Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2008, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Niet zwanger

Beeetje teleurgesteld, maar 't is wel goed zo
oh... spijtig, maar ook wel goed hé...

Citaat:
Oke dan

De laatste keer dat ik heb getest had ik wederom 1 positief en 1 negatief. We gokken nu gewoon op negatief
hoeveel testen heb je in totaal gedaan? tien ofzo? (zo lijkt het in elk geval laat het dan al vier zijn, da's ook best veel) en de helft positief, de helft negatief?
waarom laat je dan niet bij de huisdokter of de gyn even een bloedtest doen??? ik zou er niet tegen kunnen.
Oud 10-02-2008, 19:06
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
hoeveel testen heb je in totaal gedaan? tien ofzo? (zo lijkt het in elk geval laat het dan al vier zijn, da's ook best veel) en de helft positief, de helft negatief?
waarom laat je dan niet bij de huisdokter of de gyn even een bloedtest doen??? ik zou er niet tegen kunnen.
Inderdaad 4 testen, op aanraden van de huisarts.

Gevoelsmatig zit het gewoon wel goed en ben ik niet zwanger, vandaar.
Oud 11-02-2008, 18:21
PV
PV is offline
Citaat:
Inderdaad 4 testen, op aanraden van de huisarts.

Gevoelsmatig zit het gewoon wel goed en ben ik niet zwanger, vandaar.
Ik zou me bij 2 x positief toch echt wel zorgen maken maargoed ik ben jou niet
Oud 13-02-2008, 20:11
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Ik zou me bij 2 x positief toch echt wel zorgen maken maargoed ik ben jou niet
Haha, kan ik me voorstellen. Langzamerhand beginnen ook steeds meer dingen te wijzen op een zwangerschap, dus volgende week toch nog maar een keertje langs bij de dokter voor een bloedtestje. Nevermind alles rustig, alles fijnnnnn
Oud 13-02-2008, 20:43
Verwijderd
Zo'n test reageert toch op een bepaald (zwangerschaps) hormoon. Als dat niet aanwezig is in je lichaam zou de test toch niet positief zijn?
Mij lijkt dat je dan toch wel zwanger zou moeten zijn...?
Oud 14-02-2008, 11:39
Subject
Subject is offline
Een fals positieve test zou inderdaad heeel erg raar zijn. Ik vraag me af hoeveel tijd er steeds tussen de testen zat en in welke volgorde je postitief en negatief hebt gekregen.
Oud 14-02-2008, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Haha, kan ik me voorstellen. Langzamerhand beginnen ook steeds meer dingen te wijzen op een zwangerschap, dus volgende week toch nog maar een keertje langs bij de dokter voor een bloedtestje. Nevermind alles rustig, alles fijnnnnn
gelukkige verjaardag!
Oud 15-02-2008, 06:11
bezorgd
bezorgd is offline
Hallo,

Ik geloof dat ik zwanger ben, want ik ben nu ruim 1 week te laat met mijn menstruatie. Ik heb eergisteren een test gedaan, maar de uitslag is negatief. Ik voel niks raars aan mijn lichaam ofzo, maar mijn onderbewustzijn speelt een grote rol dat ik het wel ben. Ik heb namelijk gemeenschap gehad in de vruchtbare week en niet beschermd.
Ik ga volgende week weer een test nemen, maar wil eigenlijk toch wel weten wat de kans is dat het wel zo is.

Ik heb nooit een onregelmatige menstruatieperiode gehad, dus ik maak me nu wel zorgen. Kan iemand mij wat inlichting geven over deze radeloze situatie?
Waar ben ik nog niet ongesteld, maar wijst de zwangerschaptest "negatief" aan?
Oud 15-02-2008, 07:02
Verwijderd
Citaat:
*zelfde verhaal voor 3e keer gepost*
Verwijder eerst je andere topics ff....
Oud 15-02-2008, 13:47
Lauwie101
Lauwie101 is offline
@ Bezorgd: misschien omdat je er gestressd van raakt dat je misschien zwanger zou zijn, blijft je menstruatie uit? Ik zou het niet weten anders.. Misschien zijn er andere dingen in je leven veranderd waardoor je ongesteldheid wat veranderd is?
Oud 15-02-2008, 16:36
Verwijderd
Doe anders nog een testje, want in principe zouden die nu moeten aangeven of je zwanger bent of niet (dat kan vanaf de dag waarop je ongesteld had moeten worden). Als het weer negatief is, dan maak je je gewoon te veel zorgen.
Oud 20-02-2008, 17:13
Mema
Mema is offline
Ik moet ff gerustgesteld worden jongens
Ik ben twee maanden terug de pil 2 x vergeten in een strip, heb wel alles netjes opgelost volgens de regels en alles en ben daarna gewoon ongesteld geworden.
Deze maand heb ik alles op tijd en regelmatig geslikt, maar nu ben ik 2 dagen later dan normaal ongesteld geworden en stelt het eigenlijk nauwelijks iets voor, ik vloei een stuk minder dan normaal gesproken... LIgt dit aan het feit dat ik het nogal druk heb op school en wat ziekjes ben of aan iets anders?
Oud 20-02-2008, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Ik moet ff gerustgesteld worden jongens
Ik ben twee maanden terug de pil 2 x vergeten in een strip, heb wel alles netjes opgelost volgens de regels en alles en ben daarna gewoon ongesteld geworden.
Deze maand heb ik alles op tijd en regelmatig geslikt, maar nu ben ik 2 dagen later dan normaal ongesteld geworden en stelt het eigenlijk nauwelijks iets voor, ik vloei een stuk minder dan normaal gesproken... LIgt dit aan het feit dat ik het nogal druk heb op school en wat ziekjes ben of aan iets anders?
Dat kan heel goed aan stress en/of ziek zijn liggen ja
Maar als je twijfelt kan je voor de zekerheid een testje doen
Oud 29-02-2008, 12:25
ninaaa1
ninaaa1 is offline
Kan Je Van Anaalseks Zwanger Worden Als Je Geen Condoom Gebruikt?
Oud 29-02-2008, 12:58
Anika
Citaat:
Kan Je Van Anaalseks Zwanger Worden Als Je Geen Condoom Gebruikt?
Nee dat kan niet maar je kunt er wel een soa van krijgen. En één hoofdletter per zin is genoeg.
Oud 29-02-2008, 15:58
ninaaa1
ninaaa1 is offline
maar ik lees nou overal dat het wel kan dus ben ik best wel bang moet ik een zwangerschaps test doen ofniet? want moest namelijk 2 weken gelden ongesteld worden...
Oud 29-02-2008, 17:19
Anika
Citaat:
maar ik lees nou overal dat het wel kan dus ben ik best wel bang moet ik een zwangerschaps test doen ofniet? want moest namelijk 2 weken gelden ongesteld worden...
Je kunt alleen zwanger worden van vaginale seks, je anus heeft geen verbinding naar je baarmoeder/eierstokken dus je kunt echt niet zwanger worden van anale seks. Maar als je bijvoorbeeld eerst zonder condoom vaginale seks hebt gehad zonder dat je vriend klaar is gekomen kun je toch zwanger zijn van voorvocht.
Als je twee weken geleden al ongesteld had moeten worden kun je gewoon een test doen, dan heb je zekerheid.
Oud 29-02-2008, 17:31
ninaaa1
ninaaa1 is offline
Citaat:
Je kunt alleen zwanger worden van vaginale seks, je anus heeft geen verbinding naar je baarmoeder/eierstokken dus je kunt echt niet zwanger worden van anale seks. Maar als je bijvoorbeeld eerst zonder condoom vaginale seks hebt gehad zonder dat je vriend klaar is gekomen kun je toch zwanger zijn van voorvocht.
Als je twee weken geleden al ongesteld had moeten worden kun je gewoon een test doen, dan heb je zekerheid.

Dankje welll (K) maar er zegt toch iets in me dat et niet klopt ofzo ik heb toch voor zekerheid een zwangerschapstest gehaald
Oud 29-02-2008, 18:53
Anika
Citaat:
Dankje welll (K) maar er zegt toch iets in me dat et niet klopt ofzo ik heb toch voor zekerheid een zwangerschapstest gehaald
Oke, succes ermee!
Oud 29-02-2008, 18:57
Verwijderd
@HvJ: Ik ben toch eigenlijk wel heel benieuwd...
Oud 01-03-2008, 08:39
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Oud 01-03-2008, 20:41
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:

Ik heb verder niet meer getest, maar die laatste was negatief en daar hebben we het een beetje op gehouden. Stiekem vonden we het toch wel jammer, maargoed... Ik (maar hij ook) ben me er toch wel bewust van geworden dat ik veel eerder bewust voor kinderen wil(len) kiezen...
Oud 02-03-2008, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb verder niet meer getest, maar die laatste was negatief en daar hebben we het een beetje op gehouden. Stiekem vonden we het toch wel jammer, maargoed... Ik (maar hij ook) ben me er toch wel bewust van geworden dat ik veel eerder bewust voor kinderen wil(len) kiezen...
Toch niet naar de dokter geweest dan?

Veel eerder dan je eigenlijk van plan was? Eerst je school afmaken is misschien wel het meest praktische?
Oud 02-03-2008, 12:10
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Toch niet naar de dokter geweest dan?

Veel eerder dan je eigenlijk van plan was? Eerst je school afmaken is misschien wel het meest praktische?

Nee, enkel gebeld met de huisarts. Waarschijnlijk is het een voortijdig afgebroken zwangerschap geweest, waar verder toch niets meer mee gedaan kon worden.

En nee, ik wil mijn studie voor een jaartje stopzetten tegen die tijd. Tegen de tijd dat ik klaar ben met al mijn opleidingen (ik wil hierna nog het 1 en ander doen) ben ik met een beetje geluk 24/25, en dat zint me echt niet. Dus dat jaartje onderbreking maakt weinig verschil, in de studie hervatten zal het probleem in ieder geval niet liggen. Na deze ervaring is het eigenlijk alleen nog maar meer gaan kriebelen, echt stom is dat...
Maargoed ik denk ook niet dat ik me bevind in de positie van de gemiddelde 19 jarige, dus wat dat betreft zou het ook prima wat jaren eerder kunnen. We hebben immers een eigen koopwoning, een stabiele en rustige relatie, een kindvriendelijk ingericht huis in een eveneens zeer kindvriendelijke wijk, een eigen bedrijfje dat zich welliswaar nog in opstartfase begint maar wel de nodige (flexibele) mogelijkheden heeft en waarmee ik op den duur prima mee vanuit huis zou kunnen werken. Genoeg financiele middelen, hij is bijna student-af en heeft over een jaartje gewoon zijn diploma's op zak. Allebei een rugzak aan bagage bij ons, veel met kinderen gewerkt, gek op kinderen zelf... Er is eigenlijk maar weinig wat ons belet om nog jaren te wachten... We hadden het er van de week samen over dat we het rond mijn 20ste/21ste langzaam aan wel eens (bewust) willen gaan proberen. Anders had ik er wellicht mee willen wachten tot een jaar of 25, iets wat ik nu echt niet meer zie zitten...

Feitelijk gezien is er in ons leven niet heel erg veel anders dan bij een 23 jarig stel dat eens na gaat denken over kinderen, behalve dat ik mijn studie misschien nog niet heb afgerond. Er is geen sprake van thuiswonende kinders, scharrels, bijbaantjes en een gebrek aan veiligheid of structuur, zoals bij veel stelletjes van onze leeftijd wel het geval is. De tijd van uitgaan en dagelijks weggaan met vrienden is er voor mij/ons allang en breed bij in geschoten, en op dat gebied hoeven we dan ook niets in te leveren. Voor mijn gevoel is een jaartje wachten echt nog wel verstandig, ook om onszelf wat meer de tijd te gunnen om het bedrijf in zijn geheel op poten te krijgen en onze relatie nog verder te laten groeien. Maar huisje-boompje-beestje is echt wel welkom, de vraag is nu alleen nog of het ons tegen die tijd ook gegund zal zijn
Oud 02-03-2008, 13:01
Verwijderd
Ik weet het natuurlijk ook niet, maar ik denk dat het een stuk lastiger is om met een baby nog echt te studeren dan zonder baby (en dan ga ik nog uit van het meest gunstige geval)...natuurlijk niet onmogelijk oid, maar wel een stuk lastiger.
Oud 07-03-2008, 14:53
stout!
stout! is offline
Maar dat is natuurlijk ook zo met werken.
Oud 28-03-2008, 15:29
Starc
Starc is offline
Even om terug te komen op dit topic, ze was niet zwanger. Drie dagen later, na in spanning te hebben gezeten, werd ze toch ongesteld! Bedankt voor jullie info!
Oud 01-04-2008, 12:30
schoenenreus
schoenenreus is offline
Hallo..

Ikheb 2x onveilige sex gehad en de pil niet helemaal goe dgesliks. Ik ben daarna 2 weken eerder met de pil gestopt. Dat is nu 2 weken geleden en ik ben nog steeds niet ongesteld. ik heb vroige week een test gedaan en gaf aan dat ik niet zwanger was. maar ik ben nog steeds niet ongesteld en heb wel de hele tijd zoon soort buikpijn alzof ik ongesteld moet worden..
Oud 01-04-2008, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Hallo..

Ikheb 2x onveilige sex gehad en de pil niet helemaal goe dgesliks. Ik ben daarna 2 weken eerder met de pil gestopt. Dat is nu 2 weken geleden en ik ben nog steeds niet ongesteld. ik heb vroige week een test gedaan en gaf aan dat ik niet zwanger was. maar ik ben nog steeds niet ongesteld en heb wel de hele tijd zoon soort buikpijn alzof ik ongesteld moet worden..
Het kan best even duren voor je weer normaal menstrueert na het stoppen met de pil. Ik zou volgende week nog eens een testje doen als je dan nog niet ongesteld bent.
Oud 01-04-2008, 13:08
Verwijderd
Of even langs de huisarts gaan, als je het echt nu wilt weten, dmv bloedonderzoek kan ook nagekeken worden of je zwanger bent.
Oud 01-04-2008, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Of even langs de huisarts gaan, als je het echt nu wilt weten, dmv bloedonderzoek kan ook nagekeken worden of je zwanger bent.
Oh ja, dat is natuurlijk ook wel slim. In je bloed kunnen ze dat hormoon eerder waarnemen dan in je urine, toch?
Oud 01-04-2008, 13:24
Verwijderd
Citaat:
In je bloed kunnen ze dat hormoon eerder waarnemen dan in je urine, toch?
Ja, soms maar een dag of vier eerder, maar soms blijft een urinetest negatief, terwijl een bloedtest wel een positieve uitslag geeft.
Oud 06-04-2008, 07:49
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Maar dat is natuurlijk ook zo met werken.
Juistem... Werken of studeren maakt daarin geen verschil denk ik.
Oud 06-04-2008, 17:03
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Juistem... Werken of studeren maakt daarin geen verschil denk ik.
Behalve dat je met werken zwanger- en ouderschapsverlof kunt opnemen en eventueel minder kunt gaan werken terwijl dat met een studie niet kan.
Oud 06-04-2008, 20:23
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Behalve dat je met werken zwanger- en ouderschapsverlof kunt opnemen en eventueel minder kunt gaan werken terwijl dat met een studie niet kan.
En of dat kan...
Bij mijn Hogeschool is het dus wel degelijk mogelijk om een speciaal traject te doorlopen, waarbij rekening wordt gehouden met het ouder- en dan vooral moederschap, en dus ook met de zwangerschap zelf en de bevalling. Ze hebben zelfs een speciaal potje dat ze aan kunnen spreken in geval van nood, als het ouderschap de studievoortgang (ernstig) belemmerd door financiele tekorten of ziekte van het kind. Ik zie dus niet in waarom het 'problematisch' zou zijn om naast het moederschap ook nog eens te studeren; Ja je doet er hooguit iets langer over, maar als het daar bij blijft. Alle respect
Oud 07-04-2008, 07:58
Verwijderd
Citaat:
En of dat kan...
Bij mijn Hogeschool is het dus wel degelijk mogelijk om een speciaal traject te doorlopen, waarbij rekening wordt gehouden met het ouder- en dan vooral moederschap, en dus ook met de zwangerschap zelf en de bevalling. Ze hebben zelfs een speciaal potje dat ze aan kunnen spreken in geval van nood, als het ouderschap de studievoortgang (ernstig) belemmerd door financiele tekorten of ziekte van het kind. Ik zie dus niet in waarom het 'problematisch' zou zijn om naast het moederschap ook nog eens te studeren; Ja je doet er hooguit iets langer over, maar als het daar bij blijft. Alle respect
Inderdaad, ik geloof dat alle hogescholen en universiteiten dat hebben. Je loopt natuurlijk wat vertraging op, maar financieel kan dat opgevangen worden met een noodfonds van de instelling.
Oud 07-04-2008, 10:47
Verwijderd
Ik heb nu al een week lang nogal gevoelige borsten/tepels op een onprettige manier.. :/

Verder niets. Moet deze week ongesteld worden dus dat gaat vast gewoon gebeuren
Oud 07-04-2008, 19:45
Verwijderd
Oke even een vraagje waar ik eigenlijk zelf ook wel het antwoord op weet, maar ik ben nu eenmaal best paranoïde met dit soort dingen Ik weet ook niet helemaal zeker of het hier moet of in het pil-topic, maar ik doe het maar even hierzo...

Ik ben aan de pil (merkloze diane-35) en ik zou vandaag ongesteld moeten worden maar ik ben het nog niet. Het voelt wel alsof ik nog ongesteld moet worden (zoals normaal zeg maar). Ik ben ook geen enkele pil vergeten. Nu heb ik de afgelopen maand wel seks gehad, maar met condoom en dat is niet gescheurd o.i.d.
Ook heb ik vorige keer dat ik ongesteld was mijn stopweek ingekort, zodat ik voortaan niet meer op woensdag, maar op maandag ongesteld zou worden (dus ipv op zondagavond beginnen, ben ik op vrijdagavond al begonnen met een nieuwe strip). Ik ben toen iets langer ongesteld geweest dan normaal, het stopt normaal op maandag en nu was het dinsdag nog heel licht...

Nu vraag ik me af, kan het komen doordat ik eerder met een nieuwe strip begonnen ben dat mijn lichaam daar nog niet helemaal aan gewend is? Ik denk zelf dat de kans op een zwangerschap echt kleiner dan klein is, door pil & condoom, maar toch...

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 07-04-2008 om 19:50.
Oud 07-04-2008, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Oke even een vraagje waar ik eigenlijk zelf ook wel het antwoord op weet, maar ik ben nu eenmaal best paranoïde met dit soort dingen Ik weet ook niet helemaal zeker of het hier moet of in het pil-topic, maar ik doe het maar even hierzo...

Ik ben aan de pil (merkloze diane-35) en ik zou vandaag ongesteld moeten worden maar ik ben het nog niet. Het voelt wel alsof ik nog ongesteld moet worden (zoals normaal zeg maar). Nu heb ik de afgelopen maand wel seks gehad, maar met condoom en dat is niet gescheurd o.i.d.
Ook heb ik vorige keer dat ik ongesteld was mijn stopweek ingekort, zodat ik voortaan niet meer op woensdag, maar op maandag ongesteld zou worden (dus ipv op zondagavond beginnen, ben ik op vrijdagavond al begonnen met een nieuwe strip). Ik ben toen iets langer ongesteld geweest dan normaal, het stopt normaal op maandag en nu was het dinsdag nog heel licht...

Nu vraag ik me af, kan het komen doordat ik eerder met een nieuwe strip begonnen ben dat mijn lichaam daar nog niet helemaal aan gewend is? Ik denk zelf dat de kans op een zwangerschap echt kleiner dan klein is, door pil & condoom, maar toch...

Alvast bedankt
Dat schuiven met je stopweek kan je een beetje ontregelen, maar je blijft gewoon beschermt tegen zwangerschappen zolang je stopweek maar niet langer duurt dan 7 dagen en je de pil niet korter slikt dan 21 dagen. De kans dat je zwanger bent is dus echt nihil, want je hebt je stopweek ingekort. Je lichaam moet dus nog een beetje wennen aan het nieuwe ritme. Je ongesteldheid in de stopweek zal vanzelf opschuiven, maar in het begin kan je dus nog even last hebben van een dagje te laat beginnen of een dagje langer doorgaan. Dat gaat vanzelf over
Oud 07-04-2008, 19:53
Verwijderd
Ja dat had ik dus zelf eigenlijk ookal bedacht, maar ik ben er nu eenmaal een beetje paranoïde over als ik dan te laat ben enzo

Maargoed, in ieder geval bedankt!
Oud 08-04-2008, 12:37
BoXD
BoXD is offline
Citaat:
Kan iemand mij misschien even gerust stellen?

Ik ben nu in de laatste week van mijn pilstrip, moet er nog 3. Twee weken geleden (in de eerste week van de strip) heb ik me even een beetje ziek gevoeld. Verkouden, griep, gewoon niet lekker. Ik heb geen antibiotica gebruikt oid en heb ook niet ziek op bed gelegen (ik was op vakantie, dus had daar geen tijd voor ).
Na een paar dagen voelde ik me weer helemaal goed. Nu zijn we twee weken verder en ik voel me heel raar. Mijn buik doet raar en mijn benen ook. Ik heb krampen die van mijn liezen naar de binnenkant van mijn bovenbenen trekken. Ook lijkt het alsof er iets tegen mijn blaas drukt, maar er komt geen drang tot plassen van.
Ik ben mijn pil geen één keer vergeten. In de tweede week heb ik hem één keer niet 's avonds maar de volgende ochtend geslikt. Dit was gewoon binnen de 36 uur (dus nog geen 12 uur na mijn normale tijd van innemen).
In de tweede week heb ik twee keer seks gehad met mijn vriend.

Als ik dit teruglees zie ik zelf eigenlijk geen reden om me ongerust te maken, maar ik voel me zo raar. 's ochtends ben ik een beetje misselijk en ik heb de hele dag dat gevoel in mijn buik en in mijn benen. Dat gevoel in mijn benen is vandaag begonnen.
Ik weet van mezelf dat ik mezelf ook een gevoel aan kan praten, maar als ik heel rationeel nadenk gaat het gevoel niet weg. Ik ben echt bang dat ik zwanger ben en dat heb ik sinds ik aan de pil ben nooit meer gehad (dat bange gevoel).

Kunnen jullie ajb nog even bevestigen dat ik me voor niks zorgen maak? Dat helpt me misschien om er niet meer zoveel aan te denken. Oja, ik moet maandag ongesteld worden. Een test doen heeft nu zeker nog niet veel zin? Ook niet als ik dit gevoel al een halve week heb?

Alvast bedankt
Dn moet je toch maar testen ofzo?
Oud 09-04-2008, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Dn moet je toch maar testen ofzo?
mag toch hopen, dat als ze zwanger was, ze al bevallen is En voor zover ik weet was ze ook niet zwanger..

Wat een nutteloze post
Oud 21-04-2008, 14:47
Sees.
Sees. is offline
Even een vraagje.. Ik ben normaal gesproken heel regelmatig ongesteld. Ik ben niet aan de pil maar gebruik wel altijd een condoom (heb met 1 jongen seks gehad en dat is nu nog steeds mn vriend). Nou was ik 13 maart ongesteld. 2 weken daarna, op 29 maart had ik een soort van tussentijdse bloeding die twee dagen duurde. En nu ben ik dus niet weer ongesteld geworden..
Moet ik dan weer gaan tellen vanaf die 'tussentijdse bloeding' tot de volgende keer dat ik ongesteld word of is er iets mis?..
Oud 21-04-2008, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Even een vraagje.. Ik ben normaal gesproken heel regelmatig ongesteld. Ik ben niet aan de pil maar gebruik wel altijd een condoom (heb met 1 jongen seks gehad en dat is nu nog steeds mn vriend). Nou was ik 13 maart ongesteld. 2 weken daarna, op 29 maart had ik een soort van tussentijdse bloeding die twee dagen duurde. En nu ben ik dus niet weer ongesteld geworden..
Moet ik dan weer gaan tellen vanaf die 'tussentijdse bloeding' tot de volgende keer dat ik ongesteld word of is er iets mis?..
Ik zou een testje doe, dat kan vanaf de dag waarop je eigenlijk ongesteld had moeten worden (en dan zou ik tellen vanaf de laatste echte menstruatie, dus niet vanaf die tweedaagse bloeding). Of anders even bij de huisarts of apotheek vragen wanneer je goed kan testen (dus of je toch vanaf die tussentijdse bloeding moet gaan tellen).
Oud 02-05-2008, 07:37
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Omdat het blijkbaar geen aparte topic nodig had..

Ik heb eigenlijk een vraagje..
Kan je vlak voor je maandstonden (kan elk moment komen) zwanger worden van voorvocht?
We hebben geen sex gehad, gewoon voorspel..
Maar ik ben bang dat er mss wat voorvocht aan zijn vingers zat ofzo..

Of zou ik achter de morningafter gaan?
Oud 02-05-2008, 21:07
Verwijderd
In bepaalde periodes is de kans sowieso kleiner dat je zwanger wordt en met voorvocht is de kans natuurlijk ook kleiner dan wanneer je echt seks hebt gehad, maar je kunt altijd zwanger worden van voorvocht (al lijkt de kans me wel vrij klein dat het van zijn vingers af in je terecht is gekomen ed).
Oud 14-05-2008, 06:59
snoopy
snoopy is offline
Vlak voor je menstruatie is de kans echt minimaal om zwanger te raken
Oud 03-06-2008, 15:45
missfcdb
missfcdb is offline
Hoi,
Ik heb een vraagje aan jullie ik zit namelijk ergens mee.
Ik gebruik de pil al dik 3 jaar.
Alleen nu heb ik de laatste 3 weken heel erg buikpijn ik ben misselijk pijn in mijn zij overal stekken last van mijn onder buik lijkt of ik dikker ben geworden ect.
Ik heb een vriend we hebben nog nooit een condoom gebruikt ik slik gewoon de pil.
Ik moet altijd op vrijdag ongesteld worden de eerste keren was ik dat wel toen werdt het steeds later en later.
Ben nu naar 3 jaar voor het eerst ongesteld op zondag avond. terwijl ik op vrijdag moet zijn dus 2 dagen vet niet op tijd terwijl ik dinsdag weer de pil moet slikken dus vandaag.

(hier heb ik last van en denk dat ik zwanger ben maar hoe en wanneer moet je zon test doen kan het gewoon iederedag?)

Buikpijn komt regelmatig voor bij zwanger vrouwen en de buikpijn hoeft niet altijd slecht te zijn. Een oorzaak van buikpijn als je zwanger bent kan bijvoorbeeld zijn dat je darmen te veel vocht vasthouden met de buikpijn tot gevolg. Let hiervoor op je stoelgang.

Een andere buikpijn tijdens zwangerschap is bekend onder de naam bandenpijn. Deze zwanger buikpijn zit vooral rechts en links en merk je vooral op bij kleine inspanningen zoals niezen of opstaan. De bandenpijn is een vrij normaal verschijnsel bij vrouwen die zwanger zijn.

sommigen mensen zeggen dat je gewoon zwanger kunt worden van de pil dat heeft mijn vriendin van 15 toen gehad en kreeg een kind terwijl ze het niet wist.
help ik woor moe van alles wat ik doe als ik opsta heb ik pijn en op mijn werk heb ik niet zoveel last pas als ik in bed lig doet mijn onderrug en mijn buik zeer.
wie kan mij helpen?
Oud 03-06-2008, 15:52
Verwijderd
Bandenpijn krijg je volgens mij pas als je echt al een zwangerbuik hebt, dus dat heb je echt niet.

Twee dagen later ongesteld worden is ook helemaal niet erg, dat hoeft echt niet te betekenen dat je zwanger bent. Een opgezette buik hoeft ook helemaal niet te betekenen dat je zwanger bent; het kan gewoon veel lucht zijn.

Als ik jou was dan zou ik een testje bij de drogist kopen, die kun je doen vanaf de dag waarop je ongesteld had moeten worden, dus in jouw geval kan dat gewoon meteen. In de bijsluiter staat precies wat je moet doen en hoe je de uitslag af moet lezen.
Oud 03-06-2008, 15:53
Hawahaai
Hawahaai is offline
Als je denkt dat je zwanger bent, is het verstandig om een testje te doen. Dat kan vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden. Verder snap ik niet alles wat je getypt hebt, dus ik hoop dat je iets met dit antwoord kunt.
Topic gesloten

Regels voor berichten