Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2006, 20:27
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik ga mn theorie volgende week doen ofzo. Zit nu op 16 lessen oid. Vandaag in een andere plaats gelest en dat was wel fijn. Even ergens anders zeg maar. Net wat andere dingen. Maar t ging best wel lekker vandaag! Echt fijn gewoon!
Oud 28-11-2006, 22:38
Femic
Femic is offline
Citaat:
LB06 schreef op 25-11-2006 @ 17:32 :
Toen ben ik maar in het weekend en op minder drukke tijdstippen gaan lessen en zat te groei er weer in
Denk er wel aan dat je examen niet in het weekend zal plaats vinden, dus ik zou niet altíjd in het weekend gaan lessen (tenzij je in de rest van de week nooit tijd hebt natuurlijk).
Oud 28-11-2006, 22:40
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Femic schreef op 28-11-2006 @ 23:38 :
Denk er wel aan dat je examen niet in het weekend zal plaats vinden, dus ik zou niet altíjd in het weekend gaan lessen (tenzij je in de rest van de week nooit tijd hebt natuurlijk).
Heb inmiddels ruim een jaar mijn rijbewijs, dus dat zal wel goed zitten
Oud 28-11-2006, 22:55
Verwijderd
Pffft, ging echt sleeeeecht vandaag. Argh Stilstaan middenop kruispunten, met een rotvaart bochten nemen.... mijn instructeur zag het ook niet meer zo zitten geloof ik nouja volgende week weer beter!
Oud 29-11-2006, 09:47
Femic
Femic is offline
Citaat:
LB06 schreef op 28-11-2006 @ 23:40 :
Heb inmiddels ruim een jaar mijn rijbewijs, dus dat zal wel goed zitten
Haha, ja dat lijkt me ook wel dan.
Oud 01-12-2006, 12:56
Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Tiño schreef op 15-11-2006 @ 19:24 :
hoe gin het?
Ging wel goed! Ik kon van de zenuwen alleen niet goed sturen. Ik heb nu 2 lessen gehad en het gaat al een stuk beter. Over een uurtje ongeveer mijn derde les. Ik moet nu sturen, remmen, gas geven en koppelen. Gaat opzich wel goed, ik moet alleen nu nog leren om alles tegelijk te doen (en niet de auto helemaal naar rechts laten zwenken omdat ik vol concentratie aan het remmen ben ofzo).
Oud 04-12-2006, 17:34
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik heb nu 17 lessen gehad en vanaf de volgende les krijg ik een andere instructeur. Morgen dus. Ben wel benieuwd hoe het gaat! Zal wel iets anders zijn maar vind het ook wel leuk om van iemand anders les te krijgen! Verslag volgt
Oud 05-12-2006, 14:43
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 04-12-2006 @ 18:34 :
Ik heb nu 17 lessen gehad en vanaf de volgende les krijg ik een andere instructeur. Morgen dus. Ben wel benieuwd hoe het gaat! Zal wel iets anders zijn maar vind het ook wel leuk om van iemand anders les te krijgen! Verslag volgt
Degene met wie ik moest samenrijden was er niet dus ik kon 2 uur rijden. Was opzich wel fijn. Vrij veel bijzondere verrichtingen gedaan en opzich ging het wel lekker. Een andere instructeur is toch wel fijn. Heb wel het idee dat ik vééél geleerd heb deze 2 uur! Alleen mijn vorige instructeur heeft er eigenlijk nooit iets wat van gezegd dat ik mn voet naast de koppeling moest leggen als ik 'm niet nodig had. Dus da's ff wennen
Oud 05-12-2006, 19:59
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb even een vraagje over de theorie. Ik heb nu 2 theorieboekjes maar in beide staat het er niet duidelijk in.
Wat is het verschil tussen stadslicht en parkeerlicht en wanneer gebruik je wat en waarom heb je überhaupt stadslicht als je wanneer je gewoon rijdt er altijd dimlicht bij moet voeren?

Alvast bedankt!
Oud 05-12-2006, 20:21
Femic
Femic is offline
Parkeerlicht? Zit dat op elke auto? Geen idee waar die bij mij zit dan..
Stadslicht mag je dus idd niet gebruiken. Geen idee waarom het erop zit.
Oud 05-12-2006, 21:07
Miracle
Miracle is offline
Parkeer- en stadslicht is bij mijn weten hetzelfde.

Je gebruikt het, zoals het woord al zegt, als je parkeert en je auto wil laten opvallen ofzoiets.

Ik heb het ook niet helemaal begrepen, maar dit is wat ik mij kan herinneren.
Oud 05-12-2006, 23:47
Verwijderd
Stadslicht gebruik je om je auto op te laten vallen wanneer je ergens geparkeerd staat waar deze niet opvalt.
Dimlicht gebruik je wanneer je gewoon rondrijdt.
Grootlicht wanneer het uberdonker is, je buiten de bebouwde kom kachelt én er geen tegenliggers zijn.
En mistlichten zouden ze moeten afschaffen want die heb je vrijwel nooit nodig hier. Gebruik ze iig NOOIT als het regent, dan zijn ze alleen maar irritant.
Oud 06-12-2006, 07:51
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 06-12-2006 @ 00:47 :
Grootlicht wanneer het uberdonker is, je buiten de bebouwde kom kachelt én er geen tegenliggers zijn.
Mag je het wel aan doen als er iemand voor je rijdt dan?
Oud 06-12-2006, 11:43
Jolt
Jolt is offline
Tuurlijk niet.
Oud 06-12-2006, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 06-12-2006 @ 08:51 :
Mag je het wel aan doen als er iemand voor je rijdt dan?
Nee, dan verblindt jij degene voor jou en das naast rete-irritant ook gevaarlijk.
Oud 06-12-2006, 19:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 06-12-2006 @ 00:47 :
Stadslicht gebruik je om je auto op te laten vallen wanneer je ergens geparkeerd staat waar deze niet opvalt.
Dimlicht gebruik je wanneer je gewoon rondrijdt.
En mistlichten zouden ze moeten afschaffen want die heb je vrijwel nooit nodig hier. Gebruik ze iig NOOIT als het regent, dan zijn ze alleen maar irritant.
aanvulling : wanneer je niemand verblindt. hoe dat verblinden dan in zn werk gaat is niet officieel gespecificeerd, maar dat je iemand die voor je rijdt ook niet mag verblinden lijkt mij nogal wiedes. Maar dat geldt ook voor fietsers op het fietspad e.d.

mistlampen : breedstralers mag je vrij vaak aanhebben (ook bv. als t gewoon donker is), verstralers (oftewel mistlampen) alleen bij zicht <50 meter, en dan alleen bij mist.

stadslichten (parkeerlichten) mag je gebruiken als je auto geparkeert staat. Ik geloof overigens dat je stadslichten juist buiten de bebouwde kom als parkeerlichten mag gebruiken, maar pin me er niet op vast.

het is niet toegestaan om te rijden met je parkeerlichten aan. (Daar kun je daadwerkelijk een bekeuring voor krijgen, als ome agent in een slechte bui is.)
Oud 06-12-2006, 19:53
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 06-12-2006 @ 19:39 :
Nee, dan verblindt jij degene voor jou en das naast rete-irritant ook gevaarlijk.
Daarom zei ik het ook.
Oud 06-12-2006, 19:55
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-12-2006 @ 20:01 :
het is niet toegestaan om te rijden met je parkeerlichten aan. (Daar kun je daadwerkelijk een bekeuring voor krijgen, als ome agent in een slechte bui is.)
Ik vind het niet zo raar dat daar bekeuringen voor gegeven worden. Ik ben nogal gevoelig en raak echt enorm afgeleid van afwijkend (en dus ook van minder) licht.
Soms zie ik oudjes daar mee rijden, die hoeven van mij geen bekeuring, 10 theorielessen vind ik ook goed.
Oud 07-12-2006, 08:56
Missy1234567890
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-12-2006 @ 20:01 :
stadslichten (parkeerlichten) mag je gebruiken als je auto geparkeert staat. Ik geloof overigens dat je stadslichten juist buiten de bebouwde kom als parkeerlichten mag gebruiken, maar pin me er niet op vast.

Ja, stadslichten mag je alleen gebruiken voor stilstaan of parkeren buiten de bebouwde kom. (Theorieboekje )
Maar stadslicht en parkeerlicht is dus hetzelfde? Zoals ik het lees zoú het kunnen, maar dan hadden ze dat wel wat duidelijker op mogen schrijven. Ik heb ook ergens gelezen dat onder parkeerlicht het dragen van 1 voorlamp en 1 achterlamp verondersteld wordt, maar ik weet niet of dit klopt

En nog een vraag: wat is het verschil tussen stadslicht en dimlicht? Is dimlicht meer naar beneden gericht en minder fel ofzo?

Help me, vanmiddag theorie
Oud 07-12-2006, 09:13
Miracle
Miracle is offline
Stadslicht is gewoon veel minder fel dan dimlicht. Hoe het qua stand is weet ik niet...
Oud 07-12-2006, 09:14
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 07-12-2006 @ 09:56 :
Ja, stadslichten mag je alleen gebruiken voor stilstaan of parkeren buiten de bebouwde kom. (Theorieboekje )
Maar stadslicht en parkeerlicht is dus hetzelfde? Zoals ik het lees zoú het kunnen, maar dan hadden ze dat wel wat duidelijker op mogen schrijven. Ik heb ook ergens gelezen dat onder parkeerlicht het dragen van 1 voorlamp en 1 achterlamp verondersteld wordt, maar ik weet niet of dit klopt

En nog een vraag: wat is het verschil tussen stadslicht en dimlicht? Is dimlicht meer naar beneden gericht en minder fel ofzo?

Help me, vanmiddag theorie
oke, here goes....

1) stadslicht en parkeerlicht zijn hetzelfde
2) officieel het het parkeerlicht (de term stadslicht is verouderd)
3) hoe het parkeerlicht werkt, verschilt per auto. het is minimaal 1 voorlamp en 1 achterlicht, aan de bestuurderskant van de auto. beter is allebei.
4) stadslicht is minder fel. net zoals je dimlicht minder fel is als je grootlicht, is je stadslict minder fel dan je dimlicht.
5) de hoogte van stadslicht en dimlicht is hetzelfde. het licht komt immers uit hetzelfde peertje. (het zijn niet twee verschillende lampjes, maar 1 lampje met verschillende gloeidraadjes.)
6) de achterlichten zijn altijd even fel. ook bij stadslicht.
Oud 07-12-2006, 10:04
Gadje
Gadje is offline
Na 37 lessen en een keer gezakt te zijn heb ik m
Ik moest vanochtend op maar eerst nog een uurtje van te voren. Het ging zo slecht dat ik dacht dat het een verloren zaak was. Het regende, het was donker en heel Breda stond vast omdat heel veel straten afgelsoten waren.
Maar dat was ook mn redding toen ik eindelijk op moest, de favoriete wijk van t cbr was dicht dus ik had een rustige makkelijk route .
Oud 07-12-2006, 10:07
Verwijderd
Gefeliciteerd! Kheb em nu iets meer dan 2 jaartjes, rond de 35 lessen ofzo, 3x theorie ;( (ben lui) en 1x praktijk ;>
Oud 07-12-2006, 11:02
Missy1234567890
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-12-2006 @ 10:14 :
Antwoorden
Dankjewel!

@ Gadje: gefeliciteerd! Dan heb je het nog best snel gehaald.

Ik heb vanmiddag m'n 3e keer theorie. Vorig jaar 1x gezakt en nu is hij dus verlopen Stomme slechte rijschool in Groningen. Als ze me daar meteen het kijken goéd hadden aangeleerd, was ik binnen 2x geslaagd.
Nu moet ik, mits ik m'n theorie op tijd heb, voor de 4e keer op.
Oud 07-12-2006, 11:58
Verwijderd
Aaargh, ik ga het gewoon nooit leren. Serieus. Het gaat alleen maar slechter

(31 lesuren, btw)
Oud 07-12-2006, 14:15
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 07-12-2006 @ 12:02 :
Dankjewel!

@ Gadje: gefeliciteerd! Dan heb je het nog best snel gehaald.

Ik heb vanmiddag m'n 3e keer theorie. Vorig jaar 1x gezakt en nu is hij dus verlopen Stomme slechte rijschool in Groningen. Als ze me daar meteen het kijken goéd hadden aangeleerd, was ik binnen 2x geslaagd.
Nu moet ik, mits ik m'n theorie op tijd heb, voor de 4e keer op.
ik zou de schuld liever bij het CBR leggen dan bij de rijschool. Het gemierenneuk wat ze daar kunnen, niet normaal meer.

en zich vervolgens ook met de les bemoeien he. "ja, je moet vlotter rijden". Wat krijg je dan ? juist ja, een leerling die denkt dat hij/zij door het verkeer moet racen en dus weer zakt "ja, je rijdt te agressief".... tjongejongejongejongejonge%@&@#&@%@^#&!^

hehe,dat lucht op
Oud 07-12-2006, 15:59
Missy1234567890
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-12-2006 @ 15:15 :
ik zou de schuld liever bij het CBR leggen dan bij de rijschool. Het gemierenneuk wat ze daar kunnen, niet normaal meer.
Het lag wel echt aan de rijschool in mijn geval. Ik dacht echt dat ik geslaagd was na mijn 2e keer afrijden. Ik had gigantisch veel gekeken en de rest ging lekker (vond ik) Niet dus. Gezakt op het kijken over de gehele linie. Ik snapte er niks van.

Verhuisd, andere stad, andere rijschool en daar konden ze mij perfect uitleggen waarom ik 2x gezakt was. Ik keek niet consequent. Ik gebruikte mijn binnenspiegel nauwelijks.
Het kijken 'erin gestampt' in 1,5 maand en weer op omdat m'n theorie zou verlopen. Kijken ging goed, maar toch gezakt (op andere kleine dingetjes)

Maarja, ik heb m'n theorie vanmiddag gehaald (0 fout, kan dat echt niet geloven, maar het staat op het kaartje) en de 29e ga ik gewoon slagen voor m'n praktijk.
Oud 07-12-2006, 16:05
Missy1234567890
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-12-2006 @ 15:15 :
en zich vervolgens ook met de les bemoeien he. "ja, je moet vlotter rijden". Wat krijg je dan ? juist ja, een leerling die denkt dat hij/zij door het verkeer moet racen en dus weer zakt "ja, je rijdt te agressief".... tjongejongejongejongejonge%@&@#&@%@^#&!^

hehe,dat lucht op

Ja, ze zijn wel erg streng bij het CBR. Rij ik naar mijn idee goed moet ik harder 'kom kom kom, je mag hier 50 hoor.' Besluit ik dat ik nog wel voor die aankomende auto ergens in de verte de weg over kan, zitten ze met hun voet bij de rem en krijg ik daar achteraf commentaar op. Wat wil je nou dan?

(en die examinators zouden ook wel wat aardiger mogen zijn)
'We gaan hier rechts hoor'. 'Doe je knipperlicht dan aan.'
Eh, sorry, ik had je niet gehoord. Je kan dan ook wat vriendelijker reageren vind ik.
Oud 07-12-2006, 21:51
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 07-12-2006 @ 16:59 :
Het lag wel echt aan de rijschool in mijn geval. Ik dacht echt dat ik geslaagd was na mijn 2e keer afrijden. Ik had gigantisch veel gekeken en de rest ging lekker (vond ik) Niet dus. Gezakt op het kijken over de gehele linie. Ik snapte er niks van.

Verhuisd, andere stad, andere rijschool en daar konden ze mij perfect uitleggen waarom ik 2x gezakt was. Ik keek niet consequent. Ik gebruikte mijn binnenspiegel nauwelijks.
Het kijken 'erin gestampt' in 1,5 maand en weer op omdat m'n theorie zou verlopen. Kijken ging goed, maar toch gezakt (op andere kleine dingetjes)

Maarja, ik heb m'n theorie vanmiddag gehaald (0 fout, kan dat echt niet geloven, maar het staat op het kaartje) en de 29e ga ik gewoon slagen voor m'n praktijk.
dus bij die perfecte rijschool van jou ben je ook gezakt ?
je weet je punt wel te onderbouwen zeg.
Oud 07-12-2006, 22:14
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Bhudda schreef op 07-12-2006 @ 11:07 :
Gefeliciteerd! Kheb em nu iets meer dan 2 jaartjes, rond de 35 lessen ofzo, 3x theorie ;( (ben lui) en 1x praktijk ;>
Ik vraag me dan altijd af, lessen van 1 uur of van 1,5 uur? Want ik had 1,5 uurs lessen en als je al die uren bij elkaar opteld zijn t er wel veel.
Oud 08-12-2006, 08:33
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-12-2006 @ 22:51 :
Ze was nu gezakt op "andere kleine dingen". M.a.w., dat zullen dingen zijn geweest die ze door de zenuwen of iets dergelijks heeft verknald.
'Kijken' is echt wel een fundamenteel onderdeel, als je dat verkeerd aangeleerd krijgt heb je natuurlijk wel een probleem.
Oud 08-12-2006, 09:17
Miracle
Miracle is offline
Ik vond het echt enorm moeilijk in te schatten wat het CBR nou wil.

Tijdens mijn examen was er een brede weg waar aan mijn kant auto's geparkeerd stonden (30km/z) en ik wilde niet 'sloom' genoemd worden dus ik ging er gewoon langsheen terwijl er auto's aankwamen. Het pastte echt prima, niks aan de hand. Maar na m'n examen kreeg ik er wel opmerkingen over, dat ik beter had kunnen wachten. Dat soort dingen zijn zo subjectief, op die manier wordt er dus van de leerling ook nog verwacht dat hij in kan schatten wat de examinator wil. Dus naast voertuigbeheersing, heb je dus ook een boel mensenkennis nodig. (en nou snap ik wel dat je dat ook nodig hebt in de auto, maar niet op deze manier)
Oud 08-12-2006, 15:19
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 08-12-2006 @ 09:33 :
Ze was nu gezakt op "andere kleine dingen". M.a.w., dat zullen dingen zijn geweest die ze door de zenuwen of iets dergelijks heeft verknald.
'Kijken' is echt wel een fundamenteel onderdeel, als je dat verkeerd aangeleerd krijgt heb je natuurlijk wel een probleem.
er zijn dus ook vrijwel geen rij-instructeurs die dat verkeerd aanleren. het CBR is zelf alleen weleens wat overdreven daarin.

maar goed, het is vrij logisch dat ik het voor een rijschool opneem.

als iemand zakt op kleine dingen, dan is hij/zij dus ook nog niet klaar voor het examen. eerlijk gezegd vind ik dat de grootste fout van rijscholen hoor, leerlingen na 25 lessen op examen gooien, 'want dat wil de leerling'. bij ons krijgen ze dan (tenzij ze [i]wel[/]i klaar zijn dan natuurlijk) vrij bot te horen dat ze dan zakken.

en ja, heel soms kost dat een klant. aan de andere kant levert een hoog slagingspercentage ook klanten op.

@miracle : heeft je instructeur je verteld dat jij als automobilist gewoon moet rijden alsof alle andere mensen erg dom zijn ? dat is het namelijk; je moet niet alleen rekening houden met jezelf, maar ook (juist) met de (mogelijke) fouten van anderen.
Oud 08-12-2006, 15:54
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-12-2006 @ 16:19 :
@miracle : heeft je instructeur je verteld dat jij als automobilist gewoon moet rijden alsof alle andere mensen erg dom zijn ? dat is het namelijk; je moet niet alleen rekening houden met jezelf, maar ook (juist) met de (mogelijke) fouten van anderen.
"Alle mensen op de weg zijn gek, behalve jijzelf."
Dat zegt hij tegen leerlingen die geslaagd zijn (en dus ook tegen mij, toen ik het gehaald had).
Wellicht een beetje laat.
Oud 08-12-2006, 18:47
Verwijderd
Jippie, m'n examen staat gepland voor 22-01!
Oud 08-12-2006, 19:19
Femic
Femic is offline
Citaat:
Voor je eigen rijschool ja. Ik neem het toch ook niet op voor alle restaurants in Nederland.. Je weet niet hoe het er aan toe gaat bij andere rijscholen.
Oud 09-12-2006, 09:16
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Femic schreef op 08-12-2006 @ 20:19 :
Voor je eigen rijschool ja. Ik neem het toch ook niet op voor alle restaurants in Nederland.. Je weet niet hoe het er aan toe gaat bij andere rijscholen.
mwa, ik heb een aardig goed idee.

overigens nemen restaurant-eigenaren het vaak ook op voor collega's hoor.
Oud 09-12-2006, 12:06
fib
fib is offline
Ik heb sinds kort mn rijbewijs!
Al een paar X de auto van mijn ouders mogen lenen.

Ik moet wel zeggen dat alles verslapt. Ik ben heel nonchalant, die dode hoek sla ik over. Aaah, geen auto in de buurt --> ik laat mn richtingaanwijzer gewoon uit.

Pppffff, hoelang duurt het voordat je een eigen rijstyle hebt ontwikkeld?
Oud 09-12-2006, 18:56
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
fib schreef op 09-12-2006 @ 13:06 :

Ik moet wel zeggen dat alles verslapt. Ik ben heel nonchalant, die dode hoek sla ik over. Aaah, geen auto in de buurt --> ik laat mn richtingaanwijzer gewoon uit.

Begint goed dan... als je gewoon _altijd_ je richtingaanwijzer aan doet bij het afslaan is het op het laatst een automatisme. 99 van de 100 keer zit er niemand in de dode hoek, maar die ene keer.....

Enniewee, succes
Oud 10-12-2006, 14:54
Verwijderd
Citaat:

Die heb je al en die van jou is echt enorm gevaarlijk. Doe eens niet zo lui en doe het gewoon correct. Ik snap dat het meer 'moeite' kost maar zoals iemand boven mij al zei, die ene keer dat er iemand wel in je dode hoek zit, ben jij niet blij (of nog erger: zwaargewond/dood)
Oud 10-12-2006, 15:29
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:

leuk, dat soort lui.

wanneer ben je op het nieuws met je eerste ongeluk ?
Oud 10-12-2006, 20:34
JCG
JCG is offline
Citaat:

en een nieuwe BMW rijder is geboren
Oud 10-12-2006, 22:25
Verwijderd
Ach ja, alsof iedereen hier altijd en overal nog spiegelt zoals het aangeleerd is.
Iedereen vergeet wel eens die dode hoek. Nou moet ik wel zeggen dat het nergens op slaat om dat sowieso maar niet te doen...
Oud 10-12-2006, 22:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 10-12-2006 @ 23:25 :
Ach ja, alsof iedereen hier altijd en overal nog spiegelt zoals het aangeleerd is.
Iedereen vergeet wel eens die dode hoek. Nou moet ik wel zeggen dat het nergens op slaat om dat sowieso maar niet te doen...
Ik spiegel idd niet precies zoals het me geleerd is (ik check de vluchtstrook niet als ik een afrit op ga en ik check ook niet 2x m'n dode hoek, maar slechts 1x) maar idd, het is wel bizar om je dode hoek over te slaan. Mijn rijinstructeur is een keer m'n complete auto rond gelopen en daarin kon ik heel goed zien dat die dode hoek inderdaad compleet gemist wordt met de andere spiegels. Ik heb ook al dikwijls gemerkt dat ik dacht dat er niks in m'n dode hoek reed en dat ik schrok toen ik er toch in keek, omdat er net een auto of fietser langs kwam die ik absoluut had aangereden als ik niet had gekeken.

@fib: Bedenk je maar dat je 100x liever een dode hoek voor niets wil checken dan 1x een ongeluk veroorzaken.
Oud 11-12-2006, 10:34
Femic
Femic is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 10-12-2006 @ 23:25 :
Nee, tuurlijk spiegel je niet volledig meer zoals 't je aangeleerd is. Maar fib heeft pas nét z'n rijbewijs, slaat de dode hoek vollédig over en weigert richting aan te geven. Dat lijkt me toch vrij gevaarlijk. Ik mag hopen dat ik hem nooit hoef in te halen op de snelweg, want de kans dat hij plotseling opzij komt, zonder dat ie me heeft gezien, is dan zeker aanwezig!
Oud 11-12-2006, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 11-12-2006 @ 11:34 :
Nee, tuurlijk spiegel je niet volledig meer zoals 't je aangeleerd is. Maar fib heeft pas nét z'n rijbewijs, slaat de dode hoek vollédig over en weigert richting aan te geven. Dat lijkt me toch vrij gevaarlijk. Ik mag hopen dat ik hem nooit hoef in te halen op de snelweg, want de kans dat hij plotseling opzij komt, zonder dat ie me heeft gezien, is dan zeker aanwezig!
Ik zeg ook niet dat dat niet achterlijk is.
Het punt is meer dat iedereen hier reageert als heilige boontjes terwijl ze dat echt niet zullen zijn.
Dat die kerel dat stoer vind is zijn pakkie an, hij rolt zich vroeger (of later) wel tegen een boom aan en wanneer hij dan nog leeft trekt hij er hopelijk ook lering uit.
Oud 11-12-2006, 19:49
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 11-12-2006 @ 19:20 :
Ik zeg ook niet dat dat niet achterlijk is.
Het punt is meer dat iedereen hier reageert als heilige boontjes terwijl ze dat echt niet zullen zijn.
Dat die kerel dat stoer vind is zijn pakkie an, hij rolt zich vroeger (of later) wel tegen een boom aan en wanneer hij dan nog leeft trekt hij er hopelijk ook lering uit.
mwa, ik mag anderen er wel op wijzen dat ze gevaarlijk rijden.
Oud 13-12-2006, 10:08
Missy1234567890
Citaat:
er zijn dus ook vrijwel geen rij-instructeurs die dat verkeerd aanleren. het CBR is zelf alleen weleens wat overdreven daarin.

Niet verkeerd aanleren, maar niét aanleren. Ik keek sporadisch in m'n binnenspiegel. Als ik dat niet doe, dan moet m'n instructeur me er constant op wijzen dat wel te doen, elke keer zeggen. Hij zei het heel af en toe en laat me gewoon 2x afrijden. Bovendien had ik maar 2 bijzondere verrichtingen gehad. Ik nog paar keer gevraagd of de rest niet ook moest, maar nee, ze vroegen toch alleen maar die 2. Ja, ik weet niet hoor, maar bij mijn nieuwe rijschool hadden ze zoiets van 'bij wat voor rijschool heb jij in godsnaam gelest?' Dus lag het wel aan die rijschool/instructeur.

Ja, als rijinstructeur wel idd. Maar je kunt er ook niet zonder meer vanuit gaan dat elke rijschool goed is, enkel en alleen omdat het een rijschool is.

als iemand zakt op kleine dingen, dan is hij/zij dus ook nog niet klaar voor het examen. eerlijk gezegd vind ik dat de grootste fout van rijscholen hoor, leerlingen na 25 lessen op examen gooien, 'want dat wil de leerling'. bij ons krijgen ze dan (tenzij ze [i]wel[/]i klaar zijn dan natuurlijk) vrij bot te horen dat ze dan zakken.

Ik denk niet dat jij kunt beoordelen of ik wel of niet klaar was voor het examen. Ik kan je verzekeren dat ik écht wel meer lessen heb gehad dan 25, want ik snap ook echt niet dat iemand met zo weinig lessen al mag afrijden. Dan vraag je er ook om om te zakken. Ik zit vér boven het gemiddelde met lessen en ik kan het nu echt wel. De vorige keer was ik ws. te veel met het kijken bezig, om dat goed te doen, dat ik wat de rest betreft wat schoonheidsfoutjes had. Ja, helaas te veel om te slagen. Maar denk je maar eens in hoe moeilijk het is om als je al een jaar gelest hebt zonder echt consequent te leren kijken, het kijkgedrag goed te integreren in de overige handelingen. Normaal gesproken leer je dat tegelijk met de rest en wordt het een automatisme. Bij mij dus niet en kwam er het nog bij.

Nee, jij beargumenteert lekker. Jij hebt wel heel snel je oordeel klaar, zonder te weten waar je het eigenlijk over hebt. Bovendien heb ik nergens gezegd dat ik nu een perfecte rijschool heb. Ik heb gezegd dat ze me er perfect konden uitleggen waarom ik 2x gezakt was bij m'n vorige school. Maar als je er gewoon lol in hebt om mensen hier af te zeiken...

Ik vraag me bijna af waarom ik hier nog serieus op in ga ook
Oud 13-12-2006, 10:51
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 13-12-2006 @ 11:08 :

Ik denk niet dat jij kunt beoordelen of ik wel of niet klaar was voor het examen. Ik kan je verzekeren dat ik écht wel meer lessen heb gehad dan 25, want ik snap ook echt niet dat iemand met zo weinig lessen al mag afrijden.
Ik vraag me bijna af waarom ik hier nog serieus op in ga ook [/B]
1) ik heb nergens gezegd dat ik JOUW beoordeelde, ik wees je alleen op een veelgemaakte denkfout. Overigens kan ik dat natuurlijk wel, maar dat terzijde.

2) ik weet ook niet waarom je de moeite neemt.
Oud 13-12-2006, 13:08
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Om 't maar weer 'ns over rijles te hebben, gisteren mn 19e les en 't ging echt klote. Ik was er niet echt bij met mn hoofd en t lukte gewoon niet. Hopelijk gaat t volgende keer beter. Een ding was wel te erg, dr kwam een auto van rechts, ik zag 'm wel maar meer van hee, een auto ipv hee, een auto van rechts, laat ik 'ns gaan remmen (en dat ook nog doen )

Regels voor berichten