Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2006, 19:33
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Thx maar het probleem is dus dat ik niet precies meer weet wanneer ik ze vergeten ben omdat dit geen volledige strip was. ik slik mijn pil door en deze strip was dus een restje zeg maar Maar als het goed is ben ik wel beschermd
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 18-10-2006, 22:45
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
weet iemand of het normaal is dat je van de dianepil eerst een enorme pukkelexplosie krijgt voordat je huid opknapt?
Ik zat eerst aan de prikpil, maar ben toen gestopt ermee. Toen gingen mn hormonen een eigen leven lijden en nu zit ik sinds 3 weken weer aan de Dianepil die ik jarenlang heb geslikt. Maar nu krijg ik dus tot mijn grote afschuw weer kleine pukkeltjes op mn rug en borst. Heb ik jaren niet gehad. Kan het zijn dat eerst alle troep eruit moet ofzo voordat je huid weer glad wordt?
En is het ook normaal dat je borsten er zo pijn van gaan doen? Elke avond als ik mijn bh uitdoe doen ze heel veel pijn, als er iets tegenaankomt doet het ook pijn.

Thx
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Oud 19-10-2006, 09:11
Verwijderd
Ja, dat het eerst erger wordt is normaal, dat gaat weer over.
Dat je borsten er pijn van gaan doen is niet normaal, maar kan een bijwerking zijn. Misschien kun je voorlopig wat steviger bh's dragen omdat minder te maken?
Oud 19-10-2006, 15:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik al jaren Yasmin, nooit problemen mee gehad maar de laaste paar maanden heb ik vaak in het midden van mijn strip last van donkere afscheiding. Dat duurt dan een aantal dagen en dan gaat het weer over. Vind het toch raar en ben benieuwd of het kwaad kan, weet iemand dat? Is er kans dat het vanzelf weer overgaat of moet ik weer van pil switchen? Ik ben heel lastig met medicijnen en ben blij dat ik net wat gevonden heb waar ik geen last van had en dan krijg ik dit weer Het kan toch geen eisprong ofzo zijn?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-10-2006, 14:53
Onbekend
Onbekend is offline
Even een vraagje:
Om weer veilig te zijn moet ik de pil doorslikken.
Kan ik wanneer ik doorslik wel een zwangerschapstest doen?
Oud 20-10-2006, 19:59
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-10-2006 @ 10:11 :
Ja, dat het eerst erger wordt is normaal, dat gaat weer over.
Dat je borsten er pijn van gaan doen is niet normaal, maar kan een bijwerking zijn. Misschien kun je voorlopig wat steviger bh's dragen omdat minder te maken?
dank je.
en ja stevige bh's draag ik al maar ik doe ze altijd uit als ik ga slapen. nou ja, anders ga ik wel langs de dokter ofzo als het blijft.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Oud 20-10-2006, 20:06
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Onbekend schreef op 20-10-2006 @ 15:53 :
Even een vraagje:
Om weer veilig te zijn moet ik de pil doorslikken.
Kan ik wanneer ik doorslik wel een zwangerschapstest doen?
Het slikken van de pil heeft geen invloed op de betrouwbaarheid van Predictor. Als je op dit moment de pil slikt en toch denkt dat je zwanger bent, dan is het moeilijk om te bepalen wanneer je Predictor kunt gebruiken. Je wordt immers 'gewoon' ongesteld in de stopweek. Dus bepalen wanneer je over tijd bent gaat eenvoudigweg niet. Denk je echter dat je langer dan drie weken zwanger bent, dan kun je toch een Predictortest doen. Want in geval van een zwangerschap is er voldoende hCG in je lichaam om de uitslag van Predictor positief te laten zijn. Testen tijdens de menstruatieperiode kan overigens een onbetrouwbare uitslag geven; je dient dus te wachten tot na de menstruatieperiode.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Oud 20-10-2006, 23:21
rits
rits is offline
Citaat:
DNMB schreef op 20-10-2006 @ 21:06 :
Testen tijdens de menstruatieperiode kan overigens een onbetrouwbare uitslag geven; je dient dus te wachten tot na de menstruatieperiode.
Waarom als ik vragen mag?
Oud 21-10-2006, 11:55
Onbekend
Onbekend is offline
Ik snap niet wat je bedoeld..
Wanneer kan ik nu dan het beste gaan testen?
Oud 22-10-2006, 14:45
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik slik momenteel de pil door en ben nu ongeveer 1 kilo aangekomen. Heeft dit warschijnlijk met de pil te maken of niet? Ik ben niet meer gaan eten.
Oud 22-10-2006, 14:51
PV
PV is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 22-10-2006 @ 15:45 :
Ik slik momenteel de pil door en ben nu ongeveer 1 kilo aangekomen. Heeft dit warschijnlijk met de pil te maken of niet? Ik ben niet meer gaan eten.
1 kilo zegt totaal niks.
Oud 22-10-2006, 18:28
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
En volgens mij heeft de pil doorslikken ook niet zo veel te maken met aankomen?
__________________
Keep on rockin'
Oud 22-10-2006, 20:52
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
rits schreef op 21-10-2006 @ 00:21 :
Waarom als ik vragen mag?
Ik denk door de hormonen die dan allemaal door je lijf heen gieren. Want volgens mij reageert zo'n Predictor toch ook op bepaalde hormonen/een bepaald hormoon?
Oud 22-10-2006, 20:59
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
DNMB schreef op 20-10-2006 @ 21:06 :
Het slikken van de pil heeft geen invloed op de betrouwbaarheid van Predictor. Als je op dit moment de pil slikt en toch denkt dat je zwanger bent, dan is het moeilijk om te bepalen wanneer je Predictor kunt gebruiken.
Hoezo is dat dan moeilijk te bepalen? Je zegt daarvoor dat het slikken van de pil geen invloed heeft op de betrouwbaarheid van een zwangerschapstest. Dus dan zou ze toch gewoon op wat voor moment dan ook een zwangerschapstest kunnen doen?
Oud 22-10-2006, 21:25
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Alleen is een zwangertest niet betrouwbaar vanaf de eerste minuut na (onveilige) gemeenschap. Doordat je door de pil je cyclus niet meer kunt merken, weet je niet wanneer je kunt gaan testen. (Normaalgesproken is dat op het moment dat menstruatie uitblijft, maar als je de pil slikt heb je nooit echte menstruatie).
__________________
Keep on rockin'
Oud 23-10-2006, 16:56
Vitamintje
Vitamintje is offline
Citaat:
Konijn schreef op 22-10-2006 @ 19:28 :
En volgens mij heeft de pil doorslikken ook niet zo veel te maken met aankomen?
vocht vasthouden? Voor je menstruatie ben je meestal toch ook iets zwaarder dan normaal?
Oud 23-10-2006, 18:58
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Geen idee, aangezien ik me geen zorgen maak om 1 kilo. Ik weeg me nooit, en zeker niet elke dag zodat ik weet wanneer ik vocht vasthou. (En ik dacht dus dat je de hormonen bedoelde, dat is alleen als je begint met de pil slikken, en niet als je hem een keertje doorslikt).

Zoals hierboven al gezegd, 1 kilo zegt niks.
__________________
Keep on rockin'
Oud 23-10-2006, 19:09
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Heeft iemand ervaring met de Microgynon 20? Die ga ik nu slikken. Ik heb expres een extra lichte pil gevraagd omdat ik echt absoluut niet wil aankomen, en bij een lichtere pil is daar minder kans op. De Yasmin-pil kreeg ik helaas niet omdat mijn huisarts zei dat er meer kans op trombose is, en aangezien ik rook kreeg ik deze pil dus al helemaal niet.

Nu zou ik dus graag de ervaringen van anderen met de Microgynon 20 willen horen, of sommigen er bijvoorbeeld van zijn aangekomen
Oud 24-10-2006, 19:58
~*kar*~
Avatar van ~*kar*~
~*kar*~ is offline
hoi hoi,

ik ben in de derde week een pil vergeten. nu was het advies op www.pilvergeten.nl om direct te stoppen, en na maximaal 7 dagen weer met een nieuwe strip beginnen.
maar maakt het uit als ik hiervoor de pil heb doorgeslikt (dus eigenlijk in week 6 pil ben vergeten) ?

en ben ik nog beschermd tegen zwangerschap?
__________________
c a r p e d i e m
Oud 25-10-2006, 09:23
Verwijderd
Citaat:
~*kar*~ schreef op 24-10-2006 @ 20:58 :
hoi hoi,

ik ben in de derde week een pil vergeten. nu was het advies op www.pilvergeten.nl om direct te stoppen, en na maximaal 7 dagen weer met een nieuwe strip beginnen.
maar maakt het uit als ik hiervoor de pil heb doorgeslikt (dus eigenlijk in week 6 pil ben vergeten) ?

en ben ik nog beschermd tegen zwangerschap?
Nee, dat maakt niet uit.
En als je precies doet wat de site zei, ben je nog beschermd tegen zwangerschap let er dan wel op dat de dag van de vergeten pil mee telt voor die 7 dagen!
Oud 25-10-2006, 09:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-10-2006 @ 16:46 :
Ik slik al jaren Yasmin, nooit problemen mee gehad maar de laaste paar maanden heb ik vaak in het midden van mijn strip last van donkere afscheiding. Dat duurt dan een aantal dagen en dan gaat het weer over. Vind het toch raar en ben benieuwd of het kwaad kan, weet iemand dat? Is er kans dat het vanzelf weer overgaat of moet ik weer van pil switchen? Ik ben heel lastig met medicijnen en ben blij dat ik net wat gevonden heb waar ik geen last van had en dan krijg ik dit weer Het kan toch geen eisprong ofzo zijn?
Is er misschien toch nog iemand die een antwoord op mijn vraag kan geven?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-10-2006, 09:51
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-10-2006 @ 10:38 :
Is er misschien toch nog iemand die een antwoord op mijn vraag kan geven?
Kan zijn dat je pil te licht is. Het kan geen kwaad wat betreft veiligheid, maar het is wel vervelend. Overleg eens met je huisarts.
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 25-10-2006, 12:54
ZeldanceR
ZeldanceR is offline
Heej mensen,

Ik ben nu 6 maanden bezig met de pil, ben steeds met recepten naar de apotheek gegaan, nu heb ik geen recept meer en weet ik niet of ik weer een recept moet ophalen bij mijn huisarts of dat ik gewoon naar de apotheek kan gaan om de pil op te halen. weet iemand hier misschien meer over?

thanx !
Oud 25-10-2006, 12:59
Verwijderd
Citaat:
ZeldanceR schreef op 25-10-2006 @ 13:54 :
Heej mensen,

Ik ben nu 6 maanden bezig met de pil, ben steeds met recepten naar de apotheek gegaan, nu heb ik geen recept meer en weet ik niet of ik weer een recept moet ophalen bij mijn huisarts of dat ik gewoon naar de apotheek kan gaan om de pil op te halen. weet iemand hier misschien meer over?

thanx !
Als het goed is kun je gewoon naar de apotheek, als het dezelfde apotheek is als waar je eerder naar toe ging
Oud 25-10-2006, 13:10
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Sarah schreef op 25-10-2006 @ 13:59 :
Als het goed is kun je gewoon naar de apotheek, als het dezelfde apotheek is als waar je eerder naar toe ging
kan dat niet pas vanaf je 21e?
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 26-10-2006, 17:12
Verwijderd
Citaat:
ZeldanceR schreef op 25-10-2006 @ 13:54 :
Heej mensen,

Ik ben nu 6 maanden bezig met de pil, ben steeds met recepten naar de apotheek gegaan, nu heb ik geen recept meer en weet ik niet of ik weer een recept moet ophalen bij mijn huisarts of dat ik gewoon naar de apotheek kan gaan om de pil op te halen. weet iemand hier misschien meer over?

thanx !
gewoon de huisarts bellen, bij de assistente vragen om een herhaalrecept, kan je het ophalen bij de apotheek, krijg je nieuw herhaalrecept mee. Tenminste, zo ging dat hier altijd, heb nu een herhaalrecept voor 100x ofzo
Oud 31-10-2006, 19:08
Verwijderd
Het liefst wil ik een beetje advies horen.

Sinds een half jaar slik ik nu diane35. De huisarts schreef mij diane voor om van mn acné af te komen. T hielp niet helemaal.
In mijn familie heerst borstkanker, mijn moeder, zusje, oma en ik hebben allemaal een verhoogd risico. Mijn moeder heeft daarom ook nooit de pil geslikt.

Aangezien de diane toch niet echt helpt voor mn huid en ik m dus eigenlijk niet echt nodig heb, behalve als anti-conceptie..

is t dan maar niet beter dat ik ermee stop?
Oud 31-10-2006, 19:11
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 18-10-2006 @ 23:45 :
weet iemand of het normaal is dat je van de dianepil eerst een enorme pukkelexplosie krijgt voordat je huid opknapt?
Ik zat eerst aan de prikpil, maar ben toen gestopt ermee. Toen gingen mn hormonen een eigen leven lijden en nu zit ik sinds 3 weken weer aan de Dianepil die ik jarenlang heb geslikt. Maar nu krijg ik dus tot mijn grote afschuw weer kleine pukkeltjes op mn rug en borst. Heb ik jaren niet gehad. Kan het zijn dat eerst alle troep eruit moet ofzo voordat je huid weer glad wordt?
En is het ook normaal dat je borsten er zo pijn van gaan doen? Elke avond als ik mijn bh uitdoe doen ze heel veel pijn, als er iets tegenaankomt doet het ook pijn.

Thx
Ja. Helaas wel ja.
Antwoord op bijna vragen .
Oud 31-10-2006, 19:20
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik zou die vraag aan je huisarts voorleggen, die kan beter beoordelen of die hormonen (veel) kwaad kunnen dan wij, denk ik.
Oud 31-10-2006, 19:32
Rainpluto
Rainpluto is offline
Hey ik heb een klein vraagje over de pil

Ik ben nu 15 jaar oud en ik ben nog niet zo super lang ongesteld. Ik vind het totaal niet prettig om ongesteld te zijn want ik ben namelijk niet 1 keer per maand maar om de twee weken ongesteld dit is nogal onhandig met school enzovoort. Ook heb ik last van krampen en hoofdpijn als het zover is.

Ik vind dit heel erg onhandig dus ik heb ook mijn huisarts geraadpleegd. Mijn huisarts adviseert me ook direct om aan de pil te gaan maar ik twijfel ontzettend dus zouden jullie wat vragen kunnen beantwoorden?

- Heeft iemand ook voordeel gehad van de pil in verband met hoofdpijn of krampklachten? Verdwijnen deze klachten echt gewoon of krijg je ze gewoon op een ingepland tijdstip?

- Zijn er geen risico's aan het beginnen met de pil op zulke jonge leeftijd? Is het niet beter om langer ongesteld te zijn voordat je aan de pil gaat?

- Word het vergoed aangezien ik nog maar 15 ben?

Ik waardeer elke reactie!
__________________
^^ Smile
Oud 31-10-2006, 19:52
Verwijderd
- Hoofdpijn als ik ongesteld werd had ik al niet, maar kramp is wel minder geworden. Over het algemeen worden menstruatieklachten minder bij de pil. Je kunt wel de pech hebben dat het net bij jou niet zo is, maar dat weet je pas als je het probeert. En het heeft bij mij sowieso mijn menstruatie veel minder gemaakt, eerst was ik het steeds 10-14 dagen, en nu maar 3 à 4.
- Dat maakt niets uit, iedereen die menstrueert mag de pil gebruiken.
- Als je jonger dan 21 bent wordt de pil altijd vergoed

Wat je misschien wel lastig kan vinden, is dat officieel je ouders ingelicht moeten worden als je de pil gebruikt, omdat je nog geen 16 bent (al houden veel huisartsen zich hier niet aan). Als je ouders het geen probleem vinden is dat niet erg natuurlijk.
Oud 31-10-2006, 22:14
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Rainpluto schreef op 31-10-2006 @ 20:32 :
Hey ik heb een klein vraagje over de pil

Ik ben nu 15 jaar oud en ik ben nog niet zo super lang ongesteld. Ik vind het totaal niet prettig om ongesteld te zijn want ik ben namelijk niet 1 keer per maand maar om de twee weken ongesteld dit is nogal onhandig met school enzovoort. Ook heb ik last van krampen en hoofdpijn als het zover is.

Ik vind dit heel erg onhandig dus ik heb ook mijn huisarts geraadpleegd. Mijn huisarts adviseert me ook direct om aan de pil te gaan maar ik twijfel ontzettend dus zouden jullie wat vragen kunnen beantwoorden?

- Heeft iemand ook voordeel gehad van de pil in verband met hoofdpijn of krampklachten? Verdwijnen deze klachten echt gewoon of krijg je ze gewoon op een ingepland tijdstip?

Ik heb verschillende soorten anticonceptiepillen gehad, van microgynon bijvoorbeeld kreeg ik juist vaker migraine. Bij tryginon en diane35 en de prikpil heb ik daar geen last van gehad. Bij alle soorten pil namen de krampen af. Voorheen was ik 10 dagen ongesteld, daarna nog maar een dag of 7.

- Zijn er geen risico's aan het beginnen met de pil op zulke jonge leeftijd? Is het niet beter om langer ongesteld te zijn voordat je aan de pil gaat?

Ik ben pas op mijn 17e begonnen omdat mijn moeder een antipathie tegen hormonen had, ze zei dat het slecht voor me was e.d. Toen ik mijn huisarts vroeg hoe dat nou zat, gaf hij aan dat dat onzin was. (Daarbij heb je veel soorten pillen, de een bevat meer hormoon dan de ander. Yasmin is bijvoorbeeld een erg lichte pil maar wordt niet door iedere zorgverzekeraar vergoed (dacht ik.. Daantje?! ).

Verder gelden er wel wat algemene pil-waarschuwingen (ze zijn verplicht bijwerkingen in een bijsluiter te zetten. Het lijkt erg indrukwekkend. Er wordt bijvoorbeeld gesproken over een vergrote kans op trombose (volgens mij gold dat voornamelijk wanneer je de pil op je 35e slikt + erbij rookt)

- Word het vergoed aangezien ik nog maar 15 ben?
Sowieso tot je 21e wordt de pil vergoed. Bij sommige zorgverzekeraars daarna ook nog.

Ik waardeer elke reactie!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 01-11-2006, 17:43
Onbekend
Onbekend is offline
Even een vraagje: Ik zie overal wat anders staan

Wanneer is de pil veilig als je NIET in de week begint dat je ongesteld bent. Wanneer je 21 pillen geslikt hebt en daarna een stopweek houdt en dan ben je vanaf het moment dat je dan met de nieuwe strip begint veilig?
Of is het zo dat je na 7 dagen al gelijk veilig bent?
Ik zie overal wat anders staan en begrijp het niet helemaal.
Wie helpt me?
Oud 01-11-2006, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Onbekend schreef op 01-11-2006 @ 18:43 :
Even een vraagje: Ik zie overal wat anders staan

Wanneer is de pil veilig als je NIET in de week begint dat je ongesteld bent. Wanneer je 21 pillen geslikt hebt en daarna een stopweek houdt en dan ben je vanaf het moment dat je dan met de nieuwe strip begint veilig?
Of is het zo dat je na 7 dagen al gelijk veilig bent?
Ik zie overal wat anders staan en begrijp het niet helemaal.
Wie helpt me?
In je bijsluiter staat het ook. Wat er in je bijsluiter staat klopt. Zoek het dus daarin eens op en vertrouw daarop
Oud 01-11-2006, 18:23
Onbekend
Onbekend is offline
In de bijsluiter staat alleen over dag 1 (vanaf het begin veilig), en dag 2-5 (na 7 dagen). Er staat niets verteld over wanneer je op een andere dag begint.
Rigevidon
Oud 02-11-2006, 13:00
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Vraagje: normaal als je met een nieuw soort pil wilt beginnen moet je die direct achter de laatste strip van je oude pil aanslikken, zonder een stopweek te houden toch?

Ik ben 3 maanden geleden van pil gewisseld, kreeg toen microgynon voorgeschreven maar bij de apotheek stediril30 mee, 'want dat is goedkopen en anders vergoed je zorgverzekering het misschien niet'. Nou ja prima, die pil 3 maanden geslikt, redelijk aan gewend, geen probleem. Gisteren de huisarts gebeld voor een herhaal recept, nog gezegd dat ik Stediril mee had gekregen de vorige keer, ook oke allemaal. Ga ik vandaag die pil ophalen, krijg ik wél microgynon mee. Heb dus al een stopweek gehouden, moet vanavond weer beginnen, maar is dat nu wel meteen betrouwbaar dan? Omdat het in feite weer een andere pil is?
Oud 02-11-2006, 15:24
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik heb ook een vraagje, ik slik een tijdje micrgynon30 waar ik (bijna) geen bijwerkingen van heb. Nu heb ik net zoals Bloem een andere pil meegekregen omdat het allemaal weer veel goedkoper moet blabla. Nou vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met Rivaledin oid? Ik weet de naam niet meer. Ik hoor er niet zulke positieve verhalen over.

@Bloem, ik denk dat het wel kan, als die pil in principe hetzelfde is als je oude. Kun je niet naar de apotheek bellen?
Oud 02-11-2006, 17:12
Anika
Citaat:
Bloem schreef op 02-11-2006 @ 14:00 :
Vraagje: normaal als je met een nieuw soort pil wilt beginnen moet je die direct achter de laatste strip van je oude pil aanslikken, zonder een stopweek te houden toch?

Ik ben 3 maanden geleden van pil gewisseld, kreeg toen microgynon voorgeschreven maar bij de apotheek stediril30 mee, 'want dat is goedkopen en anders vergoed je zorgverzekering het misschien niet'. Nou ja prima, die pil 3 maanden geslikt, redelijk aan gewend, geen probleem. Gisteren de huisarts gebeld voor een herhaal recept, nog gezegd dat ik Stediril mee had gekregen de vorige keer, ook oke allemaal. Ga ik vandaag die pil ophalen, krijg ik wél microgynon mee. Heb dus al een stopweek gehouden, moet vanavond weer beginnen, maar is dat nu wel meteen betrouwbaar dan? Omdat het in feite weer een andere pil is?
Dan moet je even kijken of de werkzame stoffen hetzelfde zijn, als dat zo is ben je gewoon veilig volgens mij.
Oud 02-11-2006, 22:12
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Hmmja, de werkzame stoffen wel dacht ik, alleen de hulpstoffen waarschijnlijk niet. Maar ik vond in mijn bijsluiter ook een vaag zinnetje over dat het als je eerst een andere pil slikte ook nog wel na een paar dagen stopweek kon, als er maar niet langer dan een week tussenzat Dus ik vermoed dat het wel veilig is.
Oud 03-11-2006, 06:51
Anika
Ik heb ook een stopweek gehouden tussen microgynon en rigevidon en ben er niet zwanger door geworden dus het zal allemaal wel meevallen.
Oud 03-11-2006, 11:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 02-11-2006 @ 23:12 :
Hmmja, de werkzame stoffen wel dacht ik, alleen de hulpstoffen waarschijnlijk niet. Maar ik vond in mijn bijsluiter ook een vaag zinnetje over dat het als je eerst een andere pil slikte ook nog wel na een paar dagen stopweek kon, als er maar niet langer dan een week tussenzat Dus ik vermoed dat het wel veilig is.
Toen ik overging van Microgynon op Yasmin moest ik wel gewoon een stopweek houden dus ik denk niet dat het echt veel kwaad kan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-11-2006, 16:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb een aantal jaren terug de mycrogynon30 gehad. Toen ging ik over op de diane35 maar 2 maanden terug vond m'n doktersassistente dat ik hem te lang slikte en dat ik een andere pil moest. Ze heeft me toen weer de mycrogynon30 gegeven, maar ik heb nu in beide stopweken erg veel last van m'n rug gehad, wat buikkrampen en veel heviger ongesteld dan voorheen. Kan het zijn dat ik nu zo slecht op die mycrogynon reageer, terwijl ik hem eerst wel heel goed kon hebben? Of moet ik het maar als toeval of een wenning aan de nieuwe hormonen zien?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 05-11-2006, 12:44
Verwijderd
Vraagje:

Om één of andere vage reden is mijn laatste pilstrip na de vakantie in de koelkast beland. Hier ben ik twee weken geleden aan begonnen. In de bijsluiter staat dat je hem tussen 15 en 25 graden moet bewaren. Zou de kou van de koelkast veel invloed hebben op de werking van de pil? Ik zit er nu pas een beetje mee, omdat ik me al een paar dagen raar voel en meteen weer gekke dingen begin te denken.

Ik hoop dat één van jullie mij gerust kan stellen!

Laatst gewijzigd op 05-11-2006 om 12:54.
Oud 05-11-2006, 13:43
hercules
hercules is offline
hoi,

ik heb de stopweek achter de rug en moest vrijdag de eerste pil innemen. Dit ben ik dus vergeten en die van zaterdag ook. Vandaag is het zondag, wat moet ik nu doen?
Oud 05-11-2006, 13:45
Verwijderd
Citaat:
hercules schreef op 05-11-2006 @ 14:43 :
hoi,

ik heb de stopweek achter de rug en moest vrijdag de eerste pil innemen. Dit ben ik dus vergeten en die van zaterdag ook. Vandaag is het zondag, wat moet ik nu doen?
Heb je in de afgelopen week seks gehad? Zo ja: huisarts bellen.

Zo nee: gewoon nu alsnog beginnen met de pilstrip en de komende 7 dagen geen seks hebben of een condoom gebruiken.
Oud 05-11-2006, 13:55
Verwijderd
Een dikke 2 weken geleden ben ik voor het eerst aan de pil begonnen (rigevidon) op de eerste dag van mijn menstruatie.

Nu heb ik een paar vragen hierover:
- Is het normaal om bijwerkingen te krijgen zoals: hoofdpijn, misselijkheid, wat meer last van puistjes en een opgezwolle gevoel in mijn buik?
- Stel dat een pil per ongelijk in de gootsteen zou belanden. ( niet gebeurd hoor) Maakt het dan wat uit welke pil ik van de (reserve) strip neem? M.a.w.: Zit in elke pil precies hetzelfde?
Oud 05-11-2006, 13:58
Verwijderd
Citaat:
kattenkop schreef op 05-11-2006 @ 14:55 :
Een dikke 2 weken geleden ben ik voor het eerst aan de pil begonnen (rigevidon) op de eerste dag van mijn menstruatie.

Nu heb ik een paar vragen hierover:
- Is het normaal om bijwerkingen te krijgen zoals: hoofdpijn, misselijkheid, wat meer last van puistjes en een opgezwolle gevoel in mijn buik?
- Stel dat een pil per ongelijk in de gootsteen zou belanden. ( niet gebeurd hoor) Maakt het dan wat uit welke pil ik van de (reserve) strip neem? M.a.w.: Zit in elke pil precies hetzelfde?
Je eerste vraag: Ja, dat is allemaal redelijk normaal. Het hoort binnen drie maanden over te gaan. Als dat niet gebeurt (of als het zó vervelend is dat je geen drie maanden wil wachten) kan het zijn dat bij een ander type pil je er geen last van hebt.
Je tweede vraag: Bij Rigevidon maakt het niets uit welke je dan neemt, ze zijn allemaal hetzelfde.
Oud 05-11-2006, 22:20
Verwijderd
Ik ben sinds een maand of 5 weer aan de pil, na een stop van 3 maand. Toen ik stopte, merkte ik opeens dat het helemaal niet normaal was dat mijn borsten zo gevoelig waren, want dat was plotseling verdwenen. Sinds ik begonnen ben heb ik er eigenlijk geen last van gehad, tot een week of wat geleden; nu voel ik het weer, en dan vooral 's avonds. Het doet geen pijn, maar als ik het stevig aanraak is het wel gevoelig-tot-op-het-randje-van-pijn. Het gaat dan om binnenin, ik denk dat het rond de melkklier(en?) is. De huid is niet gevoeliger dan anders.

Ik vraag me eigenlijk af of het zin heeft om een andere pil te nemen, omdat ik verder geen last heb van bijwerkingen. Kan het kwaad? Ook denkt vriendlief te zien dat m'n borsten iets groter zijn geworden (en inderdaad vullen ze m'n bh weer meer dan sinds ik wat af ben gevallen, maar ik ben niet weer zwaarder geworden), kan het ook gewoon zijn dat het gevoelig is omdat het weer wat gegroeid is?
Oud 07-11-2006, 08:43
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
na hoeveel tijd hoor je ongesteld te worden nadat je bent gestopt met het slikken van de pil???
Oud 07-11-2006, 08:45
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 07-11-2006 @ 09:43 :
na hoeveel tijd hoor je ongesteld te worden nadat je bent gestopt met het slikken van de pil???
Bedoel je in een stopweek, of als je helemaal gestopt bent?
In een stopweek: meestal na 2 tot 4 dagen. Als je helemaal gestopt bent: eerst weer alsof het een stopweek was, daarna kan het een paar maandjes duren omdat je cyclus weer op gang moet komen.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid helup!
chocomelkflesje
4 16-06-2004 12:41
Lichaam & Gezondheid zwanger en ongesteld?
love_girl_4-eva
39 04-06-2004 19:39
Seksualiteit morning-afterpil en ongesteld worden..
groovy
2 04-02-2004 15:58
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48
Lichaam & Gezondheid Onveilig in de stopweek?
Ireentje
18 22-05-2003 18:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.