Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2006, 20:26
CoolJessy
CoolJessy is offline
Ik was te lui om alles voor een exchange uit te zoeken
En nu is het te laat

Mja ik ga denk ik een master in het buitenland doen ofzo of alsnog (zoals eigenlijk vorig jaar gepland) een jaar backpacken in Australië (Dan ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit dan master in het buitenland...).

Maar succes voor Jumpfrious! Ik hoop voor je dat je mag!
Enneh... veranderen van US California naar Hongkong en Singapore... lijkt me nog al een verandering...
Oud 24-10-2006, 07:29
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Citaat:
CoolJessy schreef op 23-10-2006 @ 21:26 :

Enneh... veranderen van US California naar Hongkong en Singapore... lijkt me nog al een verandering...
Thanks! Klopt, maar aangezien ik alleen nog maar in mn 1e semester van mn 3e jaar kan gaan, en dat ze in California met trimesters werken ipv semesters, zit je er dan maar 10 weken, wat niet genoeg is. En ik zie t niet zitten om die zomer dan ook nog eens een summercourse te gaan doen. Dus vandaar dat ik het roer helemaal om heb gegooid... Als je de kans hebt om iets helemaal anders te doen, waarom dan niet? California lijkt me gaaf, maar Singapore en Hongkong zijn weer iets heel anders en dat is op zich ook wel heel relaxt als je daar de kans op hebt. Want zeg nou zelf: zou je je master sneller in California of in Azië gaan doen? (Ik zou dus eerder voor California kiezen) Dus dan nu voor mn exchange iets heel anders... Ben benieuwd, komende weken krijg ik te horen of ik van RA mag... spannend
Oud 24-10-2006, 09:15
Esther
Esther is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 23-10-2006 @ 21:01 :
Ik wil naar Zuid afrika denk ik.. maar dat vindt mijn moeder niet zo leuk maar afrika of california of scandinavie lijken me ook heel leuk (eigenlijk wou ik barcelona, maar dat gaat me niet lukken omdat ik in t 2e jaar wil gaan)
omg barcelona kan dat dan? ik dacht dat je alleen naar madrid kan, maar als je naar barcelona kunt... wow dan zet ik daar mijn zinnen op hoor xD
Oud 24-10-2006, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Esther schreef op 24-10-2006 @ 10:15 :
omg barcelona kan dat dan? ik dacht dat je alleen naar madrid kan, maar als je naar barcelona kunt... wow dan zet ik daar mijn zinnen op hoor xD
Volgens mij wel.. maar dan via t UU programma. Maar dan moet je 200 spaans spreken en ik moet in de 0 beginnen dus dat gaat al niet meer lukken tenzij ik in t 3e jaar ga maar dat wil ik niet
Oud 24-10-2006, 10:08
Verwijderd
Citaat:
CoolJessy schreef op 23-10-2006 @ 21:26 :
Ik was te lui om alles voor een exchange uit te zoeken
En nu is het te laat

Mja ik ga denk ik een master in het buitenland doen ofzo of alsnog (zoals eigenlijk vorig jaar gepland) een jaar backpacken in Australië (Dan ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit dan master in het buitenland...).

Je bent wel goedkoper uit maar je hebt dan nog geen master
Oud 24-10-2006, 10:35
Esther
Esther is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 24-10-2006 @ 11:06 :
Volgens mij wel.. maar dan via t UU programma. Maar dan moet je 200 spaans spreken en ik moet in de 0 beginnen dus dat gaat al niet meer lukken tenzij ik in t 3e jaar ga maar dat wil ik niet
ik ben van plan in het derde jaar te gaan en begin daarom komend semester ook al met Spaans.
Oud 24-10-2006, 13:04
anne-ik
anne-ik is offline
Ik zit nu in 6 vwo en ga me in december aanmelden voor UCU. Ik heb nog wel een paar vraagjes, die jullie misschien kunnen beantwoorden:

- hoe zit het met sporten in Utrecht? Je hebt Olympus, gaan alle studenten daar ook heen? Het lijkt me een leuke manier om in contact te komen met mensen buiten UCU, zodat je ook eens van de campus af komt.

- je betaalt een behoorlijk bedrag aan kamerhuur en maaltijden. Krijg je dan ook waar voor je geld? Oftewel, hoe groot zijn de kamers, en zijn de meubels die daar staan in goede staat? Zijn de maaltijden een beetje te eten, of moet je eigenlijk toch nog vaak zelf koken? krijg je ook ontbijt en lunch?

- Ik heb op mijn aanmeldingsformulier een aantal courses die me wel aanspraken, ingevuld. Schrijf je je heir dan meteen voor in voor het eerste semester? Of kun je later nog andere courses kiezen (niet dat ik nu keuzes heb gemaakt die als gevolg hebben dat ik bepaalde vakken later niet meer kan doen).

- ga je vaak naar huis in het weekend, of blijft iedereen van UCU dan op de campus?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Bedankt
Oud 24-10-2006, 15:03
Miracle
Miracle is offline
Het lijkt me handig om dit topic te houden voor studiekeuze en niet het wel en wee op de UC's. Zo blijft dit topic overzichtelijk voor studiekiezers en verdwijnen hun post niet tussen de andere posts.

Dus gelieve hier niet meer alle in's en out's hier te bespreken, maar ergens anders. Jullie kunnen een topic-reeks beginnen op Onzin, als jullie dat willen.
Oud 24-10-2006, 17:11
lysias
lysias is offline
Citaat:
Miracle schreef op 24-10-2006 @ 16:03 :

Dus gelieve hier niet meer alle in's en out's hier te bespreken, maar ergens anders. Jullie kunnen een topic-reeks beginnen op Onzin, als jullie dat willen. [/B]
Hmm...persoonlijk vind ik dat de informatie die hier wordt verschaft over de uitwisselingen eigenlijk wel bijdragen aan studiekeuze. Ik vond het eigenlijk erg interessant om te horen, vooral omdat er bij de sites van de UC's veel aandacht wordt besteed aan "hoe belangrijk" internationale ontwikkeling is. Hoor je er eindelijk iets van en komt deze wijsneus er tussen door.
Oud 24-10-2006, 18:03
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
lysias schreef op 24-10-2006 @ 18:11 :
Hmm...persoonlijk vind ik dat de informatie die hier wordt verschaft over de uitwisselingen eigenlijk wel bijdragen aan studiekeuze. Ik vond het eigenlijk erg interessant om te horen, vooral omdat er bij de sites van de UC's veel aandacht wordt besteed aan "hoe belangrijk" internationale ontwikkeling is. Hoor je er eindelijk iets van en komt deze wijsneus er tussen door.
Moet ik nog serieus gaan reageren als je me wijsneus noemt?

Voor diegenen die het echt interesseert: natuurlijk is het nuttig voor je studiekeuze, maar het topic is gewoon niet overzichtelijk meer en er worden ook dingen besproken die hier niet horen. Op onzin kan alles besproken worden en natuurlijk kunnen daar ook mensen meelezen die het interessant vinden en eventueel ook een studie willen volgen aan een UC.
Oud 24-10-2006, 18:55
lysias
lysias is offline
Citaat:
Miracle schreef op 24-10-2006 @ 19:03 :
Moet ik nog serieus gaan reageren als je me wijsneus noemt?

Het spijt me, inderdaad niet erg beleefde taal.
Oud 24-10-2006, 19:15
Verwijderd
Zonder je een wijsneus te noemen ( ) vind ik een topic op onzin nogal een slecht idee. Dan is het onvermijdelijk dat andere mensen er zinloze reacties gaan posten, bovendien verdwijnt het topic dan elke dag van de voorpagina wat het ook lastig maakt. Ik denk ook zeker niet dat de studiekeuze ophoudt bij het beginnen aan een studie, zeker bij UC moeten er daarna nog genoeg keuzes gemaakt worden waarbij je elkaar ook kunt helpen. En zoals bovenstaande poster zegt kan het ook voor nieuwe kiezers erg nuttig zijn om eens echte inside informatie te krijgen. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening...
Oud 24-10-2006, 19:44
Laura89
Laura89 is offline
Ik als studiekiezer vind het ook niet erg dat er hier offtopic wordt gegaan hoor Ik vind het juist leuk om die dingen te lezen.
Maar dat betekent niet dat ik geen antwoord op mijn vraag wil:
Wat moet ik schrijven in mijn motivatie brief bij "What are your interests with regard to (or regardless of) your current education?"? of met andere woorden: weten jullie nog ongeveer wat je daarbij hebt geschreven?
Oud 24-10-2006, 20:50
Verwijderd
Wat een slecht geformuleerde vraag (van UCU dan)...
Oud 24-10-2006, 21:00
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 24-10-2006 @ 20:15 :
Zonder je een wijsneus te noemen ( ) vind ik een topic op onzin nogal een slecht idee. Dan is het onvermijdelijk dat andere mensen er zinloze reacties gaan posten, bovendien verdwijnt het topic dan elke dag van de voorpagina wat het ook lastig maakt. Ik denk ook zeker niet dat de studiekeuze ophoudt bij het beginnen aan een studie, zeker bij UC moeten er daarna nog genoeg keuzes gemaakt worden waarbij je elkaar ook kunt helpen. En zoals bovenstaande poster zegt kan het ook voor nieuwe kiezers erg nuttig zijn om eens echte inside informatie te krijgen. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening...
Op onzin zijn altijd reeks-topic's en volgens mij valt het heel erg mee met het aantal ongewenste posts. Het topic is redelijk makkelijk terug te vinden, maar mocht dat een probleem zijn, dan kan ik daar altijd bij helpen.

Jullie moeten het zelf weten, maar teveel offtopic in dit topic wordt niet langer gedoogd.

Als jullie een topic hebben, mogen jullie natuurlijk hier de link posten. Dat is geen probleem.
Oud 25-10-2006, 08:40
Boddie
Boddie is offline
Citaat:
anne-ik schreef op 24-10-2006 @ 14:04 :
Ik zit nu in 6 vwo en ga me in december aanmelden voor UCU. Ik heb nog wel een paar vraagjes, die jullie misschien kunnen beantwoorden:

- hoe zit het met sporten in Utrecht? Je hebt Olympus, gaan alle studenten daar ook heen? Het lijkt me een leuke manier om in contact te komen met mensen buiten UCU, zodat je ook eens van de campus af komt.

- je betaalt een behoorlijk bedrag aan kamerhuur en maaltijden. Krijg je dan ook waar voor je geld? Oftewel, hoe groot zijn de kamers, en zijn de meubels die daar staan in goede staat? Zijn de maaltijden een beetje te eten, of moet je eigenlijk toch nog vaak zelf koken? krijg je ook ontbijt en lunch?

- Ik heb op mijn aanmeldingsformulier een aantal courses die me wel aanspraken, ingevuld. Schrijf je je heir dan meteen voor in voor het eerste semester? Of kun je later nog andere courses kiezen (niet dat ik nu keuzes heb gemaakt die als gevolg hebben dat ik bepaalde vakken later niet meer kan doen).

- ga je vaak naar huis in het weekend, of blijft iedereen van UCU dan op de campus?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Bedankt
Hey Anne!

-Veel UC'ers gaan naar Olympos of naar andere verenigingen in de buurt. Vlakbij de campus zijn voetbalvelden, hockeyvelden en een atletiekbaan (ik loop zelf hard bij een club buiten Olympos om ).

- De kamers op de campus zijn geweldig. Ze zijn tussen de 13 m2 en 25 m2 groot (dat is echt groot! Veel studenten die in Utrecht wonen op een veel kleiner kamertje). De kamers zijn opgedeeld in 3 categorieen naar grootte. Je krijgt elk jaar een andere kamer uit een andere categorie, waardoor alle studenten een keer een grote, middelgrote en een kleine kamer hebben gehad. In je kamer staan een bed, klerenkast, 'normale' kast, bureau, bureaustoel, bureaulamp en een grote lamp. In de gezamelijke ruimte (woonkamer) staan een eettafel, stoelen, 2 banken, 2 kleine tafeltjes en wat lampen. Alles uiteraard in de IKEA-stijl!

De staat van de kamers is goed te noemen. Kromhout, waar ik woon, is in 1998 gebouwd en ziet er daardoor iets ouderwetser uit dan gebouw W, dat dit jaar nieuw erbij is, maar alle gebouwen op de campus zijn echt ruim voldoende!

Je krijgt doordeweeks 3 maaltijden per dag (ontbijt, lunch, diner) en in het weekend en vakantie 2 maaltijden per dag (brunch, diner). Ik vind de kwaliteit van het eten over het algemeen goed (af en toe is het wat minder omdat je iets niet lust, maar dat heb je thuis als je moeder/vader kookt ook wel eens, toch?), maar anderen hebben nog wel eens wat te klagen... Tsja, mijn mening is dat je niet moet zeuren, want geen student in Nederland eet zo gezond, goed en makkelijk als een UC'er! Ondanks dat rijden er nog vaak pizzabezorgers over de campus...

-De vakken zijn vooral een indicatie, ze geven de mensen op UC een idee van wat je leuk vind. (mijn advies: schrijf 4 uiteenlopende vakken op die je allemaal leuk vind in plaats van 4 vakken uit hetzelfde vakgebied. Dat komt goed over!). Het eerste semester volg je sowieso 2 verplichte vakken. In de overige 2 vakken word je geplaatst, maar in de eerste week kun je nog veranderen. Ik ben als eerstejaars redelijk tevreden met me vakken!

-In het weekend mag je naar huis en dat doen de meeste Nederlandse studenten dan ook. Buitenlandse studenten blijven bijna altijd op de campus in t weekend. Je wordt in tegenstelling tot wat veel mensen denken echt niet vastgehouden op de campus. Je kan gaat en staan waar je maar wilt, wanneer je maar wilt. Desondanks blijven veel studenten vaak op de campus, omdat daar alles is: eten, woonruimte, school, sociaal leven... Maar je kan echt gaan en staan waar je maar wilt!

Lange post, ik hoop dat het een beetje nuttig is! Als je nog vragen heb... Gewoon stellen. De open dagen zijn op 10 en 11 november. Dan kan je ook al je vragen stellen

Misschien tot dan!
Oud 25-10-2006, 17:52
lysias
lysias is offline
Is het uitwisselingsprogramma van RA hetzelfde als dat van UU of van UCU (want die heeft toch extra mogelijkheden vergeleken met UU)?

Laatst gewijzigd op 25-10-2006 om 22:35.
Oud 26-10-2006, 13:01
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Het uitwisselingsprogramma van RA zelf is nog niet zo uitgebreid: Oman, Brussel en Canada zijn daar nu in opgenomen. Dit wordt echter steeds uitgebreider (als het goed is). Maar daarom mogen studenten van de RA gebruikmaken van de uitwisselingsprogramma's van UU. Dus je hebt ook op RA heel erg veel keus. Of het programma van UCU nog uitgebreider is weet ik niet...
Oud 26-10-2006, 13:47
nathalia9
nathalia9 is offline
Weten jullie of er ook mensen van t HBO die hun propedeuse hebben gehaald op UCU worden aangenomen? ik ben nu namelijk zelf nog tweedejaars studente HBO en wil graag overstappen naar UCU. Misschien dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!
Oud 26-10-2006, 14:46
Verwijderd
Ik denk niet dat ze daar onderscheid tussen maken maar je zou een mailtje kunnen sturen om het te vragen
Oud 27-10-2006, 11:31
nathalia9
nathalia9 is offline
Ja, dat ga ik denk maar even doen. Wat ik me ook nog afvraag is of jullie UCU nou zwaarder vinden dan jullie hadden gedacht of dat het wel meevalt? Is het vergelijkbaar met de hoeveelheid werk die je op het VWO had?
Oud 27-10-2006, 14:57
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Nee, het is veeeeel meer. De meeste mensen op UCU / RA gaan fluitend door het VWO heen en als je dan hier komt is het wel even wennen. Je moet gewoon heel veel doen en je tijd goed inplannen, maar als je alles bijhoudt en alles op tijd inlevert lukt het allemaal wel. En dan heb je ook nog tijd voor leuke dingen hoor, don't worry . Maar het is dus echt wel een stuk intensiever dan het VWO.
Oud 28-10-2006, 08:23
Joyceb
Joyceb is offline
Het is inderdaad een stuk zwaarder dan het vwo, en dat is maar goed ook. Ook is het een stuk zwaarder dan een reguliere studie (al is het ook afhankelijk van welke studie je doet, het verschil met geneeskunde is minder groot dan met Pedagogiek of Taal en Cultuur studies oid).

Overigens wil ik voor de goede orde toch nog wel een opmerking maken over de exchanges, juist omdat ik denk dat het een toegevoegde waarde heeft voor de aankomende studenten. Zelf heb ik gisteren mijn definitieve bevestiging gekregen dat ik naar Berkeley kan, en met mij 3 anderen van UC. Dat betekent dus dat er meer dan 1 plaats voor Berkeley beschikbaar is.
Omdat UC en de University of California een speciale arrangement hebben zijn er meer plaatsen aan de Uni. of C. in vergelijking met hoeveel er beschikbaar zijn in het programma van de UU.
Naast met de Un. of Cal zijn er ook afspraken met de University of New Hampshire, Exeter in Engeland, Lille in Frankrijk en volgens mij nog een.

Ik ben eigenlijk nog geen mensen tegengekomen die en propadeusejaar van het HBO hebben, maar dat kan helemaal aan mij liggen. Wel zit er iemand in mijn jaar die eerst HBO heeft gedaan en daarna naar UC is gegaan.
Oud 28-10-2006, 19:16
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik ken wel een jongen die zn HBO-p heeft gehaald en nu RA doet, en ik ken ook een jongen die het HBO bijna heeft afgemaakt en nu hier zit. Dus het kan wel.
Oud 29-10-2006, 12:59
nathalia9
nathalia9 is offline
gelukkig! schrok al even ..wat ik me ook afvroeg: kan je je ook inschrijven voor een meeloopdag? ik ga sowieso naar de open dag en als ik het dan nog steeds heel leuk vind, wil ik graag een keer met iemand meelopen..misschien dat jullie daar wat meer over weten??
Oud 29-10-2006, 14:18
Boddie
Boddie is offline
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat UC zelf geen meeloopdagen organiseert. Je kunt bij de open dag gewoon een eerstejaars aanschieten en vragen of je een dagje mag meelopen. En anders is er vast wel iemand op dit forum die je een dagje onder zijn/haar hoede wilt nemen :-)

Tot bij de Open Dag!
Oud 29-10-2006, 14:18
Verwijderd
Volgens mij doen ze daar niet aan, in Utrecht dan, (weet het bijna zeker) maar je kunt even bellen
Oud 29-10-2006, 17:03
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 28-10-2006 @ 09:23 :
Overigens wil ik voor de goede orde toch nog wel een opmerking maken over de exchanges, juist omdat ik denk dat het een toegevoegde waarde heeft voor de aankomende studenten. Zelf heb ik gisteren mijn definitieve bevestiging gekregen dat ik naar Berkeley kan, en met mij 3 anderen van UC. Dat betekent dus dat er meer dan 1 plaats voor Berkeley beschikbaar is.
Omdat UC en de University of California een speciale arrangement hebben zijn er meer plaatsen aan de Uni. of C. in vergelijking met hoeveel er beschikbaar zijn in het programma van de UU.
Gefeliciteerd .

Wel cool (voor jullie althans ) dat UCU extra plaatsen heeft voor Berkeley. Lijkt mij wel de tofste universiteit om op exchange naar te gaan.

Overigens heeft de Roosevelt Academy een open dag op woensdag 8 November .
Oud 29-10-2006, 18:42
Jannekus
Jannekus is offline
Ik ben me goed aan het voorbereiden op het schrijven van de brief voor het UCU.

Ik ga 11 november naar de voorlingtingsdag van de UU en dan 's ochtends naar het UC en dan krijgen we als het goed is uitleg en een rondleiding enzo. Daarna ga ik zo snel mogelijk de brief op de post doen zodat ik me voor 1 december heb aangemeld.

Deze week even aanbevelingsbrieven regelen. Trouwens vraagje: Mijn decaan kent mij wel redelijk goed en is heel positief over mij (ik heb hem ook zelf als leraar). Dus ik wil hem die brief laten schrijven. Maar ik kan nergens vinden of deze brief nou persé (ook) in het engels moet want hij kan geloof ik niet zo goed engels.
Oud 29-10-2006, 18:44
Verwijderd
Kijken ze op UCU trouwens ook naar de inhoud van aanbevelingsbrieven? Ik hoor dat die op Oxbridge puur als formaliteit gezien worden en dat die eigenlijk niet gelezen worden, omdat ze toch allemaal hetzelfde zijn.
Oud 29-10-2006, 18:50
Verwijderd
Een zinnetje als 'even de aanbevelingsbrieven regelen' vind ik toch wel een beetje de bijzonderheid van UCU onderuit halen eerlijk gezegd, ik bedoel, je hebt speciaal voor dit aanbevelingsbrieven nodig, en die zou je dan zomaar even kunnen regelen.
Oud 29-10-2006, 18:58
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Jannekus schreef op 29-10-2006 @ 19:42 :
Ik ben me goed aan het voorbereiden op het schrijven van de brief voor het UCU.

Deze week even aanbevelingsbrieven regelen. Trouwens vraagje: Mijn decaan kent mij wel redelijk goed en is heel positief over mij (ik heb hem ook zelf als leraar). Dus ik wil hem die brief laten schrijven. Maar ik kan nergens vinden of deze brief nou persé (ook) in het engels moet want hij kan geloof ik niet zo goed engels.
Je kan de brief misschien laten vertalen door een leraar Engels?

Citaat:
Snees schreef op 29-10-2006 @ 19:44 :
Kijken ze op UCU trouwens ook naar de inhoud van aanbevelingsbrieven? Ik hoor dat die op Oxbridge puur als formaliteit gezien worden en dat die eigenlijk niet gelezen worden, omdat ze toch allemaal hetzelfde zijn.
Weet ik niet, maar de inhoud zal inderdaad wel weinig verschillen.

"Pietje is een slimme, veel belovende leerling die zich ook altijd goed inzet voor zijn medeleerlingen, etc. blablabla"
Oud 29-10-2006, 20:13
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Sylph schreef op 29-10-2006 @ 19:50 :
Een zinnetje als 'even de aanbevelingsbrieven regelen' vind ik toch wel een beetje de bijzonderheid van UCU onderuit halen eerlijk gezegd, ik bedoel, je hebt speciaal voor dit aanbevelingsbrieven nodig, en die zou je dan zomaar even kunnen regelen.
Ja het klinkt inderdaad een beetje vreemd nu je het zegt. Komt denk ik idd omdat die brieven inhoudelijk hetzelfde zijn. Het zou me niet zoveel verbazen als ze niet gelezen worden. En ik kan ze gewoon wel regelen omdat al verscheidene leraren hebben aangeboden om die brief te schrijven voor mij.

Volgens mij ben ik de eerste van heel onze school die UC wil gaan doen. Dus het is nou allemaal heel bijzonder voor mijn school haha
Oud 29-10-2006, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Jannekus schreef op 29-10-2006 @ 21:13 :
Ja het klinkt inderdaad een beetje vreemd nu je het zegt. Komt denk ik idd omdat die brieven inhoudelijk hetzelfde zijn. Het zou me niet zoveel verbazen als ze niet gelezen worden. En ik kan ze gewoon wel regelen omdat al verscheidene leraren hebben aangeboden om die brief te schrijven voor mij.

Volgens mij ben ik de eerste van heel onze school die UC wil gaan doen. Dus het is nou allemaal heel bijzonder voor mijn school haha
Ik oogste al grote bewondering bij m'n leraren voor mijn keuze voor taalwetenschap, als ik voor UCU had gekozen was ik waarschijnlijk direct tot halfgod gepromoveerd (A)
Oud 29-10-2006, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 29-10-2006 @ 21:21 :
Ik oogste al grote bewondering bij m'n leraren voor mijn keuze voor taalwetenschap, als ik voor UCU had gekozen was ik waarschijnlijk direct tot halfgod gepromoveerd (A)
Waarom dat? Ik zou UCU niet superieur noemen t.a.v. andere serieuze studies.
Oud 29-10-2006, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 29-10-2006 @ 21:41 :
Waarom dat? Ik zou UCU niet superieur noemen t.a.v. andere serieuze studies.
Dat vind ik ook niet hoor. Maar de meeste leraren zijn nu eenmaal niet zo slim UCU klinkt heel erg prestigieus, je kan daar leraren helemaal mee inpakken.
Oud 29-10-2006, 21:10
Joyceb
Joyceb is offline
Oh Bah.. toch niet weer de hele discussie over de kwaliteit van UC die we een twee jaar en een jaar geleden hebben gehad?

Ik denk dat de aanbevelingsbrieven worden gescand, een beetje gelezen maar niet helemaal uitgeplozen. Als er iets in zou staan dat de aandacht trekt 'Heeft de hele school uit een diep dal getrokken door haar/zijn betrokkenheid' dan zal er vast wel naar gevraagd worden
Oud 29-10-2006, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Joyceb schreef op 29-10-2006 @ 22:10 :
Oh Bah.. toch niet weer de hele discussie over de kwaliteit van UC die we een twee jaar en een jaar geleden hebben gehad?
Dat is inherent aan het topic, zeker als er 'gevaarlijke' uitspraken gedaan worden.
Oud 29-10-2006, 21:15
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
precies; 2 jaar geleden, 1 jaar geleden,...ik vind het wel weer eens tijd worden .

Citaat:
Ik denk dat de aanbevelingsbrieven worden gescand, een beetje gelezen maar niet helemaal uitgeplozen. Als er iets in zou staan dat de aandacht trekt 'Heeft de hele school uit een diep dal getrokken door haar/zijn betrokkenheid' dan zal er vast wel naar gevraagd worden
Dat denk ik ook; zal wel gewoon globaal bekeken worden in "negatief", "positief" en "heel positief" denk ik.
Oud 31-10-2006, 13:29
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Denk dat die brieven toch wel redelijk gelezen worden. Bij mijn interview had de dean namelijk een formulier bij zich waarop dingen stonden uit mn motivationletter en waar hij bij sommige dan naar vroeg en andere oversloeg.

(Offtopic: Heb toestemming van RA om op exchange te gaan!!!)(@ Joyceb: gefeliciteerd dat je naar Berkeley mag!!! )
Oud 31-10-2006, 17:57
Verwijderd
motivation is ook wat anders danaanbeveling
Oud 01-11-2006, 11:33
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Ok, dat had ik ff gemist
Oud 02-11-2006, 09:31
Jannekus
Jannekus is offline
Je hebt dus sowieso een brief nodig van je engelse leraar dat je het engelse niveau aankunt hè?

Want hoe moet die brief eruit zien, want ik zie nergens een voorbeeld.
Oud 02-11-2006, 10:22
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Jannekus schreef op 02-11-2006 @ 10:31 :
Je hebt dus sowieso een brief nodig van je engelse leraar dat je het engelse niveau aankunt hè?

Want hoe moet die brief eruit zien, want ik zie nergens een voorbeeld.
Je hebt uiteindelijk een 8 nodig voor Engels, dus ik denk dat ze willen dat je leraar schrijft dat je dat niveau hebt, of dat hij/zij verwacht dat je dat gaat hebben aan het eind van 6VWO.
Oud 02-11-2006, 13:53
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 02-11-2006 @ 11:22 :
Je hebt uiteindelijk een 8 nodig voor Engels, dus ik denk dat ze willen dat je leraar schrijft dat je dat niveau hebt, of dat hij/zij verwacht dat je dat gaat hebben aan het eind van 6VWO.
Wacht even, je moet persé een 8 staan voor Engels om aangenomen te worden?

Ik stond in vwo 5 een 7,2 en ik weet niet of ik het ga halen om een 8 te staan aan het einde van vwo 6.
Dat ligt niet zo zeer aan mijn engels maar meer aan de lesmethode. Niet dat mijn engels echt extreem goed is maar mijn leraar geeft zelf toe dat zijn vak niet echt veel met engels te maken had en hij is wel redelijk positief over mijn (vooral mondelinge) engels dus ik denk dat hij wel zou zeggen dat ik het kan.
Oud 02-11-2006, 14:55
Verwijderd
Als je geen 8 staat moet je een extra test afleggen
Oud 03-11-2006, 09:46
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Weet je het zeker? Ik stond een 6.2 voor engels, en na mn eindexamen een 6.4 en ik ben gewoon aangenomen, hoefde geen extra test of iets dergelijks te doen Het enige wat ze mee aanraadde was om een weekje eerder te komen voor de English Crash Course (wat eigenlijk best leuk was aangezien je al veel 2e jaars kent en al helemaal gesettled bent voordat de andere 1e jaars komen)
Het zou kunnen dat ze nu iets verandert hebben ofzo, maar bij mij was het in ieder geval dat je ook met een 6.2 aangenomen kan worden.
Oud 03-11-2006, 10:00
Joyceb
Joyceb is offline
Volgens mij is dit het klassieke verschil van theorie en praktijk. In principe (in theorie ) zou je een toets moeten afleggen bij een cijfer lager dan een 8, maar in de praktijk hoeft dat volgens mij nooit voor NL studenten (weet niet hoe het zit met mensen die geen vwo/ib hebben gedaan).
Oud 03-11-2006, 11:48
Verwijderd
ja waarschijnlijk kom je dan gewoon in de 160 klas voor engels maar dat is ook niet echt een ramp...
Oud 03-11-2006, 11:59
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Ik was eigenlijk zelfs wel blij dat ik 160 moest gaan doen. Je leert toch wel basics voor presenteren, samenvatten, essays schrijven etc. in 160. Het niveau wat ze op een UC van je verwachten is hoger dan dat op de middelbare school. En in 260 gaan ze ervanuit dat je die basics al hebt. Dus er is niks mis met 160 lijkt mij zo
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten