Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
mistlampen : breedstralers mag je vrij vaak aanhebben (ook bv. als t gewoon donker is), verstralers (oftewel mistlampen) alleen bij zicht <50 meter, en dan alleen bij mist. stadslichten (parkeerlichten) mag je gebruiken als je auto geparkeert staat. Ik geloof overigens dat je stadslichten juist buiten de bebouwde kom als parkeerlichten mag gebruiken, maar pin me er niet op vast. het is niet toegestaan om te rijden met je parkeerlichten aan. (Daar kun je daadwerkelijk een bekeuring voor krijgen, als ome agent in een slechte bui is.)
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Soms zie ik oudjes daar mee rijden, die hoeven van mij geen bekeuring, 10 theorielessen vind ik ook goed. ![]()
||
Citaat:
![]() Maar stadslicht en parkeerlicht is dus hetzelfde? Zoals ik het lees zoú het kunnen, maar dan hadden ze dat wel wat duidelijker op mogen schrijven. Ik heb ook ergens gelezen dat onder parkeerlicht het dragen van 1 voorlamp en 1 achterlamp verondersteld wordt, maar ik weet niet of dit klopt ![]() En nog een vraag: wat is het verschil tussen stadslicht en dimlicht? Is dimlicht meer naar beneden gericht en minder fel ofzo? Help me, vanmiddag theorie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
1) stadslicht en parkeerlicht zijn hetzelfde 2) officieel het het parkeerlicht (de term stadslicht is verouderd) 3) hoe het parkeerlicht werkt, verschilt per auto. het is minimaal 1 voorlamp en 1 achterlicht, aan de bestuurderskant van de auto. beter is allebei. 4) stadslicht is minder fel. net zoals je dimlicht minder fel is als je grootlicht, is je stadslict minder fel dan je dimlicht. 5) de hoogte van stadslicht en dimlicht is hetzelfde. het licht komt immers uit hetzelfde peertje. (het zijn niet twee verschillende lampjes, maar 1 lampje met verschillende gloeidraadjes.) 6) de achterlichten zijn altijd even fel. ook bij stadslicht.
||
Citaat:
@ Gadje: gefeliciteerd! Dan heb je het nog best snel gehaald. Ik heb vanmiddag m'n 3e keer theorie. Vorig jaar 1x gezakt en nu is hij dus verlopen ![]() Nu moet ik, mits ik m'n theorie op tijd heb, voor de 4e keer op. |
![]() |
||
Citaat:
en zich vervolgens ook met de les bemoeien he. "ja, je moet vlotter rijden". Wat krijg je dan ? juist ja, een leerling die denkt dat hij/zij door het verkeer moet racen en dus weer zakt "ja, je rijdt te agressief".... tjongejongejongejongejonge%@&@#&@%@^#&!^ hehe,dat lucht op ![]()
||
Citaat:
Verhuisd, andere stad, andere rijschool en daar konden ze mij perfect uitleggen waarom ik 2x gezakt was. Ik keek niet consequent. Ik gebruikte mijn binnenspiegel nauwelijks. Het kijken 'erin gestampt' in 1,5 maand en weer op omdat m'n theorie zou verlopen. Kijken ging goed, maar toch gezakt (op andere kleine dingetjes) Maarja, ik heb m'n theorie vanmiddag gehaald (0 fout, kan dat echt niet geloven, maar het staat op het kaartje) en de 29e ga ik gewoon slagen voor m'n praktijk. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, ze zijn wel erg streng bij het CBR. Rij ik naar mijn idee goed moet ik harder 'kom kom kom, je mag hier 50 hoor.' Besluit ik dat ik nog wel voor die aankomende auto ergens in de verte de weg over kan, zitten ze met hun voet bij de rem en krijg ik daar achteraf commentaar op. Wat wil je nou dan? (en die examinators zouden ook wel wat aardiger mogen zijn) 'We gaan hier rechts hoor'. 'Doe je knipperlicht dan aan.' Eh, sorry, ik had je niet gehoord. Je kan dan ook wat vriendelijker reageren vind ik. |
![]() |
||
Citaat:
je weet je punt wel te onderbouwen zeg.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Kijken' is echt wel een fundamenteel onderdeel, als je dat verkeerd aangeleerd krijgt heb je natuurlijk wel een probleem. |
![]() |
||
Citaat:
maar goed, het is vrij logisch dat ik het voor een rijschool opneem. als iemand zakt op kleine dingen, dan is hij/zij dus ook nog niet klaar voor het examen. eerlijk gezegd vind ik dat de grootste fout van rijscholen hoor, leerlingen na 25 lessen op examen gooien, 'want dat wil de leerling'. bij ons krijgen ze dan (tenzij ze [i]wel[/]i klaar zijn dan natuurlijk) vrij bot te horen dat ze dan zakken. en ja, heel soms kost dat een klant. aan de andere kant levert een hoog slagingspercentage ook klanten op. @miracle : heeft je instructeur je verteld dat jij als automobilist gewoon moet rijden alsof alle andere mensen erg dom zijn ? dat is het namelijk; je moet niet alleen rekening houden met jezelf, maar ook (juist) met de (mogelijke) fouten van anderen.
||
Citaat:
Dat zegt hij tegen leerlingen die geslaagd zijn (en dus ook tegen mij, toen ik het gehaald had). Wellicht een beetje laat. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
overigens nemen restaurant-eigenaren het vaak ook op voor collega's hoor.
||
Citaat:
Enniewee, succes ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wanneer ben je op het nieuws met je eerste ongeluk ?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
@fib: Bedenk je maar dat je 100x liever een dode hoek voor niets wil checken dan 1x een ongeluk veroorzaken.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het punt is meer dat iedereen hier reageert als heilige boontjes terwijl ze dat echt niet zullen zijn. Dat die kerel dat stoer vind is zijn pakkie an, hij rolt zich vroeger (of later) wel tegen een boom aan en wanneer hij dan nog leeft trekt hij er hopelijk ook lering uit. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Niet verkeerd aanleren, maar niét aanleren. Ik keek sporadisch in m'n binnenspiegel. Als ik dat niet doe, dan moet m'n instructeur me er constant op wijzen dat wel te doen, elke keer zeggen. Hij zei het heel af en toe en laat me gewoon 2x afrijden. Bovendien had ik maar 2 bijzondere verrichtingen gehad. Ik nog paar keer gevraagd of de rest niet ook moest, maar nee, ze vroegen toch alleen maar die 2. ![]() maar goed, het is vrij logisch dat ik het voor een rijschool opneem. Ja, als rijinstructeur wel idd. Maar je kunt er ook niet zonder meer vanuit gaan dat elke rijschool goed is, enkel en alleen omdat het een rijschool is. als iemand zakt op kleine dingen, dan is hij/zij dus ook nog niet klaar voor het examen. eerlijk gezegd vind ik dat de grootste fout van rijscholen hoor, leerlingen na 25 lessen op examen gooien, 'want dat wil de leerling'. bij ons krijgen ze dan (tenzij ze [i]wel[/]i klaar zijn dan natuurlijk) vrij bot te horen dat ze dan zakken. Ik denk niet dat jij kunt beoordelen of ik wel of niet klaar was voor het examen. Ik kan je verzekeren dat ik écht wel meer lessen heb gehad dan 25, want ik snap ook echt niet dat iemand met zo weinig lessen al mag afrijden. Dan vraag je er ook om om te zakken. Ik zit vér boven het gemiddelde met lessen en ik kan het nu echt wel. De vorige keer was ik ws. te veel met het kijken bezig, om dat goed te doen, dat ik wat de rest betreft wat schoonheidsfoutjes had. Ja, helaas te veel om te slagen. Maar denk je maar eens in hoe moeilijk het is om als je al een jaar gelest hebt zonder echt consequent te leren kijken, het kijkgedrag goed te integreren in de overige handelingen. Normaal gesproken leer je dat tegelijk met de rest en wordt het een automatisme. Bij mij dus niet en kwam er het nog bij. dus bij die perfecte rijschool van jou ben je ook gezakt ? je weet je punt wel te onderbouwen zeg. Nee, jij beargumenteert lekker. Jij hebt wel heel snel je oordeel klaar, zonder te weten waar je het eigenlijk over hebt. Bovendien heb ik nergens gezegd dat ik nu een perfecte rijschool heb. Ik heb gezegd dat ze me er perfect konden uitleggen waarom ik 2x gezakt was bij m'n vorige school. Maar als je er gewoon lol in hebt om mensen hier af te zeiken... Ik vraag me bijna af waarom ik hier nog serieus op in ga ook ![]() |
![]() |
||
Citaat:
2) ik weet ook niet waarom je de moeite neemt.
|
![]() |
|
|