komen.
Doh.
Ik zie jou niet met een dergelijk bordje rondzwaaien
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 05-02-2006 @ 19:49 :
Snap je McCaine's post niet?
Ik snap dat het onzin is, ja.
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 05-02-2006 @ 19:47 :
Bedoel je dat de Grijze Wolven de collectieve intelligentie hebben van een zak kruimige aardappels?? Onmogelijk!
Oud 05-02-2006, 18:51
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 19:46 :
"Plaatsen van website op internet waarbij de holocaust wordt ontkend. De rechtbank heeft geoordeeld dat de bewezenverklaarde uitlatingen niet alleen op zichzelf, maar ook gezien in hun context onnodig grievend zijn. Zij kunnen niet worden beschouwd als uitlatingen met geen ander doel dan deelneming aan het publieke debat over een historisch/maatschappelijk vraagstuk. Mede gelet op de grenzen welke op grond van artikel 10 lid 2 EVRM aan de vrijheid van meningsuiting mogen worden gesteld, is de rechtbank van oordeel dat verdachte zich aan de hem verweten opzettelijk belediging heeft schuldig gemaakt."
LJN: AR7891, Rechtbank 's-Hertogenbosch, 01/040521-04
Belachlijk.
Hoe bepaal je uberhaut die grens?
Het publiceren van Mohammed als terrorist zou je ook kunnen gooien onder het mom van opzettelijk beledigen.
Oud 05-02-2006, 18:52
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-02-2006 @ 19:50 :
Ik snap dat het onzin is, ja.
ooh dan bedoelen we hetzelfde hehe.
Oud 05-02-2006, 18:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 05-02-2006 @ 19:51 :
Het publiceren van Mohammed als terrorist zou je ook kunnen gooien onder het mom van opzettelijk beledigen.
Nee, want dat kun je gooien op kritiek op een religie, uitingen van die religie, etc.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 05-02-2006 @ 19:51 :
Belachlijk.
Hoe bepaal je uberhaut die grens?
Ja, die vraag stelde ik dus ook al eerder.

Misschien zou je wel daar de grens stellen waarin iemand duidelijk persoonlijk geraakt is door ervaringen uit het verleden. Dus: holocaustontkenner strooit folders rond en een holocaustslachtoffer komt hiermee in aanraking.
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 05-02-2006 @ 19:52 :
ooh dan bedoelen we hetzelfde hehe.
McCaine's post is onzin.
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-02-2006 @ 19:47 :
turkije moet dat op bestuurlijk niveau doen en de mogelijke concequenties aanvaarden (schadeclaims enzo).
Maar aan de Turkse burger worden geen eisen gesteld, hoor.
Met betrekking tot de holocaust, mag een burger in bepaalde Europese landen niet zeggen dat er 5,5 miljoen Joden zijn gevallen.
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 19:53 :
Ja, die vraag stelde ik dus ook al eerder.

Misschien zou je wel daar de grens stellen waarin iemand duidelijk persoonlijk geraakt is door ervaringen uit het verleden. Dus: holocaustontkenner strooit folders rond en een holocaustslachtoffer komt hiermee in aanraking.
Da's dan even pech hebben.
Oud 05-02-2006, 18:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-02-2006 @ 19:53 :
Nee, want dat kun je gooien op kritiek op een religie, uitingen van die religie, etc.
of domweg

Moslims die Mohammed misbruiken met terrorisme.

Oud 05-02-2006, 18:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-02-2006 @ 19:53 :
turkije moet dat op bestuurlijk niveau doen en de mogelijke concequenties aanvaarden (schadeclaims enzo).
Maar aan de Turkse burger worden geen eisen gesteld, hoor.
Met betrekking tot de holocaust, mag een burger niet zeggen dat er 5,5 miljoen Joden zijn gevallen.
Een burger mag dat juist wel zeggen. Een burger mag dat alleen niet ontkennen.
Oud 05-02-2006, 18:55
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Dat kan ook op een minder beledigende manier.
Oud 05-02-2006, 18:55
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 19:50 :
Doh.
Ik zie jou niet met een dergelijk bordje rondzwaaien
Tsja, niks nieuws onder de zon, de grijze wolfjes hebben altijd wel een vingertje gewezen naar de joden, zo ook Erdogan en Erbakan.
Oud 05-02-2006, 18:56
Cylon
Cylon is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 19:49 :
Nee, dat geef ik niet toe, want:

2. het was een vraag van de krant naar tekenaars toe om iets te tekenen met Mohammed, want ene Deense meneer die een boek had geschreven over de biografie van Mohammed kon geen illustrator vinden.
Leg me dan even uit, gezien je gedrevenheid.
Waarom zou je dan beledigende spotprenten van Mohammed plaatsen in een krant als je op zoek bent naar afbeeldingen van Mohammed voor je boek?

De logica ontgaat me totaal.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cylon schreef op 05-02-2006 @ 19:56 :
Leg me dan even uit, gezien je gedrevenheid.
Waarom zou je dan beledigende spotprenten van Mohammed plaatsen in een krant als je op zoek bent naar afbeeldingen van Mohammed voor je boek?

De logica ontgaat me totaal.
lees je niet wat ik schrijf?
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-02-2006 @ 19:54 :
Een burger mag dat juist wel zeggen. Een burger mag dat alleen niet ontkennen.
Oh, ik dacht dat de officiele cijfers op 6 miljoen stonden.
Oud 05-02-2006, 18:57
Gatara
Gatara is offline
gosh wat een gezeik weer over cijfers

1 dode jood is 1 teveel, ok?

net zoals iedere dode
Oud 05-02-2006, 18:57
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-02-2006 @ 19:53 :
McCaine's post is onzin.
WAAROM is het onzin?
Oud 05-02-2006, 18:58
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 05-02-2006 @ 19:55 :
zo ook Erdogan en Erbakan.
Zou je dat kunnen uitleggen. Ik ben namelijk een groot fan van erdogan.
Oud 05-02-2006, 18:58
Levitating Nun
Citaat:
Dat lijkt mij dan weer werkelijke horsecrap. Wat zou de kritiek dan kunnen zijn?
Mohammed is een terrorist? Mohammedanen zijn dus ook terroristen?
Oud 05-02-2006, 18:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-02-2006 @ 19:56 :
Oh, ik dacht dat de officiele cijfers op 6 miljoen stonden.
Schattingen. Je wordt niet vervolgd als je zegt dat het er 5.999.999 waren.
Oud 05-02-2006, 18:59
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 19:57 :
gosh wat een gezeik weer over cijfers

1 dode jood is 1 teveel, ok?

net zoals iedere dode
Ja die stomme Stalin had ook niet dood mogen gaan

oh wait
Oud 05-02-2006, 19:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 05-02-2006 @ 19:57 :
WAAROM is het onzin?
Omdat het ontkennen van historische feiten geen 'vrijheid van expressie' is.
Zoals de AEL het doet, is het zelfs provocerend.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten