Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2006, 09:29
Bloem
Bloem is offline
De chocolade versie van Optimel smaakt echt chemisch De vanille vind ik wel lekker, net als voor heel af en toe de caramel.
Oud 02-08-2006, 10:21
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-08-2006 @ 09:42 :
Hoe lang geleden is dat dan wel niet...die vla bestaat echt al lang nl.

Ik vind de vla een stuk minder lekker dan de yoghurt btw...van de vla vind ik de 'mengversie' vanille/chocolade en de caramelversie nog het meest te eten.
haha ow...dan misschien niet opgevallen ofzo..
maar het was ook iets van 2 jaar geleden
Nu wil mijn ma niks meer kopen waar 0% vet op staat
Oud 02-08-2006, 10:22
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Is het normaal brood bij chili te eten?
Heb beetje meningsverschli met mijn ouders over het eten namelijk..
zij zeggen dat het niet normaal is alleen chili (=bruine bonen, paprika, pomedore, vegetarisch gehakt) te eten en dat daar iets van brood bij moet. Ik denk dus van niet...
Wat denken jullie? En wat is een normale hoeveelheid? 4 lepels oid?
Oud 02-08-2006, 10:25
liek88
liek88 is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 02-08-2006 @ 09:23 :
Goed zo!
Ik ken btw de chocolade versie niet...heb tijdje terug ook heel de tijd optimel-yoghurt genomen als toetje, maar de vla bestond toen geloof ik nog niet...De yoghurt was iig lekker en heb er niks van gekregen hoor
heb vanmorgen een bakje vanillevla ervan gehad, was goed te eten denk dat ik me verder dan ook geen zorgen hoef te maken over die zoetstoffen het enige wat ik verder eet waar zoetstoffen inzitten is kauwgom
Oud 02-08-2006, 10:28
liek88
liek88 is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 02-08-2006 @ 11:22 :
Is het normaal brood bij chili te eten?
Heb beetje meningsverschli met mijn ouders over het eten namelijk..
zij zeggen dat het niet normaal is alleen chili (=bruine bonen, paprika, pomedore, vegetarisch gehakt) te eten en dat daar iets van brood bij moet. Ik denk dus van niet...
Wat denken jullie? En wat is een normale hoeveelheid? 4 lepels oid?
je zou er natuurlijk ook zilvervliesrijst doorheen kunnen doen, is volgens mij lekkere combinatie. Maar brood kan ook prima
geen idee wat een normale hoeveelheid is, 4 opscheplepels komt in de buurt denk ik (met het idee: 4 opscheplepels groente )
Oud 02-08-2006, 10:34
Bloem
Bloem is offline
Chili is bij mij doorgaans met rijst, als je dat er niet bij doet is brood wel een goede vervanging ja. Iig is het volgens mij wel normaal om er 'iets' bij te eten. En hoeveel? Gewoon tot je bord net zo vol ligt met eten als anders?
Oud 03-08-2006, 07:17
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Bloem&liek88: Bedankt voor jullie anwtwoord! Heb er toch maar brood bij gegeten...
En verder idd chili opgeschept wat ik dacht dat goed zou zijn..(eerste keer zonder afwegen gegeten!! )
Oud 03-08-2006, 09:27
lso
lso is offline
Hallo,

Omdat ik al allerhande dieten heb geprobeerd kreeg ik van de dokter een pil "Reductil".

Heeft iemand van jullie dit al eens geprobeerd? Op de bijsluiter staat er dat de pil gecombineerd moet worden met een dieet/gezond eten. Als ik afval, hoe kan ik dan weten of het door de pil of mijn gezond eten is...? Dat wou ik graag eens weten omdat het wel duur is... voor een maand 76 euro
Oud 03-08-2006, 09:45
Roos
Roos is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 03-08-2006 @ 08:17 :
Bloem&liek88: Bedankt voor jullie anwtwoord! Heb er toch maar brood bij gegeten...
En verder idd chili opgeschept wat ik dacht dat goed zou zijn..(eerste keer zonder afwegen gegeten!! )
Goed zo!
Oud 03-08-2006, 09:53
Verwijderd
Citaat:
lso schreef op 03-08-2006 @ 10:27 :
Hallo,

Omdat ik al allerhande dieten heb geprobeerd kreeg ik van de dokter een pil "Reductil".

Heeft iemand van jullie dit al eens geprobeerd? Op de bijsluiter staat er dat de pil gecombineerd moet worden met een dieet/gezond eten. Als ik afval, hoe kan ik dan weten of het door de pil of mijn gezond eten is...? Dat wou ik graag eens weten omdat het wel duur is... voor een maand 76 euro
Reductil werkt doordat het ervoor zorgt dat je sneller verzadigd bent en minder gauw honger krijgt, waardoor het makkelijker is om een matig voedingspatroon vol te houden. Als je afvalt met Reductil, komt het dus door een combinatie ervan .
Overigens hoor je bij het gebruik van Reductil ook begeleiding van een diëtist te krijgen, die je dan geen dieet moet voorschrijven, maar je tips moet geven over hoe je het beste omgaat met het vergrote verzadigingsgevoel en verkleinde hongergevoel.
Oud 03-08-2006, 10:45
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 03-08-2006 @ 08:17 :
Oud 04-08-2006, 07:46
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Is het echt zo dat als je een keertje geen tussendoortje eet, dus zo'n 5 uur achterelkaar niet eet dat je stofwisseling dan gellijk langzamer gaat werken?
Heb ik een x ergens gehoord en nu moet ik van mezelf iig na 3 uur een peer oid anders ben ik bang dat ik straks weer aankom van alles dat ik eet...(ik weet het, beetje eetgestoord is het wel, maar klopt het een beetje, of is het gewoon echt helemaal zo'n broodje aap verhaal?)
Oud 04-08-2006, 10:28
liek88
liek88 is offline
toevallig zit met precies dezelfde gedachte
ik denk dat 1 keertje niet echt kwaad kan, als je de rest van de dag maar wel om de 2/3uur wat eet. maar aan de andere kant heb ik ook weer zoiets van: om de 2 a 3 uur wat eten is toch het beste voor je stofwisseling en als je lichaam daar zo aan gewend is en je dat een keertje overslaat, dan kom je echt aan als je pas weer wat na 5 uur eet
ik kan hier denk ik ook niet echt met verstand over nadenken en oordelen iemand anders?
Oud 04-08-2006, 10:39
liek88
liek88 is offline
even een vraagje over voeding...
ik probeer nu de ene dag optimel vla te eten de andere dag een ander product waar ik me niet helemaal 'lekker' bij voel (staat stukje terug wel om welke reden), dus niet dat het 'teveel' voelt op 1 dag.
Vandaag dus optimel vla, morgen wil ik 'gewone' jam proberen ipv light jam. Ik weet dat jam niet 'slecht' is maar al die toegevoegde suikers voelen gewoon niet zo goed aan. Maar hoe zit dat met 1broodbeleg jam en de suikers die er in zitten? Ik ben bang dat dat meteen wordt omgezet in vet, of moet je er dan echt véél van eten?
En iemand misschien nog tips wat ik verder nog kan proberen qua producten?
Oud 04-08-2006, 11:02
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 04-08-2006 @ 11:39 :
even een vraagje over voeding...
ik probeer nu de ene dag optimel vla te eten de andere dag een ander product waar ik me niet helemaal 'lekker' bij voel (staat stukje terug wel om welke reden), dus niet dat het 'teveel' voelt op 1 dag.
Vandaag dus optimel vla, morgen wil ik 'gewone' jam proberen ipv light jam. Ik weet dat jam niet 'slecht' is maar al die toegevoegde suikers voelen gewoon niet zo goed aan. Maar hoe zit dat met 1broodbeleg jam en de suikers die er in zitten? Ik ben bang dat dat meteen wordt omgezet in vet, of moet je er dan echt véél van eten?
En iemand misschien nog tips wat ik verder nog kan proberen qua producten?
De suikers worden echt niet meteen omgezet in vet hoor! Jam is juist hartstikke gezond en nogsteeds heel mager beleg!
Knap iig dat je andere producten wilt proberen!
Misschien zulk soort dingen: (weet niet of er wat tussen zit, maar ik gok maar wat dingen die je misschien wel zou durven, maar nog wel heel moeilijk zijn...snap je t nog?! )
vruchtenhagelslag op brood (misschien nog beetje te, maar is wel "veiliger" dan gewone hagelslag)?
misschien een keer een volkorenbiscuitje of sultana tussendoor?
overgaan op 30+ of 48+ kaas oid? (ik zag hier ook heel erg tegenop en vond ik echt heel erg eng, maar het valt nu best mee!)
Misschien zou je eens kunnen proberen om om iets van 8 uur een stuk fruit of volkorenbiscuitje te eten?
Oud 04-08-2006, 11:34
liek88
liek88 is offline
dankje voor de tips!
30+ kaas moet lukken (eerst even de 20+ kaas opmaken ) jam nu helemaal!
(rest misschien later ) bedankt iig, heb dr echt wat aan

edit: vandaag bij de AH biologische rijstewafels gezien gemaakt van zilvervliesrijst... Gezonde toevoeging??

Laatst gewijzigd op 04-08-2006 om 19:02.
Oud 04-08-2006, 22:20
Alizée!
Alizée! is offline
Ik heb de laatse paar weken enorme honger steeds... en als ik iets eet dan heb ik na 1 uur weer trek.

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?
Oud 04-08-2006, 22:28
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 04-08-2006 @ 12:34 :
edit: vandaag bij de AH biologische rijstewafels gezien gemaakt van zilvervliesrijst... Gezonde toevoeging??
Gewone rijstewafels lijken me ook gezond?
Oud 05-08-2006, 08:41
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-08-2006 @ 23:28 :
nouja je hebt natuurlijk witte rijst en zilvervliesrijst he
Oud 05-08-2006, 08:55
zus
zus is offline
Citaat:
liek88 schreef op 05-08-2006 @ 09:41 :
nouja je hebt natuurlijk witte rijst en zilvervliesrijst he
Maar met witte rijst zit al geen drol in...
Oud 05-08-2006, 09:24
liek88
liek88 is offline
das waar zit erg weinig in... maar zilvervliesrijst is nog altijd gezonder als witte rijst.. maja tis maar waar je je druk om maakt
ga ik maar keertje proberen...

Laatst gewijzigd op 05-08-2006 om 09:32.
Oud 05-08-2006, 11:02
Roos
Roos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-08-2006 @ 23:28 :
Als je zo weinig eet, kan je maar beter wat extra vezels binnenkrijgen, i.v.m. je ontlastingspatroon.
Oud 05-08-2006, 12:33
liek88
liek88 is offline
dus ik kan ze gewoon voor 'erbij' gaan eten? (ik moet toch omhoog met de calorien..) weet ook niet zo goed waar ik t anders vandaan moet halen. Of ik moet me helemaal klem gaan eten in de magere kwark
Oud 05-08-2006, 13:04
zus
zus is offline
Ja, natuurlijk kunnen ze voor erbij!
Oud 05-08-2006, 15:24
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 04-08-2006 @ 08:46 :
Is het echt zo dat als je een keertje geen tussendoortje eet, dus zo'n 5 uur achterelkaar niet eet dat je stofwisseling dan gellijk langzamer gaat werken?
Heb ik een x ergens gehoord en nu moet ik van mezelf iig na 3 uur een peer oid anders ben ik bang dat ik straks weer aankom van alles dat ik eet...(ik weet het, beetje eetgestoord is het wel, maar klopt het een beetje, of is het gewoon echt helemaal zo'n broodje aap verhaal?)
Oud 05-08-2006, 15:34
Verwijderd
Dat gebeurt niet op een termijn van een dag . Het is verder wel goed dat je dat doet, want meer eetmomenten betekent voor jou dat je vaker iets eet, en met grote hoeveelheden in één keer heb je misschien minder moeite dan met veel kleine hoeveelheden. Maar ik kan me voorstellen dat je soms een keer een dagje weg bent ofzo en geen kans ziet om een (al dan niet gezond) tussendoortje te nemen, dan maakt dat niets uit.
Oud 05-08-2006, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 05-08-2006 @ 12:02 :
Als je zo weinig eet, kan je maar beter wat extra vezels binnenkrijgen, i.v.m. je ontlastingspatroon.
Ik vraag me af of je uit één of twee rijstewafels werkelijk zoveel vezels haalt dat het echt uitmaakt van welke rijst de rijstewafels is... Maar goed, alle kleine beetjes helpen, zullen we maar denken.
Oud 05-08-2006, 17:56
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik dacht dat in rijstwafels bijna niks in zit... Als je iets lichts en toch vezelrijks wil hebben, kun je ook Wasa Vezelrijk nemen. Dat is lekker en gezond.
Oud 05-08-2006, 23:34
Roos
Roos is offline
Jep die Wasa Vezelrijk crackers heb ik ook. Zit 2,5 gram vezel per cracker in, geloof ik
All Bran heeft ook "koekjes" met 6 gram vezel per koekje. Je hebt ze in naturel en appelsmaak, en ze zijn nog best wel te eten. Volgens mij vallen de kcal's ook wel mee, maar daar let ik nooit zo op.

En ik weet niet hoeveel vezels er in rijstenwafels zitten, zal waarschijnlijk niet echt denderend zijn Maar dan nog is het beter voor je stoelgang dan "witte" rijstenwafels.
Oud 06-08-2006, 11:34
liek88
liek88 is offline
dan ga ik op zoek naar die wasa vezelrijk dingen nog tips voor lekker gezond beleg wat dr op eventueel op kan? of zijn ze zonder ook heel lekker?
Oud 06-08-2006, 22:02
gewoonik
gewoonik is offline
ik heb de laatste tijd problemen met mijn stoelgang, de ene keer zit t vast en dan heb ik weer diarree.
ik probeer wel gezond te eten, maar dan steeds als t even beter gaat, let ik er weer minder op en dan gaat t weer verkeerd. ik wil hier nu wel eens vanaf.
regelmatig eten is een beetje moeilijk, elke 2-3 uur, omdat ik op t werk onregelmatig pauze heb, daarbuiten probeer ik t wel te doen. beweging heb ik genoeg en ik drink ook genoeg.
hebben jullie misschien tips voor een goede (of betere) stoelgang? bepaald eten juist wel of niet?
Oud 06-08-2006, 23:40
Milan Dado
Milan Dado is offline
Vezels dus volkoren of tarwe brood, muesli, havermout, etc..
Oud 07-08-2006, 06:59
Roos
Roos is offline
Citaat:
liek88 schreef op 06-08-2006 @ 12:34 :
dan ga ik op zoek naar die wasa vezelrijk dingen nog tips voor lekker gezond beleg wat dr op eventueel op kan? of zijn ze zonder ook heel lekker?
Droog zijn die dingen echt te droog. Ik vind het lekker met een plakje kaas of wat pindakaas.
Oud 07-08-2006, 14:27
Blackeyed
Blackeyed is offline
Hallo,

Voor de 1000ste keer heb ik me voorgenomen om terug te dieeten. Vorig jaar was het mij gelukt om terug te vallen naar 66kg ( ben 1m70) maar door te lui,teveel schoolwerk... allemaal terug bijgekomen zodat ik nu op gewicht van 77 kg zit jammergenoeg. Elke dag sta ik op met het gedacht van ' ok,nu gaan we gezond doen' maar ik word zo snel verleid tot dingen die ik niet mag eten. Ook bewegen is een probleem,de enige sport die ik echt graag doe is zwemmen maar zwembad ligt een behoorlijk eindje weg. (20min met bus). Ik weet dat ik de motivatie enz. niet kado ga krijgen maar misschien hebben jullie enkele tips om het 'makkelijker' te maken. Ook had ik nog een vraagje in verband met lichaamsbeweging : als ik nu 2x per week anderhalf uur zou ga zwemmen ( intensief) is dat dan te weinig lichaamsbeweging??

Bedankt voor de reacties alvast
groetjes
Oud 07-08-2006, 14:39
Halflight
Halflight is offline
Ik heb vandaag het volgende gegeten en ik vraag me af of het genoeg is?:

9.00
Bruin pistoletje philadelphia light 200
200 ml halfvolle melk 100

12.30.
Hele komkommer 25
Pakje jumbo-garnalen 100
Bruine boterham oude kaas 175
Sinaasappel 50

14.30
Bolletje kruidkoek 100

Verder nog 1,5 liter water.

Vanavond eet ik zilvervliesrijst, kabeljauw en sperziebonen. (300)
Eventueel nog een avondsnack in de vorm van een boterham met rookvlees en een glas milk&fruit light. (200)

Overigens ben ik in de afgelopen week 1,5 kilo afgevallen met een soortgelijke dagindeling, soms wat meer, maar nooit minder. Verder zwem ik 1 of 2 keer per week, dans ik 3 keer per week een half uur en ik loop en fiets met enige regelmaat. Verder ben ik 1.68, 78.5 kilo en zestien jaar. Qua calorieen ziet het er een beetje weinig uit (zo'n 1250), maar ik heb geen honger en heb een dusdanig overgewicht dat ik ook echt moet afvallen.

Zo denk ik er zelf over, maar heeft iemand anders een andere kijk of tips oid?
Oud 07-08-2006, 14:51
Verwijderd
als je nou in plaats van die kruidkoek, een sneetje brood zou nemen, en 1 stuk meer fruit zou gaan eten, zou 't wel ok zijn
verwacht trouwens niet dat je elke week 1,5 kilo afvalt, de eerste week gaat het altijd sneller.
Oud 07-08-2006, 16:12
Roos
Roos is offline
Ik vind die hele komkommer juist een beetje gek. Daarna zit je vrij vol, terwijl het in principe bijna alleen maar water is.
Dan kan je veel beter nog een extra boterham eten, denk ik zo. Of wat fruit misschien.
Oud 07-08-2006, 16:21
Gothic
Gothic is offline
ik zou wat meer boterhammen eten, voor je stofwisseling, om te voorkomen dat je gaat snoepen ed. Ipv kruidkoek en pistoletjes. Verder idd die komkommer na je brood eten of evt 's avonds om te voorkomen dat je gaat snoepen...

je kunt die 1250 cal volgens mij een stuk gezonder/beter invullen, zodat je wat meer en gezonder eet...
Oud 07-08-2006, 23:02
girl-in-trouble
Citaat:
liek88 schreef op 06-08-2006 @ 12:34 :
Ik doe er altijd jam op, of een plakje vegetarische ham.
Oud 07-08-2006, 23:04
girl-in-trouble
Citaat:
gewoonik schreef op 06-08-2006 @ 23:02 :
ik heb de laatste tijd problemen met mijn stoelgang, de ene keer zit t vast en dan heb ik weer diarree.
ik probeer wel gezond te eten, maar dan steeds als t even beter gaat, let ik er weer minder op en dan gaat t weer verkeerd. ik wil hier nu wel eens vanaf.
regelmatig eten is een beetje moeilijk, elke 2-3 uur, omdat ik op t werk onregelmatig pauze heb, daarbuiten probeer ik t wel te doen. beweging heb ik genoeg en ik drink ook genoeg.
hebben jullie misschien tips voor een goede (of betere) stoelgang? bepaald eten juist wel of niet?
Maybe kun je naast meer vezels eten ook Activia pakken. dat werkt goed.
Oud 07-08-2006, 23:48
gewoonik
gewoonik is offline
hoe lang moet je dat activia gebruiken voordat je resultaat merkt? en als je stopt, is het resultaat dan ook meteen weg?
vezels eet ik al wel. altijd volkoren of meergranen brood en bijna elke dag van dat donkere roggebrood

Laatst gewijzigd op 07-08-2006 om 23:53.
Oud 08-08-2006, 00:00
girl-in-trouble
Citaat:
gewoonik schreef op 08-08-2006 @ 00:48 :
hoe lang moet je dat activia gebruiken voordat je resultaat merkt? en als je stopt, is het resultaat dan ook meteen weg?
vezels eet ik al wel. altijd volkoren of meergranen brood en bijna elke dag van dat donkere roggebrood
Resultaat zou je binnen 2 weken moeten merken. Wat er gebeurt als je stopt, weet ik niet. Ik ben het zelf niet van plan om te doen omdat het nu net zo goed gaat.
Maar zo te zien krijg je wel genoeg vezels binnen.

O ja, ik heb ook wel 'ns gehoord dat gedroogde pruimen je stoelgang ook bevorderen.
Oud 08-08-2006, 07:21
liek88
liek88 is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 08-08-2006 @ 01:00 :

O ja, ik heb ook wel 'ns gehoord dat gedroogde pruimen je stoelgang ook bevorderen.
en voldoende gezonde vetten toch ook? ik had hier op dit forum namelijk een hele tijd terug hetzelfde probleem.. iemand gaf de tip wel voldoende goede vetten binnen te krijgen. Sinds ik elke dag een volkorenboterham met pindakaas eet is mn stoelgang stukken beter
Oud 08-08-2006, 10:21
gewoonik
gewoonik is offline
dat doe ik ook al, dat is een beetje t probleem.. vroeg me af of er echt specifieke producten zijn die je dan niet moet nemen en juist wel?
maarja t lukt me ook niet altijd om gezond te eten.. dus dat zal ook wel meespelen. tips om wel gezond te eten en dat ook te doen?
Oud 08-08-2006, 10:32
liek88
liek88 is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 08-08-2006 @ 11:21 :
dat doe ik ook al, dat is een beetje t probleem.. vroeg me af of er echt specifieke producten zijn die je dan niet moet nemen en juist wel?
maarja t lukt me ook niet altijd om gezond te eten.. dus dat zal ook wel meespelen. tips om wel gezond te eten en dat ook te doen?
neem dan iig geen 'witte' producten zoals wit brood. Volgens mij is banaan ook iets wat je beter niet kan eten (verstopping).
Roggebrood met appelstroop is wel een goed iets..
visolie tabletten schijnen echt een goed middeltje zijn, maar als je dat ook uit voeding kan halen...
wel gezond eten en dat ook echt te doen? Gezonde dingen eten die je ook echt lekker vindt!
dingen die ik zelf ontzettend lekker vind (misschien dat je er voor jezelf wat uit kan pikken):
- Brinta klaargemaakt met sojamelk
- volkorenknackebrodje met pittige 20+ kaas
- volkorenboterham met 20+ smeerkaas komijn
- volkorenboterham met kipfilet
- magere kwark (gewoon naturel dus geen magere vruchtenkwark of wat) met lekker vers fruit in stukjes erdoor
Oud 08-08-2006, 11:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 08-08-2006 @ 11:21 :
noten, pinda's, pindakaas, kaas, vette vis...

gezond eten lukt alleen als je dat wilt, als je wil afvallen en met een onrealistisch zelfbeeld zit, zal het moeilijk zijn... moet je eerst daaraan werken.
Oud 08-08-2006, 17:58
Verwijderd
ik heb een tip:
Ik eet sla nooit zonder dressing, omdat het dan te bitter is. Een olie-en-azijn dressing is natuurlijk vet, daarom doe ik nu citroensap over de sla! lekker fris!
Oud 09-08-2006, 08:13
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Van dit eetpatroon ben ik in 2 dagen een kilo aangekomen!
Wat moet ik doen? Iemand tips? Het gaat me allemaal te snel...

O: glas halfvolle melk en 2 volkorenboterhammen besmeerde met bleu band boter en 1x zoet (meestal vruchtenhagel) en 1x hartig (meestal kaas)
T: 2 stuks fruit, soms 1 stuk fruit
M: glas halfvolle melk en 3 volkorenboterhammen besmeerd emt bleuband boter en 1x zoet (meestal hagelslag) en 1x kaas en 1x vleeswaar (vegetarische ham of tartex)
T: pauzekoek (dus smoeltjes of sultana's oid) en een glas sap
A: 150 gram groente, 150 gram aardappel/pasta, 100 gram vleesvervanger en een shcaaltje yoghurt of vla
T: 2 kleine koekjes en een glas yogho zonder suiker

Wat doe ik verkeerd?
Oud 09-08-2006, 08:24
liek88
liek88 is offline
je doet niets verkeerd, het ziet er allemaal heel netjes en regelmatig uit, maar tis toch ook een eetlijst? Ik weet niet of je bij een dietist rondloopt? misschien kan je het daar erover hebben dat het je iets te snel gaat, misschien dat het ietsjes aangepast kan worden zodat je je er beter bij voelt. Maar ik weet natuurlijk ook niet of je aan móet komen (ivm ondergewicht)... en dat het gewoon een questie is van: dit eten en niet anders. maja lijkt me iig supermoeilijk, knap dat je het iig wel eet!
Oud 09-08-2006, 08:33
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 09-08-2006 @ 09:13 :
Van dit eetpatroon ben ik in 2 dagen een kilo aangekomen!
Wat moet ik doen? Iemand tips? Het gaat me allemaal te snel...
Een aantal dingen die kunnen helpen:

- sporten, bewegen, lopen, zwemmen, fietsen, whatever

- geen boter gebruiken (scheelt afhankelijk van het soort tussen de 15 en 35 kcal per boterham)

- bewuster beleg op brood (dus geen pindakaas (100kcal per boterham) , geen vette kaas (60kcal per boterham), geen chocola, geen vruchtenhagel (60kcal per boterham)

- vlees eten of zorgen dat je op andere manier aan je CLA's komt (volgens mij red je dat niet met vleesvervangers). Erg belangrijk dit!

- je laatste tussendoortje in caloriën verminderen.

- 0% vet melk ipv halfvol

- pasta's bevatten véél meer kcal dan aardappelen, daarmee zou je kunnen minderen.

- sowieso minder vet eten, want ik denk dat het vooral daarin zit. Boter, halfvolle melk, kaas, yogho, koekjes, allemaal vet!

Regels voor berichten