Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2006, 20:38
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
twinkebel schreef op 17-07-2006 @ 21:36 :
aangezien tink* , elpida zo verdacht is , zal mijn stem vrij zeker naar deze persoon gaan hopen dat er weer een weerwolf uitgaat
?
Oud 17-07-2006, 20:40
Tink*
Tink* is offline
Ach ja, Elpida is al dood dus, dat is iig één. En Soija is een beetje te fel. Ach ja, zelfs de meest trouwe rossen kunnen bezweert worden door het vuur van de strijd.
Oud 17-07-2006, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 17-07-2006 @ 21:40 :
Ach ja, Elpida is al dood dus, dat is iig één. En Soija is een beetje te fel. Ach ja, zelfs de meest trouwe rossen kunnen bezweert worden door het vuur van de strijd.
crosspost

*spam stopt*
Oud 17-07-2006, 21:33
Verwijderd
Ach, ik kon het spel toch niet uitspelen, want ik ga zaterdag op vakantie
Ole!
Oud 17-07-2006, 21:38
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Hmpz, er zit ook nog een vrouwke op een bezem in, niet waar?
Oud 18-07-2006, 11:17
Misti
Misti is offline
Citaat:
Tink* schreef op 17-07-2006 @ 21:40 :
Ach ja, zelfs de meest trouwe rossen kunnen bezweert worden door het vuur van de strijd.
= Hint?

Ros = paard = Neiu?

Ik ga denk ik op Neiu stemmen
Oud 18-07-2006, 13:52
Spoonie
Spoonie is offline
back from vacation.....ooo wat ben ik slecht evil
Oud 18-07-2006, 15:22
zoef de haas
zoef de haas is offline
ik ben een zij geen hij
en ik ben niet meer verbannen
Oud 18-07-2006, 17:22
twinkebel
twinkebel is offline
ik ga ook voor neiu, ik denk ook dat tink* een hint probeerde te geven
Oud 18-07-2006, 17:53
Saarah
Saarah is offline
Dan ga ik ook voor Neiu...
Oud 18-07-2006, 18:04
Neiu
Neiu is offline
hehe, ik ga voor Saarah
Oud 18-07-2006, 18:48
Verwijderd
Maar als Tink* een hint wilde geven, dat zou dat valsspelen zijn. Want Tink* is dood.
Oud 18-07-2006, 19:13
Verwijderd
een laatste cryptische hint als afscheid mag wel, dacht ik
Oud 18-07-2006, 19:15
Verwijderd
En wat doet Soija dan? Die geeft de hele tijd al hints.
Oud 18-07-2006, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 18-07-2006 @ 20:15 :
hmmmmmm, nee, dat doe ik niet
Oud 18-07-2006, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 18-07-2006 @ 20:30 :
hmmmmmm, nee, dat doe ik niet
je pretendeert anders van wel.
Oud 18-07-2006, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 18-07-2006 @ 20:32 :
je pretendeert anders van wel.
uhm nee
Oud 18-07-2006, 19:40
Spelleider
Spelleider is offline
‘Die schuilplaats zou hier ergens moeten zijn’ zei TRA. Faerie keek rond. ‘Maar waar dan? Ik zie alleen maar bomen.’ TRA was naar de dichtbijzijnste weerwolfschuilplaats die er op Duivelaartje’s kaart stond gereden. Die lag midden in het bos, maar was zelfs met de kaart erbij zo goed als onvindbaar. ‘En als we die vinden’ zei Faerie. ‘Hoe weten we dan of de weerwolf die daar zou moeten zijn niet die weerwolf is die je op de ranch gedood hebt?’ TRA haalde zijn schouders op. ‘Dat weten we niet. Gewoon geluk hebben of niet…’ Op dat moment bleef TRA’s paard staan en keek zenuwachtig rond. TRA klopte haar op de flank. ‘Wat is er meid? Ruik je wat?’ Toen vloog er ineens een pijl vlak langs TRA oor!!! ‘Hinderlaag!!’ schreeuwde Faerie. TRA trok zijn zwaard en Neiu steigerde. Uit de bosjes kwamen van alle kanten soldaten aangerent. ‘Geef je over!!’ schreeuwde hun kapitein. Maar TRA gaf zijn paard de sporen en ging ervandoor. Twee soldaten probeerden zijn weg te blokkeren met speren maar Wolvevloek flitste links en rechts en de speren vielen gebroken op de grond. Toen brak Neiu uit de hinderlaag. TRA reed zo hard hij kon door het bos. Omdat de soldaten te voet waren konden ze hem niet bij houden, maar ze hadden wel enkele boogschutters bij!! De pijlen vlogen TRA om de oren. Eén pijl boorde zich in zijn schild. Net toen TRA dacht dat hij de soldaten kwijt was werd zijn paard geraakt door een pijl van een sluipschutter!!! TRA werd afgeworpen en rolde verdoofd over de grond. Hij kwam tot stilstand in een greppel en bleef daar bewusteloos liggen….
De soldaten verzamelde zich rond het dode paard. ‘Hij kan niet ver zijn! Te voet kan hij nergens heen. Doorzoek het hele bos.’ Toen ze allemaal weg waren begon het dode paard te veranderen!!. Neiu was helemaal geen paard, het was een heks die zichzelf veranderd had in een paard om TRA in de val te lokken!!!

Deelnemers:
1) twinkebel
2) Tink* (leerling-ziener)
3) ook hallo (dorpeling)
4) Cytherea
5) Cobalt (dorpeling)
6) Flowtje
7) Maxwell (dorpeling)
8) Elpida (weerwolf)
9) Faerie
10) Mr Soija (verrader)
11) Hanneke
12) TRA
13) Neiu (heks)
14) Spoonie
15) Yerli
16) Saarah
17) duivelaartje (tovenaar)
18) Misti
19) Lisaaah (ziener)
20) Zoef de haas

blauw = gedood
rood = opgegeten

En toen was de heks ook dood. Maar ach, er was ook niet bijster veel meer over om te beheksen. Alleen de wolfsbane...

De weerwolven mogen weer stemmen. Dit kan tot morgenavond 20:30.
Oud 18-07-2006, 19:42
Spelleider
Spelleider is offline
Het valt mij trouwens op dat de dorpelingen alleen maar mensen ophangen met een speciale functie
Oud 18-07-2006, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 18-07-2006 @ 20:15 :
Soija kan niet eens hints geven. Hij weet alleen wie de weerwolven zijn, en dat zal hij toch niet vertellen.
Oud 18-07-2006, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Elpida schreef op 18-07-2006 @ 20:46 :
Soija kan niet eens hints geven. Hij weet alleen wie de weerwolfen zijn, en dat zal hij toch niet vertellen.
precies, maar blijkbaar haalt cyth hints uit mn posts verklaart meteen waarom de wolven hebben gewonnen

Neiu, twas prettig met je samen te werken.
Oud 18-07-2006, 20:03
Saarah
Saarah is offline
Hehe, goed zo.

Maareh, mogen er geen hints meer gepost worden als je dood bent? En mag je dan ook geen theoriën enzo meer posten?
Oud 18-07-2006, 20:09
Tink*
Tink* is offline
Nja ik vond het nog wel mogen die hint. Hij was cryptisch en voor hetzelfde geld hadden jullie het genegeerd.
Oud 18-07-2006, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 18-07-2006 @ 21:03 :
Hehe, goed zo.

Maareh, mogen er geen hints meer gepost worden als je dood bent? En mag je dan ook geen theoriën enzo meer posten?
nee, je mag niet verdergaan, maar een laatste post wordt toch altijd gedaan zoals maxwell deed
Oud 18-07-2006, 20:15
Verwijderd
Ik vind dat je vooral als ziener geen hints mag geven, de rest van de doden heeft toch geen flauw idee. De ziener wel.
Ik hoop dat de wolven toch winnen, want nu gun ik het de dorpelingen al helemaal niet meer.
Oud 18-07-2006, 20:16
Verwijderd
ach joh, ziener hint meestal da's leuk voor de dorpelingen
Oud 18-07-2006, 20:19
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Tink* schreef op 18-07-2006 @ 21:09 :
Nja ik vond het nog wel mogen die hint. Hij was cryptisch en voor hetzelfde geld hadden jullie het genegeerd.
Inderdaad.
Oud 18-07-2006, 20:23
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Elpida schreef op 18-07-2006 @ 21:15 :
Ik vind dat je vooral als ziener geen hints mag geven, de rest van de doden heeft toch geen flauw idee. De ziener wel.
Ik hoop dat de wolven toch winnen, want nu gun ik het de dorpelingen al helemaal niet meer.
Maar de dorpelingen weten toch niet wie ziener is?
Een vb: jij kon ook DOEN ALSOF je ziener was en zogenaamde "hints" geven, terwijl je eigenlijk weerwolf was.

Dus ik vind dat een ziener evengoed tips mag geven als een dorpeling, aangezien je (bijna) nooit 100% zeker kunt zijn dat hij/zij écht ziener is. Ik vind niet dat die persoon moet gaan verkondigen "ik ben ziener, dus luister naar mij!!", maar ik vind dat hij/zij wél gewoon hints mag geven.
Oud 18-07-2006, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 18-07-2006 @ 21:23 :
Maar de dorpelingen weten toch niet wie ziener is?
Een vb: jij kon ook DOEN ALSOF je ziener was en zogenaamde "hints" geven, terwijl je eigenlijk weerwolf was.

Dus ik vind dat een ziener evengoed tips mag geven als een dorpeling, aangezien je (bijna) nooit 100% zeker kunt zijn dat hij/zij écht ziener is. Ik vind niet dat die persoon moet gaan verkondigen "ik ben ziener, dus luister naar mij!!", maar ik vind dat hij/zij wél gewoon hints mag geven.
tink was al dood
Oud 18-07-2006, 20:52
twinkebel
twinkebel is offline
yeah
Oud 18-07-2006, 22:07
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 18-07-2006 @ 20:48 :
Neiu, twas prettig met je samen te werken.
Insgelijks
En ik vond de hint (of eigenlijk open deur) van een dode Tink* een beetje flauw aangezien haar functie bekend was
Maar wolven, wreek mij morgen
Oud 18-07-2006, 22:28
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 18-07-2006 @ 21:30 :
tink was al dood
Ohja. Ik was ff een belangrijk feit vergeten, denk ik. Sorry..
Maar toch vond ik Tinks hint wel kunnen.
Oud 18-07-2006, 23:29
Hanneke
Hanneke is offline
Heks dood Ik was vergeten te stemmen omdat ik naar de Pirates was

Dat gezeik om die hint vind ik beetje stom eigenlijk Sowieso heeft de ziener er anders weinig (/niks) aan om in die laatste 'nacht' nog een functie op te vragen.
Oud 19-07-2006, 07:30
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 19-07-2006 @ 00:29 :
Heks dood Ik was vergeten te stemmen omdat ik naar de Pirates was

Dat gezeik om die hint vind ik beetje stom eigenlijk Sowieso heeft de ziener er anders weinig (/niks) aan om in die laatste 'nacht' nog een functie op te vragen.
dat is geen reden

maar hintje moet kunnen
Oud 19-07-2006, 08:32
Verwijderd
De eerste keer dat ik weerwolf was, was het al heel moeilijk om te winnen. Toen deed iemand iets soortgelijks, en ik kon er niets van zeggen, omdat iedereen anders zou weten dat ik weerwolf was. Daarom zeg ik er nu wél wat van. Zo.
Oud 19-07-2006, 10:18
Misti
Misti is offline
Omg, dit gedoe is echt flauw Dat is toch altijd al zo geweest, dat de ziener een hint nog mocht geven, ofwel zien mensen de hint, ofwel zien ze ze niet. Ze heeft toch niet gezegd: 'Mensen, stem op Neiu, zij is heks!!'

Maar goed, ben benieuwd naar de keuze van de wolven nu
Oud 19-07-2006, 14:42
Tink*
Tink* is offline
Sorry voor de mensen die het stom vonden, ik dacht dat een cryptische hint wel kon. Of ie opgevat werd was een tweede.. ik denk dat als men dat niet deed er ook niets over gezegd was.
Oud 19-07-2006, 17:23
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Tink* schreef op 19-07-2006 @ 15:42 :
Sorry voor de mensen die het stom vonden, ik dacht dat een cryptische hint wel kon. Of ie opgevat werd was een tweede.. ik denk dat als men dat niet deed er ook niets over gezegd was.
dus eigenlijk is het de schud van soija omdat die er iets over zei
Oud 19-07-2006, 17:28
Verwijderd
Citaat:
zoef de haas schreef op 19-07-2006 @ 18:23 :
dus eigenlijk is het de schud van soija omdat die er iets over zei
dat crosspost gedoe? anders was het Misti die er wat over zei
Oud 19-07-2006, 19:35
Spelleider
Spelleider is offline
Langzaam kwam TRA weer bij zijn positieven. De soldaten waren allemaal weg, ze hadden hem niet gezien in de greppel. Faerie was onder zijn muts gekropen zodat haar licht de bewusteloze TRA niet zou verraden…
TRA stond op en keek rond. Hij zag de dode heks op het bospad liggen. ‘Wie is dat nou weer??’ zei hij tegen Faerie. Het feetje giechelde. ‘Dat is je paard! Bleek een heks te zijn. Je hebt dus bij een heks op de rug gezeten!!’ TRA trok een vies gezicht. ‘Yegh!’ Toen zag hij iets vreemds in de greppel liggen. Een laag stenen bouwwerk, verstopt onder hopen onkruid. TRA kapte de struiken weg. Het was een stenen deur. Hij had de schuilplaats van de weerwolf gevonden!! De deur zat gelukkig niet op slot, en met een beetje spierkracht kon hij hem openzetten. Binnenin was het pikdonker maar hij zag vlak bij de ingang een lantaarn hangen. ‘Die neem ik mee!’ dacht TRA bij zichzelf. Met twee vuurstenen maakte hij de lantaarn aan en toen daalde TRA en Faerie onbevreesd af in het grote onbekende….

Ondertussen waren Twinkebel en Yerli aangekomen op Misti’s ranch. Er volgende een gelukkig weerzien tussen vader en dochter. Daarna vertelde Misti alles wat er die dagen ervoor was voorgevallen aan de nieuwkomers. Yerli voelde zich erg schuldig dat alleen een vreemdeling zijn dochter had beschermd tegen Spoonie en schaamde zich ervoor dat hijzelf en de andere stedelingen niks hebben durven doen, maar Misti wuifde het weg. ‘Hij zou je vermoord hebben!’
Toen begon Twinkebel over de dood van de Prinses te vertellen. ‘TRA is hoofdverdachte, maar ik geloof niet dat hij het gedaan heeft.’ Toen vroeg Misti: ‘Kan het geen monster geweest zijn? Zo’n weerwolf of een giftige spin?’ Twinkebel schudde zijn hoofd. ‘Ik denk het niet. Ze was in brand gestoken en dat kunnen die beesten niet.’ Toen zei Yerli opeens: ‘Spoonie! Op het moment van de moord was jij niet thuis, Misti. Hij was dus alleen en heeft geen alibi.’ ‘En een motief’ vervolgde Twinkebel. ‘Het is geen geheim dat Spoonie de Koning haat.’ ‘Spoonie dus’ zei Misti. ‘Dan moeten we hem vinden. De laatste keer dat ik hem zag reed hij in westelijke richting, achter een paard vastgebonden.’ Yerli schudde zijn hoofd. ‘Dochter, daar kunnen wij toch niet aan beginnen! Een meisje, een bejaarde en een dikke winkelier kunnen toch niet op tegen een gewapende man! Was TRA maar hier…’ Misti zette haar handen in haar zij. ‘Kiest u weer voor de makkelijke uitweg vader? Laat het een ander maar weer opknappen. Het wordt tijd dat wij dorpelingen zelf voor onze rechten opkomen.’
Twinkebel knikte. ‘Ik ga me niet langer verstoppen. Het wordt tijd dat ik ga terugvechten!! Ik stel voor dat we naar de stad gaan en alle dorpelingen optrommelen. Ik kan mijn zus meekrijgen en de herbergier ken ik ook wel goed. En ik weet nog wel een paar anderen.’ Toen zei Yerli: ‘Als jij meedoet doe ik ook mee.’ En toen gingen ze gedrieën terug naar de stad.
Toen ze in de stad aankwamen bleek er een opstootje te zijn. Toen Yerli naar de reden informeerde, vertelde iemand dat er weer een weerwolfaanval was geweest! Maar deze keer had het slachtoffer kunnen ontsnappen. Hij of zij leek beschermd te zijn door een onzichtbare macht…. ‘Zie je nou wel?’ zei Misti om het moraal op te vijzelen. ‘Niet alleen kwade krachten zijn aan het werk hier. Ook de goede machten laten af en toe hun kracht zien….’

Deelnemers:
1) twinkebel
2) Tink* (leerling-ziener)
3) ook hallo (dorpeling)
4) Cytherea
5) Cobalt (dorpeling)
6) Flowtje
7) Maxwell (dorpeling)
8) Elpida (weerwolf)
9) Faerie
10) Mr Soija (verrader)
11) Hanneke
12) TRA
13) Neiu (heks)
14) Spoonie
15) Yerli
16) Saarah
17) duivelaartje (tovenaar)
18) Misti
19) Lisaaah (ziener)
20) Zoef de haas

blauw = gedood
rood = opgegeten

Dat wordt vasten voor de weerwolven vannacht...
De dorpelingen mogen weer stemmen. Dit kan tot morgenavond 20:30
Oud 19-07-2006, 20:50
twinkebel
twinkebel is offline
Beter
Oud 19-07-2006, 20:56
Spoonie
Spoonie is offline
pfff....who to pick, zoef de haas dan maar
Oud 19-07-2006, 21:20
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 19-07-2006 @ 18:28 :
dat crosspost gedoe? anders was het Misti die er wat over zei

t was ook maar een grap
En als je denkt dat het werkt spooonie ga je gang dan maar

Ik ga voor cythera die zit de hele tijd zo te zeuren over hints
Denk dat ze bang is dat ze zelf ergens verraden wordt in die hints
Oud 19-07-2006, 22:48
Severus
Severus is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 19-07-2006 @ 21:56 :
pfff....who to pick, zoef de haas dan maar
Vind ik ook een goede optie.
Oud 19-07-2006, 23:13
Saarah
Saarah is offline
Goedzo.

Ik ga trouwens ook voor cytherea. Ik vertrouw haar (nog altijd) niet.
Oud 20-07-2006, 00:21
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Spelleider schreef op 19-07-2006 @ 20:35 :

Twinkebel knikte. ‘Ik ga me niet langer verstoppen. Het wordt tijd dat ik ga terugvechten!! Ik stel voor dat we naar de stad gaan en alle dorpelingen optrommelen. Ik kan mijn zus meekrijgen en de herbergier ken ik ook wel goed. En ik weet nog wel een paar anderen.’
Ik dacht dat die zus al dood was?

Ik ga denk ik voor Zoef, maar ik wacht nog af.
Oud 20-07-2006, 11:04
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 20-07-2006 @ 01:21 :
Ik dacht dat die zus al dood was?
Is ook zo, maar dat weet Twinkebel nog niet. Hij is immers nog niet in zijn huis geweest...
Oud 20-07-2006, 12:39
twinkebel
twinkebel is offline
ik ga voor deze keer voor cytherea, ik kan haar niet echt begrijpen, niet dat dat niet voor anderen geld maar ik vertrouw haar niet
Oud 20-07-2006, 14:03
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Spelleider schreef op 20-07-2006 @ 12:04 :
Is ook zo, maar dat weet Twinkebel nog niet. Hij is immers nog niet in zijn huis geweest...
Oh, oke. Ik dacht al zoiets, maar wist het niet meer
Oud 20-07-2006, 17:05
Saarah
Saarah is offline
Gestemd, op Cytherea dus.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten