Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2006, 19:12
T_ID
T_ID is offline
Mwo, ik wacht sowieso nog met die expansionset. Het originele spel is alleen al tig uur gameplay. Je hebt quests van de verhaallijn, van de thieves guild, van de fighters guild, van de dark brotherhood, van de mages guild. Daarnaast nog een aantal quests in elk stadje en een aantal losse quests die overal in het rond slingeren.

Ik ben nog wel even zoet eer alles gespeeld is.
Oud 05-12-2006, 21:31
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 05-12-2006 @ 17:37 :
Ik ben er vandaag aan begonnen. Heb eerst de andere expansions gedaan en er zitten leuke optrekjes tussen met aardige quests, wel naar is dat je ongelooflijk vele geld nodig hebt.

Spoiler

En verder ben ik net begonnen met de nieuwe mainquest, het is in het begin heel erg zoeken, maar vor zover ik nu kan oordelen zeker de moeite waard.
Oud 06-12-2006, 06:44
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Waar kan je het begin van die quest vinden, dan?
Oud 06-12-2006, 07:32
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 01-12-2006 @ 21:48 :
Full mage kom je anders ook niet ver mee hoor. Je bent énorme bedragen kwijt aan de spells, je hebt behoorlijk veel mana nodig, en je moet al die spells zelf zien te zoeken. Sommige spells zijn wel handig inderdaad, maar zonder enige onderbouwing in fight skills kom je imho helemaal nergens.
Zie het al eens uitdaging
In Morrowind was het ook mogelijk en het zal in Oblivion ook wel mogelijk zijn. Helaas blijft het in Elder Scrolls zo dat zelfs al ga je pure mage je uiteindelijk tegen het einde alsnog een zwaard kunt oprapen en daar meer damage mee zal doen dan je spells maar het gaat om het idee
Oud 06-12-2006, 11:07
T_ID
T_ID is offline
Valt wel mee hoor. Destruction spells op hoger niveau richten verwoestingen aan. Het probleem is dat je dan snel door je 'munitie' heen bent en dat snel rondrennende monsters niet de moeite nemen om te wachten en die vuurbal/stroomstoot/etc netjes op te vangen.

En daar sta je dan met weinig hitpoints zonder magicka tegenover een horde deadroths die hun afspraken bij de psychiater al jaren skippen.

Spells levelen is overigens wel kinderlijk eenvoudig. Net als sommige andere skills.

Powerlevelen voor Oblivion voor alle skills die ik kon bedenken:
Spoiler

Dat verklaart ook waarom mijn Nord Fighter zo belachelijk veel minor skills heeft. Die level ik gewoon 'buiten het spelen om' en ik focus op skills die niet zonder matten te leren zijn.

Edit: lol @ haperende spoilertag.

Laatst gewijzigd op 06-12-2006 om 11:17.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 11:38
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-12-2006 @ 12:07 :
Dat verklaart ook waarom mijn Nord Fighter zo belachelijk veel minor skills heeft. Die level ik gewoon 'buiten het spelen om' en ik focus op skills die niet zonder matten te leren zijn.
Op die manier zie ik de lol er niet mer van in. Ik probeer zo veel mogelijk de skills die ik train echt te gebruiken. Tot het moment dat ik alle master trainers ga zoeken omdat ik verder neits meer te doen heb, en te veel geld, en dan train ik bij hen de rest. Met dit soort trucjes word het spel echt weird verdraait in mijn ogen.

Edit: ik voel vaak ook te veel een band met mijn char om hem of haar zomaar achter te laten. Laat staan terwijl hij tegen een muur aan loopt.
Oud 06-12-2006, 12:39
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 06-12-2006 @ 07:44 :
Waar kan je het begin van die quest vinden, dan?
Spoiler

Heb overigens vanmorgen the Knights of the Nine uitgespeeld. Is niet bijster lang, maar wel erg leuk om te doen .
Oud 06-12-2006, 16:42
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-12-2006 @ 12:07 :
[B]Valt wel mee hoor. Destruction spells op hoger niveau richten verwoestingen aan. Het probleem is dat je dan snel door je 'munitie' heen bent en dat snel rondrennende monsters niet de moeite nemen om te wachten en die vuurbal/stroomstoot/etc netjes op te vangen.

En daar sta je dan met weinig hitpoints zonder magicka tegenover een horde deadroths die hun afspraken bij de psychiater al jaren skippen.
Daarom heb ik m'n volle set daedric armor ook volgeplakt met willpower enchants, dan valt het goed te doen. En paralyze + weakness to magicka on target als opener is echt easymode.
Oud 06-12-2006, 16:48
Verwijderd
Zit nu na te denken over wat me een best wel interessante build lijkt:

Heavy Armor
Hand to Hand
Restoration
Destruction
Illusion
Speechcraft
Mercantile

Met als resultaat een soort crusader die alles in close combat doet, en dus ook alle spells on touch heeft. Een hoop restoration, destruction in combat, wat illusion als je tegen een hoop monsters vecht, en hand to hand als hij gesilenced wordt.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 16:55
Blaf
Blaf is offline
handtohand is gay zelfs op het hoogste level sla je er nog geen deuk in een spreekwoordelijk pak boter
Oud 06-12-2006, 20:55
Verwijderd
Nou.....ik kwam laatst een paar gauntlets tegen die daar toch een hoop verandering in brengen lijkt me.....ben de precieze stats kwijt, maar 15 HtH en 15 str was het ongeveer. Toch niet geheel nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 21:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Meadow schreef op 06-12-2006 @ 12:38 :
Op die manier zie ik de lol er niet mer van in. Ik probeer zo veel mogelijk de skills die ik train echt te gebruiken. Tot het moment dat ik alle master trainers ga zoeken omdat ik verder neits meer te doen heb, en te veel geld, en dan train ik bij hen de rest. Met dit soort trucjes word het spel echt weird verdraait in mijn ogen.
Het is dan ook powerlevelen. Heb je dat een keer gedaan, dan kan je verder een begin aan het spel geven zoals je zelf leuk vind. Powerlevelen van sneak skill gebruikte ik bijvoorbeeld om goed genoeg te worden om uitrusting van de imperial watch te jatten.

Dat soort pantser op level 1, go figure.

Overigens is ook wel vet: als je slapende bewakers hun spullen jat, dan komen die niet terug. Pickpocket eerst hun normale kleren, daarna alle uitrusting terwijl ze slapen.

Binnen een paar nachten jatten patrouilleerde bij mij de voltallige city watch in hun onderbroek.
Oud 06-12-2006, 21:55
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-12-2006 @ 22:40 :

Binnen een paar nachten jatten patrouilleerde bij mij de voltallige city watch in hun onderbroek.
Da's hippy style . Toch ben ik dus etgen powerlevelen .
Oud 06-12-2006, 22:17
Verwijderd
POwerlevellen is neit echt iets voor mij. Ik houd van een uitdaging.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 22:36
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
superduck schreef op 06-12-2006 @ 23:17 :
POwerlevellen is neit echt iets voor mij. Ik houd van een uitdaging.
En dan speel je oblivion?

Mwah, ik blijf bij m'n mening. Alleen kavatch is de moeite waard. De rest own je soort van te makkelijk, vooral als je niet al te snel levelt, een goede invisible spreuk vindt, of goed bent in sneak / armor + damage dealing iets.

Ik ga het weekend denk ik een knights of the nine proberen, het lijkt me wel leuk.
Oud 06-12-2006, 22:42
Verwijderd
Alles kan moeilijk gemaakt worden

Juiste mods kiezen, daar gaat het spel eigenlijk om
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 22:50
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
superduck schreef op 06-12-2006 @ 23:42 :

Ja, maar dan is het spel gewoon zwaar kut. Imo, dan. Maja, ik heb meestal mods die het nog simpeler maken. Maarja, wat moet je dan als vampire?
Oud 06-12-2006, 23:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 06-12-2006 @ 23:36 :
Mwah, ik blijf bij m'n mening. Alleen kavatch is de moeite waard. De rest own je soort van te makkelijk, vooral als je niet al te snel levelt, een goede invisible spreuk vindt, of goed bent in sneak / armor + damage dealing iets.
Probeer puur de main quest te spelen vanaf het begin, en dan difficulty level op het maximum.

Knap als dat zomaar lukt.
Oud 07-12-2006, 07:52
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 06-12-2006 @ 23:36 :
En dan speel je oblivion?

Ik ga het weekend denk ik een knights of the nine proberen, het lijkt me wel leuk.

Haha ligt eraan wie je bent, voor mij is blivvy regelmatig toch best een behoorlijke uitdaging. Vooral de uitdaging om niet van mijn stoel te vallen omdat ik steeds schrik als k van achteren aangevallen word. Helaas heeft Blivvy niet zo'n kaart waar de vijanden op worden aangegeven, als Guild Wars .

Edit: Alhoewel dat natuurlijk wel een deel van de cherme weghaalt.
Oud 07-12-2006, 14:11
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Meadow schreef op 07-12-2006 @ 08:52 :
Haha ligt eraan wie je bent, voor mij is blivvy regelmatig toch best een behoorlijke uitdaging. Vooral de uitdaging om niet van mijn stoel te vallen omdat ik steeds schrik als k van achteren aangevallen word. Helaas heeft Blivvy niet zo'n kaart waar de vijanden op worden aangegeven, als Guild Wars .

Ja, tuurlijk, als je je char verkeerd bouwt, een full mage hebt, oid, dan kan het wel lastig worden. Toch vind ik mééstal de enemies niet de moeite waard.

Citaat:
T_ID schreef op 07-12-2006 @ 00:27 :
Probeer puur de main quest te spelen vanaf het begin, en dan difficulty level op het maximum.

Knap als dat zomaar lukt.
Ligt eraan. Imba master sneak worden kom je een eind mee, hoor.
Oud 07-12-2006, 17:32
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
superduck schreef op 06-12-2006 @ 23:42 :

precies!

fransescos + matins montstermod + mighty magics + blackpowder bomb = ftw!
Oud 07-12-2006, 21:44
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Meadow schreef op 07-12-2006 @ 08:52 :

De helm van de Sentinel is dan wel makkelijk, al kan je dan niet achter je kijken, maar wel door muren op 65 ft
Voorkomt bepaalde verrassingen
Oud 07-12-2006, 22:50
Verwijderd
Battlehunter helmet
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 13:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 07-12-2006 @ 15:11 :
Ligt eraan. Imba master sneak worden kom je een eind mee, hoor.
Maar ja, wat zo leuk is is dat sneaken werkt, maar als ze je aanstaren je altijd wel ontdekt zal worden. Bij Neverwinter Nights was het zo dat in op klaarlichte dag vlak voor iemands neus je kon verstoppen.

Zelf houd ik het gewoon bij de benadering van brute kracht. Je kan een fighter heel ver brengen als je wilt, zeker als je items weet te vinden die eigenlijk niet bij het level passen en pas bij hogere levels bij npc's opduiken.

Zo draagt de Yellow Team Champion in de Arena Bloodworks in de Imperial City een orcish shield bij zich dat je kan jatten wanneer ze slaapt.

Die dingen duiken normaal pas rond level 10 op in het spel.

Pantser van town guards (niet de imperial city) is ook veel beter dan wat je de eerste levels aan armor op de kop kan tikken.

In Skingrad woont vlakbij de West Weald inn iemand die zichzelf te nobel vind om met je te praten. Op de bovenverdieping heeft diezelfde man wel alle soorten zilveren wapens liggen. Altijd nuttig op level 1 in plaats van de ijzeren wapens.
Oud 08-12-2006, 20:22
Verwijderd
Heh. Console codes?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:49
Verwijderd
Hm, ik heb de main quest afgerond en ik ben nu level 7. Nice.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:02
freakinaround
freakinaround is offline
Ik zit te twijfelen om wéér opnieuw te beginnen.. Me cschijf was min of meer naar de klote, pc opnieuw geinstalleerd, alle save games weg

Ik was op de helft vd main quest.. en level 12..
Of...ik ga verder gamen op me Wii.
Oud 14-12-2006, 12:47
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik vond de main-quest eerlijk gezegd hyper-teleurstellend.

Maja, ben nu ook bezig met FFVII
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 13:24
K-pax
K-pax is offline
Mijn char van een maand geleden hing ongeveer op lvl 21, maar toen besloot mijn pc het te begeven, die nu in de maak is. Voordeel, ik koop er wel gelijk een nieuwe grafische kaart bij.

Deze keer denk ik een fighter type char maken.
Oud 15-12-2006, 20:26
Blaf
Blaf is offline
ben er al een tijdje geleden mee opgehouden het heeft gewoon niet zo veel replay value shizzle als morrowind
Oud 15-12-2006, 20:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Woef schreef op 15-12-2006 @ 21:26 :
ben er al een tijdje geleden mee opgehouden het heeft gewoon niet zo veel replay value shizzle als morrowind
Is wel zo. Ik speel nu dik twee jaar NWN, en dat komt doordat er vaak alles nieuw aan te vinden is. Nieuwe server, nieuwe wereld.

Oblivion werkt iedere keer met dezelfde wereld. Die is wel fokking groot en je bent een paar honderd uur zoet om elk hoekje te verkennen, maar als je de main quest en alle guild quests hebt gezien dan is de meeste lol er van af.

Over guild quests, hoofd van de thieves guild zijn is gewoon super. Een guard vermoorden, zijn spullen jatten voor geld en een seconde later van je bounty af zijn zonder een cent te betalen (ik zal i.v.m. spoiler effect maar niet onthullen hoe ) is zo vet.
Oud 16-12-2006, 17:04
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Woef schreef op 15-12-2006 @ 21:26 :
True. Het is wel zo dat je er meer dan genoeg uren uit krijgt voor wat je betaald., tenminste dat vind ik.

Ik begin Morrowind wel saaier te vinden, omdat ik onderhand wel alles weet te vinden en dat maakt het beginnen met een char nogal saai.
Oud 20-12-2006, 18:51
Verwijderd
Vraagje:

Ik zie op Youtube regelmatig clips van mensen die een bepaalde 'Paralysis on self' spreuk lijken te hebben (zoek maar eens op Oblivion Stuntman). Het lijkt me echt geniaal om die spreuk ook te hebben, maar nu ik eenmaal zelf spells kan maken, blijkt dat Paralysis helemaal niet als effect gebruikt kan worden. Heeft iemand enig idee hoe die mensen dat voor elkaar gekregen hebben? Is het een mod of een speciaal item dat je moet vinden?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 20:24
Verwijderd
potions? Maak een paralysis poison, en geef het een restore fatigue effect. Het werkt dan op jezelf en wordt dan dus ook paralysed.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 20:49
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 20-12-2006 @ 19:51 :
Vraagje:

Ik zie op Youtube regelmatig clips van mensen die een bepaalde 'Paralysis on self' spreuk lijken te hebben (zoek maar eens op Oblivion Stuntman). Het lijkt me echt geniaal om die spreuk ook te hebben, maar nu ik eenmaal zelf spells kan maken, blijkt dat Paralysis helemaal niet als effect gebruikt kan worden. Heeft iemand enig idee hoe die mensen dat voor elkaar gekregen hebben? Is het een mod of een speciaal item dat je moet vinden?

LUH-3417
naar de construction set gaan en een item maken met constant paralyze en het in de wereld droppen
Oud 20-12-2006, 23:03
Verwijderd
Dat laatste klinkt moeilijk. Ik heb het idee dat ik de boel dan gigantisch ga verneuken. Dat idee van die potion klinkt goed, maar ik weet niet of het is wat ik zoek. Ik wil dit kaliber acties uit kunnen halen, ook al is de Guild Wars/Ninja/Anime-look niet echt mijn ding. Die kerel heeft een spell om zichzelf te paralyzen en ik gok dat het een mod is. Ik kan die alleen nergens vinden.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 23:16
Verwijderd
Ah, gevonden. Het is kennelijk geen paralysis, maar een complete fatigue-drain.

Link: http://www.mwsource.com/files/file.php?id=5940

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 23:46
Meadow
Meadow is offline
Dat filmpje !!
Oud 21-12-2006, 01:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Woef schreef op 20-12-2006 @ 21:49 :
naar de construction set gaan en een item maken met constant paralyze en het in de wereld droppen
Ook een leuk spellscript:

Begin ScriptEffectStart
RemoveAllItems
End

Maar dat dan natuurlijk 100 meter om je heen gedurende een minuut.
Oud 02-01-2007, 17:10
K-pax
K-pax is offline
Ik heb een probleem. Ik begon aan de quest om een huis te krijgen in Anvil.

Spoiler
Oud 02-01-2007, 22:22
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
K-pax schreef op 02-01-2007 @ 18:10 :
Ik heb een probleem. Ik begon aan de quest om een huis te krijgen in Anvil.

Spoiler
Spoiler
Oud 03-01-2007, 17:55
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Luminon schreef op 02-01-2007 @ 23:22 :
Spoiler
Gelukt, thanks . Me eigen manor.

Spoiler
Oud 03-01-2007, 19:19
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
K-pax schreef op 03-01-2007 @ 18:55 :
Gelukt, thanks . Me eigen manor.

Spoiler
Np, imo het mooiste huis in de mooiste stad.

Spoiler
Oud 03-01-2007, 19:46
T_ID
T_ID is offline
Zijn er overigens mensen met enige ervaring op het gebied van modden? Ik probeer items en spells te maken op dit moment, maar het lijkt alsof negatieve effecten als silence en paralysis niet op jezelf te werken zijn. Eerder werd uit dat filmpje genoemt dat het zou werken door je fatigue volledig leeg te maken, maar daar twijfel ik aan omdat je dan wel gewoon blijft staan.

Weet iemand of het inderdaad zo is dat er beperkingen op de effecten zitten?
Oud 03-01-2007, 21:19
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Luminon schreef op 03-01-2007 @ 20:19 :
Np, imo het mooiste huis in de mooiste stad.

Spoiler
Ik hang nu op lvl 24. Tis een mage met light armor en blade skill. Op dit moment in de mages guild en dark brotherhood en ik moet zeggen die dark brotherhood quests zijn best leuk en geven tenminste mooie rewards.

Wel grappig dat ik ondanks bij de dark brotherhood te horen nog kan healen in een chapel.
Oud 03-01-2007, 23:24
one.
one. is offline
Citaat:
K-pax schreef op 03-01-2007 @ 22:19 :
Wel grappig dat ik ondanks bij de dark brotherhood te horen nog kan healen in een chapel.
Zolgan je fame hoger blijft dan je infamy blijft dat.
Oud 04-01-2007, 01:34
Verwijderd
Dat is op zich wel jammer......DB joinen heeft niet echt grote consequenties.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 15:25
freakinaround
freakinaround is offline
Wie weet waar de collector's edition nog te koop is?
Oud 01-04-2007, 21:05
WolterB
WolterB is offline
Van de week is de nieuwe expansion uitgekomen voor Oblivion: Shivering Isles.

Heeft iemand deze al en heeft deze expansion weer veel nieuwe extra's aan het spel?
Ben momenteel met verschillende andere spellen bezig en twijfel in welke mate ik me weer op Oblivion moet gaan storten
Oud 01-04-2007, 22:02
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 01-04-2007 @ 22:05 :
Van de week is de nieuwe expansion uitgekomen voor Oblivion: Shivering Isles.

Heeft iemand deze al en heeft deze expansion weer veel nieuwe extra's aan het spel?
Ben momenteel met verschillende andere spellen bezig en twijfel in welke mate ik me weer op Oblivion moet gaan storten
Volgens de PU heeft het de kwaliteit, diepgang en lengte van een stand-alone game..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten