Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2006, 18:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 28-07-2006 @ 18:52 :
Hij bedoelt denk ik de mogelijkheid het in te voeren in lidstaten, niet een soort brede zaak. En daarin heeft hij gelijk, het is bullshit dat de EU dat onmogelijk maakt terwijl de bevolking erover 50-50 verdeeld is.
Kwestie van moraal hooghouden: doodstraf is not-done. Als 80% van de bevolking voor het uitroeien van mormonen is, wilt dat ook niet zeggen dat je dat dan maar moet laten doorgaan.
Advertentie
Oud 28-07-2006, 18:49
juno
juno is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 27-07-2006 @ 21:14 :
Neehoor, ik laat alleen maar zien, dat vrouwenondrukking niet alleen in het islamitisch recht hoeft voor te komen. En dat het allemaal neerkomt op interpretatie.
Oh, nee, dán is het goed. (dom van ons)
Oud 28-07-2006, 19:39
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 28-07-2006 @ 19:49 :
Oh, nee, dán is het goed. (dom van ons)
Dat laat ge-ons eens zitten. Ik stel alleen vrouwenonderdrukking =/=Islamitisch recht.

Als er dus vrouwen worden onderdrukt in een land met voornamelijk moslims, hoeft dat niet perse door het islamitisch recht te komen
Oud 28-07-2006, 19:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-07-2006 @ 20:39 :
Dat laat ge-ons eens zitten. Ik stel alleen vrouwenonderdrukking =/=Islamitisch recht.

Als er dus vrouwen worden onderdrukt in een land met voornamelijk moslims, hoeft dat niet perse door het islamitisch recht te komen
Als er alleen islamitisch recht is, zouden er dan geen vrouwen onderdrukt worden?
Want dat is de vraag die dan rest
Oud 28-07-2006, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 28-07-2006 @ 20:46 :
Als er alleen islamitisch recht is, zouden er dan geen vrouwen onderdrukt worden?
Want dat is de vraag die dan rest
Dat ligt geheel aan de interpretatie die de wetgevers aan het islamitisch recht geven. In mijn optiek niet
Oud 28-07-2006, 19:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-07-2006 @ 20:49 :
Dat ligt geheel aan de interpretatie die de wetgevers aan het islamitisch recht geven. In mijn optiek niet
Betekent dit dat het islamitisch recht niet absoluut is? En dat het - net zoals ieder rechtssysteem - aan interpretatie en maatschappij-veranderingen en -ontwikkelingen onderhevig is?
Oud 28-07-2006, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 28-07-2006 @ 20:50 :
Betekent dit dat het islamitisch recht niet absoluut is? En dat het - net zoals ieder rechtssysteem - aan interpretatie en maatschappij-veranderingen en -ontwikkelingen onderhevig is?
Aan interpretatie sowieso, aan ontwikkelingen en veranderen ook, mits het niet het fundament aantast of tegenstrijdig is met de koran en soennah.
Oud 28-07-2006, 19:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-07-2006 @ 20:54 :
Aan interpretatie sowieso, aan ontwikkelingen en veranderen ook, mits het niet het fundament aantast of tegenstrijdig is met de koran en soennah.
Dus m.a.w. in jouw ogen is de Koran en Soennah niet vrouwonderdrukkend.

Daar durf ik me niet over uit te laten
Oud 28-07-2006, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 28-07-2006 @ 20:59 :
Dus m.a.w. in jouw ogen is de Koran en Soennah niet vrouwonderdrukkend.

Daar durf ik me niet over uit te laten
Nee Koran en Soennah zijn dat niet
Oud 28-07-2006, 21:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-07-2006 @ 20:39 :

Maar je stelde zelf al dat het aan interpretatie onderhevig is. Het is dus best mogelijk - en vandaag de dag de realiteit - dat de interpretatie uitermate discriminerend is en gebruikt wordt om vrouwen te onderdrukken.

Het is met een koranvers waarin staat dat vrouwen ondergeschikt zijn dan ook lastig te verdedigen dat dat in tegenspraak met de koran zou zijn.
Oud 28-07-2006, 22:57
Relief
Relief is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-07-2006 @ 22:11 :
Maar je stelde zelf al dat het aan interpretatie onderhevig is. Het is dus best mogelijk - en vandaag de dag de realiteit - dat de interpretatie uitermate discriminerend is en gebruikt wordt om vrouwen te onderdrukken.

Het is met een koranvers waarin staat dat vrouwen ondergeschikt zijn dan ook lastig te verdedigen dat dat in tegenspraak met de koran zou zijn.
misschien omdat er geen koransvers is waarin staat dat vrouwen ondergeschikt zijn?

Je blijft ook maar volhouden dat hij wel bestaat. Kom met citaten i.p.v dom gelul.
Oud 29-07-2006, 09:21
hookee
hookee is offline
Uit de Metro 28-7-06:
Citaat:
Verbod op burka en hoofddoek
CUNEYT KOCAK
•Utrecht
Het is 38 graden Celsius. Zweet druppelt van mijn voorhoofd en ik doe mijn best om de zon zo veel mogelijk te vermijden. Maar wat zie ik aan de overkant van de straat? Vier vrouwen in ninja pakken (burka’s) die zichtbaar moeite hebben om de hitte te trotseren. Uit verveling volg ik ze even met mijn mobieltje in de hand en 1-1-2 in mijn gedachten. Dit voor het geval dat één van die dames
(neem ik aan) fauw valt. Vervolgens betreden ze een Turkse bakker waar ik drie andere dames tref met hoofddoeken en lange, dikke, donkere kledingstukken. Kan iemand met een gezond verstand mij verklaren waarom iemand, zonder geestelijke stoornissen, een zwart laken over zich heen
trekt met deze hittegolf? Ik krijg medelijden, maar weet niet precies met wie. Met de dames die op het punt staan om een beroerte te krijgen? Of met hun mannen die waarschijnlijk hun echtgenotes hebben verboden om zonder hoofddoek of burka het huis te verlaten?
De eerste generatie allochtone moslims in Nederland kan ik nog wel begrijpen. Die weet niet beter en ze zullen waarschijnlijk die hoofddoek dragen tot hun dood. Maar de jongere generatie die hen volgt mét hoofddoek, kan ik niet begrijpen. ‘Brainwashed’ of niet, echtgenoten die een paar gezonde hersenscellen missen of niet! Ik kan er met mijn verstand niet bij. Jullie wel? Om kritiek op
een bepaald segment van de maatschappij te kunnen leveren, moet je bij jezelf beginnen, wordt gezegd. Ik doe het bij deze. Met mijn Turkse afkomst en als een moslim verbied ik mijn
vrouw om een hoofddoek en/of een burka te dragen, zolang ik leef.
Oud 29-07-2006, 09:30
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
T is ook altijd hetzelfde met die moslims he, de mannen hebben het voor het zeggen en de vrouwen hebben geen keuze meer ;

"Met mijn Turkse afkomst en als een moslim verbied ik mijn
vrouw om een hoofddoek en/of een burka te dragen, zolang ik leef."

(hij heeft natuurlijk gelijk, maargoed).
Oud 29-07-2006, 09:36
Verwijderd
Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat de hoofddoek gewoon een manier is om je af te zetten tegen de verderfelijke Westerse maatschappij?
Oud 29-07-2006, 09:58
hookee
hookee is offline
Citaat:
Relief schreef op 28-07-2006 @ 23:57 :
misschien omdat er geen koransvers is waarin staat dat vrouwen ondergeschikt zijn?
Je blijft ook maar volhouden dat hij wel bestaat. Kom met citaten i.p.v dom gelul.
It takes a muslim to know the koran; Ik stel dus voor dat je Ayaan en Theo's Submission (nog) eens bekijkt.
Tuurlijk, dat is allemaal uit de context gerukt, net zoals de christenen dat deden, 700 jaar geleden...
Oud 29-07-2006, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-07-2006 @ 10:36 :
Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat de hoofddoek gewoon een manier is om je af te zetten tegen de verderfelijke Westerse maatschappij?
Dit argument geven rechtse paupers graag
Oud 29-07-2006, 10:12
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 29-07-2006 @ 10:21 :
Uit de Metro 28-7-06:
Zo deze man is niet beter, dan iemand die het zn vrouw dwingt een hoofddoek of burka te dragen
Oud 29-07-2006, 11:44
Verwijderd
Kan de discussie ook zonder 'maar deze man is ook een klootzak' 'Israel deed 3 jaar geleden hetzelfde' en 'zijn jullie de kruistochten soms vergeten'?
Oud 29-07-2006, 11:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 29-07-2006 @ 11:10 :
Dit argument geven rechtse paupers graag
Vooral omdat het in geval van bekeerlingen en mensen die radicaler worden klopt en nog niemand in staat is geweest er een weerlegging voor te leveren.
Citaat:
Relief schreef op 28-07-2006 @ 23:57 :
Je denkt dat ik zoiets zou schrijven zonder er iets van te weten? De discussie is eerder geweest:
http://forum.scholieren.com/showthre...hlight=vrouwen

"Men are protectors and maintainers of women; women must be devoutly obedient, if not then beat them...koran 4:34"
Je mag een vrouw die niet doet wat je wilt zelfs mishandelen.

Iets verderop, in 12:109, lezen we zelfs dat alleen mannen openbaringen van allah kunnen krijgen. Erg gelijkwaardig indeed.
Datzelfde komt nog eens letterlijk terug met nadruk dat alleen mannen werk van allah kunnen doen:
"YUSUFALI: Nor did We send before thee (as messengers) any but men, whom we did inspire,- (men) living in human habitations." 16:43

Als we in de hadiths gaan kijken wordt het zelfs grof:
"Women, slaves and camels are same; must seek Allah's refuge from all these...(Sunaan Abu Dawud 11.2155)"

Een voorbijlopende vrouw 'annuleerd' een gebed, kennelijk door dit onpuur te maken.
"A prayer is annulled by a passing woman, dog and a monkey..."
( Shahih Bukhari 1.9.490) Check vooral de gelijkstellinging in 'reinheid' van apen, honden en vrouwen.
On a side note; in het shariarecht zijn vrouwelijke getuigen maar half zoveel waard als mannen.

Dus je grove reactie staat nogal in zijn hemd, nu aan jou de beurt om het te bevestigen of te weerleggen.
Oud 29-07-2006, 12:40
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-07-2006 @ 10:36 :
Ja, want het levensdoel van een moslim is zich af te zetten tegen de verderfelijke westerse honden en vooral niet om niet zondig te leven.

Kansloze hippie.
Oud 29-07-2006, 12:54
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 29-07-2006 @ 12:59 :
Vooral omdat het in geval van bekeerlingen en mensen die radicaler worden klopt en nog niemand in staat is geweest er een weerlegging voor te leveren.
Van hoeveel bekeerlingen (landverraders !) heb jij gehoord, dat ze een hoofddoek dragen omdat ze en de westerse maatschappij verderfelijk vinden en zich ervan af willen zetten?
Oud 29-07-2006, 13:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 29-07-2006 @ 13:54 :
Van hoeveel bekeerlingen (landverraders !) heb jij gehoord, dat ze een hoofddoek dragen omdat ze en de westerse maatschappij verderfelijk vinden en zich ervan af willen zetten?
Twee. Verder mag je nu stoppen met insinuaties en er omheen draaien en pogen de stelling te weerleggen met echte argumenten.
Citaat:
Sherpao schreef op 29-07-2006 @ 13:40 :
Kansloze hippie.
Goed om te zien dat je door de persoonlijke aanval al toegeeft dat Mephostophilis gelijk heeft.
Oud 29-07-2006, 13:26
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 29-07-2006 @ 14:10 :
Twee. Verder mag je nu stoppen met insinuaties en er omheen draaien en pogen de stelling te weerleggen met echte argumenten.
.
Van de bekeerlingen die ik ken, dragen een hoofddoek omdat ze moslim zijn geworden, zij geloven dat het is voorgeschreven en doen het uit liefde voor Allah. Dat men dat niet snapt, wilt niet zeggen dat de logische verklaring die niet-moslims geven, danmaar de reden moet zijn ineens een hoofddoek te willen dragen. Men heeft wel meer te doen, dan dagelijks uit te beelden hoe erg ze het westen wel haten. En zoals we allemaal weten, is het voor een bekeerling erg makkelijk naar een Islamitisch land te gaan. Je hebt er met een beetje geld, alles binnen handbereik. Zo heb je bv voor 30.000 euro een grote villa in Turkije. Het zou daarom raar zijn, hier te blijven, ondanks je het westen zo haat. Mijn moeder is bekeerling met hoofddoek, zeg haar maar dat ze het doet om zich van de maatschappij af te keren. Ze lacht je uit Evenals haar vele vriendinnen die zich ook bekeerd hebben.
Oud 29-07-2006, 13:52
Gatara
Gatara is offline
Over burqas gesproken. Ik zag op Discovery Civilisation een documentaire over Iran waarbij de "conservatieven" in opstand kwamen tegen het verdervelijke westen en alles wat westers was, wilden uitbannen uit Iran. Ik zag de beelden en ik moet zeggen dat veel van deze conversatieven er "westerser" uitzagen dan dat ik zou verwachten van hen die dergelijke denkbeelden hebben. Misschien dat er een verbod was op het dragen van burqa achtige kleding, maar als dat niet het geval was, zagen ze er toen westerser uit dan nu
Oud 29-07-2006, 14:16
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-07-2006 @ 19:43 :
Kwestie van moraal hooghouden: doodstraf is not-done. Als 80% van de bevolking voor het uitroeien van mormonen is, wilt dat ook niet zeggen dat je dat dan maar moet laten doorgaan.
En wie bepaalt dat de doodstraf even moreel onacceptabel is? Een kliek betweters van Amnesty en Groenlinks?
Oud 29-07-2006, 14:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 29-07-2006 @ 15:16 :
En wie bepaalt dat de doodstraf even moreel onacceptabel is? Een kliek betweters van Amnesty en Groenlinks?
evolutionair tot stand gekomen. In de middeleeuwen werd vierendelen normaal gevonden; later werd het de kogel, nu een injectie. In het kader van: humaner iemand ter dood veroordelen.

Aangezien er vergissingen gemaakt kunnen worden, is men in Europa tot de conclusie gekomen dat het risico iemand onschuldig de dood in jagen niet opweegt tegen het evenredig bestraffen van de dader.
Oud 29-07-2006, 15:03
Gatara
Gatara is offline
Iranian Leader Bans Usage of Foreign Words

The Associated Press
Jul 29, 2006 9:31 AM (29 mins ago)

TEHRAN, Iran - Iranian President Mahmoud Ahmadinejad has ordered government and cultural bodies to use modified Persian words to replace foreign words that have crept into the language, such as "pizzas" which will now be known as "elastic loaves," state media reported Saturday.

The presidential decree, issued earlier this week, orders all governmental agencies, newspapers and publications to use words deemed more appropriate by the official language watchdog, the Farhangestan Zaban e Farsi, or Persian Academy, the Irna official news agency reported.

The academy has introduced more than 2,000 words as alternatives for some of the foreign words that have become commonly used in Iran, mostly from Western languages. The government is less sensitive about Arabic words, because the Quran is written in Arabic.

Among other changes, a "chat" will become a "short talk" and a "cabin" will be renamed a "small room," according to official Web site of the academy.
http://www.examiner.com/a-199483~Ira...ign_Words.html
Oud 29-07-2006, 15:10
Sherpao
Sherpao is offline
Joodse propagandamachine draait overuren.

De realiteit is echter...

5 Muslim nations call for end to fighting

KUALA LUMPUR, Malaysia - Five Muslim countries denounced
Israel's offensive in Lebanon on Friday, calling for an immediate halt to the hostilities.

The foreign ministers of
Iran, Malaysia, Indonesia, Bangladesh and Pakistan held hastily called talks on the sidelines of a regional security meeting in Kuala Lumpur to discuss "their grave concern over the deteriorating situation and unabated violence" in Lebanon and occupied Palestinian territories, according to a joint statement.

"The ministers strongly condemned Israel's military actions and indiscriminate and excessive use of force," the statement said. The countries "called for an immediate and unconditional cease-fire."

The talks were arranged after Iranian Foreign Minister Manouchehr Mottaki arrived in Malaysia at Kuala Lumpur's invitation.

"We are all very concerned about what is happening in the Middle East. There is no other issue more important right now," Seyed Abbas Araghchi, Iran's deputy foreign minister for legal and international affairs, told The Associated Press.

Protests against Israel's onslaught also broke out in several Muslim countries Friday.

Hundreds of protesters broke through a police cordon and marched to the convention center in Kuala Lumpur where U.S. Secretary of State
Condoleezza Rice was meeting with other foreign ministers. They raised their fists and chanted slogans against Washington's refusal to condemn Israel's bombardment of Lebanon.

In Indonesia, thousands of people protested in several cities, waving banners and calling Israeli and U.S. leaders "the real terrorists."

"It's ironic that America shouts about peace and democracy, and then supports Israel when it kills innocent Muslims," said Arief Trisarjono, who led some 100 protesters in front of the U.S. embassy in the capital, Jakarta. "How can they stop terrorism against the West if they always make Muslims angry?"

About 2,500 Muslims marched through Bangladesh's capital, burning Israeli and American flags and effigies of
President Bush and Israeli Prime Minister Ehud Olmert.

Malaysia earlier this week proposed an emergency summit of the 56-nation Organization of the Islamic Conference, the world's largest Islamic political grouping, to discuss the Mideast crisis.

Araghchi said it was unclear if Iranian President Mahmoud Ahmadinejad would attend the summit next week. "Obviously Iran will take part on the highest level possible," he said.

Iran and
Syria are major patrons of Hezbollah, the Lebanese guerrilla group whose July 12 capture of two Israeli soldiers provoked Israel's onslaught.

Iran also helps funds Hamas, the ruling Palestinian militant group. Militants linked to Hamas crossed into Israel on June 25 and also seized an Israeli soldier, provoking an Israeli offensive in the
Gaza Strip.

source
Oud 29-07-2006, 15:12
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 29-07-2006 @ 16:10 :
Oud 29-07-2006, 15:13
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-07-2006 @ 15:26 :
Aangezien er vergissingen gemaakt kunnen worden, is men in Europa tot de conclusie gekomen dat het risico iemand onschuldig de dood in jagen niet opweegt tegen het evenredig bestraffen van de dader.
Maar de grap is nou net dat men in Europa nog níet tot die conclusie is gekomen! Er is helemaal niet een duidelijke meerderheid van de EU-burgers tegen de doodstraf, dat verzinnen de betweters maar.
Oud 29-07-2006, 15:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 29-07-2006 @ 16:13 :
Maar de grap is nou net dat men in Europa nog níet tot die conclusie is gekomen! Er is helemaal niet een duidelijke meerderheid van de EU-burgers tegen de doodstraf, dat verzinnen de betweters maar.
Ja, ik snap je punt, maar de vraag rest dan of je altijd naar een meerderheid van je burgers moet luisteren. Het klinkt ondemocratisch wat ik zeg, maar als 80% voor het uitroeien van mormonen is, dan vind ik het wel zo plezierig als mijn overheid meegaat met de 20%.
Oud 29-07-2006, 15:45
Verwijderd
Anders spring je even van de hak op de tak.
Oud 29-07-2006, 16:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 29-07-2006 @ 16:10 :
Met jou aan de kant van de Palestijnen hebben ze geen propaganda nodig hoor.
Oud 29-07-2006, 17:10
McCaine
McCaine is offline
http://today.reuters.com/news/newsAr...E-SHOOTING.xml
Oud 29-07-2006, 17:56
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
een maand zitten voor een broodje ei stelen en op heterdaad betrapt woorden?
Oud 29-07-2006, 18:31
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-07-2006 @ 16:03 :
Iranian Leader Bans Usage of Foreign Words

The Associated Press
Jul 29, 2006 9:31 AM (29 mins ago)

TEHRAN, Iran - Iranian President Mahmoud Ahmadinejad has ordered government and cultural bodies to use modified Persian words to replace foreign words that have crept into the language, such as "pizzas" which will now be known as "elastic loaves," state media reported Saturday.

The presidential decree, issued earlier this week, orders all governmental agencies, newspapers and publications to use words deemed more appropriate by the official language watchdog, the Farhangestan Zaban e Farsi, or Persian Academy, the Irna official news agency reported.

The academy has introduced more than 2,000 words as alternatives for some of the foreign words that have become commonly used in Iran, mostly from Western languages. The government is less sensitive about Arabic words, because the Quran is written in Arabic.

Among other changes, a "chat" will become a "short talk" and a "cabin" will be renamed a "small room," according to official Web site of the academy.
http://www.examiner.com/a-199483~Ira...ign_Words.html
In Vlaanderen geldt dit ook. Hartstikke goed dat ze dit doen.
Oud 29-07-2006, 18:40
Love & Peace
Love & Peace is offline
Zat er al een beetje aan te komen. Als ik de woede van sommigen in mijn omgeving zie, denk ik dat dit niet de laatste aanval op een jood/amerikaan zal zijn.
Oud 29-07-2006, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-07-2006 @ 19:31 :
Kom op, een beetje taalpurisme (zie de Franse overheid) kan de gemiddelde Nederlander al aan het lachen brengen, maar 'pizza' hernoemen tot 'elastisch deegwaar' gaat IMO wel erg ver

Het tegenovergestelde maak ik soms wel mee. Bij een vriend van me wordt thuis Farsi gepraat (ook als ik erbij ben), maar idioom (zoals 'geodriehoek') kennen zijn pa en hijzelf alleen in het Nederlands.
Oud 29-07-2006, 19:51
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-07-2006 @ 19:40 :
Zat er al een beetje aan te komen. Als ik de woede van sommigen in mijn omgeving zie, denk ik dat dit niet de laatste aanval op een jood/amerikaan zal zijn.
De kerel blijkt overigens tamelijk labiel te zijn, dus ik weet niet of het echt heel welbewust politiek is.
Oud 29-07-2006, 20:36
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-07-2006 @ 19:31 :
Eerder IJsland (en Frankrijk in iets mindere mate), maar zulk krampachtig taalpurisme vind ik nogal stupide. En achterlijk om zoiets verplicht te stellen.
Oud 29-07-2006, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 29-07-2006 @ 21:36 :
Eerder IJsland (en Frankrijk in iets mindere mate), maar zulk krampachtig taalpurisme vind ik nogal stupide. En achterlijk om zoiets verplicht te stellen.
Bovendien werkt het niet. Zelfs in Frankrijk is de term 'computer' het debiel klinkende 'micro-ordinateur' aan het vervangen.
Oud 29-07-2006, 23:04
Love & Peace
Love & Peace is offline
Pedopartij zoekt steun op straat

Leden van de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid & Diversiteit (PNVD) gaan de straat op om steun te vergaren voor hun partij. Vandaag zijn drie leden op een onbekende locatie begonnen met hun campagne. Ondanks de begeleiding van politiemannen, willen ze de locaties niet aan de grote klok hangen.

De pedopartij wil in alle negentien kieskringen dertig handtekeningen ophalen om te kunnen deelnemen aan de verkiezingen. Mensen die tijdens de campagne hun steun betuigen, worden in een later stadium verzocht om naar het gemeentehuis in hun woonplaats te gaan, en daar hun handtekening te zetten.

Overigens zijn de PNVD-leden allerminst blij met de benaming die de media aan hun partij geven, namelijk pedopartij. Op de weblog van de pedopartij valt het volgende te lezen. "Wij zijn géén 'pedopartij' en vertegenwoordigen niet de pedofielen-gemeenschap van Nederland. Wij behartigen de belangen van PNVD-stemmers, niet enkel die van pedofielen. Ons partijprogramma is veel breder dan alleen de standpunten m.b.t. pedofilie en kinderseksualiteit."

Het partijprogramma is hier te vinden.
bron: fok.
Oud 29-07-2006, 23:26
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-07-2006 @ 22:49 :
Bovendien werkt het niet. Zelfs in Frankrijk is de term 'computer' het debiel klinkende 'micro-ordinateur' aan het vervangen.
Ja, dat bedoel ik. Er zijn ongetwijfeld politici en commissies die het geweldig vinden, maar de meeste mensen hebben er geen boodschap aan, anders gingen ze het wel uit zichzelf gebruiken.
Oud 29-07-2006, 23:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
McCaine schreef op 29-07-2006 @ 16:13 :
Maar gelukkig is het nog steeds zo geregeld dat de massa's dombo's die bij gebrek aan besef voorstander van de doodstraf zijn minder invloed hebben dan de betweters.
Oud 30-07-2006, 10:39
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-07-2006 @ 00:41 :
Maar gelukkig is het nog steeds zo geregeld dat de massa's dombo's die bij gebrek aan besef voorstander van de doodstraf zijn minder invloed hebben dan de betweters.
Oud 30-07-2006, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-07-2006 @ 00:04 :
Pedopartij zoekt steun op straat

Leden van de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid & Diversiteit (PNVD) gaan de straat op om steun te vergaren voor hun partij. Vandaag zijn drie leden op een onbekende locatie begonnen met hun campagne. Ondanks de begeleiding van politiemannen, willen ze de locaties niet aan de grote klok hangen.

De pedopartij wil in alle negentien kieskringen dertig handtekeningen ophalen om te kunnen deelnemen aan de verkiezingen. Mensen die tijdens de campagne hun steun betuigen, worden in een later stadium verzocht om naar het gemeentehuis in hun woonplaats te gaan, en daar hun handtekening te zetten.

Overigens zijn de PNVD-leden allerminst blij met de benaming die de media aan hun partij geven, namelijk pedopartij. Op de weblog van de pedopartij valt het volgende te lezen. "Wij zijn géén 'pedopartij' en vertegenwoordigen niet de pedofielen-gemeenschap van Nederland. Wij behartigen de belangen van PNVD-stemmers, niet enkel die van pedofielen. Ons partijprogramma is veel breder dan alleen de standpunten m.b.t. pedofilie en kinderseksualiteit."

Het partijprogramma is hier te vinden.
bron: fok.
Een mooie test voor de Nederlandse democratie. Ik ben trouwens voor de PNVD.
Oud 30-07-2006, 11:51
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-07-2006 @ 11:41 :
Een mooie test voor de Nederlandse democratie. Ik ben trouwens voor de PNVD.
Jij bent pedo?
Oud 30-07-2006, 11:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 30-07-2006 @ 12:51 :
Jij bent pedo?
1+1=3, aldus de plaatselijk woordvoerder van de Hezbollah.
Oud 30-07-2006, 11:53
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 30-07-2006 @ 12:51 :
Jij bent pedo?
Dat weet ik niet, maar jij bent iig achterlijk.
Oud 30-07-2006, 11:54
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-07-2006 @ 12:53 :
Dat weet ik niet, maar jij bent iig achterlijk.
Ik ben nieuw hier en ik quotte nare man. Hij kan toch pedo zijn?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten