Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Op wie ga je stemmen op 22 november?
PvdA 18 10.78%
CDA 12 7.19%
VVD 23 13.77%
D66 9 5.39%
GroenLinks 21 12.57%
SP 31 18.56%
LPF 0 0%
SGP 5 2.99%
CU 14 8.38%
Eén NL (Pastors) 5 2.99%
Partij voor Nederland (Nawijn) 2 1.20%
Partij voor de Vrijheid (Wilders) 7 4.19%
Partij voor de Dieren 9 5.39%
Anders, nl. 11 6.59%
Aantal stemmers: 167. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2006, 14:36
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-10-2006 @ 22:50 :
Oh, veel van de dingen die Smith schreef waren ook best baanbrekend. Sommige dingen die hij uitvond zijn vandaag nog toepasbaar in de ruimtelijke wetenschap. Dat hij een soortemet icoon van de extreem-conservatieven is geworden heeft er ook meer mee te maken dat zijn theorie achterhaald is geraakt (wat wil je ook na zoveel tijd) en dat mensen ondanks dat vasthouden aan sommige van zijn principes en daarbij meer up-to-date kennis overboord zetten. Maar ja, dat heeft meer met die extreem-conservatieven dan met Smith's werk te maken.
Bedoel je met 'ruimtelijke wetenschap' hier sociale geografie?
Oud 12-10-2006, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 12-10-2006 @ 14:29 :
Godsamme, ik krijg steeds meer de indruk dat Halsema het zetelaantal van Groenlinks wil halveren. Wat is dit toch voor debiele onzin?
Femmie ís gewoon niet leuk om te horen, dat weet ze zelf toch ook wel?
Oud 12-10-2006, 14:56
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Martino87 schreef op 12-10-2006 @ 13:58 :
Dé verkiezingsquote van dit jaar:
Femke Halsema:"Na 800 meter... Ga op de rotonde linksaf... Kijk! Jan Marijnissen! TOET TOET!"

Ik weet niet of ik hier om moet huilen of lachen .
halleluia
dit is zo mogelijk nog achterlijker dan die tegeltjes van het CDA
Oud 12-10-2006, 15:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-10-2006 @ 15:36 :
Bedoel je met 'ruimtelijke wetenschap' hier sociale geografie?
Daar kwam ik hem in mijn geval tegen in de stof ja.
Oud 12-10-2006, 15:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Martino87 schreef op 12-10-2006 @ 15:08 :
Sorry, ik was het vergeten. Het was maar een grapje.
Vermoedde ik al, maar er zijn al te veel mensen die denken dat de SP het stalinisme wil invoeren of iets dergelijks.
Oud 12-10-2006, 15:57
Supreme Dutch
Citaat:
Femke Halsema:"Na 800 meter... Ga op de rotonde linksaf... Kijk! Jan Marijnissen! TOET TOET!"

Haha, ik heb mn moeder nog nooit zo verbaasd zien kijken in de auto En mn pa: "Wat zijn die voor linkse grappen?"

Leuke stunt
Oud 12-10-2006, 16:05
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-10-2006 @ 16:26 :
Daar kwam ik hem in mijn geval tegen in de stof ja.
Dan suggereer ik David Harvey als antigif
Oud 12-10-2006, 18:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:

Ik vond het bericht over de 'FemFen' op Teletekst eigenlijk niet kunnen. Dat hoort neutraal te zijn, maar er stond een bijzin waarin werd gesproken over "een ietwat bekakte manier".

Ik vind het stuk minder debiel dan die dikke Nawijn als een worst aan een touwtje in Lijst 0, maar die had toch al geen schijn van kans. Laat Femke maar gewoon doen. Ze heeft al die toeters en bellen niet nodig.
Oud 12-10-2006, 18:12
UnderControl
UnderControl is offline
Het is ook ietwat bekakt, als je dat niet vind kunnen, kun je nergens iets over zeggen of schrijven.
Oud 12-10-2006, 18:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
UnderControl schreef op 12-10-2006 @ 19:12 :
Het is ook ietwat bekakt, als je dat niet vind kunnen, kun je nergens iets over zeggen of schrijven.
Ik vind dat kunnen in een opiniestuk, niet in nieuwsberichten die neutraal behoren te zijn.
Oud 12-10-2006, 19:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-10-2006 @ 19:28 :
Ik vind dat kunnen in een opiniestuk, niet in nieuwsberichten die neutraal behoren te zijn.
Ach, de Ché Balkenende shirts stonden ook op teletekst, en alle andere grappige stunts zullen ook op teletekst komen. Altijd leuk om te lachen, toch?
Oud 12-10-2006, 19:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Martino87 schreef op 12-10-2006 @ 20:44 :
Ach, de Ché Balkenende shirts stonden ook op teletekst, en alle andere grappige stunts zullen ook op teletekst komen. Altijd leuk om te lachen, toch?
De Ché Balkenende-shirts zijn een feit. Geen mening. Snap je het verschil?
Oud 12-10-2006, 20:02
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-10-2006 @ 20:51 :
Ja, sorry, ik las het verkeerd . Ik vond het al zo vreemd dat juist jij de nos bestempelde als eenzijdige linkse-kerk-media .

(overigens klinkt de stem van onze femfem best wel bekakt hoor )
Oud 12-10-2006, 20:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Martino87 schreef op 12-10-2006 @ 21:02 :
Ja, sorry, ik las het verkeerd . Ik vond het al zo vreemd dat juist jij de nos bestempelde als eenzijdige linkse-kerk-media .
Nee, ik had dus juist kritiek op dat bericht over de FemFem, want dat soort meningen horen daar m.i. niet in thuis.

Zo had Philip Freriks laatst een opmerking over de motivatie van Gonny van Oudenallen. Nou klopte die natuurlijk als een bus en heb ik er smakelijk om moeten lachen, toch hoort het eigenlijk niet.

Maar toch, Philip Freriks met z'n droge humor..

Citaat:
(overigens klinkt de stem van onze femfem best wel bekakt hoor )
Ik vind het juist best sexy. Nee, dat is niet de reden dat ik op haar stem.
Oud 12-10-2006, 21:18
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-10-2006 @ 21:07 :
Ik vind het juist best sexy.
Ieuw!
Oud 12-10-2006, 21:53
UnderControl
UnderControl is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-10-2006 @ 19:28 :
Het totaal niet toepassen van bijvoeglijk naamwoorden zou het nieuws niet echt aantrekkelijker maken.

Nu hoeft nieuws natuurlijk ook niet aantrekkelijk te zijn, maar met name informatief. Maar het nieuws een beetje inkleuren zonder dat de werkelijkheid geweld wordt aangedaan is toch geen probleem.
Oud 12-10-2006, 22:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
UnderControl schreef op 12-10-2006 @ 22:53 :
Het totaal niet toepassen van bijvoeglijk naamwoorden zou het nieuws niet echt aantrekkelijker maken.

Nu hoeft nieuws natuurlijk ook niet aantrekkelijk te zijn, maar met name informatief. Maar het nieuws een beetje inkleuren zonder dat de werkelijkheid geweld wordt aangedaan is toch geen probleem.
Met dat eerste stuk heb je gelijk. Maar men had in plaats van de bijvoeglijk naamwoorden "ietwat bekakt" (= waardeoordeel) kunnen plaatsen: "ietwat sarcastische" (= verifieërbaar feit).
Oud 12-10-2006, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Waarschijnlijk richt ze zich hiermee vooral op de gewenste doelgroep...

Citaat:
Met dat eerste stuk heb je gelijk. Maar men had in plaats van de bijvoeglijk naamwoorden "ietwat bekakt" (= waardeoordeel) kunnen plaatsen: "ietwat sarcastische" (= verifieërbaar feit).
Ietwat nasaal was ook een mogelijkheid geweest..
Oud 13-10-2006, 00:03
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-10-2006 @ 23:46 :
"ietwat sarcastische" (= verifieërbaar feit).
lal
Oud 13-10-2006, 00:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
professor2 schreef op 13-10-2006 @ 01:03 :
lal
lal?
Oud 13-10-2006, 00:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Overigens is die FemFem wel te sneu voor woorden, ja. 'k Heb zojuist wat fragmentjes beluisterd, maar het slaat werkelijk nergens op. Vooral dat "Toet toet" is tenenkrommend slecht.

Waarom, Femke, waarom?
Oud 13-10-2006, 00:56
Verwijderd
omg
Oud 13-10-2006, 03:06
Supreme Dutch
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-10-2006 @ 20:51 :
Ja, Femke is gewoon een triest wijf.. En Balkenende is de premier van het mooie Nederland
Oud 13-10-2006, 15:20
Uice
Uice is offline
Alle jaren van de 21e eeuw en de Tsunamiblues zijn echt briljant.
Oud 13-10-2006, 15:47
T_ID
T_ID is offline
Geniaal, ook echt overal een bijpassende muziek bij.
Oud 13-10-2006, 17:16
MickeyV
MickeyV is offline
Balkenende.
Oud 13-10-2006, 17:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
"Ik ben blij"- "Toch?"
Oud 13-10-2006, 17:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Kamer woedend over schrappen Lingo

Uitgegeven: 13 oktober 2006 13:06
Laatst gewijzigd: 13 oktober 2006 15:25

DEN HAAG - Het CDA is woedend over de beslissing van netcoördinator Ton F. van Dijk (Ned. 1) om de woordquiz Lingo de nek om te draaien. CDA-Kamerlid Joop Atsma bevraagt dinsdag tijdens het vragenuurtje in het parlement minister Maria van der Hoeven (Media) over de kwestie. Dat meldde hij vrijdag.

Volgens Atsma raakt de beslissing van Van Dijk het hart van het publieke bestel. De coördinator wil het spelletje van presentatrice Lucille Werner stoppen omdat er te veel oudere kijkers naar kijken. Van Dijk wil een spel voor zowel jonge als oude kijkers.

Discriminatie

"Wat is dat voor raar soort discriminatie? Donderdag keken er iets meer dan 800.000 kijkers. Blijkbaar zijn dat veel ouderen, maar is dat erg? Ons publieke omroepbestel is niet gemaakt voor dit soort overwegingen, maar dat alle groepen in de samenleving moeten worden bereikt."

Het CDA wil dat Van der Hoeven bekijkt hoe Hilversum met pluriformiteit omgaat en dat ze ingrijpt. De politieke partij was altijd al een tegenstander van het in september ingevoerde programmeringsmodel, waarin op de publieke zenders programma's naar genre over de netten worden verspreid. Door dit model is de macht van de omroepen zeer verkleind en dat zint het CDA niet. Atsma vindt het daarom absurd dat één man een programma als Lingo kan stoppen, tegen de wil van de TROS.

De volksvertegenwoordiger noemt de beslissing een dictaat van de coördinator. Hij plaatst ook vraagtekens bij de doelgroep die Van Dijk in kaart heeft gebracht. Volgens de CDA'er kijken er ook veel allochtonen en lager opgeleiden naar het spelletje.

Balkenende

Premier Jan Peter Balkenende wil zich niet mengen in de discussie over de stopzetting. "Het kabinet gaat niet over de programmering van de omroepen", aldus de minister-president. Wel "voelt hij mee met alle mensen die het programma zullen missen".

"Uit menselijk oogpunt" kan Balkenende zich de "teleurstelling voorstellen": "Hoe graag zien wij niet presentatrice Lucille Werner", zei hij na afloop van de wekelijkse vergadering van de ministerraad.

PvdA-woordvoerder Martijn van Dam vindt het net als Atsma schandelijk dat Lingo om deze reden moet verdwijnen. Hij zal daarom stevig van leer trekken in het voorgenomen debat dinsdag in de Tweede Kamer. Maar hij zal dan ook zeker het CDA voorhouden dat die partij in het verleden heeft ingestemd met het verlenen van meer macht aan de raad van bestuur Publieke Omroep.

Boze kijkers

"Wij hebben daar destijds tegen gestemd, juist om dat soort problemen te voorkomen", aldus Van Dam. Hij ziet niet direct een oplossing ontstaan na het vragenuurtje met de minister. "Het enige wat zou kunnen is dat er een spoedwet komt, maar dat zie ik niet snel gebeuren. Ik denk dat een actie van boze kijkers eerder effect sorteert."

Voorzitter Karel van Doodewaerd van de TROS heeft zijn spelletje, dat al sinds 1989 bestaat, al vaker door woelige wateren geloodst. Hij hoopt dat dat nu ook weer zal lukken, liet hij vrijdag weten. Hij is blij met de politieke ophef.

Max

Omroep MAX heeft op zijn site een register geopend waar mensen hun steunbetuigingen kwijt kunnen. De seniorenomroep vindt de stopzetting een vorm van leeftijdsdiscriminatie. Driekwart van de kijkers is 50 jaar of ouder, stelt de omroep.
http://www.nu.nl/news/848743/61/Kame...pen_Lingo.html

Echt, waar gáát dit over? En als het onderstreepte gedeelte waar is, waarom heeft de grootste regeringspartij er dan niets aan gedaan om het tegen te houden?
Oud 13-10-2006, 18:03
pc nerd
pc nerd is offline
Al die filmpjes zijn schitterend op die site.

voorbeelden die met politiek te maken hebben:
- Polshoogte brengen
- baas bea
- ode aan bos

dat zijn de leukste wel.

Alle Gekheid Op Een Stickje is ook grappig!
Oud 13-10-2006, 18:08
Donald Duck
Donald Duck is offline
twijfel tussen GL en D66, denk eerlijk gezegd GL maar kan beide kanten op.
Heb daarom anders gestemd
Oud 13-10-2006, 21:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-10-2006 @ 18:53 :
Waarom is hier nog geen topic over geopend?

Het is inderdaad erg hypocriet van het CDA dat ze gelijk in de verdediging schieten. Ze hebben zelf mede voor het nieuwe omroepbestel gezorgd, en hun minister is verantwoordelijk. Maarja, verkiezingen he...

Offtopic: Buro Renkema is echt fantastisch. Ik zoek alleen nog "Alle Dertien Donner" uit Koefnoen.
Oud 13-10-2006, 23:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Vanavond waren Femke Halsema en Henk Kamp te gast in Nova. Ze had de kans Kamp ongelooflijk de oren te wassen over werkgelegenheid en Irak, maar deed het niet. Zelfs ik wist vanaf de bank te zeggen wat het weerwoord had moeten zijn.
Oud 13-10-2006, 23:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Jarenlang steunt CDA het beleid van Verdonk. Keer op keer staat CDA achter het terugsturen van asielzoekers naar Congo en Syrië met bijbehorende gegevens (uitzetting überhaupt), het opsluiten van kinderen en het opsluiten van illegalen in brandonveilige complexen. Maar zo gauw een spelletje van de buis moet, staan ze op hun achterste benen.

Denk daar eens aan als je gaat stemmen.
Oud 14-10-2006, 01:22
Verwijderd
ik ga denk ik maar voor sp want gl is me te links, pvda vind ik gaar en de rest vind ik een stelletje idioten en ik heb niks met rechts en gelovigen
Oud 14-10-2006, 10:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 14-10-2006 @ 03:51 :
Denk eens aan het constant binnenhalen van mensen die hier niet horen..
wie hoort hier niet en waarop is dat gebaseerd?
Oud 14-10-2006, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-10-2006 @ 18:53 :
Als onze volksvertegenwoordiging de tijd heeft zich te bemoeien met welke woordspelletjes op televisie worden vertoond dan valt het met de toestand van Nederland nog wel mee.
Oud 14-10-2006, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 14-10-2006 @ 03:51 :
Denk eens aan het constant binnenhalen van mensen die hier niet horen..
dat is relatief, de meeste mensen zitten op plekken vd wereld waar ze niet horen maar daar hoor je ook niemand over.
Oud 14-10-2006, 14:05
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-10-2006 @ 11:24 :
Als onze volksvertegenwoordiging de tijd heeft zich te bemoeien met welke woordspelletjes op televisie worden vertoond dan valt het met de toestand van Nederland nog wel mee.
Je hebt het wel over 900.000 kijkers he. Dat zijn een hoop zetels!
Oud 14-10-2006, 14:37
Sasz
Sasz is offline
Al dat gezeur over Lingo... Het blijft toch wel op de buis.

Ik ga in ieder geval D66 stemmen. Ik hoef geen Bakellende of Bos aan de macht. Eigenlijk hoef je ook echt niet te kiezen tussen die twee. CDA en PvdA gaan toch wel samen in een kabinet zitten.

VVD kan ook de pot op
Oud 14-10-2006, 15:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Martino87 schreef op 14-10-2006 @ 15:05 :
Je hebt het wel over 900.000 kijkers he. Dat zijn een hoop zetels!
Ongeveer 57.000 kiezers voor een zetel... Iets meer dan de helft die erdoor bewogen zullen worden.. Meer dan tien zetels. Ik zie ruimte voor een lingopartij.
Oud 14-10-2006, 17:16
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Sasz schreef op 14-10-2006 @ 15:37 :
Al dat gezeur over Lingo... Het blijft toch wel op de buis.
Ik hoop het wel.
Oud 14-10-2006, 18:13
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 14-10-2006 @ 02:22 :
ik ga denk ik maar voor sp want gl is me te links, pvda vind ik gaar en de rest vind ik een stelletje idioten en ik heb niks met rechts en gelovigen
Groenlinks is je te links, dus stem je maar SP?
Oud 14-10-2006, 18:17
Verwijderd
GroenLinks te links in vergelijking met SP? Ga dan lekker op die communisten stemmen, HMPF.
Oud 14-10-2006, 18:22
Verwijderd
ja ik ben vaag...
Oud 14-10-2006, 18:25
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 14-10-2006 @ 19:22 :
ja ik ben vaag...
Je bent d...
Oud 14-10-2006, 18:37
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 14-10-2006 @ 19:25 :
Je bent d...
dom? dankje
Oud 14-10-2006, 19:27
Supreme Dutch
Citaat:
T_ID schreef op 14-10-2006 @ 16:40 :
Ongeveer 57.000 kiezers voor een zetel... Iets meer dan de helft die erdoor bewogen zullen worden.. Meer dan tien zetels. Ik zie ruimte voor een lingopartij.
Maar gaan die ook allemaal stemmen? Anders voel ik wel iets voor de "Partij van de Televisie". Afschaffing van het kijk-en luister-geld, vertienvoudiging van het omroepbudget, het afschaffen van tv-reclame, televisies tegen inkoopprijs, gratis film en sportkanalen voor iedereen, meer televisies in openbare wachtruimtes, onderwijsTV in plaats van saaie leraren, gratis bioscopen, live kerkdiensten, stemmen via de televisie.. There is so much to explore!

Met slogans als:
"Wilt u Swiebertje weer op de televisie?"
"Alle voetbalwedstrijden zonder ervoor te betalen?"
"Vind U Gordon en Joling wel grappig?"

Alleen zit regeren met de SGP er dan niet echt in, maar ik denk dat andere partijen best willen regeren met een partij die verder toch geen ideologie heeft.. Sponsoring door John de Mol, Fox TV en Philips..

Laatst gewijzigd op 14-10-2006 om 19:36.
Oud 14-10-2006, 19:52
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Sylph schreef op 14-10-2006 @ 19:17 :
GroenLinks te links in vergelijking met SP? Ga dan lekker op die communisten stemmen, HMPF.
Ik vind trouwens de SP over het algemeen veel linkser
Oud 14-10-2006, 20:24
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ben er nog steeds niet uit. Mijn hoofd zegt D66, maar ik heb ook de behoefte D66 te 'straffen'.

Maar is geen andere centraal democratische partij.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten