![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben het afhaalbericht van mijn OV-kaart kwijt. Wat moet ik doen? Als je lid bent bent of wordt van Mijn IB-Groep kun je, als je je inlogt, zien op welk postkantoor je kaart klaar ligt én wat je kaartnummer is. Je kunt het kaartnummer ook telefonisch bij ons opvragen. Met het kaartnummer, een geldig legitimatiebewijs en twee goed gelijkende pasfoto kun je je kaart op halen. Je kunt de kaart alleen zelf afhalen. De kaart blijft tot het einde van het kaartjaar (31 december) op het postkantoor liggen. Tot die tijd kun je de OV-studentenkaart ophalen, zolang er natuurlijk nog recht op studiefinanciering blijft bestaan. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
al is mijn aanvullende beurs overigens wel direct veranderd na het overlijden van mijn moeder, zonder dat ik ze dat zelf verteld heb ? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() *Wacht zelf nog op aanvullende beurs van 2006* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik hoor overigens ook bij die groep die nu nog zonder aanvullende beurs zit in 2007 ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
[edit] Er staan twee dingen op de ib-groep site: Mijn ouders willen niet meewerken, wat nu? Als je een aanvullende beurs aanvraagt, vraagt de IB-Groep naar het inkomen van je ouders. Je ouders moeten hiervoor het formulier Opgave Oudergegevens invullen en terugsturen. Als je ouders niet mee willen of kunnen werken, kun je een beroep doen op de regeling weigerachtige ouders. Dit houdt in dat de IB-Groep het inkomen van je ouders rechtstreeks op kan vragen bij de Belastingdienst. Onder strikte voorwaarden kan het inkomen zelfs helemaal buiten beschouwing worden gelaten bij het berekenen van de aanvullende beurs. Je doet een beroep op de regeling weigerachtige ouders door het formulier Verzoek inkomen ouders opvragen / inkomen ouders buiten beschouwing laten in te vullen. Dit formulier kun je rechts onder 'DIRECT REGELEN' downloaden. Moeten mijn ouders de ouderbijdrage aan mij betalen? Nee, je ouders zijn niet verplicht de ouderbijdrage die de IB-Groep berekend ook aan jou te betalen. We berekenen deze bijdrage alleen maar om te bepalen of je recht hebt op een aanvullende beurs én om te bepalen hoe hoog die aanvullende beurs dan is. Je ouders zijn volgens het Burgelijk Wetboek wél verplicht, zolang je studeert en nog geen 21 jaar bent, bij te dragen in je levensonderhoud. Ze hoeven dat niet te doen met geld, ze kunnen dat ook doen door bijvoorbeeld voor eten of onderdak te zorgen. Laatst gewijzigd op 08-12-2006 om 19:17. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En vanaf wanneer kan je dit verwachten? Deze maand al of pas eind januari? En ik neem aan met terugwerkende kracht (datum aanvraag) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als je vóór 1 februari (overal) ben uitgeschreven etc. dan hoef je het niet terug te betalen (je stufie en je OV) |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5 number9 | 413 | 23-01-2017 20:15 | |
Studeren |
Studiefinanciering Steelpan | 7 | 26-02-2011 19:48 | |
Studeren |
Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4 Verwijderd | 500 | 25-06-2010 15:44 | |
Studeren |
Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3 Adore | 500 | 14-12-2008 19:26 | |
Studeren |
HELP!- Stoppen met de opleiding?? Ici-Paris_# | 8 | 11-01-2008 13:49 | |
Studeren |
Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #2 Verwijderd | 500 | 11-01-2008 10:51 |