![]() |
||
![]() |
Citaat:
Gevoelsmatig zit het gewoon wel goed en ben ik niet zwanger, vandaar.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Hallo,
Ik geloof dat ik zwanger ben, want ik ben nu ruim 1 week te laat met mijn menstruatie. Ik heb eergisteren een test gedaan, maar de uitslag is negatief. Ik voel niks raars aan mijn lichaam ofzo, maar mijn onderbewustzijn speelt een grote rol dat ik het wel ben. Ik heb namelijk gemeenschap gehad in de vruchtbare week en niet beschermd. Ik ga volgende week weer een test nemen, maar wil eigenlijk toch wel weten wat de kans is dat het wel zo is. Ik heb nooit een onregelmatige menstruatieperiode gehad, dus ik maak me nu wel zorgen. Kan iemand mij wat inlichting geven over deze radeloze situatie? Waar ben ik nog niet ongesteld, maar wijst de zwangerschaptest "negatief" aan? |
![]() |
|
Ik moet ff gerustgesteld worden jongens
![]() Ik ben twee maanden terug de pil 2 x vergeten in een strip, heb wel alles netjes opgelost volgens de regels en alles en ben daarna gewoon ongesteld geworden. Deze maand heb ik alles op tijd en regelmatig geslikt, maar nu ben ik 2 dagen later dan normaal ongesteld geworden en stelt het eigenlijk nauwelijks iets voor, ik vloei een stuk minder dan normaal gesproken... LIgt dit aan het feit dat ik het nogal druk heb op school en wat ziekjes ben of aan iets anders? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar als je twijfelt kan je voor de zekerheid een testje doen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je twee weken geleden al ongesteld had moeten worden kun je gewoon een test doen, dan heb je zekerheid. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dankje welll (K) maar er zegt toch iets in me dat et niet klopt ofzo ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb verder niet meer getest, maar die laatste was negatief en daar hebben we het een beetje op gehouden. Stiekem vonden we het toch wel jammer, maargoed... Ik (maar hij ook) ben me er toch wel bewust van geworden dat ik veel eerder bewust voor kinderen wil(len) kiezen... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Veel eerder dan je eigenlijk van plan was? Eerst je school afmaken is misschien wel het meest praktische? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nee, enkel gebeld met de huisarts. Waarschijnlijk is het een voortijdig afgebroken zwangerschap geweest, waar verder toch niets meer mee gedaan kon worden. En nee, ik wil mijn studie voor een jaartje stopzetten tegen die tijd. Tegen de tijd dat ik klaar ben met al mijn opleidingen (ik wil hierna nog het 1 en ander doen) ben ik met een beetje geluk 24/25, en dat zint me echt niet. Dus dat jaartje onderbreking maakt weinig verschil, in de studie hervatten zal het probleem in ieder geval niet liggen. Na deze ervaring is het eigenlijk alleen nog maar meer gaan kriebelen, echt stom is dat... Maargoed ik denk ook niet dat ik me bevind in de positie van de gemiddelde 19 jarige, dus wat dat betreft zou het ook prima wat jaren eerder kunnen. We hebben immers een eigen koopwoning, een stabiele en rustige relatie, een kindvriendelijk ingericht huis in een eveneens zeer kindvriendelijke wijk, een eigen bedrijfje dat zich welliswaar nog in opstartfase begint maar wel de nodige (flexibele) mogelijkheden heeft en waarmee ik op den duur prima mee vanuit huis zou kunnen werken. Genoeg financiele middelen, hij is bijna student-af en heeft over een jaartje gewoon zijn diploma's op zak. Allebei een rugzak aan bagage bij ons, veel met kinderen gewerkt, gek op kinderen zelf... Er is eigenlijk maar weinig wat ons belet om nog jaren te wachten... We hadden het er van de week samen over dat we het rond mijn 20ste/21ste langzaam aan wel eens (bewust) willen gaan proberen. Anders had ik er wellicht mee willen wachten tot een jaar of 25, iets wat ik nu echt niet meer zie zitten... ![]() Feitelijk gezien is er in ons leven niet heel erg veel anders dan bij een 23 jarig stel dat eens na gaat denken over kinderen, behalve dat ik mijn studie misschien nog niet heb afgerond. Er is geen sprake van thuiswonende kinders, scharrels, bijbaantjes en een gebrek aan veiligheid of structuur, zoals bij veel stelletjes van onze leeftijd wel het geval is. De tijd van uitgaan en dagelijks weggaan met vrienden is er voor mij/ons allang en breed bij in geschoten, en op dat gebied hoeven we dan ook niets in te leveren. Voor mijn gevoel is een jaartje wachten echt nog wel verstandig, ook om onszelf wat meer de tijd te gunnen om het bedrijf in zijn geheel op poten te krijgen en onze relatie nog verder te laten groeien. Maar huisje-boompje-beestje is echt wel welkom, de vraag is nu alleen nog of het ons tegen die tijd ook gegund zal zijn ![]()
|
![]() |
Even om terug te komen op dit topic, ze was niet zwanger. Drie dagen later, na in spanning te hebben gezeten, werd ze toch ongesteld! Bedankt voor jullie info!
|
![]() |
|
![]() |
Hallo..
Ikheb 2x onveilige sex gehad en de pil niet helemaal goe dgesliks. Ik ben daarna 2 weken eerder met de pil gestopt. Dat is nu 2 weken geleden en ik ben nog steeds niet ongesteld. ik heb vroige week een test gedaan en gaf aan dat ik niet zwanger was. maar ik ben nog steeds niet ongesteld en heb wel de hele tijd zoon soort buikpijn alzof ik ongesteld moet worden.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Bij mijn Hogeschool is het dus wel degelijk mogelijk om een speciaal traject te doorlopen, waarbij rekening wordt gehouden met het ouder- en dan vooral moederschap, en dus ook met de zwangerschap zelf en de bevalling. Ze hebben zelfs een speciaal potje dat ze aan kunnen spreken in geval van nood, als het ouderschap de studievoortgang (ernstig) belemmerd door financiele tekorten of ziekte van het kind. Ik zie dus niet in waarom het 'problematisch' zou zijn om naast het moederschap ook nog eens te studeren; Ja je doet er hooguit iets langer over, maar als het daar bij blijft. Alle respect ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oke even een vraagje waar ik eigenlijk zelf ook wel het antwoord op weet, maar ik ben nu eenmaal best paranoïde met dit soort dingen
![]() Ik ben aan de pil (merkloze diane-35) en ik zou vandaag ongesteld moeten worden maar ik ben het nog niet. Het voelt wel alsof ik nog ongesteld moet worden (zoals normaal zeg maar). Ik ben ook geen enkele pil vergeten. Nu heb ik de afgelopen maand wel seks gehad, maar met condoom en dat is niet gescheurd o.i.d. Ook heb ik vorige keer dat ik ongesteld was mijn stopweek ingekort, zodat ik voortaan niet meer op woensdag, maar op maandag ongesteld zou worden (dus ipv op zondagavond beginnen, ben ik op vrijdagavond al begonnen met een nieuwe strip). Ik ben toen iets langer ongesteld geweest dan normaal, het stopt normaal op maandag en nu was het dinsdag nog heel licht... Nu vraag ik me af, kan het komen doordat ik eerder met een nieuwe strip begonnen ben dat mijn lichaam daar nog niet helemaal aan gewend is? Ik denk zelf dat de kans op een zwangerschap echt kleiner dan klein is, door pil & condoom, maar toch... Alvast bedankt ![]() Laatst gewijzigd op 07-04-2008 om 19:50. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Even een vraagje.. Ik ben normaal gesproken heel regelmatig ongesteld. Ik ben niet aan de pil maar gebruik wel altijd een condoom (heb met 1 jongen seks gehad en dat is nu nog steeds mn vriend). Nou was ik 13 maart ongesteld. 2 weken daarna, op 29 maart had ik een soort van tussentijdse bloeding die twee dagen duurde. En nu ben ik dus niet weer ongesteld geworden..
Moet ik dan weer gaan tellen vanaf die 'tussentijdse bloeding' tot de volgende keer dat ik ongesteld word of is er iets mis?.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Omdat het blijkbaar geen aparte topic nodig had..
![]() Ik heb eigenlijk een vraagje.. Kan je vlak voor je maandstonden (kan elk moment komen) zwanger worden van voorvocht? We hebben geen sex gehad, gewoon voorspel.. Maar ik ben bang dat er mss wat voorvocht aan zijn vingers zat ofzo.. Of zou ik achter de morningafter gaan?
|
Verwijderd
|
In bepaalde periodes is de kans sowieso kleiner dat je zwanger wordt en met voorvocht is de kans natuurlijk ook kleiner dan wanneer je echt seks hebt gehad, maar je kunt altijd zwanger worden van voorvocht (al lijkt de kans me wel vrij klein dat het van zijn vingers af in je terecht is gekomen ed).
|
![]() |
|
![]() |
Hoi,
Ik heb een vraagje aan jullie ik zit namelijk ergens mee. Ik gebruik de pil al dik 3 jaar. Alleen nu heb ik de laatste 3 weken heel erg buikpijn ik ben misselijk pijn in mijn zij overal stekken last van mijn onder buik lijkt of ik dikker ben geworden ect. Ik heb een vriend we hebben nog nooit een condoom gebruikt ik slik gewoon de pil. Ik moet altijd op vrijdag ongesteld worden de eerste keren was ik dat wel toen werdt het steeds later en later. Ben nu naar 3 jaar voor het eerst ongesteld op zondag avond. terwijl ik op vrijdag moet zijn dus 2 dagen vet niet op tijd terwijl ik dinsdag weer de pil moet slikken dus vandaag. (hier heb ik last van en denk dat ik zwanger ben maar hoe en wanneer moet je zon test doen kan het gewoon iederedag?) Buikpijn komt regelmatig voor bij zwanger vrouwen en de buikpijn hoeft niet altijd slecht te zijn. Een oorzaak van buikpijn als je zwanger bent kan bijvoorbeeld zijn dat je darmen te veel vocht vasthouden met de buikpijn tot gevolg. Let hiervoor op je stoelgang. Een andere buikpijn tijdens zwangerschap is bekend onder de naam bandenpijn. Deze zwanger buikpijn zit vooral rechts en links en merk je vooral op bij kleine inspanningen zoals niezen of opstaan. De bandenpijn is een vrij normaal verschijnsel bij vrouwen die zwanger zijn. sommigen mensen zeggen dat je gewoon zwanger kunt worden van de pil dat heeft mijn vriendin van 15 toen gehad en kreeg een kind terwijl ze het niet wist. help ik woor moe van alles wat ik doe als ik opsta heb ik pijn en op mijn werk heb ik niet zoveel last pas als ik in bed lig doet mijn onderrug en mijn buik zeer. wie kan mij helpen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bandenpijn krijg je volgens mij pas als je echt al een zwangerbuik hebt, dus dat heb je echt niet.
Twee dagen later ongesteld worden is ook helemaal niet erg, dat hoeft echt niet te betekenen dat je zwanger bent. Een opgezette buik hoeft ook helemaal niet te betekenen dat je zwanger bent; het kan gewoon veel lucht zijn. Als ik jou was dan zou ik een testje bij de drogist kopen, die kun je doen vanaf de dag waarop je ongesteld had moeten worden, dus in jouw geval kan dat gewoon meteen. In de bijsluiter staat precies wat je moet doen en hoe je de uitslag af moet lezen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic #3 Verwijderd | 2 | 30-05-2009 17:31 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic #19! Verwijderd | 500 | 09-06-2008 20:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 |