Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2006, 21:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 25-07-2006 @ 22:47 :
Palestina is misschien een vanzelfsprekendheid omdat daar al 2000 jaar palestijnen wonen?
Dus dan is Israël een vanzelfsprekendheid omdat er Joden woonden.

(het klopt overigens niet dat er al 2000 jaar Palestijnen woonden, maar het ging me om de omkering van jouw argument)
Oud 25-07-2006, 21:48
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2006 @ 22:22 :
Naieveling, dan was er anno 2006 nog steeds geen Israël geweest.
Misschien niet... zoals er ook geen zigeuner-stan is. Of Koerdistan.... Of vrij Tibet...
Oud 25-07-2006, 21:49
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-07-2006 @ 22:38 :
Je moet een beetje fatalistisch ingesteld zijn om gezond door deze wereld te kunnen slenteren
Geeft een hoop rust in de bovenkamer, ik kan het je aanraden
Bedankt voor de tip. Maar ik denk er niet aan!
Oud 25-07-2006, 21:51
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Levitating Nun , geef hier nou ens antwoord op:

Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-07-2006 @ 22:11 :
Nog even dit: stel de wereldopinie kantelt. Amerika gaat Arabieren bewapenen. Israel wordt onder voet gelopen. Dan moeten de Israeli's dus zeggen: tja, dat is machtspolitiek. Dat is hoe het werkt?

Erg interessant!!
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-07-2006 @ 22:49 :
Bedankt voor de tip. Maar ik denk er niet aan!
Ben jij autistisch? (zomaar even een vraagje, niet gemeen bedoeld)
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 25-07-2006 @ 22:51 :
Ben jij autistisch? (zomaar even een vraagje, niet gemeen bedoeld)
Ik zie verband tussen 'principieel zijn, ook als het tegen je eigenbelang in gaat' en 'autistisch zijn' niet zo eigenlijk...
Oud 25-07-2006, 21:54
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-07-2006 @ 22:51 :
Ik zie verband tussen 'principieel zijn, ook als het tegen je eigenbelang in gaat' en 'autistisch zijn' niet zo eigenlijk...
Nee dus?
Oud 25-07-2006, 21:55
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-07-2006 @ 22:38 :
Je moet een beetje fatalistisch ingesteld zijn om gezond door deze wereld te kunnen slenteren
Geeft een hoop rust in de bovenkamer, ik kan het je aanraden
Das misschien wel een oplossing maar dan zal niemand zich meer ergens zorgen om maken en komt het nooit meer iets tot een oplossing Alles maar afschuiven tot 'ach, het gebeurt, ik kan er toch niets aan doen' .. lijkt me niet goed

maar ... hier heb je nog niet op gerageerd. Je verwijt mij wel eenzijdigheid maar zelf kom je niet met een verhaal dat het weerlegt:

Was niet bedoelt als grappig ... maar als jij het zo goed weet kom dan maar met jouw verhaal waarom die Palestijnen zo onterrecht zijn en alles moeten pikken van Israel. En neem alsjeblieft wel in overweging hoe het zou zijn als jij in zo'n situatie daar zou leven ... Dus niet komen met, ze moeten gewoon niets meer tegen Israel doen en lief luisteren en alles laten afpakken en het niet opnemen tegen kolonisten.

Kom maar met jouw verhaal dat wat dan ook kan rechtvaardigen. En waarom de Palestijnen de klootzakken zouden zijn als je het zelf allemaal zo goed weet ...
Oud 25-07-2006, 21:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Relief schreef op 25-07-2006 @ 22:46 :
Jij weet ook echt niks gek. Wat weet jij uberhaupt over de Islam? De islam is een voorzetting van het jodendom en christendom. En daar hoort de heilige stad Jeruzalem bij.
dus als ik nu een religie start, kan ik de hele wereld claimen.

Oud 25-07-2006, 21:58
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Precies! Als je alles accepteert, verandert er niks

Citaat:
VN-gezant Egeland noemt de Israëlische
bombardementen op ondermeer de enige
elektriciteitscentrale in Gaza een
voorbeeld van buitensporig geweld.
Van teletekst...

Wou dat Nederlandse politici zo stoer waren!!
Oud 25-07-2006, 21:59
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2006 @ 22:57 :

Zoals iemand schreef op site van Chirstenen voor Israel: "Jammer voor de Palestijnen maar het land is voor de Joden."

OK, en dan zegt een moslim: jammer voor de joden, maar het land is voor de islamieten.

Schiet niet op he!

DISCLAIMER: ik vind goed dat Israel bestaat, en moet ook blijven bestaan!
Oud 25-07-2006, 22:01
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-07-2006 @ 22:59 :
Zoals iemand schreef op site van Chirstenen voor Israel: "Jammer voor de Palestijnen maar het land is voor de Joden."

OK, en dan zegt een moslim: jammer voor de joden, maar het land is voor de islamieten.

Schiet niet op he!

DISCLAIMER: ik vind goed dat Israel bestaat, en moet ook blijven bestaan!
Dat laatste is niet helemaal waar, Islamieten zeggen vaak: jammer voor de joden, maar het land is voor de Palestijnen.
Oud 25-07-2006, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2006 @ 22:57 :

inderdaad, het is daarom ook belachelijk, dat joden automatisch een Israelische identiteitsbewijs krijgen en palestijnse vluchtelingen niet.
Oud 25-07-2006, 22:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-07-2006 @ 22:59 :

Hmmm
daar is het niet iedereen mee eens:

Citaat:
Open Letter to President Ahmadinejad

As a devout Muslim, you should recognize the State of Israel as a blessing expressing Allah’s will. Your aim to wipe Israel off the map defies the values of Islam expressed in the Holy Koran and through Islamic art.

In Islamic art, a uniform geometric pattern is purposely disrupted by he introduction of a counter-pattern to demonstrate that human creation is less than perfect. Based upon the belief that only Allah creates perfection, rug weavers from Islamic lands intentionally weave a small patch of dissimilar pattern to break the symmetry of their rugs. The Islamic artisan does not want to be perceived as competing with the perfection of Allah.

Perhaps you see a continuous pattern like a beautiful Islamic rug running from Morocco on the Atlantic Ocean to the eastern borders of Iran. Shift your perception to see Israel, not as a blemish on the great Islamic rug, but as a small counter-pattern needed to realize Islamic values.

The ingathering of the Jewish People into its historic homeland in the midst of the Islamic world is the fulfillment of Mohammed’s prophecy in the Koran (Sura 17:104): “And we said to the Children of Israel, ‘scatter and live all over the world…and when the end of the world is near we will gather you again into the Promised Land.”

Switch your viewpoint to recognize the sovereign right of the Jews over the Land of Israel as the will of Allah as expressed in the Koran (Sura 5:20-21): “Remember when Moses said to his people: ‘O my people, call in remembrance the favor of God unto you, when he produced prophets among you, made you kings, and gave to you what He had not given to any other among the people. O my people, enter the Holy Land which God has assigned unto you, and then turn not back ignominiously, for then will ye be overthrown, to your own ruin.’”

This paradigm shift should transform your perception of Israel from an alien presence to a tiny golden seed from which a lush green Islamic tree has germinated and spread its roots and branches across North Africa and the Middle East.

Salam Aleikum,
Abu Musa
Oud 25-07-2006, 22:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 25-07-2006 @ 23:02 :
inderdaad, het is daarom ook belachelijk, dat joden automatisch een Israelische identiteitsbewijs krijgen en palestijnse vluchtelingen niet.
ik heb dat ook al tig keer uitgelegd

het gaat hier steeds over het zelfde en er wordt totaal niet geluisterd en alleen maar hetzelfde herhaald.

bah
Oud 25-07-2006, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2006 @ 23:04 :

het gaat hier steeds over het zelfde en er wordt totaal niet geluisterd en alleen maar hetzelfde herhaald.

bah
Jaja, integratiecursus etc, ik ken het verhaal, wilt niet zeggen, datk er niet anders over denk
Oud 25-07-2006, 22:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 25-07-2006 @ 23:05 :
Jaja, integratiecursus etc, ik ken het verhaal, wilt niet zeggen, datk er niet anders over denk
wattescursus?

nee, het gaat over geld, compensatie, bewijzen, terugkeer, paspoorten die wel gegeven worden en paspoorten die niet gegeven worden. Ik heb het allemaal al eens gezegd, maar net zoals mijn vraag waarom er niet meer gesproken wordt over het gevangenendocument; wordt hier ook niet verder op in gegaan.

Nee, er wordt gedaan alsof ik erop geil dat de zuidelijke wijken van Beiroet met de grond gelijk gemaakt wordt om me dan te betitelen als walgelijk en me alle ellende van de wereld toe te wensen. Er worden lulverhalen aangehangen over mijn persoonlijkheid.

Lekker discussieren noem ik dat niet.

En Kenjirro, jij bent eigenlijk een uitzondering en ik vermoed dat je mijn eerdere reacties gewoon niet gelezen hebt die hierover gaan.
Oud 25-07-2006, 22:11
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2006 @ 23:04 :

bah
Ik weet waar je op doelt. Maar laat Israel dan ook iedereen die geboren is in wat nu Israel is, of wiens ouders daar geboren zijn, Israelisch paspoort geven....
Oud 25-07-2006, 22:11
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2006 @ 21:39 :
Dit bedoel ik nou, hoe moet ik fatsoenlijk discussiëren met iemand die geen flauw benul heeft van hoe de zaken werkelijk gingen?

FYI, het begin van de oorlog om Israël was de driedaagse staking die Arabische leiders uitriepen, dat eindigde in rellen.
Toen er grootschalige aanvallen op Joodse wijken waren begon de Haganah tevens geweld te gebruiken en toen was de beer los.

Het VN verdrag voor de verdeling van Trans-Jordanië, zoals het toen nog heette, was aardig oneerlijk omdat de Joodse migranten vooral stukken van de Negev woestijn kregen, terwijl de Palestijnen veel bruikbaarder land zouden krijgen.

Vervolgens tolereerden de Arabieren geen Joodse staat en begonnen een oorlog. Nu lopen ze te zeiken dat ze die verloren hebben en willen ze als nog alles voor niets? Kom nou zeg.
Wat een onzin. Met jouw valt hierover niet te discusseren want je praat alle acties van Israel alleen maar goed. En je laatst zin

'Vervolgens tolereerden de Arabieren geen Joodse staat en begonnen een oorlog. Nu lopen ze te zeiken dat ze die verloren hebben en willen ze als nog alles voor niets?'

zegt alles over je vreemde ideeen over dat gebied. Duitsland viel ons aan en stalen ons land, wij hebben verloren dus mochten zij het hebben ?? Maar dat telt niet maar als het over Israel gaat geldt het wel ??

En je zegt het zelf ook al .. de arabieren tollereerde geen jodenstaat in hun gebied of eigen land. Ze vreemd is dat niet. Wij geven ook niets zomaar weg omdat mensen het graag willen. En dan kom je weer met een idiote en kromme gedachtte aanzetten dat de kolonisten ALLEEN MAAR slecht gebied KREGEN !! Het is al heel wat als een land je zomaar stukken gaat geven ... maar blijkbaar was dat nog niet genoeg want ze wilde dus meer en beter KRIJGEN !!

En het is niet zo dat de Palestijnen nu opeens alles terug willen, dat willen ze al veeeel langer dan een paar maanden.

En hoe je het ook wend of keert, de ellende begon pas echt goed toen Israel zijn land kreeg. Dat kan je moeilijk gaan ontkennen. Je zal het vast wel kunnen met allemaal kromme argumenten maar als je een normaal denkend mens bent dan weet je beter. Als je zo niet gewild bent in een gebied en je zet door het toch te krijgen, hoeveel mensen er ook moeten sneuvelen en hoeveel ellende je er ook door gaat krijgen. Wie spoort er dan niet ??
Oud 25-07-2006, 22:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-07-2006 @ 23:11 :
Ik weet waar je op doelt. Maar laat Israel dan ook iedereen die geboren is in wat nu Israel is, of wiens ouders daar geboren zijn, Israelisch paspoort geven....
1. de grenzen van israel staan niet vast
2. grotendeels gebeurt dat al
3. mag dat in Nederland ook gebeuren, please?
Oud 25-07-2006, 22:15
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Charles Hill.

Mijn punt is vooral: waarom wel thuisland voor de joden. En niet voor die andere volken. Die ook vaak geleden hebben. En waarom daar? En waarom niet ergens in Europa en VS?

VN-resolutie? Er liggen er nog een paar geloof ik!

Het is allemaal zo schijnheilig!
Oud 25-07-2006, 22:15
Gatara
Gatara is offline
de wereld is van iedereen, Charles
Oud 25-07-2006, 22:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-07-2006 @ 23:15 :
Charles Hill.

Mijn punt is vooral: waarom wel thuisland voor de joden. En niet voor die andere volken. Die ook vaak geleden hebben. En waarom daar? En waarom niet ergens in Europa en VS?
ik wil je graag naar allerlei historische joodse plekken in Israel rondtoeren.

(daarom)
Oud 25-07-2006, 22:17
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2006 @ 23:14 :
1. de grenzen van israel staan niet vast
2. grotendeels gebeurt dat al
3. mag dat in Nederland ook gebeuren, please?
(3) hhaahahh, ja van mij wel! Maar punt is: als Israel niet weet ik hoe veel duizenden bewoners erbij wil, waarom dan wel mensen die er nog nooit zijn geweest, maar niet mensen die er geboren zijn.

Israel moet stoppen met dat 'joods' zijn. Wordt gewoon gezellige, postmoderne, postnationale staat.
Oud 25-07-2006, 22:19
Gatara
Gatara is offline
Voor een joodse (religieuze) staat is ze anders behoorlijk seculier - en verder vergeet je het etnisch aspect.

maar laten we eens voor de verandering on-topic gaan:

Wat is jullie mening hierover?

Citaat:
The Propaganda war

While reading this news story, I saw something that caught my attention:

"Figures released by the Israeli army show the pace of Hezbollah rockets raining down on

Israel has not slowed — and the guerrillas are nowhere close to being neutralized."

Did anyone else notice that the only people who release figrues are the Israeli army? That Al Manar TV never mentions its dead, only its "victories" and accomplishments? That on the contrary, the israeli media is really big on releasing the
info on every Israeli death, accompanied with pictures and family
photos? Or that the arab media- Al Jazeera and Al Aarabiya- has no problem quoting Al Manar as a reliable news source and reporting what they say as the actual truth of what's happening in Lebanon? Anyone else noticing that?

Hezbollah is winning the propaganda war, people, mainly because it doesn't show the bad news. Hezbollah has only claimed how many soldiers dead so far? Maybe 6? And that's only after Israel claimed to have killed a 100 of their fighters? Does that make sense? That with all of this fighting, the HA militia has only lost 6 men? Doesn't anybody think anymore?

Al Manar doesn't need to adheere to journalistic standards: it's a Hezbollah mouthpiece, so it will always project HA winning this war. The same can not be said about the Israeli media. The Israeli media will rush to report detailed accounts of israeli losses, whether human or equipment. The international media just reports what those 2 medias are reporting verbatim. The outcome? The Israelis look like they are losing the war, the HA looks like it's kicking ass, while the opposite very well might be true. But we all know what matters is not the truth, but the perception, and the perception is? Israel isn't winning, the IDF is humiliated, blah blah blah, and the israeli public will believe it. Hezbollah knows that its best chnace of winning is disheartening the israelis, make them believe that this is an unwinable war, and have them pressure their government to withdraw their forces, and they are acting accordingly. Is it any wonder that with the casualty rate being the way it is , and the destruction rate being the way it is, and with Israel inavding southern lebanon and taking over two lebanese towns, that the arabs still cheer Hezbollah's victories on and think they are winning, while the Israelis are starting to question whether this war is winnable?
Oud 25-07-2006, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2006 @ 23:09 :
wattescursus?

nee, het gaat over geld, compensatie, bewijzen, terugkeer, paspoorten die wel gegeven worden en paspoorten die niet gegeven worden. Ik heb het allemaal al eens gezegd, maar net zoals mijn vraag waarom er niet meer gesproken wordt over het gevangenendocument; wordt hier ook niet verder op in gegaan.

Nee, er wordt gedaan alsof ik erop geil dat de zuidelijke wijken van Beiroet met de grond gelijk gemaakt wordt om me dan te betitelen als walgelijk en me alle ellende van de wereld toe te wensen. Er worden lulverhalen aangehangen over mijn persoonlijkheid.

Lekker discussieren noem ik dat niet.

En Kenjirro, jij bent eigenlijk een uitzondering en ik vermoed dat je mijn eerdere reacties gewoon niet gelezen hebt die hierover gaan.
Gatara, het forum is maar internet hoor .
Oud 25-07-2006, 22:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 25-07-2006 @ 23:20 :
Gatara, het forum is maar internet hoor .
Het probleem is dat het internet op sommige punten een afspiegeling van de samenleving is. Het boeit me niet veel dat mensen hier op de persoon gaan spelen, maar het is triest dat er geen constructieve discussie gevoerd kan worden. That's all.
Oud 25-07-2006, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2006 @ 23:21 :
Het probleem is dat het internet op sommige punten een afspiegeling van de samenleving is. Het boeit me niet veel dat mensen hier op de persoon gaan spelen, maar het is triest dat er geen constructieve discussie gevoerd kan worden. That's all.
Naja, met alle respect, maar sinds jij geen fb meer bent, ben je zo pro-israel geworden Ik ben overigens van mening, dat als Israel een beetje normaal deed, antisemitisme onder moslims zou afnemen
Oud 25-07-2006, 22:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 25-07-2006 @ 23:23 :
Naja, met alle respect, maar sinds jij geen fb meer bent, ben je zo pro-israel geworden Ik ben overigens van mening, dat als Israel een beetje normaal deed, antisemitisme onder moslims zou afnemen
1. als FB moet je neutraliteit uitstralen, imo
2. als de arabische staten ook een beetje normaal zouden doen, was er geen reden om zo uit de vel te springen
Oud 25-07-2006, 22:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Charles Hill schreef op 25-07-2006 @ 23:11 :
'Vervolgens tolereerden de Arabieren geen Joodse staat en begonnen een oorlog. Nu lopen ze te zeiken dat ze die verloren hebben en willen ze als nog alles voor niets?'

zegt alles over je vreemde ideeen over dat gebied.
Nee hoor, want het is wel degelijk zo dat er al agressie van Arabieren tegen Joodse migranten was tientallen jaren voordat de staat Israël uitgeroepen werd. Ik vermoed dat je van de hele geschiedenis van voor 1950 gewoon niet op de hoogte bent.
Citaat:
Duitsland viel ons aan en stalen ons land, wij hebben verloren dus mochten zij het hebben ?? Maar dat telt niet maar als het over Israel gaat geldt het wel ??
Die vergelijking klopt totaal niet. Veel pro-Palestijnen zijn erg slecht op de hoogte van hoe de ontwikkeling van het conflict ging.

Als de tweede wereldoorlog als vergelijking geldig zou moeten worden dan had de geschiedenis zo moeten zijn gegaan:

1-Nederlanders en Duitsers hebben altijd samen in Zweden gewoont, dat een Franse kolonie is (Zweden omdat Trans-Jordanië een kolonie was die niet bij een van beide partijen hoorde)
2-Nederlanders gaan in Duitsland wonen
3-Duitsers tolereren geen Nederlanders
4-Omdat de Duitsers zo agressief zijn worden ook de Nederlanders militant
5-De Duitsers doen geweldadige aanvallen op Nederlandse wijken
6-De Nederlanders bewapenen zich en schieten terug
7-De Fransen trekken zich terug uit Zweden
7-Heel Europa gaat de Duitsers helpen omdat ze ook zo'n hekel aan Nederlanders hebben
8-De Nederlanders verslaan vreemd genoeg iedereen en roepen vervolgens in Zweden de staat Nederland uit.

Zoals je ziet is het nogal een verschil. Ik raad je aan de geschiedenis van Israël tussen 1900 en 1950 eens goed te bestuderen, eventueel kan ik je daarvoor wel links geven.
Citaat:
En je zegt het zelf ook al .. de arabieren tollereerde geen jodenstaat in hun gebied of eigen land. Ze vreemd is dat niet.
Eigenlijk wel, want Palestina en Trans-Jordanië is sinds de oudheid nooit van zijn eigen inwoners geweest.
Citaat:
En hoe je het ook wend of keert, de ellende begon pas echt goed toen Israel zijn land kreeg.
Uiteraard. Dat het racistisch denken van het Arabisch nationalisme daar de oorzaak van was moet echter daarbij vermeld worden.
Citaat:
Als je zo niet gewild bent in een gebied en je zet door het toch te krijgen, hoeveel mensen er ook moeten sneuvelen en hoeveel ellende je er ook door gaat krijgen. Wie spoort er dan niet ??
Eerst waren er migranten en toen pas de haat tegen die migranten hoor. Als jij gaat verhuizen en je toekomstige buurman zegt dat jouw hoofd hem niet aanstaat, dan laat je je daardoor toch ook niet intimideren?
Oud 25-07-2006, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2006 @ 23:24 :
1. als FB moet je neutraliteit uitstralen, imo
2. als de arabische staten ook een beetje normaal zouden doen, was er geen reden om zo uit de vel te springen

Arme Libanon wordt aangevallen, die paar raketjes naar Israel, zijn niet eens van dat land zef.
Oud 25-07-2006, 22:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 25-07-2006 @ 23:26 :
Arme Libanon wordt aangevallen, die paar raketjes naar Israel, zijn niet eens van dat land zef.
Ik ga dit moment inlijsten, want we zijn het eens.

Het verschil tussen ons zal echter zijn dat ik de schuld voor het lijden van de Libanezen volledig bij de Hezbollah, Syrië en Iran neer leg, in die volgorde.
Oud 25-07-2006, 22:29
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 25-07-2006 @ 15:39 :
Orthodoxe Joden eisen einde van Israelische wreedheden in het Midden-Oosten

Amen.
Er zijn verschillende stromingen binnen het Jodendom. Deze stroming behoord misschien wel tot de orthodoxe joden maar niet alle orthodoxe joden behoren tot deze stroming.
Ofwel: Een Mercedes is een auto maar niet iedere auto is een Mercedes. Of Soenieten zijn moslims maar niet iedere moslim is een Soeniet.

Beetje misleidend artikel dus.
Oud 25-07-2006, 22:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2006 @ 23:19 :
Voor een joodse (religieuze) staat is ze anders behoorlijk seculier - en verder vergeet je het etnisch aspect.
Israel is zeker seculier. En democratie

Maar wat bedoel je met etnische aspect?
Oud 25-07-2006, 22:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-07-2006 @ 23:38 :
Israel is zeker seculier. En democratie

Maar wat bedoel je met etnische aspect?
weet je dat verhaal nog met nationaliteit verkrijgen? Ik had als voorbeeld de Franse nationaliteit genomen.
Oud 25-07-2006, 22:40
Relief
Relief is offline
'VN-waarnemers omgekomen bij luchtaanval Israël'

Uitgegeven: 25 juli 2006 23:16
Laatst gewijzigd: 25 juli 2006 23:18

BEIROET - Zeker vier waarnemers van de VN-troepenmacht Unifil zijn dinsdag omgekomen toen hun observatiepost in het zuiden van Libanon werd geraakt door de Israëlische luchtmacht. Dat meldden Libanese veiligheidsbronnen.

Een VN-woordvoerder meldde eerder dat er slachtoffers zijn gevallen, maar zei niets over eventuele doden. De door een raket getroffen post ligt op een heuveltop bij het dorp Khiam.

Bron: nu.nl
--------------------------------------------------------------------
Die precisieaanvallen zijn wel heel erg precies. Als dit geen opzet is, schiet me maar dood. Het " leuke " is dat die post zich op een heuvel bevindt. Waarschijnlijk verborgen Hezbollah-strijders zich achter de VN-waarnemers.
Oud 25-07-2006, 22:44
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2006 @ 23:38 :
weet je dat verhaal nog met nationaliteit verkrijgen? Ik had als voorbeeld de Franse nationaliteit genomen.
Ja, maar wees dan even makkelijk voor joden als voor Arabieren!
Oud 25-07-2006, 22:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 25-07-2006 @ 23:40 :
Die precisieaanvallen zijn wel heel erg precies. Als dit geen opzet is, schiet me maar dood.
Riskante weddenschap, want elke nul kan begrijpen dat wanneer Israël het met opzet deed de waarnemers bij bosjes en de burgers bij duizenden om zouden komen.
Oud 25-07-2006, 22:46
Relief
Relief is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2006 @ 23:45 :
Riskante weddenschap, want elke nul kan begrijpen dat wanneer Israël het met opzet deed de waarnemers bij bosjes en de burgers bij duizenden om zouden komen.
elk nul begrijpt dat ik het had over deze aanval. Ja, er zijn zat aanvallen die totaal niets te maken hadden met een aanval op Hezbollah. Waar denk je dat die 400 doden vandaan komen? Je moet wel erg blind zijn, wil je een bus vol met kinderen als terroristen aanzien.

Laatst gewijzigd op 25-07-2006 om 22:52.
Oud 25-07-2006, 22:51
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-07-2006 @ 23:44 :
Ja, maar wees dan even makkelijk voor joden als voor Arabieren!
waarom zou je als er een palestijnse staat ernaast komt?
Oud 25-07-2006, 22:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 25-07-2006 @ 23:46 :
Je moet wel erg blind zijn, wil je een bus vol met kinderen als terroristen aanzien.
Bommen zwaaien wel eens af, of huizen waarvan bekend is dat er wapens in liggen lijken op elkaar.

Is zou wel naief zijn om te verwachten dat de Hezbollah weggevaagd kan worden zonder de burgers die er direct naast zitten te raken.

Bedenk bovendien ook dat elk dood Hezbollah lid mogelijk wordt getelt als burgerslachtoffer omdat ze geen uniformen dragen.
Oud 25-07-2006, 23:14
hookee
hookee is offline
Citaat:
Relief schreef op 25-07-2006 @ 23:46 :
Je moet wel erg blind zijn, wil je een bus vol met kinderen als terroristen aanzien.
Is er een bus vol kinderen aangevallen of gooi je dit zomaar als een losse flodder in de groep, hopende dat iemand je gelooft?
Oud 25-07-2006, 23:16
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2006 @ 23:25 :
*knip verhaaltje*
Ik ga er niet eens meer op reageren. Ik schreef al dat je met kromme argumenten je verhaal wel weer mooi zou kunnen maken en je komt met een onzin verhaal aan over duitsland. Het gaat erom wie welk land steelt door oorlog en er recht op heeft en jij komt weer aan met 1 of ander lul argument die het hele verhaal weer omdraait zoals je elke keer doet. En over wie wanneer is begonnen tegen een klein groepje dat er toen nog woonde voor super jood Herzl het hele gebied in oorlog bracht door zijn oproep en elke jood daarheen begon te verhuizen ..

Bedenk je toch eens hoe dat hier ontvangen zou worden als opeens een hele bevolkingsgroep hierheen wilt emigreren, EN OOK DOET, en alles langzaam maar zeker overneemt met hulp van miljarden van Amerika.

En het racistisch denken van het Arabisch nationalisme poeh ... ik ben duidelijk ik me standpunten maar jij begint eindelijk ook je ware ik te laten zien ...
En volgens mij vergeet je de denkwijze van Zionisme dat het heeft over 'niet assimileren met de rest van de wereld'.

Maar goed .. ik stop met reageren op jouw. Had ik bij een ander al zo goed als gedaan want dat propganda gelul is niet doorheen te komen. Hoe kan je ook iemand anders laten denken als met bepaalde ideeen is opgevoed.
Het heeft ook niets met discussie te maken, want 1 van de voorwaarden van discussie is veranderlijk zijn in je mening.

Ik ben ook niet echt veranderlijk maar ben met dit standpunt niet geboren of opgevoed. Eerder nog voor Israel want zo was dat een tijdje terug nog in Nederland. Maar ik zag andere dingen gebeuren. Zag ander nieuws op bijvoorbeeld Belgisch nieuws en belgische nieuwsprogramma's die veel eerlijker en neutraler zijn in het nieuws brengen en niet een kant kiezen maar alleen met feiten komen en dan kan je zelf een conclussie trekken.
Maar jij bent overduidelijk opgevoed met bepaalde ideeen en die zitten zo diep dat je nooit veranderlijk zal zijn ook al spreken de feiten voor zich. Je zit vast in je meningen en ideeen en waarheden die jouw ten goede komen en er waarschijnlijk vanaf je geboorte in zijn geprent. En dit geldt niet alleen voor jouw maar voor meer in deze topic. Als ik 1 van jullie ook maar een situatie echt zou zien veroordelen dan is er misschien hoop op een goede discussie maar dat zal niet gebeuren, dat is me nu na een paar dagen wel duidelijk geworden. Israel is goed en geweldig en een eerlijke democratie waar iedereen het goed heeft gelijk is en ieder ander is slecht en verdient de aanpak die ze krijgen, schuldig of onschuldig (alhoewel onschuldig niemand is volgens jullie, zelfs kinderen die worden vermoord worden nog goed gepraat).

Dus weer 1 iemand die jullie niet meer zal tegenspreken omdat ie gewoon niet meer meedoet tot het weer normaal wordt. Lekker makkelijk .. straks alleen nog met joden en pro-israeliers praten over hoe slecht moslims wel niet zijn tegen jullie ..
Oud 25-07-2006, 23:16
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2006 @ 23:51 :
waarom zou je als er een palestijnse staat ernaast komt?
Misschien voor de mensen die in Israel-1967 woonden....
Oud 25-07-2006, 23:18
Relief
Relief is offline
Citaat:
hookee schreef op 26-07-2006 @ 00:14 :
Is er een bus vol kinderen aangevallen of gooi je dit zomaar als een losse flodder in de groep, hopende dat iemand je gelooft?
Yep, 3 doden en heel wat gewonden.
Oud 25-07-2006, 23:26
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
U.N. deaths reported in Lebanon

U.N. confirms observer casualties in bombing raid
Lebanon says 4 U.N. observers died: IDF checking
CNN...
Oud 26-07-2006, 06:17
hookee
hookee is offline
Citaat:
Relief schreef op 26-07-2006 @ 00:18 :
Yep, 3 doden en heel wat gewonden.
Doe me 's een linkje naar 't nieuwsbericht?
Oud 26-07-2006, 08:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nasrallah’s speech highlights

Ok, he talked for 15 minutes. Here are the main points:

1) This is not our fault. The Israelis were planning this. I repeat, don't blame us. We just got them to do this earlier than planned. We are actually blessed that this happend on an early stage. Imagine how bad it would've been then. We stopped that by having them attack us now! They way I see it, we did y'all a favor. You should thank us. Really!

2) We are the patriots. Anyone else who has an opposing view is a traitor, working for the israeli american zionist project. Yes, Harriri, Jumbalat, and everyone else who thinks we are assholes: I am talking to you.

3) What is important is dignity. Our country's dignity, our people's dignity, and our dignity. We won't accept anything that affects our-the resistance- diginity. We have low self esteem as it is.

4) The Media is lying. They are Israeli controlled and aided by the international media. It's all propaganda. Listen only to our media. We don't lie. We are religious people after all.

5) We have rockets, and we will hit beyond Haifa now. And after that we will hit beyond beyond Haifa. Yes. God willing we will hit Jordan.

6) It doesn't matter if they take over our villages, or that we give them up. It's not like we are a real army anyway. What matters is how many casualties we inflict. They can invade the whole country, and they will, but that doesn;t mean we lost. It only means that they have a better army. You shouldn't consider them taking over our land a defeat. Just don't ask me how.

7) We have different parameters of winning. If they take over everything, but we still kill some of them, that means we are winning. Doesn't matter if they have every village under their control, as long as we kill some of them every now and then, you should consider us winning.

8) Hold steadfastness. We know you are getting screwed right now, because of their plan that we hastened by kidnapping their soldiers, but you should keep steadfastness. You really have no choice and nowhere to go. Should be easy.

9) Oh yeah, I am still hiding. Lata!
Nasrallah orders 'beyond Haifa' attacks

Associated Press

Speaking to his group's mouthpiece al-Manar TV, Nasrallah said Israel's two-week-long military offensive against Lebanon was linked to a US-Israeli plan for "a new Middle East," a term used repeatedly by US Secretary of State Condoleezza Rice during her just concluded visit to the region.

He also said Israel would have attacked his forces in southern Lebanon by October but moved early when his group captured two Israeli soldiers on July 12.

"In an American and Zionist assessment, there are obstacles to a new Middle East. In the new Middle East, the Palestine cause should be liquidated," Nasrallah said in a televised speech aired also aired on Lebanese and Arab satellite channels early Wednesday.

"In the new Middle East, there is no place for any resistance movement. The resistance movements in Palestine and Lebanon must be eliminated," Nasrallah added.

'Dignity above all'
Nasrallah said his organization was ready to discuss an end to the fighting, but the dignity and national interest of Lebanon was what he termed a "red line," a reference to the heavy Israeli bombing and ground assaults on the country.

"There is no way that we can accept any humiliating conditions on us, our people or our country...especially after all these sacrifices. ... we are open to political discussions and solutions with flexibility, but the dignity and national interest is a red line."

The bearded Shiite Muslim cleric also said Israel could not win a ground war against his group, who

would continue firing rockets into Israel no matter how far north Israeli forces penetrated into Lebanon.

"The goal of the incursion to prevent the rocketing of the settlements will not be achieved," he said. "The

rocketing will continue no matter what the incursion is. We are ready for a ground confrontation. We will have the upper hand in a ground confrontation. We will recover any land occupied by the enemy," Nasrallah said.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7...281439,00.html

Laatst gewijzigd op 26-07-2006 om 08:45.
Oud 26-07-2006, 08:42
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2006 @ 23:59 :
Bommen zwaaien wel eens af, of huizen waarvan bekend is dat er wapens in liggen lijken op elkaar.

Is zou wel naief zijn om te verwachten dat de Hezbollah weggevaagd kan worden zonder de burgers die er direct naast zitten te raken.

Bedenk bovendien ook dat elk dood Hezbollah lid mogelijk wordt getelt als burgerslachtoffer omdat ze geen uniformen dragen.
Jongen toch... weet jij waar Khiam ligt? Weet jij hoe zo'n observatiepost eruit ziet? Ken je toevalig geen andere gevallen die hier op lijken?

Israel speelt het, zeker gezien zijn positie, allesbehalve proper. Hoe moeilijk is dat om toe te geven zeg...
Oud 26-07-2006, 08:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Charles Hill schreef op 26-07-2006 @ 00:16 :
Het gaat erom wie welk land steelt door oorlog en er recht op heeft en jij komt weer aan met 1 of ander lul argument die het hele verhaal weer omdraait zoals je elke keer doet.
Nee, het gaat erom dat jouw claim van "landdiefstal" onzinnig is gezien de ontstaansgeschiedenis van Israël.
Citaat:
Bedenk je toch eens hoe dat hier ontvangen zou worden als opeens een hele bevolkingsgroep hierheen wilt emigreren
Maar dat is al meerdere malen gebeurd. We hebben golven gastarbeiders gehad hier. Echter zijn er hier in Nederland daar aardig mee omgegaan, ondanks problemen met de interatie, en in tegenstelling tot de Arabische gemeenschap in Trans-Jordanië is er nooit grootschalige haat en geweld tegen migranten gebruikt.

Dat is ook het verschil. Als er in Nederland een kruistocht tegen Marrokanen was uitgebroken na de jaren '60, dan was al het geweld dat daar uit voort zou komen toch ook niet de schuld van de immigranten, "want dan hadden ze maar in hun eigen land moeten blijven"? Idem dito voor Israël, je zult het onthaal en de totale weigering van de Arabieren om te onderhandelen (zo weigerde voor de White Papers de Arabische delegatie om met de Joodse delegatie te onderhandelen) zul je toch echt mee moeten wegen.
Citaat:
ik ben duidelijk ik me standpunten maar jij begint eindelijk ook je ware ik te laten zien ...
Like, whatever. Ik laat me niet afzeiken door een emo die Israël teh evil empire vind omdat hij toevallig na het zien van het journaal een hartverzakking kreeg.
Citaat:
En volgens mij vergeet je de denkwijze van Zionisme dat het heeft over 'niet assimileren met de rest van de wereld'.
Zionisme bestaat niet meer, ultra-orthodoxen die nog in een Groot-Israël geloven zijn een uitstervende diersoort, de meeste Israëlis zijn gewoon normale mensen die willen leven zonder met raketten bestookt of opgeblazen te worden of zonder afgezeken te worden door pubers zonder enig politiek en historisch besef.
Citaat:
Het heeft ook niets met discussie te maken, want 1 van de voorwaarden van discussie is veranderlijk zijn in je mening.
Dat vond ik ook al. Zo leek het me bijvoorbeeld dat jouw bewering dat Israël land stal en de oorlog begon vrij onhoudbaar geworden omdat toch duidelijk is gebleken dat Israël en bestaansrecht en erkenning heeft.
Citaat:
Ik ben ook niet echt veranderlijk maar ben met dit standpunt niet geboren of opgevoed. Eerder nog voor Israel want zo was dat een tijdje terug nog in Nederland. Maar ik zag andere dingen gebeuren.
Aha, dus om dat recht te zetten ben je vervolgens doorgeschoten naar onrealistische pro-Palestijnse standpunten? Probeer anders een pragmatische benadering, daarin liggen de oplossingen, Greta Duisenbergs hebben we immers al te veel.
Citaat:
Zag ander nieuws op bijvoorbeeld Belgisch nieuws en belgische nieuwsprogramma's die veel eerlijker en neutraler zijn in het nieuws brengen en niet een kant kiezen maar alleen met feiten komen en dan kan je zelf een conclussie trekken.
Ja, want de Nederlandse media worden gecensureerd door de Wereldwijde Joodse samenzwering. omg..
Citaat:
Maar jij bent overduidelijk opgevoed met bepaalde ideeen en die zitten zo diep dat je nooit veranderlijk zal zijn ook al spreken de feiten voor zich.
Spreek voor jezelf aub, ik ben hier niet degene die voldongen feiten negeerd om een onrealistisch standpunt aan te hangen. Dat je schijnt te kunnen oordelen getuigt van of domheid, of telepatische vermogens.
Citaat:
dat is me nu na een paar dagen wel duidelijk geworden. Israel is goed en geweldig en een eerlijke democratie waar iedereen het goed heeft gelijk is en ieder ander is slecht en verdient de aanpak die ze krijgen,
Dit verzin je. Leg me geen woorden in de mond.
Citaat:
Lekker makkelijk .. straks alleen nog met joden en pro-israeliers praten over hoe slecht moslims wel niet zijn tegen jullie ..
Waar haal je deze onzin nu weer vandaan? Net alsof moslims bashen een hobby van mij zou zijn. Als je volgende keer gewoon in gaat op argumenten, zoals bijvoorbeeld ingaan op het punt dat de Arabische rellen tegen Joodse migranten tussen 1920 en 1947 jouw punt dat de agressie van de Joden kwam volledig onderuit haalt, dan kwamen we heel wat verder. Je verwijt mij echter liever allerlei dingen om vervolgens de discussie te omzeilen.

Laatst gewijzigd op 26-07-2006 om 08:52.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten